Riksmäklaren Uppsala

Riksmäklaren Uppsala

Vi vill vara din mäklare genom livet

Vi på Riksmäklaren har allt sedan starten 1974 drivits av en vilja till utveckling och förändring, vilket gör att vi arbetar hårdare än alla andra mäklare. För oss är fastighetsmäkleri en livsstil och ett förtroendeuppdrag som ger oss möjlighet att göra det vi älskar mest av allt: göra kunder nöjda och hjälpa människor till en ny bostad i livets alla skeden.

På Riksmäklaren ser vi bostadsbytet som den största och kanske viktigaste affären du gör i livet. Genom vår erfarenhet av att förmedla bostäder har vi skapat en mäklartjänst som gör att både du och din köpare får den trygghet, kunskap och tillgänglighet som krävs för ett bra resultat. Våra mäklare håller hög standard i sina visningar, budgivningar, kontraktsskrivningar och tillträden. De är engagerade, lojala och kunniga. Hos oss kan du känna dig säker då vi har kvalificerade mäklare som lägger allt fokus på just dig och ditt boende.

Vill du sälja en bostad? Kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi mäklar i och utanför Uppsala. Tveka inte att höra av dig!

Vi ser fram emot att höra från dig.

Riksmäklaren - Mäklaren genom livet

Läs vad 457 kunder tycker om Riksmäklaren Uppsala 2

• sålde sitt hus med hjälp av Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 137.0 m²
    • Olunda
    2021-04-14
    Eva Brevemark var tydlig och klar i sina informationer och inte alltför "på" då jag var oerfaren i för mej så stora affärer. Efter att ha kontaktat 3 olika mäklarfirmor stod det klart att Eva var den som "brydde sig". De andra försvann i fjärran.
    Jag fick all hjälp jag kunde begära.
    Trots att affären strulade till sig, inte vare sig mitt eller Evas fel, så fixade hon till det på bästa sätt för alla inblandade.
    Jag kan rekommendera Eva på det varmaste och skulle inte tveka att anlita henne om det skulle bli fler "affärer".
    Med vänliga hälsningar Ronny Kalén Lagga
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 57.5 m²
    2021-04-07
    Lite oengagerat första möte där han hade med något sällskap som aldrig blev presenterad. Lite opåläst också vad gällde fastigheten jag tittade på... Basic faktiska som en mäklare borde vetat.

Annars snäll och lagom på! 😊
    Hej! Tråkigt att du upplevde det första mötet som lite oengagerat från min sida. Jag tar åt mig och ska försöka bättra mig 😊 Matts Lüllmaa
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 74.0 m²
    • KUNGSÄNGEN
    2021-04-05
    Köpte en lägenhet av Micaela och allt gick bra!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 57.5 m²
    2021-04-05
    Har sålt en bostadsrätt. Mäklaren är professionell och höll mig underrättad löpande. Snabb hantering och jag är mycket nöjd.
    Tack för att jag fick förtroendet med att sälja din lägenhet! Matts Lüllmaa
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 56.9 m²
    2021-03-27
    Köpte nyproducerad lägenhet från RAW projektet i Rosendal.

Carolina var väldigt hjälpsam och fanns tillgänglig då jag behövde svar på frågor och sökte information om projektet och försäljningen.

Eftersom det var mitt första bostadsköp var det viktigt för mig att få svar på många frågor och känna mig trygg i köpet.

Carolina hade inga spår av den ökända stereotypa "säljaren" utan hade en hjälpsam och stödjande roll under processen. Hon lät mig ta den tid jag behövde för att tänka över köpet och var som sagt tillgänglig när jag behövde svar på frågor.

Upplevde mitt första bostadsköp mycket bra och jag rekommenderar Carolina om man vill känna sig trygg, vill ha snabba och utförliga svar på frågor och inte känna att man "tvingas" in i ett köp.

Tack för hjälpen!
  • Johan N
    • 5:a
    • 132.0 m²
    • SÄVJA
    2021-03-25
    Carolina var professionell, trevlig och effektiv. Min försäljning sköttes snabbt, seriöst och med ett bra resultat. Jag kan varmt rekommendera henne.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Marcus Topel en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 79.5 m²
    2021-03-23
    Sålde vår lägenhet med Marcus, allt gick snabbt och smidigt, han var alltid tillgänglig och trevlig!
  • Evin A
    sålde sin lägenhet med hjälp av Marcus Topel en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 99.0 m²
    2021-03-23
    Blir alltid bemött med respekt och ett leende. Marcus är duktig på att hålla en uppdaterad under försäljning. Har både köpt och sålt av honom och båda gångerna så var kommunikationen bra.
    Har fått en bild av honom att han är ärlig och vill ens bästa.
    Kan starkt rekommendera honom! Alltid ett plus att han är en bra säljare
  • sålde sitt hus med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 129.0 m²
    • Storvreta
    2021-03-22
    Micaela hjälpte oss att sälja en villa i Storvreta. Hon är lyhörd, kunnig och erfaren. Gav bra tips inför visningen. Erbjöd en bra paketlösning med styling, besiktning, energideklaration och försäkring. Hela processen blev både snabb och smidig och gav ett resultat över förväntan. Jag kan starkt rekommendera Micaela som mäklare. Supernöjd!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Marcus Topel en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 5:a
    • 127.0 m²
    2021-03-15
    Super trevlig och genuin!
    Kommer rekommendera Marcus till vänner och kollegor som vill flytta.
    • 82.0 m²
    • LUTHAGEN
    2021-03-10
    Köpt lägenhet via Eva. Trevligt bemötande på visning, samt smidigt ordnat kring kontraktskrivning! Även snabb på att svara på frågor.
    Nu återstår överlämning, bör inte vara några problem!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-03-04
    Köpte en nyproducerad lägenhet. Bemötande var lugnt och vänligt, fick svar på mina frågor.

Sammantaget upplever jag Ulrika som en kunnig mäklare som hade svar på alla frågor.
    • 67.0 m²
    2021-03-02
    Jag har köpt min första lägenhet tillsammans
    med min pojkvän o hans pappa. Eva är otroligt genuin och ärlig. Det känns verkligen som någon som man kan lita på. Du är trygg i dig själv o har glimten i ögat.
    • 62.5 m²
    2021-03-01
    Eva har varit superhjälpsam och genuin genom hela processen när jag köpte min nya bostad. Hennes erfarenhet och självklara approach gör att man känner sig väldigt trygg.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 100.0 m²
    • FRÄMRE LUTHAGEN - FJÄRDINGEN
    2021-03-01
    Vi sålde en bostadsrätt på 100 kvm i centrala Uppsala.
    Matts har varit kunnig, lyhörd, tillgänglig. Våra förväntningar var att inom rimlig tid få bostaden såld till det pris vi gemensamt satte. Detta tycker vi absolut att han levererade. Lägenheten tillhör nog inte de enklaste då den ligger i den högre prisklassen per kvadratmeter. Med sin udda planlösning utgör den också ett lite speciellt objekt.

Matts höll oss hela tiden underrättade om vad som pågick, på ett sätt som kändes lugnt och tryggt.

Bra jobbat!
    Tack för förtroendet och roligt att ni är nöjda! Matts Lüllmaa
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 80.5 m²
    • MORGONGÅVA
    2021-02-22
    Eva Brevemark för Riksmäklaren i Uppsala
    fick uppdraget att sälja fastighet/lägenhet Ramsjövägen 7K i Morgongåva.
    Bemötandet var mycket bra och saklig i sin information om hur allt i en försäljning går till.
    Eva var mycket proffsig i att hantera oss säljare och bemötande av köpare.
    Vi är mycket nöjda med Eva B Riksmäklaren som var mycket trevlig och tillmötesgående som svarade på frågor som vi ställde och krav på försäljningen.
    sammansatt så är vi mycket nöjda med mäklaren Eva Brevemark.
    vi talar gärna om för andra som söker mäklare att Riksmäklaren i Uppsala är mycket bra och gör bra jobb och vi rekommenderar andra att gå dit.
    2021-02-19
    Köpt en tomt. Väldigt vänligt bemött och allt var smidigt. Engagerad. Svarade på våra många nybörjarfrågor tålmodigt. Svarar alltid fort på telefon och mail och är alltid trevlig och hjälpsam/Mahmoud Hadj
    Tusen Tack Mahmoud, det var glädjande att läsa! Ni får gärna hör av er om ni har fler frågor eller funderingar så hjälper jag er gärna! Stort lycka till med allt! :) Carolina Sohlberg
    2021-02-18
    Jag har köpt en tomt. Väldigt trevligt bemötande på kontoret och även via mejl, sms och samtal. Fick bra flöde av information och snabba svar, pris förhandlingen var snabb och effektiv.
    Väldigt bra och smidig fastighetsköp upplevelse, mycket information innan affärsgenomförelse, vilket var bra för vår första fastighetsköp👌
    Glad fastighetsmäklare, delade med oss vårt glädje på vårt första köp👏
    Tusen tusen tack Bochra! Jag blev oerhört glad av att läsa ditt mycket vänliga omdöme! Ni som köpare var också väldigt trevliga och lätta att ha att göra med. Nu har ni en superrolig tid framför er att få planera ert husbygge! Önskar er all lycka! Carolina Sohlberg
  • köpte sin stuga med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 52.0 m²
    • JÄRLÅSA
    2021-02-17
    Vi är väldigt nöjda med mäklaren vid köp av fritidshus. Vi fick svar på alla våra frågor, både om området och generella frågor kring fritidshus. Vi upplevde henne som mycket kunnig och intresserad av att hjälpa till.
  • Maria Pernilla Jessica T
    sålde sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 110.0 m²
    • LÖVSTALÖT
    2021-02-11
    Carro hjälpte mig sälja mitt hus före visning och det passade mig perfekt 👍
    Alltid glad och proffsig.
    Jag känner mig trygg med Carro och dessutom kan jag få svar oftast på en gång om jag har några funderingar.
    Rekommenderar varmt Carro till mina vänner om de ska sälja.
    Jag är helnöjd!
    Tusen tack Pernilla, det var verkligen glädjande att läsa! Är glad och tacksam att jag fick hjälpa dig med försäljningen! Önskar dig lycka till med nya boendet på gården! :) Carolina Sohlberg
    • 86.0 m²
    2021-02-11
    Carolina är professionell och hjälpsam!

Rekommenderas varmt!
    Stort tack Johan, det var kul att läsa! Hoppas att ni ska trivas jättebra i nya lägenheten! Lycka till med allt! Carolina Sohlberg
    • 3.5:a
    2021-02-11
    Tack för ett utmärkt trevligt bemötande och snabbt agerande vid köp av vår nya bostad.
    Tusen tack Ann-Sophie, det var kul att höra! Får passa på att tacka er också för mycket trevligt bemötande. Hoppas att ni ska trivas jättebra i nya lägenheten! Carolina Sohlberg
    • 97.6 m²
    2021-02-07
    Ska jag vara ärlig så var jag livrädd men har nog haft den bästa upplevelsen man kan tänka sig med Mikaela som mäklare! Toppbetyg från mig! (Oss)
    Nu köpte vi lägenhet och kommer inte flytta i första tagen men när det skulle vara dags för försäljning så vet vi vem vi ska anlita! (Om hon jobbar kvar förstås)
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 97.6 m²
    2021-02-07
    Sålt en 4rums lägenhet
    Mickan har stöttat mig ang mitt pris o visning
    När andra har tyckt att jag skulle fixa till styla om o sänka priset
    Jag trodde att försäljningen skulle vara lättare det har tagit ett år
    Men Mickan har nog försökt o haft en positiv inställning vid visningarna
    Hon har alltid kontaktat mig både före o efter varje visning
    I sin helhet har allt varit bra
    • 75.0 m²
    2021-02-05
    Köpte en trea i Rosendal!
    Supertrevligt, och proffsigt bemötande från Carolina!
    Stort tack Andreas för din vänliga rekommendation, det var mycket kul att läsa! Hoppas att ni ska trivas kanonbra i nya lägenheten men det tvivlar jag inte på! :) Carolina Sohlberg
    • 52.6 m²
    2021-02-02
    Jag köpte mitt nya hem via Eva och det kändes som en positiv och trevlig process. Bostadsaffärer kan ibland vara stressiga men Eva gjorde ett utmärkt jobb med att till exempel få kontraktsskrivningen att kännas rolig och trevlig. Hon var även mycket professionell och erfaren och kunde besvara alla typer av frågor jag hade. Kommunikationen under hela processen kändes väldigt bra. Jag fick också ta mig tid under visningen och stanna lite längre för att känna efter om lägenheten var rätt för mig.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 50.5 m²
    2021-01-31
    Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!
    Stort tack Andreas för din vänliga rekommendation! Även stort tack för att jag fick förtroendet att förmedla din lägenhet! Hoppas att ni ska trivas jättebra i nya fina lägenheten! Carolina Sohlberg
  • köpte en tomt med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-01-27
    Jag rekommenderar Matts varmt till alla som vill genomföra en trygg försäljning.
    Mycket trevlig och professionell mäklare vi är mycket nöjda.
  • Birgitta W
    sålde sin lägenhet med hjälp av Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 52.6 m²
    2021-01-27
    Eva sålde min mammas lilla tvåa på rekordtid. Hon är alltid trevlig och har glimten i ögat, det är lätt att komma överens.
    Hon kommer med goda råd och kan dessutom svara på alla konstiga frågor som man har som kund, det uppskattar jag särskilt mycket.
    Jag rekommenderar verkligen Eva som mäklare, det var nu andra gången jag anlitade henne och skulle inte tveka en tredje gång!
    2021-01-26
    Tomt
    Blev bra bemött i början
    Svårt att få tag på
    Hej Mohamad. Jag var hemma sjuk de två dagarna du försökte nå mig när jag inte svarade så det var därför jag skickade sms med att du gärna fick smsa mig ditt ärende. Önskar er stort lycka till med husbygget! Carolina Sohlberg
  • Natalia K
    sålde sin lägenhet med hjälp av Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 93.0 m²
    • CENTRUM
    2021-01-17
    Eva is an exceptional specialist: she will help you sell your property and will do it not only with profit but also swiftly and with style. She has great contact with people, knows a lot about the local market and is truly engage in her work. My highest recommendation!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 4.5:a
    • 142.0 m²
    • HÖGANÄS
    2021-01-07
    Thomas hjälpte mig med försäljning av min lägenhet. Det gjorde han på ett mycket professionellt och bra sätt. Superbra bemötande och fantastisk service!

Tack Thomas!
    2020-12-27
    Hon fanns tillgänglig och svarade snabbt när jag sökte henne. Vänlig och service minded. Bästa rekommendationer.
    Tusen tack Vivi-Ann, det var mycket kul att läsa! Jag önskar dig stort lycka till med husbygget! Jag och Sisela kommer gärna förbi och tittar när det är klart! :) Carolina Sohlberg
    2020-12-23
    Jag har köpt en tomt, Carolina var väldigt trevligt hjälpsamt, hon är utmärkta mäklare.
    Tusen tack Sami, mycket kul läsning! Önskar er stort lycka till med husbygget! Carolina Sohlberg
    • 4.5:a
    • 90.5 m²
    2020-12-23
    Micaela är väldigt kunnig och duktig. Hon är snabb på att återkoppla och på att svara på våra frågor. När vi köpte vår lägenhet i Fålhagen fick vi det bästa bemötandet och all hjälp vi behövde. Vi är så nöjda med Micaela och kan verkligen rekommendera henne.
    • 61.0 m²
    • NYBY
    2020-12-22
    Carolina är en mycket professionell mäklare. Under hela försäljningsprocessen har hon haft kontinuerlig kontakt med oss, visat stort engagemang och genomfört vår försäljning med bravur. Dessutom uppskattade vi väldigt mycket hennes lyhördhet och ödmjuka inställning. Tack!
    Tusen tack Mohammad! Det var mycket kul att läsa! Jag är glad att jag fick förtroendet att förmedla er lägenhet. Hoppas att ni fortsätter trivas i nya lägenheten. Lycka till med allt! Carolina Sohlberg
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 6:a
    • 146.0 m²
    2020-12-19
    Bra service, noga och väldigt trevlig.
    Mycket professionell mäklare
  • köpte en tomt med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    2020-12-15
    > Tomtköp
    > Positiv snabb hantering
    > Smidigt i dialogen och snabba svar på frågor via telefon och mail samt i kontraktskrivningsmötet. Hittills hjälpsamt även om alla bitar inte är helt på plats ännu vi inväntar t.ex. påskrivet kontrakt från säljaren
    > Utmärkt!
  • Inga-lill S
    • 3.5:a
    2020-12-13
    När jag köpte min första bostadsrätt på populära Rosendal så har jag fått ett väldigt bra bemötande av henne och hon har varit till mycket stor hjälp hela vägen.
    Stort tack Inga-Lill, det var kul att läsa! Jag hoppas att du stormtrivs i din fina lägenhet! Carolina Sohlberg
  • köpte sitt hus med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 0.0 m²
    2020-12-07
    Köpt fastighet och är nöjd, Micaela är lösningsorienterad och tillmötesgående.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 6:a
    • 170.0 m²
    2020-12-07
    Ulrika är mycket engagerad och alltid tillgänglig. Gör allt för sin uppdragsgivare och får bra betalt för sina objekt.
    2020-12-04
    Jätteduktig hjälpsam och kunnig!
    Tusen tack Folke att du tog dig tid att lämna en vänlig kommentar! :) Carolina Sohlberg
    2020-12-04
    Fantastiskt bemötande kring mina önskemål. Uppfyllde mina förväntningar fullt ut!
    Tusen tack Aida, det var verkligen kul att höra! :) Din lägenhet var fantastisk, stort tack för att jag fick förtroendet att hjälpa dig med försäljningen. Carolina Sohlberg
    2020-12-04
    Har köpt en etta på 35m2 i stadsdelen Rosendal i Uppsala.
    Blev mycket trevligt bemött av mäklaren Carolina Sohlberg på Riksmäklarna.
    Hon är proffsig och gör sitt jobb på ett ypperligt sätt.
    Ser framemot att träffa henne på tillträdesdagen.
    Stort tack för ditt vänliga omdöme May-Bee, det var mycket kul att läsa! Jag tror att Folke kommer att stormtrivas i lägenheten! Ser också fram emot att träffa er igen på tillträdesdagen! Carolina Sohlberg
  • skrev om Riksmäklaren Uppsala
    2020-11-30
    Vi köpte vårt hus genom Riksmäklaren 1988. När det 32 år senare var dags att sälja bestämde vi att anlita Riksmäklaren. Vi har båda gångerna varit mycket nöjda med mäklarens service. Professionell, kunnig, trevlig och återkopplar snabbt när man har frågor. Rekommenderar varmt, och anlitar gärna igen vid en eventuell ny försäljning.
    Hej Helena, Vad glada vi blir av att läsa ditt omdöme. Vi ser fram emot att hjälpa dig fler gånger framöver! Med vänliga hälsningar, Ulrika Fransson Marknadsansvarig, Riksmäklaren Uppsala Riksmäklaren Uppsala
    • 114.0 m²
    2020-11-18
    Jag kom i kontakt med Carolina då jag köpte lägenhet nyligen.

Jag tycker att Carolina uppfyller alla de krav man kan ställa på en professionell mäklare.

Hon var väldigt bra i bemötandet, enkel att ha att göra med samt kvick med i sin respons vilket gjorde att affären gick snabbt.

Jag kan stark rekommendera Carolina som mäklare till den som skall sälja eller köpa bostad.
    Stort tack för din vänliga rekommendation Simon, det värmer verkligen att få höra dessa fina ord. Du var också en mycket bra köpare som var snabb på att svara och trevlig att ha att göra med. Hoppas att ni ska stormtrivas i nya lägenheten men det tvivlar jag inte på! :) Carolina Sohlberg
    • 114.0 m²
    2020-11-18
    Carolina Sohlberg rekommenderas varmt.
    Hon hade koll på samtliga delar i vår försäljning av 4 rok i Rosendal.
    Marknadsvärde, styling, köpare, strategi, visningar, kontraktsskrivning mm, kort sagt allt fungerade perfekt!
    Stort tack Mattias för din mycket vänliga rekommendation! Tack för att jag fick förtroendet att sälja er fina lägenhet, jag gillade den verkligen! Hoppas att ni ska trivas jättebra i nya lägenheten! Carolina Sohlberg
    • 53.0 m²
    • HÖGANÄS
    2020-11-12
    Sålt bostad och har fått en bra uppfattning av mäklaren sedan innan då jag försökte köpa ett av hennes objekt. Bestämde mig efter det att anlita mäklaren för försäljning av min gamla lägenhet. Alltid snabba svar och kändes som att mäklaren verkligen jobbade med att sälja min lägenhet har inget att klaga på.
    Tusen tack Petter för dina vänliga ord! Är mycket glad och tacksam att jag fick förtroendet att sälja din fina lägenhet! Du som säljare var mycket trevlig och enkel att ha att göra med. Hoppas att du trivs super i dina lägenheten! :) Carolina Sohlberg
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 64.5 m²
    • VALSÄTRA
    2020-11-11
    Eva var en hjälpande hand när vi sålde våra lägenhet. Allt har fungerat väldigt bra. Information och service överlag är jag väldigt nöjd med.
  • sålde sitt hus med hjälp av Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • 123.0 m²
    2020-11-08
    Han hjälpte oss att sälja vår villa i Uppsala. Thomas är väldigt professionell och erfaren och allt gick som en dans. Vi har tidigare också köpt ett fritidshus där Thomas var mäklaren, det var efter den bra erfarenheten vi bestämde oss för att Thomas skulle anlitas till vår husförsäljning. Han är grym!