Riksmäklaren Uppsala

Riksmäklaren Uppsala

Vi vill vara din mäklare genom livet

Vi på Riksmäklaren har allt sedan starten 1974 drivits av en vilja till utveckling och förändring, vilket gör att vi arbetar hårdare än alla andra mäklare. För oss är fastighetsmäkleri en livsstil och ett förtroendeuppdrag som ger oss möjlighet att göra det vi älskar mest av allt: göra kunder nöjda och hjälpa människor till en ny bostad i livets alla skeden.

På Riksmäklaren ser vi bostadsbytet som den största och kanske viktigaste affären du gör i livet. Genom vår erfarenhet av att förmedla bostäder har vi skapat en mäklartjänst som gör att både du och din köpare får den trygghet, kunskap och tillgänglighet som krävs för ett bra resultat. Våra mäklare håller hög standard i sina visningar, budgivningar, kontraktsskrivningar och tillträden. De är engagerade, lojala och kunniga. Hos oss kan du känna dig säker då vi har kvalificerade mäklare som lägger allt fokus på just dig och ditt boende.

Vill du sälja en bostad? Kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi mäklar i och utanför Uppsala. Tveka inte att höra av dig!

Vi ser fram emot att höra från dig.

Riksmäklaren - Mäklaren genom livet

Läs vad 572 kunder tycker om Riksmäklaren Uppsala 2

2021-10-18
    Vi är supernöjda med all hjälp! Kanonmäklare ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-10-18
    En mäklare i de lux kategorin.
    Vänlig, förtroendeingivande, kunnig, trygg i sin roll, snabb att svara och duktig att slutföra affären.
    Carolina levde upp till våra förväntningar med råge.
    Kan varmt rekommendera henne till ditt livs affär.
    2021-10-17
    Mycket bra och trevligt bemötande. Uppskattade möjligheten till betänketid och klara besked på frågor som vi hade.
    2021-10-16
    Bra bemötande vid kontakt med mäklaren.
    Svarade på frågor gällande nyproduktion, avtal och hur processen fungerar. Kändes som en bra erfaren och trevlig mäklare, som jag skulle rekommendera andra.
  • KATTIA Q
    skrev om Leo Roos en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-10-16
    En professionell och duktig mäklare som jag varmt rekommenderar! Mycket trevlig, tillmötesgående, förtroendeingivande och engagerad. Jag uppskattade att vi hade en ständig kommunikation och ett bra samarbete kring försäljningen.
    2021-10-16
    Ett trevligt och bra bemötande. Har fungerat på ett utmärkt sätt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Leo Roos en del av Riksmäklaren Uppsala
    • ERIKSBERG
    2021-10-16
    Engagerad, driven, professionell och mycket bra bemötande!
    2021-10-15
    Genom gediget kunnande som mäklare presenterade Ulrika olika förslag då mina önskningar var olika i olika skeden. Med tålamod vänlighet och klara förslag ledde hon mig fram till ett för mig bra resultat. Ulrika har förstått att hon är i ett serviceyrke och har en god personkännedom.
    Med vänliga hälsningar
    Louis de Geer
    2021-10-15
    Jag har inte haft kontakt med Ulrika Löf mer än hon redan ringde och förvarnade om att vi skulle bli kontaktade dagen efter gällande Luthagens Strand.
    Ulrika ringde dagen efter och jag återringde och då va Ulrika upptagen så hon hänvisade till Carolina Sohlberg har sedan dess varit vår kontaktperson. Så min utvärdering kommer att gälla Carolina Sohlberg.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    Mycket gott bemötande.
    Dock kort samtal. Har köpt nybyggnation så det blir väl mer kontakt framöver.
    2021-10-15
    Tog emot oss utan bokad tid och gav bra input på de frågor vi hade!
    2021-10-14
    Jag är helt nöjd med bemötandet.
    2021-10-14
    Bra, bra, bra, bra, bra, bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,bra, bra,
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Leo Roos en del av Riksmäklaren Uppsala
    • ERIKSBERG
    2021-10-13
    Intresserad, glad och effektiv. Perfekt.
    2021-10-13
    Bra bemötande. Trevlig och kunde svara på mina frågor.
    2021-10-13
    Hon känns professionell, hjälpsam och extremt snabb på återkoppling på funderingar man har.
    Hon överträffade mina förväntningar.
    Sammanfattningsvis får hon ett toppbetyg 10 av 10. Keep up the good work (kan ni hälsa henne).
    2021-10-13
    Alltid tillgänglig och svarar snabbt vilket känns tryggt.
    2021-10-11
    Vi har blivit jättefint bemötta av Carolina:-))
    Vi valde henne eftersom vi hade goda erfarenheter av henne sedan hon hjälpt vår son med en lägenhetsförsäljning och att hon har kunskap om området vår lägenhet ligger i. Carolina levde mer än väl upp till våra förväntningar.
    Vi tycker hela försäljningen har gått så smidigt och vi hade även stor hjälp av stylisten som var här innan också.
    Så högsta betyg rakt igenom.
    Tack!
    2021-10-09
    Jag har inte själv haft någon kontakt med Ulrika utan hon har bara pratat med min man, därför kan jag inte lämna något omnämnande.
    2021-10-09
    Jag har bara pratat med Ulrika en gång per telefon då hon förklarade hur läget var för oss angående våra val i Luthagens Strand.
    Det är svårt att lämna ett betyg efter bara ett samtal men hon var glad och trevlig och det var bra att få reda på hur vi låg till i kön.
    2021-10-08
    Hel nöj, snabba svar på mina frågor
    2021-10-07
    Professionell och medkännande! Snabb återkoppling, inte stel. Då andra mäklare betett sig otrevligt hade vi låga förväntningar, men Carolina var trevlig och rak. Mycket bra!
    2021-10-07
    Det var fel i dokumenten och det tog fem försök innan alla namn och personnummer var rätt på alla ställen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Lindholm Eriksson en del av Riksmäklaren Uppsala
    • LÖTEN
    2021-10-07
    Fantastiskt kunnig mäklare som har så mycket energi och tålamod! Mycket hjälpsam och alltid tillgänglig på sin mobil. Hon vägledde oss på ett professionellt och personligt sätt genom hela processen från visning till kontraktsskrivande. Vi kan varmt rekommendera andra att anlita Anna!
    Tack Awin, det var fina ord! Vänligen Anna, Riksmäklaren Anna Lindholm Eriksson
    2021-10-07
    Proffsig, trevlig och kunnig. Känns tryggt att göra affärer med så proffsig mäklare.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Lindholm Eriksson en del av Riksmäklaren Uppsala
    • LÖTEN
    2021-10-06
    En väldigt bra mäklare!
    Kunnig, trevlig och glad😊
    Återkopplar och håller kontakten.
    2021-10-04
    Online, med samtsl
    Hon var snällt och duktig
    Hon var bara liten upptagen så det var svårt att prata med henne men annars allt var perfekt
  • sålde sitt hus med hjälp av Eva Brevemark en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-10-04
    Väldigt erfaren och tålmodig. Var ett stort stöd till oss under hela säljprocessen.
    2021-10-02
    Mycket trevligt och engagerat bemötande, serviceinriktad och kunnig. Ulrika kunde beskriva området väl.
    2021-09-30
    Bra bemötande med kunskap och intresse för min kommande affär. Lyhörd och snabb hantering och lätt att komma i kontakt med. Har ett lugnt och förtroendeingivande sätt.
  • köpte sin bostad med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-09-28
    Professionell, kunnig och tillgänglig.
    2021-09-27
    Trevligt bemötande.
    Ordning och reda.
    Tydlighet vid kontraktsgenomgång.
    Ingav förtroende.
  • köpte sitt hus med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Heby
    2021-09-24
    Micaela är mycket trevlig och pedagogisk. Hon är alltid tillgänglig och svarade på våra frågor :)
    2021-09-24
    Trevligt och kunnigt och noggrant.
    Tack Susanne! Med vänlig hälsning, Anna Lindholm Eriksson, Riksmäklaren Anna Lindholm Eriksson
    • GOTTSUNDA
    2021-09-24
    Carolina är proffsig och det är lätt att få kontakt och svar på frågor. Processen med försäljningen har överträffat förväntningarna på ett positivt sätt.
    2021-09-23
    En mäklare genom livet, precis som Riksmäklaren skriver. Carro är professionell, påläst, lugn och trygg samt med mycket erfarenhet i bagaget! Hon ser till att försöka uppfylla allas önskemål i en försäljning. Alltid lätt att nå och inget problem med någonting. Rekommenderas varmt!
    2021-09-23
    Jag har tyvärr inte träffat Caroline personligen. Men har haft en del mailkontakt som fungerat alldeles utmärkt.
    2021-09-23
    Anna var en utmärkt mäklare som var både professionell och engagerad i sitt uppdrag. Hon var alltid tillgänglig för frågor och uppdaterade mig kring framstegen i försäljningen med regelbundna mellanrum. De förväntningar vi hade från början möttes; en mycket positiv aspekt med Annas var att hon alltid var realistisk och grundade sina rekommendationer på det rådande marknadsläget.

Rekommenderar Anna som mäklare till alla som vill anlita en professionell och trevlig mäklare som värdesätter kundens önskemål!
    Tack Adam! Med säljare som dig är det enkelt att göra ett bra jobb. mvh Anna Anna Lindholm Eriksson
  • köpte sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • BJÖRKLINGE
    2021-09-19
    Vi blev väldigt bra bemötta på visningen och även innan visningen när jag hade frågor. Mäklaren är tillgänglig och snabb på att svara på frågor. Jag skulle absolut rekommendera henne till andra. Jag upplevde att hon var bra på att tillgodose både säljarens och köparens intressen. Det enda negativa jag kan komma på är att jag tycker att utgångspriset vsr ett lockpris, det var alldeles för lågt satt och det förstod jag redan innan visningen.
    • CENTRUM
    2021-09-17
    Ulrika Lööf är en mycket seriös mäklare och gör ett mycket bra arbete. Hon är väl insatt i Uppsalas bostadsmarknad och har ett förtroendeingivande sätt mot både säljare och köpare. Hon är dessutom mycket kunnig rörande både praktisk hantering och formalia runt bostadsöverlåtelser. Ulrika är en av Uppsalas toppmäklare!
  • sålde sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • BJÖRKLINGE
    2021-09-16
    Ett givet val av alla mäklare vi valde mellan. Med hennes härliga energi, noggrann, återkopplade snabbt och förklarade allt i detalj för oss som nervöst sålde vårat första hus.
    Rekommenderar henne starkt.
    Lika sant som slogan - våran mäklare genom livet!
    • VÅRDSÄTRA VIK
    2021-09-15
    Bra bemött, snabbt åtgärdat att få ut vårt radhus på hemnet/egen hemsida samt visningar.
    • VÅRDSÄTRA VIK
    2021-09-13
    Vi är mycket nöjda med Ulrikas hjälp.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Fålhagen
    2021-09-04
    Jag är väldigt nöjd. Allt har hittills gått snabbt o smärtfritt
  • sålde sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • LÖVSTALÖT
    2021-09-01
    Carolina har från första stund varit otroligt serviceinriktad, proffsig, engagerad och tillgänglig. Dessutom är hon väldigt lättsam och har nära till skratt, vilket gör att man känner sig bekväm och trygg.

Vi har höga krav på att vår mäklare är intresserad och engagerad i vår försäljning och vill sträva mot samma mål som oss, vilket Carolina överträffade med råge.

Det kändes tryggt hela vägen från start till mål, vi är glada att vi valde att samarbeta med Carolina och kan varmt rekommendera henne till er som vill sälja.
  • köpte sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • LÖVSTALÖT
    2021-09-01
    Trevligt bemötande. Återkopplade med våra frågor. Det var toppen. Snabb återkoppling på alla sätt.
    2021-08-27
    Vi fick ett väldigt professionellt och trevligt bemötande av Carolina. Hon var kunnig och påläst på objektet och kunde svara på de allra flesta frågor vi hade om objektet och försäljningsprocessen. Det hon inte kunde svara på direkt, tog hon snabbt reda på. Vi kände oss väldigt trygga med hennes hantering av försäljningen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    • ROSENDAL
    2021-08-26
    Jag köpte en nyproduktionslägenhet genom Sisela. Pga olika omständigheter behövdes mer handpåläggning för att stänga affären än vad normalt krävs. Sisela ombesörjde allt på ett professionellt, effektivt och förtroendeingivande sätt.
    2021-08-25
    Mycket trevlig mäklare. Härlig utstrålning. Ärlig med det hon inte visste och tog direkt reda på det. Professionell och smidig att ha kontakt med. Mycket nöjd med vårt köp genom henne.
    2021-08-25
    Är andra gången vi använder oss av Carolina som mäklare och kunde inte vara mer nöjd.
    Vi fotograferade lägenheten på måndagen, den kom ut på torsdagen samma vecka och såldes sedan på nästföljande tisdag efter en privatvisning. Allt har varit så smidigt, vi har fått massa stöd och allt med ett leende på läpparna.