Roine Lindberg Gummi AB

Kungstensgatan 12, 113 57 Stockholm — Visa karta

4.8 i betyg av av 6 omdömen

Din personliga gummiverkstad i centrala Stockholm. Vi finns på Kungstensgatan 12 som ligger i gränsområdet av Norrmalm, Östermalm och Vasastan.
Vår däckverkstad kan hjälpa dig med däck och fälg till din bil oavsett om det gäller sommardäck eller vinterdäck. Vi säljer bl a kända däckfabrikat som Michelin, Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Nokian och Pirelli. Vi har även däcksförvaring så kallat däckhotell. Om du har fått punktering hjälper vi dig med en däckreparation. Vi gör även framvagnsinställning även kallat hjulinställning på din bil. Vi hjälper dig även med däckservice på platsen i innerstan.

Vi försöker alltid hitta rätt däck till din bil efter dina förutsättningar vad gäller biltyp och körsätt hos dig som förare.

Vi är en av Michelin Kvalitetscertifierad verkstad!
Mån-Tor: 07:30-16:30
Fre: 07:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 6 kunder tycker om Roine Lindberg Gummi AB

• Tobias B

2014-04-25

Tobias B skrev om Roine Lindberg Gummi AB
    Roine Lindberg Gummi är allt vad man förväntar sig av en däckverkstad. De är professionella och sätter kunden främst. Jag har kommit dit utan att boka tid, de har ändå hjälpt mig att byta däck utan några frågor eller besvär. De är förmodligen långt ifrån billigast men det har ingen betydelse när deras service håller högsta klass.

Niklas som driver stället är alltid positiv och har stenkoll på mig som kund även fast de har hundratals om inte tusentals kunder. Sen är det så skönt att slippa släpa tunga däck upp på vinden, lösningen med deras däckhotell är bara för bekväm för att man ska kunna tacka nej.

Rekommenderas verkligen på bästa sätt. Läs mer
  • Måns E

2014-03-20

Måns E skrev om Roine Lindberg Gummi AB
    Otroligt hjälpsamma, professionella och framför allt supertrevliga! De har superkoll på vad som gäller bilarna och har alltid en lösning. 5 av 5 i betyg är en underdrift! Läs mer
  • Niklas D

2010-12-16

Niklas D skrev om Roine Lindberg Gummi AB
    Otroligt trevliga snubbar som gjorde ett riktigt bra jobb. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2010-04-05

Fredrik D skrev om Roine Lindberg Gummi AB
    Hade fått punka på bilen ett par kvarter bort. De hjälpte mig med Allt. Få ner bilen i garaget (gick att nödpumpa), analysera skadan (mos), byta till två begagnade däck och skifta fram/bak. Hela kalaset (ca 2h) inklusive två bättre begagnade däck kostade mig lika mycket som ett nytt däck. Bästa servicen och valuta för pengarna jag någonsin fått som kund tror jag. Rekommenderas till alla. Läs mer
  • 2009-04-09

Tojje M skrev om Roine Lindberg Gummi AB
    Nicklas + Co är helt suveräna. Var där i veckan och fick allt fixat på ett kick.
    Torbjörn Läs mer
  • Malin H

2008-01-08

Malin H skrev om Roine Lindberg Gummi AB
    Under bara killar som jobbar där!! Våran däck verkstad på jobbet, men dom fixar mer än bara byta, köpa och lagra däck. För en tid sen tyckte jag att jag skulle vara duktig och fylla på oljan på min bil, och lyckades självklart tappa locket ner i motorn. Dom fixade det, utan att skratta åt mig. Senare lyckades en kollega med samma sak, och hjälpte till. Vad man än ringer om har dom alltid tid!! Läs mer

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Roine Lindberg Gummi AB :

egbil.se (614m)
Bert Bert tycker:
“Har inte satt min fot i ert fö...” Läs mer
Cardrop (2.3km)
Risbergs Bil (2.3km)