Roppongi

Hantverkargatan 76C, 112 38 Stockholm — Visa karta

Kista Galleria, 16491, Kista
Lord al Dente
Kristina N:
Glad trevlig,hjälpsam och uppmärksam personal

Restauranger nära Roppongi:

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de ... Läs mer ›
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Elisabeth K:
Mysig lokal, supertrevlig personal och fantastiskt god mat. En oslagbar kombination!

Västra Järnvägsgatan 11, STOCKHOLM
På Västra Järnvägsgatan 11 i Centrala Stockholm finner du restaurang CLOU. En ny... Läs mer ›
Helene D:
Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpake...

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Läs vad 19 kunder tycker om Roppongi

• Manne S
    Manne S skrev om Roppongi
    Sthlms absolut bästa sushi (än så länge), kostar en slant extra men det är prisvärt. om man letar pris kan man köpa sushi på Ica :-)
  • Kattis
    Kattis skrev om Roppongi
    Gott, men lite dyrt, kort och gott! Trevligt bemötande.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Roppongi
    Grymt bra lunch med snabb service men de vet verkligen hur man tar betalt och är inte medvetna om att restaurang momsen är sänkt.
  • Arvid B
    Arvid B skrev om Roppongi
    Som många säger så har det varit bättre, men jag tycker inte de förtjänar så mycket kritik som de får i en del av kommentarerna.
    Jag äter dock i stort sett bara lunch där, men luncherna brukar vara goda och fräscha. Den lilla förrätten, som de hittills aldrig missat att lägga ner i min påse, är helt klart en stjärna i kanten!
    Sushin är helt ok, även om den varit bra mycket bättre.
  • Richard G
    Richard G skrev om Roppongi
    En gång i tiden var detta en bra restaurang, men har sedan dess tappat all klass. Köpte en mellansushi takeaway och bad dem att skippa räkan. Fick då BARA lax och rullar, och de hade också glömt wasabin! Hur kul är sushi utan wasabi? Nej, nästa gång undviker jag detta ställe!
  • Linda
    Linda skrev om Roppongi
    De varma förrätterna är underbara, men sushin är jag tyvärr inte imponerad av. Värst av allt är dock bordsplaceringen, ens sällskap sitter precis intill ett annat sällskap, det är trångt och känns irriterande.
  • augusto i
    augusto i skrev om Roppongi
  • Jeanette F
    Jeanette F skrev om Roppongi
  • Martin
    Martin skrev om Roppongi
    Klassiker, men har börjat tappa i klass 2010. Nya ägare?
  • Peter E
    Peter E skrev om Roppongi
    Helt ok sushi...har ätit bättre...men de har bra service och det går snabbt att få maten.
  • Maria L
    Maria L skrev om Roppongi
    Helt ok sushi ställe. Dock överskattat. Dyrt.
  • P
    P skrev om Roppongi
    Suverän sushi!
  • K
    K skrev om Roppongi
    Nä, jag blir besviken varje gång (bara 2 hittills). Sushin var inte alls bra (men det var ett tag sen jag provade) så nästa gång valde jag att äta Tori Kara-Age (friterad kyckling). De torra kycklingbitarna såg mjöliga ut, var allmänt tråkiga, dipsåsen var ganska intetsägande och salladen som skulle höra till fick vi inte förrän vi nästan hade ätit klart och lyckades fånga servitrisens uppmärksamhet för att påminna. Riset var helt okej. Salladsdressingen var alldeles för vinägertung (jag har bott i Japan, så jag har hyfsad koll på hur det "ska" smaka). Akustiken i lokalen är dessutom förfärlig, jag och mitt sällskap fick vänta med att prata tills sällskapet vid bordet intill var tysta för att kunna höra varandra. Den lilla förrätten på lax som ingick i middagen var dock mycket god, och det är en väldigt trevlig gest. Sen tyckte jag att servitrisen var trevlig, dock lite okunnig om japansk mat.
    Men Roppongi Seiko-en på Tegelbacken utklassar Roppongi på Hantverkargatan, gå dit i stället!
  • Anna I
    Anna I skrev om Roppongi
    Luncherna är väldigt bra och prisvärda! Sushin är dyr men också väldigt god. Budget-Tips! På kvällstid kan man få 8 stycken rullbitar för bara 55kr.
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Roppongi
    Roppongi är en klassiker där jag gärna tar en lunch, kan till viss del hålla med föregående talare vilket drar ned betyget. Dock är deras "dagens" oftast av mycket god kvalite, alltid strax under 80 kr. Jag gillar den lilla förrätten som de brukar bjuda på...när de kommer ihåg att göra det. Jag gillar ändå Roppongi och hoppas att de rycker upp sig så att fler gillar det framöver...
  • Leon
    Leon skrev om Roppongi
    Det är väl knappt någon som går till en riktig restaurang för att äta sushi nuförtiden. Trots det finns Roppongi kvar, vilket tyder på att de lever kvar i nån slags dröm om att kunna sälja "finsushi" till "finpriser". Det hade kunnat funka om man hade gått kvalitetsvägen fullt ut, men sushin här är knappast bättre än på ett hyfsat hämthak, vilket får en att undra vad det är man betalar för.
    Björn W, Tobias H gillar detta
  • John B
    John B skrev om Roppongi
    Dålig service, oservice minded personal. Högt pris på provianten i förhållande till vad man får. En väldigt överskattad restaurang bland i sitt slag. Undertecknad kommer inte att gå dit fler gånger.
  • Carl-Fredrik W
    Carl-Fredrik W skrev om Roppongi
    Har inget att säga om lunchen då jag inte vart där under dagtid. Jag är dock inte allt för förvånad över Tobias upplevelse. På det tidiga 90-talet när Sushin höll på att bli folklig så var detta ställe ett av de absolut bästa. Jag har återvänt med ganska glesa mellanrum och blivit mindre och mindre imponerad. Missförstå mig rätt nu, sushin är fortfarande helt ok, ibland riktigt bra, och det övriga utbudet har jag heller ingen direkt dålig upplevelse av. Dock är ett restaurangbesök mer än bara maten och där tappar de poäng. Att en lunchservering kan sakna känsla är väl ok men när det är likadant på kvällen blir det en trist middag. Bemötandet känns aningen förvirrat helt enkelt. För att summera, bra mat men i övrigt tråkigt.
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Roppongi
    Ok sushi och japansk mat kvällstid men bara halvdan lunch. Tristast av allt: Om man efter lunchen ber om en kopp kaffe på maten får man in ordinärt filterkaffe med kommentaren "Det blir 27 kr per person, tack". Ehh, va nu? Flögs någon ner till Guatemala för att handplocka bönorna, eller vad är det frågan om? Egentligen skitsamma vad gäller kostnaden: värst av allt är ju att ha en lunchsetup som gör folk irriterade (som får plocka upp betalkortet igen) och att personalen hamnar i en tråkig snålis-sits. Lägg på en 5-krona på lunchpriset istället, annonsera inte om att kaffe ingår, men servera det "gratis" till de som önskar. Ni landar plus. På alla tänkbara sätt.
    Emma K gillar detta

Hantverkargatan 76C, 112 38 Stockholm