Schoug Mäklarfirma

Schoug Mäklarfirma

Ring 042-16 50 15 www.schougmaklarfirma.se
4.2

Schoug Mäklarfirma har varit belägen i Helsingborg i mer än 20 år. Efter den tiden vågar vi säga att vi kan marknaden mycket bra. Vi hjälper till att förmedla alla typer av bostäder, men med tiden har vi blivit specialiserade på bostadsrätter. Vi erbjuder fri värdering och kommer gärna förbi och värderar just ditt boende. Tack...

108 omdömen om Schoug Mäklarfirma

JASMINA D
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Aldrig i livet att jag någonsin kommer vara med i budgivningen om mäklaren Stefan säljer igen.

Hallonqvist fastighetsbyrå AB
4.8/5 i betyg av 439 omdömen 4.8 av 439 omdömen

The best thing about Jennie is the way she connects you. She brings that special personal touch in the conversations while explaining the pr

Sachin Ghalappa B Sachin Ghalappa B
Elisabeth Matilda O
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Bland det sämsta jag har fått uppleva vid lägenhetsköp. Då jag var köpare för första gången i mitt liv och endast 21 år gammal så hade jag inte mycket kött på benen. Blev påtryckt att processen skulle gå snabbt, att jag kunde förlora lägenheten annars, jag ville besiktiga lägenheten först men det tyckte inte Stefan var nödvändigt. Han hade "aldrig under sina 20 år som mäklare varit med om det". Mycket oseriösa och det blev en sorglig historia för mig när det upptäcktes fukt i både badrum och kök. RUBBET i lägenheten behövde rivas ut..

Jonas M

Vi både köpte och sålde bostad genom Rickard Schoug och är mycket nöjda med hans arbete. Han var påläst, kunnig och trevlig. Vi hade stort förtroende för honom och det arbete han la ner. Vi kan varmt rekommendera Rickard och kommer tveklöst anlita honom om det blir aktuellt i framtiden.

Fastighetsbyrån Helsingborg
4.8/5 i betyg av 2265 omdömen 4.8 av 2265 omdömen

Jätte snäll och duktig hanterade försäljning galant

Gunvor P
Köpte sitt hus med hjälp av
Naturglimten

Sålt ett fristående hus och köpt en bostadsrätt. Bra bemötande och fick i lugn och ro bilda min egen uppfattning om ev.köp. Ingen uppfattning om min försäljning då den skedde inom ett dygn. Fick hela tiden besked om budgivningen. Allt gick snabbt och smidigt. Kunnig och bra mäklare

Masoud F
Rosengården

Jag sålde en bostadsrätt genom er. Är väldigt nöjd. Försäljningen var snabb och proffsigt. Dyrt!! Men värt priset. MVH

Bostadsagenten
4.7/5 i betyg av 568 omdömen 4.7 av 568 omdömen
Badge2023

Annika Rosenberg är en skicklig och professionell mäklare som verkligen levde upp till mina förväntningar. Vi hade en bra kontakt genom hela

Britt-Marie Desirée N
Köpte sin lägenhet med hjälp av Schoug Mäklarfirma
Ättekulla

Nonchalanta och oseriösa. Kändes som att de försökte lura mig, Ville att jag skulle buda över mig själv och dessutom betala säljarens hyra i 1½ månad. Det blev inget köp.

Anneli N
Husensjö

Sålt min bostadsrätt , glad tillmötesgående och duktig mäklare.

Mathias B
Sålde sin lägenhet med hjälp av
Ättekulla

Toppen! Sålde bostadsrätt. Mäklaren Stefan ställde upp och var behjälplig med allt.

Visar R
Husensjö

Dom är best i håla staden

Gunvor P
Sålde sitt hus med hjälp av Schoug Mäklarfirma
Naturglimten

Har sålt en villa och köpt en bostadsrätt. Snabbt trevligt bemötande. Min villa såldes snabbt och till ett bra pris. Hade förväntat mig ett lägre pris. Mäklaren satte ett pris, och budgivning inleddes. Är mycket nöjd med handläggandet vid försäljningen.

Anneli Birgit S
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Sålt enplans villa första mötet med Schoug då var allt bra kändes som att han var inne på samma tänk som vi med vår villa vad vi ville få ut av försäljningen samt vad vi ville få ut av vår mäklare men när vi väl valt mäklare som blev Schoug då var det besvikelse efter besvikelse sättet de lades in på objekt beskrivningen allt som vi påtalade till mäklaren om att det var fel så rättades det inte till samt att han inte tog ansvar för att det var faktiskt han vi hade anlitat för att sälja vår villa då trodde vi att han...

Michael H
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Utöver alla vanliga egenskaper (bra bemötande, lyhörd, förmedlande) extra-plus i kanten för att tillämpa avsteg från vedertagna rutiner (som hjälpte både säljare och köpare)

Jonny M
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Sålde min bostadsrätt och mäklaren var väl insatt i området och all kontakt var välkomnande och ja allt hanterades på ett proffsigt sätt.

Mats Anders Christer O

Professionellt bemötande från starten. Ställde många frågor om huset som senare användes i annonsen. Var ärlig gällande prisbild och satte ett realistiskt pris som utgångspris. Ansåg att huset kunde säljas på tre veckor. Huset såldes på 8 dagar. Var alltid tillgänglig för frågor.

Besa V
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Profssigt,någran, lyhörd för säljares och klåpares behöv. Stark rekommenderar Schoug Mäklarfirma.

Mirka R
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Mycke bra ,arrangerat,tillgängligt.Hjälpsam med alla problem.

Ioana C
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Är väldigt nöjd med min mäklare och med husförsäljningen, mycket trevlig och lyhörd mäklare!

Laurits Aalling H

Mycket fint. Effektiv service. Alt klarat på no time

Viorel D
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Vi hade äran att känna en trevlig och mycket professionell mäklare som är herr Schoug. Mer om detta är han väldigt tålmodig och även om vi pratar inte en flytande svenska var han mycket tydlig och vi fick svar och förklaringar på alla frågor. Vi kan gärna rekommendera honom till andra och vi hoppas att samarbeta vid andra tillfällen.

Susanne M
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Proffsigt och smidigt! Allt gick bra, mäklaren gjorde det han skulle när han skulle och var trevlig.

Tommy B
Skrev om Schoug Mäklarfirma

lugnt sakligt proffsigt vänligt bemötande/Med vänlig hälsning, Tommy Bergström.

Enver M
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Schoug Mäklarfirma er velig duktig och arlig persone

Ferhad A
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Mycket bra mäklare faktist hjälpsam ock duktig dessutom ansvarsfull

Jozsef N
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Bra bemötande och snabb försäljning

Monika D
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Vänligt bemötande. Försöker hjälpa en så gott de kan att hitta en bostad.

Rut E
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Mycket trevligt bemötande, kunnig mäklare som verkade uppriktigt intresserad i att göra bästa möjliga affär för båda parter. Nåbar största delen av dygnet.

Alexander A
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Fick ett mycket bra bemötande och är väldigt nöjd.

Christina M
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Mycket bra och lättillgänglig service.

Nicklas E
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Mycket positiv. Lätt att få tag på mäklaren. Trevligt bemötande. Kunnig.

Anton M
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Härlig personal, hjälpsamma och väldigt kunniga! Tillgängliga och verkligen där för en!

Elijana P
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Vi är väldigt nöjda med mäklaren. En väldigt trevlig och hjälpsam person.

Dragan J
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Raka på saken,tydliga svar, tillmötesgående,betydligt bättre än en del mäklare vi har träffat, lätta att prata med och öppna för förslag, tror att dem är en tillgång för både säljare och köpare och kan bara tacka för hjälpen vid vår husköp

Isuf D
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Bra service snabbt och smidigt välbemött som kund.

Marianne P
Skrev om Schoug Mäklarfirma

En trevlig och lättsam person. Upplevde att visningen av lägenheten forcerades och lite dåligt att han inte hade alla nycklar så vi fick se källarutrymmet bl a. Vi vet att vi har undersökningsplikt som köpare, men kunde önska att han visade på eller talade om felen som fanns bl a golvet i kök och vardagsrum.

Adrianna S
Skrev om Schoug Mäklarfirma

100 % nöjd ! Man känner sig speciell vid möten med mäklarna och den tiden är verkligen kundens tid.

Gert A

Richard gav ett förtroendeingivande intryck som var positivt för oss som säljare och troligtvis även för köpare.

Christer F
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Väldigt bra,snabbt och effektivt, Skall jag sälja så blir det Schoug som får Uppdraget

Stefan A och Rickard S gillar detta
Denise H
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Bra och trevlig personal. Får jobbet gjort!

Marianne B
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Jeg har väret meget tillfreds med at väre kunde hos Schou og kan anbefale dem til andre som behöver hjälp ved salg af bolig:-) Mvh.Marianne Bruun

Ann-marie B
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Seriös mäklare både vid förmedlingen och vid kontrakt skrivningen, bra fotografering, bra information och snabb affär. Alltid bra när mäklare har en byrålåda med tänkbara kunder.

Stefan C

Stellan är en bra kille som lyssnade på mig som kund och ordnade en bra affär för alla Mvh Stefan Collin

Dane P
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Jag är köpare så jag har inte så mycket kontakt med mäklaren. Hittills bara köpehandlingar o. dyl. Men det har fungerat helt OK.

Annika H
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Jag tyckte att mäklaren var ganska oengagerad och jag fick själv ringa honom för att få information. Ingen mäklare jag skulle anlita igen.

Eva E
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Är alltigenom nöjd med allt som har haft med mina kontakter med schoug att göra .särskilt vill jag betona med den ordning och reda som allting och alla papper har fungerat . Bemötandet var på topp på alla sätt och vis.

Hardy L
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Vi var meget glade for den behandling, vi fik allerede fra start på vort salg af vor sommerstuga i Sverige. Meget professionelt og informativ oplysning om vilkårene og reglerne for salg i Sverige. Også tilbagemeldinger fra fremvisninger af boligen var fyldestgørende.

Anna-carin P
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Snabb och god service från mäklaren.

Heidi O
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Mycket trevliga o hjälpsamma.

Sarah T
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Det gick lätt, snabbt och smidigt!!

Göran F
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Kan inte betrakta dem som en seriös Mäklarfirma.

Marcella O
Skrev om Schoug Mäklarfirma

Rekommenderar starkt, trevlig och tillgänglig.

Rickard S och Stefan A gillar detta