Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Sibiriens Soppkök

Sibiriens Soppkök

Roslagsgatan 25, 113 55 Stockholm — Visa karta

Sibiriens Soppkök är en liten intim familjerestaurang där allt är hemlagat från grunden. Vi är specialister på soppor från hela världen. Vi har även à la carte, catering och dagens lunch.
Regeringsgatan 70, 11139, Stockholm
Tabbouli City
Åsa S:
Bra bemötande. Trevlig personal och lokal. Good mat.

Restauranger nära Sibiriens Soppkök:

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Peder O:
Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på ä...

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Läs vad 16 kunder tycker om Sibiriens Soppkök

• Anton  J
    Anton J skrev om Sibiriens Soppkök
    Sannolikt Stockholms bästa soppor, och ett trevligt hak att slinka in på. Rekommenderas varmt!
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Sibiriens Soppkök
    Riktigt gosa soppor och mysigt ställe. Bra priser och min favorit va kantarellsoppan.
    Jakob J gillar detta
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Sibiriens Soppkök
    Efter att ha läst alla recos bestämde jag mig att gå till Sibiriens Soppkök med min bror och nu fattar jag varför alla har hurrat över detta ställe!

För 180 spänn valde jag tre fantastiska soppor:

Chorizo - favorit bland de tre. Riktigt riklig smak av Chorizo med stora Chorizobitar

Gulasch - Nästan "Åreskuta" känsla, vilket är ett riktigt bra betyg.

Kantarell - Kan inte gå fel!

Allt detta för endast 180 spänn!

Super!
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Sibiriens Soppkök
    Det här är andra gången jag varit i Sibirien utan att frysa. Förra gången var det en thailiknande soppa som var godkänd, men idag var det en Biffsallad Teryaki jag skulle vilja rekommendera ALLA!

Servicen har aldrig varit mer än medium, och trots att restaurangen inte är större än min toalett med extremt få bord så Har jag fått vänta över 20 minuter på maten.

Dock får man alltid en korg med bröd och en fantastisk vitlöksröra som innebär omedelbart hångelförbud. Så det kan vara värt att vänta på maten!
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Sibiriens Soppkök
    Kalas bra ställe! Verkligen. Fisksoppan är riktigt fin och man får bröd och färskost tills man storknar. Ägaren höll till och med ett bord till oss i 45 minuter trots att det egentligen ej går att boka bord där. Mycket prisvärt och fantastiskt gott!
  • johan s
    johan s skrev om Sibiriens Soppkök
    mycket trevligt ställe i centrala stan. Prova gärna deras gröna currysoppa! Har dock vid lunchtid brist på plats
  • Linn E
    Linn E skrev om Sibiriens Soppkök
    Vi kanske hade otur? Fick ett mycket trist bemötande, torrt bröd och en soppa som inte var mer än "sådär". Dessutom gick en propp så var kolsvart i lokalen. Får nog ge det en chans till någon gång...
  • Johan W
    Johan W skrev om Sibiriens Soppkök
    Finns det någon godare mer vällagad soppa i Stockholm? Svar: NEJ! Sibiriens Soppkök är det perfekta stället för en god lunch men nästan ännu bättre för en mysig date på kvällen! Stället utstrålar värme och lugn. Det går inte att få en misslyckade date på denna underbara ställe ;-)
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Sibiriens Soppkök
    Sibiriens Soppkök är helt klart värt ett besök, deras soppor är som någon annan nämnde helt klart värt varenda spänn. Dessutom är lokalen, som utifrån sett ser galet risig ut, super mysig när man väl kommer in.
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Sibiriens Soppkök
    Litet & mysigt med fantastiskt god mat, Glöm inte att ringa och beställa bord (ca 20 sittplatser). Det enda man kunde önska är en något mer avancerad vinlista.

• Björn G
    Björn G skrev om Sibiriens Soppkök
    Soppa? Något jag inte trodde att jag skulle vilja betala mer än en femtiolapp för. Efter att ha testat deras "tre små soppor" så är jag helt såld. Gemytlig nästan lite östlig stämning, dock trångt. Värt varenda spänn. Fantastiskt!
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Sibiriens Soppkök
    Hit vill jag gå och testa maten nån gång. (varför kan man inte bara ange det utan att värdera företaget...)
  • Damian G
    Damian G skrev om Sibiriens Soppkök
    En liten, mysig restaurang där de specialicerat sig på soppor. Menyn varieras ofta och man kan alltid hitta någonting man är sugen på just för stunden. Man får alltid ett mycket gott bröd till maten. Dessvärre måste man ofta stå och vänta på bord då det är så pass litet.
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Sibiriens Soppkök
    Är det något som jag verkligen kan rekommendera så är det att kolla in sopporna på detta ställe. Perfekt en kall vinterdag. Avnjuts med fördel tillsammans gott bröd.. Baksidan är väl att stället är litet.
  • Malou G
    Malou G skrev om Sibiriens Soppkök
    Kul affärsidé! Mycket goda soppor!
  • Nils v
    Nils v skrev om Sibiriens Soppkök
    Detta ställe är en klassiker!

I en liten gemytlig lokal rymmer sig denna sopprestaurang som särskilt kan rekommenderas för luncher. De uppdaterar sin soppmeny på daglig basis och jag kan särskilt rekommendera de "redda" sopporna. Personalen är oerhört trevlig och gjorde mig till stamkund under de två åren vi hade kontor i närheten.

Klart värt ett besök!

Roslagsgatan 25, 113 55 Stockholm