Svensk Fastighetsförmedling Avesta

Kungsgatan 5, 774 30 Avesta — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Avesta!

Ska du sälja eller köpa en ny bostad i Avesta? Då ska du kontakta någon av våra kunniga mäklare här på Svensk Fastighetsförmedling. Vi kan området i detalj och har all kunskap du behöver om vilken typ av bostad som är bäst för just dig och i vilka områden du har dina bästa möjligheter.

När du anlitar oss för din bostadsaffär får du en mäklare som tror på öppenhet och strävar efter att ge dig högsta möjliga service. Kontakta oss så får du en fri värdering och massor av tips och råd på vägen!

Läs vad 76 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Avesta

• 2020-11-24

Alexandra R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag har både sålt en gård och köpt en bpstadsrätt av en och samma mäklare, Rune Uppgård. Har har skött alkt väldigt proffsigt och jag är mer än nöjd!! Läs mer
  • 2020-10-21

Björn E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Bra och hjälpsam mäklare. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-10-11

Gösta S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag har sålt min 30-tals villa. Ett hus i gott skick på attraktivt läge enligt min bedömning. Jag blev trevligt bemött och uppfattade mäklaren som erfaren och kunnig. På min begäran satte han utgångspriset och förutspådde en livlig budgivning. Det visade sig för optimistiskt. Intresset var svagt och försäljningspriset hamnade 16 % under utgångspriset. Jag är trots detta nöjd med handläggningen så här långt. Tekniskt sett är ju affären ännu inte avslutad. Jag gjorde från början och i tysthet en annan bedömning än mäklaren och är därför inte besviken. Läs mer
  • 2020-10-07

Torbjörn N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Bara bra, finns absolut inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-10-06

Jouko E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    fick bra information,tillgängligt alltid när det behövdes Läs mer
  • 2020-07-31

Jan Olof H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Vi har sålt en villa.
    Allt har fungerat smidigt och bra på alla sätt. Läs mer
  • 2020-07-25

Frida L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Bra bemötande och snabb återkoppling. Läs mer
  • 2020-06-23

Louise H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Köpt ett sommarhus. Mäklaren var hjälpsam, kunnig och professionell. Läs mer
  • 2020-06-18

Lars P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Sålt fritidshus.
    Allt sköttes bra.
    Priset blev långt över förväntan. Läs mer
  • 2020-05-04

Marielle k skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Vi har köpt ett fritidshus och vi känner oss nöjda med det bemötande vi fick och hur affären sedan hanterades. Läs mer
  • 2020-04-25

Ali S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag har köpt en radhuse .
    Mäklaren har varit jätte hjälpsam.
    Han förklarade alla detaljer som hjälpte oss att köpa radhuset.
    Vi är jätte nöjda med honom. Läs mer
  • 2020-03-16

Hanna L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag har köpt en lägenhet, blev väldigt bra bemött av mäklaren och allting har skötts väldigt snyggt. Jag är nöjd! Läs mer
  • 2020-03-05

Danielle V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Köpt lgh genom dem, mötte min kravprofilen på ett utmärkt sätt. Lyssnade in mina önskemål och var mycket trevliga och informativa vid köpet. Läs mer
  • 2020-03-04

Birgitta L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Mycket nöjd med information, hjälp och försäljning av lägenhet Läs mer
  • 2020-02-20

Alf-erik T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Sålt en lägenhet som min familj haft sen jag föddes 1954. Jag bemöttes i en positiv lösningsövertygad anda. Det är inte lätt att hantera olika intressenter med olika förankring. Mäklaren kunde anpassa olika önskemån till ett konsensus. Läs mer
  • 2020-02-10

Janis B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Very nice broker, explained everything. 5/5 Läs mer
  • 2019-11-11

Gordana C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Köpt ett kedjehus
    Trevligt och professionellt bemötande
    Mäklaren var helt suvären och hjälpte till med våra önskningar, samt svarade på alla våra frågor. Läs mer
  • 2019-11-10

Gülcin Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    vi har sålt ett hus, det var väldigt bra bemötande. det helt underbart att det gick så bra med försäljningen, vår mäklare var duktig och seriös och hade bra kontakt med oss. Läs mer
  • 2019-11-09

Niklas M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag har sålt ett kedjehus. Jag tycker att bemötandet har varit vänligt och professionellt. Jag uppfattade mäklaren som kunnig och erfaren. Jag tyckte till en början att mäklaren hade satt ett lite högt pris men huset blev sålt ganska snabbt och vi fick det utsatta priset plus lite till trots ett ganska kärvt läge att sälja. Så ja, mäklaren levde upp till mina förväntningar. Han blev anförtrodde med ett uppdrag och han slutförde det på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-10-25

Sören B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    En mycket kompetent mäklare med bra bemötande och kunnande som gör att jag som säljare känner mig fullständigt trygg med min försäljning av min lägenhet.
    På mycket kort tid lyckades Rune Uppgård få min lägenhet såld och till ett bra pris för både mig och köparen. Känns mycket bra! Läs mer
  • 2019-10-24

Cia W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Fått hjälp med kontakt för ett servitut som saknades.

I övrigt fått den service vi förväntar oss som köpare. Läs mer
  • 2019-09-17

Biniam T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Lyhörd ,smidigt och väldigt bra bemötande!!! Läs mer
  • 2019-09-12

Emma L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Fick hjälp att sälja en 2a. Väldigt bra bemötande och upplägg av Rune som resulterade i en riktigt bra försäljning. Målet var att sälja relativt snabbt och det tog inte ens 2 veckor så är allt påskrivet och klart.
    Supernöjd! Läs mer

HANS I skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    En kunnig och enerisk/effektiv mäklare som håller bra kontakt. MEN det finns tveksamheter dels vid en försäljning åt mig-2018. En lägenhet med Avestas kanske bästa läge vid gallerian och JVG-stationen såldes åt mig mycket snabbt till mäklarens gamle vän sedan barndomen. Det fanns enligt uppgift ingen annan intresserad. Tyvärr trodde jag på detta. Priset verkar ha blivit för lågt. Det gick för snabbt.
    Vid köp av annan mindre lägenhet uppfattade jag per telefon att det fanns ett bud på 165.000 kr och bjöd därför 180.000 kr. Då jag någon månad senare, efter påminnelse, fick budlistan, fanns bara ett bud på 150.000 kr och den hade legat ute ca två månader på Hemnet. Hade jag vetat det skulle jag inte höjt med 30.000 kr utan max 15.000 och sannolikt blivit högst med det budet. Ibland dribblar mäklare runt för att förvirra ena och hjälpa andra parten. Dessa erfarenheter sänker omdömet kraftigt.
    Hur pass väl andra säljare och köpare analyserar det som hänt under deras affärer vet jag inte.
    För övrigt vet Uppgård sedan länge att jag inte kan bo med onormala störningar. Störningarna vid lägenheten var mer än normalt pga ett järnverk, en tvättstuga rakt under och buskörande epatraktorer med höga ljudnivåer. (Odengatan) Uppgård känner stan mycket bra men nämnde bara "skola" som ev störande. Eporna nämnde han efter mitt köp. Jag lämnade ett annat stört boende i Torsåker och kommer till ännu värre. Tack för hjälpen Rune Uppgård, detta var helt oväntat. Läs mer

Stefan J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Vi har sålt en bostadsrätt och fick ett bra bemötande av Rune. Efter budgivning på lägenheten hjälpte Rune på ett bra sätt att genomföra affären. Läs mer

Eddie H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Kände stort förtroende till Rune, allt sköttes snyggt och prydligt. Tack! Läs mer
  • 2019-08-25

Ulla-Carin S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Köpt en lägenhet. Mycket nöjd med trevligt o kunnigt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-23

Papussorn S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Köpt bostad i Krylbo, bemött på ett mycket bra sätt, hade inga förväntningar våran mäklare var mycket lätta att ha att göra med, vilket vi uppskattade.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med bemötande och information och hanteringen av hela affären. Läs mer
  • 2019-08-09

Joakim I skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Allt skött på ett lätt och smidigt sätt Läs mer
  • Jimmi K

2019-07-14

Jimmi K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag har köpt en lägenhet och mäklaren var trevlig och väldigt saklig under visningen samt hjälpsam. Läs mer
  • 2019-07-03

Kjell G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Mycket tillmötesgående. Snabbt genomförande av allt som krävdes vid vårt lägenhetsköp. Läs mer
  • 2019-06-28

Johanna G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Vi sålde min svärmors bostadsrätt.
    Väldigt tillmötesgående och hjälpsam då vi bor 40 mil från lägenheten.
    Min upplevelse är utmärkt Läs mer
  • 2019-06-26

Mikael E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Försäljning av bostadsrätt.
    Bra bemötande och bra genom gång hur man gick tillväga
    från första mötet till att annonsen kom ut på Hemnet.
    Avtals skrivandet med köparen gick väldigt smidigt och bra Läs mer
  • 2019-06-25

Roger B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Har sålt ett mer än 1oo-årigt hus md renoveringsbehov.
    Fick ett mycket trevligt bemötande av mäklaren då jag kontaktade honom.
    Han gav mig också mycket realistiskt, möjligt pris på objektet och har haft många visningstider på en ganska kort tid.
    Han har varit till stor hjälp att svara på mina frågor som den ovana husförsäljaren jag var.

Skulle inte tveka att använda honom igen om jag behöver det.
    DVS Toppbetyg från mig till Rune. Läs mer
  • 2019-06-05

Lars Uno P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Försäljning av jordbruksfastighet med avstyckningar av åkermark och skog.
    Mycket erfaren mäklare med stort kunnande var till stor hjälp.
    Vi hade inte klarat av en sån här stor försäljning själva, väldigt tacksamma för den hjälp och vägledning vi fick. Både köpare och vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-06-01

Magnus G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag har sålt en sommarstuga med sjötomt (nyttjanderättsavtal) lite utanför Avesta.
    Jag har blivit väldigt bra bemött av min mäklare, han var väldigt professionell och har tagit hand om försäljningen på ett mycket bra sätt!

Jag är mycket nöjd med försäljningen, och extra mycket när budgivningen gick så bra ! Läs mer
  • 2019-05-14

Lars-erik H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Korrekt och Bra bemött.Inget överdrivet säljande utan professionell presentation,som jag uppskattade mycket.Så slutbetyget blir Mycket bra. Läs mer
  • Johnny S

2019-04-14

Johnny S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Vi fick utmärkt hjälp av Rune Uppgård med att sälja vårt fritidshus. Vi uppskattade det korrekta och professionella bemötandet samt kunnigheten hos denne mäklare. Vi tror också att hans stora engagemang med många visningar etc. bidrog till att vi fick det pris vi från början hade förväntat oss. Läs mer
  • 2019-04-07

Angelica Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Vi har precis köpt ett hus.
    Redan på visningen av huset kände vi oss väl bemötta och Rune är verkligen den bästa mäklaren vi har mött! Bra bemötande och en väldigt kunnig mäklare ! Läs mer
  • 2019-03-25

Malin E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Har köpt ett hus.
    Känns som en ärlig och kunnig mäklare med bra bemötande hela vägen genom köp-processen. Läs mer
  • 2019-03-03

Sofia H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag köpte en lägenhet, jag tycker att sammantaget så var det ett bra bemötande och trevligt samtal med mäklaren inför köpet. Läs mer
  • 2019-02-28

Mari L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Sålde min lägenhet i Avesta. Rune har ett trevligt bemötande. Lätt att få kontakt med via mail eller telefon. Har visat lägenheten för många intressenter och slutligen lotsat mej och de intressenter som deltog i budgivningen och hållit oss uppdaterade. Snabbt få till kontraktsskrivning.
    Mycket nöjd. Rune rekommenderas till er som hill köpa eller sälja bostad. Läs mer
  • 2019-02-15

Bengt A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    I hans objektbeskrivningen står det: "Skulle Ni någon gång, mot förmodan, vilja lämna Avesta tillfälligt finns här även utmärkta kommunikationer" Denna formulering borde belönas !!! Läs mer
  • Katrina O

2019-02-14

Katrina O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag har sålt en lägenhet. Mäklaren agerade snabbt och professionellt. Klar information och underhandsinf har varit värdefull. Jag är helnöjd. Läs mer
  • Susanne S

2019-01-21

Susanne S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Min mäklare har hela tiden varit mycket hjälpsam och lyckades sälja mitt objekt till ett mycket bra pris, mer än jag förväntat mig. Han har återkopplat till mig hela tiden, särskilt under budgivningen som var nervpirrande.Eftesom jag inte bor i Avesta blev det lite knepigt för mig med initial städning inför tex fotografering. Mäklaren erbjöd sig direkt att hjälpa till med det. Jag är mer än nöjd och kan verkligen rekommendera Rune Uppgård och Svensk Fastighetsförmedling till andra! Läs mer
  • 2019-01-07

Alexandra M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Tack, Runne Upgård
    för utmärkt samarbete. Läs mer
  • 2018-11-26

Ismail T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Jag har sålt mitt hus och det har gått över förväntan. Mäklaren Rune Uppgård har gjort ett mycket bra jobb.
    Stor tack
    Ismail Topuz Läs mer
  • 2018-10-03

Maria R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Vi har sålt bostad och mäklaren har hjälpt oss väldigt bra. Läs mer
  • 2018-09-19

Therese N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Vi har sålt vär bostad, ett enplanshus på 117 kvm.
    Mäklaren har varit väldigt bra, han har visat att han har bra kunskaper om området, försäljningsprocessen, det juridiska och även själva byggnaden och dess konstruktion.
    Han är lätt att få tag på, och kommunicerar tydligt. Han visar att han vill hjälpa oss och stötta oss i de beslut vi ska ta.
    En trevlig person som jag starkt kan rekommendera. Läs mer
  • Kjell H

2018-09-10

Kjell H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Avesta
    Är nöjd med försäljningen.
    Försäljningen tog längre tid än jag hade förväntat mig.
    Fick ett bra och proffigt bemötande av säljaren. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte