Svensk Fastighetsförmedling Kiruna

Mangigatan 26, 981 33 kiruna — Visa karta

Ska du på att byta bostad i Kiruna? Eller funderar du kanske på att flytta hit? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan området och bostadsmarknaden och hjälper dig med allt från värdering eller prospektering till affär!

I Kiruna finner du ett rikt djurliv och fantastisk natur. Sveriges högsta berg Kebnekaise, fjällrävar och renar samt midnattssol och norrsken är anledningar till varför turister och invånare väljer just Kiruna. Staden är även en central knutpunkt för kommunikationerna i Norrbotten. Många väljer till exempel att utgå från Kiruna när de ska ut på fjällvandring!

Kom gärna in till vårt kontor eller kontakta oss på annat sätt om du har frågor eller tankar kring bostad och boende i Kiruna!

Läs vad 102 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna

• 2020-05-09

Harri K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Smidig affär trots att jag inte kunnat vara på plats vare sig på visning eller kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2020-03-26

Kersti Ingeborg J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Har inte klart med hela köpet ännu av bostadsrätten.

Men hittills tycler jag att mäklaren bemött mig väldigt bra. Jag får den hjälp jag behöver av mäklaren . Alltså: allt är toppen, men som sagt var. Läs mer
  • 2020-03-14

Maram V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Bostadsrätt. Lägenhet.

Kontakten mellan mäklaren och oss kunde ha varit bättre. Vi får vänta länge på svar via mail, ibland dagar. Vi hade också velat ha bättre kontroll över budgivningen, då vi förlorade budgivare. Läs mer
  • 2020-03-02

Janne M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Har sålt fastighet. Bemött på ett bra och profsigt sätt Läs mer
  • 2020-01-26

Marika L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Fick hjälp att sälja mitt hus och jag är jättenöjd. Professionell, saklig och inga krusiduller, precis som jag ville ha det. Fick även huset sålt till det pris jag ville. Läs mer
  • 2019-12-12

Isabell N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Solgt en stuga. Toppen mäklar. Kjempe fornøyd!! Läs mer
  • Kenneth R

2019-12-04

Kenneth R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Har sålt våran villa i Vittangi. Både jag och min fru blev väldigt väl bemötta av mäklare Catrin Isaksson. Mycket vänligt och förtroende ingivande sätt att förhålla sig till oss som kund.
    Catrin levde mer än väl upp till våra förväntningar. Catrin har ett lugn som gör att man känner stort förtroende och hon är en mycket god representant för Svensk Fastighetsförmedling i Kiruna. Fler mäklare skulle vara som hon.
    Bitte och Kenneth Rautio Läs mer
  • 2019-12-01

Raoul R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Är mycket nöjd med försäljningen av min bostadsrätt.
    Allt sköttes på ett mycket professionellt och noggrant sätt. Läs mer
  • 2019-11-30

Nina S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Tydlig , bra bemötande , snabb affär , lätt att få kontakt med Läs mer
  • 2019-11-21

Petter F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Tycker Catherine varit jätte bra framförallt är hon väldigt tydlig i sin kommunikation då blir det aldrig missuppfattningar, det enda som jag upplever som lite tveksamt var Anticimex besiktning där besiktningskvinnan la till i protokollet att det luktade kemikalier och vägrade ändra sin ”bedömning” när det handlade om skurmedel Läs mer
  • 2019-11-10

Lina N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Använt oss utav svensk fast både vid köp och försäljning samt vid juridisk rådgivning då vi för tre år sedan anlitat en annan lokal mäklarfirma att förmedla våran bostad. Det vart ingen försäljning då pga olika anledningar och nu när vi skulle sälja vår lägenhet idag. Upptäckte vi att denna andra lokala mäklarfirma hade haft vårt objekt registrerad till försäljning hos vår förening och ett pågående förmedlingsuppdrag utan återkoppling till oss som säljare under 3års tid. Svensk fast, deras underbara mäklare och jurister tog hand om allting åt oss och var ett mycket proffesionellt team med stöttning, återkoppling och rådgivning! Läs mer
  • 2019-10-29

Barbro S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt mitt hus, vi blev suveränt bemött av mäklaren.
    Jag/vi har aldrig tidigare anlitat en mäklare så vi var halt neutral inför vårt möte.
    Bemötande och hela genomförande processen har varit helt perfekt, proffsigt, suveränt m.m m.m .......mycket bra Catrin!

Jag skall gärna anlita Svensk Fast Kiruna igen om det behövs. Läs mer
  • 2019-10-28

Mustafa Y skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Bra återkoppling. Trevlig personal. Läs mer
  • 2019-10-28

Albin A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Köpt lägenhet. Barsk är en bra mäklare som lägger ned mycket tid och jobb. Läs mer
  • 2019-10-27

Johan W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Köpt vårat första hus.
    Våran mäklare var mkt bra och hjälpsam och har varit tydlig och svarat på alla våra frågor.
    Allt som allt mkt bra bemötande och uppföljande . Läs mer
  • 2019-10-27

Göran J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Jätte bra bemötande. Saklig och kunnig personal Läs mer
  • 2019-10-22

Ann-Helen A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt en villa.
    Blev bra bemött. Lätt att komma i kontakt med under försäljningen. Blev uppdaterad regelbundet. Läs mer
  • 2019-09-20

Andreas G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Jag har sålt en lägenhet genom Svensk Fastighetsförmedling. Bemötandet var väldigt trevligt och kändes derekt att mäklaren viste hur detta skulle gå till, hjälpte med goda råd och alla mina frågor. Jag har aldrig sålt förr och det kändes osäkert innan jag mötte mäklaren. Men nu är den osäkerheten borta, det kändes tryggt helt enkelt. Jag tackar så mycket för den energi som min mäklaren lade ner på jobbet. Läs mer
  • 2019-09-19

Gunnel N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    ... fg svar sändes för tidigt! OBS!
    Peter Barsk, Svensk Fastighetsförmedling har agerat professionellt och i enlighet med våra önskemål vid försäljning av vår lägenhet i Kiruna. Mvh/Gunnel E Nauclèr. Läs mer
  • 2019-09-18

Lena Margareta B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Jag har sålt mitt hus. Bemött på ett proffsigt och rakt sätt. Mina förväntringar överträffades. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-09-10

Björn W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Peter har svarat och förklarat på ett bra sätt på alla frågor från en förstagångsköpare.
    Hans bemötande gjorde att vi kände oss trygga i rollen som köpare.

Med vänlig hälsning
    Björn Wilhelmson Läs mer
  • Anita P

2019-09-02

Anita P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Peter har med stor yrkeskunskap sålt vårt fritidshus. Läs mer
  • 2019-08-23

Peter B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    En proffsigt yrkesman som kan sitt jobb. Läs mer
  • 2019-08-13

Jim Andor R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt en tre på 4 våningen, han är mycke proffsig och kunnig, försäljningen gick Snabbt och smärt fritt, Läs mer
  • 2019-07-05

Johannes J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Köpt lägenhet.

Mäklaren har varit hjälpsam och kunnat svara på alla steg då jag frågat mycket eftersom jag själv aldrig köpt lägenhet eller liknande Läs mer
  • 2019-06-29

Therese O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt lägenhet. Bra och professionellt bemötande, smidig process. Läs mer
  • 2019-06-26

Mattias E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Köpte en bostadsrätt. Detta var mitt första bostadsköp så jag har ingen erfarenhet av andra mäklare men jag tycker allt har gått smidigt. Läs mer
  • 2019-05-21

Anna-Karin O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Har köpt ett hus I Kiruna och blev mycket trevligt bemött av både mäklaren Mattias och säljaren. Läs mer
  • Cajsa Ö

2019-05-14

Cajsa Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt mitt hus.
    Genomgående bra bemötande.
    Hade inga speciella förväntningar, huset såldes väldigt fort till ett väldigt bra pris, så jag är mer än nöjd.
    Vill även ge en eloge till Sofia Barsk som fotograferade och gav goda tips inför visningen. Läs mer
  • 2019-05-09

Björn O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Köpt villa. Bra bemötande. Men känner mäklaren sedan tidigare.

Enda negativa är anonyma konton att betala in på så man inte vet var pengarna tar vägen eller om de hamnar rätt. Lite scary med så mycket cash..... Läs mer
  • 2019-05-02

Tina Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Vi sålde en villa. Mina förväntningar var att få sålt huset till lägst det pris som vi själva lagt ut på huset och att få huset sålt så fort som möjligt. Dem förväntningarna uppfylldes även om man inte kan styra marknaden.
    Jag var nöjd med den konkreta informationen vi fick. I helhet var jag nöjd, men kommunikationen mellan mäklare och båda ägare av huset var inte den bästa. Läs mer
  • 2019-05-01

Fanny W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt lägenhet. Mycket bra bemötande. Förväntningarna uppfylldes Läs mer
  • 2019-05-01

Emma N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Köpt bostadslägenhet.
    Vid visningen uppfattade man knappt att det var Mathias som var mäklaren, då han hade ytterkläder på och man trodde han var en av de som var intresserad/ev köpare.

Felinformerade om hur överlåtelsen skulle göras, det var jag som fick kontakta sbc och få fram mejladress till Moa som har hand om överlåtelser osv. Skickade inte in kontraktet i tid, så jag fick ligga på honom om att kontakta ordförande på föreningen för att hinna få lägenheten till tillträdesdagen.

Min upplevelse av Svensk Fastighetsförmedling i Kiruna är inte bra. Läs mer
  • Margit Ingegärd L

2019-04-21

Margit Ingegärd L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt en bostadsrätt. Mkt bra bemötande av mäklaren och Svensk Fastighetsförmedling Kiruna. Bara positiv upplevelse helt igenom! Läs mer
  • Sven Jan-Erik Ö

2019-03-29

Sven Jan-Erik Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Det är 3:e gången jag köper/säljer fastighet via svensk fastighetsförmedling. Är återigen mycket nöjd och vill rikta ett stort tack till våran mäklare Mathias Larsson. Han har skött hela försäljningen på ett professionellt sätt och vi har haft en bra kontakt. Läs mer
  • 2019-03-21

Berit J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Ett mycket bra engagemang vid försäljningen av en trevlig mäklare som hållit oss säljare uppdaterad.
    Tycker att det har skötts utomordentligt proffsigt Läs mer
  • 2019-03-20

Robin S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Jag blev proffsigt bemött av Matias när han hjälpte mig sälja min bostadsrätt. Han hade full koll på läget och säljet gick väldigt smidigt. En kompetent och duktig mäklare helt enkelt. Läs mer
  • 2019-03-10

Heidi R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Köpt en större bostad, villa.
    Professionellt (kan förklara juridiskt krångliga begrepp), flexibelt (utökad visnings-tid) och vänligt bemött.
    Hade inga egentliga förväntningar.
    Mycket smidigt och hjälpsamt att köpa genom Svensk Fastighetsförmedling. Uppskattas oerhört att affären kunde avslutas snabbt. En trygg affär. Läs mer
  • Johan Lennart E

2019-02-26

Johan Lennart E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålde min lägenhet i Kiruna, genom Svensk Fastighetsförmedling och är nöjd. Mathias min mäklare var tillgänglig och hjälpsam med de frågor jag hade. Därtill trevlig och lätt att ha att göra med.
    Jag rekommenderar dem och jag valde dem på rekommendation av god vän. Läs mer
  • 2019-02-20

Martin Per Johan P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt en bostadsrätt. Blev bemött på ett professionellt sätt och blev väl omhändertagen. Fått svar och hjälp under hela processen. Förväntningarna var högt ställda och de infriades. Ärligheten och transparensen gjorde att man förstod och kunde hänga med. Är väldigt nöjd med mäklaren. Läs mer
  • Jeanette A

2019-02-08

Jeanette A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Jag har köpt en bostadsrättslägenhet. Jag är mycket tacksam och glad över den flexibilitet, hjälpsamhet och kunnighet som mäklaren visade mig som kund och jag kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Kjell R

2019-02-03

Kjell R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Allt har fungerat perfekt från start till mål. Mäklaren har alltid funnits till hands när det funnits behov. Allting har känts väldigt seriöst och proffsigt. Läs mer
  • 2019-02-01

Anette K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Proffsigt bemötande! Han kan sin sak! Läs mer
  • 2019-01-31

Tjabba N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Ingenting att anmärka på!
    Allt har flutit på som förväntat. Läs mer
  • 2019-01-17

Sandra K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt en bostadsrättslägenhet, en tvåa på ca 60kvm. Blev bra bemött av mäklaren, han hade koll, gav råd, gick att bolla frågor med, höll kontakten kontinuerligt kring visningar, budgivning och annat som hör till. Väldigt tillmötesgående och fick känslan av att han ville det bästa för mig. Allt som allt en mycket bra upplevelse. Läs mer
  • 2019-01-13

Sanna Maria B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Köpte en lägenhet på 3 rok i Kiruna. Hade inte möjlighet att titta på lägenheten innan köp, men Peter Barsk gav bra svar på alla frågor och gjorde så att allt gick smidigt. Superbra bemötande. Läs mer
  • Christer R

2018-12-21

Christer R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålde en lägenhet via Peter Barsk på svenskfast i Kiruna. Otroligt bra och professionell mäklare och dessutom jättetrevlig som person. Läs mer
  • 2018-12-18

Carina B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Köpt bostadsratt i Kiruna
    Bra och seriös genomgång av kontraktet. Läs mer
  • Landströms Dödsbo, Leif Ragnar

2018-11-13

Landströms Dödsbo, Leif Ragnar skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Sålt en Fritidsbostad
    Blev väldigt bra bemött
    Tyckte han var lyhörd på våra önskemål om pris och det som skall stå i kontraktet och hade täta kontakter med oss om hur budgivningen gick och vad som troligtvis var på gång.
    Min upplevelse är bara positivt kommer nog anlita dom fler gånger Läs mer
  • 2018-11-09

Mikael B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kiruna
    Vi har slt en lägenhet och bemötandet var kanon . Vi är jättenöjda Svf Kiruna det var 7e affären dom hjälpt oss med , Läs mer

Mangigatan 26, 981 33 kiruna