Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Älvsjö Solberga Svenska Mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen

Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen

Johan Skyttes väg 189, 125 34 Älvsjö — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen!
En bostadsaffär hänger mycket på mäklarens förmåga - och när det kommer till lyckade affärer är vi här på kontoret i Älvsjö och Bandhagen otroligt vassa. Vi kan området till punkt och pricka här, och vet allt om restauranger, nöjen, skolor och kommunikationer.

Vi hjälper dig med råd och stöd under hela processen. Bokar du ett möte med oss lovar vi att du får en mäklare som alltid jobbar stenhårt. Låt oss börja med en kostnadsfri värdering och en kaffe på kontoret.

Läs vad 150 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen

• Henok B skrev om Elisabet Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Vi köpte radhus på Skebokvarnsvägen 130, där Elisabet var mäklare.

Mäklaren var väldigt kunnig, hjälpsamm och professionell vid försäljning av huset.

Vi hade gärna anställt henne vid försäljning av vårat hus.

Allt gott!

Hälsningar,
    Henok Läs mer
    2018-08-30 Elisabet Ö svarar Henok B
    Tack och hoppas ni har kommit till rätta i ert fina hus!
  • Maria Å skrev om Elisabet Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Inte intresserad av att hjälpa till när det verkligen gäller. Inge återkoppling efteråt!! Kommer inte kontakta henne när vi ska sälja! Läs mer
    2018-08-30 Elisabet Ö svarar Maria Å
    Hej Maria, tråkigt att höra att ert problem med säljaren inte löste sig. Jag önskar att jag kunnat hjälpa er mer men lagen styr vad och hur jag får göra som mäklare.
  • Annika F skrev om Pippi Cavonius en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Med hjälp av Pippi sålde jag min 3:a snabbt och enkelt och med ett bra försäljningspris.
    Pippi var otroligt positiv och hjälpsam, jag kände mig trygg hela vägen med min försäljning.

Pippi fanns tillgänglig hela tiden både på mail och telefon under resans gång och svarade på alla mina frågor och funderingar.
    Det var viktigt för mig. Läs mer
    2018-08-15 Pippi C svarar Annika F
    Tack för dina fina ord Annika. Jag vill önska dig all lycka till med ditt nya boende samt med att lära känna ditt nya område.
  • Anders P
    Anders P skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Peter sålde vårt hus. Han gjorde en utmärkt presentation av sina tjänster och lyssnade in våra önskemål. (Att vara tydlig med beskrivning av området och fastigheten , dessutom att bilder presenteras i logisk ordning.) Peter deltog i besiktning och fotografering. Han höll kontakt med oss under hela processen och beskrev vilka förarbeten han gjorde bland annat för att förbereda inför visning. Peter verkar gediget intresserad av sälja hus och att allt är korrekt för alla parter och berättar gärna om strategier och förklarar gärna. vad som kommer att hända. Det är helt klart att han vill att både säljare och köpare skall vara nöjda.
    Det var tex. inga problem att ändra datum trots att det ledde till merarbete.
    När sälj processen rullat i gång så kändes det bra och tryggt med Peters lägesrapporter och när det var dags för avslut så var Peter tydlig med att förklara vad alla steg innebar. Vi är helnöjda med Peters engagemang i vår säljprocess och kan med stor glädje rekommendera honom som en seriös och effektiv partner i säljprocess. Läs mer
  • Bengt Håkan L skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Jag och min fru anlitade Peter inför försäljningen av vårt villa. Peter skötte allt mycket proffsigt. Vi kände oss trygga genom hela resan. Vi rekommenderar verkligen Peter. Hans erfarenhet gör skillnaden. Läs mer
  • Ulf S skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Sålt villa i Herrängen
    Trevlig, sympatisk och duktig.
    Vida bättre än på konkurrerande mäklarföretag, som inte ens orkade ringa tillbaka. Läs mer
  • Johan W skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Köpte ett hus där Peter var mäklare. Huset var besiktat av säljaren med en besiktningsman hänvisad av Peter. Vi gjorde vår egen besiktning. Rena och uppenbara felaktigheter uppdagades vid vår besiktning. Bland annat, i ett nygjort badrum hade mäklarens besiktningsman ingen anmärkning. Vår besiktningsman såg genast flera uppenbara fel. Rörgenomföring i vägg i duschzon 1. Upphöjt golv i duschzon utan golvbrunn utanför. Rörgenomföring i golv. Från lut på golvet i hela badrummet utan golvbrunn. Vår besiktningsman menade att man inte omedvetet kan missa dessa grova felaktigheter. Enligt vår besiktningsman skulle det bli svårt/omöjligt att försäkringen skulle gälla om vattenskada skulle uppstå pga detta badrum. Det slutade med att vi hävde köpet. Jag uppmanade Peter att inte använda denna besiktningsman, men en tid efter såg jag att han gjorde det igen. Jag påtalade då detta för Peter och han blev då upprörd.

I övrigt har han ett vänligt bemötande, är anträffbar och beskriver köp processen på ett tydligt sätt.

Men, jag skulle vilja påstå att denna händelse beskriver en oseriös mäklare. Om du nu ändå ska sälja eller köpa ett hus genom honom, ANLITA DIN EGEN BESIKTNINGSMAN!!

Lycka till! Läs mer
    2018-07-30 Peter D svarar Johan W
    Först av allt vill jag verkligen beklaga att Johan inte fick sitt drömhus.
    Jag kommer ihåg händelsen mycket väl, den inträffade mars 2016. Johan var på en privatvisning enbart för sig och sin familj före de planerade visningarna och gick vidare och köpte detta trevliga 20-talshus på en stor friköpt tomt i ”rätt” väderstreck. Jag har full förståelse att besvikelsen är stor då husets skick inte uppfyller allt det man uppfattat innan och i samband med kontraktsskrivningen.

Badrummet i fråga renoverades av ägaren fyra år (2012) tidigare och ägaren valde då att inte bygga om allt för mycket utan lät de flesta rörgenomföringar m.m. fortsätta vara på det sätt de var innan renoveringen. Johan anser att det fanns grova missar i besiktningsutlåtandet. Johan hade kanske inte haft samma uppfattning om besiktningsmannen fått fullfölja sitt uppdrag gentemot Johan, med en genomgång av huset under några timmar, på plats. Duschrummet fanns upptaget under riskanalysen. Det ska också nämnas att det inte var konstaterad någon skada i badrummet. Efter avhoppet så gjorde besiktningsmannen en ny besiktning av duschrummet och reviderade utlåtandet så att inga missförstånd skulle uppstå med ny presumtiv köpare.

Varje husägare som står i begrepp att sälja har sin fria vilja att välja vilken besiktningsman som helst om husägaren väljer att besiktiga sitt hus, vilket jag starkt rekommenderar. Överlåter husägaren valet till mig så förslår jag bl.a. denna besiktningsman.
    Genom åren har jag haft samarbete med flera besiktningsföretag, bl.a. det Johan använde. Vi är noga med att besiktningsmannen är auktoriserad, har ansvarsförsäkring etc. Min uppfattning är att besiktningsmannakåren generellt besitter goda kunskaper om hus och byggnadsteknik. De uttrycker sig dock vanligtvis lite olika om samma saker.
    Det har lett till att vi rekommenderar att par företag som vi uppfattar gör ett gott arbete. Den besiktningsman som utförde säljarbesiktning på denna fastighet har jag stort förtroende för och utlåtandena upplever jag är mycket pedagogiska med förklaringar. De flesta som nyttjat hans tjänster upplever jag har varit mycket nöjda. (Besiktningsmannen har bl.a. varit med och bildat det bolag som Johan använde och var VD där under många år. Det är ett av landets största besiktningsföretag och har goda referenser.)
    Johan uppmanade mig att inte använda besiktningsmannen igen. Som jag hoppas att Johan förstår så tar vi alla synpunkter på största allvar men min erfarenhet är att jag inte kan ta endast en missnöjd spekulants råd och följa det.

Själva återgången gjordes så skyndsamt som möjligt utan några skadeståndskrav, dvs utan någon som helst kostnad till varken säljare eller mäklare för Johan. Hela handpenningen betalades således tillbaka.

Jag vill än en gång beklaga att Johans drömhus inte motsvarade Johans förväntningar men jag gör allt så gott jag kan för att intressenterna ska ha så mycket information som möjligt som underlag för sina beslut. Den som köper ett hus genom mig upplyses alltid om sin undersökningsplikt enligt Jordabalken med rekommendationen att göra en egen besiktning, besiktningsgenomgång eller något annat som passar köparen.

För övrigt såldes fastigheten någon dag senare (annan förhandsvisning) för samma pris som Johan erbjudits och de nya ägarna är enligt uppgift mycket nöjda med huset.
  • Marie K skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Mycket gott bemötande. Kändes ärlig och pålitlig.
    Var lättilgänlig.
    Mycket proffsig och god kännedom om området. Läs mer
  • Olegk P
    Olegk P skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    En kanon bra mäklare som gör sitt jobb på bästa sättet. Skulle starkt rekommendera henne! Läs mer
  • Cajsa J skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Josefin är en proffsig och ödmjuk mäklare som jag varmt rekomenderar vid bostadsköp och försäljning. Läs mer
  • Sofie E skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    * Mycket väl bemött. Professionellt, informativt och vänligt
    * Mäklaren levde upp till mina förväntningar
    * Ja absolut
    * Mycket nöjd med mitt samarbete med Josefine, jag fick tydlig information och snabb återkoppling under försäljningens gång. Utfallet av försäljningen gick även det väl ut. Josefine var också mycket insatt i området samt föreningen var lägenheten tillhörde. Läs mer
  • Emma L skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Är super nöjd med Josefins bemötande. Fick bra kontakt med henne och hon levde verkligen upp till förväntningarna.
    Hon är proffsig.
    skulle verkligen rekommendera henne till andra. Läs mer
  • Karolina U skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Trevlig, seriös och jag kände mig trygg under hela processen! Läs mer
  • Serdil A skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Mycket kunnig och duktig mäklare. Rekommenderar henne starkt. Läs mer
  • Johannnes T skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Trevlig och kunnig.
    Levde upp till mina förväntningar.
    Jag skulle rekommendera mäklaren till andra.

Proffsig, kunnig och trevlig som mäklare. Läs mer
  • Barbara L skrev om Elisabet Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Jättetrevlig, proffsig och allt har gått jättebra!!! Läs mer
    2018-01-26 Elisabet Ö svarar Barbara L
    Stort tack Barbara och njut av ditt nya fina hus!
  • Helen L skrev om Elisabet Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Vid min första försäljning av en lägenhet tog jag offert av 3 mäklare Elisabet fan jag förtroende för direkt och det har jag inte behövt ångra. Hon är nogran, påläst i ärendet och mycke trevlig mot spekulanterna. Jag gar anlitat henne fler gånget och det säger väl det mesta att jag är mycket nöjd med hennes jobb hon gjort åt mig. Läs mer
    2018-01-25 Elisabet Ö svarar Helen L
    Stort tack Helen, det har varit en ära att få uppdraget att sälja åt dig flera gånger och hoppas att det även kan blir något mer tillfälle i framtiden!
  • Issac W skrev om Elisabet Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    She was very helpful in every way! Läs mer
    2018-01-25 Elisabet Ö svarar Issac W
    Thanks Issac, I'm here to help you in the future as well!
  • Sapna M skrev om Elisabet Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Trygg, proffessionell, förtroendeingivande!
    En bättre mäklare kan man inte hitta, rekommenderar henne starkt! Läs mer
    2018-01-25 Elisabet Ö svarar Sapna M
    Stort tack Sapna! Det var mycket roligt att få sälja er fina lägenhet och jag hoppas ni trivs bra i nya huset!
  • Lizette L skrev om Elisabet Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Det finns bara gott att säga om denna mäklarfirma och Elisabet Östlund, Vi fick bästa tänkbara service när vi skulle sälja vår bostad, stort engagemang, kunskap och förtroende sammanfattar vår upplevelse. Läs mer
  • Britt-Marie S skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Bra bemötande, i formation nöjd Läs mer
  • Stefan C skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Peter skötte försäljningen av vårt hus med full belåtenhet. Läs mer
  • Hans Ö skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Peter Dahlberg är i sin roll som mäklare, erfaren, lyssnande och med tydlig och lugn återkoppling i ärendet! Vi är mycket nöjda med hans agerande och har mot den bakgrunden kunnat rekommendera honom till andra försäljningar i området!
    Hans och Marianne Östergren Läs mer
  • Agneta A skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Trevligt bemötande, kunnig och bra information under säljprocessen. Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Vi har verkligen haft stöd och nytta av de kunskaper som Peter har. Han har stått ut med våra eviga frågor och varit en fast klippa i vårt kaotiska försäljning och flytt.

Så här efteråt inser vi att han vid flera tillfällen pushat oss omärkligt i rätt riktning och agerande.

En just kille! Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Vi är mycket nöjda med den hjälp vi har fått av Peter Dahlberg vid försäljningen av vår villa. Han agerade mycket professionellt och visade stort intresse för uppdraget. Vi kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Markus Ö skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Vår försäljning gick jättebra och vi är mycket glada över att vi valde Josefine som vår mäklare. Hon har ett trevligt bemötande och ett stort kunnande.

Hon skötte allting i vår försäljning mycket professionellt. Det finns ingen del i försäljningsprocessen som vi har något att klaga på. Läs mer
  • Marita L skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Josefine Granli på Svenska Mäklarhuset får högsta betyg av mig på samtliga områden som mäklare. Josefin är en mycket trevlig & pålitlig person som jag varmt rekommenderar! Läs mer
  • Marcus K skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Trevlig, proffsig, personlig och snabb på att svara på både mail och mobil. Läs mer
  • Dag R
    Dag R skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Professionell, engagerad, tillgänglig, kunnig, trevlig, tydlig och bra att ha att göra med på alla sätt och vis. Läs mer
  • Ulrik H
    Ulrik H skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Trevlig. Kunnig. Gav tydlig och bra information. Läs mer
  • Zandra E skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Super duktig mäklare, alltid tillgänglig och så trevlig. Rekommenderas!! Läs mer
  • Nikolaj L skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Josefine är väldigt sakkunning och är duktigt i allt hon gör.
    Känner till mig förening ut och innan vilket har känt tryggt.
    Jag rkan ekommenderar varm henne. Fullblodig proffs! Läs mer
  • Christian G
    Christian G skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Josefine är en väldigt strukturerad, lugn och empatisk person. Jag är väldigt nöjd med hur hon hanterade försäljningen av min lägenhet. Det var snabba puckar för vi behövde få ut lägenheten för försäljning snabbt. Under hela resan med försäljningen fanns Josefine där och hon hanterade det hela med lugn och struktur. En kanonmäklare som jag varmt rekommenderar. Läs mer
  • Anne H skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Känning och mycket trevlig att göra affärer med. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Sara V skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Josefine är trevlig, trovärdig, lugn. Hon är noggran, ansvarsfull och ordentlig, mån om att allt ska vara rätt och riktigt.
    Hon ger ett mkt seriöst intryck. Jag kommer vända mig till henne nästa gång jag ska sälja min bostad. Läs mer
  • Christina M skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Väldigt nöjd med allt hos Josefine! Bästa mäklaren vi någonsin använt. Vi har både köpt och sålt med henne och det var lika bra. Läs mer
  • Dennis V
    Dennis V skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Vi har haft en väldigt bra bemötande både före och efter köpet, mäklaren var korrekt, positiv, öppen och professionell. Läs mer
  • Hans A skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Peter tog sig tid och förklarade hela processen och hur han och Svenska Mäklarhuset kunde bidra i försäljningen. Vänlighet, effektivitet, ordning och reda, optimism, bra upplägg och bra tillgänglighet. Kan varmt rekommendera Peter till
    andra. Läs mer
  • Leif A skrev om Peter Dahlberg en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Peter är en väldigt trevlig och kompetent mäklare .
    Löpande återkopplingar gjorde att man kände sig trygg under hela säljprocessen .
    Kan varmt rekommendera Peter , mycket proffsig . Läs mer
  • Kristoffer S skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Josefine fick mig att känna mig helt trygg i valet av mäklare, saklig, kunnig, informerande, tillgänglig och trevlig under hela affären. Rekommenderas starkt!

Kristoffer Läs mer
  • Sandra L skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Kan verkligen rekommendera mäklaren Josefin Granli vid försäljning av bostadsrätt. Väldigt bra på att ge information i alla delarna av processen vilket kändes väldigt tryggt. Läs mer
  • Anette M skrev om Zandra Aspholm en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Personligt och kompetent bemötande. Trovärdig . Nåbar utan problem. Läs mer
  • Bertil H skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    En mycket kompetent och på ett posetivt sätt driven mäklare. Har förmågan att kommunicera och återknyta till mig som köpare så att hela affären känns trygg.En mäklare som jag gärna återkommer till när det blir aktuellt. Ett föredöme för en ofta kritiserad yrkeskår. Läs mer
  • Angelica G skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Josefine va väldigt trevlig och professionell och alltid tillgänglig och kunde ställa upp direkt med visningar mm. Hon var väldigt mån om mig som kund. Läs mer
  • Helen W skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Kan varmt rekommendera Josefine Granli. Hon gjorde ett perfekt jobb med bra info och återkopplingar. Med vänlig hälsning Helen Malmberg Läs mer
  • Emma P skrev om Josefine Granli en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Kanon, kalas bra, fin kontakt, trevlig, snabb kontakt, snabba svar, tydlig, himla bra helt enkelt! Läs mer
  • Olov M skrev om Zandra Aspholm en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Zandra gav ett trevligt, sakligt och kompetent intryck. Rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Helen J skrev om Zandra Aspholm en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Vi upplever att Zandra har varit trevlig och professionell i sitt bemötande och fått oss som kunder att känna att vi inte bara är "en i mängden", vilket har varit viktigt för oss. Läs mer
  • Jörgen O skrev om Zandra Aspholm en del av Svenska Mäklarhuset Älvsjö & Bandhagen
    Utmärkt hjälp och tydliga svar gav en enkel försäljning
    Glad och trevlig . Läs mer

Johan Skyttes väg 189, 125 34 Älvsjö