Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Svenska mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Bromma

Svenska Mäklarhuset Bromma

Gustavslundsvägen 167, 167 51 Bromma — Visa karta

Svenska Mäklarhuset Bromma håller fokus på professionalitet, kunskap och god lokalkännedom. Att byta bostad handlar om drömmar, visioner och verklighet. Våra mäklare finns tillgängliga för dig vid rätt tillfällen i livet och ger dig möjligheterna som hjälper dig genom din bostadsaffär.

Vi på Svenska Mäklarhuset kan stolt säga att vi är bäst på visningar, något som vi menar genererar en tryggare och mer genomtänkt bostadsaffär för både köpare och säljare.

Läs mer om vad om våra kunder tycker om oss!

Vill du komma i kontakt med oss? Ring, mejla eller kom förbi vårt kontor på Gustavslundsvägen 167.

bromma@smh.se 08-26 05 60
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 506 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Bromma

• Jennie L
    Jennie L skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Trevlig, proffsig, snabb återkoppling. Allt fungerade klockrent
    2017-08-10 Marcus H svarar Jennie L
    Hallå Jennie,

Vad kul att ni är nöjda, och vilken affär det blev. Stort tack för att ni gav mig förtroendet. Hoppas ni trivs i er nya bostad!

Må Gott,

• Oscar S
    Oscar S skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Fredrik är förtroendeingivande och proffesionell
    2017-08-07 Fredrik C svarar Oscar S
    Stort tack för omdömet och för att jag fick hjälpa er att hitta er nya bostad i Beckomberga! Övertygad om att ni kommer trivas hur bra som helst.
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Bra. Var seviceminded/tillgänglig och svarade snabbt i telefon oavsett tidpunkt.
    2017-08-07 Fredrik C svarar Birgitta J
    Tack för en trevlig förmedling och stort grattis till er superfina lägenhet i Nockebyhov!
  • Roland J
    Roland J skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Suverän på snabb återkoppling i alla lägen under hela försäljninsperoden.
    Bra arbetsinsats och väl genomfört hela vägen.
    2017-08-04 Fredrik W svarar Roland J
    Hej Roland,
    Vad kul att du känner dig nöjd. Alltid kul med rekordnoteringar, detta vart den andra i er förening. Om du behöver någon hjälp framöver är det bara att du hör av dig. Ha det gott och hälsa Karin så mycket. Mvh, Fredrik
  • Stina O
    Stina O skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Tillgänglig och trevlig - tiptopp betyg
    2017-08-04 Fredrik W svarar Stina O
    Hej Stina,
    Stort tack för ditt fina omdöme! Kul att du känner dig nöjd med processen. Varmt välkommen till Traneberg!
    Mvh, Fredrik
  • Maria A
    Maria A skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Bra bemötande, ärlig och alltid komtaktbar
  • Håkan R
    Håkan R skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Tycker att FC uppträtt trevligt och proffsigt samt fått både säljare och köpare att känna sig möjda
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Bra bemötande och allt gick smidigt.
    2017-08-03 Fredrik W svarar Mikael E
    Hej Mikael!
    Tack för ett trevligt samarbete! Alltid kul med rekordförsäljningar! Hoppas du kommer att trivas fint i ditt nya boende så hörs vi av framöver om du skulle behöva min hjälp eller få några tips! Med vänlig hälsning, Fredrik
  • Behrouz B
    Behrouz B skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Bästa mäklaren i Bromma! Jag kan rekommendera Fredrik Crona till alla som vill sälja/köpa lägenhet i hela stor Bromma.
  • Sofia M
    Sofia M skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Professionell, lätt att ha att göra med, kort koncis kommunikation. Som jag vill ha det.
    2017-08-14 Noomi U svarar Sofia M
    Tack Sofia! Jag uppskattar att du tagit dig tid att skriva en rekommendation om mig. Extra kul att försäljningen också gick riktigt bra! Sedan hoppas jag också att vi hörs framöver, om ni känner någon som ska sälja får ni gärna rekommendera oss! Allt gott, er mäklare Noomi
  • Anel D
    Anel D skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Mycket bra, tydligt, enkelt pålitligt
    2017-08-03 Fredrik W svarar Anel D
    Hej Anel,
    Kul att du kände att allt gick bra! Att vara pålitlig är givetvis en viktig faktor för att man som kund ska känna sig nöjd med affären. Hoppas verkligen att ni kommer att trivas bra i er nya lägenhet! Varmt välkomna till Traneberg och hälsa Elin så gott! Med vänlig hälsning, Fredrik
  • Carl-fredrik L
    Carl-fredrik L skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Fredrik var mycket professionell och hjälpsam vid vårt köp i Norra Ängby. En rakt igenom positiv upplevelse. Varma rekommendationer!
  • Konstantin P
    Konstantin P skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Bra bemötande och tydlig kommunikation under köpprocessen.
    2017-08-14 Noomi U svarar Konstantin P
    Fint att höra att ni känner er nöjda med mig! tack för att ni upplever att ni fått tydlig kommunikation från min sida. Jag hoppas ni ska trivas riktigt riktigt bra i nya lägenheten och att allt faller på plats ordentligt. Sedan hoppas jag också att vi hörs framöver, om ni känner någon som ska sälja får ni gärna rekommendera oss! Allt gott, er mäklare Noomi
  • Maria J
    Maria J skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Marcus! Marcus! Marcus! Vilken stjärna till mäklare.
    Pålitlig, rak och engagerad. Duktig på återkoppla oavsett tid på dygnet.

Jag måste varit Marcus jobbigaste kund.
    Så.. Ett STORT tack Marcus för ditt tålamod med mig.

Jag har köpt och sålt ett flertal gånger men aldrig stött på en sådan genuint engagerad mäklare som du.

Jag kommer alltid att rekommendera dig! Och jag kommer fortsätta att få vänner och bekanta i Annedal att välja dig.
    För det finns ingen bättre mäklare i Annedal än du.

Du levererade från början till slut.. även om det tog lite tid.

Rocka loss i Annedal och konkurrera ut dina konkurrenter.

Önskar dig all lycka framöver i din karriär.

Varma hälsningar,
    Maria
    2017-07-27 Marcus H svarar Maria J
    Kära Maria och Christian,

Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka min glädje i era varma ord. Från första dagen som jag tog mig an att sälja er lägenhet så förstod jag att vi siktade högt. I en något trög marknad visade sig vårt tålamod vara nyckeln till ett pris som vi nog får anse vara ett fantastiskt pris även idag. Mina varmaste tack går till er båda för att ni, trots en något utdragen process valde att köra vidare med mig. Trots att det gick mycket energi så anser jag att den affären utvecklat mig mest under min tid som mäklare. Tack för alla hårda samtal Maria och tack till er båda för att ni gav mig ert förtroende.

Många kramar från er mäklare!

// Marcus
  • Emanuel Y
    Emanuel Y skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Professionell i högsta bemärkelse
    2017-07-21 Marcus H svarar Emanuel Y
    Hallå Emanuel,

Tackar för ditt förtroende och att du hade lite tålamod när marknaden var något avvaktande. Uppskattar dina fina ord så hoppas jag på fler lyckade affärer i framtiden! Må gott!

• Mikael G
    Mikael G skrev om Marcus Hjelte en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    En mycket bra mäklare som inte känns påflugen utan bara genuint kunnig och välvillig
  • Ulla-britt F
    Ulla-britt F skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Kunnig och förtroendeingivande.
    Vi kände oss väl omhändertagna
    2017-07-17 Marcus H svarar Ulla-britt F
    Hej Ulla-Britt!

Precis som jag skriv till Olle så hoppas jag att ni finner ro i ert nya. lite mindre boende. Är övertygad om att ni kommer att trivas i er nya bostad. Önskar även dig en underbar sommar!

• Olle F
    Olle F skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Trevligt och professionellt, motsvarade våra förväntningar på en mäklare
    2017-07-17 Marcus H svarar Olle F
    Hej Olle,

Ett otroligt nöje att hjälpa er med en flytt efter så lång tid i huset. Hoppas ni funnit ro och att ni tar hand om varandra.

Må gott och ha en fortsatt fin sommar!

/ er mäklare Marcus
  • Victor B
    Victor B skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Helt fantastisk! Har varit grym rakt igenom hela tiden. Kan varmt rekommendera Marcus till alla!
    2017-07-17 Marcus H svarar Victor B
    Kära Victor,

Stort, stort tack för dessa peppande ord. Betyder otroligt mycket i min kommande utveckling. Hoppas att sommaren behandlar er väl så hoppas jag vi ses i området. Må bäst!

• Emma M
    Emma M skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Ok bemötande och trevlig men slarvigt; bland annat fick köparen felaktig planritning. Krävdes en del extrajobb av mig som köpare.
    2017-07-17 Marcus H svarar Emma M
    Hej Emma,

Jag tar in det du skriver och ska göra allt för att förbättra det upplevda slarvet. Bortsett från planritningen så hoppas jag att ni är nöjda med det fantastiska slutpris samt service jag gav er överlag. Önskar er all lycka i nya boendet!

Ha en fin sommar!

• Erdinc Aron C
    Erdinc Aron C skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Första kontakten skedde över telefon och intrycket jag fick var att han var väldigt energisk och trevlig och därför valde jag honom framöver de andra mäklarna.
    Under hela försäljningsprocessen kände jag att han levererade kvalitet och engagemang. Jag var mycket nöjd med priset och hela processen där allting gick smidigt från första mötet till tillträdet.
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Kan inget annat än rekommendera Marcus. Bra från start till avslut.
    2017-07-17 Marcus H svarar Jonas W
    Tusen tack för förtroendet Jonas!

Må gott!

/ din mäklare Marcus
  • Evrim E
    Evrim E skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Marcus är den bästa mäklaren jag träffat! Han är proffsig, inlyssnande, kunnig, ärlig och duktig. Rekommenderar honom till alla som vill ha en mycket bra mäklare!
    2017-07-17 Marcus H svarar Evrim E
    Käre Evrim,

Jag mottar dina varma ord och hoppas att detta inte var vår sista bostadsaffär ihop. Nöjet ligger helt på min sida och jag hoppas vi ses framöver! Ha en underbar sommar så ses vi!

• Emma F
    Emma F skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Varm, intresserad, tillmötesgående och väldigt amtibitös.
    2017-07-17 Marcus H svarar Emma F
    Hej Emma,

Många varma tack för de fina orden. Hoppas att allt känns bra och att ni trivs i nya boendet! Ha en fortsatt underbar sommar!

• Jan H
    Jan H skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Hej!

Vi tyckte att Malin gav ett trevligt och serviceinriktat intryck.
    Hon gav ett snabbt respons och svarade alltid på våra frågor.
    Vi tyckte helt enkelt att hon gjorde ett bra jobb!
    2017-07-03 Malin S svarar Jan H
    Hej Jan! Tack för din reco och för ett gott samarbete. Så roligt att du uppskattar min service. Hoppas ni får en härlig sommar! /Malin
  • Anni S
    Anni S skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Mycket bra bemötande.
    Inget att klaga på.
    2017-07-06 Fredrik W svarar Anni S
    Hej Annica!
    Tack för ett fint omdöme! Hoppas du kommer att trivas i Traneberg!
    Ha det fint och hör av dig om du har några frågor eller behöver hjälp! Mvh, Fredrik
  • Ann-charlotte B
    Ann-charlotte B skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Trevlig och tillmötesgående. God service och angelägen om att man är nöjd .
    2017-07-03 Malin S svarar Ann-charlotte B
    Hej Ann-Charlotte, tack för din reco. Jag hoppas ni skall trivas i er nya fina lägenhet! Ha en underbar sommar! /Malin
  • Eric O
    Eric O skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    He has a konsulting way of selling. Good work!!!!
  • Fanny W
    Fanny W skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Superhjälpsamma! Är jättenöjd med både Fredrik och Svenska Mäklarhuset!
    2017-07-06 Fredrik W svarar Fanny W
    Hej Fanny!
    Tack för dina trevliga ord. Skönt att vi hittade en lägenhet till dig till sist.
    Om du behöver hjälp eller undrar över något är jag bara ett samtal bort.
    Ha det fint! Mvh, Fredrk
  • Ann-helen W
    Ann-helen W skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Ett bra bemötande, hjälpsam och trevlig, informativ och svarade på frågorna.
  • Thirumalaiah P
    Thirumalaiah P skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Best service that we have received from him
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Noomi är otroligt duktig och var väldigt pedagogisk igenom hela köpprocessen vilket var viktigt för mig som förstagångs köpare.
    2017-08-14 Noomi U svarar Henrik J
    Härligt att höra Henrik! Det känns alltid viktigt för mig att alla parter har koll på hur processen går till så man känner sig trygg oavsett om man är budgivare, köpare eller säljare. Jag hoppas du ska trivas riktigt fin fint i nya lyan med den fantastiska uteplatsen! Ha det fint, din mäklare Noomi
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    I samband med vårt lägenhetsköp fick vi positivt möte med mäklaren och vad väldigt nöjda. Vi fick all info vi efterfrågade och hjälp med hur allt gick till.
  • Marie A
    Marie A skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Väldigt nöjd med mitt val av Noomi som mäklare vid min försäljning. Vänlig, informativ och duktig på visningar. Från första möte till kontraktsskrivning var Noomi tillgänglig och hjälpsam och sålde till rekordpris.
    2017-08-14 Noomi U svarar Marie A
    Stort tack Marie! Riktigt kul att vi gjorde nytt Rekord för Riksby med din bostad! Extra kul att det fortfarande står sig som högsta notering. Det känns så kul att höra att du är nöjd med mitt sätt att arbeta och återkoppla till både dig och kunder. Även när det uppstod en del frågetecken innan tillträdet med köparen. Allt gott från mig nu, och hoppas vi hörs och ses fram över, och känner du någon som ska sälja får du gärna rekommendera oss! Mvh Noomi, din mäklare
  • Jonatan A
    Jonatan A skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Bra mäklare, rekommenderas! Lätt att göra med och löser allt snabbt och smidigt utan att jag som säljare utav lägenheten behövde engagera mig allt för mycket / Jonatan
    2017-08-14 Noomi U svarar Jonatan A
    Stort tack Jonatan för ditt fina omdöme! det värmer att du är nöjd med hela vår process. Skönt att du känner trygghet i att jag hjälper dig med hela processen och planen som vi utförde. Ha det fortsatt gott så ser jag fram emot att höras igen framöver! Allt gott från mig / din mäklare, Noomi
  • Johan S
    Johan S skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Fredrik såg till vad vi ville ha och var väldigt duktig på att lyssna och guida oss genom hela köpet
  • Silvia H
    Silvia H skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Marcus axlar mäklarrollen väl där han värnar om både köpare och säljare. Tillgänglig, hjälpsam och väldigt effektiv.
    2017-06-12 Marcus H svarar Silvia H
    Tack Silvia! Hoppas på fler goda samarbeten framöver :)

// Er mäklare Marcus
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Proffsig! Lätt att ha och göra med!
    2017-06-07 Malin S svarar Marcus E
    Hej Marcus, tack för din reco. Extra roligt att vi lyckades med ett rekord för hela Abrahamsberg. :) Hoppas ni ska trivas i nya huset. Allt gott! /Malin
  • Hanna P
    Hanna P skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Jag har fått en bra upplevelse, vilket levde upp till mina förväntningar. Fredrik Wolffelt har varit en bra mäklare med snabb respons och trevligt bemötande.
    2017-06-07 Fredrik W svarar Hanna P
    Hej Hanna!
    Vad kul att du känner dig nöjd! Hoppas att du kommer att trivas i Traneberg! Hör av dig om du har några frågor eller behöver min hjälp.
    Mvh, Fredrik
  • Mohammand M
    Mohammand M skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Han var mycket trevligt och hörde sitt Jon mycket proffsligt jag var mycket nöjd tack
    2017-06-05 Marcus H svarar Mohammand M
    Hej Mohammad!

Tack själv för förtroendet och det fina omdömet. Må gott och ha en fin sommar.

Mvh Marcus
  • Martina J
    Martina J skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet jag fick från Marcus Hemrin. Han skötte allt väldigt professionellt men kändes samtidigt mänsklig och varm under hela processen och lyssnade och försökte hjälpa mig på alla sätt det gick vilket verkligen uppskattades.
    Alla frågor och problem jag stötte på kunde jag vända mig med till Marcus och han såg till att svara och hjälpa mig med allt.
    Marcus levde upp långt över förväntan när det kommer till hur jag föreställde mig en mäklare. Det är klart att jag märkte av "säljarsidan" utav honom, men som ovan nämnt fanns det mycket annat också där som jag inte räknat med.
    Marcus får toppbetyg.
    2017-06-05 Marcus H svarar Martina J
    Tusen tack Martina. Vilka värmande ord att få. Är såklart väldigt glad över att fått hjälpa dig in i ditt nästa boende. Jag hoppas du trivs lika bra som jag hoppades på när vi skrev på de första kontrakten. Må bäst och du är alltid välkommen förbi om du undrar något.

Ta hand om dig!

• Camilla K
    Camilla K skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Mycket tillmötesgående och inlyssnande,
    2017-06-05 Marcus H svarar Camilla K
    Tack Camilla!

Återigen tackar jag för förtroendet i er affär. Ha en fin sommar!
  • Anna B
    Anna B skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Hej!

Malin är den mest proffsiga mäklaren jag träffat. Super trevlig lugn och inkännande lyssnar mer än hon pratar. Har koll på allt. Fattar inte hur hon grejar all, och håller super koll. Skulle vilja rekommendera henne till alla som går i "säljastankar". Henne får man ett väldigt förtroende för och med. 10+ poång !
    2017-06-05 Malin S svarar Anna B
    Hej Anna tack så mycket för din fina rekommendation, värmer väldigt mycket att du är nöjd med vårt samarbete. Extra roligt att jag fick hjälpa dig med både köp och försäljning, där vi lyckades med ett rekord. Hoppas du ska trivas i din nya lägenhet och att vi stöter på varandra igen, du är ju ändå fortfarande Brommabo. Ha en riktigt fin sommar :) Allt gott! /Malin
  • Astrid J
    Astrid J skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Från första kontakten med henne fick jag ett stort förtroende för henne. Hon lyssnade in mig och mina krav tog hon till sig.
    Hon informerade mig hela tiden om vad hon gjorde och under budgivningen blev jag kontaktad vid varje nytt bud.
    Jag fick allt dokumenterat. Detta är mycket viktigt eftersom jag har fått redovisa allt till uppdragsgivarens syskon.
    2017-06-02 Noomi U svarar Astrid J
    Hej Astrid! vad härligt att höra att ni känner er riktigt nöjda. Jag känner mig väldigt glad över att vi lyckades så bra med försäljningen. Ha det riktigt gott och njut av fina Jönköping! / er mäklare Noomi
  • Majid Y
    Majid Y skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Driven
    Mycket engagerad
    Duktig
    Mycket hjälpsam
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Vi fick mycket bra och trevligt bemötande
    2017-06-02 Noomi U svarar Torbjörn J
    Vad härligt att hörs Torbjörn! Jag önskar er all lycka! / er mäklare Noomi
  • Alexander G
    Alexander G skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Professionellt, engagerat, personligt
    2017-06-01 Fredrik W svarar Alexander G
    Hej Alexander!
    Kul att du har positiva upplevelser av ditt lägenhetsköp! Hoppas att du kommer att trivas bra i din nya lägenhet. Hör av dig om du skulle behöva min hjälp på något sätt framöver! Mvh, Fredrik
  • Erik  C
    Erik C skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Vi är nöjda med att ha sålt vår bostad på det sätt det gjordes. Vi önskade aldrig någon öppen visning utan ville sälja till någon av Marcus etablerade spekulanter. Vi har också full förståelse för att misstag begås, och vi vet också (via uppgift av Marcus chef) att uppgifterna i beskrivningen är ifyllda av en mäklarassistent, vilket kan bidra till att fel enklare uppstår, speciellt då vi vet att Marcus säljer många bostäder och därmed riskerar missa detaljer.
    Det vi inte förstår är hur en mäklare och dess franchisetagare inom en så renommerad firma som Svenska Mäklarhuset, kan svära sig fri från allt vad ansvar heter. När det dessutom kryper fram att MH ev. har agerat helt i strid med Fastighetsmäklarlagen, blir vi än mer missnöjda.
    Marcus misstag kostade oss 20 000 kr, och efter tre veckors bollande fram och tillbaka erbjöds vi 9 000 kr i ersättning. Vi avböjde...
    2017-05-12 Marcus H svarar Erik C
    Hej igen Erik. Vi är superglada att du är nöjd med din affär och att vi lyckades sälja lägenheten, enligt era önskemål, utan öppen visning!

Självklart tycker vi också att det är jättetråkigt och kanske till och med lite orättvist att du inte tycker att vi tar ansvar för den sak som inte vart helt rätt i den här affären, det som juristerna kallar en ”oklarhet” i objektsbeskrivningen av er lägenhet. Som du vet efter dina ca 15 års erfarenhet i branschen så har man även ett eget ansvar, som säljare av sin bostad, att objektsbeskrivningen är korrekt. Det är också därför man som säljare alltid får ett korrektur på mejl från oss så att man i god tid kan läsa igenom beskrivningen innan annonsen publiceras. I detta fall vart det inte helt rätt och varken ni eller vi upptäckte oklarheten i tid (även solen har tydligen sina fläckar ).

Vi tittade då på tidigare beslut från ARN i liknande ärenden och om det hade ansetts att denna oklarhet var ett faktiskt fel skulle det enligt deras sätt att se på det betyda att ni hade varit skyldiga att ersätta köparna med ca 9 000 kr. Detta erbjöd vi dig full ersättning för, trots att det enligt oberoende fastighetsjurist vi anlitat är väldigt ovisst om det ens skulle klassas som ett egentligt fel. Och trots att vi inte är ensamt ansvariga. Men vi kände ändå att det hade varit rätt väg att gå ur ett goodwill-perspektiv, för att ni skulle vara nöjda och att vi alla då kunde gå vidare från detta. Att du efter det gjorde upp med säljaren att du skulle ersätta honom med 20 000 kr har vi lite olika åsikter om vem som bär ansvaret för. Som du vet pratar vi gärna vidare med dig om detta och vår dörr är aldrig stängd. Vi ser fram emot att höra från dig och känner oss säkra på att vi kommer hitta en lösning där alla är nöjda!
    2017-05-12 Erik C svarar Marcus H
    Hej Marcus,
    tack för ditt svar. Nu innehåller ju dock din beskrivning åtminstone två allvarliga faktafel;
    1) När vi godkände objektsbeskrivningen så fanns inte felaktigheten med, den har ju du/ni av någon outgrundlig (troligtvis misstag) lagt till efter vi godkände annonsen. Detta har vi skriftligen påvisat.
    2) Det var du Marcus som förhandlade fram de 20 000 kr som vi fick nedsätta köpeskillingen med. Du ringde oss 55 min innan tillträdet vilket inte gav oss rådrum att göra något annat än att mer eller mindre finna oss i det och lita till ert goda omdöme att ta ansvar. Detta trots att du hade kännedom om detta flera dagar innan...

Vi behöver inte föra mer dialog i det här forumet utan vi får avvakta och se vad de granskande myndigheterna och konsumentorganisationerna har att säga i frågorna.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Josefin F
    Josefin F skrev om Marcus Hemrin en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Proffsigt och jag är jättenöjd med hur det gick i försäljningen.
    2017-05-09 Marcus H svarar Josefin F
    Tusen tack Jossan!

Vi hörs och ses säkert framöver :)

• Christian L
    Christian L skrev om Marcus Hjelte en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Påläst, proffsig och bra service genom hela processen.

Gustavslundsvägen 167, 167 51 Bromma