Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Svenska Mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Bromma

Svenska Mäklarhuset Bromma

Gustavslundsvägen 167, 167 51 Bromma — Visa karta

Svenska Mäklarhuset Bromma håller fokus på professionalitet, kunskap och god lokalkännedom. Att byta bostad handlar om drömmar, visioner och verklighet. Våra mäklare finns tillgängliga för dig vid rätt tillfällen i livet och ger dig möjligheterna som hjälper dig genom din bostadsaffär.

Vi på Svenska Mäklarhuset kan stolt säga att vi är bäst på visningar, något som vi menar genererar en tryggare och mer genomtänkt bostadsaffär för både köpare och säljare.

Läs mer om vad om våra kunder tycker om oss!

Vill du komma i kontakt med oss? Ring, mejla eller kom förbi vårt kontor på Gustavslundsvägen 167.

bromma@smh.se 08-26 05 60
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 604 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Bromma

• Malin K
    Malin K skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Köpt 2:a Jenny är väldigt trevlig och upplevs som kompetent. Hon är lyhörd och engagerad, skulle verkligen rekommendera Jenny för andra Läs mer
  • John S
    John S skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Fick hjälp av Fredrik vid köpa av lägenhet.
    Överlag Väldigt nöjd. Tillgänglig och öppen för alla frågor. Läs mer
    2018-07-09 Fredrik W svarar John S
    Hej John,

Tack för din rekommendation! Ha en skön sommar! Hör av dig om jag kan hjälpa dig på något sätt framöver.
  • Bobo T
    Bobo T skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Har köpt en mindre tvåa. Har bara bra saker att säga om Fredrik samt gillar skarpt att han lägger ut sina objekt nära potentiellt slutpris och inte till lockpris där man vet att det kommer skena iväg rejält under budgivningen Läs mer
    2018-07-02 Fredrik W svarar Bobo T
    Hej Bobo,
    Tack för din rekommendation! Jag jobbar mycket med en transparent prissättning för bästa upplevda affär för båda parter. Kul att du har positiva upplevelser. Hoppas du kommer att trivas bra i Traneberg! Hör av dig om du behöver någon hjälp framöver.
  • Natalie K
    Natalie K skrev om Louise Frankenberg en del av Svenska Mäklarhuset Annedal
    Louise was very helpful and kind. Because I don't understand much Swedish, she took the time to carefully go through the contract details and assisted me a lot with the process. Läs mer
  • Ingela S
    Ingela S skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Jag har köpt en bostadsrätt. Blev trevligt bemött på visningen. Hon hörde av sig jag fick bra info om vad som gällde. Hon stod på sig o visade på att detta var ett bra köp. Jag tackar henne för det. Annars hade det inte blivit affär då. Läs mer
  • Malin N
    Malin N skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Fredrik är otroligt kunnig och lyhörd. Jag är mycket nöjd med min försäljning och hela processen från fotografering till kontrakt sköttes mycket proffsigt. Jag kan varmt rekommendera Fredrik! Läs mer
    2018-06-07 Fredrik W svarar Malin N
    Hej Malin!
    Tack för din rekommendation. Det har varit ett nöje att jobba med dig. Hoppas ni kommer att trivas bra i huset.
    Jag hjälper dig med deklarationen nästa år, och är det något ni behöver hjälp med kring huset är det bara att ringa.
  • Rikard J
    Rikard J skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Köpte en lägenhet av Fredrik. Blev gott bemött och fick bra svar på eventuella frågor. Läs mer
    2018-06-07 Fredrik W svarar Rikard J
    Hej Rikard,
    Tack för dina ord. Helt övertygad om att ni kommer att trivas. Så stor omställning blir det trots allt inte i och med den korta flytten. Ha det fint och tveka inte på att höra av dig om du har några frågor.
  • Latifa J
    Latifa J skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Trevligt bemötande och snabb återkoppling. Läs mer
  • Sandra E
    Sandra E skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Vi är väldigt nöjda med vårt val av mäklare och kan varmt rekommendera att anlita Fredrik när du ska sälja din bostad! Kunnig, trevlig och professionell från början till slut. Läs mer
  • Jiayi S
    Jiayi S skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Sold my own department i bromma;
    I think Fredrik is a professional, hard working broker. Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Fredrik Crona en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Fredrik hjälpte oss med allting och har skött allting helt perfekt.
    Toppbetyg ! Läs mer
  • Emma G
    Emma G skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Trevligt bemötande och lätt att få tag på. Känner väl till området och föreningarna i Traneberg/Alvik. Läs mer
    2018-05-28 Fredrik W svarar Emma G
    Hej Emma,
    Kul att ni är nöjda! Jag känner mig väldigt hemmastadd i området efter flera års försäljningar i området. Traneberg/Alvik är ett väldigt trevligt område att jobba i med väldigt trevliga människor!
  • Sandra O
    Sandra O skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Jag och min man sålde en 2 rok på 38kvm i Traneberg, Alvik. För oss var Noomi ett självklart val av mäklare då hon gjort flertalet bra försäljningar i vårt område. Noomi skötte vår försäljning bra och vi skulle inte tveka att välja henne igen. Läs mer
  • Hampus W
    Hampus W skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Fredrik tog hand om försäljningen av vår lägenhet (3a i Traneberg). Proffsigt och kunnigt bemötande rakt igenom, både mot oss och mot köpare vid kontraktskrivning. Vi hade en del speciallösningar i vår lägenhet som han tog till sig information om och förmedlade till potentiella köpare. Väldigt god kunskap om vår förening och Traneberg.

Han höll en god kontakt under tiden innan visning och under budgivning och gick alltid att nå.

Fredriks prisnivå ligger eventuellt lite över konkurrenternas i området, men vi tycker helt klart att det var värt det och kan starkt rekommendera Fredrik som mäklare. Läs mer
    2018-05-28 Fredrik W svarar Hampus W
    Hej Hampus,
    Tack för dina fina ord! Det vart en mycket lyckad försäljning till slut det där! Kunskap, kommunikation och proffsighet är viktiga faktorer för mig, så det känns väldigt kul att ni kände att jag levererade det. Nu önskar jag er stort lycka till i jakten på ny bostad. Behöver ni bolla potentiella objekt med mig är det bara att ni hör av er.
  • José Nicolas V
    José Nicolas V skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Vi har köpt en lägenhet i Traneberg och har haft en väldigt positiv upplevelse från början till slut. Mäklaren har agerat proffesionellt, kunnigt och alltid varit tillgänglig. Läs mer
    2018-05-24 Fredrik W svarar José Nicolas V
    Hej José,
    Vad kul att det har känts bra under processen, speciellt eftersom det var ert första lägenhetsköp. Hoppas ni kommer att trivas bra, det är jag övertygad om! Välkomna till Traneberg! Med vänlig hälsning, Fredrik
  • Annika V
    Annika V skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    2:a såld i Bromma, förväntningarna uppfylldes till fullo. Fredrik är kunnig, korrekt o mycket proffsig Läs mer
    2018-05-24 Fredrik W svarar Annika V
    Hej Annika,
    Stort tack för dina fina ord. Superkul med ännu en lyckad försäljning i er trevliga förening. Hör av dig i januari så hjälper jag dig med deklarationen också. Ha det så fint! Med vänlig hälsning, Fredrik
  • Johan B
    Johan B skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Fredrik hjälpte oss att sälja vår lägenhet och vi har varit supernöjda med allting. Professionellt och trevligt bemötande genom hela processen. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-05-14 Fredrik W svarar Johan B
    Hej Johan,
    Stort tack för er rekommendation! Väldigt kul att det gick så bra till slut. Hoppas vi kan hitta något nytt till er här i området inom kort.
    Ha det så fint och hälsa Jessika!
  • Alva M
    Alva M skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Vänlig, pålitlig, driven! En toppenmäklare! Läs mer
  • Sandra N
    Sandra N skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
  • Mats G
    Mats G skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Professionell, väldigt trevlig på ett genuint sätt. Hanterar budgivarna på ett väldigt bra sätt. Balanserad i hela processen. Kände mig oerhört trygg med Malin både som köpare och sen som säljare. Kommer absolut att rekommendera Malin till andra. Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Trevlig, många bra tips och idéer och öppen för andra lösningar kring visningar m.m. i dessa tider av 'stiltje' på bostadsmarknaden.
    Är överlag återigen nöjd med Svenska Mäklarhuset! Läs mer
  • Namo Ali K
    Namo Ali K skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Hon är en trevlig, begovad och kompetens tjej. Läs mer
  • Isak A
    Isak A skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Proffesionellt bemötande, bra tillgänglighet och informationsgivning. Kan inte vara nöjdare! Läs mer
  • Jessica J
    Jessica J skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    En mäklare med professionellt bemötande som ingav förtroende. Hade god kunskap om området och prisnivån på marknaden. Möjliggjorde en snabb affär till värderat pris. Läs mer
  • Filip H
    Filip H skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    En är en jätteduktig och tillmötesgående mäklare som var med när jag köpte mitt objekt ute i Bromma. Jenny var påläst och trevlig och var det inte något som hon kunde svara på så tog hon reda på det så jag kunde få svar på mina frågor. Jag uppfattade henne som lugn och inte för påstridigt säljig som många mäklare är vilket uppfattas som lite jobbigt när man mest vill ta en försäljning eller ett köp av bostad i sig egen takt. Jenny Rekommenderas starkt av mig, även Bromma Kontoret. Läs mer
  • Victor G
    Victor G skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Jenny var genomgående professionell och genuin i sitt bemötande. Hon var väl uppdaterad på marknaden och lyhörd för alla våra önskemål och krav. Trots en tuff marknad levererade hon ett bra slutpris! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Oliver E
    Oliver E skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Utmärkt kommunikation och trevlig. Läs mer
    2018-04-03 Fredrik W svarar Oliver E
    Hej Oliver,
    Tack för dina fina ord! Kommunikationen är givetvis nyckeln för att en affär ska bli lyckad åt båda håll. Roligt att ni känner er nöjda med mitt jobb. Vi håller kontakten, så kommer jag förbi och kikar när ni är klara med renoveringen. Ha det fint och hälsa Andrea så gott!
  • Robert H
    Robert H skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Kan inte bli något annat än högsta betyg! Fredrik fanns som ett fantastiskt stöd redan innan försäljningen när vi letade och köpte hus. När vi sedan sålde vår 2:a på en väldigt tuff marknad, lyckades han ändå få dit mycket folk, 7 budgivare och ett slutpris långt över våra förväntningar som vi var väldigt nöjda med.
    Fredrik känns ärlig, tydlig, kompetent och service-minded! Läs mer
    2018-04-03 Fredrik W svarar Robert H
    Hej Robert,
    Stort tack för din rekommendation! Det värmer att höra så fina ord, då blir det enkelt att gå till jobbet varje morgon. För mig handlar det om en helhetslösning, man måste hjälpa sina kunder i varje steg. Att byta bostad är oftast en väldigt stor affär, i flera steg. Därför måste man vara där och stötta hela tiden som mäklare. Så vill jag i alla fall upplevas, och det känns det som att ni har gjort. Vilket givetvis är väldigt kul! Stort lycka till i nya huset. Jag kommer gärna förbi på en kaffe när ni är klara.
  • Ramtin P
    Ramtin P skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Malin är en engagerad, ärlig och fantastisk mäklare som levererade över förväntan. Jag blev väldigt nöjd och rekommenderar Malin definitivt vidare till andra säljare som vill ha en driven och klok mäklare med goda strategier. Läs mer
    2018-04-03 Malin S svarar Ramtin P
    Hej Ramtin, stort tack för din Reco. Roligt att du uppskattar mitt arbete. Extra kul var att vi lyckades tillslut med att förhandla med köparen. Ta hand om dig och hälsa frun, Allt gott! /Malin
  • Emma H
    Emma H skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    • Sålt en tvårumslägenhet i Traneberg
    • Fredrik är en oerhört pålitligt mäklare som arbetar långsiktigt. Vi har fått ett fantastiskt stöd och bemötande inte minst vid försäljningen av vår lägenhet utan även vid köpet av vår nya bostad. Läs mer
    2018-03-29 Fredrik W svarar Emma H
    Hej Emma,
    Tack för din rekommendation. Känns väldigt kul att ni hittat ert drömhus samtidigt som vi fick till en bra försäljning av er lägenhet. Alltid kul med nöjda kunder, då får man jobba långsiktigt och med en hjälpsam inställning. Rekommendera mig gärna till vänner och familj.
    Hör av er om ni skulle behöva någon hjälp framöver.
  • Sten E
    Sten E skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Smidigt och proffsigt genomfört uppdrag. Läs mer
    2018-03-29 Fredrik W svarar Sten E
    Hej Sten,
    Tack för dina fina ord! Kul att få hjälpa dig med din trevliga lägenhet. Finns det något jag kan hjälpa dig med framöver är det bara att höra av dig.
  • Jonathan S
    Jonathan S skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Smidig försäljning. Malin var tillgänglig och tillmötesgående under hela processen. Dock så borde mäklarfirman enligt mig anlita en copywriter för annonsen mm. Mäklare generellt är ingen höjdare på att skriva och formulera sig och Malin var tyvärr inget undantag. Läs mer
    2018-03-26 Malin S svarar Jonathan S
    Hej Jonathan, stort tack för din Reco! Jag tar till mig feedbacken kring annonsen. För mig är annonsen viktig som tillsammans med bra bilder lockar kunder till visningen.
    Extra roligt att vi lyckades, och att det resulterade i ett fint rekord trots en kämpig marknad. Om ni känner någon som ska sälja får ni gärna rekommendera mig vidare.
    Allt gott så ses vi på tillträdet! /Malin
  • Liss Malin M
    Liss Malin M skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Vi sålde ett radhus. Mäklaren har varit toppen och väldigt trevlig, jag är nöjd med kontakten från början till slut! Han höll mig informerad hela tiden om allt som hände och intrycket i efterhand är att han till och med skötte det hela bättre än jag förväntat mig. Läs mer
    2018-03-21 Fredrik W svarar Liss Malin M
    Hej Malin,
    Vad kul att du upplever försäljningen som bättre än förväntat! Jag försöker alltid hålla en bra kommunikation med mina kunder och se till att alla är uppdaterade och informerade.
    Försäljningen gick väldigt bra i en tuff marknad vilket såklart alltid är extra roligt!
    Ha det så fint och hälsa Henrik så gott.
  • Barbara H
    Barbara H skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Malin har trots den kluriga marknaden lyckats uppnå det förväntade resultatet. Hon är vänlig, effektiv, klar och lyssnar på sina kunder. Det gick väldigt snabbt! Läs mer
    2018-03-08 Malin S svarar Barbara H
    Hej Barbara, det var så roligt att vi lyckades så bra. Extra roligt att höra att du uppskattar mitt arbete. Vi ses på tillträdet! Allt gott! /Malin
  • Josefine A
    Josefine A skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Bra bemötande, välinformerad om lägenheten, mycket hjälpsam! Toppen! Läs mer
    2018-03-05 Fredrik W svarar Josefine A
    Hej Josefin,

Tack för dina fina ord. Hoppas att ni kommer att trivas fint. Hör av er om ni skulle behöva någon hjälp framöver. Ha det fint och hälsa Jean-Marc. Med vänlig hälsning, Fredrik
  • Peter E
    Peter E skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Malin är lättsam att prata med men samtidigt rak och tydlig. Dessutom gav hon inte upp när det kändes trögt vilket gav resultat. Läs mer
    2018-03-05 Malin S svarar Peter E
    Hej Peter, stort tack för dina ord. Jag gillar att du uppskattar min envishet och min tydlighet. Det är viktigt att inte ge upp nu när marknaden svänger, och att man vågar ta samtalen med varje kund. Extra roligt att du både köpt och sålt med oss. Allt gott så ses vi när det blir dags för tillträde. /Malin
  • Nicolas M
    Nicolas M skrev om Svenska Mäklarhuset Bromma
    Genuin och duktig mäklare som kan sitt område! Läs mer
  • Josefine A
    Josefine A skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Väldigt personlig och hjälpsam! Hon har väglett och gått igenom alla viktiga punkter och gjort det ”enkelt” för någon som är helt ny på bostadsmarknaden. Läs mer
    2018-03-05 Noomi U svarar Josefine A
    Hej Josefine!

Stort tack för din fina rekommendation det värmer att höra att du är nöjd!
    Kul att vi fick till en extra visning och att att löste sig till slut!

Ha en fortsatt fin vecka, på återhörande!
    / din mäklare, Noomi
  • Maria F
    Maria F skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Mycket kunnig mäklare, lätt att få tag på och snabb återkoppling. Vi kände oss trygga genom hela affären! Kan varmt rekomendera Fredrik! Läs mer
    2018-03-05 Fredrik W svarar Maria F
    Hej Maria,
    Tack för er rekommendation! Lycka till med renoveringen och hoppas att ni kommer att trivas.
    Hör av er om ni skulle behöva min hjälp på något vis.
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om Svenska Mäklarhuset Bromma
    Mycket bra. Lyssnar in vad man söker. Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Noomi Unéus en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Det är precis så här man önskar att alla mäklare var:) Läs mer
    2018-03-05 Noomi U svarar Anna H
    Hej Anna!
    Vad snäll du är!
    Ingen är gladare än jag att jag fick hjälpa er med denna affär. Det har varit ett nöje från början till slut!

Känner ni någon som ska sälja framöver får ni gärna rekommendera mig!

Ha det gott så hörs och ses vi!
    / Er mäklare, Noomi
  • Jesper K
    Jesper K skrev om Svenska Mäklarhuset Bromma
    Engagerad och driven! Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Frida L
    Frida L skrev om Malin Sköld en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Malin var väldigt hjälpsam och trevlig. Det kändes tryggt med henne genom hela processen. Under kontraktsskrivningen var hon väldigt pedagogisk, förklarade alla avtal på ett sätt så man förstod och kände sig trygg! Läs mer
    2018-03-02 Malin S svarar Frida L
    Hej Frida, Stort tack för din reco, Extra roligt att ni uppskattar mitt arbete och att ni kände er trygga i er köpprocess. Hoppas ni firar ert köp så ses vi snart på tillträdet. Allt gott och hälsa Linus så gott! /Malin
  • Malin U
    Malin U skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Jag och min sambo fick väldigt god bemötande av Jenny Nordstrand. Vi är glada för den fantastiska upplevelsen vi fick när vi köpte vår första bostad. Läs mer
  • Brf H
    Brf H skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Jenny var mycket trevlig och kunnig och hjälpte oss att på ett smidigt sätt sälja en bostadsrätt. Läs mer
  • Laura B
    Laura B skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Det var ett nöje att träffa Jenny! Hon var jätte trevlig och hjälpsam under hela processen. Vi är nöjda med resultaten och det priset vi fick för vår lägenhet. Läs mer
  • Sofia O
    Sofia O skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Väldigt kompetent mäklare med stort engagemang och fokus. Kände mig väldigt trygg med att hon la ner stor energi på att få min lägenhet såld till så högt pris som möjligt. Vi hamnade 230tkr över mitt egna acceptpris och slog rekord i området. Beror till stor del av Jennys arbete och kontaktnät. Läs mer
  • A
    A skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Jag tyckte Jenny var väldigt bra. Hon glömde ingenting och var väldigt engagerad. Läs mer
  • Zhiyue M
    Zhiyue M skrev om Fredrik Wolffelt en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Fredrik är en mycket effektiv och proffesionell mäklare. Han uppmärksammar detaljer och förstår kundens behov. Jag kan varmt rekommendera honom!
    — Mia Bromma Läs mer
    2018-03-01 Fredrik W svarar Zhiyue M
    Tack för fina vitsord Mia! Det gick bra till slut efter lite hård förhandling. Jag hoppas innerligt att du kommer att trivas i din nya lägenhet. Den dagen det är dags att sälja är det bara att du hör av dig. Ha det så fint!
  • Elin A
    Elin A skrev om Jenny Nordstrand en del av Svenska Mäklarhuset Bromma
    Jenny är prfoessionell och mkt trevlig från första till sista sekund med både köpare o säljare. Hon har gjort ett oerhört grundligt arbete för att hitta rätt tidpunkt för visning, rätt pris, rätt köpare osv. På en marknad som inte varit jättelätt har hon navigerat oss fram till en bra försäljning. Högsta betyg! Läs mer

Gustavslundsvägen 167, 167 51 Bromma