Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Svenska mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Södermalm
Rekommenderat företag 2015 - Svenska Mäklarhuset Södermalm

Svenska Mäklarhuset Södermalm

Bastugatan 57, 118 25 Stockholm — Visa karta

Att byta bostad handlar om drömmar, visioner och verklighet. Våra mäklare finns tillgängliga för dig vid rätt tillfällen i livet och ger dig möjligheterna som hjälper dig genom din bostadsaffär. Med fokus på professionalitet, kunskap och god lokalkännedom tar våra mäklare dig genom hela processen, oavsett om du ska köpa eller sälja bostad.

Vi på Svenska Mäklarhuset kan stolt säga att vi är bäst på visningar, något som vi menar genererar en tryggare och mer genomtänkt bostadsaffär för både köpare och säljare.

Med en rejäl visning får du bättre betalt!

Läs vad 156 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Södermalm

• Johan G
    Johan G skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas arvode är helt enkelt orimligt.

I efterhand hade vi aldrig anlitat Andreas då det är marknaden som bestämmer värdet, inte mäklaren.

Han gör mycket bra, men du betalar för en Ferrari och får en volvo.
  • Tobias N
    Tobias N skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias har varit väldigt professionell och duktig under hela processen. Alla plus! Jag tror att han kommer lyckas utmärkt på Södermalm likt han gjort i Sundbyberg.
  • Nadim C
    Nadim C skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Proffsigt bemötande, tillmötesgående.
    Saklig och duktig på att styra sälj/köp proscessen på ett pedagogiskt sätt.
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jonas sålde min 1:a på Bondegatan under våren 2015. Har bara positiva saker att säga om Jonas! :)
  • Jarkko L
    Jarkko L skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Trevligt bemötande, dock dåligt påläst/insatt avseende vissa detaljer om objektet
  • Tanja H
    Tanja H skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mycket professionell mäklare: inte bara sålde vårt hus men också hjälpte med alla byggnadsrelaterade frågorna vi och kunderna hade.
  • Jeannie U
    Jeannie U skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Han var mycket trevlig och tillmötesgående. Kunde dock ibland uppfattas som ganska stressad och ville att saker skulle gå undan.
    Glömde att visa oss samtliga utrymmen under visningen.
  • Ananias L
    Ananias L skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias var mäklare för huset som vi köpte i 2014/2015.
    Mattias var mycket hjälpsam, otroligt professionel och alltid responsiv.
  • Ylva R
    Ylva R skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Rätt ok, bra under visningen,
  • Valiant U
    Valiant U skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Fick ett mycket gott och trevligt bemötande av Jonas.
  • Mats R
    Mats R skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Trevlig och preffsigt bemötande. Tummen upp :)
  • Rebecka S
    Rebecka S skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jonas var proffesionell genom hela processen. Tog sig tid och lade ner energi på att försäljningen skulle gå så bra som möjligt. Tillgänglig både på telefon o mail då frågor uppstod.
  • Nedjma C
    Nedjma C skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Kunnig, hjälpsam, proffsigt bemötande av byrån. Trevlig.
  • Anna J
    Anna J skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Vid köp av lägenhet var Mattias tillmötesgående, lyhörd och tillgänglig. Med andra ord en bra mäklare som fick oss att känna oss trygga i vårt första bostadsköp!
  • Marcus M
    Marcus M skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mycket bra, proaktiv och seriös mäklare, rekommenderas starkt!
  • Anton M
    Anton M skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jag tycker att han var trevlig, noggrann, och väldigt duktig mäklare. Lätt att ha å göra med
  • Jan H
    Jan H skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas och SMH hanterade vår försäljning på ett utmärkt sätt rakt igenom. Våra förväntningar blev uppfyllda.
  • Lars B
    Lars B skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Proffsig och bra handläggning av hela ärendet, självklart tas det ju proffsigt och bra betalt. ; )
  • Catharina K
    Catharina K skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias hjälpte oss att sälja vår lilla övernattningslägenhet på Sturegatan i Sundbyberg 2013 (tror jag att det var). Vi upplevde honom som mycket professionell samtidigt som han vågade "bjuda" på sig själv personligt. Vi var mycket nöjda.
  • Birgit K
    Birgit K skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Bemötande: Super proffsigt och seriöst, helt avgörande för valet av mäklare.
    Gällde försäljning av dödsbo lgh.

Vi önskade sälja dödsboet innan årsskiftet. Mattias lovade att han kunde genomföra detta med kort varsel, till skillnad från andra mäklare som ville vänta till januari.
    Han levererade som utlovat och till ett bra prisd utan budgivning = Perfekt.

Mvh/Göran Lööv

Mvh/Göran Lööv
  • Anton S
    Anton S skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias was great in helping us buy our first house, and he clearly knows the area very well. will be going to him again if we want to buy or sell in this area.
  • Linda C
    Linda C skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias var saklig och behjälplig i alla olika typer av frågor. väldigt rättvis och han var duktig på att sätta ett marknadsmässigt pris och tala för sin sak.
  • Kim B
    Kim B skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jag är måttligt nöjd med Andreas Bratt som mäklare och jag känner inte att han levde upp till fullo till de förväntningar jag hade på hans tjänster. Det viktigste för mig i valet av mäklare är att hitta en person som känns engagerad och är lätttillgänglig. Han var trevlig och "på" när vi skrev kontrakt men tyvärr upplevde jag honom sedan som mycket svår att få tag på och ha en löpande kommunikation med - flera mail gick obesvarade och jag fick ofta vänta länge på svar. Vid planering av visningsdatumet för min bostad låg fokus på vad som passade bäst för Andreas, inte för mig som kund. Vid kontraktskivningen var han på semester och jag fick hjälp av en annan mäklare. Jag fick en känsla av att Andreas tar på sig många uppdrag och inte hinner engagera sig fullt ut i alla sina kunder.

På det stora hela kände jag att jag fick ut väldigt lite av det orimligt höga arvode jag betalade. Detta till trots är Andreas en trevlig person och jag fick ut ett oväntat högt slutpris på min lägenhet. Frågan är om det berodde på mäklaren eller marknaden.
  • Ronnie N
    Ronnie N skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas var mycket vänlig när han gick med på att avbryta ett mäklaruppdrag . Då vi köpte lägenheten av våra vänner . Mycket uppskattat . Inte alla mäklare som skulle gå med på det . Mvh Ronnie
  • Aini T
    Aini T skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Trevligt och proffsigt bemötande.

Föräljning av bostadsrätt.
  • Nazareth M
    Nazareth M skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Han är mycket grym och proffsig !
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas gav ett energiskt och bra intryck fram tills att jag skrev på avtalet att han skulle få sälja min lägenhet. Därefter var det jag som fick jaga honom om när ev förhandsvisning skulle äga rum, jag fick rätta objektsbeskrivningen som var allmänt slarvigt skriven osv.
    När jag anlitade honom så var han den som sålde mest i Sundbyberg men fortsätter han så här så tror jag att han snart är utkonkurrerad av sin betydligt mer engagerade kollega Josephine Kvist.
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Suverän mäklare, rekommenderas starkt.
    Professionell, engagerad själ som brinner för sitt yrke. Väldigt bra information och rådgivare, daglig återkoppling mellan annons-visning-försäljning.
  • Inger K
    Inger K skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Trevligt bemötande. Ordning och reda, kunnig, saklig. Mycket engagerad och gjorde allt för att verkligen ta fram alla fördelar med vår lägenhet
  • Hans J
    Hans J skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Som köpare är det svårt att bedöma, bra service och trevligt bemötande
  • Mikael D
    Mikael D skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Till dig som vill sälja eller köpa en bostad!

Att hitta en bra mäklare som är kunnig och som man känner sig bekväm med kan vara svårt. Vi anlitade Mattias under hösten 2014 och vi tycker att han var uppriktig och strävade efter att nå en så bra uppgörelse som möjligt för både köpare och säljare. Han lyckades väldigt bra genom sin serviceinriktade inställning i kombination med att han lyssnade aktivt, och som jag senare förstod även på köparna. Mattias har väldigt goda teoretiska och praktiska kunskaper och är troligtvis den bästa mäklaren som finns i området. Det är därför inte konstigt att han anlitas av så många köpare och säljare som finns vart jag bor i Sundbyberg. Han tar egna initiativ, är oerhört driven och anträffbar även utanför kontorstider.

Vill du sälja eller köpa en bostad tycker jag definitivt att du med fördel ska kontakta Mattias Abramsson på Svenska Mäklarhuset.

Mvh,

Mikael
  • Philip C
    Philip C skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jag är mycket nöjd med Mattias och Svenska Mäklarhuset Sundbyberg
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mycket trevlig, alert och tillmötesgående. Oerhört nöjd!
  • Tatiana M
    Tatiana M skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    allt funkade smidigt trots snabb affär
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas är en erfaren mäklare med gott omdöme. Alltid trevligt bemötande både vid köp och försäljning.
  • Liza W
    Liza W skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas är en proffsig och duktig mäklare som har mitt förtroende!:)
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    -Vi fick hjälp med att sälja våran lägenhet.
    -Vi fick ett bra och trevligt bemötande av Mattias. Han hade hjälpt till sålt lägenheten till oss några år innan.

-Vi kände att vi fick bra och snabba svar när vi undrade över något etc.
  • Teresa M
    Teresa M skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Professionellt, effektivt och bra.
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias var mäklaren som hjälpte oss när vi köpte vårt hus. vi hade varit och kollat på många hus innan vi tillslut valde att slå till! vi har träffat Mattias på flera husvisningar tidigare och alltid känt ett personligt engagemang från honom. Hela köpprocessen kändes super trygg och Mattias har varit väldigt ärlig och rak hela tiden. Vi har verkligen känt oss trygga och fått bra stöd av Mattias under hela processen.
  • Jennie B
    Jennie B skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Lite självgod attityd, kanske borde ta sig ner på jorden och inse att det finns andra mäklare som till och med kanske gör sitt jobb ännu bättre. Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst
    Vi fick hjälp att sälja vår lägenhet
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Allt funkade enligt förväntan. Trevlig och kunnig.
  • Ellinor H
    Ellinor H skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Proffsigt bemötande, förtroeeneingivande, lagom het på gröten att sälja!
  • Elif S
    Elif S skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Han är en riktigt grym mäklare som är ärlig, dedikerad och fokuserad!
  • Ann-cathrine B
    Ann-cathrine B skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Min uppfattning om Andars Bratt vid köp av min lägenhet var att han är professionell, noggrann, hjälpsam och glad och trevlig.
    Jag kommer att köpa en ny lägenhet så kommer jag att anlita Svenska Mälklarhuset och ha Andreas Bratt som mälklare.
  • Mats P
    Mats P skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    En mycket kunnig mäklare. Man fick raka och korrekta svar. Hela affären genomfördes på ett förtroendegivande sätt.
  • Anders M
    Anders M skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias hjälpte oss att sälja våran lägenhet. Fick ett väldigt proffsigt intryck av Mattias. Var väldigt angagerad och la ned stor tid på att svara på frågor och förberedda oss inför försäljningen.

Så sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med hela säljupplevelsen. Mattias levde upp till alla våra förväntningar.
  • Aive H
    Aive H skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Toppbetyg!
  • Maria L
    Maria L skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Engagemang och proffessionalitet. En trygg bostadsaffär.
  • Kiril S
    Kiril S skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas gav professionellt intryck och hanterade köpet av lägenheten på ett väldigt bra sätt. Mycket nöjd!
  • Jesper B
    Jesper B skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm