Svenska Mäklarhuset Södermalm

Svenska Mäklarhuset Södermalm

Välkommen till Svenska Mäklarhuset Södermalm! Vi hjälper dig att förverkliga bostadsdrömmarna här på Söder - en av Stockholms mest färgstarka stadsdelar. Vi mäklare här på kontoret på Södermalm har lång erfarenhet och har koll på alla guldkorn till bostäder här i området, oavsett om du vill bo vid Mariatorget, Skanstull eller...

190 omdömen om Svenska Mäklarhuset Södermalm

Patrik S
Vasastan/Atlas

Mattias har hjälpt oss med försäljning av vår lägenhet och han har levererat på varje punkt! Kan varmt rekommendera Mattias ifall man behöver en kunnig, lyhörd och rådgivande mäklare som man verkligen kan känna sig trygg med.

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 456 omdömen 4.9 av 456 omdömen

JÖRGEN O
Köpte sin lägenhet med hjälp av
Södermalm - Mariaberget

Han har sålt en bostad till oss. Super duktig mäklare. Hjälpsam, ordning och reda, pålitlig och väldigt proffesionell. / jörgen Olander

Elin L
Köpte sin lägenhet med hjälp av
Södermalm

Snäll och hjälpsam. Proffsig och kunnig. Rekommenderas!

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2926 omdömen 4.8 av 2926 omdömen

Love De Val W
Södermalm

Bra, seriös, påläst och engagerad

Marcus S
Södermalm - Sofia

Supernöjd med Mattias! Han var alltid tillgänglig och aktiv. Trots en liten kämpig försäljning med indragna bud osv. var han alltid positiv och spred ett lugn som gjorde att jag aldrig var orolig. Skulle rekommendera Mattias till alla jag känner!

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1115 omdömen 4.7 av 1115 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
Anette T

Mattias hjälpte oss att sälja vår lägenhet i innerstan. Otroligt duktig mäklare, har bara positivt att säga. Snabb på att återkoppla, genuin, proffsig och otroligt kunnig. Vi är så tacksamma för Mattias hjälp i samband med vår försäljning! Rek varmt!!

Johan S

Proffsigt arbete, engagerad och med mycket erfarenhet!

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1103 omdömen 4.8 av 1103 omdömen

André B

Mattias är fantastisk. Våra vägar har korsats genom två bostadsaffärer och jag har alltid känt mig 100% trygg med honom. Vi har haft en bra kontakt och jag har verkligen uppskattat att det är raka rör som gäller. Upplever att Mattias är erfaren, smart och pålitlig.

Ludvig B

Otroligt nöjd med Mattias som mäklare. Han är en väldigt engagerad och kunnig mäklare! Allt sköttes riktigt snyggt och proffsigt från början till slut! Supernöjd!

HusmanHagberg Solna
4.9/5 i betyg av 935 omdömen 4.9 av 935 omdömen

Mark B

Väldigt trevlig och professionell.

Martin R

Jag fick hjälp av Mattias att sälja min lägenhet och har enbart positiva intryck att dela med mig av. Proffesionell, tillmötesgående och rak kommunikation. Han tog sig tid att lyssna in på mina behov och höll en bra dialog genom hela säljprocessen. Han kunde argumentera väl för de val som gjordes när de kom till e.g. utgångspris, annonstexter, tips inför visningar etc. Väldigt nöjd, kan varmt rekommendera honom!

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1654 omdömen 4.8 av 1654 omdömen

Anton L

Supernöjd! Mattias är en riktig klippa till mäklare. Trevlig och lätt att ha att göra med, jordnära och väldigt kunnig – fick många goda råd och kände mig hela tiden väl informerad, och trygg i vetskapen att Mattias var engagerad i min affär. Extra pluspoäng att han fortsatte vara behjälplig även efter att affären var avslutad. Över förväntan. Rekommenderas varmt!

Andreas S

Sålt 1:a på Södermalm. Mycket gott bemötande, proffsig, påläst och med god lokal kännedom. Hade tillgång till mycket duktig fotograf. Knöt upp flera intressenter på visningen vilket gjorde att vi kom till ett snabbt avslut, på en nivå som motsvarar mina förväntningar. Rekommenderas varmt!

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1357 omdömen 4.8 av 1357 omdömen

Jonas N

Proffsig och tillmötesgående i de kontakter vi har haft.

Magnus L
Skrev om Svenska Mäklarhuset Södermalm

Sålt 50kvm på Kungsholmen med balkong. Andreas bemötte oss på ett riktigt proffsigt sätt - uppskattar hans ärlighet och driv för försäljning utan att han var påstridig eller "krängig". Andreas mötte våra förväntningar i form av försäljningspris och överträffade dem i att ordna förhandsvisningar osv. Var även bra att bolla frågor och funderingar med. Andreas ställde krav på oss vilket vi uppskattade - t ex sa vad vi skulle göra innan visning för att få en så bra affär som möjligt. Allt funkade supersmidigt - supernöjda!

Sepideh I

Mattias hjälpte mig att sälja min lägenhet under hösten 2017 när bostadsmarknaden blev lite mer avvaktande, utbudet var stort och bostadsförsäljningar gick långsammare. Jag är väldigt nöjd med Mattias arbete och att han ville och lyckades med att tänka utanför boxen för att få lägenheten såld under tider som kräver mer kreativitet. Hans bemötande var rakt igenom professionellt och trevligt och han inger ett förtroende och lugn för mig som säljare. Jag uppskattar också att han gentemot köparen var väldigt tydlig med att han...

Ashley S

I recently purchased an apartment through Mattias and was 100% happy with his services and also the services his company provided. Mattias was professional, informative but most importantly, completely honest through out the buying process. If you are looking to buy a property, I highly recommend you speak with Mattias first.

Kristina T

Mattias har varit seriös och ärlig att samarbeta med. Han har ett moget tänkande och hans bemötande är alltid trevligt. Jag kan verkligen rekommendera Mattias vid en försäljning av lägenhet. Vänligen

Ulf H

Mattias sålde en lägenhet på Södermalm åt oss. Han klarade av detta på ett proffsigt i en marknad tar priserna föll. Mattias kunde bedöma vad som hände på marknaden och anpassa pris och försäljningsmetodik efter det rådande läget. Han gav ett bra bemötande i en för oss svår situation.

Gunilla H

Jag sålde en bostadsrätt på Södermalm. Mattias var en mycket duktig mäklare och han bedömde bostadens pris rätt med tanke på en nedgång under hösten. Han kunde området mycket bra. Mattias var tålmodig och gav inte upp, han ställde upp och gjorde det bästa för att bostaden skulle bli såld. Han var enkel att ha att göra med och pålitlig.

Per B

Lyhörd, intresserad och erfaren mäklare med stort engagemang som hanterade förändringarna i bostadsmarknaden på bästa sätt. Mattias får mina bästa rekommendationer! //Per Björklund

Roberto R

Efter att ha träffat sju mäklare med fokus på Södermalm valde jag Mattias & Svenska Mäklarhuset pga av deras professionella approach och personliga service. Trots att marknaden hade börjat avta lite vid försäljningen så såg mäklaren till att bemöta såväl mina som köparens behov! Den som letar efter Södermalms absolut vassaste mäklare kan defintitivt känna sig säker med SMH Södermalm. Rekommenderas starkt!

Martin K

Jag och min flickvän köpte vår första bostad. Andreas hjälpte oss väldigt mycket. Han visade stort intresse och agerade mycket professionellt. Vi fick mycket hjälp av Andreas och kan verkligen rekommendera honom och Svenska Mäklarhuset Södermalm! Tack!

Svar från Andreas Bratt

Vad glad jag blir för era fina och värmande ord. Roligt att ni som köpare känner er glada och nöjda med hur processen gick till. Stort lycka till i framtiden mer ert mysiga boende och ni och era vänner är mer än välkomna att återkomma till mig om ni behöver hjälp framöver!

Therese F

Andreas är en grym och otroligt trevlig mäklare som jag mer än gärna anlitar igen och rekommenderar till andra!

Svar från Andreas Bratt

Stort tack för din fina kommentar! Extra roligt att ni blev glada och nöjda då ni själva hade blivit rekommendera mig från era vänner. Nu hoppas jag att hela familjen kommer trivas alldeles ypperligt i ert nya boende och att det därför dröjer innan våra vägar korsas igen på grund av just den anledningen =) Sen är ni självklart välkomna tillbaka!

Neda K

Andreas helped us with both buying our apartment and after that we asked hime to help us with selling our apartment. The whole process went really smothly . For selling our apartment he deliver what he promised .

Svar från Andreas Bratt

Hi! It's always fun to help customers on both sides of the process. I see it as a proof that you at least are doing something right =) The planning of your new apartment really looks awesome! I hope you are happy with the result! Don’t hesitate to give me a call you have any questions in the future! //Andreas Bratt Svenska Mäklarhuset

Åsa R

Engagerad och trevlig mäklare. Lätt att komma i kontakt och samarbeta med.

Svar från Andreas Bratt

Tack för din rekommendation! Det var roligt att höra att ni trivdes så bra i er nya lägenhet trots lite fix efter inflytt. Njut nu av Söders charmigaste läge och slå en signal om det är några frågor framöver!

Rutger V

Vi hade mött Andreas på ett par visningar innan vi valde honom som mäklare för att sälja vår lägenhet. Det vi sett hos honom tidigare var att han arbetar metodiskt och med bra energi. Detta gjorde han även för oss. När marknaden plötsligt gick lite långsammare än tidigare så såg han till att fortsätta hålla kontinuerlig kontakt med intressenter samt att ordna med fler visningar till dess att det fanns både en nöjd säljare och vad jag uppfattade som nöjd köpare.

Richard B

Utmärkt och klart bemötande Resultatet var över förväntningarna Jag rekommenderar Andreas Bratt

Björn O
Skrev om Svenska Mäklarhuset Södermalm

Trevligt och bra bemötande. Kunde dock varit mer tillgänglig i ett tidigare stadie av bud/spekulationsprocessen. Dessutom kunde mäklaren bistått med högre krav på säljarna gällande information, organisation av överlämning samt skick på lägenheten vid tillträde.

Svar från Svenska Mäklarhuset Södermalm

Hej Björn stort tack för din feedback. Kul att höra att du i stor drag är nöjd med processen, något som är jätteviktigt för mig. Svårtillgängligheten i det tidigare stadiet hade att göra med att visningen var första visningshelgen efter jul- och nyårs uppehållet. Ett uppehåll som för många mäklare brukar innebära lite ledighet, så var det även för mig. Men jag ska förbättra det så att det tydligt framgår om jag är ledig i anslutning till visning. Jag kommer även se över rutinen i samband med tillträdet, extra viktigt då...

Fredrik L

Andreas var mycket trevlig utan att vara pushig. Vi kände att han var engagerad i oss och vår försäljning. Vi rekommenderar Andreas som mäklare.

Mattias S

Andreas skötte försäljningen på ett smidigt och korrekt sätt. Har inget negativt att anmärka på. Skulle absolut rekommendera andra att köpa/sälja via Andreas.

Mathilde S

Andreas är riktigt duktig på säljdelen, att stänga affären och få till en lyckad affär. Vi hade önskat bättre bilder där vi som säljare behövde gå in och önska redigering etc. Detaljfokuset hade önskat vara bättre. Överlag är vi supernöjda eftersom vi nådde det mål i försäljning vi önskade!

Svar från Andreas Bratt

Vad roligt att ni var så nöjda med den goda försäljningen och fina resultatet. Alltid viktigt att ni som kunder ska bli ordentligt nöjda med allt material så självklart togs det ett varv till med redigeringen etc. Stort lycka till med ert nya boende!

Michael O

Jonathan gav ett väldigt seriöst och proffsigt intryck till mig som köpare. Han fanns där för att diskutera situationen och ge svar på mina frågor, men var aldrig på något sätt pushig. Känner mig nöjd med Jonathans support efter att ha hanterat ett av de stora besluten här i livet.

Fredric J

Vi är mkt nöjda med Andreas. Professionell och pålitlig.

Svar från Andreas Bratt

Stort tack för er rekomendation och vad roligt att ni är nöjda med processen. Glöm inte bort att höra av er om ni behöver hjälp med framtida köp ockås! Ha en fin dag//Andreas Bratt

Karen  Biehl S

Very customer-minded, I was delighted with his service and dedication to aid me with the language barrier. Fair to both the seller and the buyer. I recommend him as a broker.

Anders B

Jonas har varit en bra mäklare i alla steg i processen. Lyhörd för mina önskemål och har ett professionellt bemötande mot både köpare och säljare.

Svar från Jonas Sjönvall

Stort tack för rekommendation Anders. Verkligen jätteroligt att höra att ni är nöjda med processen från start till mål. Jag jobbar hårt i varje individuell affär för att både köpare och säljare ska bli nöjda, kul att det märks också;) Hoppas det det ges fler tillfällen att få hjälpa er. Jag sitter ju i era kvarter så det är bara att komma förbi om ni undrar över något eller bara vill ta en kopp kaffe // Jonas

Jurga G
Skrev om Svenska Mäklarhuset Södermalm

Trevligt bemötande, saklig och kompetent

Svar från Svenska Mäklarhuset Södermalm

Hej Jurga! Att förmedla trygghet och kunna ge all önskvärt information i försäljningsprocessen är jätteviktigt för mig i mina affärer. Jag är supertacksam för att du vill rekommendera mig vidare. Hoppas ni trivs utomordentligt bra i er fantastiska lägenhet. Med vänlig hälsning Jonas

Roger H

Proffsigt bemötande i en svår marknad. Vi tyckte att Jonathan var så som man vill att en mäklare skall vara under hela upptaget, tillgänglig och hjälpsam.

Svar från Jonathan Razai

Hej Roger! Det har varit oerhört trevligt att få hjälpa er. Väldigt tacksam för dina fina ord. Ser fram emot att finnas behjälplig för er i framtiden, tveka inte på att höra av er! Hoppas att ni trivs i ert nya boende! Allt gott, Jonathan

Mari L
Skrev om Svenska Mäklarhuset Södermalm

Jätte bra och påläst och kuning om objected.

Svar från Svenska Mäklarhuset Södermalm

Stort tack för din rekommendation. Va roligt att höra att ni är nöjda med processen. Hoppas B trivs bra i sin nya lägenhet och i området. Ni vet var jag sitter om det skulle dyka upp frågor kring lägenheten eller marknaden;) // Jonas Sjönvall

Jon

Genomförde affären på ett väldigt bra sätt. Jag kände mig trygg och lugn genom hela processen. Andreas är en mäklare jag starkt skulle rekommendera!

Svar från Andreas Bratt

Vad roligt att du känner dig glad och nöjd. Att förmedla trygghet och delge all iinformation, positiv som negativ, är jätteviktigt för mig i mina affärer. Kul också att du vill rekommendera mig vidare. // Andreas Bratt Svenska Mäklarhuset

Lisen P
Skrev om Svenska Mäklarhuset Södermalm

Han kändes väldigt uppriktigt, "mänsklig" och äkta i jämförelse med andra mäklare.

Svar från Svenska Mäklarhuset Södermalm

Tack för de fina orden och rekommendationen. Kul att du uppskattade vår kontakt genom processen. Hoppas det gått bra med renovering av er nya lägenhet. Du är alltid välkommen att höra av dig om du undrar över något. Annars ses vi i kvarteren:) // Jonas

Monica H

Jonathan Razai var min mäklare, vid försäljning av min lägenhet på Södermalm. Han tog hand om hela affären på ett föredömligt sätt. Tydlig information, bra presentationsmaterial, snabba återkopplingar och ett proffsigt bemötande. För mig blev upplevelsen att köparen och jag som säljare kunde gå hem efter att kontrakt signerats och känna, det här gjorde vi bra, alla nöjda.

Svar från Jonathan Razai

Hej Monica! Fantastiskt kul att få läsa dina fina rader. Oerhört tacksam för att jag fick förtroendet att förmedla din bostad och så glad över att ni blev nöjda. Ett sant nöje att få hjälpa er. Ni är alltid välkomna att kontakta mig om jag kan vara till hjälp på något sätt. Allt gott, Jonathan

Tilda Å

Jonas var bra att ha o göra med. Ansträngde sig för att göra mig som kund nöjd.

Svar från Jonas Sjönvall

Hej Tilda! Tack för din positiva feedback, hoppas det går bra i sökandet efter ny bostad. Bara höra sig om jag kan vara behjälplig i den processen. /Jonas

Zandra T

Utmärkt. Toppen. Kanon. Proffsig.

Svar från Jonathan Razai

Hej Zandra! Stort tack för din utvalda ord! Har varit fantastisk kul att få jobba med dig och du är alltid välkommen att kontakta mig om du på något sätt skulle behöva min hjälp. Ha det fint! Bästa hälsningar, Jonathan

Eva J

Jonas visade ett trevligt, professionellt och förtroendefullt bemötande under hela processen. Han var öppen för mina synpunkter och gav goda råd utifrån sina erfarenheter och kunskaper. Han återkopplade regelbundet och var tillgänglig. Jag kan varmt rekommendera Jonas för liknande uppdrag.

Louise L

Mycket bra! Jonas var toppen genom hela processen. Levde mycket bra upp till våra krav på mäklare. Lugn. Seriös. Kunnig.

Svar från Jonas Sjönvall

Hej Louise! Tack för förtroendet och att det gick såpass smidigt även om det tog sin lilla stund att komma till skott;) Jätteroligt att få jobba med er och hoppas ni kommer trivas bra i radhuset. Ni vet ju var jag sitter, så är det något ni undrar över är det bara att höra av sig. Med vänlig hälsing Jonas

Helena F

Trevlig, kunnig, visade personligt engagemang. Jag kan varmt rekommendera Jonas.

Svar från Jonas Sjönvall

Hej Helena! Skönt att du äntligen fått tillgång till din nya fina lägenhet och att du börjar komma på plats. Stort tack för din rekommendation, det uppskattar jag verkligen. Du för höra av dig om det skulle dyka upp några frågor eller funderingar. Med vänlig hälsning Jonas

Annika Hälldin L
Skrev om Svenska Mäklarhuset Södermalm

Professionellt och trevligt bemötande. Uppskattar hans tillgänglighet och snabba respons vid frågor och osäkerhet. Känns mycket kompetent, har tidigare anlitat honom och kommer vid behov göra det igen. Högsta betyg!

Svar från Svenska Mäklarhuset Södermalm

Hej Annika! Stort tack för det fortsatt stora förtroendet att få sälja dina bostäder. Jätteroligt att höra att du känner dig nöjd med genomförandet. Jag ser framemot att få samarbeta med dig igen, även om jag för er skull hoppas det dröjer ett tag;) Jag sitter i kvarteren så bara höra av sig eller kika in om det skulle vara något du behöver hjälp med. Må så gott. Med vänlig hälsning, Jonas.

Nadim C
Skrev om Svenska Mäklarhuset Södermalm

Proffsigt bemötande, tillmötesgående. Saklig och duktig på att styra sälj/köp proscessen på ett pedagogiskt sätt.

Lisa J

Jonas sålde min 1:a på Bondegatan under våren 2015. Har bara positiva saker att säga om Jonas! :)