Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Svenska Mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Södermalm

Svenska Mäklarhuset Södermalm

Bastugatan 57, 118 25 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset Södermalm!

Vi hjälper dig att förverkliga bostadsdrömmarna här på Söder - en av Stockholms mest färgstarka stadsdelar. Vi mäklare här på kontoret på Södermalm har lång erfarenhet och har koll på alla guldkorn till bostäder här i området, oavsett om du vill bo vid Mariatorget, Skanstull eller Slussen.

Med driv, personligt engagemang och professionalitet hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Kontakta oss så garanterar vi en kostnadsfri värdering och ger dig massor av tips och råd på vägen.

Läs vad 183 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Södermalm

• André B
    André B skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias är fantastisk. Våra vägar har korsats genom två bostadsaffärer och jag har alltid känt mig 100% trygg med honom. Vi har haft en bra kontakt och jag har verkligen uppskattat att det är raka rör som gäller. Upplever att Mattias är erfaren, smart och pålitlig. Läs mer
  • Ludvig B
    Ludvig B skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Otroligt nöjd med Mattias som mäklare. Han är en väldigt engagerad och kunnig mäklare! Allt sköttes riktigt snyggt och proffsigt från början till slut! Supernöjd! Läs mer
  • Mark B
    Mark B skrev om Jonathan Razai en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Väldigt trevlig och professionell. Läs mer
  • Martin R
    Martin R skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jag fick hjälp av Mattias att sälja min lägenhet och har enbart positiva intryck att dela med mig av. Proffesionell, tillmötesgående och rak kommunikation. Han tog sig tid att lyssna in på mina behov och höll en bra dialog genom hela säljprocessen. Han kunde argumentera väl för de val som gjordes när de kom till e.g. utgångspris, annonstexter, tips inför visningar etc. Väldigt nöjd, kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Anton L
    Anton L skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Supernöjd! Mattias är en riktig klippa till mäklare. Trevlig och lätt att ha att göra med, jordnära och väldigt kunnig – fick många goda råd och kände mig hela tiden väl informerad, och trygg i vetskapen att Mattias var engagerad i min affär.
    Extra pluspoäng att han fortsatte vara behjälplig även efter att affären var avslutad.
    Över förväntan. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Jonathan Razai en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Sålt 1:a på Södermalm.
    Mycket gott bemötande, proffsig, påläst och med god lokal kännedom.
    Hade tillgång till mycket duktig fotograf.
    Knöt upp flera intressenter på visningen vilket gjorde att vi kom till ett snabbt avslut, på en nivå som motsvarar mina förväntningar.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Jonathan Razai en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Proffsig och tillmötesgående i de kontakter vi har haft. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Sålt 50kvm på Kungsholmen med balkong. Andreas bemötte oss på ett riktigt proffsigt sätt - uppskattar hans ärlighet och driv för försäljning utan att han var påstridig eller "krängig".

Andreas mötte våra förväntningar i form av försäljningspris och överträffade dem i att ordna förhandsvisningar osv. Var även bra att bolla frågor och funderingar med.

Andreas ställde krav på oss vilket vi uppskattade - t ex sa vad vi skulle göra innan visning för att få en så bra affär som möjligt.

Allt funkade supersmidigt - supernöjda! Läs mer
  • Sepideh I
    Sepideh I skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias hjälpte mig att sälja min lägenhet under hösten 2017 när bostadsmarknaden blev lite mer avvaktande, utbudet var stort och bostadsförsäljningar gick långsammare. Jag är väldigt nöjd med Mattias arbete och att han ville och lyckades med att tänka utanför boxen för att få lägenheten såld under tider som kräver mer kreativitet. Hans bemötande var rakt igenom professionellt och trevligt och han inger ett förtroende och lugn för mig som säljare. Jag uppskattar också att han gentemot köparen var väldigt tydlig med att han företräder oss båda och gav även henne råd och tips, något jag tror uppskattades även av köparen. Han var lätt att ha att göra med, fanns alltid tillgänglig för mina tusen frågor och var bra på att ge råd och lägga upp en säljstrategi som löpande anpassades i takt med förändringarna på marknaden i övrigt. Trots de få bud som lades på min lägenhet är jag väldigt glad och tacksam över att han lyckades få köparen att lägga ett bud som även matchade mina förväntningar. Kort och gott är jag nöjd med Mattias och min försäljning och kan verkligen rekommendera honom! Läs mer
  • Ashley S
    Ashley S skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    I recently purchased an apartment through Mattias and was 100% happy with his services and also the services his company provided.

Mattias was professional, informative but most importantly, completely honest through out the buying process.

If you are looking to buy a property, I highly recommend you speak with Mattias first. Läs mer
  • Kristina T
    Kristina T skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias har varit seriös och ärlig att samarbeta med. Han har ett moget tänkande och hans bemötande är alltid trevligt. Jag kan verkligen rekommendera Mattias vid en försäljning av lägenhet. Vänligen Läs mer
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias sålde en lägenhet på Södermalm åt oss. Han klarade av detta på ett proffsigt i en marknad tar priserna föll.
    Mattias kunde bedöma vad som hände på marknaden och anpassa pris och försäljningsmetodik efter det rådande läget.

Han gav ett bra bemötande i en för oss svår situation. Läs mer
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jag sålde en bostadsrätt på Södermalm.
    Mattias var en mycket duktig mäklare och han bedömde bostadens pris rätt med tanke på en nedgång under hösten.
    Han kunde området mycket bra.
    Mattias var tålmodig och gav inte upp, han ställde upp och gjorde det bästa för att bostaden skulle bli såld.
    Han var enkel att ha att göra med och pålitlig. Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Lyhörd, intresserad och erfaren mäklare med stort engagemang som hanterade förändringarna i bostadsmarknaden på bästa sätt.

Mattias får mina bästa rekommendationer!

//Per Björklund Läs mer
  • Roberto R
    Roberto R skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Efter att ha träffat sju mäklare med fokus på Södermalm valde jag Mattias & Svenska Mäklarhuset pga av deras professionella approach och personliga service. Trots att marknaden hade börjat avta lite vid försäljningen så såg mäklaren till att bemöta såväl mina som köparens behov! Den som letar efter Södermalms absolut vassaste mäklare kan defintitivt känna sig säker med SMH Södermalm. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Martin K
    Martin K skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jag och min flickvän köpte vår första bostad. Andreas hjälpte oss väldigt mycket. Han visade stort intresse och agerade mycket professionellt. Vi fick mycket hjälp av Andreas och kan verkligen rekommendera honom och Svenska Mäklarhuset Södermalm! Tack! Läs mer
    2018-04-03 Andreas B svarar Martin K
    Vad glad jag blir för era fina och värmande ord. Roligt att ni som köpare känner er glada och nöjda med hur processen gick till. Stort lycka till i framtiden mer ert mysiga boende och ni och era vänner är mer än välkomna att återkomma till mig om ni behöver hjälp framöver!
  • Therese F
    Therese F skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas är en grym och otroligt trevlig mäklare som jag mer än gärna anlitar igen och rekommenderar till andra! Läs mer
    2018-04-03 Andreas B svarar Therese F
    Stort tack för din fina kommentar! Extra roligt att ni blev glada och nöjda då ni själva hade blivit rekommendera mig från era vänner.
    Nu hoppas jag att hela familjen kommer trivas alldeles ypperligt i ert nya boende och att det därför dröjer innan våra vägar korsas igen på grund av just den anledningen =) Sen är ni självklart välkomna tillbaka!
  • Neda K
    Neda K skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas helped us with both buying our apartment and after that we asked hime to help us with selling our apartment.
    The whole process went really smothly .
    For selling our apartment he deliver what he promised . Läs mer
    2018-03-29 Andreas B svarar Neda K
    Hi!
    It's always fun to help customers on both sides of the process. I see it as a proof that you at least are doing something right =)
    The planning of your new apartment really looks awesome! I hope you are happy with the result!
    Don’t hesitate to give me a call you have any questions in the future!
    //Andreas Bratt Svenska Mäklarhuset
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Engagerad och trevlig mäklare. Lätt att komma i kontakt och samarbeta med. Läs mer
    2018-04-03 Andreas B svarar Åsa R
    Tack för din rekommendation! Det var roligt att höra att ni trivdes så bra i er nya lägenhet trots lite fix efter inflytt. Njut nu av Söders charmigaste läge och slå en signal om det är några frågor framöver!
  • Rutger V
    Rutger V skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Vi hade mött Andreas på ett par visningar innan vi valde honom som mäklare för att sälja vår lägenhet. Det vi sett hos honom tidigare var att han arbetar metodiskt och med bra energi. Detta gjorde han även för oss. När marknaden plötsligt gick lite långsammare än tidigare så såg han till att fortsätta hålla kontinuerlig kontakt med intressenter samt att ordna med fler visningar till dess att det fanns både en nöjd säljare och vad jag uppfattade som nöjd köpare. Läs mer
  • Richard B
    Richard B skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Utmärkt och klart bemötande
    Resultatet var över förväntningarna
    Jag rekommenderar Andreas Bratt Läs mer
  • Björn O
    Björn O skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Trevligt och bra bemötande. Kunde dock varit mer tillgänglig i ett tidigare stadie av bud/spekulationsprocessen. Dessutom kunde mäklaren bistått med högre krav på säljarna gällande information, organisation av överlämning samt skick på lägenheten vid tillträde. Läs mer
    2018-03-16 Jonas S svarar Björn O
    Hej Björn stort tack för din feedback. Kul att höra att du i stor drag är nöjd med processen, något som är jätteviktigt för mig. Svårtillgängligheten i det tidigare stadiet hade att göra med att visningen var första visningshelgen efter jul- och nyårs uppehållet. Ett uppehåll som för många mäklare brukar innebära lite ledighet, så var det även för mig. Men jag ska förbättra det så att det tydligt framgår om jag är ledig i anslutning till visning. Jag kommer även se över rutinen i samband med tillträdet, extra viktigt då säljarna inte är på plats. Hoppas du trivs i din fantastiska lägenhet. Med vänlig hälsning Jonas
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas var mycket trevlig utan att vara pushig. Vi kände att han var engagerad i oss och vår försäljning. Vi rekommenderar Andreas som mäklare. Läs mer
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas skötte försäljningen på ett smidigt och korrekt sätt. Har inget negativt att anmärka på. Skulle absolut rekommendera andra att köpa/sälja via Andreas. Läs mer
  • Mathilde S
    Mathilde S skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Andreas är riktigt duktig på säljdelen, att stänga affären och få till en lyckad affär. Vi hade önskat bättre bilder där vi som säljare behövde gå in och önska redigering etc. Detaljfokuset hade önskat vara bättre. Överlag är vi supernöjda eftersom vi nådde det mål i försäljning vi önskade! Läs mer
    2018-03-12 Andreas B svarar Mathilde S
    Vad roligt att ni var så nöjda med den goda försäljningen och fina resultatet. Alltid viktigt att ni som kunder ska bli ordentligt nöjda med allt material så självklart togs det ett varv till med redigeringen etc. Stort lycka till med ert nya boende!
  • Michael O
    Michael O skrev om Jonathan Razai en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jonathan gav ett väldigt seriöst och proffsigt intryck till mig som köpare. Han fanns där för att diskutera situationen och ge svar på mina frågor, men var aldrig på något sätt pushig. Känner mig nöjd med Jonathans support efter att ha hanterat ett av de stora besluten här i livet. Läs mer
  • Fredric J
    Fredric J skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Vi är mkt nöjda med Andreas. Professionell och pålitlig. Läs mer
    2018-03-06 Andreas B svarar Fredric J
    Stort tack för er rekomendation och vad roligt att ni är nöjda med processen. Glöm inte bort att höra av er om ni behöver hjälp med framtida köp ockås! Ha en fin dag//Andreas Bratt
  • Karen  Biehl S
    Karen Biehl S skrev om Jonathan Razai en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Very customer-minded, I was delighted with his service and dedication to aid me with the language barrier. Fair to both the seller and the buyer. I recommend him as a broker. Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jonas har varit en bra mäklare i alla steg i processen. Lyhörd för mina önskemål och har ett professionellt bemötande mot både köpare och säljare. Läs mer
    2018-03-16 Jonas S svarar Anders B
    Stort tack för rekommendation Anders. Verkligen jätteroligt att höra att ni är nöjda med processen från start till mål. Jag jobbar hårt i varje individuell affär för att både köpare och säljare ska bli nöjda, kul att det märks också;) Hoppas det det ges fler tillfällen att få hjälpa er. Jag sitter ju i era kvarter så det är bara att komma förbi om ni undrar över något eller bara vill ta en kopp kaffe // Jonas
  • Jurga G
    Jurga G skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Trevligt bemötande, saklig och kompetent Läs mer
    2018-03-16 Jonas S svarar Jurga G
    Hej Jurga! Att förmedla trygghet och kunna ge all önskvärt information i försäljningsprocessen är jätteviktigt för mig i mina affärer.
    Jag är supertacksam för att du vill rekommendera mig vidare. Hoppas ni trivs utomordentligt bra i er fantastiska lägenhet. Med vänlig hälsning Jonas
  • Roger H
    Roger H skrev om Jonathan Razai en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Proffsigt bemötande i en svår marknad. Vi tyckte att Jonathan var så som man vill att en mäklare skall vara under hela upptaget, tillgänglig och hjälpsam. Läs mer
    2018-05-21 Jonathan R svarar Roger H
    Hej Roger!
    Det har varit oerhört trevligt att få hjälpa er. Väldigt tacksam för dina fina ord. Ser fram emot att finnas behjälplig för er i framtiden, tveka inte på att höra av er! Hoppas att ni trivs i ert nya boende!
    Allt gott, Jonathan
  • Mari L
    Mari L skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jätte bra och påläst och kuning om objected. Läs mer
    2018-03-16 Jonas S svarar Mari L
    Stort tack för din rekommendation. Va roligt att höra att ni är nöjda med processen. Hoppas B trivs bra i sin nya lägenhet och i området.
    Ni vet var jag sitter om det skulle dyka upp frågor kring lägenheten eller marknaden;) // Jonas Sjönvall
  • Jon
    Jon skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Genomförde affären på ett väldigt bra sätt. Jag kände mig trygg och lugn genom hela processen. Andreas är en mäklare jag starkt skulle rekommendera! Läs mer
    2018-03-06 Andreas B svarar Jon
    Vad roligt att du känner dig glad och nöjd. Att förmedla trygghet och delge all iinformation, positiv som negativ, är jätteviktigt för mig i mina affärer.
    Kul också att du vill rekommendera mig vidare. // Andreas Bratt Svenska Mäklarhuset
  • Lisen P
    Lisen P skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Han kändes väldigt uppriktigt, "mänsklig" och äkta i jämförelse med andra mäklare. Läs mer
    2018-03-16 Jonas S svarar Lisen P
    Tack för de fina orden och rekommendationen. Kul att du uppskattade vår kontakt genom processen. Hoppas det gått bra med renovering av er nya lägenhet. Du är alltid välkommen att höra av dig om du undrar över något. Annars ses vi i kvarteren:) // Jonas
  • Monica H
    Monica H skrev om Jonathan Razai en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jonathan Razai var min mäklare, vid försäljning av min lägenhet på Södermalm. Han tog hand om hela affären på ett föredömligt sätt. Tydlig information, bra presentationsmaterial, snabba återkopplingar och ett proffsigt bemötande. För mig blev upplevelsen att köparen och jag som säljare kunde gå hem efter att kontrakt signerats och känna, det här gjorde vi bra, alla nöjda. Läs mer
    2018-03-16 Jonathan R svarar Monica H
    Hej Monica!
    Fantastiskt kul att få läsa dina fina rader. Oerhört tacksam för att jag fick förtroendet att förmedla din bostad och så glad över att ni blev nöjda. Ett sant nöje att få hjälpa er. Ni är alltid välkomna att kontakta mig om jag kan vara till hjälp på något sätt.
    Allt gott, Jonathan
  • Tilda Å
    Tilda Å skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jonas var bra att ha o göra med. Ansträngde sig för att göra mig som kund nöjd. Läs mer
    2018-03-16 Jonas S svarar Tilda Å
    Hej Tilda!
    Tack för din positiva feedback, hoppas det går bra i sökandet efter ny bostad. Bara höra sig om jag kan vara behjälplig i den processen.
    /Jonas
  • Zandra T
    Zandra T skrev om Jonathan Razai en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Utmärkt. Toppen. Kanon. Proffsig. Läs mer
    2018-03-01 Jonathan R svarar Zandra T
    Hej Zandra!
    Stort tack för din utvalda ord! Har varit fantastisk kul att få jobba med dig och du är alltid välkommen att kontakta mig om du på något sätt skulle behöva min hjälp.
    Ha det fint! Bästa hälsningar, Jonathan
  • Eva J
    Eva J skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jonas visade ett trevligt, professionellt och förtroendefullt bemötande under hela processen. Han var öppen för mina synpunkter och gav goda råd utifrån sina erfarenheter och kunskaper. Han återkopplade regelbundet och var tillgänglig. Jag kan varmt rekommendera Jonas för liknande uppdrag. Läs mer
  • Louise L
    Louise L skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mycket bra! Jonas var toppen genom hela processen. Levde mycket bra upp till våra krav på mäklare. Lugn. Seriös. Kunnig. Läs mer
    2018-03-02 Jonas S svarar Louise L
    Hej Louise!
    Tack för förtroendet och att det gick såpass smidigt även om det tog sin lilla stund att komma till skott;) Jätteroligt att få jobba med er och hoppas ni kommer trivas bra i radhuset. Ni vet ju var jag sitter, så är det något ni undrar över är det bara att höra av sig. Med vänlig hälsing Jonas
  • Helena F
    Helena F skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Trevlig, kunnig, visade personligt engagemang. Jag kan varmt rekommendera Jonas. Läs mer
    2018-03-02 Jonas S svarar Helena F
    Hej Helena!
    Skönt att du äntligen fått tillgång till din nya fina lägenhet och att du börjar komma på plats. Stort tack för din rekommendation, det uppskattar jag verkligen. Du för höra av dig om det skulle dyka upp några frågor eller funderingar. Med vänlig hälsning Jonas
  • Annika Hälldin L
    Annika Hälldin L skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Professionellt och trevligt bemötande. Uppskattar hans tillgänglighet och snabba respons vid frågor och osäkerhet.
    Känns mycket kompetent, har tidigare anlitat honom och kommer vid behov göra det igen.
    Högsta betyg! Läs mer
    2018-03-01 Jonas S svarar Annika Hälldin L
    Hej Annika!
    Stort tack för det fortsatt stora förtroendet att få sälja dina bostäder. Jätteroligt att höra att du känner dig nöjd med genomförandet. Jag ser framemot att få samarbeta med dig igen, även om jag för er skull hoppas det dröjer ett tag;)
    Jag sitter i kvarteren så bara höra av sig eller kika in om det skulle vara något du behöver hjälp med.
    Må så gott. Med vänlig hälsning, Jonas.
  • Nadim C
    Nadim C skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Proffsigt bemötande, tillmötesgående.
    Saklig och duktig på att styra sälj/köp proscessen på ett pedagogiskt sätt. Läs mer
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Jonas sålde min 1:a på Bondegatan under våren 2015. Har bara positiva saker att säga om Jonas! :) Läs mer
  • Jarkko L
    Jarkko L skrev om Andreas Bratt en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Trevligt bemötande, dock dåligt påläst/insatt avseende vissa detaljer om objektet Läs mer
  • Tanja H
    Tanja H skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mycket professionell mäklare: inte bara sålde vårt hus men också hjälpte med alla byggnadsrelaterade frågorna vi och kunderna hade. Läs mer
  • Jeannie U
    Jeannie U skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Han var mycket trevlig och tillmötesgående. Kunde dock ibland uppfattas som ganska stressad och ville att saker skulle gå undan.
    Glömde att visa oss samtliga utrymmen under visningen. Läs mer
  • Ananias L
    Ananias L skrev om Mattias Abramsson en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Mattias var mäklare för huset som vi köpte i 2014/2015.
    Mattias var mycket hjälpsam, otroligt professionel och alltid responsiv. Läs mer
  • Ylva R
    Ylva R skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Rätt ok, bra under visningen, Läs mer
  • Valiant U
    Valiant U skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm
    Fick ett mycket gott och trevligt bemötande av Jonas. Läs mer
  • Mats R
    Mats R skrev om Jonas Sjönvall en del av Svenska Mäklarhuset Södermalm