Tennstopet

Dalagatan 50, 113 24 Stockholm — Visa karta

Restaurang Tennstopet - En svensk restaurangklassiker och Sveriges äldsta pub, resturang med anrik atmosfär,Nära Odenplan,i vasastan, se våra menyer, boka bord, catering, konferens
Nytorget 6, 11640, STOCKHOLM
Nytorget 6
Linda A:
Trevlig och flexibel personal. God mat och gott vin! Rekommenderar starkt nytorget 6

Restauranger nära Tennstopet:

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Peder O:
Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på ä...

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Husse S:
Har länge tänkt att åka förbi detta ställe men äntligen lyckats få tid för ett. Vissa saker värdesätter man lite extra vid ett restaurangbes...

Läs vad 13 kunder tycker om Tennstopet

• Noel H
    Noel H skrev om Tennstopet
    En klassiker! Surströmmingspremiären är en sann Stockholmsupplevelse!
    Joakim B gillar detta
  • helen ö
    helen ö skrev om Tennstopet
    En anrik restaurang med stora traditioner - alltid bra mat och god dryck.
  • Anonym A
    Anonym A skrev om Tennstopet
    God och prisvärd mat, speciellt köttbullarna. Trevlig och bra service!
  • Ida A
    Ida A skrev om Tennstopet
    En trevligt ställe med klassisk mat
    Kan rekommendera ett besök på restaurangen. Trevligt bemötande. Ganska mörk lokal så ett mysigt ställe på vinterhalvåret!
    Jörgen P, Björn W gillar detta
  • Bosse S
    Bosse S skrev om Tennstopet
    En mycket trevlig restaurang som tilltalar den som gillar klassisk mat. Många äldre som går dit, men faktiskt också en hel del yngre. Jag har haft med mig min 17-åriga dotter och hon älskar gammaldags mat och tycker att stopet är jättebra. Jag kan varmt rekommendera Tennstopet, särskilt deras Kalvlever, men i princip all deras mat är kanonbra. Trevlig personal också, lite charmigt småbestämda damer. Och var kan man numera beställa SOS? Smör ost o sill, Tennstopet har det givetvis. Vill man gå ut och käka utan att riskera att bli halvhungrig och besviken så styr dina steg mot stopet.
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Tennstopet
    Länge kände jag att det saknades ett bra ölhak i kvarteret; då hade jag ändå bott 25 år två dart-tavlor från Tennstopet. För mig har Tennstopet förknippats med klassisk svenskfransk diné, med personal som kan sitt hantverk; från rock till kock. Här serveras man öl (till vänster) och mat (till höger). Mat av uniformsklädda kvinnor, och inte ungtöser som vill få dig tro att egentligen är de välbetalda fotomodeller som gör detta "just for fun"; öl serveras av män som hällt upp några pints förr och inte ser fram mot att bonga ut sig själva och få följa med sessan Madelaine till Troppan under sommarsäsongen.
  • Per P
    Per P skrev om Tennstopet
    Trevligt ställe med bra uteplatshäng i solskenet. Riktigt bra ställe att ta med kunder från andra länder till. Traditionell svensk mat med det lilla extra.
  • Erik R
    Erik R skrev om Tennstopet
    Ett av mina absoluta favorithak i Stockholm! trevlig och kunnig personal, maten är riktigt bra, servicen i topp. Riktigt skönt ställe att hänga på!
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Tennstopet
    Personalen på Tennstopet är i toppklass. Ett riktigt schysst afterworkställe i skön miljö. Vällagad mat både i restaurang- och i bardelen.
  • Björn K
    Björn K skrev om Tennstopet
    Bästa platsen att tillbringa en glåmig söndagseftermiddag! Underbar, äkta personal, traditionell riktig svensk mat och en miljö som slår det mesta. Love it!
  • Elina E
    Elina E skrev om Tennstopet
    Här blev jag bjuden på middag för ett tag sedan och jag hade aldrig hört talas om Tennstopet innan. Men jag blev väldigt nöjd måste jag medge. Jag åt en utomordentligt god fiskrätt och fick dricka jättegott vin. Servitriserna var jättetrevliga och skojade riskt med oss gäster hela tiden. Jag går gärna tillbaka hit fler gånger.
  • Jussi K
    Jussi K skrev om Tennstopet
    hit tar man utländska gäster för att få sill och råbiff. alltid en schlager.
  • Malou G
    Malou G skrev om Tennstopet
    Här har vi en riktig klassiker. I snygga lokaler med röd sammet och högt i tak blir man serverad klassisk mat, perfekt tillagad av trevlig personal som man märker varit i branschen länge. Jag kan verkligen rekommendera att man går hit under speciella högtider till exempel gåsamiddag och surströmmingsveckan, då blir man garanterat nöjd!
    Martin S gillar detta

Dalagatan 50, 113 24 Stockholm