Tennstopet

Tennstopet

Ring 08-32 25 18 www.tennstopet.se
4.3

Restaurang Tennstopet - En svensk restaurangklassiker och Sveriges äldsta pub, resturang med anrik atmosfär,Nära Odenplan,i vasastan, se våra menyer, boka bord, catering, konferens

14 omdömen om Tennstopet

TANYA J
Skrev om Tennstopet

Stannade till för en drink. Dels var de helt okunniga om drinkar, dels var de mest bestå både av is

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
NOEL H
Skrev om Tennstopet

En klassiker! Surströmmingspremiären är en sann Stockholmsupplevelse!

Joakim B gillar detta
helen ö
Skrev om Tennstopet

En anrik restaurang med stora traditioner - alltid bra mat och god dryck.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8066 omdömen 4.3 av 8066 omdömen

Anonym A
Skrev om Tennstopet

God och prisvärd mat, speciellt köttbullarna. Trevlig och bra service!

Ida A
Skrev om Tennstopet

En trevligt ställe med klassisk mat Kan rekommendera ett besök på restaurangen. Trevligt bemötande. Ganska mörk lokal så ett mysigt ställe på vinterhalvåret!

Jörgen P och Björn W gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Bosse S
Skrev om Tennstopet

En mycket trevlig restaurang som tilltalar den som gillar klassisk mat. Många äldre som går dit, men faktiskt också en hel del yngre. Jag har haft med mig min 17-åriga dotter och hon älskar gammaldags mat och tycker att stopet är jättebra. Jag kan varmt rekommendera Tennstopet, särskilt deras Kalvlever, men i princip all deras mat är kanonbra. Trevlig personal också, lite charmigt småbestämda damer. Och var kan man numera beställa SOS? Smör ost o sill, Tennstopet har det givetvis. Vill man gå ut och käka utan att riskera att bli halvhungrig och besviken så styr dina steg mot stopet.

Magnus B
Skrev om Tennstopet

Länge kände jag att det saknades ett bra ölhak i kvarteret; då hade jag ändå bott 25 år två dart-tavlor från Tennstopet. För mig har Tennstopet förknippats med klassisk svenskfransk diné, med personal som kan sitt hantverk; från rock till kock. Här serveras man öl (till vänster) och mat (till höger). Mat av uniformsklädda kvinnor, och inte ungtöser som vill få dig tro att egentligen är de välbetalda fotomodeller som gör detta "just for fun"; öl serveras av män som hällt upp några pints förr och inte ser fram mot att bonga...

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4107 omdömen 4.0 av 4107 omdömen

Jessica I Jessica I
Per P
Skrev om Tennstopet

Trevligt ställe med bra uteplatshäng i solskenet. Riktigt bra ställe att ta med kunder från andra länder till. Traditionell svensk mat med det lilla extra.

Erik R
Skrev om Tennstopet

Ett av mina absoluta favorithak i Stockholm! trevlig och kunnig personal, maten är riktigt bra, servicen i topp. Riktigt skönt ställe att hänga på!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4136 omdömen 4.0 av 4136 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Niklas K
Skrev om Tennstopet

Personalen på Tennstopet är i toppklass. Ett riktigt schysst afterworkställe i skön miljö. Vällagad mat både i restaurang- och i bardelen.

Björn K
Skrev om Tennstopet

Bästa platsen att tillbringa en glåmig söndagseftermiddag! Underbar, äkta personal, traditionell riktig svensk mat och en miljö som slår det mesta. Love it!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Elina E
Skrev om Tennstopet

Här blev jag bjuden på middag för ett tag sedan och jag hade aldrig hört talas om Tennstopet innan. Men jag blev väldigt nöjd måste jag medge. Jag åt en utomordentligt god fiskrätt och fick dricka jättegott vin. Servitriserna var jättetrevliga och skojade riskt med oss gäster hela tiden. Jag går gärna tillbaka hit fler gånger.

Jussi K
Skrev om Tennstopet

hit tar man utländska gäster för att få sill och råbiff. alltid en schlager.

Malou G
Skrev om Tennstopet

Här har vi en riktig klassiker. I snygga lokaler med röd sammet och högt i tak blir man serverad klassisk mat, perfekt tillagad av trevlig personal som man märker varit i branschen länge. Jag kan verkligen rekommendera att man går hit under speciella högtider till exempel gåsamiddag och surströmmingsveckan, då blir man garanterat nöjd!

Martin S gillar detta