Terrenos Vinotek AB

4.5

2 omdömen om Terrenos Vinotek AB

Magnus B
Skrev om Terrenos Vinotek AB

Satsa ett par hundra på en vinupplevelse. Du får ett plastkort med dina satsade slantar på; sen går man runt och läser etiketter. Jag tar 4 cl av det här otroligt prisvärda nebbiolon från italienska Piemonte. 25 kr per cl. Jaha, in med kortet i springan, tryck på knappen: där gick 100 av de 200 satsade pengarna. Kan det vara värt. Slurk och sniff – eller om det är tvärt om. Nu vill jag dricka en Sauternes. Vad kan jag få för mina 100 kr som är kvar? sådär håller man på; allt medan Scheelegatan brusar utanför och natten majestetiskt faller över ett grönlummigt Kungsholmen.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Nils v
Skrev om Terrenos Vinotek AB

Ett av Stockholms trevligaste ställen - litet och ombonat med en trevlig innergård som är öppen under sommaren. Jag gillar verkligen upplägget med vinautomater och att personalen är både kunnig, trevlig och villig att hjälpa till med vinvalet. Terrenos främsta styrka är vinet men maten håller också en bra nivå. Stället lämpar sig ypperligt för en dejt eller ett glas vin med kompisarna. Hit går jag ofta med vänner.

Jonas F och Jenny R gillar detta