Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Umm Nöjesförvaltning AB

Umm Nöjesförvaltning AB

Rörstrandsgatan 11, 113 41 Stockholm — Visa karta

Toybar serverar god mat och dryck till glada och hungriga gäster. Restaurangen hämtar sin inspiration från det asiatiska köket. Förrätter, varmrätter och efterrätter serveras i härliga buffeer.

Läs vad 7 kunder tycker om Umm Nöjesförvaltning AB

• Robert B
    Robert B skrev om Umm Nöjesförvaltning AB
    Om du ratar Toy men lyftar upp Pong och i samma andetag klagar över "kinesisk anda" så vet jag inte riktigt vad du pratar om. Pong är den simplaste kinabuffén. Katastrofkommentar. Helt felaktig. Bor i området sen 7 år, äter i princip all in mat ute och Toy är den bästa buffén i Vasastan för 150kr. Läs mer
  • Mary
    Mary skrev om Umm Nöjesförvaltning AB
    Jag vill varna nästa stackare som vill äta den ”exotiska buffén” på Toy Kök & Bar. Om du råkar läsa detta, följ mina råd och lägg ut pengarna på någonting värdefullare!
    Låt mig börja: det är en av den absolut hemskaste buffé som jag någonsin har förtärt! Deras ” Friterade calemares med chilimajonäs” (ur hemsidans beskrivning av den ”exoktiska buffén”) är i själva verket djupt friterade degklumpar i Kinesisk anda som serveras utan citronklyftor eller ”chilimajonäs” som det står beskrivet. Så glöm de härliga krispiga & saftiga medelhavskalamares som man äter på andra restauranger! Och sedan kommer varmrätterna: Hundratals små motbjudande köttbitar ifrån djurens minst eftertraktade delar simmade i grytorna med olja som förseglade översta lagret. Det smakade precis som det såg ut: illa! Salladerna var vattniga och tomaterna smakade ruttet. Sushin och Sparris salladen gick att äta, men det var definitivt inte värt priset! Jag har dock inte smakat på à la carte-menyn men om buffén är vidrig så tappar man lusten att pröva annat!
    Restaurangen i sig är mysig och personalen var trevlig men maten var FÖRFÄRLIG! Hemsk! Det är absolut inget ställe som jag skulle rekommendera. Vill man ha en ”exotisk” buffé så är PONG på Drottninggatan bland stans absolut bästa. Jag blev riktigt missnöjd på Toy Kök & Bar eftersom recensionerna på nätet var positiva.
    Toy Kök & Bar borde lägga ner den ”exotiska” buffén (så beskrivs den på deras hemsida) helt och hållet.
    Tack för ordet! Läs mer
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Umm Nöjesförvaltning AB
    Ah. Torsdagar på gamla West. Hög kvalitet på den asiatiska buffen. Och godaste pommes frites:en norr om Frankrike, tro det eller ej. Och så torsdagens pannkakor till efterrätt. Allltid en toppenlunch att se fram emot. Läs mer
  • Annika T
    Annika T skrev om Umm Nöjesförvaltning AB
    Har mest vart på Toy under lunchtimmen och då har det vart på torsdagar då man får pannkakor till efterrätt. Jätte bra lunchrestaurang och det e ett stort plus att man kan sitta ute när vädret tillåter :-) Läs mer
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Umm Nöjesförvaltning AB
    Den solklara torsdagsfavoriten. Härliga pannkakor utan den överflödiga ärtsoppan. Här kan du istället börja med en kanonbra asiatisk buffe för att sedan avsluta med sköna pannkakor. Övriga dagar varieras urvalet med olika asiatiska rätter. Psst..För snåljåpar kan jag rekommendera Toybar för avhämtning, billigt och riktigt mycket mat. Kan lätt delas på två personer.. Läs mer
  • Emma K
    Emma K skrev om Umm Nöjesförvaltning AB
    Lyckades pricka in en torsdag och frossade i både wok och pannkakor! Otroligt snygg och smart inredning. Maten är fräsch, men sticker inte ut nämnvärt. Ett stort plus att det är buffé däremot, man har sin talrik i handen efter 2min. Kommer ta promenaden över St Eriksbron fler gånger. Kan defenitivit rekommenderas. Läs mer
  • David H
    David H skrev om Umm Nöjesförvaltning AB
    Många torsdagar hamnar jag här och njuter av den asiatiska lunchbuffén som avslutas av pannkakor (pannkakorna serveras endast på torsdagar). Det är mycket gott även om pannkakorna kan vara lite väl degiga ibland.
    ====
    Att späda ut sylt med vatten är inte särskilt trevligt. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Hilda B Hilda B tycker:
“Matupplevelsen var mycket bra,...” Läs mer

Stora Nygatan 41-43, 11127, Stockholm