Tullinge Bil

Smista allé 15, 141 74 Segeltorp — Visa karta

Välkommen till Tullinge Bil!

Här finner du bilen du söker! Vi är en oberoende bilfirma och vi säljer bilar i alla prisklasser och modeller. Vi säljer, köper, byter och förmedlar svensksålda begagnade bilar och vi har alltid ett stort sortiment i lager.

Kom gärna in och prata med oss, provkör eller bara titta på våra bilar. Har du en specifik modell i åtanke är vi tacksamma om du hör av dig innan, så att vi kan garantera att den finns inne för dig!

Våra korta lagertider och låga omkostnader gör att vi kan hålla priserna nere och vi erbjuder även kringtjänster såsom bilgaranti på 6-24 månader när du köper en bil hos oss.
Lör: 10:00-15:00
Sön: 11:00-14:00

Läs vad 289 kunder tycker om Tullinge Bil

• 2020-03-18

Karl H skrev om Tullinge Bil
    Köpte en bil. Jag blev mycket bra bemött. Min upplevelse har bara varit positiv. Kunnig personal och trevlig. Läs mer
  • 2020-03-18

Veronica H skrev om Tullinge Bil
    Bra sevice och trevlig personal Läs mer

Antoine E skrev om Tullinge Bil
    Jag sålde min bil och blev bemött på bästa möjliga sätt. Trevliga och professionella arbetare som gjorde affären på ett snabbt och smidigt sätt. Jag rekommenderar Tullinge Bil till de som vill köpa en begagnad bil eller sälja sin nuvarande. Läs mer

Paul T skrev om Tullinge Bil
    Köpt två bilar .det är trevligt bemötande man får .ville ha bra bil eller bilar med bra servic och det fick jag .trevliga personal Läs mer

Jhonny O skrev om Tullinge Bil
    Bil, bra bemötande, ärlighet och lyssnar. Andra gången handlar bil hos Tullingebil. Läs mer
  • SVETLANA P

2020-03-13

SVETLANA P skrev om Tullinge Bil
    VARNING ! Oseriöst bilfirma!!!
    Har köpt Passat VW 2012
    Precis nästa dag upptäckte massa små fel på bilen: Baksätet fungerar inte, stenskott på fram rutan och massa rost på bilen .
    Efter 2 veckor har bilen började krångla på riktigt !
    Partikelfilter/Regenerering.
    Oljud i Framvagn
    Båda bakre länkarmbussingar fram glappt H+V
    Svänghjul och koppling är helt trasig som kostar upp till 15000 sek.
    Har ringt bilfirma och påpekade fel flera gånger men dom svarar inte ,deras svar är mycket jobb 🙄😅
    Till slut jag vill lämna bilen tillbaka efter jag har tappat förtroendet på bilen, litar inte på bilen alls .
    Min önskan var att köpa en fungerande bil och inte en skrutt bil som kräver repetition minst 20000 sek till .
    Har haft kontakt med dom både Peter och David och vill kom överens att jag kan byta bilen mot en annan bil samma värde bara att jag hittar någon bil som jag tycker om.
    Efter fyra månader vänte tid har sett en bil som jag var intresserad!
    Ringer på söndag och pratar med David att jag kommer imorgon (måndag) vill byta bilen.
    Fick svar ingen problem kom förbi vi ska hjälpa dig!
    Åker 5 timmar till Stockholm för att byta bilen och tog ledigt från jobbet!
    När jag kommer framme då är det helt annan otrevlig bemötande och dom vill sänka priset 20000 sek på deras Passat som jag har köpt av dom ,helt plötsligt bilen har tappat värdet men när dom ska sälja bilen då är det ingen fel på bilen .
    Åkte tillbaka onödigt med 5 timmar körning + bränsle kostnader ,en förlorad arbetsdag och fruktansvärt besviken och arg på dom!
    Dom har sjunkit så lågt i mina ögonen !
    Så behandlar man inte sina kunder!
    Ni behöver verkligen att byta jobb .
    Massa skumma personer som jobbar inte en dugg pålitliga och sätter inte fokus på kunderna är viktigare och trevligt bemötande .
    Oprofessionellt jobb!
    För eran kännedom! Tullingebil är anmäld till ! ARN
    VARNING! Läs mer
    2020-03-13 Tullinge Bil svarar SVETLANA P
    Hej Svetlana!
    Du köpte en gammal bil av oss som hade rullat strax 20.000 mil för ett pris under marknadsvärdet.
    När du var hos oss och köpte din Passat så gick du och ditt sällskap igenom bilen och tyckte den var bra,
    Du ringde oss efter köpet och påtalade ett par brister, Vi tog ansvar och lät dig lämna in bilen på valfri verkstad och vi stod för fakturan.

4 månader senare ringer du igen och påstår att det finns nya fel och att du inte vill ha kvar din Passat utan du vill byta in den mot en annan bil.
    Du fann en bil hos oss som föll dig i smaken. Vi bokade en tid du skulle komma till oss.
    När du väl var hos oss så ville du ha Bmwn du hade hittat hos oss.

Anledningen till att vi inte kunde göra affär var att du ville ha full pris för din, Alltså det priset du köpte den för hos oss för 4 månader sedan.

Vi gick med på att ditt avdrag på din Passat skulle vara 5.000 kr efter att du kört den i 4 månader.
    Det tyckte du inte om och valde att storma ut.

Flera gånger och många försök har vi gjort för att försöka komma fram till något resonabelt med dig utan framgång.

Du kallar vår firma för oseriös, Tråkigt att du känner så efter alla timmar vi lagt ner på att försöka vårt yttersta till din fördel.

Vi har många goda referenser och ett väldigt gott rykte som vi arbetat stenhårt med att få, Men vissa kan man tyvärr helt enkelt inte komma överens med oavsett hur mycket man än försöker.

Lycka till med dina framtida bilaffärer.

Ha det så bra.

Med vänliga hälsningar,
    Team Tullinge Bil
  • 2020-03-12

Munir V skrev om Tullinge Bil
    David var en bra och pålitlig säljare. Kan starkt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-03-12

Björn T skrev om Tullinge Bil
    Köpte en golf
    Bra bemötande
    Och kunniga säljare Läs mer
  • 2020-01-03

MILETA T skrev om Tullinge Bil
    Supeer bra väldigt bra bemötande och väl kunniga säljare är supernöjd med min bil Tack grabbar!!!!! Läs mer
  • BELINDA V

2019-11-26

BELINDA V skrev om Tullinge Bil
    Super bra bemötande. Rekommenderas starkt +++++ Läs mer
  • 2019-11-16

Jan W skrev om Tullinge Bil
    Trevligt, smidigt och hög servicenivå.
    Tack Läs mer
  • 2019-08-25

Aziz B skrev om Tullinge Bil
    Tullinge bil är bäst båda på köp och sälj.!!!
    Aziz Läs mer
  • 2019-08-24

Rickard R skrev om Tullinge Bil
    Bra bemötande, väldigt bra priser och inga problem med bilen! Läs mer
  • Susanne F

2019-08-23

Susanne F skrev om Tullinge Bil
    Köpte bil. Bra bemötande och hjälp med låneansökan. Hjälp med att plocka ur bilen. Mycket nöjd.😍 Läs mer
  • 2019-08-23

Mats N skrev om Tullinge Bil
    Köpte en nästan ny Mini och bytte in en äldre bil. Affären gick mycket smidigt och kommer gärna tillbaka Läs mer
  • Michel A

• Bertil M

2019-08-20

Bertil M skrev om Tullinge Bil
    Köpte en Kia Ceed.
    Blev bra bemött och positivt överraskad av bilen och försäljare. Informativ och kunnig.
    Kommer att rekommendera företaget till andra. Läs mer
  • 2019-07-27

Stefan A skrev om Tullinge Bil
    Köpte Volvo XC60 förra året i oktober och den fungerar väldigt bra. Även köpt en Audi A4 tidigare som rullade i många år. Läs mer
  • 2019-06-05

Kjell E skrev om Tullinge Bil
    Köpte beg BMW . Super nöjd med bilen, köpprossesen och trevligt bemötandet av personalen. Allt gick enkelt och bra att köpa bilen av Tullinge bil. Läs mer
  • 2019-06-04

Annie S skrev om Tullinge Bil
    Dom sålde en bil som dom visste inte var i okej skick. Det läckte vatten in från vindrutan och dom föreslog biltema fog?
    Mycket trevliga när dom sålde men inte när man ville ha rådgivning. Tack och Hej Läs mer
  • Toni L

2019-06-03

Toni L skrev om Tullinge Bil
    Bästa gänget på ett och samma ställe!
    Köpt många bilar och inte blivit besviken än! Läs mer
  • 2019-05-31

Markus A skrev om Tullinge Bil
    Värderade min bil på mail och kvarstod på samma summa när vi gick igenom.
    Smidig hantering och en bra bil som levererades i utbyte.
    Jag rekommenderar Tullinge bil
    /Markus Läs mer
  • Peter G

2019-05-29

Peter G skrev om Tullinge Bil
    Trevliga, raka, ärliga, korrekta, hjälpsamma. Läs mer
  • 2019-05-29

Peter V skrev om Tullinge Bil
    Bra bemötande och bra service. Läs mer
  • 2019-03-31

Annika A skrev om Tullinge Bil
    Jag köpte en Toyota Prius.
    Blev väl bemött av företaget.
    Jag ville hitta en bra bil vilket jag gjorde.
    Sammanfattningsvis bra service och hittade vad jag sökte. Läs mer

Marcus C skrev om Tullinge Bil
    Väldigt smidig och bra affär! Vilka superkillar också! Läs mer

Emma P skrev om Tullinge Bil
    Köpte en bil. Snälla killar o jätte hjälpasamma Läs mer

Conny P skrev om Tullinge Bil
    Köpte bil, inbyte. Blev bemött på ett bra sätt.
    Upplevde företaget som ett professionellt förhållningssätt.
    Kan rekommendera bilfirman till vänner. Läs mer
  • Emil N

2019-03-29

Emil N skrev om Tullinge Bil
    Köpte en BMW 535d GT xDrive, snabb och smidig affär där dom bytte in min BMW 635d. Inga konstigheter! Läs mer
  • 2019-03-28

Linus H skrev om Tullinge Bil
    Går bra att handla bil där !

Snabb service, inget extra snack, bara det viktiga ! Läs mer

Kent H skrev om Tullinge Bil
    Det fungerade bra att åka från norra Sverige till Tullinge på en söndag för att prova och köpa en bil. Läs mer

Tomas M skrev om Tullinge Bil
    Bra service och trevligt bemötande. Läs mer

Jildiz Y skrev om Tullinge Bil
    En personbil allt var utmärkt Läs mer

Bo P skrev om Tullinge Bil
    Trevliga till en början, sedan hotfulla.
    Inget pålitligt företag.
    Bara skojare Läs mer

Yool Ab Y skrev om Tullinge Bil
    Bra och kunniga säljare som är oerhört seriösa. Läs mer
  • Martin S

2019-03-12

Martin S skrev om Tullinge Bil
    Trevliga och bra säljare, men det vart lite strul med hur bilen va servad enligt säljaren va den full servad men visa sig senare att den ej va det.. Köpte till en försäkring som bara gäller om bilen är full servad. Nu fick jag papper från audi vad som skulle göras och lämnar den till tullinge som till slut tar på sig att fixa det som skulle fixas.
    Hämtar bilen dagen efter inga papper i bilen om vad som är gjort! dom ringer verkstan inget svar.. blir lovad att dom ska skicka papprena.. Hör av mig igen och då behöver dom mil ställningen på bilen för den har ingen skrivit upp på verkstan (jo en kille men han fick med sig pappret hem så verkstads chefen skulle skriva ett nytt) Här börjar jag tappa allt förtroende på det här.. Har väntat nu och ja inget papper har kommit. Hörde av mig och fick nu en faktura som servis papper där några punkter är utförda. inte alla punkter så får väl stå för resten själv har gett upp nu.. (om nu något är gjort) på en bil man köper som full servad!!!

ja kanske inte är Tullinges fel att verkstan strular men då får man nog stå på sig och se till att alla papper fins när kund hämtar bil och inte ha massa konstiga ursäkter hela tiden.. Läs mer
    2019-03-12 Tullinge Bil svarar Martin S
    Hej Martin!
    Vill börja med att tacka dig för att du tycker att vi är trevliga och bra säljare. Vi tycker också att du är väldigt trevlig.
    Den bilen du köpte av oss hade vi köpt in av en stor auktoriserad återförsäljare där vi fick info om att bilen är full servad.
    Vi skulle få all dokumentation mailad till oss men du hann köpa bilen innan vi fick ta del av service dokumentationen.
    Du kontaktade oss gällande att en service hade missats på bilen.
    Och vi sa självklart löser vi detta.
    Du kom in med bilen och vi lämnade in bilen till en av våra samarbetspartners.
    Du skulle få arbetsordern när du hämtade bilen. Tyvärr missades det från verkstaden.
    Vi har mailat dig fakturan på det utförda arbetet.
    Du mailade oss ett protokoll från Audi på vad som skulle utföras på din bil.
    Vi ringde upp dig för att bekräfta tid du kan lämna in bilen till oss.
    Allt som skulle utföras på den service har verkstaden utfört, Det kan du se på din mail. Om du anser att något av punkterna inte har utförts så vill vi gärna att du kontaktar oss så bokar vi in bilen på valfri Audi auktoriserad verkstad för att fullgöra de punkterna.
    Vi beklagar att verkstaden strulade. Detta kommer aldrig att upprepas.
    Vi har talat med verkstadsägaren om vårat missnöje gällande hur detta sköttes.
    Vi önskar att du kan ha överseende med detta då vi inte kunnat påverka detta. Du är alltid varmt välkommen tillbaka till oss.
    Hoppas du är nöjd med bilen och kan vara nöjd med oss.
    Varma hälsningar
    Peter
  • Per K

2019-02-22

Per K skrev om Tullinge Bil
    Gjorde upp affär på telefon och mail
    När bilen ska hämtas så säljer dom till en annan
    Ärbjudet en annan bil jag inte är intresserad av och jag säger nej
    Få en vecka senare in en sån jag letar efter och med mer mil och vill ha mer betalt med mindre utrusning
    Detta är inte seriöst
    Ingår man ett avtal hållet man detta
    Bara be lite om ursäkt och helt plötsligt motevera att min bil blev svår såld
    Va den inte det först eller ändrad marknad på 4 dagar
    Se upp för dom här
    Är det så här så vad händer vi problem när man köpet bil
    Ej seriöst företag
    Många varnings flaggar
    Tänk flera gånger före besök eller förhandling
    Har aldrig varit med om när man köper bil att dom säljer den innan man har möjlighet att komma och hämta
    Så kallade bil skojar Läs mer
    2019-03-12 Tullinge Bil svarar Per K
    Hej Per!
    Väldigt tråkigt att läsa att du är så missnöjd och tycker att vi är bilskojare.
    Du ringde och visade intresse på en av våra bilar.
    Vi hade mail och telefon kontakt i en vecka. Vi hade bestämt en dag du skulle komma det stämmer.
    Men vi förklarade i början av våran kontakt att vi gärna vill ha en handpenning för att reservera bilen men det ville inte du.
    Du ville att vi skulle reservera den åt dig utan en handpenning.
    Vi kan tyvärr inte reservera en bil utan handpenning. Vi har gjort så väldigt många gånger förut och det har slutat med att kunden inte har dykt upp och under reservationstiden har vi nekat bilen åt flera spekulanter.
    Vi sålde bilen till en kund som kom in till våran bilhall då du valde att inte erlägga en handpenning.
    Vi ringde dig och meddelade detta i god tid samt erbjöd vi dig andra bilar.
    Vi erbjöd dig bilar som du fick all info om innan vi hade annonserat ut bilarna till kraftigt reducerat pris för att försöka få dig tillfredställd.
    Att du påstår att vi sålde den bilen du har köpt stämmer inte då du ville ha den reserverad utan handpenning.
    Vi säljer väldigt många bilar och vår ambition är alltid att försöka vårt abslouta bästa för att få varje kund nöjd och glad. Därför erbjöd vi dig andra bilar.
    Per du är precis som alla andra alltid varmt välkommen till oss alla dagar i veckan.
    Med vänlig hälsning,
    Peter
    2019-03-13 Per K svarar Tullinge Bil
    Men nu får ni ge upp
    Du sa min bil va hand penning och inget mer behövdes
    Att ändra nått efteråt gör saken värre
    Stå för att ni gjorde fel
    Du sa förlåt att det blev fel men kunde inget göra då en kolega säljer bilen
    Då handlar det väll om att det blev fel i er interna kominikation
    Sen en tid efter ärbjuder du en bil med mindre utrusning mer mil till samma pris
    Även dett tycker jag va lite konstigt
    Då va ju min bil helt plötsligt jätte svår såld
    STÅ FÖR DET NI SÄGER OCH ÄNDRA EJ PÅ SANNININGEN
    ska jag lägga upp hela våran mail konversation här så folk få se att du ljuger !
    Jag tycker att efter som vi gjorde upp affären först så borde köpare numer två blivigt utan bil
    Eller va det så att han betalade högre pris och därför fick bilen
    Snälla kör inte fast i lögner
    Pratet om handpenning fins ej i mail
    Men det fins att affären är klar
    Varför döma mej att jag ej skulle komma då någon annan ej gjort det är ju bara det fördomar
    Jag garanterar att jag ville köpa bilen att jag kommit som ök inget annat
    Gör om gör rätt va vad jag begärde
    Men även det gick åt helvete
    Vet att sanningen är inte altid bekväm
    Men låt oss hålla oss till den och inget annat
    Jag vet ej om att lägga upp hela mail konversionen här är lagligt då det kan innehålla skyddade uppgifter
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-02-01

Lars K skrev om Tullinge Bil
    Trevliga säljare. Kanon. Kan inte bli bättre
    Kan rekommendera dessa grabbar starkt. Läs mer
  • 2019-01-28

Johann S skrev om Tullinge Bil
    Bra utbud av bilar och kunniga trevliga försäljare. Lätt att bli nöjd bilägare! Läs mer
  • 2019-01-25

Lasse T skrev om Tullinge Bil
    Trevliga Snubbar,, Föddda till att bli Försäljare,, Bil,, Sakkunniga,, Jaaaaaa 😀 Läs mer

Tomas W skrev om Tullinge Bil
    Hej! Köpte en BMW av Tullinge Bil, jag blev väl bemött och killarna ingav ett stort förtroende och bra service. Läs mer
  • Johny O

2019-01-24

Johny O skrev om Tullinge Bil
    Jag köpte bil och det var jätte bra bemötande och trävliga personal samt ärliga. Tack Läs mer

Bengt W skrev om Tullinge Bil
    Köpte ny bil. Trevlig och kunnig personal. Rekommenderas varmt. Läs mer

Kosta T skrev om Tullinge Bil
    Under måga år har jag bytt många bilar.Tullinge bil är en seriös aktör inom bilbranschen. Deras personal bessiter gedigen kunskap inom det område.
    Varmt rekommenderas utan tvekan.

Tack Tullinge bil. Läs mer

Per G skrev om Tullinge Bil
    Köpte en 2 år gammal VW Touran, mycket bra service och bemötande. Läs mer

Claes W skrev om Tullinge Bil
    Köpte en bil samt att vi sålde en bil . Trevligt bemötande kan rekommderas Läs mer

Mileta T skrev om Tullinge Bil
    Toppen grabbar är trevliga och bemötande.Häller vad de lövar det skulle finnas mera trevliga personer som dem.Jag skall göra mera affärer. Med de.....Topp 10 Läs mer

Robert I skrev om Tullinge Bil
    Hej

Behövde bil och blev rekommenderad Tullinge bil av bekant.
    Tittade lite på hemsidan och såg ett intressant objekt en Audi A4 2016 åkte till Tullinge bil för att titta och provköra. På plats träffade jag säljare som var trevliga och tillmötesgående efter provkörning fick jag bra info om bilen och köpvillkor. efter överenskommelse om köp hämtade jag bilen dagen efter. tvättad och vinterdäck på monterade är nöjd med Tullinge bil och säljarna men framför allt är jag nöjd med bilen.

Tack för bra service
    Robert Läs mer

Joek skrev om Tullinge Bil
    Ni är Sverige’s bästa bilsäljare .tevliga Och hjälpsamma Läs mer

Erhan G skrev om Tullinge Bil
    Affären gick snabbt smidigt och personalen var mycket trevliga och samarbetsvilliga, det är tredje gången vi köper bil från Tullinge bil, håller dem samma nivå så kommer vi handla där i framtiden också. Läs mer

Smista allé 15, 141 74 Segeltorp