Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Ring 08-33 55 75 www.dalanisse.se
3.8

Restaurang DalaNisse är som en kvarterskrog skall vara, det vill säga, som gäst känner man sig nästan som hemma! Vi är ett charmigt och ambitiöst gäng som jobbar här och vi vill locka dig med både klassiska och moderna maträtter med spännande ingredienser

11 omdömen om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Ida A
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Mysig restaurang med jätte god. mat! rekommenderas!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Jan B
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

En mycket mysig restaurang (Vikingagatan Birkastan) med lugn och ro för sällskap från 2 till cirka 10 personer och mycket trevlig personal liksom maten mycket välsmakande med pittoreska tillbehör på tallriken. Janne o Madde Kungsängen

Carolina L
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Ett säkert kort med bra mat, generösa portioner, utmärkt service, helt ok viner för att vara en kvarterskrog. Har aldrig blivit besviken och jag är väldigt kräsen. Deras fiskgryta rekommenderas varmt! Man kan även ta take away vilket uppskattas.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Pavas M
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

God mat, bra service och trevlig lokal. Dessutom prisvärt! Kan dock upplevas lite udda att servitrisen kallar en i sällskapet morsan. Ur not my buddy dude! men inga minuspoäng för det iaf

Jakob D
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Oxfilé på planka var utsökt men jag kände att servicen kunde vara lite mer personlig. Det kändes som de bara hastade förbi. Dalanisse är trots detta verkligen värd ett besök

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Jenny
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Dalanisse är den perfekta kvarterskrogen; billig mat, alltid bra råvaror och, numera, fullt hus nästan jämt, vilket kan göra att servicen tar lite längre än man kanske väntar sig. Men bemötandet är, enligt min erfarenhet, *alltid* trevligt och uppskattat.

Annika T
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Maten var super på Dalanisse måste jag säga, åt lammracksen och var super nöjd och väldigt prisvärt. Men jag tycker att servicen var lite sådär hoppas att det bara var just den kvällen, kan absolut tänka mig att komma tillbaka och prova deras pasta som jag fortfarande är nyfiken på.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Tobias H
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Bra tillagad förrätt i rejäl portion (en chèvre-chaud variant). Den beställda medium-rare-entrecôten kom in som en well-done utskuren-biff (så vitt jag kunde se ... en entrecôte var det iallafall inte). Servicen förvirrad. Två gånger höll vin på hällas upp trots att jag beställt en öl. Bordsnärvaro nära noll (dvs. svårt att få kontakt med servicen vad gällde önskemål om efterrätt, kaffe, betalning etc.). Men bra priser. Absolut. Så ... jag gissar att det är som det alltid är: "You get what you pay for".

David H
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Just nu sitter jag hemma och väntar på att mitt te ska dra färdigt. Jag blev nämligen inte serverat det te jag beställde på Dalanisse ikväll. Det var bara en i raden av exempel på hur personalens service fallerade. Tråkigt med tanke på att maten var riktigt bra och prisvärd samt att lokalerna är trevliga. Förhoppningsvis hade de bara en dålig dag men kommer jag hit igen kommer det vara något av en chanstagning.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Johan E
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Alla de gånger jag varit på Dalanisse, så har jag blivit väl bemött och alltid känt mig uppassad. Det en väldigt lugn och mysig restaurang, med sydeuropeisk inredd smak. Deras mat är utmärkt och vinet fantastiskt gott och alltid till ett förmånligt pris. Rekommenderar dessutom starkt deras kalvfilé. Dalanisse passar utmärkt om du ska på en första dejt och vill bjuda på lite extra. Updatering: Efter att ha ätit på Dalanisse senast måste jag sänka mitt betyg från en femma till det nuvarande. Servicen var inte befintlig...

Lars-erik e
Skrev om Vikingagatans Restaurang Dalanisse

Gå dit. Ni kommer inte att ångra er

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen