Wasahof

Dalagatan 46, 113 24 Stockholm — Visa karta

Välkommen till franskinspirerade Le Bistrot de Wasahof!

Här erbjuds allt från härliga skaldjursplatåer och fin fisk till välhängda biffar och franska ostar. Vår absoluta specialitet är ostron som tillsammans med andra traditionella franska bistrorätter som Parisare, Moules et Frites och sniglar provelcales serveras i baren.

Nu kan du ha din egen privata fest hos oss på Wasahof. Vår festvåning rymmer privata sällskap på ca 35 personer och vi erbjuder flera välplanerade menyer att välja bland. Våra vinprovningar och musikmiddagar är också populära erbjudanden som är något lite utöver det vanliga.
Mån: 17:00-23:50
Tis: 17:00-00:00
Ons-Lör: 17:00-01:00
Sön: Stängt

Läs vad 6 kunder tycker om Wasahof

• Steve M
    Steve M skrev om Wasahof
    Jag kan sammanfatta mina tre besök på musslan och wasahof (samma kök) med detta: 50% oöppnade musslor i moules frites (3 pers beställde alla var samma), snustorr fisk.

Är ni ute efter bra fisk/skaldjur gå till melanders fisk 100 meter ifrån. Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Wasahof
    Sedan stället låg i gamla Klara har Wasahof alltid frekventerats av stadens, varför inte lika bra säga, rikets intelligentsia: författare, konstnärer, filosofer, journalister och en och annan drönare – om inte det redan är av samma mått och sort. Skaldjursplatåerna trona över bord med stärkta dukar. Glasen imma av Chablis. Ostronen gör dig sällskap genom kvällen; ända tills du drucken vimsar ut i natten för att under sång vandra de korta stegen hem. Skål medborgare och solitärer – om morgondagen vet vi intet. Men just ikväll vet vi att vi gjort ett gott försök att fånga det evigt undanglidande Nuet. Läs mer
  • Annika T
    Annika T skrev om Wasahof
    Trevlig barmeny, kanonläckra skaldjur och jättetrevlig personal! Läs mer
  • Linus L
    Linus L skrev om Wasahof
    Detta omdöme gäller Musslan, som hör ihop med Wasahof.

Återkom precis efter en födelsedagsmiddag på Musslan. Tyvärr är det bestående intrycket den dåliga för att inte säga rent ut otrevliga servispersonalen. Vi var ett sällskap på 10 personer som tillsammans åt och drack för ca 7000 kronor. Genomgående under middagen blev vi otrevligt bemötta. T ex tog personalen vid ett tillfälle bort ett av våra bord och sa att vi fick tränga ihop oss ("Så är det bara!"). Dessutom saknades delar av maten då vissa skaldjur var slut. Detta fick vi ingen information om vare sig före beställningen eller när maten kom in. Senare när en i sällskapet lämnade tidigare och skulle betala så försvann notan på 400 kr med den femhundring som lämnats. När vi frågade om detta så fick vi svaret att de tagit den ("Ville ni ha tillbaka växel?"). Pricken över i:et var dock i slutet av kvällen när vi pratade med barchefen om detta och han inte ens bemötte kritiken utan istället berättade att han inte ens hade velat ha vår bokning och att vi därför fått dålig service. Läs mer
    Tobias H, David H gillar detta
  • Emma K
    Emma K skrev om Wasahof
    fantastiskt gott, skaldjur och fisk. Men en aning dyrt men väl värt pengarna Läs mer
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Wasahof
    Wasahof har trevlig personal och bra ölsortiment. Gå dit för skaldjuren. Menyn skulle kunna variera mera, det har varit exakt samma rätter nu i många år. Några av rätterna skulle kunna må bra av en nytolkning, men det som serveras smakar bra. Läs mer
    Nikke L gillar detta

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Hilda B Hilda B tycker:
“Matupplevelsen var mycket bra,...” Läs mer

Årstavägen 49, 12054, Årsta