Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Diplomat Fastighetsmäkleri

Diplomat Fastighetsmäkleri

Lindhagensgatan 102, 112 18 Stockholm — Visa karta

Efter flera 100-tals försäljningar, över hela Stockholm, vet vi vad som krävs. Rätt koncept, rätt verktyg men framför allt rätt mäklare är helt avgörande. Diplomat Fastighetsmäkleri drivs idag av Erika Mutschler och Lisa Tannfors med ambitionen om att driva en personlig, nytänkande och serviceinriktad mäklarbyrå. Erika förvärvade firman 2006 och 2013 klev Lisa in som delägare efter några års samarbete.

Tack vare nöjda kunder och gott rykte har efterfrågan på vår mäklartjänst stadigt ökat och i dag kan vi med stolthet säga att Diplomat är en av Stockholms mest rekommenderade mäklare enligt reco.se och Booli.se. Vår inriktning är förmedling av bostadsrätter, villor och Aquavillor i Stockholm.

Vi tar fram en individuell lösning för varje affär utifrån vår erfarenhet, dina önskemål och hemmets förutsättningar.

Läs vad 251 kunder tycker om Diplomat Fastighetsmäkleri

• Besma O skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Andra gången vi säljer med Lisa och vad hon fått kämpa med vår senaste bostadsaffär! Vi rekommenderar henne varmt till andra som likt oss har höga krav på sin mäklare. Tack för denna gång Lisa! Läs mer
    2018-05-09 Lisa K svarar Besma O
    Tack snälla och tack för grymt samarbete igen! :)
  • Lioudmila K skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa Kalin är bästa mäklare vi har anlitat hittils.
    Alltid tillgänglig, närvarande och mycket erfaren. Lisa hjälpte oss med försäljning av lägenhet i Bromma. Marknaden var nte det bästa, men tack vare Lisas snabba och profesionella återkopling i affären gick allting mycket bra. Desutom var Köparna också nöjda. Kan det bli bättre.
    Vi kan varmt rekommendera Lisa.
    Hon får garanterat din lägenhet såld. Läs mer
    2018-02-24 Lisa K svarar Lioudmila K
    Tack så väldigt mycket Lioudmila för så fin rekommendation! Det glädjer verkligen mig att vi fick ett sånt bra avslut.
  • Emelie J skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa Kalin har hjälpt oss vid flera tillfällen och ger alltid ett otroligt trevligt och proffesionellt intryck. Hon är snabb i sin återkoppling och även i affären. Vi kan varmt rekommendera Lisa! Läs mer
    2018-02-24 Lisa K svarar Emelie J
    Tusen tusen tack Emelie för så fina ord!!! Betyder mycket för mig och jag vill tacka er tillbaka för grymt samarbete.
  • Bijun H skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Snabbt, enkelt och smidigt. Jag är nöjd med Lisas insats trots svajigt på bostadsmarknaden. Läs mer
    2018-02-22 Lisa K svarar Bijun H
    Tusen tack! Tack själv för fint samarbete!
  • Susann J skrev om Diplomat Fastighetsmäkleri
    Otrevlig mäklare. Sa en sak och gjorde en annan. Kände mig lurad under hela affären. Läs mer
  • Ying W skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Kunnig, snabb, påtaglig. Du kan lita på henne! Läs mer
    2017-11-13 Lisa K svarar Ying W
    TUSEN tack Ying för fina ord!! Tack för fint samarbete.
  • Anders L skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Utmärkt under hela processen. Målinriktad och tydlig med hur vi skulle jobba tillsammans. Kan verkligen rekommendera Lisa som mäklare! Läs mer
    2017-11-09 Lisa K svarar Anders L
    Tack själv Anders!! Riktigt bra samarbete!!!! Stor tumme upp :)
  • Richard F
    Richard F skrev om Diplomat Fastighetsmäkleri
    Dålig information, får ej originaldokument, strul med nyckelöverlämnande, etc. Bara dåliga erfarenheter av denna mäklare. Efter att lågt omdöme lämnats på Facebook kontaktas jag och ombeds ta bort omdömet, inte konstigt att de "bara har nöjda kunder" om de dåliga censureras... Läs mer
  • Carlos B skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Jag blev rekommenderad Lisa av en vän och är mer än NÖJD! Lisa är snabb, engagerad och målmedveten. Bra återkoppling och ett positivt och trevligt bemötande under hela processen. Hon har alla egenskaper som en duktig mäklare ska ha! Stort tack för en riktigt bra insats Lisa. Läs mer
  • Dino Z skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa är profesionell, väldigt trevlig och hon får garanterat din lägenhet såld. Läs mer
  • Vesna A skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Erika är väldigt driven! Bra kontakt och trevlig! Är nöjd med säljprocessen men önskar att jag hade valt rörligt arvode för att motivera till att få ett bättre pris. Läs mer
  • Per R skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Klart godkänd, gav ett energiskt intryck. Läs mer
  • Shamiram O skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Toppen
    Trevlig
    Hjälpsam
    Tillgänglig
    Snabb Läs mer
    2016-05-15 Lisa K svarar Shamiram O
    Tack Shamiram för fint betyg! Kul att ni är nöjda med köpet av er lägenhet och jag hoppas ni kommer trivas!
  • Filip Z skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Väldigt bra mäklare. Kommunicerade väldigt bra, nådde önskat pris och sålde inom rimlig tid! Läs mer
    2016-05-11 Lisa K svarar Filip Z
    Tack själv Filip för gott samarbete!!
  • Jesse O skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Erika är en fantastisk mäklare som har ständig kontakt med säljare och visar otrolig engagemang. Seriös, effektiv och otroligt hjälpsam. Är jätte nöjd och kommer definitivt välja Erika för framtida samarbeten.
    Rekommenderar henne starkt ! Läs mer
  • Jennie O skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Erika är en mycket jordnära och proffsig. Läs mer
  • Gregor skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Jättebra mäklare, seriös, bra redovisning och lyhörd till kunders önskemål. Mycket engagerad. Läs mer
  • Serkan C skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Grym försäljare som uppnår målen. Läs mer
  • Branka I skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Bemötandet var bro. Vi har sålt en lägenhet och det gick bra vid påskruvning av papperna.
    Vi ska fortsätta ha kontakt med Erika.
    Vi är nöjda med henne. Läs mer
  • Pernilla R skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Erika är bäst och gör alltid det extra som krävs! Hon säljer alltid till högsta pris, ger inte upp och kan alltid låsa en affär. Hon återkopplar alltid när hon sagt och man får alltid snabbt svar. Det finns ingen bättre! Alltid nöjd! Rekommenderar henne verkligen! Läs mer
  • Besim A
    Besim A skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Hej. Jag fick den allra bästa hjälp jag kunde få. Erika var oerhört tydligt med hur det gick i processen och meddelade mig genast om något hade hänt. Jag har haft o göra med många mäklare i mina dagar, men Erika var den absolut bästa. En väldigt trevlig människa, dessutom. Jag personligen rekommenderar henne till alla andra som funderar på vilken mäklare de ska anlita. Läs mer
  • Firat Ali Z skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Erika sålde min lgh för betydligt högre pris än jag räknat med. Jag är väldigt nöjd med henne och kan starkt rekommendera henne för andra som skall sälja.
    Hon var alltid tillgänglig både via telefon och mail. Läs mer
  • Elin J skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Väldigt bra och proffsigt bemötande. Läs mer
    2016-05-11 Lisa K svarar Elin J
    Tack Elin för din rekommendation!! Så kul at ni nådde rekordpris och att tillträde blev som ni önskade :)
  • Ronny G skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Rekommenderar Erika mutschler starkt

tack för ett samarbete Läs mer
  • Kristina P skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Jag är jättenöjd med Erikas mäklarinsats vid min bostadsaffär. Hon är kunnig och samtidigt ödmjuk.
    Hon är anträffbar alltid i stort sett - även när hon var i Tyskland Läs mer
  • Mikael F skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Rekommenderas i allra högsta grad. Drivande, trevlig, kunnig, glad, positiv, lättsam att ha att göra med, informativ, kommunicerar, informativ. Har helt enkelt dom alla rätta och bästa egenskaper som en mäklare kan och ska ha. Topp betyg i allt. Läs mer
    2016-05-11 Lisa K svarar Mikael F
    Tack så hemskt mycket Mikael!! Tack för fint samarbete!
  • Elin K skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa är engagerad, målmedveten och såg till att vi sålde väldigt snabbt till ett bra pris. Under hela processen har Lisa varit genuint intresserad och påläst och återkommit snabbt till oss med återkoppling, svar på frågor osv. Läs mer
    2016-03-25 Lisa K svarar Elin K
    Tack snälla! Och tack för fint samarbete!!
  • Nakisa D
    Nakisa D skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Med Lisa är det ett nöje att göra bostadsaffärer! Hon känns som en samarbetspartner från första stund och är otrolig engagerad. Hennes driv och energi inspirerar och utgör en enorm dragkraft. Hon är väldigt snabb, flexibel, alltid tillgänglig och effektiv samtidigt som hon är kunnig och proffsig! Jag rekommenderar därför henne starkt. Tack Lisa. Läs mer
    2016-03-22 Lisa K svarar Nakisa D
    Tack så JÄTTE mycket Nakisa för dina fina ord! Och tack själv för ett riktigt bra samarbete!!
  • Roxana M skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Seriös, handlar snabbt, mycket hjälpsam.E Har stort förtroende för henne. Läs mer
  • Marianne L skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Erika är snabb, effektiv och mkt väl insatt i allt som erfordras vid förmedling av en
    bostadsrätts lgh. Vi kan med sann uppriktighet rekommendera Erika och Diplomat
    för förmedling av bostäder av alla slag inom Stor-Stockholm. Läs mer
  • Felipe F
    Felipe F skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa är en seriös och väldigt ambitiös mäklare som under processen alltid var tillgänglig. Vi rekommenderar henne starkt. Läs mer
    2016-02-25 Lisa K svarar Felipe F
    Tack Felipe för fin rekommendation! Tack själv för gott samarbete!
  • David L skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Flitig, trevlig och mjuk i kontakten Läs mer
    2016-02-25 Lisa K svarar David L
    Tack David! Och tack själv för bra samarbete och engagemang.
  • Sonu S skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Väldigt trevligt bemötande hittils, har fått hjälp med alla våra frågor på ett snabbt och smidigt sätt. Läs mer
  • Marianne N skrev om Erika Mutschler en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Jag har anlitat Erika Mutschler för att sälja min bostadsrättslägenhet. Allt har fungerat utmärkt med fotografering, annons på Hemnet och budgivningen som sköttes mycket bra och smidigt. Erika är en erfaren mäklare och mycket professionell och ändå personlig. Det är nervöst med den här typen av affär men Erika har med sitt lugna och positiva sätt stöttat mig. Jag kan inte tänka mig en bättre mäklare. Läs mer
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Abitiös, snabb och prisvärd!

Lisa lyckades sälja för drygt 107.000/m2 på under 2 veckor. Detta trots ett stort utbud lägenheter de veckorna och halsfluss. Höll på att tappa affären på grund av skatteskäl vilket hon lyckades lösa genom ayy föreslå ett optionsavtal.

Tack Lisa! Läs mer
    2016-02-25 Lisa K svarar Niklas A
    Tack själv Niklas för gott samarbete! ;)
  • Andreas N skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    En ovanlig forsaljning och svart att satta betyg pa. Hon skotte sig bra. Läs mer
    2016-01-26 Lisa K svarar Andreas N
    En snabb affär! Kul att jag hade en köpare till er direkt och att vi under hand kunde sälja till ett riktigt bra pris!
  • Olivia W skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Jag är jättenöje med Lisa, jag fick möjlighet att komma och kolla på lägenheten två gånger innan visning. Hon har varit väldigt tillmötesgående och jag skulle absolut rekommendera henne. Läs mer
    2015-12-30 Lisa K svarar Olivia W
    Tack snälla Olivia för din fina rekommendation! Jättekul att få hjälpa dig och grattis igen till denna underbara lägenhet. Du får skåla extra imorgon :) Gott nytt år!
  • Robert O skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa är väldigt målinriktad, effektiv och tillgänglig. Proffsigt bemötande och service-minded. Läs mer
    2015-12-30 Lisa K svarar Robert O
    Tack Robert!!! Tack för riktigt bra samarbete :) gott nytt år!
  • Mukdawan K
    Mukdawan K skrev om Diplomat Fastighetsmäkleri
    Pamela A. Trevlig, effektiv process, hon brinner för sitt jobb rekommenderar henne verkligen. Läs mer
  • Erik Y skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Mycket professionell och kunnig. Väl bemötande och omtänksam om kunden. Läs mer
    2015-12-16 Lisa K svarar Erik Y
    Tack så jättemycket Erik!! Tack själv för ett riktigt bra samarbete!
  • Ying w skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa är duktig, snabb och ansvarsfull. Rekommendera henne starkt! Läs mer
    2015-12-17 Lisa K svarar Ying w
    Tack Ying för din fina rekommendation!! och tack för riktigt bra samarbete!
  • Kim O skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Detta var andra lägenheten som Lisa sålde åt mig. Jag valde henne en andra gång för att det första samarbetet fungerade mycket bra. Den positiva känslan stärktes återigen. Läs mer
    2015-11-22 Lisa K svarar Kim O
    Tack så JÄTTE mycket Kim för fina ord!! Och tack själv igen för grymt samarbete!
  • Lindah M skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa Tannfors är fantastiskt duktig och proffsig. Vi är oerhört nöjda med hennes insats. Läs mer
    2015-11-17 Lisa K svarar Lindah M
    TACK för fina ord!!! och tack själv Lindah! Kul att jag fick hjälpa er med även en försäljning :)
  • Malin O skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa var vänligt bemötande och agerade professionellt under hela köpet. Läs mer
    2015-10-24 Lisa K svarar Malin O
    Tack snälla Malin för fin rekommendation! Jag håller tummarna för din försäljning nu och vi hörs inför tillträdet.
  • Morvarid Z skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    En riktig duktig och snabb mäklare! Läs mer
    2015-10-24 Lisa K svarar Morvarid Z
    Tack själv Morvarid för gott samarbete!! Kul att ni är nöjda!
  • Max A skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Lisa är en väldigt skicklig och trevlig mäklare som alltid är tillgänglig. Hon sitter på en stor kundbas där vi hittade köpare till min lägenhet, kan verkligen rekommendera henne och kommer själv anlita henne igen om jag ska sälja i framtiden. //Max Läs mer
    2015-10-24 Lisa K svarar Max A
    Tack så jättemycket Max för din fina rekommendation!! Superkul att det gick så smidigt och att jag kunde förmedla till en lycklig VIPis :)
  • Sakarias H skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Ett bra bemötande vid försäljning av lägenhet. Gick mycket smidigt. Läs mer
    2015-09-14 Lisa K svarar Sakarias H
    Tack själv Sakarias för grymt samarbete!!
  • Sara E skrev om Lisa Kalin en del av Diplomat Fastighetsmäkleri
    Mycket bra och proffsigt bemötande.
    Jag har köpt en bostadsrätt genom Lisa. Läs mer
    2015-09-13 Lisa K svarar Sara E
    Tack snälla Sara!! Jättekul att du är nöjd och att du har fått sån fin lägenhet :)
  • Musa Y skrev om Diplomat Fastighetsmäkleri
    Rekommenderar varmt.
    -Professionell
    -Trevlig
    -Fick mig att känna mig trygg Läs mer
    2015-10-15 Pamela A svarar Musa Y
    Tack snälla Musa för din rekommendation både här och till andra som ska sälja!
    Det var ett nöje att få sälja din lägenhet och hjälper dig givetvis nästa gång du ska flytta.
    Vänligen,
    Pamela
  • Jonas H skrev om Diplomat Fastighetsmäkleri
    Köpt bostadsrätt. Fungerade professionellt och bra, snabba och korrekta svar även under semestern. Läs mer
    2015-10-15 Pamela A svarar Jonas H
    Hej Jonas! Hoppas du trivs fint i lägenheten.
    Säg till om du vill få en uppdaterad värdering då det hänt en hel del sedan ditt köp! :)
    Vänligen,
    Pamela