Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

På Erik Olsson utmanar vi mäklarbranschens konventioner och tänker nytt istället för att dra i gamla hjulspår. Vi jobbar metodiskt och på ett förutseende sätt. Helt enkelt en modern mäklartjänst som maximerar möjligheterna till en bra affär!

Vi vill att du ska känna dig lugn och trygg genom hela bostadsaffären och vi gör vårt yttersta för att du ska bli mer än nöjd. Våra mäklare är specialister på sina områden och kan marknaden just där du vill sälja eller köpa din bostad. Gemensamt säljer vi tusentals bostäder årligen på Erik Olsson.

Kontakta oss om du vill få Bäst Betalt för din bostad!

Läs vad 1702 kunder tycker om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm 2

• skrev om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2022-04-13 Spontant omdöme
    Frida är tydlig, strukturerad, anträffbar och har en tydlig plan hur processen ska gå till. Hjälpte även oss med vårt boende som vi köpte, vilket vi uppskattade väldigt mycket. Frida är en helhetslösning, vid försäljning och köp av nytt boende. Vi ger Frida våra varmaste rekommendationer till era framtida försäljningar av era hem.
  • skrev om Emilia Ruhanen Rosén en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-06-17 Spontant omdöme
    Toppenbra! Fick jättebra betalt för lägenheten och allt sköttes professionellt hela vägen, rekommenderas!!
  • Hewa S
    • Handen
    2019-04-22 Verifierad kund
    Pia Björklund har skött sitt jobb utmärkt. Jag har varit nöjd sen första visningen. Har inte så mycket mer att säga då jag endast kan beskriva mäklaren samt affären med ett ord. Utmärkt!
  • skrev om Ilker Cengiz en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-04-15 Spontant omdöme
    Ilker var mycket engagerad, målinriktad och flexibel. Vi var i en position där vi behövde sälja fort, och Ilker var mycket tillmötesgående och hjälpsam. I summering var det ett nöje att arbeta med Ilker!
  • Athina K
    skrev om Ilker Cengiz en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-04-09 Spontant omdöme
    Ilker sålde vårt hus. En helt underbar, trevlig och duktig mäklare. Lyhörd, ger snabb återkopplig och är alltid tillgänglig när man behöver honom. Kan stark rekommendera honom.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Pia Björklund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-03-29 Verifierad kund
    Köpt: 1,5 rum i Fredhäll.
    Pia är trevlig men lite virrig. Inte svar på alla (även enklare) frågor, även om hon då tar reda på det mesta. Upplevde också en viss lurighet. Ibland fick jag heller inte svar på frågor, såsom när jag frågade om ett visst datum var sista betalningsdag eller sista dagen pengarna skulle vara inne och hon svarar "så fort som möjligt", vilket ju inte är svar på frågan och bara skapar en stress och förvirring för min del. Ibland tyckte jag hon var lite för säljig och pushig, i stunder där jag hade velat avvakta lite eller stunder där hon lite la orden i munnen på mig och sa att "ja annars kan ju säljaren välja nästa person i budgivningen" även om jag ledde och inte hade några problem att rätta mig efter de krav som hade ställts men som jag inte ens hade fått veta om. Så jag tycker inte hon kändes alldeles pålitlig, även om jag tror hon tror att hon ger det intrycket. Skulle inte anlita henne när jag någon gång i framtiden ska sälja min lgh.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Frida Urciuoli en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    • Aspudden
    2019-03-19 Verifierad kund
    Trygg, proffsig, uppriktig pch trevligt bemötande.
    Tack för de fina orden och stort lycka till i er nya bostad!
    Hälsningar,
    Frida
    • Järvastaden
    2019-03-16 Verifierad kund
    Jag har köpt en bostadsrätt. Frida var professionell, tillmötesgående och jag har blivit väldigt väl bemött av henne. Jag är 100 % nöjd!
    Tack för dina fina ord Edit! Jag hoppas att du kommer att trivas i din nya lägenhet!
    Allt gott!
    • Vällingby Centrum
    2019-03-16 Verifierad kund
    Frida gav ett väldigt professionellt och engagerat intryck. Jag som köpare kände ett mycket stort förtroende för henne.
    2019-03-15 Verifierad kund
    Väldigt professionell. Insatt och påläst samt väldigt trevlig och artig.
    Tack Marcus. Det har varit ett nöje! Jag hoppas att ni kommer att stortrivas i er nya bostad.

2019-03-14 Verifierad kund
    Väldigt professionell, man känner sig trygg som både köpare och säljare att ha Frida som mäklare. Rekommenderar!
    Tack Daniella för ditt fina omdöme! Det är lätt att vara göra ett gott intryck när man har med så trevliga personer att göra! Lycka till i er nya bostad!
  • Anette W
    2019-03-14 Verifierad kund
    Otroligt duktig engagerad påläst .. det har varit ett rent nöje att samarbeta med henne , rekommenderar henne varmt !
    Vilket samarbete vi haft! Tack för ditt förtroende! Frida Urciuoli
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Frida Urciuoli en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    • Vällingby Centrum
    2019-03-14 Verifierad kund
    Sålt en bostad fick många som var intresserade av bostaden mäklaren är mycket noga tog reda på olika delar som gällde i bostaden och utanför som behövdes göras Ivar noga med allt
    Jag
    Tack Pernilla och stort tack för att jag fick ditt förtroende! Lycka till i nya bostaden! Frida Urciuoli
  • Julia Karin Helen D
    skrev om Rune Granlund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-03-13 Spontant omdöme
    Slutpriset blev helt okej men jag är inte alls nöjd med vägen dit, sätt & bemötande. På slutet pratade han bara till min man, inte mig. Lämnade ingen bra känsla alls hos mig.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Veronika Oskarsson  en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-03-05 Verifierad kund
    Professionell och smidig försäljning. Mycket bra!
  • Malin R
    skrev om Frida Klaesson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-03-05 Spontant omdöme
    Tog reda på väldigt mycket info (mer än vad man vanligtvis behöver vid köp av bostad) vilket gjorde att jag kände mig tillräckligt säker för stt våga buda och köpa lägenheten.
    2019-03-04 Verifierad kund
    Engagerad och proffesionell. Vi kände oss trygga genom hela processen. Jag kan rekommendera Veronica.
  • Tolga A
    skrev om Ilker Cengiz en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-03-03 Spontant omdöme
    Ilker var helt klart ett utav faktorerna som ledde till att jag köpte bostaden. Som köpare har jag varit på en massa visningar. Det jag kände med Ilker och som jag inte kände hos andra mäklare var att han var extremt kunnig och tillgänglig. Det kändes helt enkelt väldigt tryggt och genuint. Jag kommer helt klart att kontakta honom när det blir dags för en framtida försäljning.
    Tack Tolga!

Tack för det fina värmande omdömet! Hoppas att du trivs i din nya bostad. Bara ringa när du har frågor och funderingar.
    Allt gott!

Mvh Ilker C
    Ilker Cengiz
  • sålde sitt hus med hjälp av Veronika Oskarsson  en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    • Skeppsdalström
    2019-03-03 Verifierad kund
    Veronika hjälpte oss att sälja vår villa på Värmdö. Vi hade inte så höga förväntningar på att försäljningen skulle gå så snabbt som det gjorde. Detta för att många andra villor i området var till salu under lång tid.
    Veronika lyckades hitta rätt köpare och avsluta affären på ett snyggt sätt med ett pris som vi var nöjda med.

Veronika hade alla egenskaper som en proffsig mäklare ska ha bl.a.
    - vara tillgänglig
    - komma med kreativa idéer
    - vara analytisk och komma god råd i svåra beslutssituationer
    - följ upp de intresserade och återkoppling på deras funderingar
  • köpte sin lägenhet med hjälp av
    2019-02-13 Verifierad kund
    Köp en lägenhet, i fjällen. Magnus är mycket påläst och informationen tydlig. Talade om vad som ingår och även säljaren av lägenheten är mycket tillmötesgående. Magnus är alltid engagerad och vill framåt, med både försäljning och köp. Snabba avslut och bra information vad som ingår och gäller.
  • sålde sitt hus med hjälp av
    • Björnrike
    2019-02-10 Verifierad kund
    Vi har både både köpt och sålt fastigheter via Magnus Jansson och varit lika nöjda båda gångerna. Genomgående proffsigt arbete och bemötande oavsett vilken sida av affären vi varit på.

Magnus mötte väl våra förväntningar och vi skulle inte tveka att anlita honom igen.
  • Katarina H
    sålde sin lägenhet med hjälp av
    2019-02-08 Verifierad kund
    Magnus sålde vår lägenhet i december 2019. Det var en otroligt smidig process där allt fungerade utmärkt från början till slut. Vi hade höga förväntningar på Magnus och all infriades med råge. Magnus är otroligt professionell, tillmötesgående, snäll och lätt att ha och göra med. Vi är verkligen supernöjda och kan varmt rekommendera honom som mäklare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av
    2019-02-08 Verifierad kund
    Köpte fritidslägenhet i Sälen. Säljaren var proffsig och korrekt. Det som drar ner betyget är att beskrivningen sa att lägenheten var komplett, när vi sen tog över den så visade sig att inte alla inventarier var dom vid visning eller bilder
  • sålde sitt hus med hjälp av
    • Björnrike
    2019-02-08 Verifierad kund
    Lyhörd, snabb och tydlig. Alltid tillgänglig.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av
    Brf lgh såld i sälen.
    Mkt bra jobbat av Magnus!👍👍👍
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Beata Thorslund  en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    • 1:a
    • 54.0 m²
    2019-02-06 Verifierad kund
    I had bought apartment.

Beata is really good, interactive and cordial and provided all the information about apartment.

Beata kept providing updates and was very much active during the complete process from showing to contract signing and beyond that..
  • Resul T
    • Järvastaden
    2019-02-04 Verifierad kund
    Vi tyckte hela processen gick bra från start till mål även om vi inte hade jätte mycket förväntningar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Beata Thorslund  en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-02-01 Verifierad kund
    Försäljning av bostadsrätt 1rok.
    Trevligt bemötande, lätt att ha kontakt med och proaktiv i försäljningen.
  • skrev om Rune Granlund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2019-01-27 Spontant omdöme
    Skulle inte rekommendera varken att köpa/sälja via Erik Olsson eller denna mäklare. Väldigt otrygg process, svarade aldrig i telefon under själva säljprocessen, återkom heller inte på frågor jag hade under processens gång.
  • Kev S
    • Rydbo
    2019-01-17 Verifierad kund
    Efter tre månader som min bostad låg ute och knappt någon kom på visningarna och ingen la någon bud, insåg jag att jag måste byta mäklare och mäklarfirma. Frida Urciuoli på Erik Olsson hade just såld min fästmös bostad till en pris över förväntan. Jag kontaktade henne och bestämde mig att hon skulle även sälja min bostad.
    Frida är en mycket trevlig och bra mäklare och redan från dag ett kunde jag se skillnaden.
    Hon var tillgänglig från tidigt på morgonen till sent på kvällen och hörde av sig med svar utan fördröjning. Hon gav tips och stöd och min oro minskade så pass att jag slutade ligga vaken och vara orolig över försäljningen.
    Redan vid första visningen började alla som kom på besök att lägga bud. Frida tog upp jakten redan tidigt på morgonen på alla som var intresserade, en budgivare som hade redan hoppat av kom tillbaka och nästan vann budet.
    Så jag rekommenderar varmt Frida Urciuoli till alla som vill sälja sina bostäder och själv kommer jag att hålla kontakten med henne för framtida bostads försäljning.
    Tack Frida Urciuoli på Erik Olsson.

Med vänlig hälsning Kevin A
    Tack Kevin! Det har varit ett rent nöje! Vi hörs snart! Frida Urciuoli
    2019-01-17 Verifierad kund
    Köpt bostadsrätt. Vänligt och personligt bemötande, ansträngde sig för att få till avtalet och affären på ett bra sätt. Mycket nöjd!
  • Eddie E
    2019-01-17 Verifierad kund
    Bra och trevlig mäklare, tryggt att hon varit i branschen länge
    2019-01-16 Verifierad kund
    Pia var väldigt tillmötesgående. Hon fick en att känna att man var en bra och värdig köpare. Hon var noga och svarade bra på frågorna man hade, tog sig tid och lyssnade. Framförallt var hon förstående och lösningsorienterad vid kontraktskrivning då vi stötte in i ett problem. Hon var effektiv och ville avsluta budgivningen snabbt. Framförallt var det trevligt med ett julkort som det där lilla extra.
    • Kungsholmen / Fredhäll
    2019-01-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och föredrar snabb och smidig affär.
  • Helena J
    2019-01-16 Verifierad kund
    Tydlig, proffsig och ödmjuk.
    • Vasastan
    2019-01-16 Verifierad kund
    Sålt en lägenhet i Vasastan via Veronika. En trevligare och mer ambitiös mäklare får man leta efter och det är nog därför vi fick bra betalt i en lite varierande marknad.

Jag hade höga förväntningar och alla mina förväntningar slogs med råge.

Jag kommer att rekommendera Veronika vidare.
    2019-01-15 Verifierad kund
    Mycket kunnig som mäklare, dock lite hetsande: alla förstagångs-säljare är ovana vid budgivningstempot, stora beslut skall tas på kort tid, detta är inte Pias fel. Trivs mycket bra i lägenheten efter ett år.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Pia Björklund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    • Kungsholmen / Fredhäll
    2019-01-15 Verifierad kund
    Upplevde att Pia var mer på köparens sida än säljarens sida. Var duktig på att återkoppla. Men fick en tydlig känsla att det var viktigare att köparen skulle vara nöjd än mig som säljare.
  • Anna T
    • Ålön
    2019-01-14 Verifierad kund
    Jag sålde mitt älskade sommarställe och jag fick bra kontakt med Pia. Hon var mycket behjälplig och inläst på området och gjorde ett bra försäljningsarbete i en period då sommarhus kanske inte säljs så frekvent (sen höst). Trodde nog inte att det var en bra tid att sälja, men det gick ju bra, så det var positivt.
    2019-01-14 Verifierad kund
    Köpt en tvåa som första lägenhet åt vår son.
    Pia var: Vänlig, tillmötesgående, erfaren.
    Möjligen ngn svaghet i kunskap när vi ville utforma lägenhetsköpet som en gåva.
    • Centrum
    2019-01-14 Verifierad kund
    Vi köpte en sekelskifteslägenhet på 138 kvadrat i Uppsala där Pia hade hand om försäljningen.
    Pia har givit oss förstklassig service från dag ett. Trevligt bemötande och noggran med detaljer. Öppen, ärlig och personlig.
    Jag hoppas att jag och min familj ska bo kvar i den här lägenheten livet ut - men om vi någonsin skulle sälja så är Pia vårt förstahandsval som mäklare - och det är inte något jag bara skriver.
    Tack Glenn hoppas ni kommer bo där livet ut!
    Kram
    Pia
    Pia Björklund
  • Agneta H
    • Ålön
    2018-12-26 Insamlad av företaget
    Köpt andel i Fritidshus.
    Proffesionellt bemötande och förhållningsssätt.
    Informativ och välplanerad visning av fritidshus och närmiljön på ön. Mycket tydlig genomgång av skriftliga underlag och köpevillkor.
    Ytterst lyhörd för både säljare och köpares tankar, behov och önskemål. För vår del i affären blev det en matchning och 100% nöjdhet.

Vi kan uppriktigt och ärligt varmt rekommendera Erik Olssons Fastighetsförmedlig till släktingar, vänner och bekanta.
    Snälla Agneta det var ett nöje att få sälja till er tack för det fina omdömet! Pia Björklund
    • Hjorthagen
    2018-12-20 Verifierad kund
    Vi var mycket nöjda med Beatas bemötande. Hon var väldigt trevlig och kunnig. Dessutom var det väldigt lätt att få kontakt med henne via telefon och sms, det uppskattades!
  • Mikael P
    köpte sin lägenhet med hjälp av Veronika Oskarsson  en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2018-12-19 Verifierad kund
    Jag köpte en 1:a på kungsholmen av Veronika, hon var mycket trevlig , och förklarade allt om lägenheten och om föreningen.
    Veronika är en mycket duktig mäklare, så när jag kommer sälja en dag så kommer jag kontakta henne.
    2018-12-18 Verifierad kund
    Vi köpte en bostadsrätt i Råcksta och Beata var väldigt hjälpsam och aktiv samt ytterst lösningsorienterad gällande våra problem och funderingar. Hon gjorde också processen väldigt lätt för oss som förstagångsköpare genom att vara tillgänglig och förstående. Hon överträffade våra förväntningar.
    Vi är ytterst nöjda med hennes jobb och skulle absolut rekommendera henne vidare.
  • Johnny M
    • Hornstull
    2018-12-13 Verifierad kund
    Veronika har varit mycket kunning, ordningsam, tillgänglig, glad och trevlig under sitt uppdrag att sälja vår lägenhet.
    Rekommenderas verkligen!
  • skrev om Veronika Oskarsson  en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2018-12-13 Spontant omdöme
    Har både sålt och köpt lägenhet med hjälp av Veronika. Hon har genomgående varit proffsig, påläst, trevlig och väldigt engagerad i processerna. Hon ser till att alla i processen känner sig trygga och både som köpare och säljare har jag blivit väldigt nöjd.

Mycket bra service och jobbade verkligen hårt för att få ett så bra slutpris som möjligt när jag sålde min lägenhet, arbetet gav resultat och slutpriset blev bra i dagens tuffa marknad.

Jag kan varmt rekommendera Veronika till andra.
    2018-12-13 Verifierad kund
    Veronika sålde min lägenhet proffsigt och är alltid varm, pedagogisk och behjälplig
  • Michael D
    skrev om Pia Björklund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    2018-12-04 Spontant omdöme
    Pia är en engagerad och serviceminded mäklare som på kort tid lyckades sälja min lägenhet , trots en avkyld bostadsmarknad. Professionell och kommunikativ genom hela försäljningsprocessen samt nåbar dygnet runt , jag kan varmt rekommenderar Pia.
    Tack Michael för de fina orden om mig! Pia Björklund
  • Fatima E
    • Centrum
    2018-12-02 Insamlad av företaget
    Vi har köpt en lägenhet. Pia var säljarens mäklare. Hon var väldigt kunnig, noggrann och trevlig.Hon gjorde mer än vad som är förväntad av en mäklare både från köparens och säljarens perspektiv. Hade vi haft tid att byta mäklare till Pia när vi skulle sälja vårt hus hade vi gjort det!
    Tack Fatima för de fina orden om mig! Pia Björklund