Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

Sveavägen 147, 113 46 Stockholm — Visa karta

4.7 i betyg av 1992 rekommendationer
På Erik Olsson utmanar vi mäklarbranschens konventioner och tänker nytt istället för att dra i gamla hjulspår. Vi jobbar metodiskt och på ett förutseende sätt. Helt enkelt en modern mäklartjänst som maximerar möjligheterna till en bra affär!

Vi vill att du ska känna dig lugn och trygg genom hela bostadsaffären och vi gör vårt yttersta för att du ska bli mer än nöjd. Våra mäklare är specialister på sina områden och kan marknaden just där du vill sälja eller köpa din bostad. Gemensamt säljer vi tusentals bostäder årligen på Erik Olsson.

Kontakta oss om du vill få Bäst Betalt för din bostad!
Mån-Sön: 08:00-20:00

Läs vad 1992 kunder tycker om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

• Joakim H
    Joakim H skrev om Gabriella Löves en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Väldigt professionell, lyhörd, hjälpsam utöver hennes ordinarie arbetsuppgifter och lättsam att arbeta med.
  • Erika P
    Erika P skrev om Rebecca Vitai Johnsson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Rebecca var superproffsig och trevlig!
  • Nillo H
    Nillo H skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Erfaren Fastighetsmäklare. Duktig, positivt , finns inget negativt att säga. Ska du sälja din bostad ska du välja Ida Petersson på Erik Olsson!!! REKOMMENDERAS!!!!
  • Tina O
    Tina O skrev om Marcus Ljungdahl en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Marcus är professionell, pigg, glad samt inger ett mycket seriöst intryck. Han levererade bästa tänkbara försäljningsresultat. Hans positiva energi och driv gör att ni är i säkra händer.
    2017-05-22 Marcus L svarar Tina O
    Hej Tina,
    Tack för din fina kommentar och ett trevligt samarbete.
    Så kul att vi lyckades bräcka föreningsrekordet och leverera ett fantastiskt slutpris.
    Lycka till och hör av dig vid frågor! :)
  • Malin H
    Malin H skrev om Pontus Hederstedt en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Nu i veckan sålde jag min bostad på anrika Metargatan här i Stockholm, där mitt val av mäklare var Pontus Hederstedt. Jag vill helt enkelt bara framföra mina upplevelser av Pontus då jag är ofantligt nöjd med honom som mäklare.
    Jag arbetar själv som stylist och har genom åren haft många samarbeten med andra byråer där min roll alltid befunnit sig på byråsidan i försäljningsprocessen.

Som mäklare ska du ju givetvis ha koll på juridik, lagar och avtal vilket Pontus har. Men han har så många andra kvalitéer.
    Han är i grunden lugn och förtroendegivande, men vet också exakt när han behöver trycka på och driva processen framåt utan att det upplevs forcerat på ett oskönt sätt. En riktigt duktig människokännare.
    Jag upplevde honom även som en mycket bra lyssnare och han var otroligt lyhörd inför mina behov som kund. Ingenting kändes som en omöjlighet och han var otroligt flexibel under hela försäljningsprocessen, med en mycket hög servicekänsla. Där struktur kändes som ett starkt ledord i hela hans arbete. Jag vill helt enkelt lyfta fram honom, jag rekommenderar honom verkligen!
  • Valentin P
    Valentin P skrev om Louise Frankenberg en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Jag fick väldigt bra hjälp av Louise, hon var alltid tillgänglig och återkopplade snabbt när man hade frågor. Jag kan inte ge mindre än max betyg!
  • Ali A
    Ali A skrev om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Det var inget fel med bemötandet. Men mäklaren var för fokuserad på sitt arvode än att sälja min lägenhet med bästa pris
  • Hesho K
    Hesho K skrev om Louise Frankenberg en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Louise Frankenberg är en otroligt duktig mäklare. Jag litar på henne när det kommer till allt inom fastigheter.
    Hon är alltid positiv och får en alltid att känna sig trygg. Jag kommer att rekommendera Louise till alla jag känner!
  • Frida M
    Frida M skrev om Magnus Jansson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Kunnig om området och det kändes tryggt att ha Magnus som mäklare. Hjälpsam och mån om att vi skulle känna oss säkra i vår försäljning. Höll oss uppdaterade hela tiden och lätt att få tag på on det var nåt.
  • Nima A
    Nima A skrev om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    He advertised and sold an apartment to me as recently renovated. Later on when I get in touch with the BRF as owner of the apartment, I was informed that the reconstruction has been performed without consent from BRF and they consider it as illegal.
    This is not a small issue. When I asked for his help in the issue, he did not provide any help.
  • Caroline P
    Caroline P skrev om Joakim Bogeling en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Joakim är otroligt professionell, lugn, saklig, tydlig, han kan sitt jobb och har glimten i ögat!
    Skötte min försäjlning strålande! Joakim får mina varmaste rekommendationer!
    Helt enlkelt bäst!
    Tack Jocke!

Caroline, Solna
  • Sara P
    Sara P skrev om Max Calland en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Max var en väldigt trevlig och professionell mäklare. Rekommenderas varmt.
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Rebecca Vitai Johnsson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Trevlig, bra bemötande. Gav ett kompetent intryck.
  • Robert E
    Robert E skrev om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Kunnig, målmedveten.
    Rekommenderas starkt
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Snabb smidig och bra affär .
    Mycket bra mäklare som är tillgänglig när du än ringer .
    Rekomenderar honom starkt
  • Oliver S
    Oliver S skrev om Marcus Ljungdahl en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Marcus är en grym mäklare med energi och driv som jag tror är svårt att hitta hos någon annan mäklare. Marcus höll oss hela tiden uppdaterade om vad som hände, vilket gjorde att vi som säljare kände oss delaktiga i hela säljprocessen. Jag kan absolut rekommendera Marcus till er som skall välja mäklare då han också är en fantastisk säljare.

-Oliver
    2017-05-22 Marcus L svarar Oliver S
    Tack Oliver, vad kul att ni är så nöjda :)
    Nu jobbar vi hårt för att ni ska hitta ert nästa drömboende!
    Trevlig kväll!
  • Sara N
    Sara N skrev om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Snabbt återkoppling och enkel och rak kommunikation.
  • Stockholms Stadsbud
    Stockholms Stadsbud skrev om Joakim Bogeling en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Joakim är verkligen att rekommendera, sakkunnig, trygg och snabb på bollen. Upplevde att närvaron var total och det är få mäklare som kan visa det engagemanget i den stress som man befinner sig i. Bästa mäklaren!!!! 5/5 möjliga *
    //Susanne i Rönninge
  • Gustav S
    Gustav S skrev om Marcus Ljungdahl en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Marcus gav ett mycket professionellt och tryggt bemötande från första början till slutet av kontakten.
    Att alltid kunna få kontakt med honom och hela tiden få en bra uppdatering av läget gav mig som köpare ett mycket gott intryck!

Som helhet ger jag Marcus bästa möjliga betyg!
    2017-05-22 Marcus L svarar Gustav S
    Tack Gustav för din fina kommentar och till en jättefin bostad :)
    Vi ses vid tillträdet. Trevlig sommar!
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Väldigt trevlig, kunnig och hjälpsam.
  • Shirin A
    Shirin A skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Trevlig och kunnig, man känner sig bekväm med henne.
  • Patricia I
    Patricia I skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Mycket tillmötesgående och lyhörd under alla delar av köpet av bostaden.
  • Parvin G
    Parvin G skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Ida var mkt mkt professionellt precis det som varje kund förväntar sig.
  • Anna T
    Anna T skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Fantastisk mäklare. Närvarande, professionell och alltid där!
  • Sarah T
    Sarah T skrev om Rebecca Vitai Johnsson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Jag är oerhört nöjd med Rebeccas arbete i samband med försäljningen av min lägenhet. Hon var väldigt proffsig och det var tydligt att hon gjorde sitt yttersta för att både säljare och köpare skulle vara nöjda med affären. Jag är övertygad om att det är på grund av henne som jag fick så bra betalt för min lägenhet.

Jag kan varmt rekommendera Rebecca till den som ska sälja sin bostad!
  • Wilson D
    Wilson D skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Mäklaren Ida Petersson gjorde ett fantastiskt jobb i vårt fall. Hon var tillgänglig, uppmärksam av våra behov, proffsig, öppen, och hade stort kunskap om både fastighet och administrativa/logistiska detaljer. Vi rekommenderar henne och skulle absolut välja henne igen vid behov.
  • Markus H
    Markus H skrev om Veronika Oskarsson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Veronika är professionell och ser till att ta både säljare och köpares intressen tillvara. Dessutom kunnig o fantastisk bra trevlig!
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Jag mötte henne första gången när vi avslutade o skrev papper. Hon hälsade inte ens.. sammanfattar nog det hela av mitt intryck
  • Gabi L
    Gabi L skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Hon är bra och dugtig och jaete snällt
  • Josefin A
    Josefin A skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Lätt att ha kontakt med, Ida sätter sin kund i fokus! Jag är otroligt nöjd.
  • Wilder R
    Wilder R skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Ida Petersson är en mycket kompetent och professionell mäklare som jag har haft förmånen att träffa i samband med försäljningen av min lägenhet i Frösunda.
    Hon utför sitt arbete på ypperligt sätt, hon bemöter kunden på ett sätt som bara hon kan göra. Hon kan verkligen göra affärer så att både säljare och köpare är nöjda.
    Om jag säljer eller köper en annan lägenhet så är det henne jag kommer kontakta.
  • Bert S
    Bert S skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Vi blev bemötta på absolut bästa sätt. Ida Petersson levde upp till våra förväntningar till 100%. Det kunde inte vara bättre för oss som kunder. Vi rekommenderar henne verkligen som mäklare.
  • Sara S
    Sara S skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Otroligt proffsig, kunnig och tillmötesgående. Glad och trevlig och visar ett starkt intresse för jobbet och oss som kund. Kunde inte vara nöjdare.
  • Mattias A
    Mattias A skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Initialt trevlig och aktiv. Så här efter att kontraktet är påskrivet svår att få tag på och upplevs ointresserad.
    2017-05-08 Ida P svarar Mattias A
    Tack för ditt svar Mattias! Tråkigt att du känner dig besviken och tycker att jag brustit i min återkoppling. Ha en fin dag!
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Köpte en lägenhet där hon var ansvarig mäklare.
  • Eva F
    Eva F skrev om Ida Petersson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Ida var väldigt bra. Vi fick ett högre pris på lägenheten än vad vi kunna förvänta oss. Vi blev mycket nöjda!
  • Per L
    Per L skrev om Marilyn Siikanen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Väldigt bra bemötande, tydlig kommunikation och snabba svar. Marilyn och Erik Olsson gav mig ett slutpris jag var nöjd med och en väldigt smidig process på vägen dit.
    2017-05-08 Marilyn S svarar Per L
    Tack för ditt svar Per och tack för ett trevligt samarbete, hoppas du trivs bra på Söder!
  • Annika Elisabeth B
    Annika Elisabeth B skrev om Marilyn Siikanen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Jag tycker hon gav ett proffsigt intryck samt att hon var väldigt trevlig!
    Trots att jag inte var hennes "kund" då jag icke var säljare, så blev jag väldigt glad när hon kom ihåg mig och skickade ett julkort i julas!
    Liten gest men som fick mig att minnas henne mer än mäklaren som sålde min lägenhet!
    2017-05-08 Marilyn S svarar Annika Elisabeth B
    Tack så mycket för ditt svar Annika! Kul att du uppskattade julkortet. Hoppas att du trivs bra på Söder. Tveka inte att kontakta mig om du eller någon du känner behöver hjälp med värdering/försäljning!
  • Josefine Anna Linnea A
    Josefine Anna Linnea A skrev om Marilyn Siikanen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Bemötandet av mäklaren var bra.hon var vänlig och tillgänglig.
    Dock så upplever jag hela budgivningen som tveksam. Jag ledde budgivningen och vann den.men då var inte säljaren nöjd med högsta budet och mäklaren försökte få mig att lägga ytterligare ett bud över mitt egna högsta bud.med motiveringen att hon hade värderat/sagt till säljaren att lägenheten var värd 3100 tkr. Utgångspriset var 2395 tkr (tror jag, alt 2495 tkr). Mäklaren värderade alltså lägenheten till ca 700 tkr mer än vad de satte som utgångspris. Vet inte vad reglerna säger om sånt men som köpare upplever jag hela budgivningsprocessen (som nästan tog en vecka) samt utpriset som något skevt och till klar fördel till säljaren.
    2017-05-08 Marilyn S svarar Josefine Anna Linnea A
    Tack för ditt svar Josefine! Tråkigt att du känner dig besviken över hur jag hanterade försäljningen och jag ber om ursäkt ifall jag varit otydlig i min kommunikation.
  • Timothy Y
    Timothy Y skrev om Marilyn Siikanen en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Vi var köpare av ett radhus som såldes av Marilyn. Jag upplevde henne som engagerad och pålitlig. Hon ställde med kort varsel upp på en förhandsvisning dessutom som var viktig för oss.
    2017-05-07 Marilyn S svarar Timothy Y
    Tack för ditt svar Tim!
    Hoppas att du och Malin kommer att trivas bra i huset och att ni får en fin sommar!
  • Karolina G
    Karolina G skrev om Rebecca Vitai Johnsson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Rebecca var mycket engagerad, proffsig och lättillgänglig under hela säljperioden. Fick ett jättefint bemötande och skulle definitivt rekommendera henne till andra.
  • Magdalena
    Magdalena skrev om Magnus Jansson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Magnus!
    Vi är överförtjusta efter din insats i samband med köp och försäljningar av vår hus och lägenheter(2)
    Du är proffsig på alla sätt!
    Ödmjuk, konkret, lätt att kommunicera, mycket tillgänglig och hjälpsam, kunnig, angegerad, snabbt tänkande, driven och vi har all förtroende för dig!
    Du har bästa rekommendationer från oss!
    Stort Tack och all lycka till!
  • Iba S
    Iba S skrev om Adi Stukan en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Utmärkt, driven mäklare som varmt rekommenderas!
  • Lena L
    Lena L skrev om Pia Björklund en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    HEJ Pia har varit fantastisk och så proffsig !!Jag är supernöjd som kund och kommer rekomendera henne till andra som behöver hjälp !!mvh LenaLilja
    Pia B gillar detta
  • Göran T
    Göran T skrev om Adi Stukan en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Bra.....................................................
  • Emilia L
    Emilia L skrev om Veronika Oskarsson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Bara positivt.Kan varmt rekommenderas!
    2017-05-08 Veronika O svarar Emilia L
    Hej Emilia!
    Stort tack för din positiva feedback, så roligt att läsa att ni är nöjda med mig :)
    All lycka till er!
  • Oscar K
    Oscar K skrev om Veronika Oskarsson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Tillmötesgående, flexibel och trevlig! Arbetar hårt för att båda parterna ska bli nöjda. Rekommenderas starkt!
    2017-05-08 Veronika O svarar Oscar K
    Hej Oscar!
    Stort tack för de värmande orden. Hoppas ni ska trivas i er nya underbara lägenhet :)
  • Björn M
    Björn M skrev om Veronika Oskarsson en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Väldigt bra! Tydlig med information genom hela processen och flexibel och bra service. Väldigt lätt att få tag på även utanför kontorstid, både via mail oc telefon.

Veronika var lyhörd för våra önskemål genom hela processen. Rekommenderas starkt!
    2017-05-08 Veronika O svarar Björn M
    Hej Björn!
    Stort tack för ert förtroende vid er försäljning, så himla roligt att höra att ni blev nöjda med mitt jobb. Stort tack för den varma rekommendationen! Vi ses snart igen :)
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Jenny Nordstrand en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Jenny är en sympatisk och ödmjuk mäklare med bra tips och råd kring en lägenhetsförsäljning. Jenny har visat stort engagemang och fixar lösningar där det behövs. Varmaste rekommendationer.
  • Oskar W
    Oskar W skrev om Felix Hasselberg en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm
    Stort tack Felix för att du har hjälpt mig mycket framförallt i min köpprocess. Du ställer alltid upp och svarar på frågor, återkopplar snabbt och levererar alltid en service utöver det vanligt. Skulle starkt rekommendera Felix till alla kunder som går i sälj- eller köptankar!
    2017-04-27 Felix H svarar Oskar W
    Tack Oskar och tack för dina fina kommentarer! Som vanligt, du kan alltid ringa mig om du har frågor kring bostadsaffären. Vi hörs!
    Felix H gillar detta
Magnus Jansson