Fastighetsbyrån Gällivare

Fastighetsbyrån Gällivare

En del av Fastighetsbyrån www.fastighetsbyran.com
  • BadgeFiveYears
Ring 0970-666 01 Dela

Fastighetsbyrån Gällivare är din lokala fastighetsmäklare som erbjuder ett brett utbud av tjänster för både köpare och säljare. Vi är specialiserade på fastighetsförmedling i Gällivare med omnejd. Vi har ett stort nätverk av köpare och säljare, vilket gör att vi är väl rustade för att hjälpa dig att hitta din drömfastighet eller...

235 omdömen om Fastighetsbyrån Gällivare

Linus A
Gammelstad

Bra bemötande, hjälpsam och snabb på svar vid funderingar kring kontraktsskrivningen. Hjälpte även till att föra dialog mellan mig och säljaren kring en detalj som egentligen låg utanför själva försäljningen/köpet. Svarade på frågor även kvällstid.

Jan L
Gammelstad

Bemötandet har varit mycet brs.

Elaine L
Gammelstad

En positiv, glad, lyhörd person. Han visade oss runt på området. Vi fick även se på en möblerad samt ett tomt radhus. Man fick ganska snabbt en positiv inställning till Boklok.

Jonas A

Proffsig och bra Mäklare. Allt gick smidigt

Therese L
Alvik/Långnäs

Bra och fint bemötande, tydligt och bra kommunikation.

Daniel O
Alvik/Långnäs

Bra på att kommunicera och trevlig

Linn K
Gammelstad

Tillmötesgående, engagerad och informativ.

Peter W
Gammelstad

Proffsigt, trevlig, kunnigt och tryggt bemötande från Daniel!

Daniela N
Gammelstad

Snabba svar, tillmötesgående och trevlig! Proffsigt bemötande.

Linda K
Gammelstad

Duktig och tillgänglig, bra på att få fram information snabbt. Lätt att kommunicera via sms.

Thorben T
Örnäset

Väldigt bra bemötande,lung och kunnig eftersom det var första gången vi skulle sälja hade vi inte vetskapen om hur saker och ting skulle vara men Fredrik var duktig på att förklara och bistå med information, Fredrik var bra när buden kom och fick att inte ta första och bästa budet men guide oss igenom allt till ett bra pris på vårat hus

Anna-Karin T
Örnäset

Kunnig tålmodig mkt trevlig och som vår 18 åriga son sa ” han är rätt skön ”

Senada S
Råneå

Han var väldigt hjälpsam med allt som behövde göras. Han var professionell och gjorde sitt jobb väldigt bra. Vi är väldigt glada med hans tjänster.

Ludvig M
Centrum

Bra bemötande, lätt att boka tid med. Svarar alltid snabbt vid förfrågningar.

Samira B
Skrev om Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå

Fredrik sålde våran villa och vi är supernöjda med honom. Allting från första möte till affär gick smidigt. En mäklare som vet vad han håller på med och alltid tillgänglig för sina kunder. Rekommenderar starkt Fredrik!

Herlander Manuel Gomes S
Smedsbyn

Trevlig, kunnig och lätt att prata med. Omständigheterna var tyvärr inte de bästa för att kunna dra full nytta av hans erfarenhet. Jag är nöjd med hans arbete att hjälp att sälja min bostad. Fredrik hade alltid tid för försöka lösa mina problema

Jan A
Burströmska Gärdan

Mycket bra rakt igenom 👌en mycket bra hanterad försäljning. Bra bemötande också.

Lena W
Burströmska Gärdan

Fredrik Schön på Fastighetsbyrån i Luleå är en lyhörd, empatisk och kunnig mäklare. Vi bemöttes med respekt och kunde tryggt luta oss tillbaka och lita på hans kunskap. Kan varmt rekommenderas .

Jessica L
Brändön

Vi blev bemött på ett bra sätt, kände oss trygg och väl omhändertagen. Upplevde en lättsam och fin dialog rakt igenom hela försäljningen och vi fick svar så fort vi hade några funderingar och Fredrik har varit väldigt tillmötesgående mot oss. Vi rekommenderar starkt att anlita fastighetsbyrån.

Oliver H
Centrum/varvet

Jag blev trevlig och respektfullt bemött. Jag hade inga särskilda förväntningar, men är nöjd med Fredrik. Fredrik var tydlig och höll mig uppdaterad, god kommunikation.

Sonja L
Centrum/varvet

Trevlig, kändes ärlig och kunnig. Bra på att förklara och komma med ideer. Snabba svar när jag undrade något. Rekommenderas!

Sofia E
Sandön

Allt gick snabbt och smidigt. Möjliggjorde så vi kunde få vår stuga redan till påsk vilket uppskattades!

Daniel E
Sandön

Otroligt trevlig mäklare, proffesionell,

Ann-Louise G
Örnäset

Bra bemötande o bra inf o uppdateringar

Emma A
Bergviken

• Han var proffsig, genuint bemötande, noggrann. Han fick mig att känna mig trygg vid första lägenhetsköp. Väldigt nöjd! • Hade inga större förväntningar men blev glatt överraskad. • Han var proffsig genom hela processen. jag fick ett väldigt bra bemötande, han var personlig och lugn, snabb vid svar av frågor. Gav tydliga svar. Detta gjorde att mina tankar vid köpet kändes tryggt. Skulle absolut rekommendera honom!

Karin F
Rutvik

Fredrik har ett lugnt och fint bemötande lätt att prata med hade dock önskat lite bättre info om saker som kunde påverka tillgänglighet t.ex semester. Det är min reflextion eftersom det är första gången som jag är i kontakt med mäklare. Men i det stora hela sköter han sitt jobb bra tycker jag.

Ulf B
Skurholmen

Bara bra! Allt har fungerat på ett bra sätt hittills!

Jonatan H
Skurholmen

Proffsigt bemötande rakt igenom. Inte för påstridig som många kan vara men lättillgänglig och fått svar på alla frågor som varit. Uppskattar även ärligheten och rakheten igenom budgivningen.

Jan B
Skurholmen

Bra bemötande, proffsigt agerande vid budgivningen.

Maike D
Södra Sunderbyn

Trevligt bemötande. Tillmötesgående och inte för mycket på.

Andreas J
Södra Sunderbyn

Fredrik är proffsig, tydlig och noggrann. Vi är otroligt nöjda med Fredrik.

Thomas Å
Södra Sunderbyn

Blev bemött på ett bra och seriöst sätt. Återkopplar till mig som säljare på ett bra och lämpligt sätt. Fredrik hade en bra bild på vad jag kan få för fastigheten.

Emil P
Gammelstad

Vi köpte vårat hus via Fredrik i början av sommaren, allt var frid och fröjd. Lätt att få kontakt med raka puckar samt snabba svar, även under kvällstid. Mycket bra intryck såhär långt! MEN. I prospektet för huset angavs bredband via Lunet, med andra ord Fiber. Cirka 1 månad innan tillträde uppdagades att huset INTE hade indraget fiber. Vi påbörjade en process där Fredrik lovade att reda ut detta och höra av sig inom ett par dagar. Efter ca 3 veckor fick VI kontakta Fredrik för att få klarhet. Vi fick ändra fram till tillträdesdagen...

Lubin L
Burströmska Gärdan

En mkt trevlig och pålitlig person. Enkel att göra business med. Rak på saken. Allt går snabbt och smidigt med honom.

Niklas F
Mjölkudden

Helt ok. Som första gångs köpare kunde mäklaren haft en något bättre framtoning och pedagogik i själva processen. Jag hade ganska höga krav/förväntningar sett till mäklarens kunskaper om omvärldsbevakning, där tyckte jag inte mäklaren levererade. Med omvärldsbevakning/analys menar jag att som mäklare bör man ha djupare insikter i hur faktorer påverkar en lokal fastighetsmarknad, tex höjda räntor i USA. Annars en ok upplevelse på visningen av lgh

Mattias M
Östermalm

Trevlig och lätt att ha att göra med. Över lag nöjd, men kom lite väl nära inpå visningarna så vi mötte spekulanter på väg ut.

Ingemar H
Centrum/varvet

Fredrik gav ett trevligt och professionellt intryck genom hela processen. Vi kan verkligen rekommendera honom och vi skulle inte tveka att nyttja hans tjänster igen.

Karin F
Östermalm

Har ingen erfarenhet av mäklare eftersom jag aldrig förut gjort bostadsaffär Fredrik verkar lugn och korrekt gick igenom köpet noga. Visningen var mest att gå runt och få en egen uppfattning fick förstås svar på frågor.

Ida K
Gammelstad

Vi är väldigt nöjd med Fredrik som mäklare som var väldigt rak, tydlig och lätt att nå samt kommunicera med under köpets gång av huset.

Jonas N
Bälinge

Mycket bra bemötande och väldigt saklig framställan av objektet utan att försöka skönmåla något. Överlag väldigt positivt då det var första gången jag träffade mäklaren.

Stig Lennart U
Bälinge

Trevlig mäklare med gott bemötande. Gjorde ett bra arbete med försäljningen av vår fastighet.

Marie U
Bälinge

Trevlig mäklare med gott bemötande som gjorde ett bra arbete med försäljningen av vår fastighet.

Erika B
Bälinge

En av de bästa mäklarna jag träffat. Saklig, trevlig och professionell. Försökte inte försköna eller prata bort något, svarade uppriktigt och ärligt på alla frågor. Snabb på återkoppling. Fem av fem!

Christer L
Centrum/varvet

Blev väldigt bra bemött. Han levde upp till förväntningarna jag hade om en mäklare.

Iman S
Hällbacken

He was a nice guy with a positive attitude. I'm happy with the selling process and his support so far.

Siv Merete R
Burströmska Gärdan

Fredrik var veldig trivelig og tydelig. Gir ham de beste rekomanderinger 😊

Andreas S
Köpte sin lägenhet med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå

Fredrik var lugn och bemötande till mina frågor. Kände mig mkt trygg med mitt bostadsköp.

Malin B
Ale

Trevligt och bra bemötande av en engagerad mäklare.

Niklas H
Centrum

Reella och tydliga förväntningar på försäljningen. Bra återkoppling, trevlig

Jenny H
Hertsön

Inte känt mig viktig som kund. La bud tidigt. Skulle bli visning kort därefter och snabba besked efteråt. Visningen blev framflyttad 1 mån, ingen info från honom om det. Det hörde vi från säljaren (arb kollega till min man). Pratade vid vårt första samtal om att titta på vårt nuvarande hus inför försäljning. Han hörde inte av sig förens 1,5 månade senare när vi vunnit budgivningen, och då hade jag redan anlitat annan mäklare.