Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Södra Hammarbyhamnen Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad

Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad

Henriksdalsallén 35, 131 55 Stockholm — Visa karta

Om du vill bo i en stadsdel med marina miljöer och skärgårdskänsla, är Hammarby Sjöstad något för dig. Här bor du med promenadavstånd till både Södermalm och Sickla och massor av parker, bryggor, restauranger och kajer i närheten. Om detta är ett område för dig, ska du kontakta oss på Fastighetsbyrån.

Vi har lång erfarenhet av branschen och god koll på alla boendemöjligheter i Hammarby Sjöstad. Här kan du välja och vraka mellan massor av exklusiva och charmiga bostadsrätter, vissa helt nybyggda. Varmt välkommen!

Läs vad 455 kunder tycker om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad

• Amanda K

2019-04-10

Amanda K skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Sålt en lägenhet på 113 kvm i Hammarby Sjöstad. Svårt utgångsläge då det var ovanligt många fyror ute på marknaden.
    Hampus visade stor professionalitet, var mycket noggrann, informativ och visade stor tillgänglighet genom hela processen. Han var behaglig i dialogen och tvekade inte att göra det där lilla extra som gör att man som kund känner sig prioriterad och väl omhändertagen. Att resultatet var framgångsrikt och överträffade förväntan är naturligtvis också viktigt samt att köparen uttryckt att även hon är imponerad av hans arbete. Kort sagt, en medarbetare att vara rädd om och värna om inför framtiden. Avser inte att flytta igen inom överskådlig framtid men kommer varmt att rekommendera Hampus Forsberg till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-04-10

WILLIAM W skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Ödmjuk, ärlig och väldigt snabb i återkoppling! Rekommenderar varmt Hampus! Tummen upp! Läs mer
  • 2019-04-04

Jane L skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Very knowledgable and thorough.
    Great service even after he had sold the place. Läs mer
  • 2019-03-22

Lukas B skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tillsammans med min sambo sålde jag vår lägenhet i Hammarby Sjöstad. Hampus var trevlig, noggrann och professionell genom hela processen. Han var saklig och förklarade tydligt och pedagogiskt hur han såg på marknaden, prisutveckling och strategi för försäljning. Vi är nöjda. Läs mer
  • Marianne M

2019-03-20

Marianne M skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Det finns många mäklare i Hammarby Sjöstad, men bara en Lena Kofoed. Vi sålde precis vår trea i Sjöstan genom henne och kunde inte vara nöjdare. Lena är okonstlad, varm, jordnära, lugn, proffsig och driven på samma gång. Dessutom har hon en mycket behaglig och positiv utstrålning. Hon kan allt om Sjöstan och flyttar vi någonsin tillbaka hit kommer vi garanterat att välja henne igen. Fem plus! Läs mer
    2019-03-20 Lena K svarar Marianne M
    Tack snälla ni. Nu blev jag så himla glad.

Ni har varit riktigt bra att samarbeta med.
    Det gör jag gärna om.

Stort tack!
  • 2019-03-18

My F skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Försäljning bostad.
    Mäklare lyssnade ej på oss och våra önskemål utan körde sitt eget race, trots flertalet kommentarer från oss.
    Lägenhet blev dock snabbt såld så på så sätt bra. Läs mer
    2019-03-18 Hampus F svarar My F
    Tråkigt att du har uppfattat förmedlingen på det här sättet. Jag känner att jag hade tät kontakt med din partner under hela processen och att vi vred och vände på alla olika strategier. Jag borde ha haft mer parallell kontakt även med dig. Jag känner även att vi fick lägenheten såld till ett bra pris, och om man tittar bakåt är det många lägenheter som var ute samtidigt som oss som ännu inte blivit sålda. Det är en tuff marknad, och om det hade funnits något realistiskt sätt att överträffa det resultat vi uppnådde hade jag definitivt rekommenderat att gå den vägen.

Jag hör vad du säger och tar åt mig av dina synpunkter. Är ledsen för att upplevelsen blev som den blev.
  • 2019-03-14

Anders G skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Levererar positivt och effektivt. Läs mer
    2019-03-14 Lena K svarar Anders G
    Tack Anders för positiv feedback!
  • Monika B

2019-03-13

Monika B skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Hej,
    Jag har en mycket bra erfarenhet av Lena som mäklare. Jag köpte min bostad via henne för åtta år sedan och sålde nu densamma. Hon är en mycket positiv och behaglig person som är lätt att arbeta med. Det är lätt att känna förtroende för Lena. Hon har lång erfarenhet och kunskap om området, Hammarby Sjöstad. Läs mer
    2019-03-14 Lena K svarar Monika B
    Tack Monika, vad glad jag blir.
  • 2019-03-12

Frida A skrev om Fanny Edlund Asfour en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi sålde en två i Sjöstan. Fanny var väldigt trevlig och professionell.
    Vi fick sålt för lite mindre än planerat men allt gick väldigt smidigt.
    Vi hade en mycket bra upplevelse! Läs mer
    2019-03-12 fanny.asfour@fastighetsbyran.se svarar Frida A
    Tack Frida för den fina kommentaren :)
  • 2019-03-08

Tora R skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket bra bemötande. Trevlig och enkel att kommunicera med! Inget att klaga på alls. Lyssnade till våra önskemål och var alltid uppmuntrande. Läs mer
    2019-03-14 Lena K svarar Tora R
    Härligt Tora, tack! Det var ett nöje att samarbeta med er.
  • 2019-03-04

Mats L skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Köpt lägenhet i Hammarby Sjöstad.
    På ett korrekt sätt
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar
    Sammantaget bra mäklare Läs mer
    2019-03-14 Lena K svarar Mats L
    Tack för feedback. Vad bra att du är nöjd Mats.
  • Sara F

2019-03-04

Sara F skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Har köpt en lägenhet i Hammarby Sjöstad där Lena var ansvarig mäklare. Inte haft så väldigt mycket kontakt med Lena då jag är köpare, men den kontakt hi har haft har varit trevlig och positiv. Läs mer
    2019-03-08 Lena K svarar Sara F
    Hej Sara och tack för att du tog dig tid att svara. Hör gärna av dig om du funderar på något framöver. Trevlig helg!
  • 2019-02-14

Anders L skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket bra bemötande och genomförande av försäljningen. Läs mer
    2019-02-19 Lena K svarar Anders L
    Härligt Anders att ni är nöjda. Roligt att samarbeta med er.
  • 2019-02-14

Kjell Y skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    1-rumslägenhet Hammarby Sjöstad
    Mycket tillgänglig mäklare o fint personligt bemötande vid alla tillfällen.
    Viss osäkerhet vad gäller rätt prisnivå. Väl förberett med fotografering och kontraktsformulär etc.
    Positiv upplevelse kring försäljningen. Läs mer
  • 2019-02-13

Charlotte L skrev om Fanny Edlund Asfour en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket lätt att samarbeta med,kollar upp saker och är lyhörd! Läs mer
    2019-02-14 fanny.asfour@fastighetsbyran.se svarar Charlotte L
    Tack för bra samarbete och fin kommentar! :)
  • 2019-02-10

Moa P skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Har både köpt och sålt en bostadsrätt genom Tobias. Han inger stort förtroende, kunskap om marknaden och ser till att ro affären i hamn på ett behagligt sätt för samtliga parter Läs mer
  • 2019-01-24

Åsa A skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Jag har anlitat Fastighetsbyrån i 3 försäljningar av bostäder och har i alla 3 försäljningarna varit supernöjd med slutresultatet. Jag kan varmt rekommendera Fastighetsmäklarna som lägger stor vikt på att hitta rätt köpare och lyckas möta både säljaren och köparen på ett utomordentligt sätt! Ett stort tack till en proffsig mäklarbyrå. Läs mer
    2019-02-19 Lena K svarar Åsa A
    Superstort tack Åsa. Det är ett sant nöje att samarbeta med dig.
  • 2019-01-14

Kerstin E skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi sålde vår lägenhet för 7,5 miljoner och vi är så nöjda med Hampus som mäklare. Han återkopplade till oss kontinuerligt under säljprocessen, ibland flera gånger om dagen och alla tider, morgon som kväll. Han har verkligen gjort allt vi förväntade oss... hårt arbetande, trevlig, vänlig och förtroendeingivande. Läs mer
  • Andreas R

2018-11-07

Andreas R skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena kombinerar en djup kunskap om Hammarby sjöstad som område, med en genuin känsla för att hjälpa kunder att hitta rätt. Hon är snabb att föreslå lösningar och fokuserar på att alla ska bli nöjda. Läs mer
    2018-11-07 Lena K svarar Andreas R
    Stort tack Andreas,
    jag blir verkligen glad att ni är nöjda.
    Det var väldigt roligt att samarbeta med er.
  • 2018-11-01

Jimmy M skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tobias sålde en lägenhet till oss och var genomgående professionell, lyhörd, snabb på att svara när man hade frågor och tålmodig när de frågorna var mindre intelligenta... Läs mer
  • 2018-11-01

Thérése W skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Har köpt en lägenhet i Hammarby sjöstad, Tobias var toppen. Saklig, enkel att hålla kontakten med, ärlig och duktig på sitt område.

Han uppfyllde alla förväntningar om inte mer! Läs mer
  • Roger S

2018-10-30

Roger S skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Jag har sålt en ettage-trea med hyggligt läge. Tobias hjälpte mig både med säljkonsultation, med ider och tankar inför renovering och styling. Avslutningsvis så skötte han kontakter med både styling och intressenter till stor del på egen hand. Jag kan därför starkt rekomendera Tobias för ett problemfritt säljuppdrag. Läs mer
  • 2018-10-18

Karin E skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Jag upplever att Lena lämnar inget försäljningsmoment åt slumpen. Hon är helt delaktig i alla moment. Hon lämnar inte över åt någon annan, typ kollega/assistent. Vilket är viktigt när man valt ut en specifik mäklare.

Hon är naturlig och trevlig i kontakten, även på visningar (vi har även köpt via Lena). Vissa mäklare kan ju se lite kostymstela ut, men så känns det inte alls med Lena. Läs mer
    2018-10-30 Lena K svarar Karin E
    Supertack Karin för den fina recensionen. Härligt att ni är nöjda. Samarbeta med er var enkelt. Ni är så bra!
  • Andreas R

2018-10-17

Andreas R skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Bra och engagerade mäklare med god lokalkännedom och stort kontaktnät. Läs mer
  • 2018-09-28

Marie S skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena har en bra känsla och ett jättefint bemötande, professionell och kunnig! Som kund känner man sig väl omhändertagen, Lena är engagerad och löser de eventuella frågor man har som kund. Jag o min man kan vargmotståndare rekommendera Lena. Läs mer
    2018-10-30 Lena K svarar Marie S
    Stort tack Marie för återkopplingen. Jag är så glad att ni är nöjda. Vi hade ett bra samarbete.
  • 2018-09-24

Pertti H skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Professionellt bemötande. Snabb hantering av frågor och bra tillgänglighet.

Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-09-21

Daniela D skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tobias förmedlade försäljningen av en 4 rummare i Sjöstaden och gav inte upp förrän den blev såld, gjorde allt med stor tålamod och professionalism. Tack! Med vänlig hälsning, Daniela Dumbrava Läs mer
  • 2018-09-20

Annika R skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Bemött på bästa och trevligaste sätt! Läs mer
  • 2018-09-19

Charlotta W skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket bra och trevligt bemötande, utmärkt service!
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2018-09-19 Marcus P svarar Charlotta W
    Tack för ditt fina omdöme!
  • 2018-09-18

Rickard J skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Proffsigt, tydligt och engagerat genom hela processen Läs mer
  • 2018-09-17

Peter W skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Marcus Pettersson är seriös, trevlig och hjälpsam. Rekommenderas som mäklare! Läs mer
  • 2018-09-17

Fredrik A skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Köpt en bostad där vitvaror ändrat från köpet till inflyttning och de två sina händer. Skyller på att det är vårt fel att vi inte kollat upp vitvarorna innan då vi har en produkt i beskrivningen, vid visningen och en annan när vi väl fick nycklarna. Läs mer
    2018-09-17 Marcus P svarar Fredrik A
    Hej,
    Tack för din feedback. Beklagar informations missen från vårt håll.
    Hoppas ni trivs i ert nya boende.
  • Sairan S

2018-09-13

Sairan S skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Bra bemötande, fick snabb svar via telefon och email. Läs mer
  • 2018-09-13

Per W skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Allt fungerade på ett utmärkt sätt och utan problem.
    Vi är nöjda hittills eftersom vi ännu inte flyttat in i lägenheten vi köpt i Ssöstaden. Läs mer
  • Magnus L

2018-09-13

Magnus L skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena har hjälpt oss att sälja våra 5:a på Lumagatan. Vi gick ut med ett belopp som hon absolut trodde vi kunde få. Men tyvärr hamnande vi ett par hundra tusen under det.
    Vi kände nog att Lena var lite blase' och vara gick på rutin. Men jag kan ju ha fel, marknaden är ju lite skakig nu.
    Men det men fru var minst nöjd ned var att Lena hade lovat bort både möbler och skåp till köparna som vi aldrig hade godkänt. Läs mer
    2018-09-13 Lena K svarar Magnus L
    Hej Magnus,
    Tack för respons. Vad tråkigt att ni inte är riktigt nöjda.
    Det var synd att vår köpare inte var beredd att betala mer för er lägenhet. Men jämför vi med likadana lägenheter så var det bra betalt i rådande marknad.
    Synd om ni upplever mig som blasé, det är det sista jag är.
    Angående möbler (skåp) så uppfattade jag att skåpet skulle ingå, men det är utrett och ni ska inte lämna skåpet. Ber om ursäkt för missförstånd.
  • 2018-09-12

Pablo M skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Nybygge
    Fantastiskt bemötande
    Tobias levde upp till förväntningarna
    professionellt Läs mer
  • 2018-09-12

Matteo R skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Hampus är en trevlig och engagerad mäklare som ser möjligheten istället för problemet. Jag är nöjd! Läs mer
  • 2018-09-11

Magnus S skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Toppenmäklare. Med gedigen erfarenhet och mycket god kännedom om Hammarby Sjöstad. Gör allt för att alla ska bli nöjda i en lägenhetsaffär. Läs mer
    2018-09-11 Lena K svarar Magnus S
    Bra att ni är nöjda. Stort tack !
  • 2018-09-11

Mania M skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena har varit väldigt hjälpsam under hela lägenhetsköpet och hon har varit lätt att få tag på vid behov. Hon har varit väldigt trevlig och varit lätt att ha att göra med. Jag vänder mig gärna till henne vid nästa lägenhetsköp också.
    Mvh.Mania Massi Läs mer
    2018-09-11 Lena K svarar Mania M
    Härligt att ni är nöjda. Hoppas de trivs i lägenheten. Hör av er om jag kan hjälpa till med något.
  • 2018-09-10

Anna I skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Marcus. Marcus är väldigt duktig och hjälpsam - kan varmt rekommendera honom! Läs mer
    2018-09-10 Marcus P svarar Anna I
    Tack för ditt omdöme! Återkom om det är något jag kan hjälpa till med inför ert bostadsköp.
  • 2018-09-05

Therése K skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi sålde vår lägenhet i Hammarby Sjöstad med Lenas hjälp och kunde inte vara mer nöjda!

Just i den perioden vi sålde (mars-maj 2018) var marknaden i sjöstan väldigt skakig och försäljningarna tog lång tid, ofta många visningar och omvisningar. Lena var fantastiskt peppande och stöttande och hon gav verkligen ALDRIG upp! Det ska hon ha den största elogen för! Många mäklare hade nog tröttnat och prioriterat nya objekt framför dem som legat kvar länge på Hemnet, men hon var lika drivande flera veckor in som första dagen. Och det var också det som gjorde att allt tillslut gick bra. Vi sålde för det vi ville ha och fick en nöjd köpare.

Lena är otroligt snabb i återkoppling, bra och erfaren i förhandlingar och väldigt lätt att jobba tillsammans med. Vi är otroligt tacksamma att vi valde just henne som vår mäklare eftersom marknaden då inte gjorde jobbet så enkelt.

Erfaren helt enkelt! Ibland är det exakt vad som behövs.

Våra varmaste rekommendationer!

Med vänlig hälsning,
    Therése och Kristofer Läs mer
    2018-09-05 Lena K svarar Therése K
    Stort tack !
    Jag blir glad över ert engagemang och att ni är nöjda.
    Det var så roligt att samarbeta med er.
    Ses framöver !
  • Teija B

2018-09-04

Teija B skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Hej, köpte bostad på Midskeppargatan 16 som jag hade även frågat om tidigare i år (annan mäklare hos er med mindre trevligt bemötande än Hampus) . Tacksam att Hampus tog kontakt med mig inför försäljning som gjorde att jag kunde planera min tid för att kunna se lgh.

Hampus var professionell, insatt i fakta och väldigt lugn och trevlig bemötande. Snabba återkopplingar på frågor och skapade trygghet i processen.

Med vänlig hälsning, Teija Bervokk Läs mer
  • 2018-08-17

Mikael P skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Förstklassig service, stöd och hjälp vid köp och försäljning av lägenhet. Seriös och tillgänglig för frågor. Läs mer
  • 2018-06-26

Peter skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Marcus är lugn, stabil, seriös och förtroendeingivande! Rekommenderas varmt för din bostadsaffär! Läs mer
    2018-06-26 Marcus P svarar Peter
    Tack för ditt fina omdöme! Vila ut och ha en riktigt trevlig semester.
  • 2018-06-23

Mattias W skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Sålt lägenhet 2 rok. Hampus tog över efter tidigare mäklare som slutat, och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2018-06-21

Magnus E skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Har köpt en bostadsrätt som Hampus på ett intresserat och sakligt sätt förmedlade. Martina och Magnus Läs mer
  • 2018-06-21

Camilla S skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Han var duktig och lyhörd! Märkte ibland att han inte hade så lång erfarenhet. Men ny och hungrig på att sälja och göra sina kunder nöja. Vi fick sålt vår bostad för det vi ville. Läs mer
  • 2018-06-03

Jonas Ö skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Engagerad, kompetent och tillgänglig Läs mer
  • 2018-05-22

Sandra G skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi har sålt en 2:a. Vi blev bra bemött. Läs mer
    Martin S gillar detta
  • 2018-04-03

Hannah J skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi har köpt bostad i Hammarby Sjöstad och blev väldigt proffsigt bemött av mäklaren. Trevlig, påläst och snabb att återkoppla/ informera. Läs mer
    2018-04-04 Lena K svarar Hannah J
    Tack Hanna för den fina recensionen. Ni kommer säkert att trivas jättebra i er fina lägenhet.

Henriksdalsallén 35, 131 55 Stockholm