Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Södra Hammarbyhamnen Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad

Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad

Henriksdalsallén 35, 131 55 Stockholm — Visa karta

Om du vill bo i en stadsdel med marina miljöer och skärgårdskänsla, är Hammarby Sjöstad något för dig. Här bor du med promenadavstånd till både Södermalm och Sickla och massor av parker, bryggor, restauranger och kajer i närheten. Om detta är ett område för dig, ska du kontakta oss på Fastighetsbyrån.

Vi har lång erfarenhet av branschen och god koll på alla boendemöjligheter i Hammarby Sjöstad. Här kan du välja och vraka mellan massor av exklusiva och charmiga bostadsrätter, vissa helt nybyggda. Varmt välkommen!

Läs vad 429 kunder tycker om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad

• Annika R
    Annika R skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Bemött på bästa och trevligaste sätt! Läs mer
  • Charlotta W
    Charlotta W skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket bra och trevligt bemötande, utmärkt service!
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2018-09-19 Marcus P svarar Charlotta W
    Tack för ditt fina omdöme!
  • Rickard J
    Rickard J skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Proffsigt, tydligt och engagerat genom hela processen Läs mer
  • Peter W
    Peter W skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Marcus Pettersson är seriös, trevlig och hjälpsam. Rekommenderas som mäklare! Läs mer
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Köpt en bostad där vitvaror ändrat från köpet till inflyttning och de två sina händer. Skyller på att det är vårt fel att vi inte kollat upp vitvarorna innan då vi har en produkt i beskrivningen, vid visningen och en annan när vi väl fick nycklarna. Läs mer
    2018-09-17 Marcus P svarar Fredrik A
    Hej,
    Tack för din feedback. Beklagar informations missen från vårt håll.
    Hoppas ni trivs i ert nya boende.
  • Sairan S
    Sairan S skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Bra bemötande, fick snabb svar via telefon och email. Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Allt fungerade på ett utmärkt sätt och utan problem.
    Vi är nöjda hittills eftersom vi ännu inte flyttat in i lägenheten vi köpt i Ssöstaden. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena har hjälpt oss att sälja våra 5:a på Lumagatan. Vi gick ut med ett belopp som hon absolut trodde vi kunde få. Men tyvärr hamnande vi ett par hundra tusen under det.
    Vi kände nog att Lena var lite blase' och vara gick på rutin. Men jag kan ju ha fel, marknaden är ju lite skakig nu.
    Men det men fru var minst nöjd ned var att Lena hade lovat bort både möbler och skåp till köparna som vi aldrig hade godkänt. Läs mer
    2018-09-13 Lena K svarar Magnus L
    Hej Magnus,
    Tack för respons. Vad tråkigt att ni inte är riktigt nöjda.
    Det var synd att vår köpare inte var beredd att betala mer för er lägenhet. Men jämför vi med likadana lägenheter så var det bra betalt i rådande marknad.
    Synd om ni upplever mig som blasé, det är det sista jag är.
    Angående möbler (skåp) så uppfattade jag att skåpet skulle ingå, men det är utrett och ni ska inte lämna skåpet. Ber om ursäkt för missförstånd.
  • Pablo M
    Pablo M skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Nybygge
    Fantastiskt bemötande
    Tobias levde upp till förväntningarna
    professionellt Läs mer
  • Matteo R
    Matteo R skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Hampus är en trevlig och engagerad mäklare som ser möjligheten istället för problemet. Jag är nöjd! Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Toppenmäklare. Med gedigen erfarenhet och mycket god kännedom om Hammarby Sjöstad. Gör allt för att alla ska bli nöjda i en lägenhetsaffär. Läs mer
    2018-09-11 Lena K svarar Magnus S
    Bra att ni är nöjda. Stort tack !
  • Mania M
    Mania M skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena har varit väldigt hjälpsam under hela lägenhetsköpet och hon har varit lätt att få tag på vid behov. Hon har varit väldigt trevlig och varit lätt att ha att göra med. Jag vänder mig gärna till henne vid nästa lägenhetsköp också.
    Mvh.Mania Massi Läs mer
    2018-09-11 Lena K svarar Mania M
    Härligt att ni är nöjda. Hoppas de trivs i lägenheten. Hör av er om jag kan hjälpa till med något.
  • Anna I
    Anna I skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Marcus. Marcus är väldigt duktig och hjälpsam - kan varmt rekommendera honom! Läs mer
    2018-09-10 Marcus P svarar Anna I
    Tack för ditt omdöme! Återkom om det är något jag kan hjälpa till med inför ert bostadsköp.
  • Therése K
    Therése K skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi sålde vår lägenhet i Hammarby Sjöstad med Lenas hjälp och kunde inte vara mer nöjda!

Just i den perioden vi sålde (mars-maj 2018) var marknaden i sjöstan väldigt skakig och försäljningarna tog lång tid, ofta många visningar och omvisningar. Lena var fantastiskt peppande och stöttande och hon gav verkligen ALDRIG upp! Det ska hon ha den största elogen för! Många mäklare hade nog tröttnat och prioriterat nya objekt framför dem som legat kvar länge på Hemnet, men hon var lika drivande flera veckor in som första dagen. Och det var också det som gjorde att allt tillslut gick bra. Vi sålde för det vi ville ha och fick en nöjd köpare.

Lena är otroligt snabb i återkoppling, bra och erfaren i förhandlingar och väldigt lätt att jobba tillsammans med. Vi är otroligt tacksamma att vi valde just henne som vår mäklare eftersom marknaden då inte gjorde jobbet så enkelt.

Erfaren helt enkelt! Ibland är det exakt vad som behövs.

Våra varmaste rekommendationer!

Med vänlig hälsning,
    Therése och Kristofer Läs mer
    2018-09-05 Lena K svarar Therése K
    Stort tack !
    Jag blir glad över ert engagemang och att ni är nöjda.
    Det var så roligt att samarbeta med er.
    Ses framöver !
  • Teija B
    Teija B skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Hej, köpte bostad på Midskeppargatan 16 som jag hade även frågat om tidigare i år (annan mäklare hos er med mindre trevligt bemötande än Hampus) . Tacksam att Hampus tog kontakt med mig inför försäljning som gjorde att jag kunde planera min tid för att kunna se lgh.

Hampus var professionell, insatt i fakta och väldigt lugn och trevlig bemötande. Snabba återkopplingar på frågor och skapade trygghet i processen.

Med vänlig hälsning, Teija Bervokk Läs mer
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Förstklassig service, stöd och hjälp vid köp och försäljning av lägenhet. Seriös och tillgänglig för frågor. Läs mer
  • Peter
    Peter skrev om Marcus Pettersson en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Marcus är lugn, stabil, seriös och förtroendeingivande! Rekommenderas varmt för din bostadsaffär! Läs mer
    2018-06-26 Marcus P svarar Peter
    Tack för ditt fina omdöme! Vila ut och ha en riktigt trevlig semester.
  • Mattias W
    Mattias W skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Sålt lägenhet 2 rok. Hampus tog över efter tidigare mäklare som slutat, och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Har köpt en bostadsrätt som Hampus på ett intresserat och sakligt sätt förmedlade. Martina och Magnus Läs mer
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Han var duktig och lyhörd! Märkte ibland att han inte hade så lång erfarenhet. Men ny och hungrig på att sälja och göra sina kunder nöja. Vi fick sålt vår bostad för det vi ville. Läs mer
  • Jonas Ö
    Jonas Ö skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Engagerad, kompetent och tillgänglig Läs mer
  • Sandra G
    Sandra G skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi har sålt en 2:a. Vi blev bra bemött. Läs mer
  • Hannah J
    Hannah J skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi har köpt bostad i Hammarby Sjöstad och blev väldigt proffsigt bemött av mäklaren. Trevlig, påläst och snabb att återkoppla/ informera. Läs mer
    2018-04-04 Lena K svarar Hannah J
    Tack Hanna för den fina recensionen. Ni kommer säkert att trivas jättebra i er fina lägenhet.
  • Niklas B
    Niklas B skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Nöjd överlag. Är dock osäker på om hon förde fram ett bud som vi gav på lägenheten då budet inte finns registrerat i budlistan. Istället fick vi senare lägga ett högre bud då det var det budet mäklaren trodde säljaren kunde släppa för. Det är möjligt att hon hade rätt i det men hur som helst ska väl alla bud framföras till säljaren och sen redovisas. Men i övrigt nöjda Läs mer
    2018-04-05 Lena K svarar Niklas B
    Bra att ni är nöjda och tack för att du tog dig tid att återkoppla.
    Vill bara förklara hur försäljningen gick till. Säljaren är informerad om vilka bud som är lagda.
    Ni frågade om säljaren säljer för 4,8 milj innan ordinarie visning.
    Jag frågade säljaren om de kunde tänka sig att sälja innan visning och utan budgivning för 4,8 milj. De tackade nej.
    Eftersom vi hade gott om intressenter som anmält intresse för lägenheten så bestämde säljarens sig för att 4,9 milj säljer de för annars ville de ha visning kommande söndag.
    När jag återkopplade så la bud på 4,9 och då ställde vi in visning och sålde till er för 4,9 milj.

Ha en bra dag!
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tillgängliga, tillmötesgående och kunniga om området/marknaden Läs mer
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena är tydlig, proffsig och en människokännare av guds nåde. Dessutom har hon humor. Jag vill inte ha tråkigt i en kundrelation, samtidigt som jag självklart förväntar mig ett bra resultat. Av Lena fick jag bägge delarna. Läs mer
    2018-03-14 Lena K svarar Elisabeth K
    Tack snälla Elisabeth för ditt fina utlåtande och för ett bra samarbete. Du är en fantastisk person!
  • Linda H
    Linda H skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    God service, lätt att komma i kontakt med och alltid glad och vänlig. Läs mer
  • Masod M
    Masod M skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Utmärk bemötande
    Det kändes väl tryg och vi var nöjda jag och min sambo Läs mer
  • Marjo S
    Marjo S skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Det kändes som att han inte hade så lång erfarenhet av försäljning eftersom det hände vid två tillfällen att vi råkade ut för att de som var intresserade inte hade lånelöfte klart innan visning och en av dem hade tom gått in i budgivningen utan lånelöfte. Vi trodde att det borde vara det viktigaste att fråga innan budgivningen. Annars ett trevligt bemötande och snabba besked efter visningarna. Läs mer
    2018-03-12 Hampus F svarar Marjo S
    Hej Marjo, tack för dina synpunkter. Alla som har varit på visning har haft lånelöfte klart men det stämmer att en spekulant fick avslag från banken i efterhand, och att en behövde få sitt lånelöfte förnyat. Det är tyvärr inte ovanligt nuförtiden. Vi startar aldrig en budgivning utan att försäkra oss om att spekulanten i fråga har lånelöfte eller i vart fall goda marginaler för köpet. Hoppas det förklarar saken!
  • Lena S
    Lena S skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Allt har fungerat perfekt! Tobias är otroligt saklig, lugn och upplevs väldigt ärlig! Läs mer
  • Leda P
    Leda P skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tobias är lyssnande och lättillgänglig samt mycket engagerat i sitt uppdrag. Under vår försäljning var han var lätt att nå samt informerade regelbundet läget på bostadsmarknaden så att man kunde anpassa förväntningarna utifrån den information. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Sara H
    Sara H skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Braxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tobias, var pedagogisk, lugn, saklig, sympatisk och mycket trevlig/Hälsningar Kerstin Läs mer
  • Terese U
    Terese U skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Trevlig, engagerad och tillgänglig!

Tobias hjälpte oss att inte bara sälja vår lägenhet utan han var även den som tipsade oss om lägenheten som vi köpte. Han visade vilja och engagemang från första dagen. Dessutom genomgående vänlig och tillgänglig. Med lite mer erfarenhet hade det blivit en femma. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Rak, tydlig och enkel att ha med att göra. Läs mer
    2018-03-14 Lena K svarar Peter S
    Stort tack Peter för ert fina utlåtande.
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena Kofoed är en lyhörd mäklare som levde upp till min förväntan. Min upplevelse som kund var enbart positiv.
    Jag kan varmt rekommendera Lena som fastighetsmäklare vare sig det gäller att köpa eller sälja.
    Birgitta Franzén Alm Läs mer
  • Susanne N
    Susanne N skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket bra i alla moment i vårt köp av vår nya lägenhet. Läs mer
  • Max A
    Max A skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Trevlig och skötte arbetet på en proffsig nivå. Rekommenderar starkt. Läs mer
  • Amanda J
    Amanda J skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket bra bemötande! Bra och snabb återkoppling. Professionell och ingav förtroende. Läs mer
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tobias stod för en trygg köpprocess. Väldigt bra då vi var förstagångsköpare. Läs mer
  • Kauno G
    Kauno G skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket trevlig och inte påträngande, kunde sina saker och mycket behjälplig med svar och utförande av köpet
    Ett stort tack till en föredömlig Mäklare
    Glad Lucia
    Inger och Kauno Grönberg, glada ägare tilll Babordsgatan 7 Läs mer
  • Annika B
    Annika B skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena ser helheten och strävar mot att både säljare och köpare ska bli nöjda vilket var fallet när vi sålde. Hon är proaktiv och duktig på att få saker gjorda i rätt tid och har lång erfarenhet av att sälja privatbostäder i Hammarby Sjöstad. Rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2017-12-12 Lena K svarar Annika B
    Tack ett bra samarbete.😄
    God Jul🎅🏻
  • Katja S
    Katja S skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Väldigt trevlig, rättfram och tillmötesgående. Lena framstår som genuin och inte så smörig som många andra mäklare. Läs mer
    2017-12-08 Lena K svarar Katja S
    Tack Katja! Härligt att du gillade mitt icke smöriga sätt)) Glad att ni köpte den här fina lägenheten. God Jul!
  • Anna L
    Anna L skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Professionell och kunnig. Allt flöt på smidigt. Läs mer
  • Mats-ola R
    Mats-ola R skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    vi upplevde henne som trevlig, snabb, serviceminded och kompetent Läs mer
  • Ann-charlotte L
    Ann-charlotte L skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena gav ett positivt och bra bemötande och snabb återkoppling vid visning av lgh.
    Mycket trevlig och hjälpsam på alla sätt och vis. Läs mer
    2017-12-12 Lena K svarar Ann-charlotte L
    Vad glad jag blir. Tack och God Jul🎅🏻
  • Peter J
    Peter J skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Då har jag och sambo precis fått hjälp av Lena att sälja. Marknadsläget var komplicerat och då var det extra skönt att ha en erfaren och trygg mäklare som Lena att luta oss mot. Snabb och bra service. Bra fokus på oss och vår process vilket gjorde att vi alltid upplevde att Lena tog sig tid och att vi fick mycket för pengarna. Supernöjd! Läs mer
    2017-12-12 Lena K svarar Peter J
    Härligt att ni är nöjda.
    God Jul🎅🏻
  • Kenneth L
    Kenneth L skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Det fungerade bra, tydlig information och snabb respons, enkel budgivning och mycket bra förberett vid kontraktsskrivning! Läs mer
  • Rob B
    Rob B skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Hampus är en mycket bra agent. Han var ärlig, jobbig och till sist fick försäljningen. Jag skulle definitivt rekommendera honom. Läs mer
  • Anna-lena P
    Anna-lena P skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Engagerad, erfaren och duktigt. Inte en massa mäklarklyschor utan ärlig och skicklig. Läs mer
    2017-12-06 Lena K svarar Anna-lena P
    Härligt att ni är nöjda. Tack för ett bra samarbete. God Jul!

Henriksdalsallén 35, 131 55 Stockholm