Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Södra Hammarbyhamnen Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad

Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad

Henriksdalsallén 35, 131 55 Stockholm — Visa karta

Om du vill bo i en stadsdel med marina miljöer och skärgårdskänsla, är Hammarby Sjöstad något för dig. Här bor du med promenadavstånd till både Södermalm och Sickla och massor av parker, bryggor, restauranger och kajer i närheten. Om detta är ett område för dig, ska du kontakta oss på Fastighetsbyrån.

Vi har lång erfarenhet av branschen och god koll på alla boendemöjligheter i Hammarby Sjöstad. Här kan du välja och vraka mellan massor av exklusiva och charmiga bostadsrätter, vissa helt nybyggda. Varmt välkommen!

Läs vad 490 kunder tycker om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad

• Hannah J
    Hannah J skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi har köpt bostad i Hammarby Sjöstad och blev väldigt proffsigt bemött av mäklaren. Trevlig, påläst och snabb att återkoppla/ informera. Läs mer
    2018-04-04 Lena K svarar Hannah J
    Tack Hanna för den fina recensionen. Ni kommer säkert att trivas jättebra i er fina lägenhet.
  • Niklas B
    Niklas B skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Nöjd överlag. Är dock osäker på om hon förde fram ett bud som vi gav på lägenheten då budet inte finns registrerat i budlistan. Istället fick vi senare lägga ett högre bud då det var det budet mäklaren trodde säljaren kunde släppa för. Det är möjligt att hon hade rätt i det men hur som helst ska väl alla bud framföras till säljaren och sen redovisas. Men i övrigt nöjda Läs mer
    2018-04-05 Lena K svarar Niklas B
    Bra att ni är nöjda och tack för att du tog dig tid att återkoppla.
    Vill bara förklara hur försäljningen gick till. Säljaren är informerad om vilka bud som är lagda.
    Ni frågade om säljaren säljer för 4,8 milj innan ordinarie visning.
    Jag frågade säljaren om de kunde tänka sig att sälja innan visning och utan budgivning för 4,8 milj. De tackade nej.
    Eftersom vi hade gott om intressenter som anmält intresse för lägenheten så bestämde säljarens sig för att 4,9 milj säljer de för annars ville de ha visning kommande söndag.
    När jag återkopplade så la bud på 4,9 och då ställde vi in visning och sålde till er för 4,9 milj.

Ha en bra dag!
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tillgängliga, tillmötesgående och kunniga om området/marknaden Läs mer
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena är tydlig, proffsig och en människokännare av guds nåde. Dessutom har hon humor. Jag vill inte ha tråkigt i en kundrelation, samtidigt som jag självklart förväntar mig ett bra resultat. Av Lena fick jag bägge delarna. Läs mer
    2018-03-14 Lena K svarar Elisabeth K
    Tack snälla Elisabeth för ditt fina utlåtande och för ett bra samarbete. Du är en fantastisk person!
  • Linda H
    Linda H skrev om Martin Sundelin en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    God service, lätt att komma i kontakt med och alltid glad och vänlig. Läs mer
  • Masod M
    Masod M skrev om Martin Sundelin en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Utmärk bemötande
    Det kändes väl tryg och vi var nöjda jag och min sambo Läs mer
  • Marjo S
    Marjo S skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Det kändes som att han inte hade så lång erfarenhet av försäljning eftersom det hände vid två tillfällen att vi råkade ut för att de som var intresserade inte hade lånelöfte klart innan visning och en av dem hade tom gått in i budgivningen utan lånelöfte. Vi trodde att det borde vara det viktigaste att fråga innan budgivningen. Annars ett trevligt bemötande och snabba besked efter visningarna. Läs mer
    2018-03-12 Hampus F svarar Marjo S
    Hej Marjo, tack för dina synpunkter. Alla som har varit på visning har haft lånelöfte klart men det stämmer att en spekulant fick avslag från banken i efterhand, och att en behövde få sitt lånelöfte förnyat. Det är tyvärr inte ovanligt nuförtiden. Vi startar aldrig en budgivning utan att försäkra oss om att spekulanten i fråga har lånelöfte eller i vart fall goda marginaler för köpet. Hoppas det förklarar saken!
  • Lena S
    Lena S skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Allt har fungerat perfekt! Tobias är otroligt saklig, lugn och upplevs väldigt ärlig! Läs mer
  • Leda P
    Leda P skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tobias är lyssnande och lättillgänglig samt mycket engagerat i sitt uppdrag. Under vår försäljning var han var lätt att nå samt informerade regelbundet läget på bostadsmarknaden så att man kunde anpassa förväntningarna utifrån den information. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Sara H
    Sara H skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Braxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • Ofelia D
    Ofelia D skrev om Martin Sundelin en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tack vare Martin gick vårat första bostadsköp mycket smidigt. Martin var väldigt professionell, felxibel gällande visning och hade ett suveränt bemötande! Vi är väldigt nöjda med Martin som mäklare och hans känsla för service genom hela processen. Läs mer
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tobias, var pedagogisk, lugn, saklig, sympatisk och mycket trevlig/Hälsningar Kerstin Läs mer
  • Terese U
    Terese U skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Trevlig, engagerad och tillgänglig!

Tobias hjälpte oss att inte bara sälja vår lägenhet utan han var även den som tipsade oss om lägenheten som vi köpte. Han visade vilja och engagemang från första dagen. Dessutom genomgående vänlig och tillgänglig. Med lite mer erfarenhet hade det blivit en femma. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Rak, tydlig och enkel att ha med att göra. Läs mer
    2018-03-14 Lena K svarar Peter S
    Stort tack Peter för ert fina utlåtande.
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena Kofoed är en lyhörd mäklare som levde upp till min förväntan. Min upplevelse som kund var enbart positiv.
    Jag kan varmt rekommendera Lena som fastighetsmäklare vare sig det gäller att köpa eller sälja.
    Birgitta Franzén Alm Läs mer
  • Susanne N
    Susanne N skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket bra i alla moment i vårt köp av vår nya lägenhet. Läs mer
  • Max A
    Max A skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Trevlig och skötte arbetet på en proffsig nivå. Rekommenderar starkt. Läs mer
  • Amanda J
    Amanda J skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket bra bemötande! Bra och snabb återkoppling. Professionell och ingav förtroende. Läs mer
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Tobias Viklund en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Tobias stod för en trygg köpprocess. Väldigt bra då vi var förstagångsköpare. Läs mer
  • Kauno G
    Kauno G skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket trevlig och inte påträngande, kunde sina saker och mycket behjälplig med svar och utförande av köpet
    Ett stort tack till en föredömlig Mäklare
    Glad Lucia
    Inger och Kauno Grönberg, glada ägare tilll Babordsgatan 7 Läs mer
  • Annika B
    Annika B skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena ser helheten och strävar mot att både säljare och köpare ska bli nöjda vilket var fallet när vi sålde. Hon är proaktiv och duktig på att få saker gjorda i rätt tid och har lång erfarenhet av att sälja privatbostäder i Hammarby Sjöstad. Rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2017-12-12 Lena K svarar Annika B
    Tack ett bra samarbete.😄
    God Jul🎅🏻
  • Katja S
    Katja S skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Väldigt trevlig, rättfram och tillmötesgående. Lena framstår som genuin och inte så smörig som många andra mäklare. Läs mer
    2017-12-08 Lena K svarar Katja S
    Tack Katja! Härligt att du gillade mitt icke smöriga sätt)) Glad att ni köpte den här fina lägenheten. God Jul!
  • Anna L
    Anna L skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Professionell och kunnig. Allt flöt på smidigt. Läs mer
  • Mats-ola R
    Mats-ola R skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    vi upplevde henne som trevlig, snabb, serviceminded och kompetent Läs mer
  • Ann-charlotte L
    Ann-charlotte L skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena gav ett positivt och bra bemötande och snabb återkoppling vid visning av lgh.
    Mycket trevlig och hjälpsam på alla sätt och vis. Läs mer
    2017-12-12 Lena K svarar Ann-charlotte L
    Vad glad jag blir. Tack och God Jul🎅🏻
  • Peter J
    Peter J skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Då har jag och sambo precis fått hjälp av Lena att sälja. Marknadsläget var komplicerat och då var det extra skönt att ha en erfaren och trygg mäklare som Lena att luta oss mot. Snabb och bra service. Bra fokus på oss och vår process vilket gjorde att vi alltid upplevde att Lena tog sig tid och att vi fick mycket för pengarna. Supernöjd! Läs mer
    2017-12-12 Lena K svarar Peter J
    Härligt att ni är nöjda.
    God Jul🎅🏻
  • Kenneth L
    Kenneth L skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Det fungerade bra, tydlig information och snabb respons, enkel budgivning och mycket bra förberett vid kontraktsskrivning! Läs mer
  • Rob B
    Rob B skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Hampus är en mycket bra agent. Han var ärlig, jobbig och till sist fick försäljningen. Jag skulle definitivt rekommendera honom. Läs mer
  • Anna-lena P
    Anna-lena P skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Engagerad, erfaren och duktigt. Inte en massa mäklarklyschor utan ärlig och skicklig. Läs mer
    2017-12-06 Lena K svarar Anna-lena P
    Härligt att ni är nöjda. Tack för ett bra samarbete. God Jul!
  • Pegah A
    Pegah A skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Bemötandet av vår mäklare Therese Lennefalk var fantastisk från början till slut. Med stort engagemang, rak kommunikation och kontinuerlig återkoppling lyckades hon sälja min lägenhet i en just nu tuff marknad. Jag rekommenderar Fastighetsbyrån och Therese Lennefalk varmt. Läs mer
  • Frida C
    Frida C skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Trevligt bemötande, tillgänglig och kompetent! Läs mer
    2017-12-06 Lena K svarar Frida C
    Tack för ett fint samarbete Frida. God Jul!
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Martin Sundelin en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Martin har varit en mycket trevlig och kunnig mäklare som har lyssnat noga på våra önskemål och idéer samtidigt som han bidragit med sina kunskaper och erfarenheter. Han har varit väldigt tålig och uthållig i en mycket lång process.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Anna W
    Anna W skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Sara är en väldigt engagerad mäklare som gör det bästa av varje situation. Läs mer
  • Staffan H
    Staffan H skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Jobbar hårdare än andra mäklare som är mer intresserade av att visa lägenheten, inte sälja den...! Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Martin Sundelin en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket trevlig och proffsig mäklare. Rekommenderas. Läs mer
  • Marta D
    Marta D skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket nöjd: tillgänglighet, engagemang, energi, fokus och målinriktning. Vad mer kan man önska? Läs mer
  • Axel C
    Terese U skrev om Martin Sundelin en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Professionell, smidig, kvalitet Läs mer
  • Mikael F
    Mikael F skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Sara visar på engagemang och uthållighet. Hon utstrålar positiv energi. Läs mer
  • Jocke G
    Jocke G skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Trevlig och engagerad! En bra mäklare! Läs mer
  • Kjell P
    Kjell P skrev om Hampus Forsberg en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Han tog kontakt med mig i samband med att granne säljer sin lägenhet. Tack vare detta blev jag kund hos Fastighetsbyrån.

Hampus är en vänlig person och korrekt i sitt uppträdande och skötte förberedelser och presentation av lägenheten.

Jag fick styra upplägget på texten i annonsen som jag inte tyckte gav en rättvisande bild av lägenheten och föreningen. Hampus bör förbättra säljargumenten i sin text och trycka på det som kan vara avgörande för kund att komma att titta och buda.

Vi fick inte igång någon budgivning på lägenheten vilket var en besvikelse - men marknaden kännetecknas av tveksamhet just nu. Dock lyckades Hampus hitta en kund som betalade mitt utgångspris vilket jag till syvende og sist är nöjd med. Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Professionellt bemötande och snabb återkoppling på frågor. Läs mer
  • Dorothea F
    Dorothea F skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    We have been extremely happy with Sara. She's competent and service minded, has good knowledge of the market, replies quickly to any questions and is a very friendly and pleasant person. Moreover we felt that she was always listening to our views and gave good advice on the timing. She was very flexible and also available for extra showings. The whole process went smoothly and we felt in good hands. Läs mer
  • Dorothea F
    Dorothea F skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Alltid snabb svar, tillförlitlig, kompetent, vänlig och glad Läs mer
    Sara W, Marcus P gillar detta
  • Mikael F
    Mikael F skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Lena var proffsig och trevlig i sitt bemötande av oss. Hon visade lägenheten på ett bra sätt och berättade det som vi behövde veta. Läs mer
    2017-12-06 Lena K svarar Mikael F
    Tack för bra feedback. Vi ses i januari. God Jul!
  • David J
    David J skrev om Martin Sundelin en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket trevlig, kunnig och bra bemötande. Kan varmt rekommendera Martin Läs mer
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Martin Sundelin en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Mycket kunnigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Annmarie P
    Annmarie P skrev om Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Vi är mycket nöjda med Sara. Det kändes tryggt att föra dialog med henne under själva budgivningsprocessen och hon har rakt igenom agerat med en hög servicenivå. Läs mer
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Lena Kofoed en del av Fastighetsbyrån Hammarby Sjöstad
    Jag uppfattade Lena som seriös, kunnig och långsiktig. Hon drev affären framåt på ett adekvat sätt. Från det jag lade mitt första bud, torsdag till avslut lördag. Det kändes som vi alla var med på båten. Läs mer
    2017-10-10 Lena K svarar Henrik A
    Bra att du är nöjd. Stort tack för fin feedback Henrik!

Henriksdalsallén 35, 131 55 Stockholm