Fastighetsbyrån Kungsängen

Torget 1A, 196 02 Kungsängen — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Upplands Bro? Vi har två kontor i området, ett i Kungsängen, och vi är den enda mäklarfirman med kontor i Bro. Hos oss möter du ett gäng engagerade fastighetsmäklare och assistenter, som var och en gör det de är bäst på.

Tack vare vårt nära samarbete med Sparbanken Enköping, Swedbank och Juristbyrån får du snabba svar och rådgivning i alla led. Vi skapar tillsammans en mäklartjänst som täcker alla aspekter av din bostadsaffär och vi skräddarsyr sedan så att vår tjänst passar just dig och din process.

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 202 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsängen

• 2020-08-02

Ahmad J skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Han är snäll och han försöker och hjälpa mig på allt Läs mer
  • 2020-08-01

Susanna S skrev om Fastighetsbyrån Kungsängen
    Tyvärr missnöjda. Vi köpte en tomt. Vi fick ”jaga” mäklaren för att få svar. Vi kände oss nästan lite jobbiga eftersom det var vi som fick ringa mäklaren flera ggr för att få visning, lämna bud osv. Inte den service vi vart vana med tidigare.
    Vi kommer inte välja samma mäklare om vi i framtiden ska sälja. Läs mer
  • 2020-07-26

Christer Å skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Har sålt ett hus. Mäklaren var mycket kunnig, förstående och hjälpsam Läs mer
  • 2020-07-20

Ryan O skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Rätt person på Rätt plats.
    Glad, positiv och ansvarsfull. Jag är nöjd med Malins arbete. Läs mer
  • 2020-07-03

Robin J skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag har sålt en lägenhet på pettersbergsvägen 6.

Mina förväntningar var att jag skulle få lägenheten såld men att det säkert skulle ta ett antal månader.
    Malin sålde lägenheten på mindre än en månad vilket var helt över min förväntan.

Jag tycker Malin är en väldigt duktig mäklare för att för mig kändes det som att hon gjorde sitt yttersta för att få till en affär. Tidigare mäklare som jag har haft har prövat med en visning och när det inte har lyckats så har dom försökt få mig att sänka mitt utgångspris. Malin försökte aldrig sänka mitt utgångspris utan hon jobbade vidare med att hitta en kund vilket jag uppskattade och värderar väldigt högt som en bra egenskap hos en mäklare! Läs mer
  • 2020-06-22

Gustav L skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Utmärkt! Mathias gav ett väldigt professionellt intryck och va väldigt tydlig med uppföljning och hjälp. Något som jag verkligen uppskattat är hans rekommendationer och hans vilja att hjälpa till även där det inte är till hans egen vinning. Jag hade inte kunnat önska mig mer av en mäklare och Mathias har levererat över förväntan. Kan starkt rekommendera honom och Fastighetsbyrån Läs mer
  • 2020-06-18

Ali H skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Bra bemöttande och enkelthet i sin ordning.
    Allting var glasklart och smidigt, precis som man hade önskat sig från början. Läs mer
  • 2020-06-16

My L skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vala hjälpte oss sälja vårat bostadsrättsradhus. Det fungerade väldigt bra. Vi hade en tight dialog och blev väldigt nöjda. Han var lyhörd och trevlig. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-13

Sylvia Marie Katrin L skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt bostad. Bytte till Vala och lägenheten såldes på 3 dagar. Hans engagemang och stylingtips va super bra! Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2020-06-08

Anisa K skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Mycket bra nöjd med allt...............bästa Läs mer
  • 2020-06-06

Mohammed O skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Malin är väldigt engagerad och driven hon sålde vårt parhus på väldigt kort tid trots att bostads marknaden var orolig pga Corona.

Hon svarade alltid på telefon och var snabb med att återkoppla och komma med tips och råd. Läs mer
  • 2020-06-05

Bano P skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Trevlig, seriös och ärlig mäklare! Allt gick väldigt smidigt och Vala hade stor förståelse för vår situation! Läs mer
  • 2020-05-26

Robert S skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Tyckte att allt fungerade utan problem. Fick all hjälp jag behövde och det gick snabbt och smidigt att flytta in! Så har inget och klaga på! Läs mer
  • 2020-05-24

Roger W skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt lägenhet, bra uppföljning
    Mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2020-05-22

Bo-lennart P skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt radhus.
    Blev bemött på ett mycket positivt sätt. Mäklaren var också förstående till vår oro för allmän visning och vi la försäljningen på is ett tag. Vi hade haft en enskild visning för en potentiell köpare som sedan efter diskussion om pris och övertagandedatum återkom efter att de fått klart med försäljning och finansiering.
    Sammanfattning: Vala mycket positiv hela vägen trots den osäkra situationen pga pandemin. Professionell och samlad diskussion om marknadens syn på prisläge. Läs mer
  • 2020-05-15

Ebtehal A skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag köpte ett radhus
    Mäklaren var ganska bra
    Jag hade inte så mycket förväntningar eftersom det min första gången att köpa en bostad. Läs mer
  • 2020-05-15

Ibrahim K skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Proffsig och trevlig medarbetare som möter kunden med leende och kunskap. Läs mer
  • 2020-04-29

Minica R skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi är jätte tacksam att haft med Björn att göra som mäklare. Han var väldigt bra, tydligt, lyhörd och bra i bemötandet.

Var rädd om honom för sådana personer finns det få i denna världen.

Stort tack för allt Björn! 😊👍 Läs mer
  • 2020-04-27

Loke L skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Fick hjälp att sälja min bostadsrätt på 50 kvm i Upplandsbro.
    Malin var informativ och lätt att ha att göra med, valde Malin som mäklare då hon tidigare värderat min lägenhet och gav ett seriöst intryck.

Mycket nöjd men min försäljning trots de lite oroliga läget på bostadsmarknaden just nu. Läs mer
  • 2020-04-23

Örjan W skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Malin Larsson har på ett professionellt och trevligt lotsat mig igenom försäljning av bostad.
    Förutom hennes trevliga sätt upplever jag henne som kompetent, lyssnande, full av goda råd för att bara nämna några superlativer
    Malin kan varmt rekommenderas.. Läs mer
  • 2020-04-17

Sofia E skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Bostadsrätt i Bro, Upplands-Bro. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-04-10

Gunnel E skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Proffsig utan att vara för mycket "på". Kan mycket om de områden hon säljer i. Bra kommunikation. Läs mer
  • 2020-04-09

Christina R skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt en brf lägenhet, för min äldre mammas räkning.

Mathias bemötande kan beskrivas som pålitlig, lyhörd, tydlig, kunnig, personlig, mycket trevlig.

Mathias mötte mer än väl upp till våra förväntningar, jag kan ge Mathias mina allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-04-08

Genet Gebremariam T skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Hej! Jag har sålt radhus. Han är underbart och trevlig person. Han bemötande mig på bra och trevligt sätt , bry om kunderna och hjälpsamma. Han är den bästa mäklare. Mvh Genet Läs mer
  • 2020-04-05

Anders Ö skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålde min lägenhet. Mycket engagerad och trevlig mäklare. Kan varmt rekommendera. /A Läs mer
  • 2020-03-25

Anne E skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Björn Olmats, har hjälpt oss att sälja ett radhus 125kvm.

Vi har fått ett mycket bra bemötande och intryck av Björn. Han arbetar alltid med en positiv attityd, driven & tålmodig och allt har gått över förväntan i hela försäljningsprocessen. Vi har haft våra samtal långa som korta om hur försäljningen skulle gå till. Med Björns rutin och stora erfarenhet inom mäklarbranschen, så har han levererat många bra tips & knep till oss säljare som besitter ingen större vetskap alls inom dagens bostadsmarknad. Vi gick ut med ett i vårt tycke ett marknadsmässigt utgångspris och hamnade nära i försäljningspris, trots en svajig bostadsmarknad i nuläget. Icke att förglömma, vilket engagemang han hade i att vilja köra visningar helg som vardag.

Vi fick alltid svar snabbt & proffsigt på våra frågor och funderingar. Det krävs en mängd stresstålighet som mäklare med tanke på hur krävande en säljare kan vara...
    Vi hade satt ett bestämt pris på huset och Björn fick oss till att inse "bättre att acceptera ett vettigt bud än att skrämma iväg köparen".
    Från ett tråkigt första bud så förhandlade Björn upp ett bra försäljningspris som vi tillslut kunde enas om, och vi är mer än nöjda idag. Läs mer
  • NILS GÖRAN V

2020-03-19

NILS GÖRAN V skrev om Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag rekommenderar Vala Theander på Fastighetsbyrån. Engagerad, drivande, fokuserad och kontaktbar. Vala är en person som gör att man som kund känner sig speciell och trygg. Påläst och förtroende ingivande. Välj Vala om ni önskar en lyckad affär. Läs mer
  • 2020-03-19

Nils-göran V skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Professionellt bemötande, kunnig och drivande. Vala har det lilla extra som gör att man som kund känner sig speciell. Jag rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2020-03-19

Elena A skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Duktig och proffesionellt bemötande. Bra kommunikation genom hela processen. Bra kontaktnät av köpare i område. Dessutom har de en jättebra fotograf! Läs mer
  • 2020-03-09

Rebwar I skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Har köpt en tomt i Brunna Kungsängen. Tomten ser bra ur som beskrev tidigare. Mäklaren var snäll och tydligt med information och beskrivningar. Allt ser och lysande fram ut. Läs mer
  • Abbas A

2020-03-04

Abbas A skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag köpte en Villa, jag träffade Mathias på visning, han hjälpte mig som ska vara, jag tackar honom jätte mycket. Läs mer
  • 2020-02-24

Lars-erik E skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi ville sälja vårt radhus och redan vid vår första kontakt med Mathias bestämde vi att han skulle få förmedla vårt hus. Vi fick ett mycket bra förtroende för honom, bl.a. för hans lugna sätt att lätt kunna förklara de olika stegen i försäljningen. Om vi hade några frågor, fick vi ett snabbt svar. Det var aldrig någon stress vid försäljningen, utan vi kunde lätt påverka när varje moment skulle ske. Vi kan varmt rekommendera Mathias när ni står i begrepp att sälja Ert hus.
    Lasse och Lena Läs mer
  • 2020-02-23

Kjell L skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Bemötandet var både (som vi tror) sakligt och mycket vinnande.

Vår uppfattning är att Camilla lotsade oss igenom en för oss svårtolkad labyrint av frågor och påståenden.

Förväntningarna var: en saklig presentation, ett bra pris och ett snabbt avslut.

Skulle väja Camilla igen om jag skulle sälja igen.
    Rekommenderar gärna Camilla Läs mer
  • 2020-02-21

Beshoy I skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag har köpt en lägenhet i Safirstigen. Camilla bemötande var utmärkt. Jag kände bekväm när jag pratade med Camilla. Hon svara snabbt på mina frågor och var jättestor hjälp till mig.
    Tack till dig Camilla Läs mer
  • Cristopher L

2020-02-17

Cristopher L skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Trevlig och duktig mäklare som hjälpt mig sälja en 1:a! Läs mer
  • 2020-02-15

Mikael J skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Har köpt bostad och hon var jätte bra Läs mer
  • 2020-02-10

Kenny R skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt en etta på 45kvm.
    Helt ok,verkade vara ganska ny som mäklare och skulle behöva bli bättre på kommunikation med sin kund.
    Förväntade min lägenhet såld.
    Fick den såld och smidigt.
    Helt ok mäklare,inget extra.
    Saknar lite finess och fingerkänsla. Läs mer
  • 2020-02-05

Anneli W skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag har sålt en villa med hjälp av Mathias. Bemötandet och kommunikationen var bra från början till slut, han svarade snabbt på sms eller mail och behöll sitt otroliga lugn genom hela processen. Jag hade förväntat mig/hoppats att allt skulle gå lite snabbare men förstod att marknaden är lite trög just nu så nu i efterhand tycker jag ändå att det gick ganska snabbt och är mer än nöjd och tacksam att Mathas fick affären i hamn! Läs mer
  • 2020-01-24

Sara B skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt en fristående villa. Mäklaren kändes seriös, kunnig och fick oss som säljare att känna oss trygga! Läs mer
  • Tobias S

2020-01-24

Tobias S skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Seriös och ambitiös mäklare som vi kommer rekommendera kompisar/vänner till försäljning av bostad! Läs mer
  • 2020-01-21

Anton D skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag köpte en lägenhet. Och jag blev utmärkt bemött av Vala!
    Han var väldigt hjälpsam med det jag behövde veta om allt med tanke på att det var mitt första köp.

Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-01-12

Josefin T skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Björn svarade tålmodigt på alla våra frågor och gav bra råd när vi köpte bostad för första gången. Läs mer
  • 2020-01-11

Mikael J skrev om Fastighetsbyrån Kungsängen
    Bostad mäklaren var jätte bra och hon var trevlig och hjälpsam ''dom var bra Läs mer
  • Karwan M

2019-12-20

Karwan M skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag sålde mitt hus i Krusbärsvägen .
    Utmärkt hon är bäst Läs mer
  • 2019-12-16

Selwa S skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Trevligt
    Prifessional kunnig.
    Sålt lägenhet. Läs mer
  • 2019-12-16

Daniel Ö skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Trevligt bemötande och smidig process. Läs mer
  • 2019-12-14

Hamed K skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Det var min första besök och jag har köpt huset på en gång! Vala är noggrant och hjälpsam och allt som man förväntar av en bra mäklare! Läs mer
  • 2019-12-09

Andreas K skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Proffsig, målmedveten och tillmötesgående mäklare som jag varmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-12-07

Hanna R skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi upplevde kontakten med mäklaren som stressande. Vi hade en överenskommelse med säljarna (vi hade hyrt en del av bostaden i 8år av dem) och hade bra kontakt med den och båda parterna var överens om att vi inte stressar oss igenom köpet, utan tar det lugnt och sansat då det var många delar som behövde lösas både för säljarna och oss köpare. Mäklaren ringde både oss och säljarn vid upprepade tillfällen och stressade och orsakade en tidvis kaotisk upplevelse för båda parterna. Hon lyssnade inte på säljarna utan körde på sitt eget race. Vi upplevde det som att mäklaren bara var ute efter att sälja bostaden snabbt och till högsta möjliga pris . Vi fick tyvärr inget bra intryck av hur det går till vid försäljning. Läs mer
  • 2019-12-07

Touqeer A skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Hej.
    I think as broker marie done fantastic jobb. Environment was so friendly. As i experience that marie Eriksson was much professional as a broker. M completely satisfied with Fastighetsbyrån
    Hälsningar Läs mer

Torget 1A, 196 02 Kungsängen