Fastighetsbyrån Kungsängen

Torget 1A, 196 02 Kungsängen — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Upplands Bro? Vi har två kontor i området, ett i Kungsängen, och vi är den enda mäklarfirman med kontor i Bro. Hos oss möter du ett gäng engagerade fastighetsmäklare och assistenter, som var och en gör det de är bäst på.

Tack vare vårt nära samarbete med Sparbanken Enköping, Swedbank och Juristbyrån får du snabba svar och rådgivning i alla led. Vi skapar tillsammans en mäklartjänst som täcker alla aspekter av din bostadsaffär och vi skräddarsyr sedan så att vår tjänst passar just dig och din process.

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 224 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsängen

• 2020-11-25

Masoumeh J skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Hej!
    Han är en fantastiskt mäklaren och han har en bra kombination med sina kunder.
    Jag är väldigt nöjd av honom. Läs mer
  • 2020-11-18

Carlos Francisco A skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Malin, help us with the purchase to our first home.
    She was always super helpful and quick to response our question as beginners also help us with the translation of all the documentation.
    5 ⭐️ To Malin

Thanks a lot for your help I’m this process Läs mer
  • 2020-11-17

Sebastian M skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Malin är tokgrym mäklare, kommer anlita henne då vi ska sälja nästa gång

10/10 topp betyg! Läs mer
  • 2020-11-02

Elisabeth J skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Seriös och ambitiös mäklare som vi kommer rekommendera vänner till försäljning av bostad, han var väldig duktigt. Läs mer
  • 2020-10-29

Thomas L skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt en lägenhet via en mäklare med mycket energi och kundfokus. Pris ide’ annons, fotografering, bud, kontrakt, mm, avslut allt gick utan strul. Bra på informera och hålla kontakt.
    Jag trodde det skulle vara krångligare att sälja en lägenhet. Läs mer
  • 2020-10-28

Joakim L skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt lägenhet.
    Mathias gjorde ett utmärkt jobb, skulle säga att ha överträffade mina förväntningar. Stämde av vid rätt tillfällen, lyssnade av mina förväntningar och agerade på ett föredömligt sätt. Rekommenderar Mathias för alla som går i säljtankar! Läs mer
  • 2020-10-21

Eva Birgit N skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    VI köpte en villa av Mathias och Vale som mäklare och tyckte dom var superduktiga. När vi skulle sälja lägenheten var dom ett självklart val, ett superteam.

Vi fick ett mycket gott bemötande av Mathias vid försäljningen av lägenheten och har bara goda ord. Mathias var lyhörd, både kring utgångspris och även i budgivningen. Det slutade med att vi fick ett bud som vi blev nöjda med. Mathias är proffsig, trevlig och en mycket duktig mäklare!

Mathias är en proffsig, trevlig, lyhörd och skicklig mäklare! Läs mer
    Mathias B, Vala T gillar detta
  • 2020-10-17

Karolina C skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Malin är toppen! Snabb, tydlig, rapp och duktig och ger lugn och trygghet. Mötte alla förväntningar. Bäst i test! Läs mer
  • Gustav A

2020-10-17

Gustav A skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi sålde våran lägenhet, fantastisk service och otroligt smidig affär. Vala hade väldigt bra kunskaper om området och fantastiskt kundbemötande.
    Vi är otroligt nöjda med Vala och rekommenderar han varmt.
    10/10 Läs mer
  • 2020-10-17

Andreas V skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Proffsig lyhörd vänlig kunnig motsvarade alla förväntningar Läs mer
  • 2020-10-15

Dagny S skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    MALIN larsson var mycket kunnig och trevlig person som hjäpte mig på många sätt Rekomederars på alla sätt Läs mer
  • 2020-10-13

Maryam M skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Hej!
    Han är ansvarsfull och vi är nöjd om honom
    MVH:

Jag är mycket nöjd.
    Tack för allt. Läs mer
  • 2020-10-12

Christer N skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Har köpt ett hus med hjälp av Marie Eriksson, Marie är mycket kompetent, effektiv, snabb och hjälpsam.

Vi är mycket nöjda, toppbetyg inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-10-12

Andreas B skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt vår stora BRF lgh på 139kvm. Efter en oerhört seg process där intresset för lägenheten var lågt kämpade Vala ända in i kaklet och lyckades tillslut stänga affären. Vi hade högre förväntningar på marknaden men måste ändå vara nöjda. Skönt med en mäklare som verkligen försöker få till en affär och inte ger upp. Läs mer
  • Jesper S

2020-10-05

Jesper S skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vala är en väldigt ordningssam, kunnig och seriös mäklare och mina förväntningar överträffades.
    Informativ, alltid tillgänglig och kommunikationen fungerade mycket bra.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-10-02

Robert H skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Camilla är seriös, kunnig och bra att jobba med. Läs mer

Anna D skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag tycker att Vala skött försäljningen på mycket proffesionellt sätt. Seriös och ärlig.
    Nogrann vid kontraktsskrivning och trevligt bemötande mot både oss som säljste och mot de som köpte fastigheten. Läs mer

Andreas H skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt bostadsrätt i Kungsängen med hjälp av Mathias,
    Väldigt nöjda med valet av Mathias som mäklare. Hans engagemang i att lyckas nå alla grupper och upplysa om försäljningen har varit långt över förväntningarna. Läs mer

Therese A skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Mathias var duktig och kändes ordningssam och seriös. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-08-10

Kawthar Mohammad A skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Har köpt en vila som är super nöjd😌 med hjälp av en super duktig mäklare👍 Läs mer
  • 2020-08-09

Hassan Jawad K skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    duktig, trevlig, underbar mäklare. Läs mer
  • 2020-08-02

Ahmad J skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Han är snäll och han försöker och hjälpa mig på allt Läs mer
  • 2020-08-01

Susanna S skrev om Fastighetsbyrån Kungsängen
    Tyvärr missnöjda. Vi köpte en tomt. Vi fick ”jaga” mäklaren för att få svar. Vi kände oss nästan lite jobbiga eftersom det var vi som fick ringa mäklaren flera ggr för att få visning, lämna bud osv. Inte den service vi vart vana med tidigare.
    Vi kommer inte välja samma mäklare om vi i framtiden ska sälja. Läs mer
  • 2020-07-26

Christer Å skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Har sålt ett hus. Mäklaren var mycket kunnig, förstående och hjälpsam Läs mer
  • 2020-07-20

Ryan O skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Rätt person på Rätt plats.
    Glad, positiv och ansvarsfull. Jag är nöjd med Malins arbete. Läs mer
  • 2020-07-03

Robin J skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag har sålt en lägenhet på pettersbergsvägen 6.

Mina förväntningar var att jag skulle få lägenheten såld men att det säkert skulle ta ett antal månader.
    Malin sålde lägenheten på mindre än en månad vilket var helt över min förväntan.

Jag tycker Malin är en väldigt duktig mäklare för att för mig kändes det som att hon gjorde sitt yttersta för att få till en affär. Tidigare mäklare som jag har haft har prövat med en visning och när det inte har lyckats så har dom försökt få mig att sänka mitt utgångspris. Malin försökte aldrig sänka mitt utgångspris utan hon jobbade vidare med att hitta en kund vilket jag uppskattade och värderar väldigt högt som en bra egenskap hos en mäklare! Läs mer
  • 2020-06-22

Gustav L skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Utmärkt! Mathias gav ett väldigt professionellt intryck och va väldigt tydlig med uppföljning och hjälp. Något som jag verkligen uppskattat är hans rekommendationer och hans vilja att hjälpa till även där det inte är till hans egen vinning. Jag hade inte kunnat önska mig mer av en mäklare och Mathias har levererat över förväntan. Kan starkt rekommendera honom och Fastighetsbyrån Läs mer
  • 2020-06-18

Ali H skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Bra bemöttande och enkelthet i sin ordning.
    Allting var glasklart och smidigt, precis som man hade önskat sig från början. Läs mer
  • 2020-06-16

My L skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vala hjälpte oss sälja vårat bostadsrättsradhus. Det fungerade väldigt bra. Vi hade en tight dialog och blev väldigt nöjda. Han var lyhörd och trevlig. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-13

Sylvia Marie Katrin L skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt bostad. Bytte till Vala och lägenheten såldes på 3 dagar. Hans engagemang och stylingtips va super bra! Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2020-06-08

Anisa K skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Mycket bra nöjd med allt...............bästa Läs mer
  • 2020-06-06

Mohammed O skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Malin är väldigt engagerad och driven hon sålde vårt parhus på väldigt kort tid trots att bostads marknaden var orolig pga Corona.

Hon svarade alltid på telefon och var snabb med att återkoppla och komma med tips och råd. Läs mer
  • 2020-06-05

Bano P skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Trevlig, seriös och ärlig mäklare! Allt gick väldigt smidigt och Vala hade stor förståelse för vår situation! Läs mer
  • 2020-05-26

Robert S skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Tyckte att allt fungerade utan problem. Fick all hjälp jag behövde och det gick snabbt och smidigt att flytta in! Så har inget och klaga på! Läs mer
  • 2020-05-24

Roger W skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt lägenhet, bra uppföljning
    Mycket bra upplevelse Läs mer
  • 2020-05-22

Bo-lennart P skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt radhus.
    Blev bemött på ett mycket positivt sätt. Mäklaren var också förstående till vår oro för allmän visning och vi la försäljningen på is ett tag. Vi hade haft en enskild visning för en potentiell köpare som sedan efter diskussion om pris och övertagandedatum återkom efter att de fått klart med försäljning och finansiering.
    Sammanfattning: Vala mycket positiv hela vägen trots den osäkra situationen pga pandemin. Professionell och samlad diskussion om marknadens syn på prisläge. Läs mer
  • 2020-05-15

Ebtehal A skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag köpte ett radhus
    Mäklaren var ganska bra
    Jag hade inte så mycket förväntningar eftersom det min första gången att köpa en bostad. Läs mer
  • 2020-05-15

Ibrahim K skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Proffsig och trevlig medarbetare som möter kunden med leende och kunskap. Läs mer
  • 2020-04-29

Minica R skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi är jätte tacksam att haft med Björn att göra som mäklare. Han var väldigt bra, tydligt, lyhörd och bra i bemötandet.

Var rädd om honom för sådana personer finns det få i denna världen.

Stort tack för allt Björn! 😊👍 Läs mer
  • 2020-04-27

Loke L skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Fick hjälp att sälja min bostadsrätt på 50 kvm i Upplandsbro.
    Malin var informativ och lätt att ha att göra med, valde Malin som mäklare då hon tidigare värderat min lägenhet och gav ett seriöst intryck.

Mycket nöjd men min försäljning trots de lite oroliga läget på bostadsmarknaden just nu. Läs mer
  • 2020-04-23

Örjan W skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Malin Larsson har på ett professionellt och trevligt lotsat mig igenom försäljning av bostad.
    Förutom hennes trevliga sätt upplever jag henne som kompetent, lyssnande, full av goda råd för att bara nämna några superlativer
    Malin kan varmt rekommenderas.. Läs mer
  • 2020-04-17

Sofia E skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Bostadsrätt i Bro, Upplands-Bro. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-04-10

Gunnel E skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Proffsig utan att vara för mycket "på". Kan mycket om de områden hon säljer i. Bra kommunikation. Läs mer
  • 2020-04-09

Christina R skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt en brf lägenhet, för min äldre mammas räkning.

Mathias bemötande kan beskrivas som pålitlig, lyhörd, tydlig, kunnig, personlig, mycket trevlig.

Mathias mötte mer än väl upp till våra förväntningar, jag kan ge Mathias mina allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-04-08

Genet Gebremariam T skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Hej! Jag har sålt radhus. Han är underbart och trevlig person. Han bemötande mig på bra och trevligt sätt , bry om kunderna och hjälpsamma. Han är den bästa mäklare. Mvh Genet Läs mer
  • 2020-04-05

Anders Ö skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålde min lägenhet. Mycket engagerad och trevlig mäklare. Kan varmt rekommendera. /A Läs mer
  • 2020-03-25

Anne E skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Björn Olmats, har hjälpt oss att sälja ett radhus 125kvm.

Vi har fått ett mycket bra bemötande och intryck av Björn. Han arbetar alltid med en positiv attityd, driven & tålmodig och allt har gått över förväntan i hela försäljningsprocessen. Vi har haft våra samtal långa som korta om hur försäljningen skulle gå till. Med Björns rutin och stora erfarenhet inom mäklarbranschen, så har han levererat många bra tips & knep till oss säljare som besitter ingen större vetskap alls inom dagens bostadsmarknad. Vi gick ut med ett i vårt tycke ett marknadsmässigt utgångspris och hamnade nära i försäljningspris, trots en svajig bostadsmarknad i nuläget. Icke att förglömma, vilket engagemang han hade i att vilja köra visningar helg som vardag.

Vi fick alltid svar snabbt & proffsigt på våra frågor och funderingar. Det krävs en mängd stresstålighet som mäklare med tanke på hur krävande en säljare kan vara...
    Vi hade satt ett bestämt pris på huset och Björn fick oss till att inse "bättre att acceptera ett vettigt bud än att skrämma iväg köparen".
    Från ett tråkigt första bud så förhandlade Björn upp ett bra försäljningspris som vi tillslut kunde enas om, och vi är mer än nöjda idag. Läs mer
  • NILS GÖRAN V

2020-03-19

NILS GÖRAN V skrev om Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag rekommenderar Vala Theander på Fastighetsbyrån. Engagerad, drivande, fokuserad och kontaktbar. Vala är en person som gör att man som kund känner sig speciell och trygg. Påläst och förtroende ingivande. Välj Vala om ni önskar en lyckad affär. Läs mer
  • 2020-03-19

Nils-göran V skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Professionellt bemötande, kunnig och drivande. Vala har det lilla extra som gör att man som kund känner sig speciell. Jag rekommenderar honom varmt. Läs mer
    Vala T gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte