Fastighetsbyrån Kungsängen

Torget 1A, 196 02 Kungsängen — Visa karta

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet i Upplands Bro? Vi har två kontor i området, ett i Kungsängen, och vi är den enda mäklarfirman med kontor i Bro. Hos oss möter du ett gäng engagerade fastighetsmäklare och assistenter, som var och en gör det de är bäst på.

Tack vare vårt nära samarbete med Sparbanken Enköping, Swedbank och Juristbyrån får du snabba svar och rådgivning i alla led. Vi skapar tillsammans en mäklartjänst som täcker alla aspekter av din bostadsaffär och vi skräddarsyr sedan så att vår tjänst passar just dig och din process.

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 181 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kungsängen

• 2020-04-10

Gunnel E skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Proffsig utan att vara för mycket "på". Kan mycket om de områden hon säljer i. Bra kommunikation. Läs mer
  • 2020-04-09

Christina R skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt en brf lägenhet, för min äldre mammas räkning.

Mathias bemötande kan beskrivas som pålitlig, lyhörd, tydlig, kunnig, personlig, mycket trevlig.

Mathias mötte mer än väl upp till våra förväntningar, jag kan ge Mathias mina allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-04-08

Genet Gebremariam T skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Hej! Jag har sålt radhus. Han är underbart och trevlig person. Han bemötande mig på bra och trevligt sätt , bry om kunderna och hjälpsamma. Han är den bästa mäklare. Mvh Genet Läs mer
  • 2020-04-05

Anders Ö skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålde min lägenhet. Mycket engagerad och trevlig mäklare. Kan varmt rekommendera. /A Läs mer
  • 2020-03-25

Anne E skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Björn Olmats, har hjälpt oss att sälja ett radhus 125kvm.

Vi har fått ett mycket bra bemötande och intryck av Björn. Han arbetar alltid med en positiv attityd, driven & tålmodig och allt har gått över förväntan i hela försäljningsprocessen. Vi har haft våra samtal långa som korta om hur försäljningen skulle gå till. Med Björns rutin och stora erfarenhet inom mäklarbranschen, så har han levererat många bra tips & knep till oss säljare som besitter ingen större vetskap alls inom dagens bostadsmarknad. Vi gick ut med ett i vårt tycke ett marknadsmässigt utgångspris och hamnade nära i försäljningspris, trots en svajig bostadsmarknad i nuläget. Icke att förglömma, vilket engagemang han hade i att vilja köra visningar helg som vardag.

Vi fick alltid svar snabbt & proffsigt på våra frågor och funderingar. Det krävs en mängd stresstålighet som mäklare med tanke på hur krävande en säljare kan vara...
    Vi hade satt ett bestämt pris på huset och Björn fick oss till att inse "bättre att acceptera ett vettigt bud än att skrämma iväg köparen".
    Från ett tråkigt första bud så förhandlade Björn upp ett bra försäljningspris som vi tillslut kunde enas om, och vi är mer än nöjda idag. Läs mer
  • NILS GÖRAN V

2020-03-19

NILS GÖRAN V skrev om Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag rekommenderar Vala Theander på Fastighetsbyrån. Engagerad, drivande, fokuserad och kontaktbar. Vala är en person som gör att man som kund känner sig speciell och trygg. Påläst och förtroende ingivande. Välj Vala om ni önskar en lyckad affär. Läs mer
  • 2020-03-19

Nils-göran V skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Professionellt bemötande, kunnig och drivande. Vala har det lilla extra som gör att man som kund känner sig speciell. Jag rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2020-03-19

Elena A skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Duktig och proffesionellt bemötande. Bra kommunikation genom hela processen. Bra kontaktnät av köpare i område. Dessutom har de en jättebra fotograf! Läs mer
  • 2020-03-09

Rebwar I skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Har köpt en tomt i Brunna Kungsängen. Tomten ser bra ur som beskrev tidigare. Mäklaren var snäll och tydligt med information och beskrivningar. Allt ser och lysande fram ut. Läs mer
  • Abbas A

2020-03-04

Abbas A skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag köpte en Villa, jag träffade Mathias på visning, han hjälpte mig som ska vara, jag tackar honom jätte mycket. Läs mer
  • 2020-02-24

Lars-erik E skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi ville sälja vårt radhus och redan vid vår första kontakt med Mathias bestämde vi att han skulle få förmedla vårt hus. Vi fick ett mycket bra förtroende för honom, bl.a. för hans lugna sätt att lätt kunna förklara de olika stegen i försäljningen. Om vi hade några frågor, fick vi ett snabbt svar. Det var aldrig någon stress vid försäljningen, utan vi kunde lätt påverka när varje moment skulle ske. Vi kan varmt rekommendera Mathias när ni står i begrepp att sälja Ert hus.
    Lasse och Lena Läs mer
  • 2020-02-23

Kjell L skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Bemötandet var både (som vi tror) sakligt och mycket vinnande.

Vår uppfattning är att Camilla lotsade oss igenom en för oss svårtolkad labyrint av frågor och påståenden.

Förväntningarna var: en saklig presentation, ett bra pris och ett snabbt avslut.

Skulle väja Camilla igen om jag skulle sälja igen.
    Rekommenderar gärna Camilla Läs mer
  • 2020-02-21

Beshoy I skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag har köpt en lägenhet i Safirstigen. Camilla bemötande var utmärkt. Jag kände bekväm när jag pratade med Camilla. Hon svara snabbt på mina frågor och var jättestor hjälp till mig.
    Tack till dig Camilla Läs mer
  • Cristopher L

2020-02-17

Cristopher L skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Trevlig och duktig mäklare som hjälpt mig sälja en 1:a! Läs mer
    Malin L gillar detta
  • 2020-02-15

Mikael J skrev om Malin Larsson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Har köpt bostad och hon var jätte bra Läs mer
    Malin L gillar detta
  • 2020-02-10

Kenny R skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt en etta på 45kvm.
    Helt ok,verkade vara ganska ny som mäklare och skulle behöva bli bättre på kommunikation med sin kund.
    Förväntade min lägenhet såld.
    Fick den såld och smidigt.
    Helt ok mäklare,inget extra.
    Saknar lite finess och fingerkänsla. Läs mer
  • 2020-02-05

Anneli W skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag har sålt en villa med hjälp av Mathias. Bemötandet och kommunikationen var bra från början till slut, han svarade snabbt på sms eller mail och behöll sitt otroliga lugn genom hela processen. Jag hade förväntat mig/hoppats att allt skulle gå lite snabbare men förstod att marknaden är lite trög just nu så nu i efterhand tycker jag ändå att det gick ganska snabbt och är mer än nöjd och tacksam att Mathas fick affären i hamn! Läs mer
  • 2020-01-24

Sara B skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt en fristående villa. Mäklaren kändes seriös, kunnig och fick oss som säljare att känna oss trygga! Läs mer
  • Tobias S

2020-01-24

Tobias S skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Seriös och ambitiös mäklare som vi kommer rekommendera kompisar/vänner till försäljning av bostad! Läs mer
  • 2020-01-21

Anton D skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag köpte en lägenhet. Och jag blev utmärkt bemött av Vala!
    Han var väldigt hjälpsam med det jag behövde veta om allt med tanke på att det var mitt första köp.

Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-01-12

Josefin T skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Björn svarade tålmodigt på alla våra frågor och gav bra råd när vi köpte bostad för första gången. Läs mer
  • 2020-01-11

Mikael J skrev om Fastighetsbyrån Kungsängen
    Bostad mäklaren var jätte bra och hon var trevlig och hjälpsam ''dom var bra Läs mer
  • Karwan M

2019-12-20

Karwan M skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag sålde mitt hus i Krusbärsvägen .
    Utmärkt hon är bäst Läs mer
  • 2019-12-16

Selwa S skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Trevligt
    Prifessional kunnig.
    Sålt lägenhet. Läs mer
  • 2019-12-16

Daniel Ö skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Trevligt bemötande och smidig process. Läs mer
  • 2019-12-14

Hamed K skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Det var min första besök och jag har köpt huset på en gång! Vala är noggrant och hjälpsam och allt som man förväntar av en bra mäklare! Läs mer
  • 2019-12-09

Andreas K skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Proffsig, målmedveten och tillmötesgående mäklare som jag varmt kan rekommendera. Läs mer

Hanna R skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi upplevde kontakten med mäklaren som stressande. Vi hade en överenskommelse med säljarna (vi hade hyrt en del av bostaden i 8år av dem) och hade bra kontakt med den och båda parterna var överens om att vi inte stressar oss igenom köpet, utan tar det lugnt och sansat då det var många delar som behövde lösas både för säljarna och oss köpare. Mäklaren ringde både oss och säljarn vid upprepade tillfällen och stressade och orsakade en tidvis kaotisk upplevelse för båda parterna. Hon lyssnade inte på säljarna utan körde på sitt eget race. Vi upplevde det som att mäklaren bara var ute efter att sälja bostaden snabbt och till högsta möjliga pris . Vi fick tyvärr inget bra intryck av hur det går till vid försäljning. Läs mer

Touqeer A skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Hej.
    I think as broker marie done fantastic jobb. Environment was so friendly. As i experience that marie Eriksson was much professional as a broker. M completely satisfied with Fastighetsbyrån
    Hälsningar Läs mer

Gunnel S skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag har sålt min 2:a i Kungsängen. Mäklaren gav ett självsäkert intryck, kändes kunnig. förväntningar var att få så mycket som möjligt och att det skulle gå smidigt, och det gjorde det. Glad för att allt gick så snabbt och att mäklaren gjorde ett bra jobb med att hitta rätt spekulanter. Rekommenderar honom! Läs mer
  • 2019-12-06

Erik F skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag tycker att Björn har varit väldigt proffsig och varit ett väldigt bra stöd vid försäljningen av min bostad! Läs mer
  • 2019-11-15

Åsa Christina S skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vala har visat en stor flexibilitet, han återkopplar alltid och är lösnings orienterad. Han har ett trevligt bemötande både mot köpare och säljare. Läs mer
  • 2019-11-07

Nina G skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Har sålt med Marie två gånger. Hon är fantastisk!
    Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2019-11-07

Jesper L skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt bostad.

Blev väldigt bra bemött.

Förväntningarna jag hade levde Camilla upp till.

Var lite svår sålt och en seg marknad men lyckades tillslut sälja ändå vilket jag är väldigt glad över.

Camilla kommer höra från oss om vi någon gång i framtiden bestämmer oss för att flytta igen. Läs mer
  • 2019-11-04

Mikael S skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag kan bara säga att vi fick mer hjälp än vi önskat , Mathias Bergvik har verkligen varit ödmjuk vägledande informativ å mycket trygg i sina kontakter med oss då han hjälpt min gamla mor sälja sin lgh hon haft sen 83 ! mycket kännslor i denna affär å med tålamod å respekt visade du oss fram till en god affär å d gick lättare att lämna över till näste ägare . så här borde d kännas för alla som säljer en bostad vi kan verkligen rekomendera Mathias Bergvik tack för all hjälp ! Mvh Mikael å hans Mor Läs mer
  • 2019-11-04

Britt-Marie A skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Hej! har sålt en 2:a,
    väldigt kunnig o tillmötesgående mäklare
    förväntningarna/förhoppning om priser på lägenheten infriades
    Tusen tack Björn Olmats

rekommenderar gärna Olmats som mäklare Läs mer
  • 2019-11-01

Eric E skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Mathias hjälpte mig att sälja min lägenhet med ett resultat som överträffade mina förväntningar. Han var ett fantastiskt stöd i konsultativa såväl som praktiska frågeställningar. Det som utmärkte Mathias i mina ögon var hans väldigt empatiska förhållningssätt mot både säljare och köpare. Det blir tydligt att människorna och upplevelsen ges stor uppmärksamhet vilket bidrar till att skapa trygghet kring affären. Jag skulle vilja hävda att Mathias gått långt bortom vad som kan förväntas av en mäklare. Det har verkligen lättat mycket av den stress som förknippas med en bostadsförsäljning. Jag är otroligt tacksam för allt stöd han gett mig och skulle inte tveka en sekund på att anlita honom igen som mäklare. Läs mer
  • 2019-10-29

Björn E skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi är jättenöjda med Marie. Hon är trevlig, positiv och skapar trygghet under försäljningen. Läs mer
  • Jessica R

2019-10-17

Jessica R skrev om Camilla Lekerud en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag sålde min lägenhet i Bro. Camilla hjälpte mig från början till slut och genom bra kommunikation hur vi skulle hantera försäljningen kom vi i mål med underbara resultat! Camilla är en fantastisk mäklare som både lyssnar in och som kan ge förslag på nästa steg som gör att man känner sig trygg genom hela processen. Man litar på hennes omdöme. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-10-10

Daniel S skrev om Fastighetsbyrån Kungsängen
    Under all kritik, luddig information, dålig återkoppling och allmänt oseriös. Läs mer
  • 2019-10-02

Essi A skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Bra bemötande och återkoppling! Läs mer
  • 2019-10-02

Johanna L skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi har köpt en villa som var ett dödsbo med anhöriga som inte fanns i närheten. Marie finns alltid tillgänglig för frågor, funderingar och orosmoment.
    Tydlig, rak och ärlig kommunikationen och också tydlig med sina åsikter och tänk och lät oss som köpare i lugn och ro få fatta sina beslut själv trots att bostadsmarknaden kan upplevas som stressig.
    Hela tiden med bra och tydliga råd längs vägen.
    Jag upplever Marie som en trygg och bra mäklare! Läs mer
  • Gunnar L

2019-09-27

Gunnar L skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt vårt speciella husobjekt, vi har fått utmärkt bemötande, våra förväntningar slutade som vi önskade från början. Det var vårt första hus vi sålt och Marie har utfört detta till belåtenhet för vår del. Läs mer
  • Johanna E

2019-09-26

Johanna E skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålt bostadsrätt.
    Tycker det gått snabbt o smidigt. Kommunikationen varit god. Fått snabb återkoppling då man skickat medd/ringt. Läs mer
  • 2019-09-25

Hubert N skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Kompetent, snabb, effektiv! Allt du behöver från en mäklare. Läs mer
  • Barzan S

2019-09-21

Barzan S skrev om Vala Theander en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Sålde en radhus , han var väldigt duktigt Läs mer
  • 2019-09-14

Ingrid L skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Hej vi har sålt ett bostadsrättsradhus och är är otroligt nöjda med våran mäklare.
    Toppbetyg vi har ingenting att klaga på. Läs mer
  • 2019-09-10

Anette D skrev om Mathias Bergvik en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Jag har sålt en bostadsrätt och känner mig mycket nöjd med Mathias bemötande och handhavande av hela proceduren, från första mötet till den dag då försäljningen slutfördes. Han har hållit god kontakt med mig och hållit mig underrättad. Läs mer
  • 2019-09-08

Anton A skrev om Björn Olmats en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Kunnig och saklig, svävar inte ut. Förtroende från första samtalet. Rekommenderas Läs mer
  • 2019-09-06

Jeanette H skrev om Marie Eriksson en del av Fastighetsbyrån Kungsängen
    Vi har anlitat Marie när vi sålt bostad och även när vi köpte bostad. Vi valde Marie för hennes postiva energi, trevliga och proffesionella bemötande. Återkommer alltid i tid och skött allt det praktiska exemplariskt.
    Skulle rekommendera Marie alla dar I veckan. Läs mer

Torget 1A, 196 02 Kungsängen