Fastighetsbyrån Ljusdal

Bokhandlargränd 3, 827 32 Ljusdal — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Ljusdal och Järvsö!

Vi jobbar alltid med starkt engagemang och stor kunskap om bostadsmarknaden i området kring Ljusdal och tack vare vårt samarbete med Swedbank kan vi erbjuda dig en trygg och bra affär som ska vara förmånlig för både köpare och säljare.

Funderar du på att sälja en bostad i området? Vi gör gärna en fri värdering och svarar på frågor kring hur en eventuell försäljning skulle gå till. Längtar du istället efter att köpa en fastighet i Ljusdal? Vi har ett brett utbud av objekt och kan tillsammans med dig hitta ditt nästa boende!

Oavsett var i processen du befinner dig svarar vi gärna på frågor om boende i Ljusdals kommun. Välkommen!

Läs vad 146 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ljusdal

Tack Jerry och lycka till med nya bostaden! :D
  • 2020-09-08

Karin B skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Köpt fritidshus
    Mycket trevligt bemötande, snabb och okomplicerad kommunikation.
    Överträffade mina förväntningar på mäklare. Trevlig OCH kunnig!

Tips- mycket trevligt med bukett i present. Men som ny stugägare har man knappast en vas som passar den buketten....☺️ Läs mer
    2020-09-09 Robert D svarar Karin B
    Tack själv Karin och trevligt att träffa er med. Stort lycka till med ert fritidshus och hoppas buketten överlevde tills den fick en vas :-D
  • 2020-08-05

Roland H skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Har köpt ett hus via Fastighetsbyrån. Tryggt och kompetent bemötande under hela processen, tydliga förklaringar till alla papper som krävde underskrift. Kunde ha varit mer proaktiv under visningen men mycket förtroendeingivande när affären skulle göras klar. Läs mer
  • 2020-08-02

Sigge K skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Klockren affär, klart och väldigt tydligt
    Väldigt enkelt ! Läs mer
  • Rolf H

2020-07-31

Rolf H skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Trevlig, servicevänlig,duktig på att förklara. Läs mer
    2020-07-31 Robert D svarar Rolf H
    Tack för det Rolf, önskar er en härlig tid i er nya stuga!
  • 2020-07-26

Hanna F skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Köpt ett litet hus, bra bemötande, enkelt och smidigt handhavande och tydliga instruktioner från Jonas. Läs mer
  • 2020-07-20

Percy Ivar J skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jonas har förmodligen benkoll på marknaden i Ljusdal. Därför var valet av mäklare lätt.
    Vi är helt nöjda med hans jobb👍🏻 Läs mer
  • 2020-07-13

Joakim B skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi är så otroligt nöjda med Jonas Eriksson. Långt innan vi flyttade till Järvsö har han varit mycket hjälpsam och hela tiden haft våra intressen i fokus. Under hela processen med bostadsaffären har vi känt oss trygga och fått den info vi efterfrågat. Vi kan varmt rekommendera Jonas! Med vänlig hälsning Joakim Berndes Läs mer
    2020-07-13 Jonas E svarar Joakim B
    Tack! Riktigt roligt att ni äntligen hittat ert drömställe. Vi ses! /Jonas
  • 2020-07-07

Daniel M skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Fritidshus
    Mycket trevlig bemötande
    Vi ville ha ett bra pris och genom Robert engagemang kom vi överens om ett mycket bra pris med säljaren.
    I det stora hela mycket bra Läs mer
    2020-07-13 Robert D svarar Daniel M
    Tack Daniel, önskar dig en fin sommar i stugan!
  • 2020-06-23

Alexander B skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sålt villa i Hälsingland
    Tydligt, trevligt och effektivt bemötande
    Då det krävs mycket renovering på objektet så var mina förväntningar begränsade men hoppades på en effektiv och snabb deal. Mäklaren överträffade dessa förväntningar. Sammanfattningsvis var det en snabb, stabil och bra upplevelse att anlita denna mäklare. Läs mer
    2020-06-23 Robert D svarar Alexander B
    Tack själv för det fina samarbetet och dem utförliga svaren på mina frågor som jag alltid fick snabbt och precist! Lycka till med familjelivet och ha en fin sommar!

mvh Robert
  • Nina B

2020-06-17

Nina B skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag har sålt min villa på 5 rum och kök i Korskrogen och haft en jättebra upplevelse av mäklaren då det känns tryggt och bra från början till slut. Läs mer
    2020-06-17 Robert D svarar Nina B
    Tack så mycket Nina. Lycka till med ditt nya boende! :-)
  • 2020-06-07

Torbjörn B skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Raka och ärliga svar på frågor och bra handläggning av alla papper och lösning på Corona-problemet. Vi skrev på avstånd med hjälp av våra bankeraaaaaaaaaaaaaaaa1 Läs mer
  • 2020-06-04

Mona I skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Under rådande omständigheter har vårt köp löpt på bra. Läs mer
  • 2020-05-25

Roger N skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Väldigt duktig och en seriös mäklare och ett bra bemötande när mitt hus såldes. Läs mer
  • 2020-05-08

Merith B skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sålde bostadsrätt åt mig ! Alltid bra bemötande och svar på frågor. Tack snälla Robert ! Läs mer
    2020-05-08 Robert D svarar Merith B
    Tusen tack själv Merith för ditt fina vitsord. Lycka till med det nya boendet! :)
  • 2020-05-08

Olle S skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Köpt villa. Bra förmedlare mellan oss och säljaren. Läs mer
  • 2020-04-29

Emelie Anna Charlotte G skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi har sålt vår bostad. Men en bra känsla och ett bra och professionellt bemötande. Läs mer
    2020-04-29 Robert D svarar Emelie Anna Charlotte G
    Tusen tack för det fina omdömet. Och lycka till med ert nya hus! :D
  • 2020-04-19

Ingrid K skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Fått hus VÄRDERAT, KÖPT insatslägenhet, Har hus till FÖRSÄLJNING

Ett mycket trevligt bemötande som ingav förtroende

Eftersom jag är en äldre person som inte har erfarenhet av affärer behövde jag mycket hjälp vilket jag också fått.

Mycket bra information om köp/sälj -ningens gång
    Har fått svar på mina frågor samt olika tips.
    Känner att jag är delaktig i affärerna. Läs mer
    2020-04-19 Robert D svarar Ingrid K
    Tack Ingrid för den fina kommentaren och ha det så gott i den nya lägenheten!
  • 2020-04-07

Märta Ellinor F skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sålt mitt föräldrahem i Ramsjö ärende gick bra utan svårigheter och allt till belåtenhet. Ett minus är att ingen visning av husen sker i Ramsjö. . Läs mer
  • 2020-03-24

Olov O skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Har köpt hus, mycket proffsig bemötande. Är mycket nöjd. Läs mer
    2020-03-24 Robert D svarar Olov O
    Tack desamma Olov och lycka till med huset!
  • 2020-02-07

Per Stefan S skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sålt villa i kläppa. Bra bemötande trevlig. Gick fort att sälja. Vi är nöjda. Läs mer
  • 2020-02-05

Sara B skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi har sålt en villa . Blev trevligt bemött av mäklaren:) Läs mer
    2020-02-05 Robert D svarar Sara B
    Tack så mycket för att jag fick hjälpa er med denna affär!
  • 2020-02-01

Jonas G skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi är jättenöjda med Robert och Fastighetsbyrån. En mycket trygg fastighetsaffär. Läs mer
    2020-02-01 Robert D svarar Jonas G
    Tack så mycket Jonas och Jenny och lycka till med ert nya boende! :)
  • 2020-01-30

Jane B skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Robert har helt levt upp till de förväntningar som vi kunde ha på en mäklare. Robert har hela tiden hållit oss uppdaterade på förloppet, från början till slut.
    Trevlig, sympatisk och förtroendeingivande.
    Vi har sålt en fastighet med tillhörande skog.
    Med det kan vi sammanfatta att vi är mycket nöjda med Robert som mäklare. Läs mer
    2020-01-30 Robert D svarar Jane B
    Tack Jane och Tore för era fina ord. Sköt om er. :)
  • 2020-01-26

Mats G skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sålt en lägenhet åt oss, han har ett trevligt bemötande och kan sitt jobb. Läs mer
    2020-01-26 Robert D svarar Mats G
    Tack Mats för det fina omdömet.
  • 2019-12-24

Caroline F skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Fantastiskt service minded, tillgänglig , sjukt trevlig, affären skötte han smidigt och snabbt och han har utan tvekan varit oerhört tillmötesgående!
    Sällan och aldrig har vi mötts av sån otrolig känsla för att möta sin kund!
    Vi gillar honom skarpt och kommer rekommendera honom vi vidare! Han får 10/10 <3 och vi tänker behålla honom som vän!! Läs mer
    2020-01-07 Robert D svarar Caroline F
    Tusen tack för den fina kommentaren och det fina omdömet!
    Det värmer sköt om er och lycka till med bostaden!

mvh Robert
  • 2019-12-03

Viktor G skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Enkelt snabbt bra svarar på allt så snabbt som möjligt och märks att man vill jobba och gör det bra! Läs mer
  • 2019-11-30

Anna Å skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag upplevde ett proffesionellt bemötande där mäklaren var kunnig och jag kände mig trygg under hela affären av vår nu sommarbostad. Allt gick mycket smidigt. Läs mer
  • 2019-11-26

Katharina M skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Köpt ett hus. Blev tipsad av mäklaren om huset på en annan visning. Trots att avståndet var längre till centrum än vi tänkt blev vi kära i huset. Väldigt omtänksam och personlig mäklare. Alltid anträffbar! Läs mer
    2019-11-26 Robert D svarar Katharina M
    Tack för de fina orden Katharina och lycka till med ert nya boende!
  • 2019-11-23

Yumi L skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Trevligt och bra bemötande👍🏻 Läs mer
  • 2019-11-19

Siw S skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sålt en lägenhet tyckte allt fungerade utmärkt han höll mig uppdaterad och jag kände mig delaktig.
    Bra kille Läs mer
    2019-11-20 Robert D svarar Siw S
    Tack så mycket för de fina orden. mvh Robert
  • 2019-11-06

Franziska D skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Köpte hus tillsammans med min sambo. Det gick väldigt fort och smidigt. Läs mer
  • 2019-10-16

Christina R skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi, jag, min man och vår son har köpt Ygsbo 2:27.
    Vi är noviser i att köpa fastigheter ochoch bor i Stockholm så det tryggt att vi fick bra hjälp och handledning av Jonas Eriksson.
    Vi kan rekommendera Jonas som mäklare Läs mer
  • 2019-10-10

Rolf Axel M skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Allt har fungerat bra. Återrapporteringen har varit bra. Läs mer
    2019-10-10 Jonas E svarar Rolf Axel M
    Tack detsamma. Trevligt att höras:)
  • Marie E

2019-10-07

Marie E skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Trevligt bemötande och bra hantering av försäljningen av vårat hus. Blev en snabb och smidig affär. Mycket nöjda! 🙂👍 Läs mer
  • 2019-09-30

Lars-Åke H skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Rakt på sak, inga onödiga krusiduller. Läs mer
  • 2019-09-12

Mattias L skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sylvass mäklare med det lilla extra. visning idag, kontraktskrivning imorgon.
    Trevlig, alltid tillhands och ser till allas bästa för en trygg och smidig affär! Läs mer
    2019-10-01 Jonas E svarar Mattias L
    Tack, tack, värmande ord! Jag uppskattar ärligheten.
  • 2019-09-12

Linnéa E skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    En lägenhet. Vi blev bra bemötta hela vägen! Lägenheten såldes inte direkt för det pris vi hade tänkt men han kämpade på ändå, var positiv, hade fler visningar och tillslut såldes den ändå till ett ok pris. Svarar snabbt. Trevlig o professionell. Läs mer
    2019-11-20 Robert D svarar Linnéa E
    Tack så mycket för de fina orden. Lycka till med era husplaner. mvh Robert Danhard
  • 2019-08-31

Stig Erik J skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    sålt villa funkat bra. alltid svarat i telefon, även kvällstid. Läs mer

Frans K skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Robert helped us to sell our house (fritidshus) in Backan. He did a very good job, informed us good and acted as a professional.
    The house was very quickly sold, we had not expected that. It was partly luck, but mostly the professional organisation, the skills of Robert and the very good and professional pictures made by the photogafer.
    During the biddingproces (that unknown for us)Robert gave us good advices and helped us good with the decission when to stop.
    We can recommend both fastighetsbyran and Robert Danhard-Rundquist.
    Frans and Lidie Knol Läs mer

Anna S skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    * Jag har sålt två tomter.
    * Jag har blivit trevligt och bra bemött.
    * Mäklaren har hittills levt upp till mina förväntningar.
    * Vi har inte avslutat samarbetet än men jag skulle gärna rekommendera honom vidare. Läs mer

Bengt Å skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    sålt tomt mark
    bra
    mäklaren var helt ok
    mycket bra Läs mer

Ulrika K skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag sålde en bostadsrätt.
    Ett trevligt bemötande från mäklaren och jag kände mig trygg under hela processen.

Hela affären gick smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-08-25

Andreas F skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Köpte mark genom Robert , funka kanon.. han har nog ljusframtid. Läs mer
  • Gerd Z

2019-08-24

Gerd Z skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Trevlig,duktig men fick ta en visning själv då han inte kunde.Blev också mycket besviken då det utlovade Datumet för överlåtandet flyttades och ställde till massa krångel för mig och köpare. Fräckt att ta provisionen innan allt va klart. Den borde ha reducerats Läs mer
  • 2019-08-24

Klara N skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag köpte en bostadsrätt! Blev bemött på ett proffsigt, trevligt och förtroendegivande sätt! Mycket nöjd helt enkelt! Läs mer
  • 2019-08-10

David E skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Oerhört ointresserad mäklare som inte brydde sig om varken säljare eller köpare efter att kontraktet skrivits på. Allt hängde på säljarna och köparna att fixa en tid med banken för överlåtelse. Mäklaren fixade en tid som varken säljare eller köpare var nöjd med. Mäklaren lade då uppgiften på säljare/köpare på att fixa en ny tid som passade bättre. När köparen fixat en ny tid som passade både säljare och köpare så svarade mäklaren med att det inte fanns någon mäklare i tjänst då (försökt ringt mäklaren utan svar flera gånger samt skickat sms) även fast det står att deras kontor är öppet och att de inte har några visningar den dagen. Mäklaren sa att han skulle resa bort den dagen och att ingen annan fanns på kontoret. Oavsett om det är en fredag (i detta fallet) eller inte så är det så dålig service från mäklaren när de säger att de har öppet. Vi kunde inte börja renovera när vi ville och försäkringar, el m.m. var tvunget att flyttas flera gånger om. Vi köpte ett sommarhus och har 35mil enkel resa så det blir lite problem med nya ändringar hela tiden. Superdålig erfarenhet från en av mäklarna på fastighetsbyrån. Skulle aldrig rekommendera denna mäklarfirma/mäklare för att sälja en fastighet efter köpet av min fastighet. Läs mer
    2019-08-15 Jonas E svarar David E
    Hej, måste generellt bemöta Davids åsikter som i grunden handlar om bankers bokningssystem. Bankerna har tillsammans ett bokningssystem där vi som mäklare kan välja tillträdesdag, vi får sen vanligen den tid som banker ger. I detta fall fanns det inte någon tid tillgänglig den aktuella tillträdesdagen. Vi har även pratat direkt med med köparens bank men fick svar att det ej gick att genomföra tillträdet då. Bankerna har normalt minst 14 dagars handläggningstid samt högtryck under sommaren.
    Tyvärr är det så att vi måste förhålla oss till handläggningstider etc och vi kan inte påverka bankernas pressade tider.
  • 2019-08-05

Anne-Christine Z skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi var uppe i Järvsö för att gå på visning av ett hus. Detta passade oss inte men samtidigt dök det upp några intressanta objekt. Jonas var snäll och ordnade så att vi kunde titta på dessa trots att det inte var visning ännu. Bussigt. Ett av de husen blev vårt den 30/7.
    All "pappersexercis" har varit smidig, Trots semestertider.
    Bra kontakt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-17

Mikael S skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi köpte bostad genom fastighetsbyrån
    Vi är nöjda hur affären genomfördes. Läs mer
  • Ilina S

2019-06-19

Ilina S skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sålde bostadsrätt och köpte en villa. Möttes bra och mäklaren levererade bra ifrån sig.
    Allt gick rätt smidigt. Läs mer

Bokhandlargränd 3, 827 32 Ljusdal