Fastighetsbyrån Ljusdal

Bokhandlargränd 3, 827 32 Ljusdal — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Ljusdal och Järvsö!

Vi jobbar alltid med starkt engagemang och stor kunskap om bostadsmarknaden i området kring Ljusdal och tack vare vårt samarbete med Swedbank kan vi erbjuda dig en trygg och bra affär som ska vara förmånlig för både köpare och säljare.

Funderar du på att sälja en bostad i området? Vi gör gärna en fri värdering och svarar på frågor kring hur en eventuell försäljning skulle gå till. Längtar du istället efter att köpa en fastighet i Ljusdal? Vi har ett brett utbud av objekt och kan tillsammans med dig hitta ditt nästa boende!

Oavsett var i processen du befinner dig svarar vi gärna på frågor om boende i Ljusdals kommun. Välkommen!

Läs vad 115 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ljusdal

• 2019-11-06

Franziska D skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Köpte hus tillsammans med min sambo. Det gick väldigt fort och smidigt. Läs mer
  • 2019-10-16

Christina R skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi, jag, min man och vår son har köpt Ygsbo 2:27.
    Vi är noviser i att köpa fastigheter ochoch bor i Stockholm så det tryggt att vi fick bra hjälp och handledning av Jonas Eriksson.
    Vi kan rekommendera Jonas som mäklare Läs mer
  • 2019-10-10

Rolf Axel M skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Allt har fungerat bra. Återrapporteringen har varit bra. Läs mer
    2019-10-10 Jonas E svarar Rolf Axel M
    Tack detsamma. Trevligt att höras:)
  • Marie E

2019-10-07

Marie E skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Trevligt bemötande och bra hantering av försäljningen av vårat hus. Blev en snabb och smidig affär. Mycket nöjda! 🙂👍 Läs mer
  • 2019-09-30

Lars-Åke H skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Rakt på sak, inga onödiga krusiduller. Läs mer
  • 2019-09-12

MATTIAS L skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sylvass mäklare med det lilla extra. visning idag, kontraktskrivning imorgon.
    Trevlig, alltid tillhands och ser till allas bästa för en trygg och smidig affär! Läs mer
    2019-10-01 Jonas E svarar MATTIAS L
    Tack, tack, värmande ord! Jag uppskattar ärligheten.
  • 2019-09-12

Linnéa E skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    En lägenhet. Vi blev bra bemötta hela vägen! Lägenheten såldes inte direkt för det pris vi hade tänkt men han kämpade på ändå, var positiv, hade fler visningar och tillslut såldes den ändå till ett ok pris. Svarar snabbt. Trevlig o professionell. Läs mer
  • 2019-08-31

Stig Erik J skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    sålt villa funkat bra. alltid svarat i telefon, även kvällstid. Läs mer

Frans K skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Robert helped us to sell our house (fritidshus) in Backan. He did a very good job, informed us good and acted as a professional.
    The house was very quickly sold, we had not expected that. It was partly luck, but mostly the professional organisation, the skills of Robert and the very good and professional pictures made by the photogafer.
    During the biddingproces (that unknown for us)Robert gave us good advices and helped us good with the decission when to stop.
    We can recommend both fastighetsbyran and Robert Danhard-Rundquist.
    Frans and Lidie Knol Läs mer

Anna S skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    * Jag har sålt två tomter.
    * Jag har blivit trevligt och bra bemött.
    * Mäklaren har hittills levt upp till mina förväntningar.
    * Vi har inte avslutat samarbetet än men jag skulle gärna rekommendera honom vidare. Läs mer

Bengt Å skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    sålt tomt mark
    bra
    mäklaren var helt ok
    mycket bra Läs mer

Ulrika K skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag sålde en bostadsrätt.
    Ett trevligt bemötande från mäklaren och jag kände mig trygg under hela processen.

Hela affären gick smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-08-25

Andreas F skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Köpte mark genom Robert , funka kanon.. han har nog ljusframtid. Läs mer
  • Gerd Z

2019-08-24

Gerd Z skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Trevlig,duktig men fick ta en visning själv då han inte kunde.Blev också mycket besviken då det utlovade Datumet för överlåtandet flyttades och ställde till massa krångel för mig och köpare. Fräckt att ta provisionen innan allt va klart. Den borde ha reducerats Läs mer
  • 2019-08-24

Klara N skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag köpte en bostadsrätt! Blev bemött på ett proffsigt, trevligt och förtroendegivande sätt! Mycket nöjd helt enkelt! Läs mer
  • 2019-08-10

David E skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Oerhört ointresserad mäklare som inte brydde sig om varken säljare eller köpare efter att kontraktet skrivits på. Allt hängde på säljarna och köparna att fixa en tid med banken för överlåtelse. Mäklaren fixade en tid som varken säljare eller köpare var nöjd med. Mäklaren lade då uppgiften på säljare/köpare på att fixa en ny tid som passade bättre. När köparen fixat en ny tid som passade både säljare och köpare så svarade mäklaren med att det inte fanns någon mäklare i tjänst då (försökt ringt mäklaren utan svar flera gånger samt skickat sms) även fast det står att deras kontor är öppet och att de inte har några visningar den dagen. Mäklaren sa att han skulle resa bort den dagen och att ingen annan fanns på kontoret. Oavsett om det är en fredag (i detta fallet) eller inte så är det så dålig service från mäklaren när de säger att de har öppet. Vi kunde inte börja renovera när vi ville och försäkringar, el m.m. var tvunget att flyttas flera gånger om. Vi köpte ett sommarhus och har 35mil enkel resa så det blir lite problem med nya ändringar hela tiden. Superdålig erfarenhet från en av mäklarna på fastighetsbyrån. Skulle aldrig rekommendera denna mäklarfirma/mäklare för att sälja en fastighet efter köpet av min fastighet. Läs mer
    2019-08-15 Jonas E svarar David E
    Hej, måste generellt bemöta Davids åsikter som i grunden handlar om bankers bokningssystem. Bankerna har tillsammans ett bokningssystem där vi som mäklare kan välja tillträdesdag, vi får sen vanligen den tid som banker ger. I detta fall fanns det inte någon tid tillgänglig den aktuella tillträdesdagen. Vi har även pratat direkt med med köparens bank men fick svar att det ej gick att genomföra tillträdet då. Bankerna har normalt minst 14 dagars handläggningstid samt högtryck under sommaren.
    Tyvärr är det så att vi måste förhålla oss till handläggningstider etc och vi kan inte påverka bankernas pressade tider.
  • 2019-08-05

Anne-Christine Z skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi var uppe i Järvsö för att gå på visning av ett hus. Detta passade oss inte men samtidigt dök det upp några intressanta objekt. Jonas var snäll och ordnade så att vi kunde titta på dessa trots att det inte var visning ännu. Bussigt. Ett av de husen blev vårt den 30/7.
    All "pappersexercis" har varit smidig, Trots semestertider.
    Bra kontakt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-17

Mikael S skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi köpte bostad genom fastighetsbyrån
    Vi är nöjda hur affären genomfördes. Läs mer
  • Ilina S

2019-06-19

Ilina S skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Sålde bostadsrätt och köpte en villa. Möttes bra och mäklaren levererade bra ifrån sig.
    Allt gick rätt smidigt. Läs mer
  • 2019-06-12

Bror Stefan N skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Vi har sålt en fastighet med lite mark , vi blev bra bemötta o Jonas tog tag i saken på direkten o vi genomförde affären på ett snabbt o bra sätt o en mycket bra kommunikation enl. våra förväntningar!! Läs mer
  • 2019-06-05

Kanishka S skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag har såld min lägenhet.
    Jonas Eriksson är den duktigaste mäklare i mäklare verksamheten och han jobbar utmärkt. Läs mer
    2019-06-06 Jonas E svarar Kanishka S
    Tack Kanishka för det fina utlåtandet!
  • Pia H

2019-05-26

Pia H skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    När vi kom på visning möttes vi av en mäklare som fanns till hands för frågor och i övrigt lämnade oss ifred. Vid budgivningen var han mycket hjälpsam. Lika så i lotsningen genom all pappers exersis. Ett allt igenom bra och professionellt bemötande. Vi kände oss trygga. Läs mer
    2019-05-27 Jonas E svarar Pia H
    Skönt att höra. Ha det så gott i ert nyinköpta hus!
  • 2019-05-17

Ulrika K skrev om Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Hela processen varit väldigt smidig och snabb. Jag har känt mig trygg med mäklaren som är otroligt professionell.
    Allt har gått över förväntan. Läs mer
  • 2019-03-20

Britt Marie G skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag har sålt och köpt hus tidigare,med hjälp av Jonas.Nu har jag köpt lägenhet och hoppas snart avsluta min husförsäljning.
    Jag är mycket nöjd med Jonas.
    Han har varit positiv,svarat på alla mina frågor.
    Han har fotat proffsigt,så fina bilder.Han lyssnade även på mina önskemål,han hjälpte mej med "stylingen ".
    Det gick smidigt att få till visningar..Han frågade alltid när/om det passade.Och han var peppande när det kändes trögt...
    Jag rekommenderar varmt Jonas Eriksson och
    Fastighetsbyrån Ljusdal. Läs mer
    2019-04-01 Jonas E svarar Britt Marie G
    Trevliga och positiva ord, tack så mycket!
  • 2019-03-04

Malin S skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    väldigt trevlig och tillmötesgående och lätt att ta kontakt med.
    gav snabb hjälp om man hade några funderingar och alltid trevligt humör och tydliga förklaringar.
    fler borde anlita honom Läs mer
    2019-03-04 Fastighetsbyrån Hudiksvall svarar Malin S
    Tack Malin för de fina orden. Stort lycka till med ert nya boende! :D
  • 2019-02-21

Helena W skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Svår att få tag i samt att jag upplevde honom oengagerad. Läs mer
    2019-02-25 Jonas E svarar Helena W
    "I allt det praktiska kring försäljningen är jag väldigt nöjd" har säljaren meddelat oss efter att vi återkopplat. Oklarheter har vi löst. Tack för den snabbaste affären hittills, såld inom 4 dygn till toppnoterad köpeskilling!!
  • 2019-02-19

Berit E skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag har sålt fritidshus och tycker att allt har gått smidigt hittills. Affären slutförs nästa vecka.
    Jonas har varit hjälpsam och svarat på de frågor jag haft. Läs mer
    2019-02-25 Jonas E svarar Berit E
    Trevligt! Tack så mycket! Ses snart när vi gör klart affären.
  • Marcus H

2019-02-18

Marcus H skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Trevlig, hjälpsam, snabb. Köpte hus Läs mer
  • 2019-02-15

Hugo E skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Bostadsrätt.
    Trevlig bemötande.
    Såld till ett bra pris. Läs mer
  • 2019-02-14

Ulla L skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Ett hus i Njutånger . Robert gav ett mycke gott intryck. Vänlig trevlig o glad. Ingav förtroende. Skulle gärna anlita honom igen😋 Läs mer
  • 2019-02-13

Inger W skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Såld villa i Ilsbo. Mycket trevligt bemötande. Levde upp helt till våra förväntningar. Supernöjda med allt. Inger o Ingvar Wadin Läs mer
  • 2019-02-12

Piotr Z skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag och min flickvän, vi hade köpt en hus som passar oss perfekt. Alla information var sant och Robert hade svara på alla varan frågor på set som vi hade lätt försto. Jag tror att vi kunna i te ha bettre mäklare. Han var väldigt hjälpsam för oss att försto kontrakt och på att vad vi ska göra och när.
    Vi är nöjd och senare vi vill också har hans hjälp med att sälja och köpa nästa bostad.

Super perfekt person. Läs mer
    2019-02-13 Fastighetsbyrån Hudiksvall svarar Piotr Z
    Tack så mycket Piotr, lycka till med er bostad!
  • 2019-02-12

Eva S skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Villa på Verkstadsgatan 24, Iggesund
    Fluttat till hyreslägenhet I Hudiksvall

Robert var en utmärkt mäklare altid lätt att nå och tillmötesgående.

Var nollställd vad gäller förväntningar.
    Robert kan jag på det närmaste rekommendera.

Det var en spännande tid med en del oro. Huset visades en måndag och veckan efter skrev vi på med de nya köparna.
    Vi hadde tre månader att hitte ett eget boende. Det gjorde vi tack och lov. Läs mer
    2019-03-04 Fastighetsbyrån Hudiksvall svarar Eva S
    Tusen tack för den fina kommentaren. :-)
  • 2018-12-28

Sten Olav N skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Bra karl!Rak redig ärlig!Svårt att sammanfatta ett omdöme @-Mina förväntningar har i alla fall infunnit sig!Dom där cirklarna gillar jag inte allt för lätt att göra fel! Läs mer
  • 2018-12-27

Isaac G skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    ..................................
    .. Läs mer
  • 2018-10-31

Bo N skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Bra nåbar hjälpsam ok med det mesta Läs mer
  • 2018-10-18

Monica Birgitta E skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jonas har hjälpt mig med flera husaffärer, både köpt, sålt och värderat. ALLT till belåtenhet!

Ledande mäklaren i vår kommun, kan jag säga.
    Rekommenderar honom alltid :) Läs mer
    2019-02-25 Jonas E svarar Monica Birgitta E
    Fina ord! Tack för bra affärer!
  • 2018-10-16

Nils B skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Har köpt ett radhus i Hudiksvall och fick ett bra bemötande av fastighetsbyrån, vi är nöjda med bemötandet.
    mvh Lena o Nils Bodin. Läs mer
  • 2018-09-18

Olle V skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jag blev väl bemött från början till slutet. Läs mer
  • 2018-09-18

Robert Erik Rainer L skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    småhus

uppfyllde mina förväntningar lätt att ha att göra med.
    informerade kontinuerligt om status. Läs mer
  • 2018-09-17

Ann-Britt H skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Köpt gammal fastighet, byggår 1845, i min barndomsby.
    Fint bemötande på visning samt de möten vi hade på fastighetsbyrån i Hudiksvall. Överraskande och väldigt roligt var det att vi fick varsin blombukett, säljaren och jag, jättegulligt. Tack😊 Läs mer
  • 2018-09-06

Johan B skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Tycker det är väldigt konstigt att man väljer att ta ut fullt arvode när köpare och säljare träffas och kommer överens om affären själva. Sen att köparen tydligen är "bunden" till att använda mäklaren tack vare att man gjort en intresseanmälan då huset låg som kommande för ett år sedan. Visst jag såg huset på hemsidan men allting annat så som kontakt och visning av huset sköttes av säljare och köpare ett år efter att mäklaren hade kontaktats.
    Jag personligen hade inte varit så girig efter pengar då kundkontakt och rykte borde väga mer. Läs mer
  • 2018-06-25

Karin Irene M skrev om Robert Danhard-Rundquist en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    En positiv och energisk mäklare som hela tiden sökte nya vinklingar för att försöka få till en så bra affär som möjligt. Läs mer
  • 2018-05-15

Bertil O skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Mycket trevligt bemötande och väldigt professionell. Läs mer
  • 2018-03-07

Ivan H skrev om Fastighetsbyrån Ljusdal
    Bra bemötande. Bra information om försäljningen. Kunnig. Läs mer
  • 2018-02-24

Stig Erik N skrev om Fastighetsbyrån Ljusdal
    Allt gick så fort med försäljningen så det blev klart innan huset kom ut till försäljning. Skönt att det gick snabbt. Bra jobbat! Läs mer
  • 2017-11-14

Niklas E skrev om Fastighetsbyrån Ljusdal
    Trevligt bemötande. En avslappnad men ändå kunnig approach som gjorde det hela väldigt enkelt för mig som säljare. Läs mer
  • 2017-10-30

Julia Ö skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jonas var mycket hjälpsam och tog hand om mig som intressent till bostaden. Han kunde svara på mina frågor och var saklig vid avtalsskrivning. Läs mer
  • 2017-10-29

Ulf H skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Bra bemötande. Lever i stort upp till förväntningarna. Önskvärt med mera kontakt över telefon, det mesta skedde över SMS och mail.
    Generellt nöjd med mäklare. Läs mer
  • 2017-10-27

Anna L skrev om Jonas Eriksson en del av Fastighetsbyrån Ljusdal
    Jonas har haft ett trevligt och serviceinriktat bemötande och vi är mycket nöjda med den kontakt vi haft med honom och Fastighetsbyrån i Ljusdal . Läs mer

Bokhandlargränd 3, 827 32 Ljusdal