Fastighetsbyrån Luleå

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1998 och efter snart 20 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 549 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå

• 2019-11-30

Andreas A skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt två lägenheter och köpt ett hus.
    Proffsigt och pålitligt uppträdande, dock skrytande uppträdande.

Mycket nöjd med resultatet 😊 Läs mer
  • 2019-11-27

Angelica J skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en bostadsrätt.
    Bra bemötande, fixade allt som behövde fixas. Läs mer
  • 2019-11-23

Siv J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har köpt lägenhet. Emma var proffsig och mycket trevlig. Skulle rekommendera henne till andra som funderar på att sälja Läs mer
  • 2019-11-20

Helena W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en bostadsrätt 112m2
    Mycket nöjd med snabb återkoppling hantering mm av allt som hade med köpet/försäljningen att göra. Kunnig. Läs mer
  • 2019-11-20

Robert L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en något dyrare bostadsrätt i centrala stan
    Bemötandet helt ok men med en något virrig attityd
    Hade nog förväntat oss en något mer pådriven och insatt mäklare, däremot har återkopplingen på det vi undrat över varit bra.
    Helt ok men kunde varit lite mer 'på hugget', lite mer påläst gällande det som tillkommer i form av frd, bredband, ev åtgärder, föreningens gemensamma åtaganden samt gemensamhetsutrymmen Läs mer
  • Tina L

2019-11-20

Tina L skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma var mäklare när vi köpte vårt drömhus. Vi låg på och pressade ganska mycket, vilket stressade säljarna lite. Emma löste detta fint och lyckades få båda parter nöjda. Hon var rak och effektiv genom hela proceduren, utan krusiduller. Läs mer
  • 2019-11-18

Jonas M skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi hade en väldigt bra dialog och hon gav aldrig upp på att sälja lägenheten. Kunde ha gett lite mer statusuppdateringar med tätare mellanrum, men överlag mycket nöjd. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-11-16

Maritha M skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt ett radhus. Emma har varit en mycket lyhörd och tillmötesgående mäklare som verkligen lyckats möta upp våra behov och vårt tidsschema. Dessutom utrustad med en stor portion tålamod.
    Vi har fått mycket bra råd och vägledning genom processen och vi tycker vi fått det där "lilla extra". Professionellt hanterande och bemötande allt igenom och försäljningen gick mycket smidigt.
    Det här var faktiskt över vår förväntan.
    Våra allra varmaste rekommendationer för Emma! Läs mer
  • 2019-11-12

Gunnar R skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt vårat hus via Emma. Vi är helnöjda. Emma gör ett gott intryck och vill man ha kontakt under tiden försäljningen pågår återkopplar Emma snabbt. Läs mer
  • 2019-11-11

Markku V skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Seriös. Allt tryggt och bra.
    Bra kommunikation. Läs mer
  • Åsa Carina S

2019-11-10

Åsa Carina S skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt huset.
    Vår mäklare agerar proffsigt.
    Fin och trevlig.
    Svarade på frågor och bra på information. Läs mer
  • 2019-11-07

Björn H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Efter att ha varit på jakt efter lägenheter ett tag i Luleå så stöter man på många olika typer utav mäklare. Vissa duktigare än andra. Magnus är en sådan mäklare som är av det duktigare typen. Lyhörd och kunde få säljaren till ett snabbt avslut, som var ett krav från vår sida.
    Utmärkt mäklare som arbetar för både köparen (som kanske är den viktiga parten vid en försäljning) samt säljaren för att få till ett avslut där båda parter är nöjda med resultatet.
    Mycket bra Magnus! Läs mer
  • 2019-11-07

Ida L skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte min första lägenhet och ida var en mycket bra mäklare att ha och göra med och hon hade svar på alla mina funderingar och gav bra information så man hade koll på läget. Hon var lika pepp på min första lägenhet som jag var:) Läs mer
  • 2019-11-06

Johannes R skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en 3a på Skurholmen, Luleå.
    Magnus är professionell och har koll på läget samtidigt som han är bra på att förklara hur det ser ut. Dessutom löser han allt på ett väldigt bra sätt. Skulle starkt rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-11-05

Peter Q skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Var en smidig affär från samtliga partner av en lgh. Läs mer
  • 2019-11-04

Hilvan B skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Super duktig mäklare! Rekommenderas starkt Läs mer
  • Ruyuan Y

2019-11-03

Ruyuan Y skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en lägenhet på hemnt! Städar ingenting när vi flytar in!!! Läs mer
    2019-11-07 Magnus W svarar Ruyuan Y
    Hej

Det stod i annonsen samt i avtalet att lägenheten ej kommer att flyttstädas.
    Hoppas ni kommer trivas i bostaden framöver.
  • 2019-11-03

Ann-Christine Ö skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har sålt en lägenhet. Elvira hard bemött mig bra. Läs mer
  • 2019-11-01

Elin F skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde en lgh. Ida är en mycket trevlig och proffsig mäklare. Allt gick smidigt och jag fick all hjälp och stöd jag förväntat mig. Läs mer
  • Cristina Silvertroll C

2019-10-25

Cristina Silvertroll C skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt mitt vackra hus/villa.

Min mäklare har varit öppen och trevlig.

Först var jag lite, kanske inte missnöjd, men frågande inför endast bokade visningar. Samtidigt förstod jag hennes förklaring.

Jag insåg att jag aldrig, nu i alla fall, skulle få det pris jag hade önskat men vi fick till slut en affär som jag är nöjd med.

Min mäklares bemötande har hela tiden varit öppet och intresserat för mig som säljare och jag kan starkt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-10-15

Ulf N skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt en bostadsrätt 2 rok i Luleå.

Elvira är duktig, trevlig och effektiv, det är det man vill att en mäklare ska vara.
    Allt har gått mycket bra och smidigt, högsta betyg till Elvira. Läs mer
  • 2019-10-08

Emil F skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    - Köpt bostad
    - Som förväntat, fick bostaden visad och genomgången, svarar på frågor och funderingar under processen, inga problem upplevdes förutom ett problem med fakturering av handpenning (men det va något systemfel)
    - Då vi köpte ett renoveringsobjekt så var förväntningar inte så höga, vikt ser vad som va värst och behövdes fixat snarast. Det idag inte kunde svara på direkt fick vi hjälp med (besiktning/undersökning)
    - Över lag gick allt bra, inga klagomål och jag är nöjd med bemötande och hjälp Läs mer
  • 2019-10-04

Ann Christin E skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har köpt en bostadsrätt på Snövägen i Luleå.
    Jag kände mig trygg med affären och Emma kändes kompetent för sin uppgift! Emma är enkel och rak i sin kommunikation och bemötandet jag fick var toppen! Läs mer
  • 2019-10-03

Martin S skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köp av bostadsrätt i Luleå på distans från Västerås
    Trevligt och bra bemötande
    Något forserat och snabbt ihopsatt möte kontraktskriving även om vi hittade en bra lösning för att gå igenom kontrakten på distans.
    Saknade infomration kring tillträdes mötet och hur samordningen med bankerna skedde. Läs mer
  • 2019-10-03

Sara V skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Toppen tjej! Grymt duktig, svarar fort när man har frågor, alltid lika glad och trevlig. Läs mer
  • 2019-10-02

Mia T skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Toppen på alla sätt och vis :) :) :) :) Läs mer
  • 2019-10-01

Inge W skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi tycker att Emilie har utförd sitt arbete utan klander. Läs mer
  • Elin L

2019-09-30

Elin L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt en lägenhet. Magnus var mycket trevlig och höll täta kontakter. Mina förväntningar var att få mer betalt för lägenheten men just nu har marknaden stagnerat så jag är nöjd med försäljningspriset och väldigt nöjd med Magnus insats. Han var lätt att prata med och vi kände tillit direkt. Läs mer
  • 2019-09-30

Moa H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi är så grymt imponerade och tacksamma för Magnus som mäklare! Uppskattar framförallt allt att han inte kör något ”fjäskigt sälj svammel” och har en realistisk syn på marknaden . Med det skrivet går han verkligen den där ”extra milen” för sina kunder för att skapa de allra bästa förutsättningarna för en lyckad affär. Vår lägenhet hann inte ens ut på hemnet innan den var såld! HATTEN AV! Vi rekommenderar honom till alla vi känner - och inte känner! Läs mer
  • 2019-09-28

Tommy B skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har inte sålt någon bostadsrätt tidigare så jag har ingen erfarenhet av hur det går till men efter att ha pratat med några grannar här som frågat mig vad jag sålde lägenheten för (650 000 kr) så tycker de att jag sålde för billigt, att jag inte borde ha sålt till den första bästa som kom och tittade på lägenheten. Jag har bara en känsla av att mäklaren ville göra en snabb affär för att kunna få sitt arvode på 35 000 kr snabbt och enkelt. Jag vet ju att mäklare är en typ av försäljare och alla försäljare är trevliga och man får ett bra bemötande på ett sätt, så Emma var trevlig och gav mig ett bra "bemötande" men hon kanske inte var helt öppen med hur vilka tankar hon hade runt affären och satte sina och Fastighetsbyråns bästa före mitt bästa. Jag har koll på hur man bemöter telefonförsäljare för de vill ju bara sälja på en saker man inte behöver, men det är svårt att veta hur jag ska gå tillväga när jag ska sälja en lägenhet eftersom jag aldrig har gjort det tidigare så är jag helt i händerna på mäklaren. En kompis till mig sa att jag kan byta mäklare, men mäklare Emma och stylisten sa när de kom hem till mig att jag var tvungen styla upp min lägenhet eller anlita stylisten och det skulle kosta mera pengar så jag valde att styla lite själv. Hon sa att om jag skulle ha fler visningar så måste jag flytta ut en massa möbler för att lägenheten skulle se bättre ut så jag tänkte att det kändes jobbigt. Stylisten sa till mig att jag måste ut med datorbord och dator med tillbehör. Då fick jag nog och bestämde mig för att inte anlita stylisten, hur har hon tänkt sig att jag ska klara mig utan dator och arbetsbord i mer än ett halvår innan jag ska flytta från min lägenhet?!

Nästa gång jag ska sälja en lägenhet kommer jag att fråga någon om de känner någon som kan hjälpa mig sälja som ger ärliga och bra råd utan egen vinning. Emma kanske gjorde sitt bästa, hon var glad och trevlig så det är inte det som är problemet, det jag känner är väl lite att hon tänkte mera på Fastighetsbyråns bästa att göra en snabb affär istället för att försöka hjälpa mig mera att få ut mer för lägenheten. Om de ville att jag skulle styla lägenheten så hade de kunnat hjälpa mig mycket mer med hur jag ska göra, hjälpa till med flyttbil eller på annat sätt transportera mina saker från min lägenhet till ett annat ställe som de vet om, ta dit deras saker tillfälligt och sedan transportera tillbaka mina saker med flyttföretag igen. Det hade varit ett bra bemötande och gjort att jag varit nöjdare med försäljningen än nu, jag känner inte att de gjorde det lilla extra för mig så tyvärr kommer jag inte att rekommendera Fastighetsbyrån till någon annan som jag vet ska köpa eller sälja.

Mvh,
    Tommy Bergström Läs mer
  • 2019-09-28

Isto E skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Fantastiskt trevlig. Köpte en etta till min dotter. Det gick så himla lätt med hela affären tillsammans med Emma.över förväntan. Läs mer
  • Isto E

2019-09-28

Isto E skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag och min dotter köpte en lägenhet i Luleå för 4 års studier för min dotter. EMMA TOG HAND om oss på bästa sätt. Jag själv åkte tillbaka till Trollhättan och min dotter fick ta hand om affären. Hon behövde bara åka in och skriva på pappren och Emma tog hand om det på bästa sätt. Mvh Isto Eira Läs mer
  • 2019-09-27

Kent J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vänligt och proffsigt bemött. Uppföljning av hela processen från visning till avslut.
    Öppna kort med vilka som bjudit över. Läs mer
  • 2019-09-26

Johan L skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt Lägenhet. Bra bemötande och uppföljning under och efter köp. Mycket nöjd och rekommenderas stort. Läs mer
  • 2019-09-26

Mikael S skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en villa.
    Professionellt bemötande, bra på att ge information och återkoppla under tiden, gav rådgivning och tips som var relevant, lätt att samarbeta med, bra kontaktnät som medförde att jag kunde sälja huset snabbt och utan annonsering.
    Kan varmt rekommendera honom och Fastighetsbyrån som mäklare. Läs mer
  • 2019-09-25

Kenneth G skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt en Norrbottens gård
    Elvira kom som en virvelvind och var påläst om bostad och byn
    Vi hade förväntat oss en långdragen försäljning Efter 4 veckor var huset sålt
    Vi behövde inte göra så mycket som vi befarade Läs mer
    2019-09-30 Elvira H svarar Kenneth G
    Tusen tack för ert förtroende. Det har varit roligt att jobba tillsammans med er! Vi ses på tillträdet :D
  • 2019-09-24

Agneta L skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har sålt våran bostadrätt i slutet på sommaren. Våran mäklare Ida har på ett förtroendeingivande sätt gått igenom hur försäljningen går till, ordnat med visningar och hållit kontakt med oss. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-09-24

Anette J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt lägenhet. Å allt har gått bra vi har fått den hjälp vi behöver. Läs mer

Solveig L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt villa och lägenhet.
    Proffsigt bemötande.
    Förväntade snabb försäljning. Magnus levde upp till förväntningarna.
    Kan tänka mig att rekommendera Magnus till andra. Läs mer

Patrik L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket bra bemötande och väldigt hjälpsam Läs mer

Olov N skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Förstagångssäljare av Lägenhet.
    Elvira var trevlig och hjälpsam under hela processen. Läs mer

Pirjo B skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en bostadsrätt, saklig o bra bemötande och snabb återkoppling , Budgivningen och affären avslutades snabbt . Läs mer
    2019-09-30 Elvira H svarar Pirjo B
    Tack för ert förtroende. Hoppas ni trivs i ert nya hem!

Susanne G skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har sålt en Norrbottensgård. Elvira har bemött oss med energi och entusiasm och levde mer än väl upp till våra förväntningar. Vi kände oss trygga och väl till mods hela vägen genom försäljningen.
    Kan varmt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
    2019-09-30 Elvira H svarar Susanne G
    Tack för ert förtroende. Det har varit jätteroligt att hjälpa er med försäljningen :D Vi ses på tillträdet!

Markku V skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Allt professionellt skött.
    Seriöst hela vägen. Läs mer
  • 2019-09-19

Lorena Z skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Hej,
    Ida har varit är väldigt bra mäklare. Bostaden gick inte så fort att sälja. Men till slut blev det såld. Ida har alltid varit hjälpsam och tillgängligt.
    MVH Läs mer
  • Lars A

2019-09-18

Lars A skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt 4rok sekelskifteslägenhet centrala Luleå. Ida är en bra och mycket trevlig mäklare med gedigna branschkunskaper. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-09-17

Adrian N skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma har skött både köp och försäljning av bostadsrätten, båda gångerna har det gått väldigt smidigt. Hon har ett trevligt och professionellt bemötande och har kunnat reda ut alla oklarheter. Jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-09-16

Johan M skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt lgh centralt Luleå. Separat visning, tydlig information och objektbeskrivning. Trevligt och kompetent bemötande. Smidigt tillträde. 5 av 5 stjärnor! Läs mer
  • 2019-09-14

Torbjörn S skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Effektiv och kunnig och god kommunikation Läs mer
  • 2019-09-13

Peter W skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en bostadsrätt. Vi är jättenöjda med Emma och skulle utan tvekan anlita henne igen! Läs mer

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå