Alla kategorier Mäklare Norrbotten Luleå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Luleå

Fastighetsbyrån Luleå

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1998 och efter snart 20 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 490 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå

• Emil H

2019-08-23

Emil H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Tycker Emma gav mig realistiska förväntningar på min försäljning och jag är nöjd med slutpriset. Läs mer
  • 2019-08-23

P-O J skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevlig, kommunikativ, kompetent och jobbar hårt för både säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-08-20

Dan Anders E skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    jag har ingen erfarenhet av mäklare men Emma gjorde ett gott intryck. Läs mer
  • 2019-08-19

Berit H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag tycket att vi fick ett väldigt trevligt bemötande av Emma. Hon var påläst och hade svar på det mesta vi frågade om.Vi har köpt en fin etta på nedre botten till vår son och han trivs jättebra. Vi är väldigt nöjda med vårt köp och kan varmt rekommendera Emma och fastighetsbyrån till andra köpare. Läs mer
  • 2019-08-19

Erik F skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevlig och bra mäklare som hanterade mitt köp av lägenhet Läs mer
  • 2019-08-18

Mikael L skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har inte träffat Daniel Tillstam så jag kan inte bedöma honom, men däremot kan jag betygsätta Anette Löf, säljstöd/nyproduktion. Saklig, tydlig, välkomnande och hjälpsam. Processen vid köpet av min nyproducerade lägenhet var snabb och enkel, välj lägenhet, skriv papper, få information under byggtiden om hur bygget fortskrider och vänta på tillträdesdag. Läs mer
  • 2019-08-18

Jani M skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte nyproduktion (lägenhet). Allt fungerade kanonbra, inget att beklaga sig över. En majoritet av kontakten skedde med Anette som gjorde ett kanonjobb med ett snabbt och professionellt bemötande. Läs mer
  • Andree E

2019-08-17

Andree E skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Finns inget att klaga på enligt mig Läs mer
  • 2019-08-17

Sara H skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    All kontakt har vi haft med Anette. Har endast hälsat på Daniel. Anette har varit super, plus till henne! Läs mer
  • 2019-08-16

Tore Ingvar N skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ej varit i kontakt med honom
    Däremot andra trevliga personer! Läs mer
  • Malin K

2019-08-16

Malin K skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en 3:a på Hällbacken. Daniel var mycket professionell och trevlig. Mycket hjälpsam och lättsam. Mäklaren levde upp till alla förväntningar jag hade då jag aldrig varit i kontakt med en mäklare förut. Han får toppenbetyg av mig! Läs mer
  • Stefan A

2019-08-14

Stefan A skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Professionellt bemötande, saklig information och tillgänglig Läs mer
  • 2019-08-14

Arvid N skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde min bostadsrätt med Emma då jag fått rekommendationer om henne.
    Professionellt bemötande och hon levde upp till mina förväntningar!
    Rekommenderas varmt! :) Läs mer
  • 2019-08-12

Jörgen E skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi träffade aldrig Daniel Tillstam.
    Däremot så träffade vi hans professionella kollega Anette Lööf. Läs mer
  • 2019-08-12

Magnus O skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Fantastisk kunnig och tillmötesgående mäklare. Kändes genuint intresserad att göra det bra för mig som säljare och även för köpare. Läs mer

Victor H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har köpt en lägenhet i Luleå. Jag var inte i särskilt mycket kontakt med Magnus angående affären i sig, men från vad jag kunde tolka från min far och den lilla kontakt vi hade så gjorde Magnus ett fantastiskt jobb med att genomföra en smidig affär där vi blev nöjda. Vi fick även extrahjälp av Magnus med att ta lite bilder på lägenheten efter den förra ägaren hade flyttat ut för att se vad som lämnats kvar enligt överenskommelse, vilket uppskattades stort. Läs mer

Erik F skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevlig och engagerad mäklare! Läs mer

Hassan B skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Communicative, professional, fast replying, Läs mer
  • Ulrika D

2019-08-05

Ulrika D skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en bostadsrätt. Magnus har varit intresserad, hört av sig och hållit mig uppdaterad vart efter om bostaden. Tillmötesgående! Han har svarat på sms även under helg då jag behövt komma i kontakt med honom. Mycket enkel och okomplicerad. Affären gick smidigt och han var väl förberedd inför kontraktskrivning och även hjälpt när det gäller bankkontakt. Tummen upp! Läs mer
  • 2019-08-05

Pär H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Allt kändes enkelt och det var inget vi efterfrågade som inte kunde lösas, vi fick hjälp med flera tjänster som kanske inte egentligen ingår i en fastighetsaffär Läs mer
  • Margareta S

2019-07-26

Margareta S skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Glad trevlig kunnig bra service Läs mer
    2019-08-05 Elvira H svarar Margareta S
    Tack för ditt förtroende gällande försäljningen av lägenheten! Ha det bra så ses vi på tillträdet.
  • 2019-07-23

Felix Å skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde en 1a i ett fint område i luleå.
    Tyckte att Magnus var trevlig och duktig men tyckte att återkoppling inte var hans starka sida. Var flertal gånger jag fick ta kontakt med honom för att veta saker kring affären istället för att han berättade för mig. Läs mer
  • 2019-07-22

Jonathan E skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida mäklade min lägenhet. Jag hade ett antal mäklare där innan. Men då Ida klev in så blev det genast på en ny nivå. Högsta betyg på Ida. Mer proffsig än så kan man inte vara. Hon är väldigt avslappnad och trivsam i den seriös uppgiften hon har. Stenkoll på alla papper, man behöver inte höja ett finger själv, allt flyter på.
    Jag skulle inte rekommendera någon annan mäklare.
    Full pott. / Jonte Läs mer
  • 2019-07-20

Sture H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt vår sommarstuga,som vi byggt upp
    själva och bott i ,varje sommar sen1973.
    Kontaktade FB 2018,kom överens med Magnus
    att vänta till 2019.Vi blev bra bemötta och fick bra förtroende
    för honom,han uppfyllde våra förväntningar till fullo.
    Bra bemötande och bra kommunikationer via sms o tfn.
    Som förstagångssäljare av en fastighet är vi
    mycket nöjda.
    Hälsn.Anita oSture. Läs mer
  • 2019-07-18

Emelie H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Fick ett dåligt första intryck av honom men sedan blev det bra och han gjorde ett bra jobb och alla blev nöjda! Läs mer
  • Jim S

2019-07-17

Jim S skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Super trevlig och proffsig. Köpte en lägenhet av Elvira och tycker verkligen hon är en toppen mäklare! Snabb på att svara och en super snabb och enkel affär. Jag rekommenderar verkligen Elvira! :) Läs mer
    2019-07-18 Elvira H svarar Jim S
    Tack så mycket Jim! Blir jätteglad! Hoppas ni ska trivas jättebra i er nya lägenhet! Ha det fint
  • 2019-07-16

Lina A skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en bostadsrätt. Magnus överträffade inte bara i det avseendet att vi fick ut mer än vad vi trott, det var dessutom väldigt smidigt och han var väldigt proffessionell från ax till limpa. Supernöjd med Magnus Läs mer
  • 2019-07-14

AnnaLeena L skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi valde att sälja vår bostadsrätt med hjälp av Fastighetsbyrån och Ida Simonsson. Vi fick ett mycket professionellt bemötande vilket gjorde att vi valde Ida. Trygghet under försäljningen har varit en viktig faktor för oss, vilket Ida med bravur fått oss att känna. Seriös mäklare med ett genuint intresse för bostaden och människorna i den. Mycket nöjd med valet av mäklare. Läs mer
  • 2019-07-12

Emmelie N skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en bostad. Mjuk och fin till sättet.Lugn och inte påstridig. Kändes ärlig. Serviceminded. Bara bra saker att säga om Ida! Läs mer
  • 2019-07-06

Bajram S skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Han är en fantasiskt bra mäklare ,går att få tag även efter arbetstid ,bra mäklare och lätt att komma överens Läs mer
  • 2019-07-03

Jacob A skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag rekommenderar Ida starkt, en mycket duktig mäklare. Hon hjälpte mig att sälja min villa och jag har inget att klaga på. Om jag skulle sälja en fastighet igen framöver så skulle jag ringa Ida. Läs mer
    Ida S gillar detta
  • 2019-06-30

Kristoffer M skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en lägenhet med Magnus som mäklare. Vi var väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-06-26

Andreas E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevlig mäklare som faktiskt svarade när man ringde. Skulle med glädje anlita Magnus om jag ska sälja. Läs mer
  • 2019-06-24

Inge U skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köp en 3 rummare i centrala Luleå.
    Mäklaren Elvira "skötte" sig mycket bra.
    Vi är nöjda med allt. Läs mer
    2019-06-24 Elvira H svarar Inge U
    Tack för allt! Hoppas ni ska trivas i ert nya hem :)
  • 2019-06-17

Margareta H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en sommarstuga. Vi såg den "på gång". Vi bad att få se den så fort vi fick det och det ordnades smidigt.
    Allt vi har undrat har vi snabbt fått svar på.
    Affären gick smidigt, vi ville ha den så fort som det gick och allt ordnades till det bästa för oss.
    Vi har fått vårt sommarparadis 😊 vi är mycket nöjda med mäklaren. Läs mer
  • 2019-06-10

Lena E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt huset. Vi blev mycket bra bemött av mäklaren. Priset och snabbheten blev över förväntningarna både för mäklaren och oss. Läs mer
  • 2019-06-10

Frida I skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte lägenhet i centrala Luleå, jättebra support från mäklare och allt gick väldigt smidigt. Läs mer
    2019-06-10 Ida S svarar Frida I
    Vad glad jag blir! Hoppas och önskar att du ska trivas riktigt bra! Ha en fin sommar!
  • 2019-06-09

Åsa J skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vår son har köpt bostadsrätt på hällbacken. Daniel har skött sitt uppdrag på ett utmärkt sätt. Han är kunnig och ger ett mycket trevligt intryck!
    Åsa Johansson Läs mer
  • 2019-06-07

Rebecca Å skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt vår första villa. Allt har fungerat klockrent. Läs mer
  • 2019-06-05

Anders L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde Rådmansvägen 71, en suterräng villa med stor trädgård byggd 2007.
    Mäklaren var intresserad och engagerad och tillgänglig under hela försäljningsprocessen.
    Vi kom snabbt överens om det tilltänkta försäljningspriset och utgick gemensamt från det.
    Jag tycker mäklaren gjorde ett bra jobb med tanke på hur osäker marknaden är idag.
    Sen i slutskedet av försäljningen (på gång)kanske mäklaren kunde ha informerat övriga intressenter om att ett bud hade kommit in och övriga intressenter hade möjlighet att ta ställning till detta. Läs mer
  • 2019-06-02

Alf J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt 4 rumslägenhet. Proffsigt på alla sätt och vis Läs mer
  • Lena Å

2019-06-02

Lena Å skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt våran villa. Elvira hade en privat visning och vi kom överens. Elvira har varit jättetillmötesgånde o duktig mäklare. Allt har gått jättesnidigt. Våra förväntningar på försäljningen slog hon med råget😄. Har bara bra erfarenheter av försäljningen. Läs mer
    2019-06-18 Elvira H svarar Lena Å
    Tack Lena för ert förtroende. Har varit så trevligt att jobba med er.
    Jag hoppas ni får en jättebra sommar!
  • Maria J

2019-05-31

Maria J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt en fyra rums bostadsrättslägenhet.
    Var proffsigt, rationell och tydlig i sitt sätt att bemöta oss och när hon gav oss information vilket gjorde att vi direkt kände förtroende för henne.
    Denna mäklare har mer än väl uppfyllt våra förväntningar och vi sålde vår lägenhet på drygt en vecka. Rekordsnabbt!
    Snabb, korrekt och saklig mäklare som vi kommer att rekommendera andra att anlita:-) Läs mer
  • 2019-05-30

Monica F skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt ett fritidshus. Jag har fått ett bra och trevligt bemötande av Emma Lindbäck. Jättebra helt enkelt! Läs mer
  • 2019-05-29

Sara E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt en lägenhet. Bra bemötande
    Vi är nöjda Läs mer
  • 2019-05-29

Henrik M skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket nöjd med Emmas arbete med försäljningen av min lägenhet Läs mer
  • 2019-05-27

Ida Å skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en lägenhet och är jätte nöjd med Elvira. Trevlig osv Läs mer
    Elvira H gillar detta
  • Andreas E

2019-05-27

Andreas E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde en lägenhet.

Fick ett gott bemötande och mäklaren var enkel att komma i kontakt med.

Hade förhoppningar om en snabb försäljning, eftersom han hade intressenter av liknande bostäder på området.
    Mina förhoppningar uppfylldes med avseende på en snabb försäljning, gällande pris så fick jag en värdering som var högre än jag trodde på. Men där hade Magnus rätt, vilket jag ser som att han har bra kännedom om marknadsläget och rimliga bedömningar gällande värde.

Kan varmt rekommendera Magnus Läs mer
  • 2019-05-26

Pontus B skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2019-06-07 Ida S svarar Pontus B
    Lycka till med huset! Hoppas att ni kommer att trivas!
    Ida S gillar detta
  • 2019-05-24

Bäckström C skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma ordnade snabb visning vilket passa oss väldigt bra. Läs mer

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå