Alla kategorier Mäklare Norrbotten Luleå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Luleå

Fastighetsbyrån Luleå

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1998 och efter snart 20 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 456 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå

• 2019-06-17

Margareta H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en sommarstuga. Vi såg den "på gång". Vi bad att få se den så fort vi fick det och det ordnades smidigt.
    Allt vi har undrat har vi snabbt fått svar på.
    Affären gick smidigt, vi ville ha den så fort som det gick och allt ordnades till det bästa för oss.
    Vi har fått vårt sommarparadis 😊 vi är mycket nöjda med mäklaren. Läs mer
  • 2019-06-10

Lena E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt huset. Vi blev mycket bra bemött av mäklaren. Priset och snabbheten blev över förväntningarna både för mäklaren och oss. Läs mer
  • 2019-06-10

Frida I skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte lägenhet i centrala Luleå, jättebra support från mäklare och allt gick väldigt smidigt. Läs mer
    2019-06-10 Ida S svarar Frida I
    Vad glad jag blir! Hoppas och önskar att du ska trivas riktigt bra! Ha en fin sommar!
  • 2019-06-09

Åsa J skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vår son har köpt bostadsrätt på hällbacken. Daniel har skött sitt uppdrag på ett utmärkt sätt. Han är kunnig och ger ett mycket trevligt intryck!
    Åsa Johansson Läs mer
  • 2019-06-07

Rebecca Å skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt vår första villa. Allt har fungerat klockrent. Läs mer
  • 2019-06-05

Anders L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde Rådmansvägen 71, en suterräng villa med stor trädgård byggd 2007.
    Mäklaren var intresserad och engagerad och tillgänglig under hela försäljningsprocessen.
    Vi kom snabbt överens om det tilltänkta försäljningspriset och utgick gemensamt från det.
    Jag tycker mäklaren gjorde ett bra jobb med tanke på hur osäker marknaden är idag.
    Sen i slutskedet av försäljningen (på gång)kanske mäklaren kunde ha informerat övriga intressenter om att ett bud hade kommit in och övriga intressenter hade möjlighet att ta ställning till detta. Läs mer
  • 2019-06-02

Alf J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt 4 rumslägenhet. Proffsigt på alla sätt och vis Läs mer
  • Lena Å

2019-06-02

Lena Å skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt våran villa. Elvira hade en privat visning och vi kom överens. Elvira har varit jättetillmötesgånde o duktig mäklare. Allt har gått jättesnidigt. Våra förväntningar på försäljningen slog hon med råget😄. Har bara bra erfarenheter av försäljningen. Läs mer
  • Maria J

2019-05-31

Maria J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt en fyra rums bostadsrättslägenhet.
    Var proffsigt, rationell och tydlig i sitt sätt att bemöta oss och när hon gav oss information vilket gjorde att vi direkt kände förtroende för henne.
    Denna mäklare har mer än väl uppfyllt våra förväntningar och vi sålde vår lägenhet på drygt en vecka. Rekordsnabbt!
    Snabb, korrekt och saklig mäklare som vi kommer att rekommendera andra att anlita:-) Läs mer
  • 2019-05-30

Monica F skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt ett fritidshus. Jag har fått ett bra och trevligt bemötande av Emma Lindbäck. Jättebra helt enkelt! Läs mer
  • 2019-05-29

Sara E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt en lägenhet. Bra bemötande
    Vi är nöjda Läs mer
  • 2019-05-29

Henrik M skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket nöjd med Emmas arbete med försäljningen av min lägenhet Läs mer
  • 2019-05-27

Ida Å skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en lägenhet och är jätte nöjd med Elvira. Trevlig osv Läs mer
  • Andreas E

2019-05-27

Andreas E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde en lägenhet.

Fick ett gott bemötande och mäklaren var enkel att komma i kontakt med.

Hade förhoppningar om en snabb försäljning, eftersom han hade intressenter av liknande bostäder på området.
    Mina förhoppningar uppfylldes med avseende på en snabb försäljning, gällande pris så fick jag en värdering som var högre än jag trodde på. Men där hade Magnus rätt, vilket jag ser som att han har bra kännedom om marknadsläget och rimliga bedömningar gällande värde.

Kan varmt rekommendera Magnus Läs mer
  • 2019-05-26

Pontus B skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2019-06-07 Ida S svarar Pontus B
    Lycka till med huset! Hoppas att ni kommer att trivas!
    Ida S gillar detta
  • 2019-05-24

Bäckström C skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma ordnade snabb visning vilket passa oss väldigt bra. Läs mer
  • Carl-Martin J

2019-05-22

Carl-Martin J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte en bostadsrätt i Luleå. Jag tycker jag fick ett proffsigt och bra bemötande. Hon levde absolut upp till förväntningarna och hjälpte till och meddelade snabbt kring frågor jag hade. Tyvärr blev hon sjuk och inhopparen visste inte nog om utrymmen som hörde till lägenheten utan visade till och med fel. Sånt som händer kanske? Där kanske det går att förbättra något hos er men jag är annars väldigt nöjd. 5/5 - skulle anlitat själv om jag ville sälja :) Läs mer
  • 2019-05-19

Carina H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma, har varit proffsig och hjälpsam Läs mer
  • 2019-05-17

Margareta L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har sålt min etta i centrala Luleå. Blev mycket professionellt mött av Magnus. Han var kunnig och arbetade snabbt och effektivt med försäljningen. Informerade mig fortlöpande om processen och svarade direkt på mina frågor. Magnus levde upp till mina förväntningar vad det gäller både hantering av försäljning och erhållit pris. Högsta betyg från mig och vill ni ha en kunnig och professionell mäklare så rekommenderar jag Magnus.

Margareta Läs mer
  • 2019-05-17

Maryam A skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi hade fått offert från olika företag för försäljning av vår bostadsrätt, men valde Elvira för hennes positivt bemötande och öppenhet. Allt gick så smidigt. Enligt hennes rekommendation gjorde vi allt klart redan i höstas under på gång och väntade tills vi hittade hus. Sen var det bara komma överens om datum för visning. Läs mer

Helena L skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Personlig och professionell rådgivning genom en försäljningsprocess som avslutades på ett spännande sätt. Läs mer

Ulf K skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    En bostadsrätt. Mäklaren verkade kunnig inom sitt område. Läs mer

Anna Å skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Snabb med att fixa så att försäljningen kom i gång. Bra ordnade visningar och följde upp alla intressenter. Kollade av med oss i god tid inför nya visningar. Glad och proffsig. Läs mer
    2019-06-07 Ida S svarar Anna Å
    Tack snälla Anna för en trevlig affär! Vad roligt att ni är nöjda med mitt jobb. Jag önskar er all lycka till med huset!
    Ida S gillar detta

Och trevlig Läs mer
  • 2019-05-06

Mats B skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en lägenhet.
    bra bemött :-) var lite segt från början med försäljningen men nu i vår tog det fart bara nöjd.

/Mats Läs mer
  • 2019-05-03

Linnea P skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt bostad och jag skulle inte anlita henne att sälja min bostad. Jag har tidigare varit intresserad av andra objekt med henne som mäklare, men jag fick ej komma på visning. Svår att få tag i vid frågor Läs mer
  • Robin R

2019-04-29

Robin R skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Hjälpsam och väldigt påkopplad med att både hitta och sälja objekt åt oss. Väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-04-24

Jonas C skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt lägenhet i Luleå, jättebra bemötande Magnus levde upp till förväntningarna ! Läs mer
  • 2019-04-15

Louise L skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma hjälpte mig att sälja min lägenhet. Jag är supernöjd med allt, slutpris på bostaden, Emmas bemötande och hennes tillgänglighet. Hon har dessutom en riktigt härlig personlighet och är enkel att ha att göra med. Bästa betyg! Läs mer
  • 2019-04-11

Johanna L skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte ett radhus.
    Ida är väldigt trevlig och proffsig i sitt arbete! Läs mer
  • 2019-04-11

Ellen Å skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag köpte en lägenhet o fick ett trevligt bemötande mäklaren Emma var trevlig o hade bra koll Läs mer
  • 2019-04-07

Barbro J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en etta. Blev trevligt och kunnigt bemött. Affären skötts snabbt och smidigt. Snabb och bra information under processen.
    Vi är nöjd. Läs mer
  • 2019-04-06

Lars W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Magnus är en god lyssnare och kommer med bra och kunniga synpunkter. Väldigt engagerad, har ett glad och trevlig framtoning. Mycket, mycket bra mäklare
    som också håller på Luleå Hockey Läs mer
  • Jonas N

2019-04-05

Jonas N skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Klockrent skött av Magnus då jag köpte min första lägenhet som ligger väldigt fint till, perfekt för en som gillar att vara ute i naturen för träning eller dylikt.

Förväntningarna var att jag skulle få köpa en lägenhet till ett vettigt pris vilket jag lyckades göra med hjälp av Magnus. Läs mer
  • 2019-04-05

Carina H skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida har sålt min lägenhet mitt hus och min pappas hus. Hon är vänlig och proffisionell och gör alltid sitt bästa. Jag är supernöjd! Läs mer
  • 2019-04-05

Mona-Lis H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Radhus på Hertsön. Blev bemött av Magnus på ett bra sätt. Lättsam att prata med. Det gick fort att sälja huset, hann nästan inte med. 😊 Läs mer
  • 2019-04-01

Kiyofumi T skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Purchased a 152 sq. m. flat in Luleå, Sweden, Throughout the process of purchasing, and even after the purchase, Daniel was professional, thoughtful and kind. He always provided information precisely and swiftly, and also provided advice and useful suggestions (such as to sign a power-of-attorney before going on the business trip). Läs mer
  • 2019-04-01

Mattias L skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt en fristående villa på Hertsön i Luleå och har haft Ida Simonsson som mäklare. Jag kan varmt rekommendera Ida då hon med ett klockrent bemötande och en jättebra service gjort affären så smidig som möjligt. Läs mer
  • 2019-03-19

John B skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Magnus har sålt ett hus åt mig, bemötandet har varit klockrent

han har varit trevlig bra på att förklara och svara på alla frågor jag haft.

jag ville ju ha så mycket som möjligt för huset, det gick mycket trögt i början men Magnus jobbade med visningar och till sist löste det sig och utgången blev bra Läs mer
  • 2019-03-19

Linnéa Marie E skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt fsg snabb och smidig affär och väldig trevlig mäklare. Läs mer
  • 2019-03-18

Fredrik S skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt och sålt lägenhet med hjälp av Ida. Vår upplevelse är att hon varit professionell, engagerad och duktig på att få till avslut. Ibland har hon varit svår att få tag på, vilket vi tolkat som att hon varit populär och därför ofta upptagen med andra objekt. Läs mer
  • 2019-03-18

Ewa A skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag och sambon har sålt vårt hus.Blev rekommenderade att ta kontakt med Magnus av ett par som sålt sitt hus.
    Jag tycker att vi blev bemött på ett bra sätt och blev lyssnade på. Hade inga större förväntningar eftersom jag aldrig sålt något via mäklare.Kan rekommendera honom till fler som vill sälja. Läs mer
  • 2019-03-15

Tommy S skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Äldre villa trevlig bra bemötande realistisk angående värdet rekommenderas Läs mer
  • Magnus S

2019-03-15

Magnus S skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    I samband med försäljning av en bostadsrätt 2:a anlitade jag Elvira. Elvira har varit mycket driven och profesionell i bemötandet med mig, hon har hela tiden sett möjligheter. Mycket glad och positiv inställning och det syns att hon gillar sitt yrke. Läs mer
  • 2019-03-15

Birgitta Elisabeth E skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har sålt en obebyggd tomt, mötet med mäklaren var oklanderligt. Hon gjorde en bra jobb och köpet gick över förväntan! Bra kontakt och fantastisk återkoppling. Mycket bra hjälp. Verkligen en mäklare att rekommendera.
    Birgitta Enqvist Läs mer
  • 2019-03-13

Alexander E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sammanfattning: Grym och smidig Läs mer
  • 2019-03-08

Rebecca S skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida har varit fantastisk! Med stort engagemang, omsorg och jävlar anamma har hon tagit sig an uppgiften att sälja vårt radhus! När alla andra mäklare skulle har gett upp för längesen så har hon fortsatt att kämpa! Hon har varit mycket professionell och bra på att kommunicera och återkoppla.
    Jag oerhört nöjd och tacksam för hennes insats! Jag rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • 2019-03-06

Alexander J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en lägenhet. Upplever att mäklaren var proffsig, trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • 2019-03-04

Hanna W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt hus genom Magnus, väldigt bra att ha att göra med, lösninsorienterad och framförallt väldigt tillgänglig, svarar alltid när man ringer eller smsar! Vi hade en bra dialog från första titten till kontraktsskrivning, han lyssnade på våra behov 😊 raka rör helt enkelt Läs mer
  • 2019-03-01

Jens J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde en lägenhet och har inget att klaga på, alla tiders! Läs mer

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå