Alla kategorier Mäklare Norrbotten Luleå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Luleå

Fastighetsbyrån Luleå

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1998 och efter snart 20 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 359 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå

• 2019-01-17

Gun-Britt E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har köpt en nyproducerad lägenhet av första ägaren som ej flyttat in. Så det blev lite mer pappersjobb för mäklaren.
    Men det skötte han bra och smidigt.
    Han var snabb med att återkoppla vid frågor.
    Jag tycker han var proffsig, trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-01-17

Niklas H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt lägnhet
    Bra bemötande
    Ording och reda Läs mer
  • 2019-01-15

Emina B skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt precis vår lägenhet på Armévägen i Luleå ! Magnus är mycket trevlig , kunnig och proffsig mäklare ! Det är lätt att få kontakt med via sms, telefon eller mail ! Vi är väldig nöjda !
    Därför kan vi varmt rekommendera andra säljare att anlita mäklare Magnus Wikland ! Läs mer
  • 2019-01-07

Ann L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Under processen av att sälja vår bostadsrättslägenhet har Magnus varit behjälplig och tillgänglig på alla sätt. Han har ett trevligt bemötande och vi kommer att rekommendera honom framledes till våra bekanta. Läs mer
  • 2019-01-07

Gunnar S skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte en bostadsrätt i centrala Luleå med speciella förutsättningar. Köpet gick utmärkt, enkelt och snabbt. Emma förstod förutsättningarna och säkrade lugnt så att allt fungerade. Seriös, glad och effektiv i alla felar av affär3n. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2018-12-29

Eva S skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Proffsigt och snabb affär , från besök till färdig annons på Hemnet . Bra bemötande och snabb respons på mail och telefon . Läs mer
  • 2018-12-28

Thomas B skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en brf i en trög marknad och mäklaren har gjort vad jag förväntat mig. Läs mer
  • 2018-12-27

Karin F skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har köpt en bostadsrätt. När jag kontaktade mäklaren fick jag sakliga och underbyggda svar. Läs mer

Martin G skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag köpte en nyproduktion till stor del på distans. Jag tycker att informationen under byggtiden varit bristfällig och oengagerad. Den informationen jag fått har jag tagit reda på själv. Läs mer

Jakob W skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    För att parafrasera Smokie: who the fuck is Daniel?

God jul! Läs mer

Ulf L skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde en 2 rummare med underbar utsikt mot havet. Bemöttes bra av mäklaren hon visst mycket föreningen då hon sålt flera liknande objekt.
    Förväntningarna var att det skulle vara lite trögt att sälja dels jultider och sedan nedgången på marknaden. Men efter att man hade en visning dagtid så att man fick uppleva utsikten från lgh gick det väldigt fort att slutföra försäljningen. Läs mer
  • 2018-12-20

Elisabeth S skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag valde medvetet Ida då jag skulle sälja min bostadsrätt och hon levde upp till mina förväntningar med råge. Hon gav bra vägledning och var ett mycket bra stöd.
    Jag tycker att Ida är professionell och har rekommenderat henne till vänner som planerar att sälja/köpa bostad. Läs mer
  • 2018-12-19

Anders B skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket professionellt hanterat under hela processen, då vi
    köpte lägenheten i nybyggda Kuststad 1 Luleå
    Rekommenderar gärna! Läs mer
  • 2018-12-10

Viveka E skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt radhus
    + Bra bemötande, alltid trevlig
    + Bra med spekulanterna på visningen
    + Bra att förklara avtalet, försäkring för dolda fel mm
    - Lite slarvig, fick ibland jaga på och vissa saker kom oss tillkänna sent. Fick fråga flera gånger ibland innan vi fick svar
    - Lade ut första budet (som låg långt under utgångsbud) utan att prata med oss som säljare först, vilket inte är ok
    - Känslan var att hon hade för många prospekt samtidigt och inte alltid hann med. Hon verkade ofta stressad. Läs mer
  • Gun-Britt A

2018-12-09

Gun-Britt A skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en lägenhet och det gick ju bra till slut. Bemötande har varit mycket bra. Blivit uppdaterad kontinuerligt och efter varje visning dels per telefon, textmeddelande och e-mail. Läs mer
  • 2018-12-07

Raul T skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi sålde en villa på Hertsön och det gick på rekord tid. Tack Ida det skötte du bra. Läs mer
  • 2018-12-07

Kent L skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Elvira har sålt en bostadsrätt åt oss och vi kan bara strö beröm över hennes agerande i processen. Saklighet, professionalism och ett trevligt bemötande skapade tillit.
    Hon fyllde alla våra förväntningar som vi har på en mäklare. Läs mer
  • Roger H

2018-12-06

Roger H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ett väldigt trevligt och trovärdigt ”förstabemötande”som varade under hela säljprocessen.. Läs mer
  • Annica H

2018-12-05

Annica H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi sålde vår bostadsrätt efter VIP-visningen. Emma har väldigt god erfarenhet av att sälja den typ av bostadsrätt vi hade och det visade sig ge gott resultat. Hon är glad och rakt på sak, är påläst och tydlig. Vi valde Fastighetsbyrån när vi sålde vår villa för ett antal år sedan och skulle vi komma på tanken att vi vill sälja igen skulle vi välja Fastighetsbyrån igen. Läs mer
  • 2018-12-05

Hans N skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Hjälpt till med försäljningen och varit proaktiv. Läs mer
  • 2018-12-05

Cajsa A skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har av Emma köpt en lägenhet på varvet, ett riktigt renoveringsprojekt! Men Emma fick mig att se denna lägenhets stora potential! Emma har varit ärlig men väldigt proffsig genom hela processen!
    Så jag är mycket nöjd med min affär! Läs mer
  • 2018-12-03

Ann-Catrin L skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Elvira Henriksson hsr sålt våran lägenhet. Proffsig i sitt bemötande. Trevlig. Bra information under hela försäljningen. Vi är jättenöjd med hela affären. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2018-11-24

Anne-Marie I skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Omtänksam och positiv. Kände att han arbetade för kundens bästa. Läs mer
  • 2018-11-23

Hans S skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Hej! Sålt en villa ! Väldigt bra bemött av Magnus Wikland! Han var snabb att sälja och det uppskattade vi! Vi är supernöjda väldigt trevlig också! Läs mer
  • Anneli M

2018-11-21

Anneli M skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde min lägenhet i februari - en tid då alla sa åt mig att ha is i magen för att försäljningen kommer att ta tid.
    Två veckor efter att Elvira tagit över försäljningen (första mäklaren flyttade) så var den såld!
    Kunde inte vara mer nöjd, trots ett gupp på vägen som dock fixades galant.
    Så otroligt proffsig och drivande, jag har rekommenderat henne åt alla jag känner och kommer definitivt att anlita henne om jag skulle sälja igen :) Läs mer
    2018-12-03 Elvira H svarar Anneli M
    Tack så mycket anneli för din fina reco. Det var så himla lyckat att jag fick ta över din affär och att det blev så himla bra. Hoppas allt är bra och att ni trivs i ert nya hem.
  • 2018-11-18

Nicklas J skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en lägenhet, bra bemötande, fick inte riktigt begärt pris men den vart såld rätt fort. Läs mer
  • 2018-11-17

Linda F skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bra och trevlig service, god återkoppling på dåvarande och senare uppkomna frågor. Läs mer
    2018-12-03 Elvira H svarar Linda F
    Tack Linda. Hoppas du ska trivas i ditt nya hem och välkommen tillbaka till Luleå!
  • 2018-11-15

Oskar B skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt villa. Mäklaren lite frånvarande ibland kan jag uppfatta. Men överlag ett gott betyg. Läs mer
  • Jakob T

2018-11-15

Jakob T skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi sålde en lägenhet med 3 rum och kök nära universitetet i Luleå. Emma kändes som det självklara valet som mäklare för att hon känner till området och har sålt andra lägenheter i närheten.

Hon är glad och positiv och kunde driva på oss och spekulanter på ett bra sätt. Läs mer
  • 2018-11-14

Mikael K skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Snabbt, enkelt och mycket bra respons på telefonsamtalen även de som ej direkt gick fram👍 Läs mer
  • 2018-11-08

Sven-Erik L skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Elvira är närvarande, sympatisk, tydlig och seriös. Det känns som om hon verkligen är MIN mäklare och att alla regler följs. Läs mer
    2018-11-12 Elvira H svarar Sven-Erik L
    Tackar så hjärtligt för din fina reco Sven-Erik. Det har varit så roligt att hjälpa dig med din försäljning. Tack för ditt förtroende!
  • 2018-11-08

Halldòr H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma hanterade försäljningen professionellt och smidigt, med en personlig touch. Läs mer
  • 2018-11-06

Frida U skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket trevligt bemötande! Hade önskat bättre uppdatering om läget i budgivningen, istället för att höra "jag TROR säljaren vill ha det si/så".

Berättade vid två tillfällen om golvvärmen i badrummet. Men det finns ingen, har jag märkt :) Läs mer
  • 2018-11-06

Anneli S skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida fi k till ett snabbt möte av genomgång av min kägenhet. Väldigt lyhörd på vad jag hade för önskemål. Ca 1,5 vecka senare såldes lägenheten.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2018-11-03

Marie B skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har köpt en bostadsrätt efter mycket letande. Trevlig mäklare som är påläst om alla obejkt. Snabb återkoppling om hon inte kan svaret direkt. Läs mer
  • 2018-11-02

Siv H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Inget att klaga hon kan sitt jobb Läs mer
  • 2018-11-02

Åsa R skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt bostadsrätt. Bra bemötande av mäklaren, trevlig och proffesionell. I kontraktet fanns det fel gällande köpeskillingen. Läs mer
  • 2018-11-01

Jonas S skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Elvira har med sitt engagemang o drog bidragit till en snabb o smidig affär för båda parter. Läs mer
    2018-11-12 Elvira H svarar Jonas S
    Tack Jonas! Hoppas du trivs i ditt nya hem.
  • 2018-10-31

Peter B skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde 5 st lägenheter, Emma agerade proffsig o seriöst. Läs mer
  • 2018-10-29

Tommy A skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Hel nöjd. Mycket aktiv och flertal visningar. Läs mer
  • 2018-10-26

Anna Greta J skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har sålt en bostadsrätt. Mäklaren var nog trevlig men verkade alltid jäktad. Vi blev lite avsnästa när vi hade frågor. Fick ej heller någon upplysning om överlåtelseavtal tex. Mäklaren verkade som sagt var mycket stressad och vi hann inte alltid uppfatta allt som vi behövde få veta. Läs mer
    2018-11-12 Elvira H svarar Anna Greta J
    Hej. Ber om ursäkt om ni uppfattat mig som det och att jag varit stressad. Ska tänka på det i framtiden.
  • 2018-10-20

Madeleine J skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida är en toppen mäklare, skötte våra bostadsaffärer galant. Läs mer
  • 2018-10-19

Sven H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Positiv,och snabb med återkoppling.Fångar upp köpare på en trög marknad.Rekommenderas till andra!! Läs mer
  • 2018-10-18

Esko E skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vid köp av bostadsrätt var Emma mycket trevlig och tillmötesgående. Fick all information jag behövde. Tack! Läs mer
  • 2018-10-16

Johan F skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevlig vid första mötet men mycket nonchalant, gav tyvärr inte det professionella bemötandet vi hade hoppats på.
    Tyvärr fick vi som säljare påminna mäklaren i stort sett alla steg, det är bra med online verktyg men det ersätter tyvärr inte det fysiska mötet och en engagerad mäklare, stora brister i informationen och när visningen var fick vi ringa och efterlysa var mäklaren tagit vägen.

Mycket oproffsigt bemötande, trotts att vi påtalat brister i arbete som utförts och det ursäktades uteblev förbättringarna och vi fick återigen själva påminna för att få processen att fortgå.

Mycket pengar för dålig service, välj en annan mäklarbyrå och mäklar.
    Rekommenderas EJ. Läs mer
  • 2018-10-11

John N skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt hus. Sjukt nöjd med service. Tillgänglig och proffsig. Upplevde att hon såg till alla parters intressen. Läs mer
  • Robin W

2018-10-06

Robin W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Exceptionell mäklare!! Magnus är otroligt service-minded, svarar alltid på samtal och utför allt enkelt och felfritt! Helt klart min favorit mäklare, rekommenderar starkt honom!⭐️ Läs mer
  • 2018-10-02

Anders H skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt fastighet. Positiv och löste allt. Läs mer
  • 2018-10-01

Madeleine J skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Tokbra mäklare med ett driv som är svårslaget. Läs mer
  • 2018-09-26

Eric L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bra och proffsigt bemötande.
    Känns som en trygg mäklare. Läs mer

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå