Fastighetsbyrån Luleå

Fastighetsbyrån Luleå

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1972 och efter snart 50 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!

Läs vad 755 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-05-04
    Mycket bra ! Tack!
    • Kallkällan
    2021-04-12
    Vi har sålt en lägenhet och när vi tog kontakt med mäklaren var vi väll inte säkra på om vi skulle sälja men Emelie var lugn och stressade oss inte utan anpassade sig helt efter vår situation.
    • Mjölkudden
    2021-04-03
    Köpt hus på Gamla vägen på Mjölkudden via Magnus som sedan en tid tillbaka har hållit oss informerade när det dykt upp hus i området kring Notviken/Mjölkudden som skulle passa våra kriterier och behov.

Magnus har genom hela processen varit otroligt hjälpsam, påläst, kunnig och alltid funnits tillgänglig att svara på dom frågor och funderingar som uppstått under försäljningens gång.

Magnus har levt upp till alla dom förväntningar vi haft på en mäklare för att hjälpa oss att sy ihop en husaffär och vi skulle inte tveka på att anlita honom igen.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-03-29
    Sålt en lägenhet och fick otroligt bra service och uppföljning, många bra råd och tips för en ”förstagångssäljare”.
    Kommer vända mig till Fastighetsbyrån och Fredrik för framtida bostadsförsäljningar. Topklass!
    2021-03-29
    Jag köpte under våren 2021 en bostadsrätt i Luleå. Köpet genomfördes via Fastighetbyrån med Fredrik Schön om mäklare. Fredrik rekomenderas varmt då han är tydlig, seriös, och har god kommunikativ förmåga. Du får viktig information längs processen och känner dig aldrig förledd på något sätt. Fredrik levde väl upp till de förväntningar som jag hade innan.
  • sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Gäddvik
    2021-03-26
    Jag sålde mitt hus, fritidshus i gäddvik och jag tycker så långt att allt funkat utmärkt.
    • Porsön
    2021-03-24
    We bought a home recently with help of Fredrik Schön at Fastighetsbyån Lulea. Its a very nice experince for us. Easy to contact Fredrik. Always there if we have any question or doubt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Rörbäck
    2021-03-16
    Ville var bara med vid överlämningen.
    I övrigt sköttes min kontakt av Fredrik Schön och han gjorde ett mycket bra jobb.
    2021-03-16
    Sålt lägenhet. Snabb process, lätt att kontakta, engagerad och bra bemötande.
  • sålde sitt hus med hjälp av Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Sandön
    2021-03-16
    Vi sålde våran stuga med Magnus hjälp. Han har varit otroligt hjälpsam och lätt att ha att göra med. Vi är så tacksamma att vi valde Magnus!
  • sålde sitt hus med hjälp av Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-03-13
    Emelie är proffsig och mycket trevlig i sitt bemötande och visade stor kunskap vid försäljning av vårt fritidshus.
    • Gammelstad
    2021-03-04
    Har köpt en villa. Bemötandet från Magnus var trevligt och han kunde besvara alla våra funderingar på ett bra sätt! Mina förväntningar var att få tydlig information om husets skick och villkor kring köpet, och det levde han absolut upp till! Upplevelsen är sammanfattningsvis att vi kunde göra ett väl informerat beslut att genomföra ett husköp som sedan gick väldigt smidigt i alla moment.
  • sålde sitt hus med hjälp av Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-03-03
    Sålt en villa!
    Mäklare var saklig och kunnig och levde upp till förväntningarna gällande förmedling av pris och rådgivning.
    En mäklare som inger förtroende och är saklig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-03-02
    Daniel Tillstam är en väldigt engagerad, lyhörd och väl förberedd mäklare. Vi har både köpt lägenhet och sålt vårt hus via Daniel. Båda våra affärer gick väldigt snabbt och smidigt på grund av att Daniel var en väldigt tillmötesgående, kunnig och proffsig mäklare. Vi kan varmt rekommendera honom. 🌟
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Mjölkudden
    2021-03-01
    Min totala uppfattning är att emelie är en kanonmäklare. Hon är genuin.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-03-01
    Sålt liten 1a i centrala Luleå. Positivt, proffsigt och serviceintriktat bemötande. Mäklaren överträffade mina förväntningar.
  • Christian S
    köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-02-20
    Köpt lägenhet.
    Bra!
    Köpte lägenhet efter att bott i radhus i drygt 35 år. Bra information från mäklaten i samband med köpet.
    Bra!
    2021-02-17
    Har sålt en bostad och även köpt en ny. Har inget att klaga på har varit hjälpsamma när man kontaktat dem.vi är jättenöjda med våran mäklare kan rekomendera Fastighetsbyran
  • köpte sitt hus med hjälp av Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte hus.
    Daniel var trevlig.
  • köpte sitt hus med hjälp av Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-02-17
    Mäklarfirman hade dock inte koll på att det vid pågående avstyckning ej går att byta ägare på fastigheten, vilket medförde att vi inte kan låna pengar innan avstyckningen är klart, vilket kan ta flera månader.
  • köpte sitt hus med hjälp av Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-02-17
    Tydlig information och hjälpsam mot både säljare och köpare. Bra struktur i möten på plats för att förklara processen.
    2021-02-15
    Saklig, ärlig och vet vad han pratar.
    2021-02-14
    Vi har köpt en bostadsrätt av Daniel och de fungerade bra. Jag tycker han uppfyllde förväntningarna. Bra information under byggets gång.
    2021-02-14
    Köpt lägenhet kuststad Luleå.
    Bra bemötande och mäklarna levde upp till mina förväntningar.
    Som helhet ett gott intryck av fastighetsbyrån.
    2021-02-13
    Jag vet inte vem personen är. Jag har inte träffat honom personligen. Vi har haft att göra med andra personer då vi gjort denna affär och dom har varit bra för oss.
    2021-02-13
    Helt okej inga konstighwter allat var bra
    Kuststad. Utmärkt service och tillgänglighet
    2021-02-11
    Har endast träffat honom i samband med undertecknande av upplåtelseavtal för en lägenhet i Kuststad etapp 3.
    2021-02-11
    Lugn och förstående mäklaren som varit ett bra stöd vid min bostadsrättsförsäljning och sen när allt gick snabbt så tvekade hon inte utan hon bara körde på!!
    2021-02-10
    Har träffat Daniel i samband med upplåtelseavtalssignering, en kort visit i coronatider.
    Köpt lägenhet i Kuststad , etapp tre.
    Vi har fått svar på de eventuella frågor vi haft på ett adekvat sätt.
    Vi hade gärna bott kvar i vårt hus men ålder och fysik sätter snart gräns för snöskottning mm, därför flyttar vi till ett förhoppningsvis lättare boende på den fronten, kostnaden blir dock högre tyvärr.
    2021-02-10
    Köpt nyproducerad bostadsrätt.
    Mycket bra bemött och får alltid snabba svar på funderingar via mejl, oavsett vardag eller helg.
    2021-02-08
    Köpt en ny bostadsrätt på kuststad.

Bra bemötande och proffsig.
    2021-02-07
    Köpt nyproducerad lägenhet. Daniel ger ett vänligt bemötande, är tydlig i sin kommunikation, lyhörd för ens önskemål och förväntningar. Han är professionell, seriös och har gedigen erfarenhet. Daniel hjälpte oss med alla steg i köpprocessen genom tydlig och transparent kommunikation. Detta gjorde att vi kände tillit under hela köpprocessen. Vi ger Daniel våra bästa rekommendationer.
    2021-02-07
    Bra hjälp , informationen bra .Hanteringen av finansen kunde varit smidigare.
    2021-02-07
    Har aldrig träffat mäklaren. Nyproduktion som signerade med bankID
    2021-02-07
    Bra och smidig hantering när jag köpte min lägenhet i Kuststad. Det funkade bra trots pandemi.
    2021-02-07
    Har under detta köp aldrig pratat med Daniel eller träffat. Allt har dock fungerat bra
  • sålde sitt hus med hjälp av Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Bredviken
    2021-02-06
    Magnus har varit min mäklare vid försäljning av min villafastighet.
    Han har motsvarat mina förväntningar , lyhörd för mina önskemål,
    och gett mig råd och svar på mina frågor.
    Han är lätt att prata med och överhuvudtaget skött försäljningen
    på ett okomplicerat och effektivt sätt. Jag är mycket nöjd och
    ger Magnus de bästa rekommendationer.
    2021-02-06
    Köpt nyproducerad bostadsrättslägenhet.
    Vi blev trevligt bemött men har inte haft så mycket möten pga. Covid.
    Från dagens läge sett så har allt fungerat jättebra.
    Köpt lägenhet Kuststad.
    Lyhörd, lyssnande på kunds frågor, tankar. Utifrån det tagit snabba beslut från kunds önskemål som gagnat att vi som kund fått all fakta och visning för att kunnat ta beslut om köp.👏🏻👏🏻
    2021-02-05
    Vi har blivit vänligt och proffisionellt bemött av Daniel Tillstam.
    • Centrum/Varvet
    2021-02-05
    Tycker att kontakten med Fredrik har fungerat jättebra, är mycket nöjd.
    2021-02-05
    Kuststad etapp 3, proffsigt bemötande!
    2021-02-05
    Sammanfattning: Världsklass på bemötande, service, svarstid och slutligen bostad.

Högsta betyg samt några extra rosor som bonus!!
    2021-02-05
    Köpte en lägenhet i nyproduktion.
    Bra bemötande
    Lätt att komma i kontakt med
    Har inte haft så ofta kontakt men det har alltid fungerat bra
    2021-02-05
    Min man och jag har köpt en nyproducerad bostadsrätt på ritning. Min enda personliga kontakt men Daniel T var när kontraktet skrevs. Det gick smidigt och vi fick den information vi efterfrågade.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Charlottendal
    2021-02-03
    Engagerad. Kunnig. Informerade oss löpande. Han överträffade mina förväntningar.
  • köpte sitt hus med hjälp av Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Lövskär
    2021-02-01
    Emilie är väldigt duktig! Hon var mäklare till ett hus vi köpte. Vår erfarenhet av Emilie är att hon är lättillgänglig på telefon, flexibel, pedagogisk och engagerad. Både jag och min sambo har känt oss nöjda med henne. Blivit bra bemötta och känt oss trygga då hon besitter stor kompetens.
    • Örnäset
    2021-02-01
    Vi köpte hus via Emilie, det kändes tryggt och tydligt så vi anlitade henne till att sälja våra två bostadsrätter. En är redan såld efter en supersmidig affär, den andra på väg ut på marknaden. Schysst mäklare, ger mina varmaste rekommendationer.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Centrum/Varvet
    2021-02-01
    Emelie höll det hon lovade, återkopplade informerade och tog reda på våra frågor. Gillade hennes lugn och att hon var tydlig.