Fastighetsbyrån Luleå

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1998 och efter snart 20 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 553 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå

• 2020-02-17

Daniel L skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Hej! Både sålt och köpt en bostadsrätt av Daniel Tillstam vid två tillfällen. Daniel är en lyhörd, positiv person som inger ett stort förtroende hos köparen. Daniel är rak och saklig och använder sig inte av floskler utan lyfter fram objektet med ett språkbruk som tilltalar de flesta.

Kan varmt rekommendera Daniel med övrig byrå till andra köpare/säljare!

Vänligen Daniel Läs mer
  • 2020-02-15

Ulrika M skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en bostad i Södra Sunderbyn, Luleå. Emilie har under hela resa varit väldigt behjälplig, svarat snabbt på våra frågor, ordnat extra titt på huset vid önskemål och alltid bemött oss på ett fint sätt. Läs mer
  • 2020-02-13

Hans W skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt hus och köpt lägenhet genom fastighetsbyrån och jag måste säga att jag är mycket nöjd med båda affärerna. Läs mer
  • 2020-02-12

Robin A skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte en suterängvilla. Blev väldigt väl bemött av Emelie, hon var behjälplig genom hela processen, gav förtroende och var väldigt lätt att få tag på. Hon kändes väldigt engagerad, vilket var förtroendeingivande. Läs mer
  • Patrik T

2020-02-09

Patrik T skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Rekommenderar mäklaren. Trevlig och tillmötesgående. Förstående till att hitta lösningar. Större bostad som framför allt är i min prisklass med hänsyn till min inkomst. Utifrån omständigheterna var det troligen det bästa jag kunde förvänta mig. Tillräckligt nöjd. Läs mer
  • 2020-02-09

Anders Ö skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt: en 2:a på Björkskatan, Luleå.
    Nöjd med allt från första kontakt till att köpet avslutades. Läs mer
  • 2020-02-07

Gun-Marie G skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Lyssnade och föreslog direkt en bra lösning Läs mer
  • 2020-02-03

Lotta C skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en lägenhet i Luleå. Emelie var lugn och hjälpsam i hela processen. Är mycket nöjd med hennes insats som min mäklare. Läs mer
  • 2020-01-31

Binaya B skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Han är hjälpsam och professionell. Läs mer
  • 2020-01-30

Renée N skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en lägenhet och sålt vårt hus via Magnus. Kommunikationen mellan oss har varit bra, han har snabbt återkopplat vid frågor. Magnus förslag på upplägg av försäljningen lät bra så vi valde att gå på den linjen och det var bra för det blev precis som Magnus sagt. Jag kan verkligen rekommendera honom till andra som som planerar en försäljning av sin bostad. Läs mer
  • 2020-01-29

Pär N skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Magnus var mycket tydlig och korrekt i all sin kommunikation.

Vi har ett mycket positiv helhetsintryck av honom i försäljningen av vår villa. Läs mer
  • 2020-01-29

Jörgen L skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket bra, hjälper till med allt som du behöver inför ett bostadsköp. Läs mer
  • 2020-01-28

Gunvor W skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    köpt bostad. Bra bemötande, snabb återkoppling på frågor via mail. Har inget att klaga på Super! Även de andra på fastighetsbyrån jag har haft kontakt med ska ha en eloge på bra bemötande. Gunvor Läs mer
  • Monika L

2020-01-27

Monika L skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag är nöjd med köpet och hjälpen från mäklaren vid köpet av min bostadsrätt i kuststaden Luleå Läs mer
  • 2020-01-27

Lars Åke W skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har haft kontakt vid köp övrigt med kontoret Läs mer
  • 2020-01-27

Anders S skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Lätt Sam att ha och göra med Emma mycket bra att prata med Affäre har gått bra
    inga problem Läs mer
  • 2020-01-26

Per Anders P skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt bostadsrätt. Kunnig, trevlig och hjälpsam mäklare, mkt bra service. Rekommenderas! Läs mer

Yvonne S skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en lägenhet, hon har varit oerhört hjälpsam. Vi ville ex. Mäta några väggar, det var inget problem. Hon kom och låste upp och väntade. En väldigt duktig mäklare. Läs mer

Lars S skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt 3:a på Tutti Frutti.
    Hon levde med bravur upp till förväntningarna. Läs mer

Björn Harald Z skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
  • 2020-01-24

Monica Wettainen S skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt ny lgh o sålt vår nuvarande. Ida har stöttat oss länge!!
    Bra tips o idéer.
    Glad o positiv är hon oxå. Läs mer
  • 2020-01-22

Hussan H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    She is very good in time management and arrange everything regarding the sell of my apartment in easy way.
    Thank you Emma Läs mer
  • 2020-01-17

Nicklas H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en 2 rums lägenhet i centrala Luleå.

Har fått ett bra och professionelt bemötande av Magnus, mötena vi haft har varit korta men kärnfulla och sakliga.
    Genom hela försäljningsprocessen har han hållit mig uppdaterad med sms och säljcoachen har stöttat med diverse tips. Läs mer
  • 2020-01-07

Annika P skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Blev mycket bra bemött och har inget att klaga på. Mycket proffsig och trevlig. Läs mer
    Ida S gillar detta
  • 2020-01-02

Conny N skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en lägenhet/bostadsrätt. Emma var mycket trevlig och proffsig i sitt uppdrag.
    Suverän att ha att göra med.

Med vänlig hälsning Conny Läs mer
  • 2019-12-29

Johan O skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vid vårt husköp blev vi trevligt bemött men upplevde dock dålig återkoppling, vi fick ligga på för att få svar på div frågor. Kändes oklart kring situationen vid budgivningen då ett bud kommit in före vårt men som sedan i slutändan ej fanns registrerat. Själva försäljningen var ej så lösningsorienterat för vår del. I övrigt en kunnig mäklare med härlig energi. Läs mer
  • 2019-12-21

Marinette L skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Hej. Verkligen en mäklare med engagemang, driftig, snabb action på allt och med kanon resultat. Önskar henne all lycka till i framtiden. Kommer varmt rekommendera henne . Hälsningar från Marinette. Jätte nöjd säljare och köpare via henne. Kram Läs mer
  • 2019-12-20

Margot L skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en lägenhet. Det har funkat bra. Mäklaren var lite svår att nå, Ringde inte upp utan vi gjorde det.
    Förutom det så hon jättetrevlig o visste vad hon pratade om-:) Läs mer

Mona T skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    BR Kuststad i Luleå 102 kvm
    BR Kuststad i Luleå 63,5 kvm
    Mycket bra bemötande av mäklaren, kunnig och proffsig. Alla förehavanden, möten samt skrivande av kontrakt gick snabbt och smidigt. Mäklaren levde upp till våra förväntningar. Vi ger honom högsta betyg: ***** (fem stjärnor) Läs mer

Carina S skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt lägenhet. Allt har funkat bra och alltid fått svar på våra frågor
    Som sammanfattning är vi helt nöjd. Läs mer

John S skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Snabba svar och återkoppling, trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-12-17

Bjarne W skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har köpt en bostadsrätt. Vi blev bemött av en trevlig och kunnig mäklare. Daniel har uppfyllt alla våra förväntningar med råge. Daniel har under vårt köp uppträtt trevligt och professionellt. När vi sökt Daniel har han snabbt tagit kontakt med oss. Vårt köp av bostadsrätten har skett utan några problem för oss. Läs mer
  • 2019-12-16

Stina Stridsman S skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag tycker att Emma har varit en utmärkt mäklare när jag sålde min bostad. Snabba svar och inget krångel. Jag rekommenderar Emma starkt som mäklare! Läs mer
  • 2019-12-09

Saw H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vänligt tydligt och hjälpsam. Vi fick goda råd och information som vi kunde nytta av i hela processen. Läs mer
  • 2019-11-30

Andreas A skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt två lägenheter och köpt ett hus.
    Proffsigt och pålitligt uppträdande, dock skrytande uppträdande.

Mycket nöjd med resultatet 😊 Läs mer
  • 2019-11-27

Angelica J skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en bostadsrätt.
    Bra bemötande, fixade allt som behövde fixas. Läs mer
  • 2019-11-23

Siv J skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har köpt lägenhet. Emma var proffsig och mycket trevlig. Skulle rekommendera henne till andra som funderar på att sälja Läs mer
  • 2019-11-20

Helena W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en bostadsrätt 112m2
    Mycket nöjd med snabb återkoppling hantering mm av allt som hade med köpet/försäljningen att göra. Kunnig. Läs mer
  • 2019-11-20

Robert L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en något dyrare bostadsrätt i centrala stan
    Bemötandet helt ok men med en något virrig attityd
    Hade nog förväntat oss en något mer pådriven och insatt mäklare, däremot har återkopplingen på det vi undrat över varit bra.
    Helt ok men kunde varit lite mer 'på hugget', lite mer påläst gällande det som tillkommer i form av frd, bredband, ev åtgärder, föreningens gemensamma åtaganden samt gemensamhetsutrymmen Läs mer
  • Tina L

2019-11-20

Tina L skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma var mäklare när vi köpte vårt drömhus. Vi låg på och pressade ganska mycket, vilket stressade säljarna lite. Emma löste detta fint och lyckades få båda parter nöjda. Hon var rak och effektiv genom hela proceduren, utan krusiduller. Läs mer
  • 2019-11-18

Jonas M skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Vi hade en väldigt bra dialog och hon gav aldrig upp på att sälja lägenheten. Kunde ha gett lite mer statusuppdateringar med tätare mellanrum, men överlag mycket nöjd. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-11-16

Maritha M skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt ett radhus. Emma har varit en mycket lyhörd och tillmötesgående mäklare som verkligen lyckats möta upp våra behov och vårt tidsschema. Dessutom utrustad med en stor portion tålamod.
    Vi har fått mycket bra råd och vägledning genom processen och vi tycker vi fått det där "lilla extra". Professionellt hanterande och bemötande allt igenom och försäljningen gick mycket smidigt.
    Det här var faktiskt över vår förväntan.
    Våra allra varmaste rekommendationer för Emma! Läs mer
  • 2019-11-12

Gunnar R skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt vårat hus via Emma. Vi är helnöjda. Emma gör ett gott intryck och vill man ha kontakt under tiden försäljningen pågår återkopplar Emma snabbt. Läs mer
  • 2019-11-11

Markku V skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Seriös. Allt tryggt och bra.
    Bra kommunikation. Läs mer
  • Åsa Carina S

2019-11-10

Åsa Carina S skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt huset.
    Vår mäklare agerar proffsigt.
    Fin och trevlig.
    Svarade på frågor och bra på information. Läs mer
  • 2019-11-07

Björn H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Efter att ha varit på jakt efter lägenheter ett tag i Luleå så stöter man på många olika typer utav mäklare. Vissa duktigare än andra. Magnus är en sådan mäklare som är av det duktigare typen. Lyhörd och kunde få säljaren till ett snabbt avslut, som var ett krav från vår sida.
    Utmärkt mäklare som arbetar för både köparen (som kanske är den viktiga parten vid en försäljning) samt säljaren för att få till ett avslut där båda parter är nöjda med resultatet.
    Mycket bra Magnus! Läs mer
  • 2019-11-07

Ida L skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte min första lägenhet och ida var en mycket bra mäklare att ha och göra med och hon hade svar på alla mina funderingar och gav bra information så man hade koll på läget. Hon var lika pepp på min första lägenhet som jag var:) Läs mer
  • 2019-11-06

Johannes R skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en 3a på Skurholmen, Luleå.
    Magnus är professionell och har koll på läget samtidigt som han är bra på att förklara hur det ser ut. Dessutom löser han allt på ett väldigt bra sätt. Skulle starkt rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-11-05

Peter Q skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Var en smidig affär från samtliga partner av en lgh. Läs mer
  • 2019-11-04

Hilvan B skrev om Fastighetsbyrån Luleå