Alla kategorier Mäklare Norrbotten Luleå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Luleå

Fastighetsbyrån Luleå

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1998 och efter snart 20 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 308 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå

• Ivan G
    Ivan G skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Enkelt att få kontakt snabb och effektiv handläggning Läs mer
  • Jan  L
    Jan L skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Bra engagemang, man ser inte hinder utan möjligheterna. Tack för ett väl genomfört arbete med vår stugförsäljning. Läs mer
  • Jonna A
    Jonna A skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    En bostadsrätt på 78m2 (3:a)
    Elvira blev den nya mäklaren då den andra flyttade så jag ringde upp henne ist.
    Jo hon var mycket trevlig och profitionell, vi fick ett bra bemötande och det gick smidigt genom köpet.
    Då de var första lägenheten man köper var allt nytt och oklart men över de hela så gick det väldigt bra tillslut. Läs mer
  • Åke V
    Åke V skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Håller på att sälja huset och köpa lägenhet.
    Magnus har uppträtt proffsigt åt båda hållen.
    Hittills mycket positivt !! Läs mer
  • Mehmedalija D
    Mehmedalija D skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bostadsrätt, allt var bra, bra service och bemötande. Läs mer
  • Daniela E
    Daniela E skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt en bostadsrätt.
    Blev bemött mycket professionellt.

Tack för en god service! Läs mer
    2018-06-12 Ida L svarar Daniela E
    Vad roligt att höra att du är nöjd! Inget gör mig gladare!
    Stort tack för en trevlig affär och ett fint betyg.
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har nyligen sålt min Bostadsrätts lägenhet med Ida Lundbergs hjälp, vill gärna rekommendera henne vid en större affär,
    hon fixar allt vant, säkert, smidigt, inga tveksamheter, och
    trevligt bemötande. Läs mer
    2018-06-12 Ida L svarar Ulla B
    Varmt tack för dina fina ord och betyg. Är du nöjd så är jag nöjd! Allt gott och trevlig sommar!
  • Gunvor P
    Gunvor P skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en lägenhet och håller på med att sälja vårt hus.
    Elvira är energisk och agera snabbt och bra Läs mer
  • E Marianne B
    E Marianne B skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Snabb i återkoppling
    Kunnig
    Lätt att arbeta med Läs mer
  • Ingrid E
    Ingrid E skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Lägenhet,energisk och enveten tjej som var bra att samarbeta med,som la hela sin själ i uppgiften att nå vårt slutmål. Våra förväntningar blev uppfyllda,hon var lyhörd inför våra önskemål. Läs mer
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Elvira Henrikssons entusiasm, tjänstvillighet och noggrannhet var värdefulla egenskaper som vi uppskattade mycket.
    Vi önskar henne lycka till i den fortsatta yrkesutövningen!
    Vår bedömning av Fastighetsbyrån Luleå var inte lika odelat positiv. Vi menar att byråns marknadsföring var mindre effektiv och heltäckande när man varken annonserade i lokaltidning eller hade en fungerande display ut mot Smedjegatan. Displayidén är tilltalande men förutsätter fungerande teknologi. Vi är dock helt nöjda med försäljningsresultatet. Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida sålde våran lägenhet förvånandevis snabbt trots en marknad som nu känns lite skakig.
    Pga. att vi väntat med att sälja lägenheten fick vi kanske inte riktigt ut det vi initialt trott (för ett år sedan) men är ändå mycket nöjda med tanke på hur marknaden ser ut just nu.
    Ida agerar strukturerat och är tydlig och bra att på att kommunicera.

Sammanfattningsvis mycket nöjda över Idas insats! Läs mer
  • Malin R
    Malin R skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt bostadsrätt
    Bra bemötande, tillgänglig och snabb på svar.
    Ida lever upp till alla förväntningar man har av en lyckad bostadsaffär. Rekommenderas! Läs mer
  • Lucas L
    Lucas L skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har med hjälp av Ida köpt en min drömbostad. Hon har varit snabbfotad och behjälplig med alla frågor jag har haft. Hon har på ett proffsigt sätt styrt affären till allas belåtenhet. Läs mer
  • Sara C
    Sara C skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde i Luleå på Torsvägen. Blev väldigt bra bemött, fick klara, raka svar på frågor. Professionellt bemötande och bra service! Läs mer
  • Ann-Kristin K
    Ann-Kristin K skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma har skött allting mycket bra. Bra information både med mail, sms och personlig kontakt. Läs mer
  • Sofie V
    Sofie V skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt samt att värdera vårt hus.
    Proffsigt bemötande!
    Hjälpsam i köp/sälj processen. Läs mer
  • Robert V
    Robert V skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jättebra upplevelse och gav ett seriöst intryck. Läs mer
  • Ulrika G
    Ulrika G skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi dök upp på en visning tillsammans med två barn vilket inte alltid uppskattas (fullt förståeligt) Ida var väldigt välkomnande, visade ett gott bemötande och dessutom positiv till att barnen var med eftersom "även de eventuellt kommer att flytta in". Kändes bra vilket gjorde att vi kände oss välkomna och tog oss extra tid att kika på huset. Ida var bra påläst och kunde svara på frågor om huset. Hon svarar i telefonen eller ringer upp senare då hon kan. Rak kommunikation. Lyssnade till våra behov och önskemål. Duktig på att sälja och gjorde bra bedömningar som gjorde att vi fick sälja vårt gamla hus snabbt och dessutom utan visningar. MYCKET nöjda med Ida Lundberg 5/5 stjärnor! Läs mer
  • Anders Ö
    Anders Ö skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har både köpt och sålt bostad. Vi blev mycket bra bemötta av Emma och tycker hon var ärlig och professionell. Våra förväntningar uppfylldes väl och vi är nöjda med våra affärer. Läs mer
  • Viktor C
    Viktor C skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    + Trevligt bemötande
    + Mycket kontaktbar, svarar snabbt
    + Sakkunnig
    + Anpassar sig utefter kundens behov

- Gav missvisande information

Min upplevelse var i helhet bra och jag tar gärna kontakt med samma mäklare vid framtida försäljning av min bostad. Det som hindrar ett toppbetyg är skötseln av slutet på budgivningen. Mäklaren satte ett datum för budstopp, en fredag, men trots detta fortsatte budgivningen över helgen, fram till nästa måndag. Fick därför betala ganska mycket mer för lägenheten än vad jag först förväntat mig. Är medveten om att det är säljaren som har sista ordet, men känner att budstopp är budstopp och menar man inte det ska man inte säga det. Det skapar mycket frustration hos köparna samt får märklaren att verka oseriös och icke-professionel.

Skulle ge betyget 3.5/5 om det var möjligt. Läs mer
  • Rickard H
    Rickard H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Utförde en värdering inför omläggning av lån, vilket han skötte utmärkt. Bra kontakt före mötet! Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en bostadsrätt. Hanteringen var ok men budgivningen bara till säljarens fördel trots löfte om avslut vid angivna tidpunkter. Annars helt ok hantering. Läs mer
  • Mikael G
    Mikael G skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bra mäklare, håller en uppdaterad på vad som händer i ens bostadsaffär. Läs mer
  • Nino B
    Nino B skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt 2 bostäder genom Ida. Proffsig, lyhörd och smidig. Läs mer
  • Elma L
    Elma L skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en trea Bra mäklare, kunnig, lyhörd, trevlig, svarar alltid i telefon annars ringer hon upp. Ville ändra tillträdesdag inga problem. Rekommenderar henne varmt. Läs mer
    2018-05-25 Elvira H svarar Elma L
    Tack! Hoppas du ska trivas i din nya lägenhet.
  • Frida N
    Frida N skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt villa.
    Är så nöjd, kunde inte fått en bättre mäklare. Rekommenderar Ida varmt! Läs mer
  • Stina A
    Stina A skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt bostadsrätt. Blivit mycket bra bemött både med information före och under försäljning.Hon återkommer när hon lovat det, och har både jobbat för säljare och köpare då att det ska bli en bra affär för bägge parter. Läs mer
    2018-05-25 Elvira H svarar Stina A
    Tack så hemskt mycket Stina för ett trevligt samarbete. Ha det fortsatt fint!
  • Mats T
    Mats T skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Tydlig, tillgänglig och ett trevligt bemötande Läs mer
    2018-05-25 Elvira H svarar Mats T
    Tack! Hoppas du ska trivas i din nya hemstad!
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Både sålde lght och köpte hus via Emma. Bra bemötande utan att vara för påstridig. Snabba svar. Tålmodig. Läs mer
  • Ove Martin S
    Ove Martin S skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Bemötandet. Var mycket trevligt och lätt att samarbeta med. Kan inte uttala mig ännu eftersom affären inte är slutförd . Läs mer
  • Gustav S
    Gustav S skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    En ung, positiv och väldigt engagerad mäklare som och tar sitt jobb på största allvar. Väldigt tillmötesgående och ordnade extra visningar och dessutom svarar i telefonen dygnet alla timmar. Väldigt duktig på att återkoppla efter visning. Med ännu mer erfarenhet kommer hon att bli en av Luleås bästa mäklare. Läs mer
    2018-03-19 Elvira H svarar Gustav S
    Tack för ett bra samarbete och tack till ditt förtroende till mig i försäljningen av din lägenhet! Ha det fint!
  • Karl Johan F
    Karl Johan F skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Kreativ med en mycket vaken synbortfall omvärldsmarknad. Kommunikativt hög nivå. Professionell men ändå personlig Läs mer
  • Maj-lis D
    Maj-lis D skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Elvira var glad,trevlig, lättsam,duktig och väldigt engagerad i sitt jobb.hon skötte allt på allra bästa sätt är så nöjd med allt och med Elvira 😊 Läs mer
  • Carina E
    Carina E skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Superduktig säljare, hjälpsam och effektiv Läs mer
  • Ida P
    Ida P skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevlig och professionell, och affären gick smidigt till. Dock dålig på att återkoppla under affärens gång. Läs mer
  • Kari Y
    Kari Y skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida har varit mycket professionell, kunnig samt vänlig genom hela vår process. Vi har fått svar på alla frågor och är jättenöjda med allt! Skulle rekommendera Ida till alla och vi ger henne 5/5! Läs mer
    2018-02-21 Ida L svarar Kari Y
    Tusen tusen tack för så fina ord! Inget gör mig gladare än att höra att ni är nöjda!
  • Peder N
    Peder N skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevlig och positiv. Har gjort ett bra avslut på affären. Läs mer
  • Frida R
    Frida R skrev om Ida Lundberg en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida har en fantastisk känsla för service och har alltid givit ett gott bemötande och fått oss känna oss bekväma genom hela processen :-) Läs mer
  • Kurt-lennart L
    Kurt-lennart L skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Wille har på ett föredömligt sätt g enomfört sitt uppdrag gentemot oss. Läs mer
  • Malin S
    Malin S skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Väldigt bra bemötande, lätt att få tag i och trevlig. Kunnig inom området. Läs mer
  • Jimmy Ö
    Jimmy Ö skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Magnus var väldigt engagerad och duktig. Återkopplade alltid efter varje visning omgående. Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har varit nöjda med Magnus Wikland som har hjälpt oss med fastighetsförsäljningen. Det blev amorteringskrav som påverkade utgångspriset när vi skulle sälja våran fastighet. Magnus informerade oss om försäljningen, gav oss ett intryck av god erfarenhet, ärlighet och vänligt bemötande mot oss samt köparna. Fastighetsdeklarationen dröjde en aning i övrigt är vi tacksamma. Läs mer
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevligt med en mäklare som är glad och positiv i sitt sätt att bemöta mig som kund. Läs mer
  • Anton  L
    Anton L skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Bemötandet var mycket professionellt. Det är en firma som tar väl hand om sina kunder, och ger dem inte falska förhoppningar. Läs mer
  • Linnea W
    Linnea W skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har ingen erfarenhet av mäklare och jag har bara träffat Elvira Henriksson två ggr. Hon ordnade en egen visning åt mig eftersom jag var på föreläsning på kvällen. Detta ledde till ett köp för min del och allt gick mycket smidigt till.

Elvira är vänlig och hjälpsam och passar perfekt till sitt jobb. Vi kommer även att samarbeta när vi börjar sälja min lägenhet.

Med vänlig hälsning
    Linnéa Wanhatalo Läs mer
  • Monica B
    Monica B skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Försäljningsprocessen startade snabbt efter första kontakten med vår mäklare Magnus. Lägenheten såldes snabbare än förväntat, mitt under prisraset på bostadsmarknaden hösten 2017. Magnus är lätt att kommunicera med och att nå vid funderingar/frågor. Han höll oss informerade/delaktiga under hela försäljningen. Magnus är proffsig, realistisk, engagerad och kan varmt rekommenderas till kommande kunder. Läs mer
  • Gun T
    Gun T skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket bra och trevligt bemötande och god service från min mäklare Elvira Henriksson. Läs mer
  • Niklas W
    Niklas W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Proffsigt, trevligt, inga problem under hela proceduren Läs mer
  • Torben K
    Torben K skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Försäljningen av vår fastighet med hjälp av Elvira har fungerat strålande... jag upplevde att hon var intresserad och entusiastisk från första stund, lyhörd för våra synpunkter/önskemål och sedan väldigt kommunikativ under resans gång, vilket var mycket uppskattat.
    Jag är mycket nöjd med vårt val av mäklare ! Läs mer
    2017-11-30 Elvira H svarar Torben K
    Tack för ert fötroende! Det har varit en mycket rolig försäljning. Blir glad att läsa din reco och blir glad över att veta att ni är nöjda med mitt jobb! Ha det fortsatt bra.

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå