Fastighetsbyrån Luleå

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1972 och efter snart 50 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 631 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå

• 2020-07-04

Erik L skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ville har alltid vart trevlig och kunnig. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2020-07-03

Elisabeth Ella J skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Personlig och proffsig. Bra dialog och samarbete. Läs mer

Lars S skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt en fritidsfastighet. Jag fick förtroende för Magnus. Jag tycker att jag blev bemött med respekt. Mina förväntningar var att få fastigheten såld till den värdering Magnus gjorde och det var det pris jag ville ha. Magnus levde helt upp till mina förväntningar. Trevlig mäklare, lätt att prata och få tag i och lätt att komma överens med. Jag upplever Magnus Wikland som en mycket sympatisk och duktig mäklare. Läs mer

Malin F skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har sålt en bostadsrätt, bra bemötande, förstående och proaktiv. Läs mer

Niklas O skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde ett radhus i Luleå. Fick ett positivt intryck av Magnus som gav ett proffsigt och initierat intryck. Gav värdefulla tips och levererade efter förväntan. Läs mer
  • 2020-07-01

Ann-mari P skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi köpte en bostadsrätt. Vi blev bra bemött men hon borde ha visat tvättstugan, cykelförrådet och garaget. Sen om man ska vara petig så skulle hon sms:a när handpenningen inkommit vilket hon inte gjorde. Läs mer
  • 2020-06-15

Viktoria L skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevlig, tillmötesgående, Noggrann. Ordentlig Läs mer
  • Annelie E

2020-06-13

Annelie E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en bostadsrätt genom fastighetsbyråns mäklare Magnus Wikland.
    Han har på ett proffsigt, glatt och trevligt sätt hjälpt oss med köpet av vår nya bostad!
    Vi har känt oss trygga och väl bemötta utav honom!
    Affären har gått över förväntan och vi skulle alla gånger rekommendera denna mäklare! Läs mer
  • 2020-06-10

Madeleine T skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har köpt en 3:a i södra sunderbyn. Jag blev väl bemött och Magnus var lätt att nå per telefon.
    Tyvärr kom en annan budgivare in trots att vi redan avtalat tid för signering av kontrakt, varpå jag fick höja mitt bud och var nervös över hur det skulle gå med affären. Detta kändes otryggt förstås.
    I övrigt har jag inget att anmärka på, det har varit enkelt och trevligt att ha kontakt med Magnus. Läs mer
  • 2020-06-08

Tobias L skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en bostadsrätt. Mäklaren var lätt att ha och göra med och kunde på ett snabbt och bra sätt ordna fotografering & visningar. Läs mer
  • 2020-06-07

Simon K skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag och min fru har sålt vår 4:a nyligen med Emilie som mäklare. Vi fick ett professionellt bemötande, mäklaren var lyhörd och serviceinriktad, en väldigt bra mäklare helt enkelt. Läs mer
  • 2020-06-05

Akob B skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    We bought an apartment, she has been extremely helpful. We wanted to have a look one more time during the viewing. She arranged and booked an appointment ASAP. Good response and follow-up during and after purchase. We are very satisfied and recommend her highly. Läs mer
  • 2020-06-03

Ulla-britt W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Magnus har hjälpt oss med att sälja en tvåa på Snövägen i Luleå. Han är lätt att få kontakt med och det tror vi att köparen också har upplevt.Detta har gjort att han lyckades sälja lägenheten till ett bra pris. Läs mer
  • 2020-05-20

Åke H skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt ett hus.
    Mycket bra bemötande
    Lung och sansad.
    Han levde upp till dom
    Förväntningar jag hade.
    Jag tycker han var lugn trots
    Corona tider. Läs mer
  • 2020-05-13

Oliver H skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Barrgatan 1c - köpt

Emma var en engagerad och kunnig mäklare. Superenkel och snabb affär.

/ Oliver Henriksson Läs mer
  • 2020-05-07

Fredrik W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har köpt ett kedjehus.
    Magnus har gett utmärkt service och verkligen levt upp till mina förväntningar som kund. Läs mer
  • 2020-05-06

Sonny S skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bra bemött! sålde en villa i luleå Läs mer
  • 2020-04-28

Christopher O skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde min lägenhet snabbt och smidigt. Var alltid snabb med att höra av sig så fort det blev någon uppdatering i ärendet. Läs mer
    2020-06-15 Emilie W svarar Christopher O
    Tack för din kommentar. Kul att du är nöjd med affären!

Hälsningar,
  • 2020-04-27

Ching-lung W skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Levde upp till mina förväntningar om hur en mäklare jobbar och stöttar i uppdraget Läs mer
  • 2020-04-13

Robin S skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Magnus sålde vår trerummare på Porsön och gav ett professionellt intryck, samtidigt som han är lätt att ha att göra med, jordnära, trevlig och verkade hela tiden intresserad av att göra så bra affär som möjligt för oss som säljare, utan att stressa fram något eller så. Ordning och reda, tillgänglig osv! Jag är jättenöjd med Magnus som mäklare! Läs mer
  • 2020-04-13

Terese A skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt 3:a och köpt 4:a genom Magnus. Toppenbra bemötande och hjälp genom hela processen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-04-10

Klas G skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Fantastiskt bra bemötande och hjälp i hela processen. Läs mer
  • 2020-03-30

Anna D skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt villa, ingen större kontakt med vår mäklare. Kanske inte det stöd som önskas från köpare då det är en stor affär. Skulle inte använda samma mäklare när vi säljer nästa gång. Läs mer
  • 2020-03-18

Rebecca E skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en lägenhet. Emilie har varit lättillgänglig och tillmötesgående under hela processen. Jag har haft stor tillit till henne. Läs mer
    2020-03-20 Emilie W svarar Rebecca E
    Tack för din rekommendation Rebecca. Kul att du är nöjd! Det har vart ett nöje att hjälpa till med din försäljning.

Vänliga hälsningar,
  • 2020-03-17

Ingemar Nilsson skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ärendet handlade om försäljning av kyrkstuga.
    Mäklare Emelie har varit lyhörd och engagerad.
    Och hon levde upp till alla förväntningar jag hade inför ärendet att försöka sälja kyrkstugan i Gammelstad.
    Det blir lite kaka på kaka, men upplevelsen är bara positiv och jag trodde det inte skulle gå så fort det gjorde att sälja kyrkstugan. Läs mer
    2020-03-20 Emilie W svarar Ingemar Nilsson
    Vad kul att du är nöjd Ingemar! Det har varit ett nöje att vara delaktig i försäljningen av Kyrkstugan.

Vänliga hälsningar
  • 2020-03-16

Daniel W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt lägenhet.
    Snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-03-08

Nicola P skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har köpt en fint helt renoverad lägenhet i stan i Luleå. Och hela processen gick fort och smidigt. Magnus hjälpte oss med alla info vi behövde och att gå genom alla jobbiga byråkratiska steg. Läs mer
  • 2020-03-04

Ellen S skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har sålt en 3a på Bergviken. Emelie har varit lätt att få tag på och har alltid återkommit med svar på kort tid. Läs mer
  • 2020-02-26

Eva G skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt bostadsrätt i Kuststad, etapp 2. Har fått bra information och svar på de frågor vi haft under vägen. Mycket gott bemötande.

En synpunkt i samband med inflyttning (etapp 2, trapphus F):
    Olyckligt att alla hade samma inflyttningsdatum. Det var trångt och kaotiskt första dagen, många flyttbilar trängdes på den smala passagen mellan etapp 2 och 3 pga stängslet mot etapp 3. Läs mer
  • 2020-02-26

Robert V skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Tydlig, seriös och duktig tjej som är väldigt lätt att ha att göra med! Läs mer
  • 2020-02-25

Marlene R skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har köpt en bostadsrättslägenhet. Bemötts av professionell, lyhörd, kunnig och med medkänsla. Är supernöjd och rekommenderar varmt mäklaren Daniel Tillstam. Läs mer
  • 2020-02-25

Sten A skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Uppfyller mina förväntningar å krav! Läs mer
  • 2020-02-24

Ann-sofi B skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Nyproduktion i Kuststad . Bra bemötande det lilla vi träffar honom då vi endast träffade honom då vi skrev på papper för lägenheten Läs mer
  • 2020-02-23

Maria S skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bra information och återkoppling. Hjälpsam och gett goda råd Läs mer
  • 2020-02-17

Daniel L skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Hej! Både sålt och köpt en bostadsrätt av Daniel Tillstam vid två tillfällen. Daniel är en lyhörd, positiv person som inger ett stort förtroende hos köparen. Daniel är rak och saklig och använder sig inte av floskler utan lyfter fram objektet med ett språkbruk som tilltalar de flesta.

Kan varmt rekommendera Daniel med övrig byrå till andra köpare/säljare!

Vänligen Daniel Läs mer
  • 2020-02-15

Ulrika M skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en bostad i Södra Sunderbyn, Luleå. Emilie har under hela resa varit väldigt behjälplig, svarat snabbt på våra frågor, ordnat extra titt på huset vid önskemål och alltid bemött oss på ett fint sätt. Läs mer
  • 2020-02-13

Hans W skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt hus och köpt lägenhet genom fastighetsbyrån och jag måste säga att jag är mycket nöjd med båda affärerna. Läs mer
  • 2020-02-12

Robin A skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte en suterängvilla. Blev väldigt väl bemött av Emelie, hon var behjälplig genom hela processen, gav förtroende och var väldigt lätt att få tag på. Hon kändes väldigt engagerad, vilket var förtroendeingivande. Läs mer
  • Patrik T

2020-02-09

Patrik T skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Rekommenderar mäklaren. Trevlig och tillmötesgående. Förstående till att hitta lösningar. Större bostad som framför allt är i min prisklass med hänsyn till min inkomst. Utifrån omständigheterna var det troligen det bästa jag kunde förvänta mig. Tillräckligt nöjd. Läs mer
  • 2020-02-09

Anders Ö skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt: en 2:a på Björkskatan, Luleå.
    Nöjd med allt från första kontakt till att köpet avslutades. Läs mer
  • 2020-02-07

Gun-Marie G skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Lyssnade och föreslog direkt en bra lösning Läs mer
  • 2020-02-03

Lotta C skrev om Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en lägenhet i Luleå. Emelie var lugn och hjälpsam i hela processen. Är mycket nöjd med hennes insats som min mäklare. Läs mer
  • 2020-01-31

Binaya B skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Han är hjälpsam och professionell. Läs mer
  • 2020-01-30

Renée N skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt en lägenhet och sålt vårt hus via Magnus. Kommunikationen mellan oss har varit bra, han har snabbt återkopplat vid frågor. Magnus förslag på upplägg av försäljningen lät bra så vi valde att gå på den linjen och det var bra för det blev precis som Magnus sagt. Jag kan verkligen rekommendera honom till andra som som planerar en försäljning av sin bostad. Läs mer
  • 2020-01-29

Pär N skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Magnus var mycket tydlig och korrekt i all sin kommunikation.

Vi har ett mycket positiv helhetsintryck av honom i försäljningen av vår villa. Läs mer
  • 2020-01-29

Jörgen L skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket bra, hjälper till med allt som du behöver inför ett bostadsköp. Läs mer
  • 2020-01-28

Gunvor W skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    köpt bostad. Bra bemötande, snabb återkoppling på frågor via mail. Har inget att klaga på Super! Även de andra på fastighetsbyrån jag har haft kontakt med ska ha en eloge på bra bemötande. Gunvor Läs mer
  • Monika L

2020-01-27

Monika L skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag är nöjd med köpet och hjälpen från mäklaren vid köpet av min bostadsrätt i kuststaden Luleå Läs mer
  • 2020-01-27

Lars Åke W skrev om Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har haft kontakt vid köp övrigt med kontoret Läs mer
  • 2020-01-27

Anders S skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Lätt Sam att ha och göra med Emma mycket bra att prata med Affäre har gått bra
    inga problem Läs mer

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå