Alla kategorier Mäklare Norrbotten Luleå Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Luleå

Fastighetsbyrån Luleå

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1998 och efter snart 20 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 334 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå

• Nicklas J skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt en lägenhet, bra bemötande, fick inte riktigt begärt pris men den vart såld rätt fort. Läs mer
  • Linda F skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bra och trevlig service, god återkoppling på dåvarande och senare uppkomna frågor. Läs mer
  • Oskar B skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt villa. Mäklaren lite frånvarande ibland kan jag uppfatta. Men överlag ett gott betyg. Läs mer
  • Jakob T
    Jakob T skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi sålde en lägenhet med 3 rum och kök nära universitetet i Luleå. Emma kändes som det självklara valet som mäklare för att hon känner till området och har sålt andra lägenheter i närheten.

Hon är glad och positiv och kunde driva på oss och spekulanter på ett bra sätt. Läs mer
  • Mikael K skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Snabbt, enkelt och mycket bra respons på telefonsamtalen även de som ej direkt gick fram👍 Läs mer
  • Sven-Erik L skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Elvira är närvarande, sympatisk, tydlig och seriös. Det känns som om hon verkligen är MIN mäklare och att alla regler följs. Läs mer
    2018-11-12 Elvira H svarar Sven-Erik L
    Tackar så hjärtligt för din fina reco Sven-Erik. Det har varit så roligt att hjälpa dig med din försäljning. Tack för ditt förtroende!
  • Halldòr H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma hanterade försäljningen professionellt och smidigt, med en personlig touch. Läs mer
  • Frida U skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket trevligt bemötande! Hade önskat bättre uppdatering om läget i budgivningen, istället för att höra "jag TROR säljaren vill ha det si/så".

Berättade vid två tillfällen om golvvärmen i badrummet. Men det finns ingen, har jag märkt :) Läs mer
  • Anneli S skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida fi k till ett snabbt möte av genomgång av min kägenhet. Väldigt lyhörd på vad jag hade för önskemål. Ca 1,5 vecka senare såldes lägenheten.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • Marie B skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har köpt en bostadsrätt efter mycket letande. Trevlig mäklare som är påläst om alla obejkt. Snabb återkoppling om hon inte kan svaret direkt. Läs mer
  • Siv H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Inget att klaga hon kan sitt jobb Läs mer
  • Åsa R skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt bostadsrätt. Bra bemötande av mäklaren, trevlig och proffesionell. I kontraktet fanns det fel gällande köpeskillingen. Läs mer
  • Jonas S skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Elvira har med sitt engagemang o drog bidragit till en snabb o smidig affär för båda parter. Läs mer
    2018-11-12 Elvira H svarar Jonas S
    Tack Jonas! Hoppas du trivs i ditt nya hem.
  • Peter B skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde 5 st lägenheter, Emma agerade proffsig o seriöst. Läs mer
  • Tommy A skrev om Fastighetsbyrån Luleå
    Hel nöjd. Mycket aktiv och flertal visningar. Läs mer
  • Anna Greta J skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Har sålt en bostadsrätt. Mäklaren var nog trevlig men verkade alltid jäktad. Vi blev lite avsnästa när vi hade frågor. Fick ej heller någon upplysning om överlåtelseavtal tex. Mäklaren verkade som sagt var mycket stressad och vi hann inte alltid uppfatta allt som vi behövde få veta. Läs mer
    2018-11-12 Elvira H svarar Anna Greta J
    Hej. Ber om ursäkt om ni uppfattat mig som det och att jag varit stressad. Ska tänka på det i framtiden.
  • Madeleine J skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Ida är en toppen mäklare, skötte våra bostadsaffärer galant. Läs mer
  • Sven H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Positiv,och snabb med återkoppling.Fångar upp köpare på en trög marknad.Rekommenderas till andra!! Läs mer
  • Esko E skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vid köp av bostadsrätt var Emma mycket trevlig och tillmötesgående. Fick all information jag behövde. Tack! Läs mer
  • Johan F skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Trevlig vid första mötet men mycket nonchalant, gav tyvärr inte det professionella bemötandet vi hade hoppats på.
    Tyvärr fick vi som säljare påminna mäklaren i stort sett alla steg, det är bra med online verktyg men det ersätter tyvärr inte det fysiska mötet och en engagerad mäklare, stora brister i informationen och när visningen var fick vi ringa och efterlysa var mäklaren tagit vägen.

Mycket oproffsigt bemötande, trotts att vi påtalat brister i arbete som utförts och det ursäktades uteblev förbättringarna och vi fick återigen själva påminna för att få processen att fortgå.

Mycket pengar för dålig service, välj en annan mäklarbyrå och mäklar.
    Rekommenderas EJ. Läs mer
  • John N skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt hus. Sjukt nöjd med service. Tillgänglig och proffsig. Upplevde att hon såg till alla parters intressen. Läs mer
  • Robin W
    Robin W skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Exceptionell mäklare!! Magnus är otroligt service-minded, svarar alltid på samtal och utför allt enkelt och felfritt! Helt klart min favorit mäklare, rekommenderar starkt honom!⭐️ Läs mer
  • Anders H skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt fastighet. Positiv och löste allt. Läs mer
  • Madeleine J skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Tokbra mäklare med ett driv som är svårslaget. Läs mer
  • Eric L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bra och proffsigt bemötande.
    Känns som en trygg mäklare. Läs mer
  • Eva W skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Nu var bostaden som jag har köpt så perfekt för mig, så det var aldrig komplicerat. Jag upplevde att Elvira H. gjorde precis det hon skulle. Läs mer
    2018-09-27 Elvira H svarar Eva W
    Tack Eva för din reco! Vi ses på tillträdet.
  • Robert H skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Fin Sommarstuga men med släkt strul som överskuggade hela situationen men resultatet blev ok och Ida gjorde det bra så nu är det bara lite kvar innan allt är klart o det kommer bli så skönt. Läs mer
  • Leif W skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Hon gjorde sitt jobb.......... Läs mer
  • Anna-Lena V skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag sålde min lägenhet med hjälp av Ida. Hon har sålt en lägenhet tidigare åt mig så jag har mött henne 2 ggr som mäklare. Ida är trovärdig och ärlig i sitt sätt att möta mig som kund. Hon är tydlig och känns ärlig. Eftersom vi hade träffats förr så visste jag vad hon kunde och hon uppfyllde mina flrväntningar.

En kanonbra mäklare och väldigt trevlig som människa Läs mer
  • Anna S skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sånt Klintvägen 115d. Jag är mycket nöjd och rekommenderar absolut Ida. Jag köpte även den lägenhet jag nu har sålt av Ida och köpte även min nya lägenhet. Läs mer
  • Bernt V skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Fristående villa. Trevligt och proffsigt bemötande. Smidig försäljning, lyhörd ang frågor och krav som vi ställde. Rekommenderas. Läs mer
  • Jim A skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt vår 4:a på Armévägen 21, hade en annan mäklare från början. Ida tog över i maj månad. Då la vi ut lägenheten till försäljning på Hemnet. Tycker att Ida var tydlig och vi hade en bra kommunikation. Ida svarade bra mot de förväntningar som vi hade.
    Tydlighet och konkret är vår erfarenhet av Ida. Läs mer
  • Christina S skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Vi har köpt lägenhet på V Varvsgatan i Luleå och Elvira var vår mäklare. Elvira har varit mycket tillmötesgående och hjälpt oss med ett antal visningar innan vi bestämde oss. Dessutom ställde hon upp under sommaren och visade kollegors objekt.
    Elvira är glad och trevlig och har en positiv attityd - ingenting är omöjligt!
    Eftersom vi bor i Södertälje så kontaktade hon Fastighetsbyrån och vi kunde skriva på kontrakt på vår hemort. Det tycker vi var supersmidigt och flexibelt.
    Vi är jättenöjda med hur vi har blivit bemött av Elvira. Hon ställde verkligen upp för oss och vår son som nu stormtrivs som student på LTU.
    Med vänlig hälsning,
    Christina och Mats Svensson Läs mer
    2018-09-27 Elvira H svarar Christina S
    Tusen tack Christina och Mats, eran reco värmer verkligen. Var det minsta jag kunnat göra, vill alltid att det ska bli så bra som möjligt för er som kunder. Och härligt att höra att Kalle trivs.
    Ha det fortsatt bra!
  • Hanna B skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Otroligt proffsig i sitt bemötande. En kunnig tjej med positiv attityd. Luleås bästa mäklare utan tvekan! Läs mer
    2018-09-27 Elvira H svarar Hanna B
    Tack så himla mycket Hanna och tack för ert förtroende i försäljningen av er bostadsrätt!

Ha det fint!
  • Jan N skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Påläst,trevligt bemötande,noggrann.
    Köpt en bostadsrätt. Läs mer
  • Thomas L skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket bra och trevlig mäklare,känner dessutom hennes chef Daniel så valet av mäklare var ej svårt. Läs mer
  • Carin W skrev om Ida Simonsson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Jag har sålt en villa och en bostadsrätt i centrala Luleå. Ida är en professionell mäklare. Hon är tydlig och kunnig inom sitt område. Alltid ett gott bemötande och hon löser problem snabbt. Läs mer
  • Jan L skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde vår sommarstuga, affären gick smidigt och allt fungerade bra. Kan rekommendera Emma som var duktig i sitt arbete. /Jan Läs mer
  • Marlene R
    Marlene R skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma har varit en proffsig och kunnig mäklare som utfört vår husförsäljning på ett mycket tillfredställande sätt. Vi är jättenöjda och och känt oss trygga med vår försäljning. Rekommenderar varmt Emma Lindbäck och fastighetsbyrån till andra som tänkt sälja eller köpa hus/lägenhet.
    Marlene och Erik Läs mer
  • Charlott H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bra bemötande och hjälpsam. Skulle anlita henne igen. Läs mer
  • Karl Jesper H skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt ett parhus.
    Fick ett professionellt och trevligt bemötande.
    Förväntningar på en enkel process med ett snabbt avslut.
    Kändes som en smidig säljprocess där mäklaren genomförde hela försäljningen på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • Fredrik S skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålt villa
    Bra bemötande, service och tillgänglighet Läs mer
  • Alexandra E skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Magnus Wikblad hjälpte mig att sälja mitt hus och det fungerade utmärkt från start till mål. Magnus var tydlig och kunnig kring allt som rörde försäljningen och han var lätt att kommunicera med. Läs mer
  • Deo N skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Emma var trevliga hjälpsam och duktig tjejen .Jag tycker att det gick fort och bra. Läs mer
  • Tommy Ö skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpt hus! Bra bemötande, proffesionell tydlig och trevlig. Läs mer
    2018-09-27 Elvira H svarar Tommy Ö
    Tack Tommy. Hoppas ni fortsätter trivas i ert nya!
  • Maria W skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Mycket trevlig och engagerad mäklare som alltid har ett leende på läpparna! Läs mer
    2018-09-27 Elvira H svarar Maria W
    Maria! Tack. Jag kan inte annat än bli så himla glad över att läsa din reco.
    Lycka till med renoveringen och jag ser så fram emot att få se resultatet.
  • Henrik G skrev om Emma Lindbäck en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Professionell och tillmötesgående. Ser till att affären går smidigt och är mån om att man känner sig trygg och insatt i hur allt går till. Läs mer
  • Filip A skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bäst i stan! Smidig affär, bra kommunikation, bra bemötande. 10/10 Läs mer
    2018-09-27 Elvira H svarar Filip A
    Tack Filip! Hoppas du kommer trivas finfint i din nya lägenhet!
  • Peter L skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Sålde lägenhet med Magnus. Proffessionellt bemött med snabb återkoppling på frågor och funderingar. Läs mer
  • Herman K skrev om Elvira Henriksson en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Köpte en bostadsrätt i Luleå. Elvira var jättetrevlig och väldigt tillmötesgående, och fanns alltid tillgänglig och ställde upp för mig som köpare! Det fanns dock vissa frågor som hon inte hade svar på eller inte lyckades ta fram svaren på. Detta berodde dock delvis på att det var svårt att få tag på ordföranden till bostadsrättsföreningen. Över lag var hon dock kanon, och skulle rekommendera henne! Läs mer
    2018-09-27 Elvira H svarar Herman K
    Tack Herman! Hoppas ni ska trivas i ert nya hem!

Smedjegatan 14, 972 33 Luleå