Fastighetsbyrån Luleå

Fastighetsbyrån Luleå

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1972 och efter snart 50 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!

Läs vad 888 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-12-01
    processen gick väldigt smidigt. professionell och mycket hjälpsam mäklare
    2021-11-29
    Min erfarenhet av Magnus är positiv. En bra kontakt att ha genom ett husköp. Man var alltid välkommen att ringa honom med sina frågor och han tog sig alltid tid att svara på dem.
    2021-11-28
    Vi fick vår bostad såld med smidig affär. Gick fort, enkelt och skötte allt väldigt bra!
    Vi är jätte nöjda!
    2021-11-28
    Allting har fungerat superbra! Lätt att få kontakt med, trevligt och proffesionellt bemötande så hon levde helt klart upp till våra förväntningar.
    • Kyrkbyn/gammelstad
    2021-11-27
    - Emilie har visat stort engagemang och gått helhjärtat i försäljningen av en lägenheten som jag känner är svårsåld.

- Hon har alltid varit väldigt tillmötesgående, kunnig och lätt att prata med. Hon har dessutom varit väldigt informativ och återkommit med kontinuerliga uppdateringar.

- Jag hade ingen aning om att lägenheten skulle vara så svårsåld, men jag uppskattar Emilies ihärdighet.

För att sammanfatta så tycker jag att Emilie har varit en fantastisk mäklare, professionell, kunnig och tillmötesgående.
    Hon har visat stort engagemang och jag skulle absolut kontakta henne i första hand om jag väljer att flytta upp till Luleå igen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-11-27
    Professionell och trevlig.

Hade inga större förväntningar med mäklaren, men vart glatt förvånad och nöjd.

Var smidig att få kontakt med och var bra på att kommunicera allt ingående i köpet.
    2021-11-24
    Trevlig i kommunikationen. Kunnig om objektet, lätt att nå och snabb på att återkoppla vid eventuella frågor. Upplevde att kommunikation med mäklare fungerade mycket bra trots köp på distans. Mycket nöjd med mäklaren under hela processen som förstagångsköpare!
    2021-11-24
    Magnus ger ett trevligt bemötande. Han återkopplade snabbt och tydligt vad som hände under processens gång. Det var viktigt för oss som köpte hus för första gången.

Påläst om villan vi köpte.

Lätt att nå via mail och telefon.

Rekommederas!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-11-24
    Bra bemötande och bra kommunikation.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-11-22
    Trevlig och effektiv. Hittade snabbt intresserad köpare. Inget strul, allt fungerade utan bekymmer.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-11-22
    Bra bemötande, kunnig, väl förberedd med underlag på kostnader m.m.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-11-21
    Har fungerat utmärkt trots att två av oss funnits i andra ändan av Sverige!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-11-21
    Jag blev bemött på det sätt som jag väntade mig, dvs på ett korrekt sätt. Hon svarade på alla mina frågor, och höll kontakt under och efter budgivningen.
    2021-11-12
    Jag fiick svar på mina frågor, hon har ett trevligt bemötande och hon lyckdes sälja lägenheten till mig -:)
    2021-11-10
    En trevlig och noggrann mäklare som visar engagemang gentemot sina kunder.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-11-04
    Blev bra bemött och fick bra hjälp med det jag ville, gick smidigt
    • Lövskatan
    2021-11-04
    Jag fick bra förtroende bev väldigt seriöst bemött,.beskrev alla punker noggrant.väldigt trevlig ingav ett gott förtroende ,gav mig stor hjälp med andra ärenden ,praktiska som jag inte kunde göra själv rekommenderar henne det varmaste om det blir någon ny affär anlitar jag henne gärna med vänlig hälsning Barbro Engström
    • Klintbacken
    2021-11-03
    En mäklare i världsklass som ser kundens behov och arbetar utefter det. Smidig och sömlös försäljning.

Kan med gott samvete rekommendera Magnus.
  • Nicklas F
    sålde sitt hus med hjälp av Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-11-02
    Proffsigt bemötande genom hela bostadsaffärer. Rekommenderas
    • Bredviken
    Bra. Lätt att få tag i. Trevlig. Bra på att förklara
    • Bredviken
    2021-11-01
    Ett proffsigt bemötande o alltid anträffbar o återkopplande.

Jag kände mig trygg o allting gick väldigt smidigt vid försäljningen av min bostad.

Skulle varmt rekommendera Magnus.
    2021-11-01
    Jättetrevlig, han svarade ärligt på alla våra frågor. Han är lätt att nå i telefonen och mail.
    2021-10-26
    Jag upplevde det som jättebra han förklarade hur allting går till m.m. Han frågade om man förstod vad olika saker betyder och han förklarade det. Så jag är väldigt nöjd med han som mäklare.
    2021-10-22
    Trevligt bemötande och väldigt kunnig och saklig
  • SIMON J
    skrev om Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-10-22
    Ett fantastisk bemötande, trevlig, snabb som vinden och överlag ett väldigt proffsigt intryck från början till slut!
    2021-10-20
    Duktig, lätt att ha att göra med,
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-10-18
    Smidigt och komplikationsfritt
    • Burströmska Gärdan
    2021-10-14
    Har inte träffat mäklaren personligen men har fått en positiv och trevlig uppfattning via telefon.
    Är noga att man är med i processen även när man är på distans och har en annan med fullmakt.
    Har förväntningen att en mäklaren ska veta endel om lägenheten och området, och om han inte vet så tar han reda på det han kan. Upplevde att så är fallet vid den här lägenheten.
    Är mycket nöjd med den kontakten som jag har haft med mäklaren
    • Hertsön
    2021-10-13
    Proffsigt och föreslår bra lösningar på problem som uppstår och hjälper till lite extra.
    • Gültzauudden
    2021-10-13
    Tycker det var en smidig affär som var enkel att förstå sig på, Emilie var proffsig
    2021-10-13
    Trevlig och väl informerad.
    Uppfyllde våra förväntningar med snabba återkopplingar.
    Amanda bidrog till ett köp som gjorde oss nöjda, och även säljarna nöjda, tror vi.

Anita och Ingemar
    2021-10-13
    Proffsig med ett fantastiskt bemötande.
    • Skurholmen
    2021-10-13
    Proffsig hantering rakt igenom.
  • sålde sitt hus med hjälp av Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-10-11
    Emilie har ett bra och vänligt bemötande, och försöker alltid hitta svar när det finns frågor.
    Vi trodde väl allihop att försäljningen kanske skulle gå lite fortare, men när den inte gjorde det, så var Emilie hjälpsam och tog till de medel hon kunde.
    Det har verkligen varit toppen att ha Emilie som mäklare, och vi kan varmt rekommendera henne till vänner!
    2021-10-11
    Magnus är lättsam att kommunicera med, han är trevlig och kan sin bransch.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Daniel Tillstam en del av Fastighetsbyrån Luleå
    Bra bemötande.
    Höga förväntningar vilka uppfylldes.
    Kort sagt , mycket väl godkänt.
  • Torborg W
    sålde sin lägenhet med hjälp av Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Gültzauudden
    2021-10-11
    Emilie är en jätteduktig och trevlig mäklare
  • köpte sitt hus med hjälp av Emilie Wireby en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2021-10-11
    Trevligt bemötande. Smidig bokning av kontraktskrivning och prioritering då vi var i tidsnöd.
  • Emil N
    sålde sin lägenhet med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Charlottendal
    2021-10-10
    Vi är mycket nöjda med vårt val av Fredrik som mäklare. Bra kommunikation, lätt att samarbeta med och kommer med mycket bra inputs under försäljningsprocessen. Lätt att få kontakt med och återkopplar snabbt. Mycket trevlig att ha att göra med!
    2021-10-08
    Bra förväntningar. Har kunnat fråga om mina funderingar med henne.
    2021-10-08
    Fungerade klockrent från början till slut. rekommenderar starkt att anlita denna mäklare om du vill göra en smidig och lönsam försäljning av din bostad.
    • Rutvik
    Proffsigt bemötande, trevlig
    Gott resultat, högsta betyg
    • Klintbacken
    2021-10-06
    Fantastiskt bemötande, kunnig, snabb och mycket tydlig i sin kommunikation.
    • Bergnäset
    2021-10-06
    Lysande mäklare 100%, är jättenöjd!
    2021-10-06
    Jag har upplevt ett väldigt bra bemötande av honom, glad och trevlig och förväntningarna var väl att få en bra kontakt och känna förtroende och det tycker jag att vi har fått.

Anette Säkkinen
    * Jättebra bemötande
    * Vi hade inga förväntningar
    * Det är lite otäckt spännande då det har en stor inverkan på vår privatekonomi och är samtidigt lite vi kan göra.
    2021-10-06
    Väldigt snabb och smidig fastighetsaffär där jag blev kontaktad av Magnus som visste att jag var intresserad av liknande objekt i området. Jättenöjd!
    2021-10-06
    saklig, informativ, korrekt, hjälpsam samt kunnig
    2021-10-06
    En engagerad och i mitt tycke utmärkt mäklare där det ej sitter fast! Återkopplar på ett bra sätt och uppträder trevligt med stor integritet och fokus på saken. Rekommenderar honom!
    • Östermalm
    2021-10-01