Fastighetsbyrån Luleå

Fastighetsbyrån Luleå

Välkommen till Fastighetsbyrån i Luleå!

Här har vi haft kontor sedan 1972 och efter snart 50 år i området har vi skaffat oss ett starkt lokalt kontaktnät och god lokalkännedom. Tillsammans med andra Fastighetsbyråkontor i landet har vi ett stort nätverk och brett utbud, både för köpare och säljare.

Vårt mål är att varje affär ska kännas lyckad och bra för båda parter och vi strävar kontinuerligt mot att erbjuda en mäklartjänst i toppklass. Genom att vi skräddarsyr vår tjänst inför varje unikt uppdrag och vårt samarbete med Swedbank kan du känna dig trygg när du vänder dig till oss.

Kontakta oss eller kom förbi kontoret om du funderar på att flytta i, till eller från Luleå!

Läs vad 1019 kunder tycker om Fastighetsbyrån Luleå 2

• Råneå
    2022-12-04 Verifierad kund
    Väldigt trevlig mäklare som varit både påläst och närvarande med snabba återkopplingar.
    2022-12-01 Verifierad kund
    En otrolig mäklare som förstår säljaren till punkt och pricka. Tydlig i hur allt kommer gå till och finns där i varje fråga och sekund.
    Är snabbtänkt och löser allt som kommer ivägen
    Tacksam att jag haft Emelie som mäklare annars hade de inte gått lika bra i mitt säljande av lägenhet!
    • Örnäset
    2022-11-30 Verifierad kund
    Trevlig ..Sakkunnig och trevlig och hjälpsam 👌
    2022-11-22 Verifierad kund
    Vi köpte vårat hus via Fredrik i början av sommaren, allt var frid och fröjd. Lätt att få kontakt med raka puckar samt snabba svar, även under kvällstid. Mycket bra intryck såhär långt!
    MEN. I prospektet för huset angavs bredband via Lunet, med andra ord Fiber. Cirka 1 månad innan tillträde uppdagades att huset INTE hade indraget fiber. Vi påbörjade en process där Fredrik lovade att reda ut detta och höra av sig inom ett par dagar. Efter ca 3 veckor fick VI kontakta Fredrik för att få klarhet. Vi fick ändra fram till tillträdesdagen ha en diskussion kring hela ärendet.
    För att göra historian kort slutade det med att mäklarbyrån tog ca halva kostnaden, men vi som köpare fick motvilligt betala andra halvan. Vilket blev en dyr historia och kostade många tusenlappar.

I mitt tycke borde inte vi som köpare drabbas av en felskrivning i prospektet. Mäklaren bör verifiera att den information som anges är korrekt. Jag tycker det är bedrövligt. Men uppenbarligen har mäklaren inget ansvar. Betyget blir därefter….
    • Mörön
    2022-11-17 Verifierad kund
    Engagerat och proffsigt bemötande och agerande vid affären. Bra på att uppdatera mig.
    • Burströmska Gärdan
    2022-11-15 Verifierad kund
    En mkt trevlig och pålitlig person. Enkel att göra business med. Rak på saken. Allt går snabbt och smidigt med honom.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2022-11-14 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och stort engagemang.
    • Mörön
    2022-11-14 Verifierad kund
    Trevlig, snabb på att svara, lösningsorienterad. Mycket nöjd!
    2022-11-11 Verifierad kund
    Helt ok. Som första gångs köpare kunde mäklaren haft en något bättre framtoning och pedagogik i själva processen. Jag hade ganska höga krav/förväntningar sett till mäklarens kunskaper om omvärldsbevakning, där tyckte jag inte mäklaren levererade. Med omvärldsbevakning/analys menar jag att som mäklare bör man ha djupare insikter i hur faktorer påverkar en lokal fastighetsmarknad, tex höjda räntor i USA. Annars en ok upplevelse på visningen av lgh
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fredrik Schön en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Östermalm
    2022-10-16 Verifierad kund
    Trevlig och lätt att ha att göra med. Över lag nöjd, men kom lite väl nära inpå visningarna så vi mötte spekulanter på väg ut.
    2022-10-14 Verifierad kund
    Fredrik gav ett trevligt och professionellt intryck genom hela processen. Vi kan verkligen rekommendera honom och vi skulle inte tveka att nyttja hans tjänster igen.
    • Östermalm
    2022-10-13 Verifierad kund
    Har ingen erfarenhet av mäklare eftersom jag aldrig förut gjort bostadsaffär Fredrik verkar lugn och korrekt gick igenom köpet noga. Visningen var mest att gå runt och få en egen uppfattning fick förstås svar på frågor.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Trevlig, rak och tydlig samt väldigt uppmuntrande!
    2022-09-30 Verifierad kund
    Mycket snabb och professionell, kontaktade direkt det var någon fråga eller om jag hade funderingar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Burströmska Gärdan
    2022-09-29 Verifierad kund
    Proffsig mäklare från start till försäljning!
    2022-09-29 Verifierad kund
    Proffsig ut i fingerspetsarna. mycket trevlig och kunnig.
  • Jerry H
    sålde sin lägenhet med hjälp av Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Centrum
    2022-09-28 Verifierad kund
    Blev mycket bra bemött.
    Lugn och sansad och mycket professionell.

Kommer definitivt anlita honom vid nästa försäljning,om det blir nån😊
    • Centrum
    2022-09-28 Verifierad kund
    Gick bra och var smidigt. Magnus sköte sitt jobb bra och jag kan rekommendera honom.
    • Hällbacken
    2022-09-21 Verifierad kund
    God lyssnare och förtroendeingivande. Är bra på att alltid vara kontaktbar och höra av sig. Lättsam.
    • Bergnäset
    2022-09-12 Verifierad kund
    Mycket saklig och serviceinriktad!
    Har ingen tidigare erfarenhet av fastighets affärer; men enligt min
    uppfattning är det bara positivt.
    2022-09-11 Verifierad kund
    Emelie har visat på ett professionellt bemötande. Hon utstrålar trygghet, lugn och är rak och tydlig i sin kommunikation. Hon levde verkligen upp till våra förväntningar. Hon har varit till stor hjälp i vårat köp av bostadsrätt. Dessutom är hon lätt att få tag i och kommer med svar i god tid. Hon har väglett oss på ett mycket professionellt sätt genom det här bostadsköpet.
    • Bensbyn
    2022-09-05 Verifierad kund
    Svårt att säga men mitt intryck är gott men vi har inte haft så mycket med Magnus att göra.
    • Kyrkbyn/gammelstad
    2022-08-30 Verifierad kund
    Sakligt och vänligt bemötande genom hela processen.
    2022-08-29 Verifierad kund
    Stötte på Emilie när jag skulle köpa lägenhet och när det var dags att sälja ett boende valde jag henne. Jag uppskattade särskilt den regelbundna återkopplingen. Tillsammans med den tydliga informationen var det lätt att vara kund. Jag kan verkligen rekommendera Emilie som mäklare, både som säljare och köpare.
    2022-08-27 Verifierad kund
    Jag fyller aldrig i enkäter. Aldrig någonsin alltså. Men här gör jag undantag. Vi är väldigt nöjda med bemötande och respons från mäklaren. Vi har köpt och sålt flera gånger förut och kan jämföra mellan många mäklare vi har mött genom åren. Emilie är den i särklass mest professionella och förtroendeingivande mäklare vi haft att göra med. /Patrik
    2022-08-27 Verifierad kund
    Tjänstvillig, påläst, intresserad utan att vara påflugen. Ett sådant bemötande som jag ville ha!
    2022-08-26 Verifierad kund
    Trevlig vanlig människa. Jag anlitar gärna Magnus vid min nästa bostadsförsäljning 😊👍
    2022-08-18 Verifierad kund
    Bra bemötande med professionellt intryck för försäljning av min lägenhet.

Snabb att meddela ideér och läget hur det går med försäljning och hur kontakter sker med med spekulanter.

Tydlig och lämplig nivå på kommunikation.

Totalt positiv upplevelse vid min försäljning av lägenheten.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Magnus Wikland en del av Fastighetsbyrån Luleå
    2022-08-17 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande. Känner att man kan ha en direkt dialog med mäklaren och få bra och ärliga svar. Enkel och rak.
    • Kallax
    2022-08-15 Verifierad kund
    Ett naturligt och fint bemötande. Bra påläst och återkopplade snabbt enligt överenskommelse ang frågeställningar vi hade.
    Snabb hantering. Lyhörd!
    Alla förväntningar uppfylldes.
    Proffsig mäklare och ej påträngande.
  • köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Luleå
    2022-08-15 Verifierad kund
    Ville skötte affären vid köp av vår bostad på ett proffsigt och trevligt sätt, samt höll vad som utlovats gällande kontakt och återkoppling genom hela processen 😊
    2022-08-15 Verifierad kund
    Emilie hade ett stort engagemang och var tydlig i sin kommunikation. Hon lyssnade på vad vi hade för frågor och funderingar och återkopplade med snabba svar.
    Vi är jättenöjda med vår kontakt med Emilie.
    2022-08-15 Verifierad kund
    Kände direkt att Emilie var en seriös mäklare som vi fick förtroende för!
    Hon har genom hela sälj processen varit tydlig och kommit med relevanta förslag!
    Är snabb att återkomma i mail korrespondens .
    Har verkligen levt upp till våra förväntningar.
    • Lövskatan
    2022-08-05 Verifierad kund
    Seriös och engagerad under hela processen.
    2022-07-28 Verifierad kund
    Han ger alla information och ärligt. Märkaren är bra att konta med när man vill köpa ett hus eller legenhet.
  • sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Luleå
    2022-07-26 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, lugn och positiv.
    2022-07-26 Verifierad kund
    Trevlig och jordnära mäklare som varmt rekomenderas
    2022-07-26 Verifierad kund
    My husband and I had a great treatment from Magnus. He guided us trough the buying process and answered kindly all our doubts and concerns.
    2022-07-26 Verifierad kund
    Väldigt lätt att samarbeta med, rak och tydlig i kommunikationen.
    Är väldigt nöjd över försäljningen och skulle inte tveka att anlita Magnus i framtiden igen.
    2022-07-26 Verifierad kund
    It was a really nice experience. He was kind to us and was always ready to answer our questions.
    • Bredviken
    Vänligt och professionellt bemötande
    2022-07-19 Verifierad kund
    Hon uppfyllde alla mina förväntningar, hon var saklig gav all information jag behövde och var allmänt behjälplig i min affär.
    Informerade löpande om varje steg i försäljningen och gav mig bra tips i mitt agerande. En bra mäklare.
    2022-07-16 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjd med Fredrik som mäklare som var väldigt rak, tydlig och lätt att nå samt kommunicera med under köpets gång av huset.
  • sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Luleå
    • Björkskatan
    2022-07-15 Verifierad kund
    Smidig affär med bra återkoppling. Ville rekommenderas varmt.
    • Lerbäcken
    2022-07-07 Verifierad kund
    Helt okej bemött. Var väldigt mån om säljaren dock, och kändes ibland som att köparen inte var lika viktig eller intressant. Hade gärna sett att han lyssnade mer till köparen och visade intresse för att skapa kontakt och trygghet. Kollade på klockan flera gånger när vi var på visning, ringde väldigt ofta för att höra så vi fortfarande var intresserade, vilket kunde kännas påtryckande. Visade inget personligt intresse, kunde glömma bort saker vi sagt (ex vart vi jobbade etc) men det är sådant som kan hända alla. Visade dock väldigt mycket intresse till säljaren och berättade massor av personliga saker om dem till oss. Han var lättillgänglig och gick alltid att få tag på om vi hade frågor eller liknande. Gav tydliga, bra svar vid frågor. Så helt okej upplevelse. :)
    2022-07-07 Verifierad kund
    Gott humör, tillgänglig, serviceinriktad.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Amanda Bergman en del av Fastighetsbyrån Luleå
    • Lövskatan
    2022-07-01 Verifierad kund
    blev bemött bra och Amanda förklarade allt bra så man kunde förstå även fast man inte vet så mycket om allt som innebär att köpa ett boende
    • Mjölkudden/munkeberg
    2022-06-30 Verifierad kund
    Emelie har ett fint bemötande. Hon ger alltid aktuell information på ett sakligt och korrekt sätt. Hon har verkligen levt upp till förväntningarna. Hon är även lätt att nå.
    • Bälinge
    2022-06-15 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och väldigt saklig framställan av objektet utan att försöka skönmåla något.
    Överlag väldigt positivt då det var första gången jag träffade mäklaren.
    • Björkskatan
    2022-06-14 Verifierad kund
    Jag var inte den som hade mest kontakt med Amanda, men hon var trevlig varje gång jag träffade henne. Man skulle kunna säga att jag valde henne över en annan mäklare efter första intrycket.