Alla kategorier Mäklare Kalmar Mönsterås Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mönsterås

Fastighetsbyrån Mönsterås

Storgatan 14, 383 30 Mönsterås — Visa karta

Letar du eller vill du sälja en fastighet i Mönsterås eller Högsby kommun? Vi på Fastighetsbyrån har kunskap och mångårig erfarenhet av bostadsmarknaden här i området och vi vet vad som krävs för att göra en lyckad affär.

Vi har full koll på potentiella köpare i området och vi jobbar aktivt med att uppdatera vårt spekulantregister. Marknadsföring av alla våra objekt är en annan aspekt vi är otroligt noggranna med och vi använder alltid flera kanaler.

Vi har öppet måndag till fredag och svarar gärna på dina frågor och funderingar kring bostad och boende i Mönsterås.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Mönsterås!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 283 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mönsterås

• Ann A skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Har sålt ett enbostadshus. Bra och proffsigt bemötande vid försäljningen. Hanteringen av objektet skötte Clara, Ylva och Mikaela tidigare, med utmärkt resultat. Läs mer
  • Per Inge K skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jättefint bemötandet och kanonservice
    Priset kan diskuteras Läs mer
  • Karl-Gustav F skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    mycket professionellt ocg trevligt bemötande Läs mer
  • Ingrid Ö skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har köpt en villa i Mönsterås och haft Dennis Törnblom som mäklare. Tidigare har vi både sålt och köpt hus men aldrig mött en mäklare med ett så gediget och närvarande bemötande. Han har varit nåbar, i alla lägen förklarat vart i processen vi varit, efter slutligt köp hållit alla avtalade tider och gjort alla förberedelser för att avslutet skulle gå så smidigt som möjligt. Vi är 100% nöjda! Läs mer
  • Jane K skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi är helnöjda med allt vid försäljningen av vår bostad. Vi har fått tips, råd och hjälp med allt från fotografering, visning och handlingar. Dennis är lugn och noggrann. Läs mer
  • Niclas J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt villa.
    Bra bemött och genomfört av säljare som levde upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Ann D skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Dennis är en mycket korrekt och pålitlig mäklare med en tydlig serviceinriktning mot kunden. Läs mer
  • Sofia S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt 1 1/2-plansvilla.

Bra bemött av mäklaren. Trevlig. Han ställde in kommande visningar efter att vi lagt ett bud som säljaren accepterat så det var vi tacksamma för. Läs mer
    2018-10-08 Michael S svarar Sofia S
    Tack själv Sofia :) Och nu är det snart dags för nyckelöverlämning, kul !! :)
  • Max T
    Max T skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    En kunnig, professionell och engagerad mäklare som brinner för att sälja bostäder på landsbygden och framförallt ligger hans hjärta lite närmare bostäder i Mönsterås kommun. Michael är en mäklare med både humor och personkännedom som vill att människor ska hitta hem Läs mer
  • Larissa R skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    alltid snabb svar, alla frågor besvarar så nogran som mögligt,
    trevlig och hälpsam Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Larissa R
    Tusen tack:). Hoppas allt är bra med dig och lycka till med huset!
    MVH Clara
  • Jim R skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Dennis har skött sina delar bra och kommunicerat med oss som säljare och köpare på ett tydligt sätt. Läs mer
  • Thomas N skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra mottagande. Hela affären gick bra från början till slut. Läs mer
    2018-09-28 Otto S svarar Thomas N
    Tack Tomas för ditt positiva omdöme 😃
    Kul att du är nöjd med oss o din affär 👍
    Varmt välkommen åter !
  • Marianne E
    Marianne E skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mycket trevlig, kompetent och engagerad mäklare. Dessutom väldigt social med ett stort kontaktnät. Michael är alltid tillgänglig och svarar snabbt - alltid med glädje och humor. Tack för all hjälp med försäljningen av pappas hus. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-09-28 Michael S svarar Marianne E
    Tack för den fina rekommendationen Marianne, att hålla i försäljningen av pappas hus var bara trevligt och smidigt med dig som kontaktperson! :)
  • Thomas T skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sommarstuga
    Via anbud och bra återkoppling.
    Bra bemötande med respekt från mäklare
    Förväntade mig korrekt bemötande. Detta blev både korrekt och kunnigt.
    Kan rekommendera denna mäklare till andra köpare. Läs mer
    2018-09-26 Michael S svarar Thomas T
    Thomas tack för rekommendation ! Trevligt att göra affär ! Välkommen till Oknö ! Vi ses på ön "nästan granne" !
  • Märta N skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Efter en längre tids letande har vi nu köpt ett hus. Allt gick smidigt och bra! Läs mer
    2018-09-26 Michael S svarar Märta N
    Där kommer ni att trivas med fin sjöutsikt i Timmernabben ! Trevligt att göra affär med Er !
  • Madelene O skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag och min sambo har köpt ett hus av Clara och vi är väldigt nöjda med hela affären. Bemötandet var toppen från både Clara och Ylva som hade visningen. Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Madelene O
    Tack snälla:). Hoppas ni trivs bra i ert nya hus! MVH Clara
  • Christer S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    I våra kontakter med Dennis har vi upplevt att han agerar mycket professionellt, klart och tydligt samt med en glad och trevlig attityd! Läs mer
  • Niklas J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålde huset genom denne mäklare och det var en enbart positiv upplevelse!
    Trevligt, kunnig och tillmötesgående.
    Jobbade snabbt, men noggrant, med att samla information och höll mig hela tiden uppdaterad under försäljningens gång! Läs mer
    2018-09-23 Michael S svarar Niklas J
    Tack så mycket Niklas ! Det var verkligen kul att sköta din försäljning :)
  • Niclas P skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra, trevlig och framförallt kunnig mäklare ! Rekommenderas ! Läs mer
    2018-09-23 Michael S svarar Niclas P
    Tack så mycket Niclas 👍 Kunnig och påläst är viktigt!
  • Mathilda G skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    En mäklare som både är trevlig , lättsam och som gör sitt jobb riktigt bra ✨ Läs mer
    2018-09-21 Michael S svarar Mathilda G
    Tack Mathilda ! 😀 Kul att vara er mäklare vid köpet ! Tacksamt att vara er mäklare igen ! 🙏
  • Rolf M skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Positivt bemötande,snabb hjälp med avslutande av affär. Nogrann,tydlig .Rekommenderas Läs mer
  • Inger J skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag är mycket nöjd med trevligt bemötande och upplägg vid försäljning av min villa. Läs mer
  • Tommy K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi köpte en villa med stor tomt i härliga Timmernabben.

Bemötandet av Michael Sjöholm var förstklassig. Han hade en välkomnande attityd och lät oss nästan känna oss som hemma redan på visningen.

Vi förväntade oss kunnighet och skicklighet men detta var över förväntan, vi fick det där lilla extra. Vi kände att Michael var VÅR mäklare. Läs mer
  • Monica B skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt sommarstugan och blev trevligt bemött. Hade inte så stora förväntningar på att få den såld så snabbt men vi hoppades på ett hyfsat pris naturligtvis. Den såldes mycket snabbare än vad vi hade trott och dessutom till ett bättre pris. Michael var väldigt trevlig att ha att göra med, kan rekommenderas. Läs mer
  • Annelott H skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har sålt Drageryd 503 med professionell mäklare. Vi har köpt Dammvägen 5 Högsby med hjälp av samma mäklare. Hon har vägledet oss igenom både säljt och köpt med sin expertis som vi är oerhört tacksamma för Informationen har varit topp. Så bra jobbat till både Clara & hennes assistens Ylva Vi kommer anlita Clara om det skulle behövas i framtiden igen Mvh Annelott & Mikael Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Annelott H
    Tusen tack:). Ni är så välkomna åter;). Hoppas ni ska trivas riktigt bra i ert nya hus. Mvh Clara
  • Sven-Olof A skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt gammalt hus i Ålem. Allt var bra och positivt. Läs mer
    2018-09-13 Michael S svarar Sven-Olof A
    Härligt Sven-Olof ja det var lättsamt och trevligt med dig som köpare :)
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpte mindre villa.

Blev vänligt och professionellt bemött. Kunnig och förklarade tydligt.
    Ville kunna informera om allt relevant för fastighetsaffären.

Inga egentliga förväntningar. Men positivt hela vägen. Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Daniel O
    Tack snälla Daniel! Hoppas att ni trivs i ert nya hus:)! Mvh Clara
  • Yvonne H skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt mitt fritidshus! Fick ett personligt och förtroendefullt bemötande av min mäklare! Läs mer
    2018-09-12 Michael S svarar Yvonne H
    Tack Yvonne, att ha er som säljare var ett nöje! Även när ni köpte förstås, Oknö kommer att sakna er, och saknar ni Oknö så ska jag ordna ett trevligt fritidshus åt er igen :) /Michael
  • Jimmie K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra människa lätt att prata med,tar sig tid med kunderna, saklig ,påläst stod upp till de förväntningar som jag hade Läs mer
    2018-09-12 Michael S svarar Jimmie K
    Tack Jimmie, känns gott att läsa din rekommendation! Grattis till ditt hus, jag är helt säker på att du kommer att få det snyggt med dina planerade förbättringar och det ska bli roligt att se!/Michael
  • Daniel S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Personligt och varmt bemötande, visade ett genuint intresse för oss, våra tankar och våra önskemål. Läs mer
    2018-09-12 Michael S svarar Daniel S
    Tack Daniel det var så trevligt att vara er mäklare, önskar er allt gott framöver/Michael
  • Monica B skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Professionellt bemötande och utfört arbete. Jag har köpt villa m h a henne. Enbart positivt. Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Monica B
    Tack snälla:). Ha det så bra och lycka till med allt! Mvh Clara
  • Evelina S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Upplevde att mäklaren var väldigt professionell, tillmötesgående, kunnig och personlig. Har känts tryggt i bostadsköpet. Läs mer
    2018-09-11 Michael S svarar Evelina S
    Roligt Evelina ! Tack för det fina betyget ! Trygghet är viktigt i denna stora affär !
  • Martin L skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi hade ett bra väldigt bra samarbete med Michael Sjöholm. Lyhörd och otroligt hög service! Läs mer
    2018-09-09 Michael S svarar Martin L
    Stort tack Martin härligt ! Tack för de!
  • Ann D skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mikael Sjöholm hjälpte oss att sälja vårt hus på ett fantastiskt bra sätt och vi är så nöjda! Mikael är en sällsynt fin och trevlig mäklare med stor proffsighet i allt. Han visar stor omtänksamhet och inkännande med sina kunder. Och i hans sällskap trivs man och känner trygghet i hans ageranden i allt!
    Mikael är den bästa mäklare man kan anlita och vi kan varnt rekommendera honom till andra! Läs mer
  • Peter J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpte sommarstuga.
    Riktigt trevlig bemöttande och en härligt energi . Läs mer
  • Juan De Dios B skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Best seller in town!! Jag är nöjd med bemötande samt köp av bostad Läs mer
    2018-09-11 Otto S svarar Juan De Dios B
    Tack för ditt omdöme ! Kul att ni är nöjda med ert nya hus .
    Lycka till ! Och varmt välkommen åter !
  • Stina E skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag är nöjd med bemötande samt köp av vår bostad Läs mer
    2018-09-07 Otto S svarar Stina E
    Tack Stina 😃 det gläder oss att du är nöjd !
    Varmt välkommen åter 👍
  • Anne G skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Kan bara säga att jag är helnöjd allt gick smidigt och helt utan problem. Läs mer
    2018-09-05 Otto S svarar Anne G
    Kul att du är nöjd 😃 det gläder oss jättemycket ! Nöjda kunder är vårt viktigaste mål !
    Tack för din fina reco. Varmt välkommen åter !
  • Owe S skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Snabbt och proffsigt skött. Bra info till köpare och säljare vid kontraktskrivningen. Bra hanterat med budgivningen. Läs mer
    2018-08-15 Otto S svarar Owe S
    Tack Ove för ditt fina Reco ! Det gläder mig mycket att du är nöjd med affären och vårt arbete !
    Tusen tack för förtroendet ! Varmt välkommen åter :-)
  • Michael H skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Fick mycket god hjälp av fastighetsbyrån i Högsby vid försäljningen av vårt hus. Läs mer
  • Ulrich S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Pålitligt, bra nätverk, agerade utmärkt när vi sålde och köpte Läs mer
  • Björn A skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag har sålt en villa och köpt en annan villa. Otto är ärlig och "rak" i kommunikationen. Det är långt ifrån alla mäklare som är det, även om det råkar vara en av dom allra viktigaste egenskaperna tycker jag. Läs mer
    2018-05-27 Otto S svarar Björn A
    Tack Björn för det fina omdömet 😃
    Är jätteglad att du är nöjda med affär en !
    Det var en förmån att få vara dinmäklare !
  • Eva B
    Eva B skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt bostad utanför Mönsterås tätort.
    Michael var tillgänglig i högre grad än vad jag tycker man kan förvänta sig.
    Han har ett trevligt, korrekt, positivt och humoristiskt sätt att bemöta. Han gav råd och tänkbara scenario som ett beslut kunde leda till och stöttade då jag som köpare tog ett eget beslut. Han utstrålade trygghet i en situation som för mig var högst ovan. Läs mer
  • Kerstin B skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Har sålt två fastigheter med Michaels hjälp, båda gångerna har vi fått ett utmärkt bemötande. Trevlig, lättsam men ändå seriös. Läs mer
    2018-05-11 Michael S svarar Kerstin B
    Kerstin, tack så mycket och ni är verkligen toppen att ha som kunder..! :) Nu blir det väl ingen mer affär.. på ett par år ;)
  • Tommy H skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Fixade snabb& smidig affär, fixade allt åt mig, gällande papper, kontakt med föregående husägare etc. Mycket nöjd med Micke! Läs mer
    2018-05-11 Michael S svarar Tommy H
    Riktigt roligt Tommy, tusen tack och stort grattis till nya bostaden! Smidig och trevlig köpare också :)
  • Liisa G
    Liisa G skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Michael var lätt att kontakta när vi ville kolla på huset. Han kunde svara på alla våra frågor och om inte, så tog han reda på svaret. Han var lätt att ha och göra med och om det var något bekymmer så såg han bara möjligheter och inga hinder. Han är trevlig, har humor och glimten i ögat!
    Jag är nöjd med hur allt gick till, från visning till vi hade nycklarna.
    Med vänlig hälsning/
    Liisa Grönli Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Liisa G
    Liisa tack så mycket, så roligt, verkligen glädjande :) Nu när ni bor på Oknö är ni alltid välkomna bort till mig och min familj :)
  • Robin L skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mycket väl utfört uppdrag , positiv och bra på sin arbetsuppgift Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Robin L
    Tack så mycket Robin, jättetrevligt att göra affär med er!
  • Eva B
    Eva B skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Professionella,kunniga och med glimten i ögonen. Läs mer
  • Iréne P skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Högsta poäng för Michael Sjöholm! Han löser alla problem snabbt och smidigt. Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Iréne P
    Tack Irene, så roligt att hjälpa dig med både köp och sälj!
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Michael är lyhörd och trygg som mäklare, något som jag känner genomsyrar Fastighetsbyrån Mönsterås. Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Daniel G
    Daniel, tack så mycket! Och det var kul att sälja er lägenhet! Jag ska hitta ett hus åt er, jag lovar :)

Storgatan 14, 383 30 Mönsterås