Alla kategorier Mäklare Kalmar Mönsterås Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mönsterås

Fastighetsbyrån Mönsterås

Storgatan 14, 383 30 Mönsterås — Visa karta

Letar du eller vill du sälja en fastighet i Mönsterås eller Högsby kommun? Vi på Fastighetsbyrån har kunskap och mångårig erfarenhet av bostadsmarknaden här i området och vi vet vad som krävs för att göra en lyckad affär.

Vi har full koll på potentiella köpare i området och vi jobbar aktivt med att uppdatera vårt spekulantregister. Marknadsföring av alla våra objekt är en annan aspekt vi är otroligt noggranna med och vi använder alltid flera kanaler.

Vi har öppet måndag till fredag och svarar gärna på dina frågor och funderingar kring bostad och boende i Mönsterås.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Mönsterås!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 267 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mönsterås

• Christer S
    Christer S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    I våra kontakter med Dennis har vi upplevt att han agerar mycket professionellt, klart och tydligt samt med en glad och trevlig attityd! Läs mer
  • Niklas J
    Niklas J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålde huset genom denne mäklare och det var en enbart positiv upplevelse!
    Trevligt, kunnig och tillmötesgående.
    Jobbade snabbt, men noggrant, med att samla information och höll mig hela tiden uppdaterad under försäljningens gång! Läs mer
    2018-09-23 Michael S svarar Niklas J
    Tack så mycket Niklas ! Det var verkligen kul att sköta din försäljning :)
  • Niclas P
    Niclas P skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra, trevlig och framförallt kunnig mäklare ! Rekommenderas ! Läs mer
    2018-09-23 Michael S svarar Niclas P
    Tack så mycket Niclas 👍 Kunnig och påläst är viktigt!
  • Mathilda G
    Mathilda G skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    En mäklare som både är trevlig , lättsam och som gör sitt jobb riktigt bra ✨ Läs mer
    2018-09-21 Michael S svarar Mathilda G
    Tack Mathilda ! 😀 Kul att vara er mäklare vid köpet ! Tacksamt att vara er mäklare igen ! 🙏
  • Rolf M
    Rolf M skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Positivt bemötande,snabb hjälp med avslutande av affär. Nogrann,tydlig .Rekommenderas Läs mer
  • Inger J
    Inger J skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag är mycket nöjd med trevligt bemötande och upplägg vid försäljning av min villa. Läs mer
  • Tommy K
    Tommy K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi köpte en villa med stor tomt i härliga Timmernabben.

Bemötandet av Michael Sjöholm var förstklassig. Han hade en välkomnande attityd och lät oss nästan känna oss som hemma redan på visningen.

Vi förväntade oss kunnighet och skicklighet men detta var över förväntan, vi fick det där lilla extra. Vi kände att Michael var VÅR mäklare. Läs mer
  • Monica B
    Monica B skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt sommarstugan och blev trevligt bemött. Hade inte så stora förväntningar på att få den såld så snabbt men vi hoppades på ett hyfsat pris naturligtvis. Den såldes mycket snabbare än vad vi hade trott och dessutom till ett bättre pris. Michael var väldigt trevlig att ha att göra med, kan rekommenderas. Läs mer
  • Annelott H
    Annelott H skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har sålt Drageryd 503 med professionell mäklare. Vi har köpt Dammvägen 5 Högsby med hjälp av samma mäklare. Hon har vägledet oss igenom både säljt och köpt med sin expertis som vi är oerhört tacksamma för Informationen har varit topp. Så bra jobbat till både Clara & hennes assistens Ylva Vi kommer anlita Clara om det skulle behövas i framtiden igen Mvh Annelott & Mikael Läs mer
  • Sven-Olof A
    Sven-Olof A skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt gammalt hus i Ålem. Allt var bra och positivt. Läs mer
    2018-09-13 Michael S svarar Sven-Olof A
    Härligt Sven-Olof ja det var lättsamt och trevligt med dig som köpare :)
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpte mindre villa.

Blev vänligt och professionellt bemött. Kunnig och förklarade tydligt.
    Ville kunna informera om allt relevant för fastighetsaffären.

Inga egentliga förväntningar. Men positivt hela vägen. Läs mer
  • Yvonne H
    Yvonne H skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt mitt fritidshus! Fick ett personligt och förtroendefullt bemötande av min mäklare! Läs mer
    2018-09-12 Michael S svarar Yvonne H
    Tack Yvonne, att ha er som säljare var ett nöje! Även när ni köpte förstås, Oknö kommer att sakna er, och saknar ni Oknö så ska jag ordna ett trevligt fritidshus åt er igen :) /Michael
  • Jimmie K
    Jimmie K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra människa lätt att prata med,tar sig tid med kunderna, saklig ,påläst stod upp till de förväntningar som jag hade Läs mer
    2018-09-12 Michael S svarar Jimmie K
    Tack Jimmie, känns gott att läsa din rekommendation! Grattis till ditt hus, jag är helt säker på att du kommer att få det snyggt med dina planerade förbättringar och det ska bli roligt att se!/Michael
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Personligt och varmt bemötande, visade ett genuint intresse för oss, våra tankar och våra önskemål. Läs mer
    2018-09-12 Michael S svarar Daniel S
    Tack Daniel det var så trevligt att vara er mäklare, önskar er allt gott framöver/Michael
  • Monica B
    Monica B skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Professionellt bemötande och utfört arbete. Jag har köpt villa m h a henne. Enbart positivt. Läs mer
  • Evelina S
    Evelina S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Upplevde att mäklaren var väldigt professionell, tillmötesgående, kunnig och personlig. Har känts tryggt i bostadsköpet. Läs mer
    2018-09-11 Michael S svarar Evelina S
    Roligt Evelina ! Tack för det fina betyget ! Trygghet är viktigt i denna stora affär !
  • Martin L
    Martin L skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi hade ett bra väldigt bra samarbete med Michael Sjöholm. Lyhörd och otroligt hög service! Läs mer
    2018-09-09 Michael S svarar Martin L
    Stort tack Martin härligt ! Tack för de!
  • Ann D
    Ann D skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mikael Sjöholm hjälpte oss att sälja vårt hus på ett fantastiskt bra sätt och vi är så nöjda! Mikael är en sällsynt fin och trevlig mäklare med stor proffsighet i allt. Han visar stor omtänksamhet och inkännande med sina kunder. Och i hans sällskap trivs man och känner trygghet i hans ageranden i allt!
    Mikael är den bästa mäklare man kan anlita och vi kan varnt rekommendera honom till andra! Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpte sommarstuga.
    Riktigt trevlig bemöttande och en härligt energi . Läs mer
  • Juan De Dios B
    Juan De Dios B skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Best seller in town!! Jag är nöjd med bemötande samt köp av bostad Läs mer
    2018-09-11 Otto S svarar Juan De Dios B
    Tack för ditt omdöme ! Kul att ni är nöjda med ert nya hus .
    Lycka till ! Och varmt välkommen åter !
  • Stina E
    Stina E skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag är nöjd med bemötande samt köp av vår bostad Läs mer
    2018-09-07 Otto S svarar Stina E
    Tack Stina 😃 det gläder oss att du är nöjd !
    Varmt välkommen åter 👍
  • Anne  G
    Anne G skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Kan bara säga att jag är helnöjd allt gick smidigt och helt utan problem. Läs mer
    2018-09-05 Otto S svarar Anne G
    Kul att du är nöjd 😃 det gläder oss jättemycket ! Nöjda kunder är vårt viktigaste mål !
    Tack för din fina reco. Varmt välkommen åter !
  • Owe  S
    Owe S skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Snabbt och proffsigt skött. Bra info till köpare och säljare vid kontraktskrivningen. Bra hanterat med budgivningen. Läs mer
    2018-08-15 Otto S svarar Owe S
    Tack Ove för ditt fina Reco ! Det gläder mig mycket att du är nöjd med affären och vårt arbete !
    Tusen tack för förtroendet ! Varmt välkommen åter :-)
  • Michael H
    Michael H skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Fick mycket god hjälp av fastighetsbyrån i Högsby vid försäljningen av vårt hus. Läs mer
  • Ulrich S
    Ulrich S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Pålitligt, bra nätverk, agerade utmärkt när vi sålde och köpte Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag har sålt en villa och köpt en annan villa. Otto är ärlig och "rak" i kommunikationen. Det är långt ifrån alla mäklare som är det, även om det råkar vara en av dom allra viktigaste egenskaperna tycker jag. Läs mer
    2018-05-27 Otto S svarar Björn A
    Tack Björn för det fina omdömet 😃
    Är jätteglad att du är nöjda med affär en !
    Det var en förmån att få vara dinmäklare !
  • Eva B
    Eva B skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt bostad utanför Mönsterås tätort.
    Michael var tillgänglig i högre grad än vad jag tycker man kan förvänta sig.
    Han har ett trevligt, korrekt, positivt och humoristiskt sätt att bemöta. Han gav råd och tänkbara scenario som ett beslut kunde leda till och stöttade då jag som köpare tog ett eget beslut. Han utstrålade trygghet i en situation som för mig var högst ovan. Läs mer
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Har sålt två fastigheter med Michaels hjälp, båda gångerna har vi fått ett utmärkt bemötande. Trevlig, lättsam men ändå seriös. Läs mer
    2018-05-11 Michael S svarar Kerstin B
    Kerstin, tack så mycket och ni är verkligen toppen att ha som kunder..! :) Nu blir det väl ingen mer affär.. på ett par år ;)
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Fixade snabb& smidig affär, fixade allt åt mig, gällande papper, kontakt med föregående husägare etc. Mycket nöjd med Micke! Läs mer
    2018-05-11 Michael S svarar Tommy H
    Riktigt roligt Tommy, tusen tack och stort grattis till nya bostaden! Smidig och trevlig köpare också :)
  • Liisa G
    Liisa G skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Michael var lätt att kontakta när vi ville kolla på huset. Han kunde svara på alla våra frågor och om inte, så tog han reda på svaret. Han var lätt att ha och göra med och om det var något bekymmer så såg han bara möjligheter och inga hinder. Han är trevlig, har humor och glimten i ögat!
    Jag är nöjd med hur allt gick till, från visning till vi hade nycklarna.
    Med vänlig hälsning/
    Liisa Grönli Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Liisa G
    Liisa tack så mycket, så roligt, verkligen glädjande :) Nu när ni bor på Oknö är ni alltid välkomna bort till mig och min familj :)
  • Robin L
    Robin L skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mycket väl utfört uppdrag , positiv och bra på sin arbetsuppgift Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Robin L
    Tack så mycket Robin, jättetrevligt att göra affär med er!
  • Eva B
    Eva B skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Professionella,kunniga och med glimten i ögonen. Läs mer
  • Iréne P
    Iréne P skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Högsta poäng för Michael Sjöholm! Han löser alla problem snabbt och smidigt. Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Iréne P
    Tack Irene, så roligt att hjälpa dig med både köp och sälj!
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Michael är lyhörd och trygg som mäklare, något som jag känner genomsyrar Fastighetsbyrån Mönsterås. Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Daniel G
    Daniel, tack så mycket! Och det var kul att sälja er lägenhet! Jag ska hitta ett hus åt er, jag lovar :)
  • Kjell A
    Kjell A skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Hela fastighetsbyrån lever upp till våra förväntningar👍 Läs mer
    2018-04-18 Dennis T svarar Kjell A
  • Iréne P
    Iréne P skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Inga Problem! Blev mycket nöjd med allting! Läs mer
    2018-04-06 Otto S svarar Iréne P
    Hej Iren ! Tack för ditt fina omdöme ! Jag är mycket glad att du är nöjd med din affär o vårt jobb 😃👍
    Lycka till o välkommen åter
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt en villa utan några som helst beskymer med hjälp från en proffesionell
    Mäklare Läs mer
    2018-04-18 Dennis T svarar Magnus S
    Tack så mycket Magnus. Mvh Dennis
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mycket bra från första samtal till sista.
    Snabba svar, förutseende , rådgivande , proffesionell Läs mer
    2018-04-18 Dennis T svarar Susanne S
    Tack så mycket Susanne. Mvh Dennis
  • Barbro S
    Barbro S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mycket bra!
    Neutral och informativ mot både köpare och säljare vid kontrakt-skrivning. Läs mer
    2018-04-18 Dennis T svarar Barbro S
    Tack så mycket Barbro. Mvh Dennis
  • Sandra I
    Sandra I skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mycket trevlig mäklare, som
    Alltid är anträffbar och hjälpsam. Kan varmt rekommendera honom för andra Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Sandra I
    Tack så mycket Sandra, det var så trevligt att hjälpa er med både köp och sälj :) Rekommendera mig friskt i frisörstolen, det är bästa marknadsföringen!
  • Annelie A
    Annelie A skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Hela affären flöt jättebra från start till mål. Läs mer
    2018-04-18 Dennis T svarar Annelie A
    Tack så mycket Annelie. Mvh Dennis
  • Antti T
    Antti T skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Hej Ottos bemötande är exemplarisk och han är lydhörd och intresserad av kundens behöv. Läs mer
    2018-04-05 Otto S svarar Antti T
    Tack Anti ! Det gläder mig att du är nöjd med oss på Fastighetsbyrån du är varmt välkommen åter !
  • Thomas U
    Thomas U skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bästa möjliga servicen, lätt att göra husaffärer med Michael. Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Thomas U
    Tack Thomas, så roligt! Alltid välkomna åter!
  • Mechtild R
    Mechtild R skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Proffsigt serviceminded påläst Läs mer
    2018-05-04 Clara I svarar Mechtild R
    Tack snälla:). Må så gott! Mvh Clara
  • Robin J
    Robin J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag har köpt min första bostad med min sambo då vi inte har haft mycket kunskaper om bostadsmarknaden eller villaområdet.

Vi blev väl bemötta av honom och hade en glad och positiv energi. Han kunde sina delar och kände väl till om bostadsområdet. Vi fick all hjälp och info av honom om vi behövde något.

Våra förväntningar var att mäklaren skulle kunna bostaden han säljer liksom området. Ge oss tips och kunskaper till oss om inte är lika insatta i bostadsmarknaden. Vi tycker att han levde upp till detta 100%

Vi upplevde han som en kunnig person, glad och trevlig där hans humor var underhållande :)

Om vi någon gång ska sälja vår bostad är det Michael vi kommer kontakta. Mycket bra mäklare! Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Robin J
    Oj oj oj tack så mycket för detta fina omdöme, det värmer i mäklarhjärtat och jag lovar att jag rös i hela kroppen nu när jag läste detta, jag måste läsa det igen ;) Välkomna till paradiset (Oknö) // Micke
  • Marko T
    Marko T skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Välldigt dålgt bemötande av mäklaren, välldigt stressad när papprens skulle skrivas... när allt var påskrivet så satte han sig på sitt kontor utan att tacka för affären, vi som köpare av huset fick ett oseriöst intryck, samt säljarna upplevde oxå att när allt var påskrivet som var vi inte önskade längre! De hade frågor som han inte hade tid att besvara... Läs mer
    2018-04-18 Dennis T svarar Marko T
    Hej Marko. Det var tråkigt att ni kände det så. Det är ingen ursäkt men visst dröjde det innan banken hade fördelat pengarna via lån osv samt att jag som mäklare har en ganska fullbokad agenda. Men jag uppskattar din ärlighet och din känsla vid tillträdet. Jag tar med mig detta och lovar tänka på det framöver. Ha en bra dag. Mvh Dennis
  • Thomas I
    Thomas I skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt och sålt en fastighet.
    Michael är en driven och engagerad mäklare som sätter kunden i fokus.
    han är trevlig och är lätt att jobba med. Läs mer
    2018-04-17 Michael S svarar Thomas I
    Tusen tack Thomas, kul att era affärer gick så bra både köp och sälj! //Micke
  • Birgitta K
    Birgitta K skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Har sålt en villa.
    Blev artigt och proffessionellt bemött.
    De förväntningar som vi hade infriades och lite till.
    Rekommenderar gärna fastighetsbyrån till andra.
    Dennis Thörnblom gjorde ett utmärkt bra jobbat och vi är jättenöjda. Läs mer
    2018-04-18 Dennis T svarar Birgitta K
    Tack så mycket Birgitta. Vad glad jag blir :-) mvh Dennis
  • Annabelle E
    Annabelle E skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    i was absolutly statisfyd with the help and the selling from the Building. Läs mer
    2018-03-20 Otto S svarar Annabelle E
    Tank you verry mutch for your rekomendation :-)
    Best regards Otto
    Fastighetsbyrån