Fastighetsbyrån Mönsterås

Storgatan 14, 383 30 Mönsterås — Visa karta

Letar du eller vill du sälja en fastighet i Mönsterås eller Högsby kommun? Vi på Fastighetsbyrån har kunskap och mångårig erfarenhet av bostadsmarknaden här i området och vi vet vad som krävs för att göra en lyckad affär.

Vi har full koll på potentiella köpare i området och vi jobbar aktivt med att uppdatera vårt spekulantregister. Marknadsföring av alla våra objekt är en annan aspekt vi är otroligt noggranna med och vi använder alltid flera kanaler.

Vi har öppet måndag till fredag och svarar gärna på dina frågor och funderingar kring bostad och boende i Mönsterås.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Mönsterås!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 364 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mönsterås

• 2019-10-12

Anneli E skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi köpte ett hus i Ruda, hade Micaela som mäklare. Hon är en engagerad och mycket trevlig mäklare. Läs mer
    2019-10-14 Michaela Carlson svarar Anneli E
    Hej Anneli!
    Tack för ditt omdöme. Vad kul att ni är nöjda!
    Med vänlig hälsning, Michaela :)
  • 2019-10-08

Robin H skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Trodde med störst sannolikhet att hon skulle sköta allt riktigt men har i efterhand hittat lite uppgifter som hon inte har tagit upp som hon skall ha gjort hon rådgivare uselt, får ta o söka efter uppgifter själv, tyvärr inte nån bra förstamäklare. Btw hon så att hon inte kunde göra nån bostadskalkyl men jag har räkningar som man kan räkna på o dom är ej mina🤔 Läs mer
    2019-10-14 Michaela Carlson svarar Robin H
    Hej Robin,

Tråkigt att du inte är nöjd trots att jag försökte göra mitt bästa. Tack för dina synpunkter jag tar dom till
    mig - det finns alltid behov av förbättringar o utveckling.

Tack för affären!
  • 2019-10-04

Viktoria F skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Allt var bra.
    Mäklare såld mitt hus.
    Mäklare har fått en lite hjälp med översättning. Läs mer
    2019-10-14 Michaela Carlson svarar Viktoria F
    Hej,

Tack för ditt omdöme.
    Tack för din hjälp med din tyska översättning, de var mycket bra! :)
    Mvh Michaela
  • 2019-09-27

Elisabet S skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt en fastighet med hus och ladugård.
    Hela tiden bara positiva vibbar. Blev hela tiden informerad av hur visningar, resonemang från intresserade och intresse låg till. Förväntningarna var att köpet skulle genomföras och det är nu gjort så jag har bara positivt att säga. Vi fick tips på vad vi skulle göra innan visningar och andra tips vilket var bra. Vi sålde en fastighet där en fadtighetsreglering ska göras och detta blir ju tyvärr inte klart förrän nästa år, vore bra om mäklaren hade haft en egen fil till lantmäteriet men det är ju inte mäklaren som styr tyvärr. Läs mer
    2019-09-27 Otto S svarar Elisabet S
    Tack Elisabeth för ditt Reco 👍😃
    Vi får hoppas att lantmäteriet rappar på lite 👍
    Mvh Otto
  • 2019-09-27

Tomas B skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag köpte en bostadsrätt i Mönsterås. Dennis var mycket informativ och tydlig.
    Jag är nöjd med mäklaren. Läs mer
  • 2019-09-19

Martin M skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har köpt sommarstuga. Mäklaren var väldigt kompetent, trevlig, tillmötesgående och hade bra lokalkännedom. Läs mer
  • 2019-09-19

Tommy K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har sålt en liten fastighet i Fliseryd.
    Kontakten med Michael Sjöholm har varit i toppklass. Alltid ett trevligt och lättsamt bemötande. Han har hjälpt oss med alla frågetecken gällande en försäljning. Vi kommer absolut att rekommendera honom till våra vänner. Läs mer
  • 2019-09-14

Georg S skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vänlig, anstränger sig för att hjälpa till.. Tycker mer om de småländska mäklarna i överlag, jämför mot de uppe i sörmland.. Många är rätt dryga där. Läs mer
  • 2019-09-11

Bo M skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Det hus jag köpte var efter mina önskemål .
    Och Michaelas information och visning ,
    men även hjälpen med informationen mellan bankerna
    var utmärkt . Så jag kan rekommendera Michaela !
    M.V.H Bo Läs mer
    2019-10-14 Michaela Carlson svarar Bo M
    Tusen tack för ditt omdöme BO!
    Vad bra att du är nöjd!
    Ses snart igen,

Mvh Michaela Carlson
  • 2019-09-10

Kai M skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Wir sind sehr zufrieden.Jeder Kontakt war sehr nett und geduldig , da wir schon öfter nachgefragen mussten. Es wurden einige Ummeldungen für uns erledigt , was uns die Sache sehr vereinfacht hat.Bei Bedarf würden wir auch gerne wieder auf Michaela Carlson zurückgreifen . Läs mer

Karl-Johan H skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mickael sålde våran villa på ett snabbt och smidigt sätt och med ett mycket bra och proffsigt bemötande. Läs mer

Yngve D skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt två plans hus i Ålem.
    Dennis hjälpte oss på et utmärkt sätt att få rätt pris på vårt hus. Han visade gott omdöme.
    Våra förväntningar var stora o allt blev som vi ville.
    Jytte skönt att vi fick huset sålt. Huset blev en börda. Brant trappa inget för oss som nu nått långt upp i åldern.
    Tack Dennis. Du gjorde ett toppenjobb Läs mer

Chatarina M skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi sålde min mammas hus, en villa i Timmernabben, med hjälp av Michael Sjöholm på Fastighetsbyrån i Mönsterås.
    Vi uppskattade Mikaels kunskaper om marknaden och försäljningens genomförande. Vi upplevde att Mikael lyssnade på oss, var mycket tillgänglig och gav oss den tid och de råd vi behövde.
    Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Michael och Fastighetsbyrån i Mönsterås! Läs mer
  • 2019-09-08

Andreas L skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt hus.
    Michael är en professionell och serviceinriktad mäklare. Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick vid köpet av mitt nya hus. Läs mer
  • 2019-09-07

Gertie D skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Fsg av vår fastighet har fungerat helt perfekt 👌. Bra info och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-06

Gerd L skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt ett hus på Oknö. Har bara positivt att säga om Mikael. Alltid glad och trevlig. Har alltid ställt upp och svarat på alla frågor. Jan-Olof Gerd Läs mer
  • 2019-09-05

Per-Arne K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt hus i mölstad. Bra bemötande och en jordnära grabb. Han levde upp till mina förväntningar.
    Mvh P-A Läs mer
  • 2019-08-31

Bo E skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Engagerad, trevlig och kunnig mäklare som höll oss löpande informerad om försäljningen. Läs mer
  • 2019-08-21

Ove N skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra bemötande, smidig affär. Kändes seriös. Läs mer
  • 2019-08-20

Astrid S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Michael Sjöholm har varit professionell, optimistisk och tillmötesgående vid försäljning av vår villa👍 Läs mer
  • 2019-08-20

Hellevi O skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi köpte en villa i Mönsterås. Mäklaren Mikael Sjöholm är professionell, noggrann och har ett trevligt bemötande.

Med vänlig hälsning Hellevi Calrsson Läs mer
  • 2019-08-15

Joakim P skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Hej!
    Vi fick bra kontakt och Dennis hade en proffisig inställning. Dennis var tillgänglig och snabb på återkoppling. En tydlig kommunikatör med bra kunskap inom området! Vi trivs riktigt bra i sommarhuset i Timmernabben Läs mer
  • 2019-08-15

Martina J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt en villa i Timmernabben av Michael. Rekommenderar Michael för sitt serviceinriktade och trevliga bemötande. Läs mer
  • 2019-08-14

Irene H skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt en villa! Trevlig och glad! Läs mer
  • 2019-08-13

Ing-Gerd W skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mikael har skött allt som har med försäljningen att göra väldigt proffsigt . Läs mer
  • 2019-08-13

Jim S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Michael har hjälp mig och min fru med att sälja vårat hus och gjort det med stor framgång och trevligt bemötande. Kan varmt rekomendera honom för framtida kunder. Läs mer
  • 2019-08-12

Jessica O skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt en sommarstuga.
    Med tanke på avstånd så tycker jag ändå att kommunikationen oss emellan har fungerat bra.
    Bra återkoppling!
    Bra uppföljning! Läs mer

Tobias H skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Han var mycket behjälplig vid min försäljning av min bostadsrätt.
    Jag som säljare är nöjd och jag tror även köparen är nöjd.
    Rekommendera dem. Läs mer

Linda-Marie M skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har köpt en tomt, för ingen större summa men detta till trots fått en service utöver det vanliga! Michael Sjöholms bemötande mot oss som kund har varit över förväntan genom hela affären. Michael har förmågan att skapa förtroende, är personlig och professionell. Vi kommer varmt rekommendera Michael och Fastighetsbyrån Mönsterås. Läs mer

August D skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Michael är lättsam och kunnig, han får både säljaren och köparen att känna sig avslappnade och sedda, vilket är en viktig del av försäljningsarbetet. Läs mer
  • 2019-08-02

Ann-Sofie N skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag har sålt en bostadsrätt. Jag har fått all information jag velat ha och korrenspondansen mellan mäklare och mig har fungerat smärtfritt. Allt utan anmärkning. Läs mer
  • 2019-07-30

Fredrik S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har köpt en fastighet på Oknöudd via mäklaren Michael Sjöholm.
    Vi har tidigare träffat Michael på flera visningar och upplever honom som en mycket trevlig och kompetent mäklare.
    Han har kunskap och erfarenheter som gör att vi känner oss trygga som köpare.
    Michael är en trevlig och lättsam person som svarar snabbt både på telefon och mail. Han har också efter köpet hjälpt oss med lokala kontakter. Läs mer
  • 2019-07-30

Tanja P skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Med hjälp av mäklare Michael Sjöholm har vi sålt vårt stora funkisliknande hus i Mönsterås. Michael har bemött oss på ett mycket positivt sätt. Oavsett vilka frågor vi har ställt har Michael varit snabb till svar och stöttning, och alltid i en glad ton med glimten i ögat. Michael har helt klart levt upp till våra mäklarförväntningar och han gjorde vår husförsäljning till en positiv och smidig affär. Läs mer
  • Angeliqa D

2019-07-27

Angeliqa D skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi köpte vårt hus av Michael och han är grym! Kunnig, trevlig, hjälpsam och omtänksam. Läs mer
  • 2019-07-24

Thomas J skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt ett fritids hus, snabb affär.
    Funkade bra med mäklaren fast vi ej fick se fastigheten innan köpet! Mae anars helt ok. Läs mer
  • Mikael O

2019-07-24

Mikael O skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Helt fantastisk duktig mäklare. Ser verkligen till att ha fokus på allt man kan önska.
    Hon kommer gå långt i denna bransch.
    Vi kunde inte varit mer nöjda en såhär.
    Vi önskar henne all lycka framöver.

Mikael och Rebecca Läs mer
  • 2019-07-22

Camilla J skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Allt va helt ok,affären gick snabbt och lätt, Läs mer
  • 2019-07-15

Mats M skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Var gärna lite tydligare med att informera vad ska hända och som händer i processen. Jag som säljare har ingen erfarenhet alls vad som ska göras. Jag hittade vad göra listan på hemnet, den gav fin information.
    Annars så har försäljningen gått snabbt och bra. Jag fick fin support av både dig och Ylva när det krisade till sig i slutet. Läs mer
  • 2019-07-12

Lennart S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Trevligt bemötande rakt igenom o bra info
    Vi har sålt ett parhus Läs mer
  • 2019-07-10

Krister Ö skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra bemötande och bra mot både säljare o köpare . Läs mer
  • Emil S

2019-07-08

Emil S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Skulle då köpa ett litet torp i lilla Ålem. Där Michael var mäklare till huset. Vet inte vad jag hade förväntat mig då det är min första bostad men skulle väl säga en normal affär men blev förvånad när man fick ett så bra och roligt bemötande som gjorde affären så mycket roligare men var nervös i början men de släppte ganska snabbt när man träffar någon så trevlig. Visst det är roligt att skaffa en bostad men allt blir så mycket roligare när man får ett så bra bemötande med lite skämt. Min upplevelse av det hela var roligt och har nog inte haft ett så trevligt bemötande vid köp av något innan med lite skämt, skratt och prat utan att göra allt stelt men han hade förberett allt innan köpet. Han levde upp till mer än vad jag hade tänkt och rekommenderar starkt Michael till andra för att få en så bra upplevelse som möjligt vid köp eller försäljning av bostad då det även ska vara kul att skaffa eller att sälja och köpa ny bostad. Läs mer
    2019-07-08 Michael S svarar Emil S
    Emil, tack som tusan, jättetrevligt att läsa din rekommendation och önskar dig allting gott och lycka till med kåken din :) // Micke
  • 2019-07-08

Andrzej M skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag är väldigt glad och rekommenderar det Läs mer
    2019-07-08 Michael S svarar Andrzej M
    Härligt tackar ! Ni var toppen att göra affär med :) Lycka till med renoveringen !
  • 2019-07-05

Kim M skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mycket nöjd, trevligt bemötande och bra kommunikation. Läs mer
  • 2019-07-03

Michael R skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag har köpt en sommarstuga på Oknö som ligger vid havet.
    Jag tycker mäklaren har vart öppen och bra och stöttat mig genom köpet. Han är alltid lugn och saklig. Mina förväntningar har uppfyllts på ett mycket bra och positivt sätt.
    Jag är positiv över mäklarens insats genom hela köpet. Läs mer
    2019-07-03 Michael S svarar Michael R
    Härligt att läsa din rekommendation Michael! Ha en go sommar med er fina sjöutsikt, och välkomna åter!
  • 2019-07-03

Anders W skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålde en fastighet i Fagerhult med Michaela som mäklare och allt gick helt perfekt. Enormt engagerad och tillgänglig för frågor när som helst. Från första möte till försäljning gixk allt perfekt. Läs mer
    2019-07-03 Michaela Carlson svarar Anders W
    Hej!
    Tack för förtroendet av att hjälpa till att sälja fastigheten. Vad kul att du är nöjd! :)
    Mvh Michaela
    Michaela Carlson gillar detta
  • 2019-06-30

Annielen T skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har sålt en villa i centrala Mönsterås med hjälp av Michael. Han har varit väldigt trevlig och lätt att få kontakt med. Har informerat oss löpande om hur det kommer att gå till, både innan , under och även efter försäljningen. Givit oss tips och även tagit sig tid vid våra funderingar. Vi har känt oss trygga med vår försäljning och vårt val av mäklare. Kan varmt rekommendera Michael Sjöholm. Läs mer
  • 2019-06-29

Kenny B skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpte en fastighet i timmernabben genom Dennis Thörnblom.
    Jag/vi fick bra kontakt med honom. Bra bemötande,hjälpsam allmänt genomgenuin.
    Bra mäklare rakt igenom tycker jag.
    ++++ Läs mer
  • 2019-06-27

Charlotte K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Både köpt och sålt bostad.
    Glad, social och trevlig.
    Lätt att få tag i och hållit mig uppdaterad både vid köp o säljning vid budgivning och vad som kommer näst.

Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-26

Anders W skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt Fagerhult 15:1
    Bra bemötande, smidig försäljning och snygga fotografier Läs mer
    Michaela Carlson gillar detta
  • 2019-06-25

Thomas K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    En snabb och Smidig husköp
    En väldigt duktig mäklare Läs mer

Storgatan 14, 383 30 Mönsterås