Fastighetsbyrån Mönsterås

Fastighetsbyrån Mönsterås

Letar du eller vill du sälja en fastighet i Mönsterås eller Högsby kommun? Vi på Fastighetsbyrån har kunskap och mångårig erfarenhet av bostadsmarknaden här i området och vi vet vad som krävs för att göra en lyckad affär.

Vi har full koll på potentiella köpare i området och vi jobbar aktivt med att uppdatera vårt spekulantregister. Marknadsföring av alla våra objekt är en annan aspekt vi är otroligt noggranna med och vi använder alltid flera kanaler.

Vi har öppet måndag till fredag och svarar gärna på dina frågor och funderingar kring bostad och boende i Mönsterås.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Mönsterås!

Läs vad 391 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mönsterås 2

• köpte sitt hus med hjälp av Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2021-05-10
    Snabbt och smidigt hanterande av affären.
    Perfekt!
  • sålde sitt hus med hjälp av Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2021-05-05
    Bra och vi kunde få bättre bud på huset
    2021-05-04
    Jag har sålt ett hus
    Jag blev väldigt bra bemött
    Förväntningarna var jättebra från försäljaren
    Mycket bra besiktningsman o fotograf
    Som beskrev huset med fina bilder.
    Mycket bra hjälp med försäljningen från
    Mäklaren
    2021-04-10
    Köpt hus ett hus i Blomstermåla.
    Mycket bra bemötande samt lättsam att ha och göra med.
    2021-04-10
    Köpt ett hus i blomstermåla.
    Mycket bra bemötande.
    • Centralt Högsby
    2021-04-03
    Mäklare Michaela Carlson har varit hjälpsam och snabbt med allt.
    Tack
    2021-04-02
    Jag tycker inte kontakten med mäklaren har varit bra då det mesta har skett via sms. När jag behövt råd hur man ska tänka kring priser och bud, har mäklaren inte kunnat ge några råd utan bara ”vad tänker du?”. Vid visningar har jag inte fått någon känsla av att mäklaren varit så aktiv och försökt sälja in huset. Mäklaren har inte heller lyckats med att få igång budgivningen utan det var bara tur att det ens blev budgivning.
    Jag fick ett helt annat bemötande och stöd från Länsfastigheters mäklare, som jag kontaktade när jag var övertygad om att huset skulle förbli osålt.
    2021-04-01
    Vi köpte hus, Michaela Carlson var jätte snäll och hjälpsam. Jag tycker att hon hjälpte oss mycket och gav oss tips. Hon svarade snabbt när vi hade frågor, och var alltid nöjda med svaret.
  • skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    2021-03-17
    Inte bra har ringt och sökt en mäklare utan att få svar
    Det var tråkigt att höra . Det är väldigt högt tryck på våra tel o det är svårt att svara när vi är i kundmöten. Vi rekommenderar att man söker oss på sms e Mail ! Vi får givet vis anstränga oss att bli bättre ! Tack för dina synpunkter ! Mvh Otto Fastighetsbyrån Mönsterås
    • Långemåla
    2021-02-28
    Jag har inte träffat henne någon gång vi har bara pratat i telefon och via mail. Så jag har svårt att uttala mig om henne.
    Hon måste vara väldigt upptagen då hon inte kunde hålla i visningen eller slutförande av köpet.
  • Elvisa S
    2021-02-12
    Vi köpte en bostad. Hon är duktig på sitt jobb och hjälpte oss genom vår affär snabbt och smidigt. Hon var trevlig och tillgänglig under hela processen.
  • Madeleine K
    2020-12-29
    Sålt en enplansvilla, Kan verkligen rekommendera Michaela ,hon va toppen, jätteduktig mäklare
  • Christoffer D
    köpte sitt hus med hjälp av Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-12-18
    Mycket positiv och engagerad mäklare. Jag köpte ett flerbostadshus av Otto.
    2020-12-17
    Vi har köpt en bostad. Hon är duktig på sitt jobb och hjälpte oss genom vår affär snabbt och smidigt. Hon var mycket trevlig och tillgänglig.
    2020-12-15
    Sehr netter Agent, der mir reibungslos geholfen hat, obwohl ich in einem anderen Land war. klares Update. Ich bin sehr glücklich und kann Michaela weiterempfehlen.
    2020-12-08
    Har sålt en fastighet, ville att Otto Sjökvist skulle ta hand om försäljningen och det gjorde han. Det har varit och är ett bra bemötande av alla som har varit inblandade i visning, fotografering och besiktning av fastigheten samt av försälningen. Jag har hela tiden blivit informerad av hur intresset av huset varit på Hemnet.
    2020-12-06
    Michaela is absolutely professional. she is friendly and helpful even if I had a lot of questions. She represented the interests of the client as well as my interests. as I had never bought a house in Sweden before I was very grateful for her support. Best regards,
    Ingrid Roman from the Netherlands.
    • Hornsö
    2020-11-24
    Snabbt och smidigt kändes lite lätt stressad i vissa fall men annars bra bemötande och trevlig upplevelse
    • Hornsö
    2020-11-23
    Vi köpte ett hus av henne och de gick väldigt smidigt och hon va väldigt till mötes gående. Så är väldigt nöjd med henne.
    • Hammarglo
    2020-11-09
    Har köpt bostad.
    Blev trevligt bemött. Snabb affär.
    Kan starkt rekommendera.
    2020-11-06
    Bra beskrivning av fastigheten och mycket bra foton som gjorde att den fick mycket stor efterfrågan.
  • skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-11-05
    Har sålt en lägenhet via Michaela. Hon är otroligt engagerad och gör sitt arbete med noggrannhet. Jag kände stor förtroende för Michaela genom hela processen. Skulle rekommendera henne till alla och jag kommer anlita henne vid nästa försäljning av bostad.
    2020-11-04
    Very nice and professional. Everything fine.
    • Oknö
    2020-11-03
    Vi hade byte av mäklare mitt under köpet men det fungerade jättebra ändå (som köpare) Otto & Ann slutförde affärn galant. Vi är jättenöjda med bemötande och nivå av info som vi fick.
    2020-10-31
    En liten enkel villa på landet.
    Hennes profsighet och entusiasm.
    2020-10-27
    Jag har sålt mitt hus, det gick jättesnabbt på grund av vår mäklare, Michaela. Hon är den bästa som vi hade träffat. Smart och skicklig person som vet exakt vilja uppgifter hon har att utföra. Mycket gott bemötande .
    2020-10-27
    Har sålt ett hus. Väldigt bra bemötande. Vidare har mäklare uppnåt våra förväntningar till 100%.
    Vi stark rekommenderar Michaela som profs mäklaren.
    Hej Valentin. Tack för en mycket trevlig affär tillsammans med er. Tack för ert fina omdöme. Mvh Michaela Michaela Carlson
    • Centralt Högsby
    2020-10-27
    Jag har både köpt och sålt en fastighet genom Michaela.

Michaela är både lugn och enkel att ha att göra med.
    Vid både köp och försäljning av hus så är hon väldigt öppen, rak samt håller kommunikationen enkel.
    Hon inbringar ett lugn och ger ett stort förtroende oavsett om du ska köpa eller sälja en bostad.

Jag är mycket nöjd och kan starkt rekommendera att kontakta henne vid både försäljning av hus samt om man letar hus
    Hej Daniel, Tack för ditt förtroende och ditt fina omdöme. Det har vart kul att få delta i både din sälj- och köpprocess. / Michaela Michaela Carlson
    • Oknö
    2020-10-13
    Sålt fastighet. Proffsigt bemötande. Inga överdrifter som försäljarsnack, utan lugnt och sakligt förklarande för oss som inget begriper.
    2020-08-19
    Mycket nöjd med mitt köp som gick snabbt och smidigt. Mycket bra personlig service med flera visningar, innan jag till slut bestämde mig för mitt hus. Allt tack vare Clara Ingvarsson som är väldigt kunnig mäklare ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Tusen tack snälla du, härligt att höra:)! Nu hoppas jag att du ska trivas riktigt bra i ditt nya hus. Soliga hälsningar från Clara! Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-08-13
    Ich/wir sind mit der schwedischen Maklerin MICHAELA KARLSON und ihrer Arbeit sehr zufrieden!
    2020-08-13
    Clara alltid glad och positiv och hjälpsam .
    Tack snälla:). Hoppas allt är bra med er! Soliga hälsningar från Clara Fastighetsbyrån Mönsterås
    • Timmernabben
    2020-08-02
    Vi fick en mycket positiv upplevelse av Dennis i samband med visning och köp av vår sommarstuga. Han är påläst, professionell och framförallt ödmjuk.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-07-25
    Snabb o korrekt i vår kontakt som skedde via internet
    jag befann mig i Thailand vid budgivningen
    så jag har inte träffat henne in person ännu
    mycket klar i sin information trevligt bemötande
    Jag är mycket nöjd när jag sitter i mitt nya hem
    en bostadsrätt i markplan
    Så glad jag blir av att höra detta:) Tusen tack! Hoppas nu att du ska trivas riktigt bra i Högsby! Mvh Clara Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-07-13
    Kunde ha visat lite mer intresse för att svara på olika frågor. Jag frågade mäklaren hur det fungerar med tv hon rekommenderade mig boxer trots att det finns en parabol uppe på huset. Nu sitter jag fast med ett två års abonnemang hos boxer som jag ej kan utnyttja då det inte finns någon antennkabel i huset.
    • Långemåla
    2020-06-30
    Från första början med värdering genom hela resan till genomförd försäljning hade vi bra kontakt med Michaela.
    Hon har ett enkelt och rakt fram sätt att kommunicera.
    Vi är jättenöjda med det bemötande vi fått.
  • Waltraud H
    köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-06-27
    Vi är mycket nöjda med fastigheten vi har förvärvat. Mäklaren Clara Ingvarsson hjälpte oss mycket. Hon var också mycket hjälpsam med vår språkbarriär.
    Tack så mycket!
    Tusen tack, roligt att höra:)! Ha nu en riktigt härlig sommar och lycka till med huset. Mvh Clara Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-06-25
    Vi sålde vår villa i Högsby.
    Vi blev bemötta på ett förväntat sätt.
    Vi hade förväntningar att det skulle bli presenterat på ett säljande sätt, vilket också var fallet.
    Det enda som vi har att anmärka på var att det blev bråttom mellan budgivningen och kontraktsskrivandet, Vi hade velat dröja några dagar om någon ytterligare hade dykt upp.
    Hej Jan Olof! Tack för ert fina omdöme! :-) Michaela Carlson
    2020-06-23
    Fastighet, hjälpsam, trevlig, hon tog hand om allt med min fastighet. Huset blev sålt snabbt och priset blev jag nöjd med. Jag är supernöjd med försäljningen hon gjorde ett jätte bra jobb.
    Tusen tack Yngve för ditt omdöme :-)! Michaela Carlson
    2020-06-14
    Sålt en villa i Ruda med Michaela som mäklare. Blev bra bemött vid första mötet och fick snabbt information hur försäljningen skulle gå till. Snabba svar på mina frågor som uppkom på vägen.
    Rekommenderar absolut Michaela som mäklare. Toppbetyg!
    Hej Simon Tack för ditt fina omdöme och tack för förtroendet vid försäljningen! :-) Michaela Carlson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Mönsterås
    • Ljungnäs
    2020-06-07
    Köpt bostadsrätt
    Jättebra
    Ja
    Bra
    2020-06-05
    Jeg har købt et fritidshus, hos Fastighetsbyrån Mönsterås, med Michaela Carlson som ansvarlig.
    Det var en meget postiv oplevelse, med en god kontakt, hurtig update, en professionel rådgivning, og en super service.
    Jeg sender hermed mine bedste anbefalinger.
    Hej Nicholas! Tack för ditt fina omdöme. :-) Hoppas du trivs mycket bra i din nya fastighet. Michaela Carlson
    2020-05-26
    Riktigt proffesionellt arbete från Clara!
    Lätt att sammarbeta med och hon har verkligen koll på vad hon gör!
    Tusen tack:) härligt att höra! Ha det så bra! Mvh Clara Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-05-06
    Clara hjälpte mig i mitt första bostadsköp, hon är lugn och trygg och förklarar allt så att man hänger med. Supernöjd!
    Tusen tack Johanna, såå roligt att höra:)! Önskar dig stort lycka till med ditt hus:)! Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-04-21
    Samarbetsvillig

Jag har sålt mitt hus i Fågelfors. Bemötandet var bra.
    Tack Olof, kul att höra:)! Hoppas du ska trivas bra i ditt nya boende! Mvh Clara Fastighetsbyrån Mönsterås
  • Maria H
    skrev om Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-03-18
    Vi har sålt ett bostadshus och en fd växthusfastighet. Mäklaren har bemött oss bra och varit tillgänglig vid många tidpunkter både på kvällar och helger. Ibland har dock vissa saker tagit lite tid som ex att få bilderna på vår bostad. Dessa har vi ännu inte sett. Vi lyckades ordna köpare själva till båda fastigheterna så vi har skött visningar mm själva.
    Totalt sett har vi en positiv bild av Michalea som mäklare men vi har väl oss själva att skylla som visade huset innan visning och drog igång försäljningen utan mäklarens hjälp.
    Hej Maria! Tack för ert fina omdöme! :) Med vänlig hälsning, Michaela Michaela Carlson
    2020-03-07
    Bra återkoppling och information hela vägen.
    Hej Sol Britt! Tack för ditt fina omdöme :-) Med vänlig hälsning, Michaela Michaela Carlson
    • Mölstad
    2020-02-09
    Jag och sambon köpte hus. Dennis bemötte oss med ett leende och glatt humör vilket han hade från första mötet till och med det sista. Jag och sambon hade inga direkt förväntningar utan var mest skönt att Dennis vas påläst om fastigheten och kunde ge svar på dem frågorna man hade. Vår upplevelse skuloe jag säga var mycket god
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-02-09
    Köpt bostad i högsby.
    Blev bra bemött trots visa problem som uppstod.
    Är nöjd med Michaela som mäklare
    Hej Sonny & välkommen till Högsby! Tack för ditt fina omdöme. Hoppas du trivs i Högsby trakterna :-) Michaela Carlson
    • Centralt Mönsterås
    2020-02-07
    Michaela gjorde ett bra jobb.När vi kolla upp huset hade hon dock inte svar på en massa frågor som jag ställde...men det var inte så konstigt för när jag gick runt med säljaren så hade inte heller han svar på de frågor jag ställt till Michaela.
    Kontraktskrivande och vidare till övertagandet var gick hur bra som helst.
    Det kommer bli en bra mäklare av Michaela.Har inget alls att klaga på.
    Micke
    Hejsan Micke! Ibland kan det vara så ;-) Tack för ditt omdöme och förtroende! :-) Med vänlig hälsning, Michaela Michaela Carlson