Fastighetsbyrån Mönsterås

Letar du eller vill du sälja en fastighet i Mönsterås eller Högsby kommun? Vi på Fastighetsbyrån har kunskap och mångårig erfarenhet av bostadsmarknaden här i området och vi vet vad som krävs för att göra en lyckad affär.

Vi har full koll på potentiella köpare i området och vi jobbar aktivt med att uppdatera vårt spekulantregister. Marknadsföring av alla våra objekt är en annan aspekt vi är otroligt noggranna med och vi använder alltid flera kanaler.

Vi har öppet måndag till fredag och svarar gärna på dina frågor och funderingar kring bostad och boende i Mönsterås.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Mönsterås!

Läs vad 420 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mönsterås 2

• köpte sitt hus med hjälp av Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2021-12-30 Verifierad kund
    Pålitlig. Michaela Carlson rekommenderade ett hus som vi letade efter. Snabba och enkla svar! Tydlig rekommendation
    2021-12-22 Verifierad kund
  • sålde sitt hus med hjälp av Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2021-12-22 Verifierad kund
    Jag upplever Michaela som väldigt behaglig att ha att göra med. Bra energi. Huset blev sålt och jag är helnöjd :)
    • Torp
    2021-12-21 Verifierad kund
    Duktig snäll trevlig seriös kunnig
    • Fagerhult
    2021-12-20 Verifierad kund
    communication was friendly, quick answers and solution oriented
    • Grönskåra
    2021-12-08 Verifierad kund
    Bra kommunikation och alltid till hands vid frågor och funderingar. Rekommenderas starkt. Vi är supernöjda.
    • Fågelfors
    2021-12-06 Verifierad kund
    Vi blev bemötta på bästa sätt.
    vi har anlitat Fastighetsbyrån då vi köpte huset på Hagliden så våra förväntningar var höga att bli hjälpta även nu vid försälningen.
    Michaela hjälpte oss både med värdering och utgångspris.
    vi önskade en kort försäljningsperiod och hon fann en köpare inom en vecka som dessutom bjöd över utgångspriset. Vad mer kan man begära. Hon har gjort ett toppenjobb för oss och vi rekommenderar henne till det bästa.
    Varmt tack till henne.
    Hälsningar,
    Ann och Nico.
    2021-11-18 Verifierad kund
    och en speciell person, hon är väldigt bra.
    2021-11-12 Verifierad kund
    Erfaren mäklare med många år på nacken. Han var tydlig och bra vid kontraktskrivning. Tyvärr kan vi inte ge en femma, som vi så gärna hade velat göra, pga att när vi låg som högsta budgivare, kontaktades vi ej när fastigheten sänktes i pris.
    • Mönsterås
    2021-11-07 Verifierad kund
    Dåligt påläst och inte helt kundvänlig.
  • Sevald E
    sålde sitt hus med hjälp av Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2021-10-24 Verifierad kund
    Bra bemött bra kontakt och engagerad.
    Tack för förtroendet att sälja ditt hus ! Kul att vi fick ett så stort intresse 👍😃
    2021-10-22 Verifierad kund
    Bra och trevligt bemötande. Bra kommunikation och stod för vad som kommunicerats. Rekommenderas
    Tack för ditt omdöme 👍😃
    • Grönskåra
    2021-10-19 Verifierad kund
    Hon var trevlig och gav oss tid på visningen.
    Vi förväntade oss en saklig mäklare, som gav oss information om huset.
    Vilket vi tyckte hon gjorde.
    Hon har varit snabb och effektiv utan att vi känt oss stressade.
    Hon löst dem problem som dök upp.
    2021-09-21 Verifierad kund
    Snabb och smidig affär..................
    Tack för att jag fick förtroendet
    Att sälja ditt fina hus !
    2021-09-19 Verifierad kund
    Helt ok, försäljningen har fungerat bra.
    2021-09-08 Verifierad kund
    Michaela is a friendly and always supportive professional.
    Even we needed to communicate in English, she answered all questions in time and met all expectations.

I can higly recommend her for every kind of real estate sale.
    2021-09-07 Verifierad kund
    aangezien we zelf niet uit zweden afkomstig zijn wisten we niet goed wat we konden verwachten, maar we zijn naar tevredenheid geholpen
    • Ljungnäs
    2021-09-02 Verifierad kund
    Upplevde att allt fungerade snabbt och smidigt!
    Hej Jan-Ulf !
    Tack för förtroendet att sälja ditt hus 👍😃 vi ses på tillträdet !
  • Daniel O
    2021-08-24 Verifierad kund
    Jättetrevligt och tryggt bemötande! Lyhörd för mina önskemål som säljare och bra stöd genom affären.
    2021-08-24 Verifierad kund
    Rak på sak. Har tålamod som det verkar
    2021-08-06 Verifierad kund
    Vi är så nöjda med den servicen som vi fått av vår mäklare. Hon har varit snabb med att svara och har verkligen varit till stor hjälp. Uppdaterat oss om hus resan gått och verkligen gjort sitt arbete så himla bra. Vi ville gärna ha detta huset och det kändes verkligen som att mäklaren tog det på allvar och gjorde ett bra intryck på oss som köpare. Vi litade helt på mäklaren och var i trygga händer.
    2021-08-06 Verifierad kund
    Vi är nöjda med Michaels insats. Detta innefattar bemötande, tillgänglighet och kommunikation. Visningar kan vi inte bedöma eftersom vi inte varit närvarande.
    2021-07-04 Verifierad kund
    Vi blev bemötta på ett bra sätt. Varje gång vi har träffat honom har Otto varit professionell och trevlig. När vi har haft frågor har han svarat artigt och rakt på sak, vilket har gjort att vi fått ett förtroende för honom. Utöver detta har han varit lätt att nå, när han inte har kunnat svara har han ringt upp kort därpå. Även på sin semester har han varit anträffbar!

Vi är mycket nöjda med mäklare Otto Sjökvist.
    Tusen tack 🙏 vi ses snart på tillträdet mvh Otto Otto Sjökvist
    2021-06-24 Verifierad kund
    Michaela genomförde säljuppdraget med professionalism och det trevliga bemötande man önskar av en anlitad mäklare. Hon kan den lokala marknaden mycket bra och jag skulle rekommendera henne till den som är i tankarna att sälja.
    • Fliseryd
    2021-06-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, humor!
    Han motsvarade de förväntningar vi har på en mäklare.
    Hörde av sig som han lovat, gick igenom noga det som var skrivet, gav sig tid att meddela om att vi får huset omgående.
    Så bra att ha att göra med!
    Tack för det fina omdömet!
    Det kändes med en gång att ni hittat ert hus. Hoppas verkligen att ni ska trivas. Önskar er en trevlig midsommar.
    • Ålem
    2021-06-11 Verifierad kund
    Vi blev bemöta på ett professionellt sätt samtidigt som det va lätt att ställa frågor, funderingar och få svar på dessa.
    Jag ska rekommendera Otto till nästa person som jag känner, som ska sälja sin bostad!
    Det känns bra att ni känner er trygga med er försäljning det är viktigt för mig. Önskar er lycka till med ert nya projekt och trevlig midsommar. Otto Sjökvist
    • Fagerhult
    2021-06-08 Verifierad kund
    Wir haben das Haus Ringvägen 14 gekauft es ist renovierungs Bedürftig. Aber so wollten wir es haben. Es ist schön das es in Schweden so kompetente Makler gibt die Ihren Job verstehen. Michaela ist dynamisch,motiviert und unbürokratisch so wie es sein sollte. Noch ist nicht alles abgeschlossen, aber ich bin zuversichtlich das alles klappt. Wir sind ja in guten Händen.
    2021-05-28 Verifierad kund
    We bought a house and have been very confident! Everything was fine, the organisation, the kommunication, the direct contact.
    It feels good that you feel safe with your purchase and that you have received the help you need. Wish you welcome to Sweden and Timmernabben Otto Sjökvist
    2021-05-28 Verifierad kund
    Vi har sålt vårt hus i Timmernabben och vi är väldigt nöjda med Otto som mäklare han levde verkligen upp till förväntningarna som man kan ha på en mäklare.
    Tack det värmer en mäklare med lång erfarenhet att man fortfarande efter så många år inte tappat greppet. Önskar er lycka till med ert nya boende. Otto Sjökvist
    2021-05-10 Verifierad kund
    Snabbt och smidigt hanterande av affären.
    Perfekt!
    2021-05-05 Verifierad kund
    Bra och vi kunde få bättre bud på huset
    2021-05-04 Verifierad kund
    Jag har sålt ett hus
    Jag blev väldigt bra bemött
    Förväntningarna var jättebra från försäljaren
    Mycket bra besiktningsman o fotograf
    Som beskrev huset med fina bilder.
    Mycket bra hjälp med försäljningen från
    Mäklaren
    2021-04-10 Verifierad kund
    Köpt hus ett hus i Blomstermåla.
    Mycket bra bemötande samt lättsam att ha och göra med.
    2021-04-10 Verifierad kund
    Köpt ett hus i blomstermåla.
    Mycket bra bemötande.
    2021-04-03 Verifierad kund
    Mäklare Michaela Carlson har varit hjälpsam och snabbt med allt.
    Tack
    2021-04-02 Verifierad kund
    Jag tycker inte kontakten med mäklaren har varit bra då det mesta har skett via sms. När jag behövt råd hur man ska tänka kring priser och bud, har mäklaren inte kunnat ge några råd utan bara ”vad tänker du?”. Vid visningar har jag inte fått någon känsla av att mäklaren varit så aktiv och försökt sälja in huset. Mäklaren har inte heller lyckats med att få igång budgivningen utan det var bara tur att det ens blev budgivning.
    Jag fick ett helt annat bemötande och stöd från Länsfastigheters mäklare, som jag kontaktade när jag var övertygad om att huset skulle förbli osålt.
    2021-04-01 Verifierad kund
    Vi köpte hus, Michaela Carlson var jätte snäll och hjälpsam. Jag tycker att hon hjälpte oss mycket och gav oss tips. Hon svarade snabbt när vi hade frågor, och var alltid nöjda med svaret.
  • skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    2021-03-17 Spontant omdöme
    Inte bra har ringt och sökt en mäklare utan att få svar
    Det var tråkigt att höra . Det är väldigt högt tryck på våra tel o det är svårt att svara när vi är i kundmöten. Vi rekommenderar att man söker oss på sms e Mail !
    Vi får givet vis anstränga oss att bli bättre !
    Tack för dina synpunkter !
    • Långemåla
    2021-02-28 Verifierad kund
    Jag har inte träffat henne någon gång vi har bara pratat i telefon och via mail. Så jag har svårt att uttala mig om henne.
    Hon måste vara väldigt upptagen då hon inte kunde hålla i visningen eller slutförande av köpet.
  • Elvisa S
    2021-02-12 Verifierad kund
    Vi köpte en bostad. Hon är duktig på sitt jobb och hjälpte oss genom vår affär snabbt och smidigt. Hon var trevlig och tillgänglig under hela processen.
  • Madeleine K
    2020-12-29 Verifierad kund
    Sålt en enplansvilla, Kan verkligen rekommendera Michaela ,hon va toppen, jätteduktig mäklare
  • Christoffer D
    köpte sitt hus med hjälp av Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2020-12-18 Verifierad kund
    Mycket positiv och engagerad mäklare. Jag köpte ett flerbostadshus av Otto.
    2020-12-17 Verifierad kund
    Vi har köpt en bostad. Hon är duktig på sitt jobb och hjälpte oss genom vår affär snabbt och smidigt. Hon var mycket trevlig och tillgänglig.
    • Fågelfors
    2020-12-15 Verifierad kund
    Sehr netter Agent, der mir reibungslos geholfen hat, obwohl ich in einem anderen Land war. klares Update. Ich bin sehr glücklich und kann Michaela weiterempfehlen.
    2020-12-08 Verifierad kund
    Har sålt en fastighet, ville att Otto Sjökvist skulle ta hand om försäljningen och det gjorde han. Det har varit och är ett bra bemötande av alla som har varit inblandade i visning, fotografering och besiktning av fastigheten samt av försälningen. Jag har hela tiden blivit informerad av hur intresset av huset varit på Hemnet.
    2020-12-06 Verifierad kund
    Michaela is absolutely professional. she is friendly and helpful even if I had a lot of questions. She represented the interests of the client as well as my interests. as I had never bought a house in Sweden before I was very grateful for her support. Best regards,
    Ingrid Roman from the Netherlands.
    2020-11-24 Verifierad kund
    Snabbt och smidigt kändes lite lätt stressad i vissa fall men annars bra bemötande och trevlig upplevelse
    2020-11-23 Verifierad kund
    Vi köpte ett hus av henne och de gick väldigt smidigt och hon va väldigt till mötes gående. Så är väldigt nöjd med henne.
    • Hammarglo
    2020-11-09 Verifierad kund
    Har köpt bostad.
    Blev trevligt bemött. Snabb affär.
    Kan starkt rekommendera.
    2020-11-06 Verifierad kund
    Bra beskrivning av fastigheten och mycket bra foton som gjorde att den fick mycket stor efterfrågan.