Alla kategorier Mäklare Kalmar Mönsterås Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mönsterås

Fastighetsbyrån Mönsterås

Storgatan 14, 383 30 Mönsterås — Visa karta

Letar du eller vill du sälja en fastighet i Mönsterås eller Högsby kommun? Vi på Fastighetsbyrån har kunskap och mångårig erfarenhet av bostadsmarknaden här i området och vi vet vad som krävs för att göra en lyckad affär.

Vi har full koll på potentiella köpare i området och vi jobbar aktivt med att uppdatera vårt spekulantregister. Marknadsföring av alla våra objekt är en annan aspekt vi är otroligt noggranna med och vi använder alltid flera kanaler.

Vi har öppet måndag till fredag och svarar gärna på dina frågor och funderingar kring bostad och boende i Mönsterås.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Mönsterås!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 298 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mönsterås

• 2019-03-05

Thomas N skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt en villa. En snabb affär allt fungerade bra. Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Thomas N
    Thomas, verkligen snabbt och smidigt! Stort grattis till er fina hus och er läckra utsikt över viken :)
  • Jonas V

2019-03-05

Jonas V skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag fick min villa på 125kvm såld på sju dagar och är verkligen supernöjd med hur
    Michael gick till väga med allt, kontakten mellan säljare, köpare och mäklare hade inte kunnat vara bättre, jag rekommendera Michael starkt! Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Jonas V
    Jonas, tusen tack! Jättekul! :) Hoppas ni inte köper hus i Oskarshamn utan köper av mig i Mönsterås Kommun istället ;)
  • 2019-02-20

Saber S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Helt ok , rekommenderas som mäklare. Läs mer
  • 2019-02-19

Robin J skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Dålig återkoppling, dåligt driv, kändes inte som han var så intresserad av att få ut mesta möjliga pengar för objekte.
    Dåligt helhetsintryck Läs mer
  • 2019-02-03

Robin L skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
  • 2019-01-23

Thomas B skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpte vårat parhus genom Dennis. Tycker att han va väldigt trevlig, driven och tillmötesgående.
    Hade man frågor som Han inte hade svar på skrev han ner å tog reda på svar åt en.

Här egentligen inget dåligt att säga om upplevelsen eller annat kring Dennis.
    Det ändå som gör att jag inte get högsta betyg är att saknade lite mer info inför inflytt när man köper hus för första gången. Tex att inte glömma ringa om sopor vatten fiber. Sådant som måste anmälas till kommun.
    Kom visserligen ett papper med info inför överlämningen. Men det va bara några dagar innan. Hade varit kanon med en liten lathund msn kunde fått vid skrivningen av kontrakten.

Annars bara positivt. Läs mer
    2019-01-24 Dennis T svarar Thomas B
    Hej Thomas. Trevligt att ni känner er nöjda med försäljningen. Jag tar även emot era synpunker ang div synpunker vad beträffande information ang olika abonnemanget på va osv. Jag lovar att jag ska bli tydligare och informera både köpare och säljare vad som ska göras inför tillträdet i god tid innan tillträdesdatummet. Mvh Dennis
  • 2019-01-19

Ann S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har köpt
    Kyrkvägen 6 i Fliseryd
    Michael var engagerad och han svarade snabbt på telefon och sms.
    Trevlig kille som inge förtroende Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Ann S
    Tusen tack goa vänner och varmt välkomna till Mönsterås Kommun och ert fantastiska hus, så charmigt så att det inte är klokt :)
  • 2019-01-12

Ann Christin S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt fritidshus för ombyggnad inför permanent boende. Intresserad, tillgänglig, praktisk vägledning, snabb respons och återkoppling. Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Ann Christin S
    Tusen tack och varmt välkomna om ni behöver tips och rådgivning :)
  • 2018-12-28

Karl-Johan E skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
  • Walid R

2018-12-13

Walid R skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Trevlig och duktig mäklare hjälpsam och har framgångsrik framtid Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Walid R
    Walid tack så mycket, du har trott på mig från första stund när jag började för 10 år sedan, det värmer :)
  • 2018-12-05

Anneli H skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Snabbt o enkelt att få hjälp att sälja en mindre villa.
    Trevligt bemött och fick saklig information Läs mer
    2018-12-05 Otto S svarar Anneli H
    Jag är glad att du är nöjd med din försäljning och med oss 😃👍
    Tusen tack för ditt fina omdöme !
    Varmt välkommen åter 👍😃
  • 2018-11-21

Dan K skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag tycker att ni gjorde ett utmärkt bra jobb.Allt gick väldigt bra hela resan.Vi fick information hela tiden om hur det gick med försäljningen av min brors hus. Läs mer
    2018-11-22 Otto S svarar Dan K
    Hej Dan ! Jag är jätte glad att du är nöjd med affären 😃 och att du fick bra info under försäljningen 👍
    Varmt tack för ditt omdöme o för en trevlig affär !
    Mvh Otto 😃
  • 2018-11-19

Burghard R skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag är mycket tacksam för Clara Ingvarsson att fastighetsaffären har gått så bra.

Uppgiften var mycket svår och Clara har lyckats med sitt personliga engagemang för att hantera fastighetsbranschen med ett utmärkt resultat.

Jag är väldigt nöjd med det kompetenta sättet hur människor arbetade här.

Tack, fastighetsaffärer i Sverige, jag skulle bara jobba med Clara Ingvarsson. Läs mer
  • 2018-11-18

Madeleine K skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi sålde ett småhus i Högsby. Så allra mest hade vi kontakt med Clara Ingvarsson, vilken vi var jättenöjda med! Otto S hjälpte till på slutet av köpet istället för Clara och det fungerade bra det också. Han bemötte oss också på ett bra sätt och vi upplevde honom som professionell. Läs mer
    2018-11-19 Otto S svarar Madeleine K
    Hej Malin !
    Tack för ditt fina omdöme , kul att du är nörd med oss o din affär ! Jag fick ju hoppa in lite på slute då Clara fick en liten söt flicka 👍😃 så hon är ju föräldrar ledig ett tag !
  • Dirk S

2018-11-18

Dirk S skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Hej wir waren sehr zufrieden mit Clara! Alles hat reibungslos funktioniert! Sehr empfehlenswert. Wir haben uns ein Ferienhaus in Kängsebo gekauft. Vielen Dank an alle die uns dabei unterstützt haben. Mfg.D.Schäfer /Lantri Läs mer
  • 2018-11-18

Ann A skrev om Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Har sålt ett enbostadshus. Bra och proffsigt bemötande vid försäljningen. Hanteringen av objektet skötte Clara, Ylva och Mikaela tidigare, med utmärkt resultat. Läs mer
    2018-11-19 Otto S svarar Ann A
    Hej Ann !
    Tack för ditt omdöme 👍😃det gläder oss att du är nöjd med oss o din affär 👍
    Mvh Otto 😃
  • 2018-11-15

Per Inge K skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jättefint bemötandet och kanonservice
    Priset kan diskuteras Läs mer
  • 2018-11-11

Karl-Gustav F skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    mycket professionellt ocg trevligt bemötande Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Karl-Gustav F
    Tack så hemskt mycket för det :)
  • 2018-11-05

Ingrid Ö skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har köpt en villa i Mönsterås och haft Dennis Törnblom som mäklare. Tidigare har vi både sålt och köpt hus men aldrig mött en mäklare med ett så gediget och närvarande bemötande. Han har varit nåbar, i alla lägen förklarat vart i processen vi varit, efter slutligt köp hållit alla avtalade tider och gjort alla förberedelser för att avslutet skulle gå så smidigt som möjligt. Vi är 100% nöjda! Läs mer
  • 2018-11-03

Jane K skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi är helnöjda med allt vid försäljningen av vår bostad. Vi har fått tips, råd och hjälp med allt från fotografering, visning och handlingar. Dennis är lugn och noggrann. Läs mer
  • 2018-10-08

Niclas J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt villa.
    Bra bemött och genomfört av säljare som levde upp till våra förväntningar. Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Niclas J
    Härligt, alltid välkomna åter ! :)
  • 2018-10-07

Ann D skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Dennis är en mycket korrekt och pålitlig mäklare med en tydlig serviceinriktning mot kunden. Läs mer
  • 2018-10-07

Sofia S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt 1 1/2-plansvilla.

Bra bemött av mäklaren. Trevlig. Han ställde in kommande visningar efter att vi lagt ett bud som säljaren accepterat så det var vi tacksamma för. Läs mer
    2018-10-08 Michael S svarar Sofia S
    Tack själv Sofia :) Och nu är det snart dags för nyckelöverlämning, kul !! :)
  • Max T

2018-10-04

Max T skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    En kunnig, professionell och engagerad mäklare som brinner för att sälja bostäder på landsbygden och framförallt ligger hans hjärta lite närmare bostäder i Mönsterås kommun. Michael är en mäklare med både humor och personkännedom som vill att människor ska hitta hem Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Max T
    Tusen tack Max, alltid välkommen :) Jag gör alltid mitt bästa och har kul :)
  • 2018-10-03

Larissa R skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    alltid snabb svar, alla frågor besvarar så nogran som mögligt,
    trevlig och hälpsam Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Larissa R
    Tusen tack:). Hoppas allt är bra med dig och lycka till med huset!
    MVH Clara
  • 2018-10-01

Jim R skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Dennis har skött sina delar bra och kommunicerat med oss som säljare och köpare på ett tydligt sätt. Läs mer
  • 2018-09-28

Thomas N skrev om Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra mottagande. Hela affären gick bra från början till slut. Läs mer
    2018-09-28 Otto S svarar Thomas N
    Tack Tomas för ditt positiva omdöme 😃
    Kul att du är nöjd med oss o din affär 👍
    Varmt välkommen åter !
  • Marianne E

2018-09-27

Marianne E skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mycket trevlig, kompetent och engagerad mäklare. Dessutom väldigt social med ett stort kontaktnät. Michael är alltid tillgänglig och svarar snabbt - alltid med glädje och humor. Tack för all hjälp med försäljningen av pappas hus. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-09-28 Michael S svarar Marianne E
    Tack för den fina rekommendationen Marianne, att hålla i försäljningen av pappas hus var bara trevligt och smidigt med dig som kontaktperson! :)

Thomas T skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sommarstuga
    Via anbud och bra återkoppling.
    Bra bemötande med respekt från mäklare
    Förväntade mig korrekt bemötande. Detta blev både korrekt och kunnigt.
    Kan rekommendera denna mäklare till andra köpare. Läs mer
    2018-09-26 Michael S svarar Thomas T
    Thomas tack för rekommendation ! Trevligt att göra affär ! Välkommen till Oknö ! Vi ses på ön "nästan granne" !

Märta N skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Efter en längre tids letande har vi nu köpt ett hus. Allt gick smidigt och bra! Läs mer
    2018-09-26 Michael S svarar Märta N
    Där kommer ni att trivas med fin sjöutsikt i Timmernabben ! Trevligt att göra affär med Er !

Madelene O skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag och min sambo har köpt ett hus av Clara och vi är väldigt nöjda med hela affären. Bemötandet var toppen från både Clara och Ylva som hade visningen. Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Madelene O
    Tack snälla:). Hoppas ni trivs bra i ert nya hus! MVH Clara
  • 2018-09-24

Christer S skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    I våra kontakter med Dennis har vi upplevt att han agerar mycket professionellt, klart och tydligt samt med en glad och trevlig attityd! Läs mer
  • 2018-09-23

Niklas J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålde huset genom denne mäklare och det var en enbart positiv upplevelse!
    Trevligt, kunnig och tillmötesgående.
    Jobbade snabbt, men noggrant, med att samla information och höll mig hela tiden uppdaterad under försäljningens gång! Läs mer
    2018-09-23 Michael S svarar Niklas J
    Tack så mycket Niklas ! Det var verkligen kul att sköta din försäljning :)
  • 2018-09-23

Niclas P skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra, trevlig och framförallt kunnig mäklare ! Rekommenderas ! Läs mer
    2018-09-23 Michael S svarar Niclas P
    Tack så mycket Niclas 👍 Kunnig och påläst är viktigt!
  • 2018-09-21

Mathilda G skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    En mäklare som både är trevlig , lättsam och som gör sitt jobb riktigt bra ✨ Läs mer
    2018-09-21 Michael S svarar Mathilda G
    Tack Mathilda ! 😀 Kul att vara er mäklare vid köpet ! Tacksamt att vara er mäklare igen ! 🙏
  • 2018-09-18

Rolf M skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Positivt bemötande,snabb hjälp med avslutande av affär. Nogrann,tydlig .Rekommenderas Läs mer
  • 2018-09-16

Inger J skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Jag är mycket nöjd med trevligt bemötande och upplägg vid försäljning av min villa. Läs mer

Tommy K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi köpte en villa med stor tomt i härliga Timmernabben.

Bemötandet av Michael Sjöholm var förstklassig. Han hade en välkomnande attityd och lät oss nästan känna oss som hemma redan på visningen.

Vi förväntade oss kunnighet och skicklighet men detta var över förväntan, vi fick det där lilla extra. Vi kände att Michael var VÅR mäklare. Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Tommy K
    Det värmer, det värmer verkligen, huset är perfekt för er och nu en söt bebis i huset ! Grattis till allt :) !

Monica B skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt sommarstugan och blev trevligt bemött. Hade inte så stora förväntningar på att få den såld så snabbt men vi hoppades på ett hyfsat pris naturligtvis. Den såldes mycket snabbare än vad vi hade trott och dessutom till ett bättre pris. Michael var väldigt trevlig att ha att göra med, kan rekommenderas. Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Monica B
    Tack för rekommendationen, jätteroligt :) !

Annelott H skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi har sålt Drageryd 503 med professionell mäklare. Vi har köpt Dammvägen 5 Högsby med hjälp av samma mäklare. Hon har vägledet oss igenom både säljt och köpt med sin expertis som vi är oerhört tacksamma för Informationen har varit topp. Så bra jobbat till både Clara & hennes assistens Ylva Vi kommer anlita Clara om det skulle behövas i framtiden igen Mvh Annelott & Mikael Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Annelott H
    Tusen tack:). Ni är så välkomna åter;). Hoppas ni ska trivas riktigt bra i ert nya hus. Mvh Clara
  • 2018-09-13

Sven-Olof A skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpt gammalt hus i Ålem. Allt var bra och positivt. Läs mer
    2018-09-13 Michael S svarar Sven-Olof A
    Härligt Sven-Olof ja det var lättsamt och trevligt med dig som köpare :)
  • Daniel O

2018-09-13

Daniel O skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpte mindre villa.

Blev vänligt och professionellt bemött. Kunnig och förklarade tydligt.
    Ville kunna informera om allt relevant för fastighetsaffären.

Inga egentliga förväntningar. Men positivt hela vägen. Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Daniel O
    Tack snälla Daniel! Hoppas att ni trivs i ert nya hus:)! Mvh Clara

Yvonne H skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Sålt mitt fritidshus! Fick ett personligt och förtroendefullt bemötande av min mäklare! Läs mer
    2018-09-12 Michael S svarar Yvonne H
    Tack Yvonne, att ha er som säljare var ett nöje! Även när ni köpte förstås, Oknö kommer att sakna er, och saknar ni Oknö så ska jag ordna ett trevligt fritidshus åt er igen :) /Michael

Jimmie K skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Bra människa lätt att prata med,tar sig tid med kunderna, saklig ,påläst stod upp till de förväntningar som jag hade Läs mer
    2018-09-12 Michael S svarar Jimmie K
    Tack Jimmie, känns gott att läsa din rekommendation! Grattis till ditt hus, jag är helt säker på att du kommer att få det snyggt med dina planerade förbättringar och det ska bli roligt att se!/Michael

Daniel S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Personligt och varmt bemötande, visade ett genuint intresse för oss, våra tankar och våra önskemål. Läs mer
    2018-09-12 Michael S svarar Daniel S
    Tack Daniel det var så trevligt att vara er mäklare, önskar er allt gott framöver/Michael
  • 2018-09-11

Monica B skrev om Clara Ingvarsson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Professionellt bemötande och utfört arbete. Jag har köpt villa m h a henne. Enbart positivt. Läs mer
    2018-10-04 Clara I svarar Monica B
    Tack snälla:). Ha det så bra och lycka till med allt! Mvh Clara
  • 2018-09-11

Evelina S skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Upplevde att mäklaren var väldigt professionell, tillmötesgående, kunnig och personlig. Har känts tryggt i bostadsköpet. Läs mer
    2018-09-11 Michael S svarar Evelina S
    Roligt Evelina ! Tack för det fina betyget ! Trygghet är viktigt i denna stora affär !

Martin L skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Vi hade ett bra väldigt bra samarbete med Michael Sjöholm. Lyhörd och otroligt hög service! Läs mer
    2018-09-09 Michael S svarar Martin L
    Stort tack Martin härligt ! Tack för de!

Ann D skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Mikael Sjöholm hjälpte oss att sälja vårt hus på ett fantastiskt bra sätt och vi är så nöjda! Mikael är en sällsynt fin och trevlig mäklare med stor proffsighet i allt. Han visar stor omtänksamhet och inkännande med sina kunder. Och i hans sällskap trivs man och känner trygghet i hans ageranden i allt!
    Mikael är den bästa mäklare man kan anlita och vi kan varnt rekommendera honom till andra! Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Ann D
    Oj oj, här blir man ju tårögd :) ! Danell, ni är också bäst !!

Peter J skrev om Michael Sjöholm en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    Köpte sommarstuga.
    Riktigt trevlig bemöttande och en härligt energi . Läs mer
    2019-03-05 Michael S svarar Peter J
    Härligt Peter, vi ses ! :) Behöver ni rådgivning finns jag alltid här!

Storgatan 14, 383 30 Mönsterås