Fastighetsbyrån Mönsterås

Letar du eller vill du sälja en fastighet i Mönsterås eller Högsby kommun? Vi på Fastighetsbyrån har kunskap och mångårig erfarenhet av bostadsmarknaden här i området och vi vet vad som krävs för att göra en lyckad affär.

Vi har full koll på potentiella köpare i området och vi jobbar aktivt med att uppdatera vårt spekulantregister. Marknadsföring av alla våra objekt är en annan aspekt vi är otroligt noggranna med och vi använder alltid flera kanaler.

Vi har öppet måndag till fredag och svarar gärna på dina frågor och funderingar kring bostad och boende i Mönsterås.

Välkommen till Fastighetsbyrån i Mönsterås!

462 omdömen om Fastighetsbyrån Mönsterås

Sedan starten hos Reco 2013
  • köpte sitt hus med hjälp av Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    • Hornsö
    2023-01-07 Verifierad kund
    Michaela var mycket hjälpsam och snabb med att svara på alla våra frågor om huset. Hon funderade också på praktiska saker eftersom vi fortfarande bor i Nederländerna. Under visningen hjälpte hon till och med att gräva upp vår bil ur snön! Vi är mycket nöjda med denna mäklare och rekommenderar henne varmt!

Sylvie och Michel från Nederländerna
    2022-12-14 Verifierad kund
    Jag personlig tycker att bemötande var ur uselt och direkt avvisande, att stå med mobilen i handen vid mottagandet inger inget förtroende. Michaela har inte läst på om fastigheten på ett sätt som kan ge förtroende, vi har flera bekanta i området som har haft Michaela och samtliga oberoende av varandra har de uppgivet att hon verkar mera intresserat av häststallet än att ta hand om kunder. Vi har tittat på en annan fastighet det var en besvikelse då det inte var städat inför visning, att gå runt i fastigheten utan sko på sig var inte lämplig väldig smutsig.
    Vi kommer inte att anlita Michaela Carlson om vi ska sälja fastigheten i ruda i framtiden. väldig dåligt bemötande.
    2022-12-09 Verifierad kund
    jag kände mej alltid trygd i hennes händer. Hon behandlade mej och mina önskemål med respekt och vändlighet. Skönt att hon finns för mej 😁👍🏻
    Tack Ulla för ditt fina omdöme! <3 Michaela Carlson
  • köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2022-12-08 Verifierad kund
    I stort fungerade visningarna och kontakten bra. Mäklaren uteblev vid ett uppgjort visningstillfälle. Vid den inställda visningen hade vi med oss en byggnadskunning person som skulle hjälpa oss titta på fastigheten. Blev lite snopet när mäklaren inte kom till den avtalade tiden. Ska sägas vi totalt har varit på fyra visningar av huset. Redan från början efterlyste vi en energideklaration av huset. Efter en del frågor och påtryckningar gjordes en sådan. Vi tycker den skulle har varit gjord från början. Mäklaren har under hela tiden upplevts som öppen vid våra frågor och synpunkter. Till slut blev vi nöjda och kom överens om ett köp av fastigheten.
  • köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2022-12-05 Verifierad kund
    Vi blev trevligt bemötta. Vi hade inga speciella förväntningar och mäklaren gjorde ett professionellt jobb. Särskilt uppskattade vi att mäklaren verkade ha en god kontakt med säljaren (ett dödsbo), varför våra önskemål blev väl tillgodosedda.
  • sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2022-12-04 Verifierad kund
    Mäklaren Dennis Törnqvist är en alldeles toppen mäklare, på alla sätt..
    Mycket proffisionell men även mänsklig
    Mvh Carina Bjelkevik Johansson
    Tack Carina för det fina omdömet 👍😃
    Det gläder mig mycket att du är nöjd med vårt arbete !
    Mvh Dennis 😃
    2022-11-25 Verifierad kund
    Kommunikationen var inte bra, ibland via e-post, ibland via SMS, ibland på svenska, ibland på engelska.
    Vi fick knappt någon information om köpobjektet.
    Våra frågor besvarades sällan, mycket svår kommunikation, via sms och mail eller under visningen
    Anbudsprocessen var också mycket svår eftersom inte alla våra anbud accepterades.
    Vi köpte fastigheten, men vet knappt något om den.
    Trots en överenskommelse om ett slutpris med ägaren hölls anbudsförfarandet öppet i veckor. Detta förstör köparen psykologiskt.
    Hej Sebastian! Ledsen att du inte är nöjd :-( Jag ska ta åt mig era synpunkter! :-) Tyvärr kan jag som mäklare inte styra över anbudsprocessen utan det är säljaren som gör detta. Jag förstår hur ni känner! Michaela Carlson
  • Matthias L
    2022-10-31 Verifierad kund
    Top.
    Hochprofessionell.
    Immer dran auch wenn viel zu tun.

Super Exposés.
    Thank you Matthias !!!! :-) Happy to sell one more house to you! See you soon! =) Michaela Carlson
    2022-10-24 Verifierad kund
    Vi är nöjda med bemötande från Otto. Nu blev det som tur va en snabb affär så vi hade inte så mycket kontakt.
    Otto är glad och trevlig.
    Tack för gott samarbete :-) Det var mycket trevligt att få vara er mäklare !
    Vi ses på tillträdet !
    Otto Sjökvist
  • sålde sitt hus med hjälp av Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2022-10-03 Verifierad kund
    Bra bemötande av mäklaren.
    Levde verkligen upp till vad vi förväntade av husaffären.
    Tack Mats för erat omdöme! Roligt att jag lyckades nå upp till era förväntningar! =) Michaela Carlson
    2022-09-30 Verifierad kund
    Michaela helped us very well in the process of buying our house in South Sweden.
    The deal was done within a few days! Which is remarkable considering we lived abroad at that moment. She is quick in her response, has a lot experience in her expertise and works in a proactive manner. We would recommend her to our acquaintances.
    Hi Danny! I am happy to read your text! Thank you! =) Michaela Carlson
  • köpte sitt hus med hjälp av Erika Axtelius en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    • Fliseryd
    2022-09-30 Verifierad kund
    Trevlig professionell och hjälpsam
    Tack för ditt fina omdöme, kul att du är nöjd! Erika Axtelius
    2022-09-08 Verifierad kund
    Hon va trevlig. Lätt att få kontakt med. Haft mycket sms kontakt. Sen kan vi ju inte lasta henne för att flera visningar blev inställda pga dåligt intresse.
    Hej Lars! =) Tack för erat omdöme! Hoppas ni trivs i er nya bostad! Michaela Carlson
    2022-09-08 Verifierad kund
    Michaela is a very professional real estate agent. Only because of her engagement we can buy our house. She is always ready to help and total reliable. She took care of the organization and handling before,- during and after the purchase. We loved to work with her. We can heartily recommend you and always again....:-))
    Thank you for your nice review Claudia! I am glad that together we found a house that suited your wishes! :-)) Michaela Carlson
    2022-09-08 Verifierad kund
    Hon verkar bra, Hon är aktiva
    Tack Assekou för ditt omdöme =) Michaela Carlson
    2022-09-06 Verifierad kund
    Bra bemött utan krångel.

Att vår fastighet blev såld till rätt pris och till rätt köpare. Vilket resultatet blev, kunde inte bli bättre.

Michaela har många järn i elden, trots detta kändes det att hon brydde sig om oss, bra.
    Tack Stig för erat fina omdöme! =) Önskar er allt gott! Mvh Michaela Michaela Carlson
    2022-09-04 Verifierad kund
    Mäklaren var väldigt trevlig och bemötte oss med respekt. Hon var väldigt bra på att förklara alla detaljer och medgav en trygghetskänsla hos oss.
    Tack så mycket för det fina omdömet! Jag hoppas att ni ska trivas i huset men det är jag övertygad om att ni kommer att göra:) Erika Axtelius
    2022-08-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande
    Små förväntningar, men det överträffade allt.
    Saknade brusfria samtal viket blev lite stressande
    Tack Lilian för erat fina omdöme! =) Brusa i telefon kan vara ett problem! Dagens teknik=)

Önskar er allt gott! Mvh Michaela
    Michaela Carlson
  • sålde sitt hus med hjälp av Erika Axtelius en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2022-08-15 Verifierad kund
    Det kändes bra direkt med Erika, hon skötte affären utmärkt!
    Vi hade mycket kontakt över telefonen med uppdateringar vad som hände, Erika svarar snabbt och är lyhörd.
    Jag kommer anlita henne igen i framtiden vid eventuell försäljning.
    Tack så mycket Anna-Lena! Så roligt att få hjälpa dig med försäljningen. Ha det bäst! Erika Axtelius
    • Oknö
    2022-08-12 Verifierad kund
    På ett väldigt bra och sympatiskt sätt, lätt att få förtroende för Erika.

Hon gjorde en väldig träffsäker värdering av huset.

Hon svarade snabbt på telefon och förtydligade vad inte var klar över. på det hela taget gjorde hon ett väldigt bra jobb
    Tack för det fina omdömet! Så roligt att det blev en sån lyckad affär. Ha det gott! Erika Axtelius
    2022-08-11 Verifierad kund
    Mycket trevlig, förstående mäklare! Hon uppdaterade bra under processen och var alltid lätt att få kontakt med och återkopplade alltid efter frågor som hon kollat upp m.m.
    Hade inte önskat en annan mäklare!

Kanon! Högsta betyg!
    Wow vilket fint omdöme! Stort tack! Jag hoppas att ni ska trivas i det nya huset men det är jag övertygad om att ni kommer göra :) Ha det gott! Erika Axtelius
    2022-08-04 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, men jag upplevde att hon var lite svår att få tag på ibland. I övrigt hade jag inte så mycket kontakt med mäklaren.
    Tack för ditt omdöme =)! Hoppas du trivs i din nya bostad! Michaela Carlson
  • Åsa Maria K
    • Grönskåra
    2022-08-02 Verifierad kund
    Vi fick genast stort förtroende för Michaela och hon gjorde ett utmärkt jobb med att sälja vårt hus. Hon visade sig kunnig och skicklig på sitt jobb och är mycket trevlig! Vi är mer än nöjda!
    Tack Åsa för erat fina omdöme! Tack för en supertrevlig affär! Allt gott! / Michaela Michaela Carlson
    2022-06-19 Verifierad kund
    Min erfarenhet är att Michaela har tagit ansvar för hela affären, från start till mål, på ett mycket professionellt sätt. Jag upplever att försäljningen har gått väldigt smidigt, eftersom hon kan marknaden, är serviceinriktad och kommunikativ.
    Stort tack för erat omdöme! Det värmer! =) Michaela Carlson
    • Ålems Kyrkby
    2022-06-09 Verifierad kund
    Blev väldigt positivt och vänligt bemött.
    Har inga tidigare erfarenheter av mäklare.
    Men NN har varit tydlig och skickat information snabbt både via sms och telefon.
    Är mycket nöjd över hur försäljningen fungerat.
    • Ålems Kyrkby
    2022-06-09 Verifierad kund
    Erika har varit tillmötesgående från första kontakten och genom hela affären. Vi är nöjda med upplevelsen.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Hon är vänlig och duktig på sitt arbete!
    Tack Debesom för ditt omdöme och jag hoppas ni trivs i erat nya fina hus! Michaela Carlson
    2022-05-18 Verifierad kund
    Bra och trevlig mäklare. Rekommenderar jag gärna till andra husletare.
    Tack Ove det gläder mig att du är nöjd
    Med oss på Fastighetsbyrån 😃👍
  • Amanda C
    köpte sitt hus med hjälp av Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
    2022-05-18 Verifierad kund
    Vi har fått ett mycket bra bemötande från början , både digitalt och när vi har mötts. Han är öppen, tydlig, pedagogisk och informativ. Han har uppenbarligen mycket erfarenhet i branschen och känner området väl, samtidigt som han är beredd att dela med sig av sina kunskaper. Dessa egenskaper var precis de som vi önskade och förväntade, så vi är rätt nöjd!
    Hej Amanda !
    Tack för ett mycket trevligt möte o kontrakts skrivning 👍😃
    Tusen tack 🙏 för ditt fina omdömen det värmer ☺️ Ser fram emot att se er på
    tillträdet ! Välkomna till Småland o Blomstermåla 😃
    2022-05-17 Verifierad kund
    Otto är alltid mycket trevlig och glad! Jag ångrade min försäljning på hösten och väntade till våren, inga problem. Otto känns kunnig och jag känner stort förtroende för honom, både till mej och till kunden.
    Hej Anette !
    Det var ett mycket trevligt kontrakt i går
    Jätte gott fika o glada köpare , det kan inte bli mycket bättre 👍😃
    Tack för ditt fina omdöme !
    Otto 😃
    2022-05-12 Verifierad kund
    Utmärkt trevligt bemötande och mycket bra känsla och god uppfattning av marknaden för fastigheten Älmhultsbro 105.
    Jag är mycket nöjd med Michaels insats vid försäljningen.
    Tack Lennart för ditt fina omdöme! =) Michaela Carlson
    2022-04-29 Verifierad kund
    Bra bemötande! Kanske lite mera info under tiden före försäljning. För övrigt helt ok 👍
    Hej Margareta !
    Tack för ditt omdöme 👍😃
    Jag håller med dig info o kommunikation
    Är ett utmanande område där blir man aldrig full lärd 👍jag är glad att du är nöjd 😄
    2022-04-26 Verifierad kund
    Vi har haft en jättebra upplevelse av försäljningen. Erika har varit lyhörd, bra på kommunicera och gjort det vi förväntar oss av en bra mäklare.
    2022-04-25 Verifierad kund
    vi är jätte nöjda! Snabba puckar och bra återkoppling.
    • Mönsterås
    2022-04-14 Verifierad kund
    trevlig ,lätt att prata med . bra samarbete
    Tack Christer 😃 önskar er en ricktigt
    Glad Påsk 🐣
    2022-04-09 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande och mycket enkel process.
    Allt flöt på utan konstigheter från start till mål.
    Precis så bekväm man vill att en husförsäljning ska vara.
    Haj Markus !
    Tack för ert omdöme roligt att ni är nöjda med oss 👍😃 önskar er en Glad Påsk 🐣
    Vi syns på tillträdesdagen 👍
    2022-03-26 Verifierad kund
    Mycket proffsigt och vänligt bemötande.
    Tack Kenneth för ditt omdöme 👍😃
    Det gläder oss att ni är nöjda !
    Vi ses på Tillträdet !
    Mvh Otto 😃
    Fastighetsbyrån
    2022-03-26 Verifierad kund
    Trevlig mäklare med gott bemötande och bra service.
    Tack Alex 😃 grattis till er fina fastighet
    Det blir ett fint projekt där era barn kan växa
    Upp i en fantastisk miljö
    2022-03-16 Verifierad kund
    bra och lätt att få tag i. en smidig affär
    Hej Gabriel ! Tack för att du tog dig tid att ge en rek. Det gäller oss at du tyckte att allt gick smidigt 👍😃 Otto Sjökvist
    • Hammarglo
    2022-03-05 Verifierad kund
    Tillmötesgående med fullständig koll på allt. Sådan smidig affär kan man inte annat, än vara mycket nöjd.
    Vad glad jag blir att du är nöjd med din affär o oss 👍😃
    Tackar allra ödmjukast 🙏
    Tack Andreas 👍
    Lycka till med huset 🏠
    Mvh Otto 👍😃
    2022-02-07 Verifierad kund
    Bemötandet var toppen från första början och hon levde upp till förväntningarna med råge.
    Mycket trevlig men det kändes som hon hade lite för mycket objekt igång samtidigt så lite avlastning hade hon nog behövt för att kunna maxa även det sista :)
    Tack Peter för erat omdöme och vad roligt att jag levde upp till era förväntningar! Roligt att höra! =) Michaela Carlson
    2021-12-30 Verifierad kund
    Pålitlig. Michaela Carlson rekommenderade ett hus som vi letade efter. Snabba och enkla svar! Tydlig rekommendation
    Tack Jan för erat omdöme, det gör mig glad! Michaela Carlson
    2021-12-22 Verifierad kund
    :-)! Tack Tony för erat omdöme! Michaela Carlson
    2021-12-22 Verifierad kund
    Jag upplever Michaela som väldigt behaglig att ha att göra med. Bra energi. Huset blev sålt och jag är helnöjd :)
    Tack Oscar för erat omdöme! Hoppas du trivs i din nya bostad! Michaela Carlson
    • Torp
    2021-12-21 Verifierad kund
    Duktig snäll trevlig seriös kunnig
    Tack Joanna för erat omdöme! =) Hoppas ni trivs i eran bostad! Michaela Carlson
    • Fagerhult
    2021-12-20 Verifierad kund
    communication was friendly, quick answers and solution oriented
    Thank you Mark for your answer! =) Michaela Carlson
    • Grönskåra
    2021-12-08 Verifierad kund
    Bra kommunikation och alltid till hands vid frågor och funderingar. Rekommenderas starkt. Vi är supernöjda.
    Tack Alexandra för erat omdöme! Vad roligt att ni är nöjda! Hoppas ni trivs i er nya bostad! :) Michaela Carlson
  • Ann R
    2021-12-06 Verifierad kund
    Vi blev bemötta på bästa sätt.
    vi har anlitat Fastighetsbyrån då vi köpte huset på Hagliden så våra förväntningar var höga att bli hjälpta även nu vid försälningen.
    Michaela hjälpte oss både med värdering och utgångspris.
    vi önskade en kort försäljningsperiod och hon fann en köpare inom en vecka som dessutom bjöd över utgångspriset. Vad mer kan man begära. Hon har gjort ett toppenjobb för oss och vi rekommenderar henne till det bästa.
    Varmt tack till henne.
    Hälsningar,
    Ann och Nico.
    Hej Ann! Tack för erat omdöme. Mycket glad över att jag lyckades hjälpa er på bästa sätt! Hoppas ni trivs i er nya bostad. Michaela Carlson
    2021-11-18 Verifierad kund
    och en speciell person, hon är väldigt bra.
    Tack Ciro för erat omdöme! Jag hoppas ni trivs i er nya bostad och i Högsby! Michaela Carlson