Fastighetsbyrån Sunne

Fastighetsbyrån Sunne

I hjärtat av Fryksdalen ligger den sagolika orten Sunne. Här är det nära till allt och boendemässigt finns alla alternativ: bostadsrätter, torp, villor eller till och med herrgårdar!

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar fastigheter i hela Sunne kommun och vi jobbar alltid med personligt engagemang och utifrån dina förutsättningar och behov. För dig som ska sälja är vi noggranna med marknadsföringen och ser till att ditt objekt syns i olika kanaler för bästa exponering. Du som letar bostad i Sunne kan vara säker på att hitta ett brett utbud genom oss och vi finns med dig genom hela köpprocessen, om du vill.

Kom gärna förbi på vårt kontor och ställ dina bostadsfrågor direkt till oss, eller kontakta oss för en fri värdering! Välkommen!

Läs vad 522 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sunne 2

2021-05-07
    Har letat efter en fastighet i Sunne en tid.Blev intresserad av den här , inne i Sunne. Hade en del frågor o det fick jag hjälp med . Har även haft lite funderingar efter vi skrivit och lämnat handpenning. De ringde alltid upp mej så fort de kunde . Allt gick smidigt . Jag är väldigt nöjd . Sen fick vi blommor när affären var klar , och det gjorde mej väldigt glad !
    2021-04-12
    Köpt skogsfastighet.
    Mycket bra bemötande och handläggning.
    Enbart positivt.
    2021-04-07
    Proffsigt och trevligt bemötande samt snabb affär
    2021-04-04
    Köpt bostad. Villa.

Bra bemötande, mäklare och fastighetsbyrå levde upp till våra förväntningar.
    2021-03-04
    Proffsigt skött från början till slut, behjälplig på alla sätt å vis när vi sålde vår fastighet.
    2021-03-03
    Skogsfastighet. Bra bemötande.
    • Östra Ämtervik
    2021-02-27
    Försäljningen var trög i början men slutbudgivningen gick jättebra.
    Jag fick ut det priset jag vill ha och fick sålt till en lämplig köpare
    2021-02-04
    Sålt fastighet, blev bemött på ett professionellt sätt av mäklare. Förtroendeingivande och kunnig! Alltid till hands samt ödmjuk inför sitt uppdrag.

Jag är mycket nöjd med min mäklare kan verkligen rekommendera Martin till alla som ska sälja eller köpa fastighet .

/Anette Johansson
    2021-01-19
    Hej, hittills är jag mycket nöjd med det stöd du fick när du köpte vårt fritidshus. Vi väntar nu otåligt på vårt fastighetsregister. Då är allt underbart!
    2021-01-09
    Jag har sålt mitt hus å har bara positiva saker att säga om allt faktiskt.
    2020-12-30
    Bra och kunnig personal köpet av fastigheten gick bra och smidig
  • köpte en tomt med hjälp av
    2020-12-12
    Köpt bostad av Fastighetsbyrån! Varmt bemötande och trevlig personal!
    2020-12-07
    Köpt hus. Mäklaren var bra, har gjort affärer med dom flera gånger. Men lite besvärligare nu med dessa corronatider, men allt har fungerat ändå.
    2020-11-28
    Jag köpte en fastighet i Kymstad, Gräsmark. Allt funkade bra.
    2020-11-21
    Har sålt ett skogsskifte.

Ett trevligt bemötande av kunnig personal.

Att få ut mesta möjliga av affären.

Fick ut mer än jag förväntade mig. Att affären drar ut på tiden kan inte mäklaren hjälpa. Lantmäteriet tar ju en kö på 7 månader innan de utser en handläggare på ärendet. Därefter kan det ta några månader innan affären är helt avslutad.
  • Mile P
    köpte sitt hus med hjälp av
    2020-10-30
    Har köpt bostad via Fastighetsbyrå i Sunne och mäklaren var mycket bemötande och hjälpsam på alla områden. Mäklaren gjorde tom mer än det krävdes av honom allt gick så smidigt utan några alls konstigheter och tveksamheter. Jag kan varmt rekomendera Fastyghetsbyrå i Sunne och min mäklare i denna Affär Martin.
    2020-10-23
    Bra kommunikation!
    Han har hört av sig och bekräftat skickade sms. Tagit kontakt när något nytt framkommit. Kunde varit något mer tydlig kring Säljcoachen, förutom att "där kan du se allt". Missade till exempel att avtalet låg där för ögna igenom i förväg.
    2020-10-22
    Trevlig mäklare.
    Dålig på återkoppling.
    En del slarvfel i dokumenten.
    2020-10-22
    Sålde en villa. Trevlig tillmötesgående. Jag hade förväntad mig att bli bemött på ett professionellt sätt . Mina förväntningar blev uppnådda till 100 procent.
    2020-10-21
    Proffsigt och engagerat bemötande i samband med försäljning, nu väntar vi bara på tillträde två månader bort för att känna att allt är klart :)
    2020-10-01
    Allt kändes kanonbra!! köpte ett litet skogsifte. Alla förväntningar blev uppfyllda. Tack för allt!
    2020-10-01
    Sålt ett hus på landet. Bra mäklare.
    2020-09-21
    Köpte villa. Inga konstigheter, allt bra. Gillade att det inte ”såldes” in någonting. Han var bara där som hjälp, vilket är bäst!
    2020-09-17
    Ni vill säkert inte ha mitt svar och min man har dessutom svarat. Men ingen första kontakt trots att jag bett om visning. Det blev en administratör som istället visade huset då jag ringde kontoret. Vid avtalsslrivming hade jag informerat om att jag inte skulle delta, detta var helt bortglömt då avtal träffades. Istället ringde mäklaren upp mig tre ggr trots att jag då berättat att jag satt på digital begravning/ minnesceremoni. Men vi är mkt nöjda med huset!!!
  • Per Åke H
    köpte sitt hus med hjälp av
    2020-09-16
    Usel handläggning och skrämmande dålig återkoppling. Kommer aldrig använda denna mäklare igen.
    2020-09-15
    Mäklaren viste 0 interesse, svarade inte på henvendelser uten å bli purret, gjorde flere feil.
    2020-09-15
    Köpt 3 hus genom fbyrån nu och alltid lika nöjd 👍 har värderat flera gånger och lika bra där också.
    Väldigt nöjd.
    2020-08-04
    Jag har köpt ett hus. Mäklaren är väldigt behjälplig och duktig tycker jag.
    Jag är nöjd över min affär samt över mäklarens bemötande.

Jag är väldigt tacksam!
    2020-07-27
    Jag har köpt en bostadsrätt med 2 rok, ca 60kvm. När jag var och tittade på lägenheten så var det mäklarassistenten som visade (privat, före visning) och hon var jättetrevlig. Det var även hon som var med vid tillträdesdagen. Mäklaren har varit trevlig och hjälpsam men väldigt upptagen och inte så tydlig. Fick senare veta att hon var på semester vilket både hade underlättat och gjort att jag haft större förståelse för komplikationerna om jag fått veta det från början.

I och med att detta var mitt första bostadsköp så hade jag ingen koll på hur processen fungerar, vad som krävs av mig och vad jag bör ställa för frågor. Jag hade känt mig lugnare om mäklaren hade varit mer tillgänglig på telefon för att svara på frågor och allmänt mer förstående för att allt detta är nytt för mig.

Överlag är jag ganska nöjd med hjälpen jag fått och det löste sig tillslut, trots stress och krångel. Det hade nog varit enklare om mäklarassistenten tagit över från första början efter den privata visningen.
    2020-07-23
    Salg av fritidshus. Veldig ryddig og god orientering fra megler. Mine forventninger var et godt prospekt som resulterte i en god pris på kort tid. Megleren innfridde det jeg forventet meg. Salget av fritidshuset gikk på kort tid, og hele tiden fikk jeg en god orientering om de forskjellige bud. Etter siste bud fikk jeg god orientering av megler hvordan jeg skulle forholde meg videre. Er veldig fornøyd med megler og fastighetsmäklaren .
    • Östra Ämtervik
    2020-07-09
    Jag köpte en sommarstuga. Jag blev utomordentligt väl bemött och servicen från mäklarens sida var mer än man kan begära - med beröm utmärkt. Förväntningarna eller hellre önskemålet var att få köpa aktuell sommarstuga och det gick i hamn.
    Allt fungerade alldeles utmärkta, från första kontakten tills affären var avslutad.
    2020-07-07
    Sålt mitt hus med nöjt resultat
  • sålde sin lägenhet med hjälp av
    2020-06-26
    Fritidshus och affären gick snabbt och enkelt
    2020-06-23
    Vi har köpt en liten sommar stuga i Lysvik.
    Vi blev mycket trevligt bemötta av vår mäklare Anders. På ett lugnt sätt visade han oss runt och lät oss titta i lugn och ro. Vi kände oss mycket trygga med honom i hela processen!! Mäklaren levde verkligen upp till våra förväntningar då han var påläst och kunde svara på alla våra frågor! Vi har varit på många visningar och tyvärr så känns det ofta som mäklaren inte har så stor koll. Anders däremot visste mycket om stugan, området omkring och hjälpte oss hela vägen då vi är första gångsköpare! Bra jobbat!!
    2020-06-09
    Utmärkt bemötande av en inkännande och kunnig mäklare
    2020-06-09
    Har sålt ett litet hyreshus, ett gammalt anrikt hus.

Har blivit mycket bra och proffsigt bemött, högsta betyg!

Vår mäklare Maria infriade alla förväntningar.

Så nöjd med utförandet och bemötandet. Mycket nöjd med köparen.
    2020-06-08
    Har solgt hytte, er meget fornøyd med min megler som har stått på for og selge min hytte.. En hyggelig kar 😊👍
    2020-05-18
    Mycket bra bemötta och fick hjälp med allting.
    2020-03-24
    bra bemötande,men affären är inte avslutad än men är nöjd än så länge
  • Angelica T
    sålde sitt hus med hjälp av
    2020-03-20
    Proffsigt o kunnigt bemötande man var delaktig i vad som hände runt försäljningen av bostaden löpande
    Trevligt bemötande från första stund
    Snabb o smidig affär
    2020-03-18
    Pålitlig, engagerad och tillmötesgående. Kan verkligen rekommendera Martin!
    2020-03-05
    Har köpt o sålt hus med hjälp av Maria på Fastighetsbyrån i Sunne. Maria är kunnig på det hon gör o är trevlig att ha o göra med. Vi har blivit väldigt bra bemött av henne och alla de andra på fastighetsbyrån👍🏻
    2020-02-26
    Jättebra mäklare! Rekommenderas.
    2020-02-10
    Köpte hus genom fastighetsförmedling och Anders var ansvarig mäklare.

Förväntningar som man hade var att det skulle bli tungrott med mycket pappersexercise.

Förväntningarna var långt ifrån verkligheten allt gick väldigt smidigt! Mäklaren Anders var otroligt kunnig, engagerad och tillgänglig.

Jag och min sambo kollade på huset på en måndag, kontaktade mäklaren och fick visning på tisdag lämnade bud på onsdagen och skrev kontrakt på fredagen.

Jag tror jag talar för min sambo också när jag säger detta: Vi var otroligt nöjda med Anders Setherberg som vår mäklare och rekommenderar honom självklart till andra fastighetsköpare/säljare.

Med vänlig hälsningar
    Rasmus och Linn
    2020-02-09
    Köpte hus i Munkfors. Martin var hjälpsam och kunnig. Har endast gott intryck av Fastighetsbyrån i Sunne.
    2020-02-01
    Sålt en gård.bra bemötande. Allt bra.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av
    2020-01-08
    Köpt hus :) superbra hjälp av Martin :)
    2019-12-30
    Fastighet byråns anställda ska vara glada för att de jobbar med en trevlig person som heter Martin 🙌🙌👌
    2019-12-27
    Maria did a wonderful job. She helped us in the best way possible.
    2019-12-19
    Jord- och skogsfastighet
    Positivt bemötande, pigg och glad
    Jag anlitar mäklare för att göra ett jobb åt mig, men jag upplevde Maria som att hon ville göra snabb affär. När det bara fanns en intressent blev känslan att hon ställde sig på intressentens sida. Det drar ner helhetsintrycket.