Fastighetsbyrån Sunne

Fastighetsbyrån Sunne

I hjärtat av Fryksdalen ligger den sagolika orten Sunne. Här är det nära till allt och boendemässigt finns alla alternativ: bostadsrätter, torp, villor eller till och med herrgårdar!

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar fastigheter i hela Sunne kommun och vi jobbar alltid med personligt engagemang och utifrån dina förutsättningar och behov. För dig som ska sälja är vi noggranna med marknadsföringen och ser till att ditt objekt syns i olika kanaler för bästa exponering. Du som letar bostad i Sunne kan vara säker på att hitta ett brett utbud genom oss och vi finns med dig genom hela köpprocessen, om du vill.

Kom gärna förbi på vårt kontor och ställ dina bostadsfrågor direkt till oss, eller kontakta oss för en fri värdering! Välkommen!

Läs vad 575 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sunne 2

2022-01-19 Verifierad kund
    Bra och proffsigt bemötande. Flexibelt med tider och smidigt.
    • Östra Ämtervik
    2022-01-10 Verifierad kund
    Bra mottagande och lättsam kommunikation.Seriös och erfaren
    byrå med bra lokalkänndom.
    Objektet beskrevs "kommande" och besöktes av ca 3000 på internet. Förväntades kanske att flera intressenter (presumtiva köpare), skulle följas upp.Trots detta ( 1 kund), blev resultatet tillfredsställande.
    2021-12-23 Verifierad kund
    Martin är superbra! Jätteduktig!
    2021-12-22 Verifierad kund
    Det var trevligt och god bemötande.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Sunne
    2021-12-22 Verifierad kund
    Snabb försäljning & bra service
    2021-12-09 Verifierad kund
    Trevligt, proffsigt bemötande av alla på byrån. Snabba svar på ev. frågor. Levde upp till mina förväntningar!
    2021-11-18 Verifierad kund
    Det var oftast ett bra bemötande. Men jag förväntar mig att man hälsar och välkomnar en ny kund vid första träffen. (Kan kanske ha missats pga att vi var fler ägare av fastigheten)
    Mina förväntningar var att få så mycket stöttning som möjligt i försäljningen och de har verkligen varit hjälpsamma. Snabb hjälp och oftast tydliga svar.
    Sammanfattningsvis var kontakten och stöttningen av mäklaren bra! Och de otydligheter som varit kan nog bero på att vi har varit för många inblandade (ägare av aktuell bostad)
  • ELIN K
    skrev om Fastighetsbyrån Sunne
    2021-11-18 Spontant omdöme
    Jag var för snabb med min tidigare recension utav Fastighetsbyrån och mäklaren Maria som jag hade. Jag är INTE nöjd.

Hon gjorde missar som bara inte ska kunna hända.
    För det första så var hon ALLTID försenad.
    Hon va mycket svår att få kontakt med, man fick "jaga" henne.
    Hon skrev att vår lägenhet var SÅLD och tog bort den från media portalerna, innan den ens va det!
    Vilket är under all kritik. Hur ska man kunna fortsätta ta emot bud om fastigheten påstås vara såld och den plockas bort? Tjänstefel enligt mig.
    När jag ifrågasatte hennes agerande så svarade hon "det är så vi brukar göra"...
    Efter att ha pratat med både andra mäklare, andra säljare och andra köpare, så vet jag nu att det inte stämmer.
    En nära bekant sålde sin lägenhet i nästan samma tidsperiod som mig, hon tog fortfarande emot bud, MEDANS de satt för att skriva på papper. Hur ska man kunna göra det, om ens mäklare markerar mitt objekt som SÅLT och tar bort det från plattformarna den va utlagd på?
    Inga papper va skrivna när hon tog bort vårt objekt och markerade det som SÅLT. Hon fick heller aldrig tag i den som lagt det vinnande budet.
    Istället jagade hon rätt på den som bjudit högst, efter personen hon nu inte fick tag i. Denna köpare gick ner 60 000:- i pris och min mäklare rådde mig att snabbt anta budet, istället för att ge det hela en ny chans.
    Misstänker att hon visste att hon klantat sig och snabbt ville avsluta affären innan jag hann tänka efter ordentligt. Det kändes verkligen inte som hon hade mitt bästa i åtanke alls. Man skriver för sjutton inte att något är sålt förns det finns påskrivna papper som bekräftar det.

Extremt dåligt och ett dyrt misstag för oss. Känner mig grundlurad. Man ska väl känna att man kan lita på sin mäklare. Att den ska vara påläst, anstränga sig för att sälja objektet ifråga och bete sig proffsigt.
    Det gjorde inte Maria på Sunnes Fastighetsbyrå och jag rekommenderar alla att välja en annan mäklare.

Mäklar assistenterna däremot va fantastiska! Alltid tillmötesgående och trevliga. Lätta att få kontakt med, de återkom snabbt när man hade sökt dem osv.
    2021-11-16 Verifierad kund
    Seriöst bemötande. Lösningsoriented
    2021-11-06 Verifierad kund
    Proffsigt, trovärdigt och trevligt.
  • Ann-britt H
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Sunne
    2021-11-06 Verifierad kund
    Tycker allt gick mycket smidigt och bra.
    2021-10-27 Verifierad kund
    Trevligt och personligt bemötande.
    Den digitala visningen gick väl inte så bra när man säljer ett ställe som behöver upplevas på plats.
    Smidiga praktiska lösningar.
    Totalt sett är jag mycket nöjd och kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån i Sunne.
    2021-10-24 Verifierad kund
    The agent was friendly and professional and provided us with a lot of additional information.
    2021-10-14 Verifierad kund
    Bra
    MOTSVARADE UNGFÄR FÖRVÄNTNINGARNA
    Se svar ett
    2021-10-13 Verifierad kund
    När vi fick rätt mäklare så har det gått bra. Försökte länge med en annan mäklare utan framgång. Nu har vi fått sålt och vi är nöjda med Martin.
    2021-10-09 Verifierad kund
    Hade höga förväntningar efter att träffat mäklaren 2 gånger, hade alla gånger valt en annan mäklare om jag vetat vad jag gör idag. Håller inte vad vi avtalat i tid, usel uppföljning, enkla misstag som ger större konsekvenser till kund som tex förlorade eventuella köpare av fastighet. Känslan av att mäklaren har inte tid med ditt ärende från start till slut. 👎
    2021-10-07 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta. Lätt att samarbeta med. Fick bra rapporter varje vecka. Förväntningarna blev nästan uppfyllda.
    2021-10-07 Verifierad kund
    Mycket bra bemött, bra sakkunskap och mycket bra
    praktisk handläggning. Proffsig dokumentering vid
    fotografering och övrig handläggning.
    Trevlig och kunnig personal på byrån.
    2021-09-16 Verifierad kund
    Hittills är jag nöjd men betyget bör ju avges först när uppdraget är klart.
    2021-09-15 Verifierad kund
    Efter att under flera år "besvärat" fastighetsbyrån på en massa visningar och inte köpt något förrän nu, har de alltid varit tillmötesgående och förstående.
    Vi hade vissa önskemål vid ev. köp och det tog de hänsyn till.
    Helt OK
    2021-09-08 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta av mäklaren.. Vi räknade med att få
    ett bra pris och det fick vi. Föraäljningen gick snabbt.
    Bra dokumentation.
    2021-09-06 Verifierad kund
    Toppen bra kontakt med mäklaren.
    2021-09-02 Verifierad kund
    Proffsig, ödmjuk och tydlig är vår upplevelse av Mäklare Martin på Fastighetsbyrån i Sunne
    🌞
    2021-08-26 Verifierad kund
    Det var trevligt!
    Köpet är på gång, jag får återkomma senare.
    2021-08-21 Verifierad kund
    Hade aldrig lyckats sälja utan deras hjälp. De har legat i ihärdigt och gett mig information hela tiden. Jag kan rekommendera dem.
    2021-08-20 Verifierad kund
    Forsäljningen har varit skött på bästa sätt. God informasjon hela vägen från start till slut. Er mycket nöjd.
    2021-08-18 Verifierad kund
    Jag känner mig mycket nöjd och gott bemötande ..
    2021-08-17 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, mycket kunnig och professionellt uppträdande.
    2021-08-09 Verifierad kund
    En korrekt information om hur en försäljning går till och superbra service från assistenterna
    2021-08-05 Verifierad kund
    Trots att jag krånglat har mäklaren varit oerhört tillmötesgående och hittills gjort allt för att jag skulle få som jag önskat.
    2021-07-10 Verifierad kund
    Det är Maria på Sunne Fastighetsbyrå, som jag haft mest kontakt med. Jag har alltid blivit positivt bemött och hon har satt sig in i och förstått våra (min och makens) önskemål.
    Jag har verkligen inget att klaga på, utan hon har gjort det bästa av de situationer som har uppstått. Av nån anledning har det inte varit lätt att få Sunne-bor att boka bostad, men Maria och Martin har gjort allt som varit möjligt.
    Mitt betyg är: REKOMMENDERAS
    • Lysvik
    2021-06-21 Verifierad kund
    Vänligt och proffesionellt bemötande.
    2021-06-16 Verifierad kund
    Vänligt å snällt bemötande, svårt att föra en diskussion , fick själv leda samtalet, bättre och lättare vid fysiskt möte. Vi hade förväntat oss en säljare med mycket driv och engagemang. Känner osäkerhet i om mäklaren gjorde sitt yttersta för att få köpare intresserade .
    2021-06-16 Verifierad kund
    Bra, lite svår att få tag i, men effektiv när man väl kommer i kontakt, vi är nöjda.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Sunne
    2021-06-15 Verifierad kund
    Mäklaren har varit duktig, uppmuntrande och trevlig. Lite svår att få kontakt med dock och varit lite försenad. Men trots det är vi supernöda och rekommenderar varmt Maria till andra som går i säljar tankar.
    2021-06-15 Verifierad kund
    Seriös och professionell, bra information.
    2021-06-15 Verifierad kund
    Bra bemötande vid visning. Återkopplingen under budgivningen lämnar en del att önska. Oerhört utdragen process, ingen information samt löften om återkoppling som inte uppfylldes.
    2021-06-14 Verifierad kund
    Bra och omtänksam mäklare som agerar med proffersonalism.
    2021-06-08 Verifierad kund
    Passiv mäklare. La ett bud som var högst och som låg i 4 månader utan återkoppling från mäklaren. Fick ringa själv till slut för att höra varför det inte blev något avslut. Bokade möte med mig på sitt kontor men kom inte då hon tydligen hade dubbelbokat. Fick inte säljarens nycklar vid tillträdet.
    2021-06-08 Verifierad kund
    Proffsigt och vänligt bemötande. Kunden i focus
    2021-06-08 Verifierad kund
    Både köpte och sålde av Martin, kanonmäklare!
    2021-06-07 Verifierad kund
    Väldigt proffsigt & smidigt att göra affärer ihop med och väldigt trevligt dessutom kan verkligen rekommenderas
    Köpte en villa.
    Lite dåligt med information och kontraktsskrivningen höll inte måttet anser jag
    2021-06-07 Verifierad kund
    Jag köpte ett hus och fick jättebra hjälp från mäklaren på fastighetsbyrån. Bra information och lätt att komma i kontakt med. Bara positiva intryck!
    2021-06-03 Verifierad kund
    Bra bemötande och trevlig personal.
    Bra förhandsinformation och bra säljguide
    2021-06-03 Verifierad kund
    Husförsäljning. Allt funkade bra.
    • Lysvik
    2021-06-02 Verifierad kund
    Försäljning fastigheter
    Bemötandet var mycket bra.
    Hade stora förväntningar, men det blev kanske inte full pott där.
    Hade förväntat mig mer "action" på försäljningen.

På det stora hela funkar det dock mycket bra.
    2021-05-31 Verifierad kund
    En lugn och stabil mäklare skötte mitt köp av bostadsrätt. Han hade mycket att göra men svarade så fort han kunde. Jag är mycket nöjd med företaget och bara längtar till jag får tillträde.
    2021-05-27 Verifierad kund
    Sålde mitt hus. Helt ok från Fastighetsbyrån.
    2021-05-20 Verifierad kund
    Jag och min man köpte ett hus och personalen på Fastighetsbyrån har varit väldig snäll och hjälpsam vid varje steg. Alla minsta frågor var besvarade. Mycket bra bemötande.