FRANS Hår & Stil

FRANS Hår & Stil

Ring 018-10 99 44 fransuppsala.se

Välkommen till FRANS Hår & Stil - en stund i lyx! Är det dags att fixa festfrisyren eller vill du bara vara lite vardagsfin? Vi kan fixa frisyrer av alla dess slag. Vi befinner oss i Uppsala och är en professionell frisörsalong. Tjänster: Klippning, färgning, balayage, slingor i hätta, extensions, slingor, total makeover,...

193 omdömen om FRANS Hår & Stil

Sol-Britt K
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jag har fått ett mycket trevligt bemötande, känner mig omhändertagen. Företaget lever upp till mina förväntningar. Jag kommer att fortsätta att gå hos företaget trots att jag får betydligt längre att ta mig till salongen, nu när salongen flyttar. Jag klipper mig mest, men har nu gjort en permanent som ser bra ut. .

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

Karolina B
Skrev om FRANS Hår & Stil

Fint bemötande, lyssnade in vad jag som kund ville och kunde ge förslag till det. Väldigt fint klippt.

Ossian U
Skrev om FRANS Hår & Stil

As bra och väldigt professionellt, jag har länge varit missnöjd med mitt hår och för den första gången på 5 år blev jag nöjd med mitt hår

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

Carina W
Skrev om FRANS Hår & Stil

Trevlig personal. Inger förtroende. Lyssnar på kunden . Kunniga på färgning och klippning. Ligger centralt och har bra tider.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack Carina för ditt fina omdöme. Välkommen tillbaka till oss :)

Marie B
Skrev om FRANS Hår & Stil

Trevlig och positiv personal. Mycket nöjd med min frisyr.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack snälla Marie för ditt fina omdöme. Varmt välkommen tillbaka :)

WAU Avesta
4.8/5 i betyg av 529 omdömen 4.8 av 529 omdömen
BadgeThreeYears

Bästa Linda, man går alltid därifrån med en fin frissa och ett glatt humör.

Andreas N Andreas N
Lena S
Skrev om FRANS Hår & Stil

Trevlig personal, fin lokal och bra frisörska som vågade klippa kort. Tack !

Svar från FRANS Hår & Stil

Tusen tack Lena för ditt fina omdöme och feedback! Varmt välkommen tillbaka :)

Gunni N
Skrev om FRANS Hår & Stil

Mycketb nöjd med Moa, rar, omtänksam, hjälpsam, lyhörd mm

Svar från FRANS Hår & Stil

Tusen tack Gunni för så fint omdöme och feedback! Varmt välkommen tillbaka :)

Creative Headz Regeringsgatan
4.7/5 i betyg av 312 omdömen 4.7 av 312 omdömen
BadgeTwoYears

Inlyssnande och bra bemötande, stabil med sax och trimmer och trevligt samtal.

Björn Axel Marcus G Björn Axel Marcus G
Evelina B
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jag har haft problem att hitta en frisör där jag känner mig hörd. Men WOW för Moa på Frans! Hon var både lyhörd och otroligt duktig på det hon gjorde. Jag ville ha en ordentlig förändring och det fick jag. Så kul att få bli nöjd!

Svar från FRANS Hår & Stil

Vad roligt att höra Evelina! Tack för så fint omdöme och feedback :) Varmt välkommen tillbaka!

Karin M
Skrev om FRANS Hår & Stil

Började 20min sent då hon stod och småpratade med kunden innan trots att jag satt och väntade. När det hade gått 25 min efter utsatt sluttid och luggen ännu inte var färdig sa jag till då jag annars skulle missa mitt tåg. ”Stylingen” tog så lång tid men gav mindre resultat än om jag hade gjort det hemma på 5 min. Fick ändå betala fullt pris och sedan springa till tåget. Förstår att man kan ha en dålig dag, men detta var otroligt oproffsigt från början till slut så kan tyvärr inte lämna ett gott omdöme.

Svar från FRANS Hår & Stil

Vad tråkigt att höra Karin, vi tar till oss din feedback!

WAU Notuddskajen
4.8/5 i betyg av 1043 omdömen 4.8 av 1043 omdömen

Carin J
Skrev om FRANS Hår & Stil

Frisören lyssna på min vision och klippte därefter. Blev precis som jag tänkte mig! Väldigt nöjd.

Svar från FRANS Hår & Stil

Vad härligt att höra Carin! Tack för så fint omdöme :)

Gullan R

Hur trevliga som helst. Proffsiga. Lugnt och skönt ställe. Jag kommer tillbaka

Svar från FRANS Hår & Stil

Tusen tack Gullan för ett så fint omdöme och feedback! Varmt välkommen tillbaka! :)

Creative Headz Hornsgatan
4.8/5 i betyg av 387 omdömen 4.8 av 387 omdömen

Förstod hur jag ville ha Lyssnade in No

Birgitta S Birgitta S
Nosheen O
Skrev om FRANS Hår & Stil

Duktiga och glada personal .Bra service

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Nosheen! Välkommen tillbaka till oss :)

Maria T
Skrev om FRANS Hår & Stil

Great service, Felicia was very understanding, pleasant and professional!

Svar från FRANS Hår & Stil

Thank you very much for your nice review Maria! :)

Creative Headz Götgatan
4.7/5 i betyg av 296 omdömen 4.7 av 296 omdömen
BadgeTwoYears

Alla borde klippa sig hos Dijana. Hon har bra känsla, är trevlig och kommer med goda råd om hår!

Lisa N
Skrev om FRANS Hår & Stil

Elin var verkligen super trevlig! Jag hade en speciell situation i att min 3 månaders bebis fick följa med och ville amma osv, Elin tog allt med ro och vi löste det så att jag fick en välförtjänt klippning och bebisen var mätt och nöjd 😃

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Lisa! Du är varmt välkommen tillbaka :)

Ebba W
Skrev om FRANS Hår & Stil

Frisören Moa var väldigt lyhörd och bemötte mig väl samt gjorde en toppenklippning. Bra konsultation både innan och under klippningen. Jättebra!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Ebba!! Du är varmt välkommen tillbaka :)

Creative Headz Odengatan 75
4.6/5 i betyg av 586 omdömen 4.6 av 586 omdömen

Natalie W Natalie W
Mattias S
Skrev om FRANS Hår & Stil

Bra upplevelse! Trevlig bemötande och proffsigt frisör som gav bra tips. Vanlig klippning som levde upp till mina förväntningar.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Mattias! Du är varmt välkommen tillbaka :)

Helena W
Skrev om FRANS Hår & Stil

Frisören Moa var lyhörd av vad jag ville göra med håret, hur jag ville ha frisyren i framtiden. Kollade med mig att det var okej det vi hade bestämt, så skön tvätt och massage av hår botten. Kommer att fortsätta att boka tid hos Moa.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Helena. Moa är toppen! Du är varmt välkommen tillbaka :)

Creative Headz Scheelegatan
4.8/5 i betyg av 262 omdömen 4.8 av 262 omdömen

Git Ragnhild C Git Ragnhild C
Elisabet E
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jag blev.mycket väl omhändertagen och ompysslad och klippningen blev precis som jag ville ha det!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Elisabet! Du är varmt välkommen tillbaka :)

Vera F
Skrev om FRANS Hår & Stil

Trevlig personal man känner sig hörd och sedd. Fick exakt de jag frågade om med hårfärg och klippning. Det jag valde var en bayalage samt en klippning.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Vera! Du är varmt välkommen tillbaka :)

Oh Yes
4.9/5 i betyg av 2018 omdömen 4.9 av 2018 omdömen

Annette W Annette W
Maud T
Skrev om FRANS Hår & Stil

JDet var första gången jag var på salongen. Jag blev väldigt bra mottagen av Celia . Man märkte direkt att jag var viktig. Hon lyssnade på vad jag upplevde för problem i mitt hår och kom med olika förslag beroende på hur jag tänker just nu och plan för framtiden, mycket proffsig. Jag kände mig trygg och avslappnad vilket var ganska länge sedan jag upplevdt hos tidigare frisörer jag varit hos. Jag kommer att fortsätta gå till henne och hoppas att jag har hittat en frisör som lär sig mitt svåra hår.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Maud! Vi håller med om att Celie är fantastisk! :) Du är varmt välkommen tillbaka :)

Rickard R
Skrev om FRANS Hår & Stil

Fantastiskt bra klippning. Trevliga, lyhörda och förklarande under alla steg.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Rickard! Du är varmt välkommen tillbaka :)

O Frisör
5.0/5 i betyg av 82 omdömen 5.0 av 82 omdömen
Badge2020

Otroligt bra frisör! Jag rekommenderar varmt!!

Ann-Sofie O
Skrev om FRANS Hår & Stil

Super bra på alla sätt! Kunnig personal och mycket trevligt.

Svar från FRANS Hår & Stil

Vad fint omdöme du gett oss Ann-sofie! tusen tack. Du är varmt välkommen tillbaka till oss :)

Ellinor V
Skrev om FRANS Hår & Stil

Trevlig frisör som gav produktrekomdetioner!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Ellinor :) varmt välkommen tillbaka till oss!

Creative Headz Sankt Eriksgatan
4.6/5 i betyg av 233 omdömen 4.6 av 233 omdömen
BadgeTwoYears

Tyvärr väldigt miissnöjd. Jag kom in för en klipp, fön och styling. Precis som det stod i bokningen, Jag visade bilder och frisören förstod

Annelie D Annelie D
Amelia B
Skrev om FRANS Hår & Stil

Härlig atmosfär, proffsig och trevlig personal! Så nöjd med klippningen och tipsen från Felicia. Rekommenderar Frans till alla.

Svar från FRANS Hår & Stil

Vad fint omdöme du gett oss Amelia! tusen tack. Du är varmt välkommen tillbaka till oss :)

Anna L
Skrev om FRANS Hår & Stil

Min frisör gjorde ett jättebra jobb och hon var så mjuk och behaglig på handen. Trevlig var hon också. Helt underbart med massagestol under tiden håret blev tvättat. Kommer helt klart att återvända dit

Svar från FRANS Hår & Stil

Tusen tack Anna för så fin feedback och omdöme! Varmt välkommen tillbaka! :)

Holland Hair Södermalm
4.6/5 i betyg av 125 omdömen 4.6 av 125 omdömen

Yiassou B Yiassou B
Anna L
Skrev om FRANS Hår & Stil

Ny frisyr , proffesionellt o visat intresse för vad just jag behövde och skulle passa i.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så jättemycket Anna för så fint omdöme och feedback! Varmt välkommen tillbaka :)

Carin H
Skrev om FRANS Hår & Stil

Bra bemötande, kom med bra förslag och tog hänsyn till mina önskemål.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tusen tack Carin för så fin feedback! Varmt välkommen tillbaka :)

Creative Headz Skånegatan
4.6/5 i betyg av 295 omdömen 4.6 av 295 omdömen
BadgeTwoYears

Lyhörd, trevlig! Fick mycket bra konsultation för lämpliga produkter och vid klippning 🌟🌟🌟🌟

Hanna H
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jättenöjd med resultat och bemötande

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så jättemycket Hanna för ditt fina omdöme! :)

Hanna F
Skrev om FRANS Hår & Stil

Frisören var kunnig, inlyssnande, och extremt duktig! Kände mig trygg. Och blev så nöjd!!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket Hanna för ditt fina omdöme! :) vad glada vi blir att du känner så och är nöjd. Välkommen tillbaka :)

Creative Headz Sveavägen
4.8/5 i betyg av 268 omdömen 4.8 av 268 omdömen

Pernilla S
Skrev om FRANS Hår & Stil

Viste precis vad jag ville och vad som passade mig... Toppen..

Svar från FRANS Hår & Stil

Vad kul att du är nöjd! Tack Pernilla för ditt fina omdöme! :)

Anna S
Skrev om FRANS Hår & Stil

Slingorna är superbra. Hårklippning är ok. Lägen på salongen passar mig utmärkt.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack Anna för ditt omdöme! Välkommen tillbaka :)

Lazy Barber and Coffee
4.8/5 i betyg av 302 omdömen 4.8 av 302 omdömen

Anneli H
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jag har varit hos Frans frisörer förut och blir alltid väldigt nöjd. Den här gången var det Felicia som slingade och klippte mitt hår.Supernöjd! Priset är dock lite dyrt för en pensionär….

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack Anneli för ditt fina omdöme! Felicia är super duktig! välkommen tillbaka :)

Matilda F
Skrev om FRANS Hår & Stil

Gällde en klippning av en tvåårig pojke och frisören bemötte honom väldigt bra och med gott tålamod. Resultatet blev också jättefint, precis som önskat. Det som drar ner betyget är priset - 500 kr för 30 min klippning av ett barn. Men det visste jag ju vid bokning och överlag är jag väldigt nöjd!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack Matilda för ditt fina omdöme! :) Vad kul att ni är nöjda. Välkomna tillbaka!

Creative Headz Drottninggatan
4.6/5 i betyg av 283 omdömen 4.6 av 283 omdömen
BadgeTwoYears

Både trevligt och väl utförd klippning! Hrälig atmosfär i salongen.

Olivia W
Skrev om FRANS Hår & Stil

Fantastisk service och fick direkt tid att klippa mig. Supertrevlig och professionell frisör! Kände att jag var i trygga händer. Rekomenderar absolut Frans hår och stil till andra!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack Olivia för ditt fina omdöme! Vad glada vi blir :) välkommen tillbaka.

Julia A
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jag klippte min vildvuxna frisyr kort. Fick otroligt fint bemötande och den snyggaste frisyren jag haft på år.

Svar från FRANS Hår & Stil

Gud vad roligt att höra Julia! och tack för ditt fina omdöme. välkommen tillbaka till oss :)

Creative Headz Odengatan 32
4.8/5 i betyg av 484 omdömen 4.8 av 484 omdömen
BadgeTwoYears

Lyhörd och noggrann.Bra bemötande.

Johanna L
Skrev om FRANS Hår & Stil

Isabell är den bästa frisören jag varit hos!

Svar från FRANS Hår & Stil

Visst är hon fantastisk? Tack för ditt fina omdöme Johanna! :)

Tove H
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jag blev bra bemött och fick mina önskemål uppfyllda. Salongen var fin och personalen var trevlig! Jag klippte håret

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack Tove för ditt fina omdöme! välkommen tillbaka till oss :)

Linda E
Skrev om FRANS Hår & Stil

Ett jättefint bemötande och riktigt duktig frisör! Är supernöjd med allt!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack för ditt fina omdöme! Vad kul att du känner dig nöjd :)

Isabella P
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jag blev väldigt väl bemött och blev nöjd med resultatet!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket Isabella för ditt fina omdöme! :)

Louise Ö
Skrev om FRANS Hår & Stil

Min upplevelse var väldigt bra. Jag var där för att byta frisör, var lite nervös då jag på en annan salong inte fått den frisyr jag förväntade mig. Frisören på Frans Hår&Stil var trevlig, inkännande, noggrann, kommunicerade kontinuerligt så att vi var överens om hur hon skulle klippa.

Svar från FRANS Hår & Stil

Vilket fint omdöme Louise! tusen tack för det och vad roligt att du blev så nöjd med din upplevelse hos oss. välkommen tillbaka :)

Josefine G
Skrev om FRANS Hår & Stil

Alltid nöjd efter besök hos Frans. Går till Erica och jag gillar att hon alltid lyssnar in vad det är för resultat man vill ha 😊

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Josefine! Erica är grym! :) välkommen tillbaka.

Jalmar E
Skrev om FRANS Hår & Stil

Hos Frans Hår & Stil får man ett personligt och vänligt bemötande. Moa tar tid för att sätta sig in hur man vill ha sitt hår och möter med ett varmt leende. Resultatet motiverar att man får betala ganska mycket. Hjalmar

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Jalmar! välkommen tillbaka :)

Fanny P
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jag blev mycket nöjd när jag slingade håret hos FRANS och skulle verkligen rekommendera FRANS då frisörerna och stylisterna är mycket duktiga och hjälpsamma!

Svar från FRANS Hår & Stil

Gud vilket fint omdöme Fanny! tusen tack för det :) välkommen tillbaka.

Annika E
Skrev om FRANS Hår & Stil

Trevlig lyhörd frisörska som både kändes socialt skicklig och duktig o noggrannteknisk klippning. Har redan rekommenderat stället. Hon ställde bra frågor som fick mig att fundera lite extra.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket Annika för ditt fina omdöme! vad glada vi blir. välkommen tillbaka :)

Nike D
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jättetrevligt och fint bemötande. Blev även supernöjd med resultatet!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket Nike för ditt fina omdöme! :)

Eloise F
Skrev om FRANS Hår & Stil

Jättenöjd med min färg. Proffesionellt bemöt, en trevlig salong som jag varmt rekommenderar till andra. Elin är en grym frisör.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Eloise! Vi håller med om Elin! Välkommen tillbaka :)

Linda B
Skrev om FRANS Hår & Stil

Mycket inlyssnande frisör som ställde mängder med frågor och var mån om att jag som kund skulle bli nöjd.

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack så mycket för ditt fina omdöme Linda ! :) välkommen tillbaka.

Marie F
Skrev om FRANS Hår & Stil

Proffsigt från tvätt till klippning! Mycket nöjd med det personliga bemötandet och att det fanns tid för att stämma av och lyssna in min behov.

Svar från FRANS Hår & Stil

Vad glada vi blir att du är nöjd Marie! tack för ditt fina omdöme. välkommen tillbaka :)

Hedvig J
Skrev om FRANS Hår & Stil

Supertrevlig salong och service! Jag är så nöjd med klippningen. Tack till Felicia!

Svar från FRANS Hår & Stil

Tack för ditt fina omdöme Hedvig! Felicia är grym! välkommen tillbaka :)

Joel L
Skrev om FRANS Hår & Stil

Felicia gjorde ett fantastiskt jobb. Kunde inte varit med nöjd!

Svar från FRANS Hår & Stil

Vad härligt att höra Joel! Tusen tack för din fina feedback och omdöme!