Homework

Parkgatan 31, 411 38 Göteborg — Visa karta

Vi på Homework erbjuder städhjälp åt både privatpersoner och företag. Vårt pris för städning hos privatpersoner är lägst bland de nationella städbolagen i Sverige och efter skattereduktion (RUT-avdrag) kostar vi mellan 150 och 195 kr per timme.

En annan fördel du får när du beställer städtjänster av oss är att det alltid är samma person som städar hos dig eller ditt företag och vår personal får högre lön än den som är reglerad i kollektivavtal.

Idag har vi över 1000 fasta kunder, bli en du också!

Läs vad 9 kunder tycker om Homework

• Arvid G
    Arvid G skrev om Homework
    Vår städerska Agatha är super! Städningen är bra och kommunicerar alltid när hon ska komma. Läs mer
  • Linda B
    Linda B skrev om Homework
    Vår städerska var otroligt duktig, men ledningen i företaget är bedrövliga översittare att ha att göra med vid minsta problem.
    Efter en tvist (som så många andra vittnar om nedan) som hade varit enkel och billig för dem att lösa genom att vara tillmötesgående med mig - kunden, hade jag varit ganska nöjd, men inte nu.

Har inte tid att tvista med dem om min skadade nya innerdörr, utan sade upp mitt avtal på dagen.

3 månader nytt hus, en skada som uppkommit genom olyckshändelse på en innerdörr, de vägrar ersätta dörren utan går endast med på att skicka dit en av deras "skickliga hantverkare" för att reparera den på plats... eller lämna en ersättning motsvarande en ny dörr, med andra ord får vi jobbet med att hämta ny dörr, byta osv.

Detta godtog vi inte då vi inte anser att man kan måla sig till ett resultat som är identiskt med en helt ny dörr och vi vill heller inte ha merjobbet med att hämta ny dörr och byta då vårt problem inte är inkompetens utan tidsbrist.

Det är ju därför vi köper städtjänst, för att öka vår fritid. Vi kan ju städa själva också...
    Kommer INTE rekommendera Homework! Läs mer
  • Maria
    Maria skrev om Homework
    Tyvärr mycket otrevligt och obehagligt bemötande av ledningen, då det blir något problem! Läs mer
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Homework
    Går också under namnet Faidon Design. Mycket otrevligt bemött vid klagomål där kunden alltid har fel. Om deras personal behandlas på samma sätt som kunderna så kan det förklara personalomsättningen. Städarna har dock generellt varit trevliga och samarbetsvilliga, problemet med HomeWork ligger "högre upp"! Läs mer
  • Aina T
    Aina T skrev om Homework
    Inte et företag jag skulle rekommendera just nu ... Läs mer
  • Kristoffer H
    Kristoffer H skrev om Homework
    Jättebra, trevlig och kompetent personal! Läs mer
  • frida b
    frida b skrev om Homework
    Ha ögon med er vid anlitning av företaget. Flera saker har fått mig att kraftigt betvivla dess trovärdighet. Efter en mycket tråkig tvist ansågs jag som kund ha fel. Nöjd med städerskornas jobb, men besvär med företagets vd. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Homework
    Bra städerskor men...Efter en tvist anmälde jag Faidon (Homework) till ARN där jag vann. Faidon vägrar följa nämndens utslag. Jag är inte förvånad. Undvik denna firma; minsta meningsskiljaktlighet kommer garanterat leda till fullt krig förr än du anar det. Rekommenderade tyvärr Faidon till en vän för 2 år sedan. Han hade precis samma erfarenhet men orkade inte gå till ARN. Jag jämfördes med Hells Angels och andra "destruktörer" (han skrev så!!!) i samhället i svarsbrevet från Faidon. Varing utfärdas. Läs mer
    Linda B, Joachim K gillar detta
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Homework
    Går också under namnet Homework. Anlitade dem och blev väldigt obehagligt bemött när jag hade klagomål. Blev också hotad av dem när jag skrev inlägg på grannar.se (som inte vågade ha dem kvar). Läs mer
    Linda B, Anders L gillar detta

Parkgatan 31, 411 38 Göteborg