Homework

Parkgatan 31, 411 38 Göteborg — Visa karta

2.1 i betyg av av 14 omdömen
Vi på Homework erbjuder städhjälp åt både privatpersoner och företag. Vårt pris för städning hos privatpersoner är lägst bland de nationella städbolagen i Sverige och efter skattereduktion (RUT-avdrag) kostar vi mellan 150 och 195 kr per timme.

En annan fördel du får när du beställer städtjänster av oss är att det alltid är samma person som städar hos dig eller ditt företag och vår personal får högre lön än den som är reglerad i kollektivavtal.

Idag har vi över 1000 fasta kunder, bli en du också!

Läs vad 14 kunder tycker om Homework

• 2020-03-17

Stefan J skrev om Homework
    Fruktansvärt dåligt bemötande från Homework. Man tror inte att det är sant. Skulle aldrig anlita igen! Läs mer
    MakeClean AB
    4.4 / 5 i betyg — 130 omdömen
    Badge2020
    "Bokade storstädning 3 veckor i förväg. Makeclean fick bestämma tid. Den dag o tid de skulle komma ringer de o säger att de inte kan. Vi är h"
  • 2018-08-10

Sandra A skrev om Homework
    Jag har anlitat flera städföretag genom åren (stora som små) men inget av dessa kan konkurrerar med Homework. Otrolig service och framför allt trevliga och bra att ha att göra med. Känner inte igen mig alls i vissa av de omdömen som anges här, jag har alltid haft ett otroligt bra bemötande från Homework. Vid det enda tillfället jag haft något att anmärka på löste Homework detta direkt och utan diskussion. Läs mer
  • Martin

2018-05-15

Martin skrev om Homework
    Jag har anlitat HomeWork till och från under ett antal år, både för lägenhet och hus, och alltid varit supernöjd! Jag kan bara ge mina starkaste rekommendationer! Läs mer
    Eriksbergs Kembar och Städ
    4.2 / 5 i betyg — 209 omdömen
    Badge2020
    "Jag har lämnat in mina skjortor för tvätt i flera år. Grym service och trevligt bemötande. Väldigt prisvärt. Det enda förbättringspotentia"
    Anders Ö
  • 2018-04-13

Anna N skrev om Homework
    Jag önskar att jag hade läst all rekommendationer här innan jag anlitade bolaget! Detta är enligt mig ett bluffbolag, dom har som nedan beskrivs bytt namn för att komma undan!! Min städerska var duktig men efter att hon hade gjort sönder 3 saker i mitt hem, så kontaktade jag Homework och fick ett fruktansvärt bemötande!! Dom skickade ut en inspektör som sa att dom skulle kompensera mig för mitt förstörda bord, men sedan så vägrade dom!! Fruktansvärt bemötande!! VARNING alla!!! Anlita inte detta bolag!! Läs mer
  • 2018-03-20

Marija P skrev om Homework
    Jag rekommenderar inte!!! Oseriösa... Läs mer
  • Sponsor
    Städalliansen Göteborg
    3.9 / 5 i betyg — 270 omdömen
    Badge2018
    "Flyttstäd med väldigt kort varsel och resultatet var FANTASTISKT så välstädat och fint. Underbar service dessutom! Kommer garanterat rekom"
  • Arvid G

2018-02-19

Verifierad kundrelation
    Arvid G skrev om Homework
    Vår städerska Agatha är super! Städningen är bra och kommunicerar alltid när hon ska komma. Läs mer
  • 2017-11-30

Linda B skrev om Homework
    Vår städerska var otroligt duktig, men Homework som företag är bedrövliga översittare att ha att göra med vid minsta problem.
    Efter en tvist (som så många andra vittnar om nedan) som hade varit enkel och billig för dem att lösa genom att vara tillmötesgående med mig - kunden, hade jag varit ganska nöjd, men inte nu.

Har inte tid att tvista med dem om min skadade nya innerdörr, utan sade upp mitt avtal på dagen.

3 månader nytt hus, en skada som uppkommit genom olyckshändelse på en innerdörr, de vägrar ersätta dörren utan går endast med på att skicka dit en av deras "skickliga hantverkare" för att reparera den på plats... eller lämna en ersättning motsvarande en ny dörr, med andra ord får vi jobbet med att hämta ny dörr, byta osv.

Detta godtog vi inte då vi inte anser att man kan måla sig till ett resultat som är identiskt med en helt ny dörr och vi vill heller inte ha merjobbet med att hämta ny dörr och byta då vårt problem inte är inkompetens utan tidsbrist.

Det är ju därför vi köper städtjänst, för att öka vår fritid. Vi kan ju städa själva också...
    Kommer INTE rekommendera Homework! Läs mer
    Lundby Städhjälp AB
    4.7 / 5 i betyg — 157 omdömen
    Badge2020
    "Fantastiskt bra! Joanna gör ett grymt jobb varje gång och kontakten med Patricia har alltid varit snabb och trevlig. Flexibla och lyhörda på"
    Beatrice Monica Lillemor S
  • 2016-05-28

Maria skrev om Homework
    Tyvärr mycket otrevligt och obehagligt bemötande av Homework, då det blir något problem! Läs mer
  • 2013-08-06

Susanne F skrev om Homework
    Går också under namnet Faidon Design. Mycket otrevligt bemött vid klagomål där kunden alltid har fel. Om deras personal behandlas på samma sätt som kunderna så kan det förklara personalomsättningen. Städarna har dock generellt varit trevliga och samarbetsvilliga, problemet med HomeWork ligger "högre upp"! Läs mer
    Relax Städ & Service AB
    4.3 / 5 i betyg — 256 omdömen
    Badge2020
    "Trädgårdsarbete Vänligt o. korrekt bemötande Överträffade våra förväntningar"
  • Aina T

2013-01-22

Aina T skrev om Homework
    Inte et företag jag skulle rekommendera just nu ... Läs mer
  • Kristoffer H

2012-10-03

Kristoffer H skrev om Homework
    Jättebra, trevlig och kompetent personal! Läs mer
    Greenstädbyrån AB
    4.9 / 5 i betyg — 42 omdömen
    Badge2020
    "Flyttstäd Villa. De gjorde ett toppenbra jobb med vår flyttstädning. 200m2 boarea och 100 m2 biarea. Efter en noggrann inspektion efter"
  • 2012-03-17

frida b skrev om Homework
    Ha ögon med er vid anlitning av företaget. Flera saker har fått mig att kraftigt betvivla dess trovärdighet. Efter en mycket tråkig tvist ansågs jag som kund ha fel. Nöjd med städerskornas jobb, men besvär med företagets vd. Läs mer
  • 2011-02-23

Anders L skrev om Homework
    Bra städerskor men...Efter en tvist anmälde jag Faidon (Homework) till ARN där jag vann. Faidon vägrar följa nämndens utslag. Jag är inte förvånad. Undvik denna firma; minsta meningsskiljaktlighet kommer garanterat leda till fullt krig förr än du anar det. Rekommenderade tyvärr Faidon till en vän för 2 år sedan. Han hade precis samma erfarenhet men orkade inte gå till ARN. Jag jämfördes med Hells Angels och andra "destruktörer" (han skrev så!!!) i samhället i svarsbrevet från Faidon. Varing utfärdas. Läs mer
    Linda B, Joachim K gillar detta
  • Sponsor
    Mr Clean
    4.3 / 5 i betyg — 26 omdömen
    "Mycket bra. Så jag är nöjd och har inga anmärkningar"
  • 2010-04-21

Åsa K skrev om Homework
    Går också under namnet Homework. Anlitade dem och blev väldigt obehagligt bemött när jag hade klagomål. Blev också hotad av dem när jag skrev inlägg på grannar.se (som inte vågade ha dem kvar). Läs mer
    Linda B, Anders L gillar detta

Bästa städhjälpsfirmorna i Göteborg: