Homework

Parkgatan 31, 411 38 Göteborg — Visa karta

Ånäsvägen 44-46, 41668, GÖTEBORG
Anna L:
Beställde flyttstäd. Svarar snabbt på frågor och funderingar. Under städningen missades ugn och micro samt ovanför köksskåp helt, övrigt va...

Lokalvårdare nära Homework:

Säterigatan 27, GÖTEBORG
Vi har valt att inrikta oss gentemot privatpersoner. Vi tror inte på att man kan... Läs mer ›
Hans A:
Professionella och trevliga, rekommenderar starkt! Trogen kund många år tillbaka. Men snälla, fixa er "ring upp mig" funktion på hemsidan!

Ringögatan 23, Göteborg
Pro Home Service i Göteborg tar de hand om ditt hem åt dig, det hjälper dig spar... Läs mer ›
Jennifer P:
Rekommenderas verkligen! Trevlig personal och enkelt och smidigt på alla sätt! ! Återkommer gärna!

Ånäsvägen 44-46, GÖTEBORG
Örgryte Städ erbjuder tjänster till privatpersoner, företag, föreningar och orga... Läs mer ›
Anna L:

Amalia Jönssons Gata 12, Göteborg
Familjen:
TACK Kvalitetsflytt, för en superinsats vid en jättelogistik-flytt i Göteborg med många inblandade (6 lägenheter)! Rekommenderas varmt.

Läs vad 11 kunder tycker om Homework

• Maria
    Maria skrev om Homework
    Tyvärr mycket otrevligt och obehagligt bemötande av ledningen, då det blir något problem!
  • s s
    s s skrev om Homework
    Använd er INTE av HOMEWORK! Jag har varit kund sedan företaget HOMEWORK startade i Göteborg för flera år sedan. ENDA och ENDA absoluta anledningen till att jag behöll företaget var för den suveräna tjej som städade hos mig. Hon har slutat nu och nu slutar jag att använda dem. Städerskorna är jättegulliga,och duktiga, men jag vet också anledningen till att flera av dem slutar och de har hög personalomsättning.Som nedan så håller jag med PROBLEMET LIGGER HÖGRE UPP! Bokarna på HOMEWORK borde gå en kurs i CUSTOMER SERVICE!!! Finns massor med bra företag i Göteborg. Använd er av dem istället!!!
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Homework
    Går också under namnet Faidon Design. Mycket otrevligt bemött vid klagomål där kunden alltid har fel. Om deras personal behandlas på samma sätt som kunderna så kan det förklara personalomsättningen. Städarna har dock generellt varit trevliga och samarbetsvilliga, problemet med HomeWork ligger "högre upp"!
  • Aina T
    Aina T skrev om Homework
    Inte et företag jag skulle rekommendera just nu ...
  • Stefan
    Stefan skrev om Homework
    Jag slapp anlita dem som tur var! Upptäckte detta när jag skrev städföretag Göteborg på google då såg jag några kommentarer ( 3 recensioner) som andra har skrivit om Homework.
  • Hasse M
    Hasse M skrev om Homework
    Homework fortsätter sin vilseledande marknadsföring och fusk på sin hemsida trots GPs stora artikel 2012-03-12. (Reklam i GP:s namn). I flera år har städföretaget HomeWork vilselett konsumenter i Göteborg med egen självskapande pristabell och marknasundersökning på sin hemsida.
  • Kristoffer H
    Kristoffer H skrev om Homework
    Jättebra, trevlig och kompetent personal!
  • Hasse
    Hasse skrev om Homework
    STÄDFÖRETAGET HOMEWORK VILSELEDER KONSUMENTER I GÖTEBORG

I flera år har HomeWork vilselett konsumenter i Göteborg med egen självskapande pristabell och marknadsundersökning på sin hemsida.

Johan Hedborg som äger Homework har skapat egen “pristabell” och gör egen “prisundersökning” på sin hemsida och samtidigt hänvisar att den är gjord av tidningen Göteborgs Posten. Efter GPs avslöjande(Reklam i GPs namn) 2012-03-12 har Homework valt att skriva om på sin hemsida att dem varje år gör “uppdatering” av sin pristabell. Detta kan ni lätt själva undersöka genom att besöka Agnes städ hemsida! Då ser ni tydligt att dessa uppgifter inte stämmer!

På Agnes städs hemsida kan ni bla se att dem inte tar 250 kr/h i timpris för städning som dem gjorde 2007 utan att priset hos dem är 290 kr/h sedan flera år tillbaka. I mer än 4 år har homework fuskat med detta genom att fingrera sitt eget pris.

Jag vill vidare uppmärksamma er om en omdömessajt www.rejta.se där konsumenter kan gå in och skriva omdöme om olika företag. Veckan innan GPs artikel publicerades fanns det över 14 st recensioner som olika konsumenter hade gett omdöme till städföretaget Homework.Homework har tagit bort alla inlägg som olika konsumenter har skrivit på rejtas hemsida om företaget Homework.

Städföretaget MakeClean exempel erbjuder samma timpris för städning i Göteborg som Homework. Alltså 290 kr/h inkl.moms! vilket efter skattereduktion blir en kostnad på 145 kr/h.

Detta skriver städföretaget Homework på sin hemsida idag;
    Enligt den prisundersökning som gjordes av GP/Göteborgs-Posten 2007 och som vi varje år uppdaterar, har HomeWork näst lägsta pris på städning i Göteborg.

Detta är fusk!
  • frida b
    frida b skrev om Homework
    Ha ögon med er vid anlitning av företaget. Flera saker har fått mig att kraftigt betvivla dess trovärdighet. Efter en mycket tråkig tvist ansågs jag som kund ha fel. Nöjd med städerskornas jobb, men besvär med företagets vd.
  • lisa N
    lisa N skrev om Homework
    Lisa N skrev om Homework :
    Vilseledande marknadsföring!!! Göteborgspostens marknadsundersökning om olika städföretag som finns på homeworks hemsida är från 2007, då hade homework ett timpris på ca 250 kr/h. Han så sk VD för homework fingrerar sitt eget pris varje år genom att höja sitt eget pris och behålla "sin plats" som näst billigast och samtidigt hänvisar till en källa från GP som gjordes 5 år tillbaka. DETTA ÄR FUSK och strider mot konkurrenslagen!
  • Anders L
    Anders L skrev om Homework
    Se upp! Jag vann över dem i reklamationsnämnden men de följer inte nämndens beslut. En mkt otrevlig erfarenhet-välj ngt annat städbolag.

Parkgatan 31, 411 38 Göteborg