Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Östermalm Makeupstudion Education

Makeupstudion Education

Karlavägen 53, 114 49 Stockholm — Visa karta

Makeupstudion Education erbjuder sedan 1996 yrkesutbildningar i Stockholm, Göteborg och Malmö till makeupartist, hårstylist och makeupstylist. Du kan dessutom utbilda dig inom fransförlängning och spraytanning hos oss. Vi är internationellt kända, har många framgångsrika elever och många bra praktikkontakter inom branschen.

Vi vill förmedla yrkesutbildningar av högsta klass inom makeup och hår. Går du en utbildning hos oss ska du vara mer än redo för det som branschen sedan kräver. Vi vill att du ska lyckas!

Läs vad 70 kunder tycker om Makeupstudion Education

• Kristin L
    Kristin L skrev om Makeupstudion Education
    Mycket professionella och kunniga lärare, fräscha lokaler, superbra upplägg av hela programmet och ett extra plus i kanten för den fina kursportalen online.
    Blev positivt överraskad och kursen överförträffade alla mina förväntningar!
    Kan varmt rekommendera Makeupstudion!
    Med vänlig hälsning,
    Kristin
    Inglot Cosmetics Sverige & Danmark Läs mer
  • Carolina T
    Carolina T skrev om Makeupstudion Education
    Mina 12 veckor var det bästa jag gjort på länge. Jag blev själv rekommenderad av en vän att gå denna utbildningen och jag skulle absolut nu rekommendera den själv också! Den var professionell, intensiv och mycket lärorikt. Perfekt till dom som vill komma direkt in i jobb världen efteråt. Ett stort tack till Ida vår lärare i Malmö med! Läs mer
  • Hannah L
    Hannah L skrev om Makeupstudion Education
    Utbildningen har varit otroligt professionell från början till slut, bra upplägg på klasserna och man har fått gott om tid när man behöver hjälp. Det är intensivt och kräver hårt arbete men det är värt varenda minut. Jag kan varmt rekommendera Make Up Studion för de som verkligen vill få ut så mycket som möjligt av sina studier. Läs mer
    Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair gillar detta
  • Valentina P
    Valentina P skrev om Makeupstudion Education
    Super bra produkter och super bra skola! Läs mer
  • Emmy B
    Emmy B skrev om Makeupstudion Education
    Helt underbar skola, kunde inte haft en bättre och mer lärorik tid. En stor eloge till lärare och verksamhetschef Erika och även lärare Johanna, dom gjorde ett toppenjobb! <3 Läs mer
  • Anduena B
    Anduena B skrev om Makeupstudion Education
    Jag gick utbildningen på Makeupstudion i Malmö och jag är supernöjd! Hade världens bästa lärare som man fick väldigt mycket hjälp och bra bemötande av! Är verkligen nöjd med val av skola och kommer att rekommendera den till alla jag känner!
    Fina lokaler och utbildningen är väldigt bra upplagd också, lärde mig väldigt mycket under mina tre månader! Läs mer
  • Filippa H
    Filippa H skrev om Makeupstudion Education
    Utbildningen var mycket lärorikt på många olika plan inom smink och hår, men samtidigt otroligt rolig. Även fast det var mycket under utbildningen tyckte jag det var lätt att hänga med, till viss del underlättades det av hur roligt man har haft det där. Men samtidigt tyckte jag utbildningen var tydlig, med bra genomgångar och undervisning. Sällan man inte riktigt hängde med, men då behövde man bara fråga läraren så fick man ett tydligt svar. Även otroligt bra lärare som hjälpte oss elever att hålla oss motiverande! Läs mer
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Makeupstudion Education
    Jag har precis gått klart kursen Fashion& beauty och är supernöjd med utbildningen! Det är en seriös skola vilket märks från dag ett. Lärarna är jätteduktiga och har mycket erfarenhet och de finns alltid där om man vill ha hjälp eller bolla idéer. Vi har fått lära oss allt ifrån brudsminkning och avant garde till att göra research inför jobb. Vi har även fått gå på praktik. Jag har lärt mig massor och kommer sakna skolan och lärarna! Läs mer
  • Cindy S
    Cindy S skrev om Makeupstudion Education
    Världens bästa makeup skola! Lärarna är underbara på alla sätt! Läs mer
  • Karin R
    Karin R skrev om Makeupstudion Education
    Efter 3 lärorika månader så har jag äntligen fått mitt efterlängtade och välförtjänt diplom. Allting gick som en dans och man ville inte att det skulle sluta. Man kände sig delaktig och fungerade bra som ett team eftersom allting kändes så bra. Lärarna är så duktiga, hjälpsamma och professionella, så bättre lärare och skola får man leta efter! I allmänhet är jag supernöjd och tack vore kritikerna så har jag blivit den makeup-artist jag är dag. Man lär sig av sina misstag, that's it! :) Läs mer
  • Melina W
    Melina W skrev om Makeupstudion Education
    Jag har precis gått en fashion beauty makeup artist utbildning där. Är sjukt nöjd över all kunskap jag fått och är evigt tacksam över deras vänliga bemötande. Fantastiska lärare och härlig miljö!😍 Läs mer
  • Amanda L
    Amanda L skrev om Makeupstudion Education
    Super duktiga och erfarna lärare! Trevlig personal överlag och får hjälp direkt om det dyker upp problem. Väldigt seriös utbildning som verkligen vill att eleverna ska lyckas. Dem bryr sig verkligen om en som elev. Personliga samtal under hela utbildningen vilket är super skönt då det blir lite mer bekvämt. Hård kritik men på ett snällt sätt, som man lär sig så mycket av och utvecklas. Läs mer
  • Sara S
    Sara S skrev om Makeupstudion Education
    Jag har nyligen avslutat Fashion and Beauty-kusen på Makeupstudion i Stockholm och är fantastiskt nöjd! Kommer verkligen sakna skolan! Det var en intensiv utbildning fullproppad med allt från teori och teknik till avant garde, fantasi och skönhet...
    Därtill har vi haft praktiker utanför skolan, lärt oss om bl.a. företagande, ljussättning, TV och så mycket mer...! Det märks att det är en seriös och professionell skola redan från dag ett. Det har varit en otroligt lärorik och rolig tid, med toppenlärare som verkligen kan sitt jobb! Läs mer
  • Bintou D
    Bintou D skrev om Makeupstudion Education
    Helt klart värt all tid och pengar! Skolan bryr sig genuint om sina elever under och efter studietiden! Jag kan rekommendera alla som är sugna på att bli makeupartist att söka! Läs mer
  • Elin V
    Elin V skrev om Makeupstudion Education
    Är så nöjd med min utbildning! Jättebra skola och fantastiska lärare! Läs mer
  • Ann-christine P
    Ann-christine P skrev om Makeupstudion Education
    Fantastisk miljö att vara i, härliga lärare och de vill bara lära en med passion. De bryr sig väldigt mycket om en och tar väldigt bra om elever. Stränga men väldigt snälla, perfekt kombination och deras humor. Älskar lärarna och hur de lärde på lektionerna. Mina förväntningar gick mycket bättre än förväntat eftersom att lärarna ville ditt bästa hela tiden och är väldigt förståeliga om det är något som har hänt. Lärde mig smink från grund och botten, färglära till olika sminkningar från fest till årtal och olika uppdrag. Lärarna hjälpte alltid till om det behövdes och vakade över en. De höll en om handen tills man kunde stå på egna ben. Kändes som ett hem i makeupstudion. Fick även praktisera en hel del vilket jag inte förväntade mig heller. köpte även produkter som läppenna kissproof, fixeringspuder vanilla matt, läppgloss 8 st och hyperflex skuggor samt glitter - iris.

// Ann-Christine, nöjd elev från makeupstudion i Göteborg. Läs mer
  • Isabella M
    Isabella M skrev om Makeupstudion Education
    Utbildade mig till makeupartist nu i vår och har tyckt att hela kursen varit jättebra. Hade inga förväntningar när jag gick dit första dagen men allt var så himla strukturerat, tydligt och följde en röd tråd! Läraren Erika var väldigt pedagogisk, informerande och lyhörd! En väldigt duktig makeupartist och väldigt engagerad i sitt jobb. Man fick all stöd man ville ha och man puschades till att klara av allting (speciellt för mig som pendlade varje dag)! Väldigt seriös och bra utbildning! Läs mer
  • Sara I
    Sara I skrev om Makeupstudion Education
    Jättesnälla och goa lärare! Erika känns väldigt erfaren och duktig.
    Jag har tack vare min utbildning också fått praktik vilket är ett stort plus.

Jag hade nog förväntat mig att lära mig mer, det är synd att bara ha en lektion i veckan! Sen hade jag också velat få med styling av kort hår/killar/afrohår...

Och det känns inte jättebra att ha en "lärare" som precis själv utbildat sig, månaden före, till hårstylist... Man vill gärna ha någon som har mycket kunskap och erfarenhet... Men Erika är super!!! Läs mer
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Makeupstudion Education
    Så otroligt nöjd med min utbildning! Tre tuffa månader men verkligen på det bästa sättet. Skulle inte valt annorlunda om jag fick göra om det! Läs mer
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Makeupstudion Education
    Den absolut bästa makeupskolan! Otroligt begåvade lärare med bra utlärningsförmåga och duktiga på att anpassa sig och lära ut efter varje individ i klassen! Bästa tiden i mitt liv och man blir verkligen GRYM om man väljer makeupstudion. Läs mer
  • Nathalie S
    Nathalie S skrev om Makeupstudion Education
    Fantastisk utbildning! Att ha lärare som verkligen vill att vi ska lyckas och hjälpa oss in i arbetslivet var suveränt! Hade inte kunnat ha en bättre utbildning, har lärt mig så mycket som jag nu använder dagligen i mitt arbete som MUA.
    Kan Inget annat än att rekommendera makeupstudion till alla som vill läsa till MUA, ni kommer inte ångra er, jag lovar! Läs mer
  • Emma T
    Emma T skrev om Makeupstudion Education
    Jag bokade två makeup artiser för min 30års fest som sminkade både mig och mina toastmadames! Tjejerna kom ut till vår lokal där festen var och hade med allt. De va både super trevlig och duktiga på att sminka oss, alla tre var supernöjda och hoppas kunna använda dem snart igen!=) Läs mer
  • Fathiya S
    Fathiya S skrev om Makeupstudion Education
    Bra skola med kunnig personal/lärare. Alltid behjälpliga! Bra variation på kursens upplägg och lagom med antal elever i klassen. Kan varmt rekommendera denna skola oavsett vilken utbildning man tar! Läs mer
  • Amanda W
    Amanda W skrev om Makeupstudion Education
    Kursen jag gick 24/10-16 till 19/1-17 var otroligt bra!
    Lärarna blev som mina bästa vänner och min klass blev väldigt tajta, produkterna blev jag mycket nöjd med och dessutom själva utbildningen. Jag tyckte det var extra bra att min klass hade två olika lärare för att då fick man lära sig tekniker på kanske olika sätt om de lärarna utförde samma teknik på olika sätt och då blev det som en bredare utbildning då man fick testa sig fram och fick känna av vilket man tyckte om bäst.
    Jag som "bara" gick makeup kursen skulle önskat att få någon typ av färgpalett med i startkitet och det skulle varit roligt att testa på special effekter eller liknande någon lektion bara för att testa :)
    Kram! Läs mer
  • Delia E
    Delia E skrev om Makeupstudion Education
    Mina upplevelser hos dem har bara varit positivt. Superduktig och härlig personal som hjälper dig gärna. Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Makeupstudion Education
    Fantastiska lärare, saknade dock vissa saker som jag tycker borde ha ingått i sitt paket till utbildningen. Läs mer
  • Ida A
    Ida A skrev om Makeupstudion Education
    Bästa skolan!! Har lärt mig sååå otroligt mycket under dessa tre månader, väldigt givande utbildning! Funderar du på att gå på makeupstudion så rekommenderar jag denna skola starkt. Så mysiga och trevliga lärare som verkligen ser till att du lär dig och må bra under skolans gång. Intensiva men väldigt lärorika veckor! :) Läs mer
  • Emma D
    Emma D skrev om Makeupstudion Education
    Jag är såååå sååå såååå nöjd med min utbildning hos makeupstudion, fruktansvärt bra skola! Underbara lärare, bra upplägg, intensiva men lärorika dagar, grymt bra produkter att få jobba med och superhärlig stämning att få komma till varje dag under 12 veckor! Jag hade gjort det igen och rekommenderar alla denna skola varmt oavsett om det är längre eller kortare kurser man vill gå. Läs mer
  • Mireille K
    Mireille K skrev om Makeupstudion Education
    Grymt bred och givande utbildning som jag rekommenderar starkt till alla som vill lära sig allt om smink och hår! Sjukt nöjd över utbildningen och de bästa lärarna fick man också som stöttar en genom hela utbildningen Läs mer
  • Helene G
    Helene G skrev om Makeupstudion Education
    Jag är så nöjd med min utbildning hos makeupstudion, 12 intensiva veckor med underbara lärare! :) Läs mer
  • Angelica D
    Angelica D skrev om Makeupstudion Education
    Bästa skolan ever! Underbara lärare och kamrater. Läs mer
  • Agnes N
    Agnes N skrev om Makeupstudion Education
    Genom hela processen har jag fått ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Jag har lärt mig mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra på så kort tid. Det märktes att alla på skolan ville hjälpa mig att uppnå mina mål. Läs mer
  • Natalie H
    Natalie H skrev om Makeupstudion Education
    Jag är riktigt nöjd med utbildningen bortsett från att man inte fick utnyttja lokalen tillräckligt mycket. Läs mer
    2016-04-22 Makeupstudion .FÄRG College Of Makeup & Hair svarar Natalie H
    Hej Natalie, nu blir jag lite konfunderad. Vad menar du med att du inte fick utnyttja lokalen? Som vi sa redan första dagen får man jättegärna träna vidare efter lektionerna men uppe i butiken. Det är på sitt sätt lite svårare ljus men också bra övning eftersom det är långt ifrån så bra ljus varje gång man är ute och jobbar. :) Det är jättemånga elever som under kurserna har valt att göra det så det var tråkigt om du/ni missuppfattade detta och inte kom till mig och ifrågasatte så att jag hade kunnat ge dig den infon redan under kursen!
  • Jessica P
    Jessica P skrev om Makeupstudion Education
    Hej!
    min upplevelse av att plugga oss makeupstudion har varit toppen! Lärorikt, trevligt folk med härligt energi!
    Något som hade kunna varit bättre: mer tid eftersom jag gick både smink och hår! Annars är jag nöjd och om någon skulle vilja gå en liknade utbildning så kommer jag starkt rekommendera makeupstudion! Tack och bock Läs mer
  • Jennifer I
    Jennifer I skrev om Makeupstudion Education
    Verkligen en skola jag skulle rekommendera till alla som vill ha allt i ett! Makeup, hår, fransförlängning och spraytan. Grymma lärare och härlig energi. Bra uppläggning. Saknar redan tillbaks! Läs mer
  • Julia S
    Julia S skrev om Makeupstudion Education
    Jag är verkligen nöjd med hela upplägget, lärarna, schemat,produkterna, lokalerna. Allt var i toppklass förutom projektron & datorn, det tog ofta mycket tid & krångel för att få till en bild på väggen så de är väl de enda annars är jag verkligen nöjd, en så rolig upplevelse & proffsigt! Läs mer
  • Linnéa S
    Linnéa S skrev om Makeupstudion Education
    Bra och lärorik kurs, lite otydligt med modellkraven emellanåt Läs mer
    2015-10-31 Birgitta L svarar Linnéa S
    Hej Linnéa,
    Nu får du hjälpa mig lite för jag tycker ju att det är tydligt med modellkraven eftersom de är utskrivna på respektive lektion i schemat. Hur vill du att vi ska förtydliga dem ännu mer? :)
    Birgitta
  • Linnéa H
    Linnéa H skrev om Makeupstudion Education
    Bra lärare och super bra upplägg men att läraren kanske ha kunnat säga lite mer vad eleven ska träna lite extra på, ge mer feedback! Läs mer
  • Paniz J
    Paniz J skrev om Makeupstudion Education
    Jag köpte Makeupstudions Makeupartist utbildning och är väldigt nöjd med lärarna och produkterna. Älskar att jobba med märket Färg och kommer fortsätta att göra det. Märket var sedan tidigare helt okänt för mig och nu vet jag inte om jag någonsin kommer kunna jobba med något annat märke. Läs mer
  • Hanna K
    Hanna K skrev om Makeupstudion Education
    Alltid bra bemötande av alla på Makeupstudion. Har köpt flytande Mineralfoundation bland annat som är så himla bra.
    De flesta produkterna som jag använt är så himla bra och är nöjd med allt.
    Jätte nöjd med allt Läs mer
  • Frida V
    Frida V skrev om Makeupstudion Education
    Jag gick utbildningen Makeup Artist hos Makeupstudion i Stockholm. Jag är nöjd med den höga standarden som skolan håller kunskapsmässigt. Jag har lärt mig mycket grund som bla. färglära, sminka olika ögonformer och hur man sminkar alltifrån mörkhyade till asiater och män vilket är väldigt viktigt!

Det kan kännas utmanande att behöva hitta modeller till "modellkravs dagarna" men det är så givande att få möjligheten att sminka olika hudfärger och drag! Det är ju det som en Makeup Artist ska kunna göra.

Min utbildning var 12 veckor och det är ett minimum om man vill hinna lära sig och utvecklas tillräckligt mycket enligt mig, gå inte en utbildning som är kortare än så!

Jag tycker att det som Makeupstudion har gjort för mig är att de har lärt ut ovärderliga grunder. Vi har enbart jobbat med märket FÄRG som är framtaget främst för Makeup Artister vilket har gjort att det har varit enkelt och inte rörigt. Ifrån början handlar det om att lära sig, efter utbildningen kan man testa på olika märken och produkter.

Genom att arbeta som vi gjort så har jag fått kunskap i hur man blandar en individuell och exakt bas vilket är viktigt om man vill jobba frilansande. Det har gett mig trygghet i mitt Makeup Artisteri att även få dessa kunskaper än att bara få lära mig applicering.

Jag tvivlar starkt på att det finns någon utbildning på marknaden idag som kan konkurrera med denna så gå på Makeupstudion om du vill bli en Makeup Artist på riktigt! Läs mer
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Makeupstudion Education
    Jag kan inte vara nöjdare med min utbildning på makeupstudion i Göteborg! Härliga lärare och en fantastisk utbildning. Verkligen helt sjukt nöjd. Känner mig väl förbered inför arbetslivet! Läs mer
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Makeupstudion Education
    Jag tycker att utbildningen var riktigt bra. Den var intensiv och hård. Man måste vilja klara den för att klara den. Om man har viljan så lär man sig väldigt mycket . Lärare med mycket erfarenhet. Man lär sig
    Mer än vad jag trodde att man skulle göra Läs mer
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Makeupstudion Education
    Är jättenöjd med utbildningen! Lärarna är superkunniga och noggranna. De är själva ute i branschen just nu och har supermycket tips om hur den funkar. Det är en intensiv kurs men jag har haft fruktansvärt roligt under tiden. Klasserna är små (Max 8 pers) och det är så bra då alla får gott om utrymme och hjälp från lärarna. Skulle inte tänka mig att välja en annan skola än Makeupstudion. Läs mer
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Makeupstudion Education
    Superbra skola! Noggranna, hårda men rättvisa lärare. Välutbildade med mycket erfarenhet att lära ut till sina elever. Rekommenderar starkt MakeupStudion Education till den som är seriös med sina mål och vill nå dem med hjälp av en bra skola och hårt arbete! Läs mer
  • karin s
    karin s skrev om Makeupstudion Education
    Jag har just gått en kvällskurs under våren och är väldigt nöjd! Det var perfekt att hitta en utbildning som jag kunde kombinera med mitt jobb. Bra och väldigt pedagogiska lärare!! Viktigt att man väljer rätt skola och jag är supernöjd!! Läs mer
  • Evelina K
    Evelina K skrev om Makeupstudion Education
    Jag rekommendera starkt denna skola för blivande makeup artister. Det är en lagom stor klass med skön stämning och jätte trevliga och proffesionella lärare. Läs mer
  • Laura R
    Laura R skrev om Makeupstudion Education
    Verkligen nöjd med denna utbildningen! Hade bästa läraren och min klass var guld. Saknar dem redan men känner mig redo för vad som väntar. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Mathilda H
    Mathilda H skrev om Makeupstudion Education
    En fantastisk utbildning! Har lärt mig så otroligt mycket på de här tre månaderna. Väldigt bra att de inte tar in mer än 8 personer per klass. Då hann alla få den hjälp och uppmärksamhet de behövde. Lärarna var väldigt stöttande och hjälpte till med praktiker.
    Skulle verkligen rekommendera kursen! Läs mer
  • Erika L
    Erika L skrev om Makeupstudion Education
    Gick makeupartist-utbildningne hos makeupstudion! Absolut en underbar utbildning med proffessionellt bemötande och strukturerad undervisning. Rolig men även seriös utbildning som fokuserade mycket på att man som elev faktiskt skulle komma ut i arbetslivet.

Alla mina förväntningar har verkligen uppfyllts! Otroligt glad över att jag valde denna skola! Läs mer

Karlavägen 53, 114 49 Stockholm