Läs vad 104 kunder tycker om Mäklarhuset Älvsjö 2

• 2021-01-21
    Jag har letat hus i flera år och tittat på ca 50 objekt. Utifrån denna erfarenhet kan jag säga att Torsten är en väldigt genuin och kunnig mäklare. Jag upplevde honom som i en egen klass jämfört med andra mäklare jag har haft att göra med. Jag upplevde honom samtidigt som mycket professionell och ifall jag framöver vill sälja det objekt jag köpte genom honom är det ingen tvekan om vem jag vänder mig till.
    Adrian F
  • 2021-01-19
    Jag har sålt en villa.
    Fick ett fint, trevligt och kompetent bemötande av mäklaren.
    Jag har ingen erfarenhet av att sälja bostäder så det var skönt att det fanns en kompetent person med lång erfarenhet av allt som kunde/kan guida mig genom processen. Nu är ju dessutom situationen med Covid att allt är annorlunda mot normalt, även för mäklarna. Marknaden svårare att läsa av och svårare att hålla visningarna då det inte gått att ha öppna utan att allt måste bokas i förväg. Det gör också att det var svårare att bedöma vart allt skulle landa.
    Susan A
    Susan A
  • 2020-12-28
    Torsten har stenkoll och de saker har saknar vetskap om fixar han. Han är otroligt engagerad och har en utomordentlig service. Vi är helnöjda!
    Hanna L
    • 107.5 m²
    • Långbro
    Vilken fin rekommendation! ;) Stort tack Hanna

• 2020-12-23
    Jag har sålt en bostadsrätt med hjälp av Torsten. Han bemötte mig väl o på ett väldigt proffesionellt sätt.
    Torsten levde verkligen upp till de förväntningar jag hade, han var tydlig, lyhörd, pålitlig och otroligt hjälpsam som var vid min sida genom hela processen.
    Sammanfattningsvis är jag supernöjd med min mäklare och hela affären gick smidigare än förväntat tack vare Torsten.
    Rayhana H
    • 68.5 m²
    • Hagsätra / Ormkärr
    sålde sin lägenhet med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stort tack Rayhana för dina jättefina ord - sånt som värmer ett mäklarhjärta.

• 2020-11-10
    Fantastisk mäklare som är seriös, uppriktig, ärlig och väldigt trevlig. Det känns verkligen bra att köpa av Torsten. Om vi säljer någon dag så är valet av mäklare väldigt enkelt. Det finns mäklare som bör lära sig av Torsten!
    Robin L
  • 2020-11-08
    Torsten ger ett mycket proffsigt och kunnigt bemötande.
    Han skapar trygghet och förtroende.
    Dessutom är han mycket trevlig, social och glad.
    Vi är jättetacksamma!
    Frida L
  • 2020-11-07
    Fick kontakt med mäklaren ca 3 år före köpet och fick en preliminär prisbedömning av vår villa. Då försäljning blev aktuell tog vi förnyad kontakt och fick god hjälp av mäklaren. Vi är helt nöjda med mäklarens insats i detta fall.
    Mona Viola L
  • 2020-10-26
    -- sålt en tvåa i Fruängen
    -- nöjd med bemötandet
    --mäklare levde upp till förväntningarna
    --nöjd
    Irene J
    • 66.4 m²
  • 2020-10-16
    Vi har köpt en lägehet.
    Våra möten med Torsten har varit fantastiskt, engagerad och vi kände oss väl omhändingtagande.
    Absolut att vi tyckte han levde upp till våra förväntningar där vi ska göra en stor affär och att vi alltid fick bra och ärliga förklaringarna och Torsten var proffsig .
    Se ovan kommentarer och att han är lugn, saklig, ärlig och ger ett behagligt framförande och servicedmainnded.
    Lena G
    Lena G
    • 74.0 m²
    köpte sin lägenhet med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
  • 2020-10-14
    Sålt bostadsrätt.
    Bemötandet har varit professionellt vänligt och mycket aktivt
    Förväntningarna var att han hade upparbetat kontaktnät.
    Sammanfattningsvis så vår förväntan överträffats med ett manligt och professionellt bemötande som skapat ett bra förtroende
    Thomas E
    • 74.0 m²
  • 2020-10-05
    Stefan Tapay har varit till mycket stor hjälp i samband med försäljningen av min mammas lägenhet. Med trevligt bemötande, stor kunnighet och goda råd har allt gått mycket smidigt. Jag kan varmt rekommendera Stefans tjänster.
  • 2020-10-02
    Philip på Mäklarhuset i Älvsjö hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt i Långbro Park och vi var mycket nöjda både med utfallet och bemötandet. Philip är engagerad, driven, kunnig och har glimten i ögat. Vi kan rekommendera honom hjärtligt.
    Thomas L
    • 87.0 m²
  • 2020-10-02
    Vi sålde vår bostad till rekordpris mycket tack vare vår proffsiga och fantastiskt duktiga mäklare Philip von Segebaden! Han var kunnig, trygg och gjorde sitt yttersta för att sälja vår lägenhet. Han kan varmt rekommenderas!
    Elif W
    • 54.0 m²
  • 2020-09-26
    Köpte en bostad. Trevligt bemötande av mäklaren Philip som gav allt för att utföra så smidigt affär som möligt.
    Fick skriva kontraktet på samma visning kväll.
    Saleh A
    • 87.0 m²
  • 2020-09-17
    I valet av mäklare hade vi möten och jämförde flera olika lokala mäklare i Älvsjö. Philip von Segebaden stack ut då han hade en stor kunskap och många bra ideer i hur presentationen av lägenheten skulle vara. Framförallt fotograferingen som blev riktigt bra. Valet föll på Philip och vi är väldigt glada för att vi tog rätt beslut och valde honom.
    Hela processen har varit smidig och vi har haft fullt förtroende för Philip under hela tiden. Han jobbar väldigt hårt i varje affär och har ett högt engagemang. Slutpriset blev över vår förväntan och vi är helnöjda med Philips insats.
    Går ni i tankarna att anlita Philip? Gör det, ni kommer att bli riktigt nöjda. Vi kommer anlita Philip vid nästa försäljning. 10 av 10!
    / Andrea & Joakim
    säljare på Blackensvägen 3B
    Andrea P
    Andrea P
    • 79.5 m²
    • Gamla Älvsjö
  • 2020-09-15
    Torsten agerade mäklare åt mig i samband med försäljning av min lägenhet i Älsvjö, 3 rok, Långbro park. Torsten har gedigen erfarenhet av försäljning i hela Älvsjö området. Det medför att ärendet flyter på, han har hela tiden en tidsplan som man successivt arbetar efter ända tills affären går i lås.
    Mina förväntningar var att lägenheten skulle hamna i bästa möjliga läge på marknaden, det lyckades Torsten med till fullo. Jag kan starkt rekommendera Torsten Steding och Mäklarhuset.
    David L
    David L
    • 63.0 m²
    sålde sin lägenhet med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Ditt omdöme värmer verkligen ett mäklarhjärta. Tusen tack David :)

• 2020-08-18
    Mycket trevlig och kunnig mäklare!
    Christer K
    • 182.0 m²
    • Fornudden
    sålde sitt hus med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack för fin Reco. Välkomna tillbaka till Enskede.

• 2020-08-10
    Trevlig, saklig, noggrann, förtroendeingivande, och lyhörd. Torsten är lika förtroendeingivande för både säljare och köpare.
    Peter M
    • 65.0 m²
    • Björkhagen
    sålde sin lägenhet med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Peter för fin uppskattning och bra samarbete.

• 2020-07-01
    Glömde fylla i betyget för Torsten Steding
    Pontus B
    • 171.0 m²
  • 2020-06-30
    Sålt hus i Älvsjö. Torsten har varit till stor hjälp, det har gått smidigt att samarbeta, han upplevs som ärlig och genuin mycket trevligt och professionellt bemötande - tror även för köparna.
    Kan varmt rekommendera honom
    Mona B
    • 171.0 m²
    sålde sitt hus med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Mona - jätteroligt att höra att ni är så nöjda. Så som du beskriver det ovan är det "spot on" ambitionen om hur jag vill att mitt arbeta skall vara och upplevas. Återigen, tack. /Torsten

• 2020-05-28
    My estate agent was great, he sold my 2:a in Fruangen, southern Stockholm and my buyers were lovely and all was easy to handle.
    Madeleine H
    • 44.5 m²
  • 2020-05-25
    En bra mäklare som har koll på att han finns där för kunden.
    Inger L
    • 130.0 m²
    sålde sitt hus med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Inger - det värmer verkligen mitt mäklarhjärta. Nu gäller det bara att lycka till med att hitta ett nytt boende till familjen ;)

• 2020-05-22
    Bra, snabb och tydlig kommunikation. Satte bra förväntningar och levererade det som var lovat.
    Harry L
    • 1:a
    • 41.5 m²
  • 2020-05-20
    Proffsigt bemötande. Vann inte budgivningen, men försäljningsprocessen var tydlig och ärlig.
  • 2020-05-08
    Torsten Steding Mäklarhuset i Älvsjö
    Vi fick genom rekommendation kontakt med en toppenmäklare, Torsten Steding Mäklarhuset Älvsjö, som sålde vår mammas lägenhet snabbt och till ett bra pris. Vi sålde via godman. Torsten är mycket kunnig inom detta och allt har gått mycket smidigt!!!
    ANN-LOUISE S
    skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Ann-Louise. Jätteroligt att höra att ni blev så nöjda. Hoppas allt funkade bra med flyttlasset till Göteborg :)

• 2020-04-29
    Aldrig varit med om en halare mäklare som ger så usel service och dålig koll.
    Joachim N
    • 93.0 m²
    • Älvsjö staden
    köpte sin lägenhet med hjälp av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Joakim för att du gör oss uppmärksamma på detta. Kommer definitivt att ta detta med berörd mäklare. Detta är definitivt inte det intryck vi vill lämna efter oss. Hälsningar Torsten

• 2020-04-29
    Upplevde han som dryg och självgod. Ville ha snabb affär pga firmafest. Snackade illa om andra kunder.
    David H
    • 5:a
    • 126.0 m²
    köpte sin lägenhet med hjälp av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack David för att du delar med dig av dina erfarenheter. Kommer definitivt att ta detta med berörd mäklare. Så här får det inte gå till. Hälsningar Torsten

• 2020-04-29
    Tyvärr upplevde vi Philips insats vid vårt köp som rätt dåligt.
    Vid budgivning var det en väldigt tråkig kommunikation och olika upplägg.
    Vid tillträde glömde Philip bort datumet och dök inte upp.
    Vi upplevde att mkt information kring huset saknades.
    Annika K
    Annika K
    • 6:a
    • 128.0 m²
    • Gamla Älvsjö
    köpte sin lägenhet med hjälp av Mäklarhuset Älvsjö
    Uppskattar din återkoppling rörande en rad dåliga erfarenheter med berörd mäklare. Jag kommer att ta detta med ifrågavarande mäklare med förhoppningen om en betydligt bättre approach nästa gång. Hälsningar Torsten

• 2020-04-29
    Sålt en 3:à i Fruängen. Mycket bra hjälp och bemötande, snabbt avslut! God hjälp med stylist och goda råd. Mycket nöjd med Philip och kan bara rekommendera honom, och mäklarhuset, för försäljningar.
    Kenneth V
    • 71.0 m²
  • 2020-04-29
    Klar tydlig process, kundskap om marknaden och området. Månar om både köpare och säljare
    Marcus K
    • 86.0 m²
  • 2020-04-29
    Philip leverade ett bra resultat och gav ett bra intryck.
    Daniel J
    • 93.0 m²
    • Älvsjö staden
  • 2020-04-28
    Torsten hjälpte oss att sälja vår villa i Herrängen, Älvsjö. Han är kunnig, lyhörd och supertrevlig. Tydlig i sin kommunikation och väldigt hjälpsam. Rekommenderar honom varmt.
    Martin S
    • 156.0 m²
    • Herrängen
    sålde sitt hus med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Härligt att höra Martin. Det var ett rent nöje att få förtroendet att förmedla försäljningen av ert jättefina hus. Lycka till med sökandet av ny bostad nu så syns vi vid tillträdet till hösten.

• 2020-04-26
    Jag har sålt lägenheten. Torsten är en jättetrevlig och professionell mäklare. Jag upplevde att han försökte göra allt det han kan för att sälja lägenheten till det priset vi önskade.
    Younes K
    sålde sin lägenhet med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Younes för ditt fina omdöme. Hoppas allt flyter på bra med bygget av ert nya hus.

• 2020-04-23
    Jag har sålt lägenheten. Torsten är en jättetrevlig person. Han bemöter folk med leende och fullt respekt. JAg upplevde att han försökte göra allt så att vi kan få det priset vi önskade. Han gjorde flera visningar än beräknad, ägnade mycket tid för att sälja bostaden
    Zainab K
  • 2020-04-22
    Våra förväntningar var att få ett smidigt förfarande. Mäklaren gav oss ett kunnigt och självständigt intryck. Han var rak i sin kommunikation. Vi fick vad vi önskade, en snabb försäljning utan hinder på vägen.
    Gerd E
    • 157.0 m²
    sålde sitt hus med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stort tack för er uppskattning.

• 2020-04-22
    köpte en lägenhet, Torsten är ett proffs, bra kommunikation, allt klart och tydligt,
    om jag någonsin kommer att sälja denna lägenhet skulle jag gärna anlita Torsten
    Victoria L
    köpte sin lägenhet med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Victoria. Jätteroligt att höra. Nu har vi bara tillträdet kvar, sen ska allt vara på plats ;)

• 2020-04-05
    Kan inte vara något annat än supernöjd! Har sålt bostad förut, men denna gång handlade det om ett tidigare dödsbo och God manskap vid försäljning av lägenhet. Det som vi uppfattade som komplext med detta guidades vi igenom utan tvekan. Bemötande, ledsagning och utfall i försäljningen kunde inte varit bättre!
    skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Peter och väldigt uppskattat omdöme.

• 2020-04-05
    Torsten hjälpte mig på ett superprofsigt sätt att sälja min villa i Älvsjö. Han var väldigt engagerade genom hela försäljningen.
    Han hade bra idéer och var alltid nåbar.
    Hela affären gick väldigt smidigt.
    Torsten uppfyllde alla mina förväntningar och jag kan verkligen rekommendera honom och mäklarhuset
    Robert S
    • 107.5 m²
    • Långbro
    sålde sitt hus med hjälp av Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Robban. Härligt att höra att du är så nöjd.

• 2020-01-31
    Sålt lägenhet med mycket proffesionell mäklare, Torsten Steding.
    Rekommenderas!!!
  • 2019-09-26
    Köpte en 3a i Fruängen. Torsten är super trevlig och proffsig. Bra service. En riktig stjärna :)
  • 2019-09-03
    Jag har köpt en lägenhet med 4 rum i lugnt läge. Väldigt trevlig bemötande av mäklaren och vettig förhandling som blivit bra för både köpare och säljare.
    Omid T
    • 98.0 m²
  • 2019-09-03
    Jag har sålt en villa, köpt och sålt en lägenhet och vid varje tillfälle anlitat Philip som min mäklare. Philip är en bra framspelare, vilket jag tycker är superviktigt när man ska göra, kanske sitt livs affär. Philip är kunnig, påläst och kan sitt yrke dessutom är han lyhörd och respektfull till mig som kund. Jag har varit så trygg med Philip rakt igenom. Men jag som kund måste också visa respekt och tillit till min mäklare.
    Karin B
    Karin B
    • 84.0 m²
  • 2019-09-02
    Väldigt bra och smidig mäklare. Allt gick bra utan konstigheter
    Adam J
  • 2019-09-01
    Philip var suverän vid vår lgn försäljning och även nu efteråt svarar snabbt när jag behövt honom trots affären avklarad. Det kallar jag service 👍
  • 2019-09-01
    Engagerad mäklare som gav en realistisk bild vid värdering och skapade förutsättningar för en smidig försäljning.
  • 2019-08-30
    Väldigt trevlig och skötte allting smidigt o bra. Bra mäklare helt enkelt!
    Daniel Garcia R
    • 84.0 m²
  • 2019-06-17
    Sålt en villa i Älvsjö. Torsten har varit tydlig och väl insatt i området med konkurrens och jämförande projekt mm.
    Jag anser Torsten uppfyllde våra krav.
    Vet även att det är/var kort om tid mellan visningarna för Torsten/mäklaren men jag kunde tycka att man kunde dyka upp lite tidigare än 2-5 minuter innan visning så att man kunde stämma av läget lite.
    skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Jonny för ditt uppriktiga och till huvudsakligen uppskattande omdöme ;). Det är alltid positivt med konstruktiva synpunkter vilka jag givetvis kommer att ta till mig av. Det är naturligtvis viktigt att komma i god tid inför en visning och min ambition är att alltid vara på plats minst en kvart innan visningen börjar. Denna gången blev det tyvärr inte så, vilket jag givetvis bara kan beklaga.

• 2019-06-13
    Jag köpte en 2a i Fruängen.
    Mitt första köp så har inte mycket att jämföra med.

Torsten var väldigt tydlig och professionell, jag kommer att kontakta honom när jag i framtiden vill sälja.
    skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tack Viktor. Visst är det så att man som köpare inte har lika mycket kontakt med mäklaren som säljaren har. Det är givetvis glädjande att du uppskattat den kontakt vi haft och du är välkommen tillbaka till mig den dag du skall flytta vidare.

• 2019-05-27
    I samband med försäljningen av vår villa har Torsten varit en mycket proffisionell mäklare som tagit tillvara på både vår och köparens intressen och förenat oss på ett bra sätt. Våra starkaste rekommendationer till Torsten Steding.
    skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Härligt att höra Mats. Stort tack för dina rekommendationer och ditt uppskattande omdöme. Att ta vara på båda parters intresse känns för mig som en naturlig del av processen för att affären skall funka på ett problemfritt sätt även i framtiden. Hälsningar /Torsten

• 2019-05-24
    Jag sålde lgh och hela affären har gått smidigt, är mycket nöjd med mäklaren jag valde. Kunnig, vänlig och proffsig i sitt bemötande och i helhet mycket nöjd.
    skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stort tack Linda för ditt fina omdöme. Vad roligt att du är så nöjd Linda. Hälsningar /Torsten