Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Älvsjö Långbro Mäklarhuset Mäklarhuset Älvsjö
Rekommenderat företag 2016 - Mäklarhuset Älvsjö
Rekommenderat företag 2015 - Mäklarhuset Älvsjö

Mäklarhuset Älvsjö

Stora Mans Väg 1, 125 59 Älvsjö — Visa karta

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.

Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående lokala mäklarkontor.

Läs vad 49 kunder tycker om Mäklarhuset Älvsjö

• carl V
    carl V skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Ambitiös och trevlig mäklare jag kan varmt rekomendera Stefan.
    2016-12-07 Stefan T svarar carl V
    Tack för det Carl! Det var roligt att både ni och köparen var nöjda med försäljningen.

• Ingrid I
    Ingrid I skrev om Philip von Segebaden en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Proffsigt jobbat. Mäklaren har lagt ner mycket jobb på min försäljning då en del problem uppstod.
    2016-11-25 Philip V svarar Ingrid I
    Tack för det Ingrid! Vi är vana att lösa eventuella problem som kan uppkomma vid en försäljning. Hoppas du ska trivas i ditt nya boende!
    Philip V gillar detta
  • Malin S
    Malin S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag fick fantastiskt bra bemötande och hjälp vid försäljningen av min lägenhet. Tack för samtalet idag för att stämma av att allt är okej så här i efterhand. Torsten, du är en klippa!
    Mvh Malin
    Torsten S gillar detta
  • Linnea S
    Linnea S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten Steading har alltid visat ett gott bemötande, stort engagemang och visat mycket stor erfarenhet. Jag rekommenderar honom som mäklare till alla jag kommer i kontakt med
    Torsten S gillar detta
  • Pontus S
    Pontus S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tydlig, rak, bra info! Får en att känna sig omhändertagen, tryggt! Bra tips!
    2016-12-06 Stefan T svarar Pontus S
    Hej! Stort tack till er båda för er insats! Samarbetet ledde till fina bilder som till slut genererade ett högt slutpris.
  • Susanna R
    Susanna R skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapay har varit mycket engagerad och pålitlig i sitt arbete med att sälja min bostad. Öppen och lyhörd inför mina önskemål och funderingar. Stefan är mycket professionell, lägg därtill ett trevligt och positivt bemötande.
    Kan varmt rekommendera honom.
    /Susanna
    2016-12-06 Stefan T svarar Susanna R
    Hej! Tack för dina ord. Roligt samarbete och din känsla för stil gav fina bilder och slutligen två överlyckliga köpare!
  • Simon D
    Simon D skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket kunnig mäklare med bra koll på försäljningar och värdering av bostad. Stefan är en mäklare som ser till att du blir nöjd med din försäljning. Han har varit hjälpsam hela tiden under försäljningstiden av min bostad samt även nu i efterhand. Rekommenderas starkt!
    2016-10-28 Stefan T svarar Simon D
    Hej Simon! Stort tack för dina vänliga ord.
  • Assad A
    Assad A skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Det här var mitt första lägenhetsköp. Stefan Tapay var redan från början väldigt tydlig och uppmuntrade mina frågor/funderingar. Han påpekade att det var fullt naturligt och att det är viktigt för honom att detta bostadsrättsköp kändes bra både för mig och för säljaren. Vid överlåtelsen gick han lugnt och tydligt igenom alla detaljer och pausade för eventuella frågor. Efter överlåtelsen har både han och Alexandra hjälpt till med att besvara frågor på praktiska detaljer, samt förmedlat nya frågor som dykt upp till säljaren. De har även varit väldigt hjälpsamma med att justera ytterligare detaljer som uppstod då jag fick ett bättre lånelöfte från en annan bank.

Normalt brukar jag försöka ge konstruktiv feedback till förbättring, då jag uppskattar det själv när andra ger mig det. Dock var det väldigt svårt denna gång, eftersom jag inte hade något konkret att föreslå. Lugnet, tålamodet, tydligheten, det vänliga bemötandet och villigheten att vara flexibel för ändringar var över min förväntan. Jag skulle definitivt rekommendera Stefan (och Alexandra), samt vill passa på att tacka dem för allt!
    2016-10-24 Stefan T svarar Assad A
    Stort tack för din återkoppling till mig och berömmet till vår suveräna assistent Alexandra!
    Som köpare är det viktigt att känna sig trygg. För mig finns inga konstiga frågor och jag finns där för både säljare och köpare i deras livs största affär. Lycka till med ditt nya boende och jag är övertygad om att du kommer att trivas.
    MvH Stefan
  • Karin I
    Karin I skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapays arbete med försäljningen av vår lägenhet var rakt igenom smidigt, trevligt och mycket väl genomfört. Dialogen oss emellan har fungerat utmärkt och vi kan varmt rekommendera honom.
    2016-09-30 Stefan T svarar Karin I
    Stort tack för det! Tack också till hela familjen som var med och gjorde lägenheten fin inför en försäljning.
  • Jessica G
    Jessica G skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Från början till slut en stjärnmäklare, ett självklart val nästa gång vi säljer
  • Helena E
    Helena E skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Trevlig mäklare som var sakkunnig och hjälpte till när man hade frågor
  • Sussie
    Sussie skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Flaggan i topp för Stefan, en riktig 10a av 10!
    Väldigt positiv, hjälpsam och tillmötesgående. Alltid på hugget efter potentiella köpare samt uppmuntrande på alla sätt!
  • Anders E
    Anders E skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag tyckte att Torsten var mycket professionell, väl förberedd och väldigt erfaren, vilket visade sig i att han hade bra svar på alla våra frågor.
  • Hosein A
    Hosein A skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Bemötandet och arbetsprocessen var väldigt bra. Jag fick förtroende för Torsten direkt. Mycket bra!
  • Teddy
    Teddy skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket välrutinerad mäklare som innehar mycket stor kompetens.
    Som kund känner man sig väl omhändertagen från visning till försäljning med goda råd och gott stöd.
  • Moni
    Moni skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Trevlig, lätt att kontakta honom, han har kämpat mycket på att sälja min bostad trots att jag inte har fått priset som värderades. Ändå vi är nöjda med hans satsning på att sälja bostaden.
  • Peter
    Peter skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi är oerhört nöjda att vårt val föll på Mäklarhuset och Stefan Tapay, Det har varit både en trygg och smidig process, där vi aldrig upplevt att våra behov har blivit åsidosatta. Framförallt har vi uppskattat det stöd som vi fått, den trygghet som förmedlats och att det aldrig har varit några problem att ställa frågor vare sig om försäljningen eller framtida spörsmål.
  • Maria
    Maria skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi anlitade Stefan Tapay, på Mäklarhuset, till vår försäljning av lägenhet i Västertorp.
    Proffsigt, trevligt och seriöst bemötande. En riktigt engagerad mäklare som kör med raka kort. Helt rätt för oss, som även nådde en rekordförsäljning inom föreningens försäljningar.
  • Cecilia
    Cecilia skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Bemötandet har varit bra.
    Alltid tillgängligt för frågor och funderingar och snabba svar!
  • Alex E
    Alex E skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag är så glad att jag valde Stefan som mäklare för att sälja min första bostadsrätt. Han är proffsig, kunnig och noggrann! Jag kommer ringa honom när jag ska sälja nästa lägenhet!
  • Elin
    Elin skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag rekommenderar Stefan Tapay och Mäklarhuset Älvsjö. Då det var proffsigt bemötande från början till slut. Snygg och säljande annons som drog till sig rätt köpare från början. Vilket gjorde att affären gick snabbt och smidigt. Kommer vända mig till Stefan ifall jag får tillfälle att sälja igen.
  • Mustafa M
    Mustafa M skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten Steding var den jag valde efter att ha träffat flera mäklare, det kändes rätt direkt då han ingav ett mycket ärligt, kompetent och förtroendeingivande intryck, ett intryck som han sannerligen levde upp till. Är inget annat än nöjd med hela processen och kan varmt rekommendera Torsten!
  • Olof
    Olof skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapay har genomgående visat stort engagemang och mycket intresse för uppgiften. Han har fortlöpande underrättat uppdragsgivaren om hur försäljningen går och utfört sitt uppdrag mycket professionellt i alla delar. Det har känts tryggt att ha Stefan som mäklare, när en äldre villa med stort renoveringsbehov ska säljas. Till detta kommer ett mycket konkurrenskraftigt pris för mäklartjänsten. När det gäller Mäklarhuset i Enskede, där Stefan arbetar, bör framhållas att de kostnadsfritt erbjuder olika extra tjänster såsom flyttkartonger och lån av en stor täckt släpvagn. Verkligen mycket användbart och bra. Sammanfattningsvis är jag klart imponerad av Stefans insats som mäklare i vår försäljning och jag vill gärna varmt och uppriktigt rekommendera honom.
  • Huang
    Huang skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    I sold my apartment by Stefan's great service. Stefan has a clear view on market and he is good at making correct schedule and pushing the plan to be reality. He is professional all the time, hard working and has superb communication skills, such as choose the best time to call the potential buyers.
    非常优秀专业的房屋中介!
  • Carl-johan L
    Carl-johan L skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tycker att kontakten med Torsten gick väldigt smidig och professionellt till. Bra infomation under processen och ett snabbt avslut.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi frågade 3 lokala mäklare men fastnade direkt för Mäklarhuset och Torsten Steding, han kändes trygg och proffsig, och ändå empatisk och inkännande, vi fick den hjälp vi behövde i alla frågor med stort engagemang.
  • Helena W
    Helena W skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Kan verkligen rekommendera Mäklarhuset i Fruängen till någon som ska sälja eller köpa bostad. Trevliga, hjälpsamma och ärliga!
  • Hans-gösta B
    Hans-gösta B skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket förtroendeingivande med god erfarenhet av vad som är bra och dåligt.
    Allting gick smidigt och precis som Torsten sa att det skulle göra.
  • Jesper S
    Jesper S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten och Mäklarhuset har gjort ett fantastiskt jobb när jag skulle sälja min lägenhet i Fruängen.
    Myvket varma rekomendationer!
  • Karl S
    Karl S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Allt gick väldigt smidigt tillsammans med ett väldigt trevligt bemötande.
  • Elin Å
    Elin Å skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket positiv. Kompetent, informativ och tillmötesgående. Enkel kommunikation och flexibel.
  • Ulrika E
    Ulrika E skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    En jättebra mäklare som är trevlig
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Vi har varit jättenöjda, allt har varit till belåtenhet. Vi kan rekommendera Mäklarhuset.
  • Marie S
    Marie S skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Väl bemötta och proffsigt och smidigt handhavande.
  • Birgitta Å
    Birgitta Å skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Vi har haft ett bra samarbete och jag har blivit utmärkt bemött i alla avseenden. Kan inte komma på något som jag kan anmärka på.
  • Ylva K
    Ylva K skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket bra och professionellt bemötande.
    Fina bilder på mitt objekt, och bra marknadsföring.
    Lite besviken dock att jag inte fick högre pris för mitt objekt.
  • Christina S
    Christina S skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Jag tycker att dom skötte försäljningen jätte bra till oss o dom hjälpte gärna till om det var något som vi undrade över eller ville ha hjälp med! Skulle jag i framtiden sälja !
    Så skulle jag vända mig till dom!
    Tina Sourgkouni
  • Johan M
    Johan M skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Rörig!
    Jag var köpare så det var ju bra för mig.
  • Willy D
    Willy D skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Försäljning av Bostadsrätt
    smidigt och hjälpsamt bemötande

Tjänsterna som jag nyttjade levde helt upp
    till mina förväntningar.

Den totala upplevelsen gör att jag är mycket nöjd
    med den hjälp jag fick och kan rekommendera
    Mäklarhuset i Älvsjö/Catrin Karlsson
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Jag köpte en lägenhet som mäklades av Mäklarhuset i Älvsjö. Det var en kunnig och tillmötesgående mäklare. Firman kan rekommenderas.
  • Johan O
    Johan O skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Bra.....................................::..
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Ett bra och proffsigt bemötande hela affären igenom.
  • Kjell A
    Kjell A skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket bra.Mäklaren Jonas Nyman hade bra ideer och värderade villa till ett mycket högre pris som han också fick ut än vad fastighetsbyrån ansåg.Att arvodet dessutom var lägre var inte hellre så dumt.
  • Veronica L
    Veronica L skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Kunnigt och vänligt bemötande! Hjälpsamma och enkla att ha och göra med.
  • Lars-Göran S
    Lars-Göran S skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Vi är mycket nöjda med vår affär med Mäklarhuset.

Lars Göran Sandström
  • Meddy M
    Meddy M skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Bra service God bemötande väldigt nöjd
  • Gunilla R
    Gunilla R skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket bra bemötande under hela försäljningen.
    Bra hjälp
    Bra information
    Kände mig viktig som kund
  • Niklas S
    Niklas S skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Hej!
    Jag har haft ett jättefint bemötande hos Mäklarhuset. Jag hade förmånen att ha hjälp av en oerhört tålmodig och lösningsfokuserad mäklare. Det lämnade inget övrigt att önska.??
  • Torgny J
    Torgny J skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Proffsiga hela vägen. Både jag och kunden är helnöjda efter affären. Personligt bemötande.

Stora Mans Väg 1, 125 59 Älvsjö