Mäklarhuset Älvsjö

Stora Mans Väg 1, 125 59 Älvsjö — Visa karta

Välkommen till Mäklarhuset i Älvsjö!

Här möts du av engagerade, noggranna och kunniga fastighetsmäklare och vårt mål är att göra bostadsaffären enkel och smidig för dig när du ska köpa eller sälja en bostad här i Älvsjö.

Vi har erfarenheten och kunskapen som krävs för att hålla koll på marknaden, var potentiella köpare finns och vilka objekt som snart kommer bli till salu. Kontakta oss gärna för att få en fri värdering av din bostad eller tips och råd kring ditt nuvarande och framtida boende i Älvsjö!

Läs vad 84 kunder tycker om Mäklarhuset Älvsjö

• 2020-05-28

Madeleine H skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    My estate agent was great, he sold my 2:a in Fruangen, southern Stockholm and my buyers were lovely and all was easy to handle. Läs mer
  • 2020-05-25

Inger L skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    En bra mäklare som har koll på att han finns där för kunden. Läs mer
    2020-05-25 Torsten S svarar Inger L
    Tack Inger - det värmer verkligen mitt mäklarhjärta. Nu gäller det bara att lycka till med att hitta ett nytt boende till familjen ;)
  • 2020-05-22

Harry L skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Bra, snabb och tydlig kommunikation. Satte bra förväntningar och levererade det som var lovat. Läs mer
  • 2020-05-20

JOAKIM Ö skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Proffsigt bemötande. Vann inte budgivningen, men försäljningsprocessen var tydlig och ärlig. Läs mer
  • ANN-LOUISE S

2020-05-08

ANN-LOUISE S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten Steding Mäklarhuset i Älvsjö
    Vi fick genom rekommendation kontakt med en toppenmäklare, Torsten Steding Mäklarhuset Älvsjö, som sålde vår mammas lägenhet snabbt och till ett bra pris. Vi sålde via godman. Torsten är mycket kunnig inom detta och allt har gått mycket smidigt!!! Läs mer
    2020-05-25 Torsten S svarar ANN-LOUISE S
    Tack Ann-Louise. Jätteroligt att höra att ni blev så nöjda. Hoppas allt funkade bra med flyttlasset till Göteborg :)

Joachim N skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Aldrig varit med om en halare mäklare som ger så usel service och dålig koll. Läs mer
    2020-05-25 Torsten S svarar Joachim N
    Tack Joakim för att du gör oss uppmärksamma på detta. Kommer definitivt att ta detta med berörd mäklare. Detta är definitivt inte det intryck vi vill lämna efter oss. Hälsningar Torsten

David H skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Upplevde han som dryg och självgod. Ville ha snabb affär pga firmafest. Snackade illa om andra kunder. Läs mer
    2020-05-25 Torsten S svarar David H
    Tack David för att du delar med dig av dina erfarenheter. Kommer definitivt att ta detta med berörd mäklare. Så här får det inte gå till. Hälsningar Torsten
  • Annika K

2020-04-29

Annika K skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Tyvärr upplevde vi Philips insats vid vårt köp som rätt dåligt.
    Vid budgivning var det en väldigt tråkig kommunikation och olika upplägg.
    Vid tillträde glömde Philip bort datumet och dök inte upp.
    Vi upplevde att mkt information kring huset saknades. Läs mer
    2020-05-25 Torsten S svarar Annika K
    Uppskattar din återkoppling rörande en rad dåliga erfarenheter med berörd mäklare. Jag kommer att ta detta med ifrågavarande mäklare med förhoppningen om en betydligt bättre approach nästa gång. Hälsningar Torsten

Kenneth V skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Sålt en 3:à i Fruängen. Mycket bra hjälp och bemötande, snabbt avslut! God hjälp med stylist och goda råd. Mycket nöjd med Philip och kan bara rekommendera honom, och mäklarhuset, för försäljningar. Läs mer

Marcus K skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Klar tydlig process, kundskap om marknaden och området. Månar om både köpare och säljare Läs mer

Daniel J skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Philip leverade ett bra resultat och gav ett bra intryck. Läs mer
  • 2020-04-28

Martin S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten hjälpte oss att sälja vår villa i Herrängen, Älvsjö. Han är kunnig, lyhörd och supertrevlig. Tydlig i sin kommunikation och väldigt hjälpsam. Rekommenderar honom varmt. Läs mer
    2020-05-25 Torsten S svarar Martin S
    Härligt att höra Martin. Det var ett rent nöje att få förtroendet att förmedla försäljningen av ert jättefina hus. Lycka till med sökandet av ny bostad nu så syns vi vid tillträdet till hösten.
  • 2020-04-26

Younes K skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag har sålt lägenheten. Torsten är en jättetrevlig och professionell mäklare. Jag upplevde att han försökte göra allt det han kan för att sälja lägenheten till det priset vi önskade. Läs mer
    2020-05-25 Torsten S svarar Younes K
    Tack Younes för ditt fina omdöme. Hoppas allt flyter på bra med bygget av ert nya hus.
  • 2020-04-23

Zainab K skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag har sålt lägenheten. Torsten är en jättetrevlig person. Han bemöter folk med leende och fullt respekt. JAg upplevde att han försökte göra allt så att vi kan få det priset vi önskade. Han gjorde flera visningar än beräknad, ägnade mycket tid för att sälja bostaden Läs mer
  • 2020-04-22

Gerd E skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Våra förväntningar var att få ett smidigt förfarande. Mäklaren gav oss ett kunnigt och självständigt intryck. Han var rak i sin kommunikation. Vi fick vad vi önskade, en snabb försäljning utan hinder på vägen. Läs mer
    2020-04-23 Torsten S svarar Gerd E
    Stort tack för er uppskattning.
  • 2020-04-22

Victoria L skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    köpte en lägenhet, Torsten är ett proffs, bra kommunikation, allt klart och tydligt,
    om jag någonsin kommer att sälja denna lägenhet skulle jag gärna anlita Torsten Läs mer
    2020-04-23 Torsten S svarar Victoria L
    Tack Victoria. Jätteroligt att höra. Nu har vi bara tillträdet kvar, sen ska allt vara på plats ;)
  • 2020-04-05

Peter S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Kan inte vara något annat än supernöjd! Har sålt bostad förut, men denna gång handlade det om ett tidigare dödsbo och God manskap vid försäljning av lägenhet. Det som vi uppfattade som komplext med detta guidades vi igenom utan tvekan. Bemötande, ledsagning och utfall i försäljningen kunde inte varit bättre! Läs mer
    2020-04-07 Torsten S svarar Peter S
    Tack Peter och väldigt uppskattat omdöme.
  • 2020-04-05

Robert S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten hjälpte mig på ett superprofsigt sätt att sälja min villa i Älvsjö. Han var väldigt engagerade genom hela försäljningen.
    Han hade bra idéer och var alltid nåbar.
    Hela affären gick väldigt smidigt.
    Torsten uppfyllde alla mina förväntningar och jag kan verkligen rekommendera honom och mäklarhuset Läs mer
    2020-04-07 Torsten S svarar Robert S
    Tack Robban. Härligt att höra att du är så nöjd.
  • 2020-01-31

Christer H skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Sålt lägenhet med mycket proffesionell mäklare, Torsten Steding.
    Rekommenderas!!! Läs mer
  • 2019-09-26

Andreas A skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Köpte en 3a i Fruängen. Torsten är super trevlig och proffsig. Bra service. En riktig stjärna :) Läs mer
  • 2019-09-03

Omid T skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Jag har köpt en lägenhet med 4 rum i lugnt läge. Väldigt trevlig bemötande av mäklaren och vettig förhandling som blivit bra för både köpare och säljare. Läs mer
  • Karin B

2019-09-03

Karin B skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Jag har sålt en villa, köpt och sålt en lägenhet och vid varje tillfälle anlitat Philip som min mäklare. Philip är en bra framspelare, vilket jag tycker är superviktigt när man ska göra, kanske sitt livs affär. Philip är kunnig, påläst och kan sitt yrke dessutom är han lyhörd och respektfull till mig som kund. Jag har varit så trygg med Philip rakt igenom. Men jag som kund måste också visa respekt och tillit till min mäklare. Läs mer
  • 2019-09-02

Adam J skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Väldigt bra och smidig mäklare. Allt gick bra utan konstigheter Läs mer
  • 2019-09-01

Mona S skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Philip var suverän vid vår lgn försäljning och även nu efteråt svarar snabbt när jag behövt honom trots affären avklarad. Det kallar jag service 👍 Läs mer
  • 2019-09-01

Emelie V skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Engagerad mäklare som gav en realistisk bild vid värdering och skapade förutsättningar för en smidig försäljning. Läs mer
  • 2019-08-30

Daniel Garcia R skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Väldigt trevlig och skötte allting smidigt o bra. Bra mäklare helt enkelt! Läs mer
  • 2019-06-17

Jonny N skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Sålt en villa i Älvsjö. Torsten har varit tydlig och väl insatt i området med konkurrens och jämförande projekt mm.
    Jag anser Torsten uppfyllde våra krav.
    Vet även att det är/var kort om tid mellan visningarna för Torsten/mäklaren men jag kunde tycka att man kunde dyka upp lite tidigare än 2-5 minuter innan visning så att man kunde stämma av läget lite. Läs mer
    2019-06-17 Torsten S svarar Jonny N
    Tack Jonny för ditt uppriktiga och till huvudsakligen uppskattande omdöme ;). Det är alltid positivt med konstruktiva synpunkter vilka jag givetvis kommer att ta till mig av. Det är naturligtvis viktigt att komma i god tid inför en visning och min ambition är att alltid vara på plats minst en kvart innan visningen börjar. Denna gången blev det tyvärr inte så, vilket jag givetvis bara kan beklaga.
  • 2019-06-13

Viktor M skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag köpte en 2a i Fruängen.
    Mitt första köp så har inte mycket att jämföra med.

Torsten var väldigt tydlig och professionell, jag kommer att kontakta honom när jag i framtiden vill sälja. Läs mer
    2019-06-17 Torsten S svarar Viktor M
    Tack Viktor. Visst är det så att man som köpare inte har lika mycket kontakt med mäklaren som säljaren har. Det är givetvis glädjande att du uppskattat den kontakt vi haft och du är välkommen tillbaka till mig den dag du skall flytta vidare.
  • 2019-05-27

Mats H skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    I samband med försäljningen av vår villa har Torsten varit en mycket proffisionell mäklare som tagit tillvara på både vår och köparens intressen och förenat oss på ett bra sätt. Våra starkaste rekommendationer till Torsten Steding. Läs mer
    2019-06-04 Torsten S svarar Mats H
    Härligt att höra Mats. Stort tack för dina rekommendationer och ditt uppskattande omdöme. Att ta vara på båda parters intresse känns för mig som en naturlig del av processen för att affären skall funka på ett problemfritt sätt även i framtiden. Hälsningar /Torsten

Linda K skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag sålde lgh och hela affären har gått smidigt, är mycket nöjd med mäklaren jag valde. Kunnig, vänlig och proffsig i sitt bemötande och i helhet mycket nöjd. Läs mer
    2019-06-04 Torsten S svarar Linda K
    Stort tack Linda för ditt fina omdöme. Vad roligt att du är så nöjd Linda. Hälsningar /Torsten

Lena A skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Sålt ett radhus Älvsjö och träffade Torsten för en genomgång om hur försäljning går till och hans tankar angående vårt boende.
    Torsten är ärlig, tillgänglig och inger förtroende.
    Rekommenderar helhjärtat honom som mäklare. Läs mer
    2019-06-04 Torsten S svarar Lena A
    Tack Lena! Vad roligt med så fint omdöme. Tackar också för att du rekommenderat mig vidare till dina bekanta vilket jag uppskattat väldigt mycket. Hälsningar /Torsten
  • Lars A

2019-05-24

Lars A skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket förtroendegivande mäklare som också kan hjälpa kunden att se vad som behöver göras Läs mer
    2019-06-04 Torsten S svarar Lars A
    Stort tack för fint omdöme. Det har varit ett nöje att få jobba med er vilket naturligtvis kommer till uttryck i resultatet. Hälsningar Torsten

Susannah R skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Köpt en lägenhet, en 3a i långbro park.
    Professionell och väldigt trevlig. Läs mer
    2019-06-04 Torsten S svarar Susannah R
    Tack Susannah för fint omdöme. Hälsningar /Torsten
  • Åse N

2019-01-13

Åse N skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten var mäklaren som hjälpte mig då jag sålde min villa. Jag hade anlitat en annan först (inte skrivit kontrakt än med denna som tur var). Av ren tilfeldighet kom jag i kontakt med Torsten. När jag mötte honom första gången försvann min säljstress och jag bestämde mig för att byta mäklare, något jag inte ångrat. Bemötandet kunde inte varit bättre under hela processen. Det var självklart för honom att hjälpa till med saker som jag gruvade mig för. Han var tydlig avseende vad som skulle göras och jag tvivlade således aldrig på vad jag skulle göra och i vilken ordning. Han underrättade mig löpande och ställde hela tiden upp avseende mina frågor på SMS, Mail eller telefon. Jag litade 100 % på honom hela tiden, något som gjorde mig lugn och trygg och säker på att allt blev så bra det kunde. Han var mycket kunnig, tryggheten själv, omtänksam och trevlig, Min villa såldes till ett pris över all förväntan Tack Torsten du är nog bästa mäklaren
    Vänlig hälsning Åse Läs mer
    2019-01-14 Torsten S svarar Åse N
    Tack Åse för dina underbara ord. Det glädjer mig väldigt mycket att höra att du upplever att allt gått så bra. Nu hoppas jag att du funnit dig tillrätta i ditt nya boende och att du kommer att trivas lika bra där som som jag upplevde att du trivts i huset. Allt gott till dig Åse och återigen - tusen tack. /Torsten
  • 2018-05-22

Maria B skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Snabb återkoppling i mina frågor samt en stor förståelse för att det är många nerver i spel hos kunden vid en bostadsaffär. Jag har känt mig trygg med min mäklare och jag har alltid kunnat prata och rådfråga honom vilket jag värdesätter högt. Jag är allt igenom nöjd och kan varmt rekommendera Mäklarhuset. Tack Stefan för ett fint samarbete! Läs mer
  • 2018-04-26

Margareta A skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Första mötet med Torsten var när vi ville få vår bostad värderad för ett par år sedan. Vi fick redan då ett första bra intryck och därför anlitade vi Torsten igen när det var dags för försäljning. Torsten är mycket proffsig, lyhörd och kunnig som mäklare och det inger förtroende när man ska göra en stor affär, men det fanns även en avspänd och härlig atmosfär under ”resans gång”. Vi kan varmt rekommendera Torsten som mäklare.
    Per-Olov&Margareta Läs mer
    2018-04-26 Torsten S svarar Margareta A
    Tack Margareta - det värmer. Ni har definitivt varit bidragande till ett bra resultat genom ert stora engagemang och genom att ni har varit helt fantastiska att arbeta tillsammans med. Ska bli riktigt roligt att ses igen på tillträdet. /Torsten
    2018-04-26 Margareta A svarar Torsten S
    Tyvärr missade jag stjärna nummer 5 men nu får du den istället. På återseende⭐️
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-03-17

Gunnar J skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    I samband med våran hus försäljning hade vi kontakt med flera mäklare. Vi valde Torsten Steding utifrån hans engagemang och känslan vi fick vid första möte. Torsten har bred kunskap och har utvisat stor engagemang, entusiasm och lyhördhet. Våran bästa rekommendationer. Fam. Jacobsen Läs mer
    2019-06-04 Torsten S svarar Gunnar J
    Tack Gunnar för ert fina omdöme. Hoppas att allt har fungerat bra för dig och Marianne med flytten till ert nya boende. Hälsningar /Torsten
  • 2018-01-17

Eva-Lena C skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Gav ett tryggt och kunnigt intyg både vi telefon och vid första mötet. Läs mer
  • 2018-01-16

Nina I skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi är supernöjda med Torsten som mäklare. Han inger förtroende både för dig som säljare och köpare. Känns tryggt att göra en av sina största affärer med hans stöd. Vi köpte vår lägenhet av Torsten och valde sedan att anlita Torsten när vi sedan själva sålde. Läs mer
    2018-01-17 Torsten S svarar Nina I
    Stort tack Nina för dina fina ord. Det är ett bra "teamwork" som leder fram till lyckade resultat, så mycket är er förtjänst. Att ha fullt förtroende för varandra i affärer som denna är avgörande, så en stort tack till er som varit lyhörda och bidragit med allt vad ni kunnat.
  • 2017-11-03

Andree H skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    David var tydlig i sin kommunikation och uppdaterade mig löpande om vad som hände i försäljningsprocessen. Han var även lätt att få kontakt med de gånger jag hade frågor. Läs mer
  • 2017-09-11

Marie H skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Första intrycket och känslan är väldigt viktigt för mig. Jag och även min systers magkänsla visade sig också vara rätt när vi bestämde oss för Torsten Steding. Hans engagemang och kunnighet om området och snabba återkoppling på frågor gjorde att man kände sig trygg i samband med visning och försäljning. Torsten Steding levde utan tvekan upp till min förväntan. Läs mer
    2017-09-13 Torsten S svarar Marie H
    Hej Marie! Stort tack för fint omdöme. Det förtjänar i sammanhanget att nämnas att anledningen till att det fungerade så bra var att ni, såsom i stort sett alla mina kunder, gav mig ert fulla förtroende i denna stora affär och att jag kunde känna mig fri att agera fullt ut ifrån den kompetens och erfarenhet jag har. Så sammantaget kan bara sägas att bra affärer är frukten av ett mycket gott samarbete - och det tycker jag att vi har haft.
  • Christina H

2017-09-06

Christina H skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Trevlig, öppen, tillmötesgående, ärlig och ger ett allmänt gott intryck som känns och är seriöst. Läs mer
    2017-09-11 Torsten S svarar Christina H
    Tack Christina för ditt fina omdöme - det värmer ett mäklarhjärta. /Torsten
  • 2017-07-02

Ann-Sofi S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Snabbt, trevligt och proffsigt bemötande Läs mer
  • 2017-06-28

Jan F skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Professionell, engagerad, alltid tillgänglig, bra planerade visningar. Som säljare känner man sig alltid uppdaterad. Läs mer
    2017-06-28 Torsten S svarar Jan F
    Tack Jan, alltid roligt när det man gör är uppskattat. Lycka till med flytten nu så ses vi vid tillträdet efter sommaren.
  • Lotta L

2017-03-24

Lotta L skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Seriös och kunnig. Kände förtroende för honom från start. Läs mer
    2017-03-24 Philip V svarar Lotta L
    Tack Lotta!! Det värmer att höra..:)
  • 2017-02-21

Margareta G skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Trevlig och proffsig hjälpsam. Läs mer
    2017-02-21 Philip V svarar Margareta G
    Tack Margareta! Det glädjer mig att höra! Ses snart igen..
    Philip V gillar detta
  • 2017-02-01

Ylva H skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten är en mycket trevlig person att arbeta med. Väldigt duktig och hjälpsam på alla vis. Jag fick förtroende för honom från första mötet, då han är lättsam och även har humor. Jag rekommendera verkligen Torsten! Läs mer
    2017-02-01 Torsten S svarar Ylva H
    Sååå roligt att höra - tack Ylva! Och vad vore livet om man mitt i allt allvar inte fick skoja till det lite - det är ju där energin uppstår. Dessutom är mina kunder, av någon anledning, alltid sådär perfekt extra trevliga och lättsamma. Förhoppningsvis beror det på att ni känner er trygga och avslappnade med mig ;) Ha det fint nu så syns vi nästa gång det blir dags att göra en bostadsaffär.
  • Victor H

2017-01-27

Victor H skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Allt gick väldigt bra, enkelt professionellt och snabbt.
    Detta var vårt första köp så vi hade mycket frågor men Philip tog sin tid och förklarade allt så att vi kunde känna oss lugna.

Tack Philip för all hjälp!

/V Läs mer
    Philip V gillar detta
  • 2017-01-17

Ewa G skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten Steding och Mäklarhuset Älvsjö är professionella, kunniga och ger den bästa service du kan få. Är supernöjd! Läs mer
    2017-01-24 Torsten S svarar Ewa G
    Tack Ewa - dina ord värmer. Jag och hela mitt gäng brinner verkligen att få vara med och bidra till bra upplevelse för dig som kund. Lycka till nu med Härnösand och nytt jobb. Hälsningar /Torsten
  • 2017-01-16

Eva R skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Han gav ett mycket kunnigt och trovärdigt intryck. Han var lättsam att ha att göra med samtidigt som han ingav förtroende. Läs mer
    2017-01-17 Torsten S svarar Eva R
    Tack Eva för ditt fina omdöme. Verkligen roligt att du uppskattade mitt arbete!

Stora Mans Väg 1, 125 59 Älvsjö