Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Älvsjö Långbro Mäklarhuset Mäklarhuset Älvsjö

Mäklarhuset Älvsjö

Stora Mans Väg 1, 125 59 Älvsjö — Visa karta

Välkommen till Mäklarhuset i Älvsjö!

Här möts du av engagerade, noggranna och kunniga fastighetsmäklare och vårt mål är att göra bostadsaffären enkel och smidig för dig när du ska köpa eller sälja en bostad här i Älvsjö.

Vi har erfarenheten och kunskapen som krävs för att hålla koll på marknaden, var potentiella köpare finns och vilka objekt som snart kommer bli till salu. Kontakta oss gärna för att få en fri värdering av din bostad eller tips och råd kring ditt nuvarande och framtida boende i Älvsjö!

Läs vad 70 kunder tycker om Mäklarhuset Älvsjö

• Ann-Sofi S
    Ann-Sofi S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Snabbt, trevligt och proffsigt bemötande
  • Jan F
    Jan F skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Professionell, engagerad, alltid tillgänglig, bra planerade visningar. Som säljare känner man sig alltid uppdaterad.
    2017-06-28 Torsten S svarar Jan F
    Tack Jan, alltid roligt när det man gör är uppskattat. Lycka till med flytten nu så ses vi vid tillträdet efter sommaren.
  • Rovan L
    Rovan L skrev om Philip von Segebaden en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Trevligt kille försöker alltid att hjälpa till.
  • Ivan K
    Ivan K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    En mycket professionell, förtroendeingivande och tillmötesgående mäklare. Kan med lätthet rekommendera Stefan Tapay!
    2017-06-05 Stefan T svarar Ivan K
    Stort tack Ivan! Det var roligt att ni som köpare kände er trygga genom hela processen.
  • Martina S
    Martina S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan var professionell och väldigt hjälpsam. Skötte allt snyggt och effektivt!
    2017-06-05 Stefan T svarar Martina S
    Tack för samarbetet Martina! Det var roligt att de beslut ni tog (delstyling och extra marknadsföring) gav fantastiska bilder och genererade ett rekordpris.
  • Jennie J
    Jennie J skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Öppet, vänligt och professionellt bemötande, jag var i behov av snabb försäljning och det önskemålet uppfylldes.
    2017-06-19 Stefan T svarar Jennie J
    Stort tack! Budgivningen gick bra och vi kom till ett snabbt avslut.
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och den hjälp vi har fått.
    2017-06-05 Stefan T svarar Jenny K
    Hej! Vad roligt att du är nöjd. Försäljningen gick mycket snabbt vilket var viktigt då du redan köpt en lägenhet.
  • Inger B
    Inger B skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och fick den hjälp jag behövde.
    2017-04-27 Stefan T svarar Inger B
    Tack Inger! Jag är jätteglad att ni känner er nöjda med mitt arbete.
    MvH Stefan
  • Christina F
    Christina F skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi fick genast enmycket bra kontakt med Stefan. Han är väldigt serviceminded och har en känsla för vad som ska göras för att det ska bli så bra försäljning som möjligt. Det märks att han har många års erfarenhet i sitt arbete som mäklare. Rekommenderas varmt!
    2017-04-25 Stefan T svarar Christina F
    Tack Christina! Ni gjorde alla ett jättearbete med att ställa lägenheten i ordning. Resultatet blev fina bilder, många besökare och ett högt slutpris! Det var roligt att hjälpa er genom försäljningen.
  • Ann L
    Ann L skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi rekommenderar gärna Stefan som mäklare. Vid försäljning av vårt hus var han tydlig med sitt ansvar som mäklare samt också vårt ansvar som säljare för att få bästa förutsättningarna till en god affär. Stefan är mycket angelägen om att såväl köpare som säljare skall känna sig trygga genom hela processen. Engagerad och lätt att kommunicera med.
    2017-04-24 Stefan T svarar Ann L
    Stort tack för de orden! Ni kämpade på och var mycket engagerande vilket gav resultat i form av ett högt slutpris. Lycka till med det framtida boendet och jag är 100% övertygad om att köparna kommer att trivas i ert fina hus.
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Philip von Segebaden en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Seriös och kunnig. Kände förtroende för honom från start.
    2017-03-24 Philip V svarar Lotta L
    Tack Lotta!! Det värmer att höra..:)
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi fick bra råd om hur vi skulle tänka kring tidpunkten för försäljning utifrån vår situation. Vi valde att göra en raketsnabb försäljning, och inom tio dagar från första mötet hade vi annonsen uppe på Hemnet. All kontakt mellan oss och Stefan/Mäklarhuset har skett på ett smidigt sätt.
    Vi upplevde Stefan som professionell, förtroendeingivande, trevlig och lätt att ha att göra med.
    2017-03-24 Stefan T svarar Hanna G
    Oj vad glad jag blir över dina fina ord! Ni kämpade på bra så allt såg snyggt ut inför fotografering och visning. Vi tog snabbt ett gemensamt beslut att lägga ut er bostad på fredagen med visning redan helgen därpå. Och det gick ju bra!
    Stort lycka till med nya boendet och allt som händer i er familj.
    /Stefan
  • Lasse N
    Lasse N skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi är supernöjda med Stefan som sålde våran bostadsrätt. Stefan är mycket professionell, vilket märks i hans bemötande, lyhördhet och tålamod. En tät och snabb kontakt genom hela processen kändes mycket bra. Vi kommer definitivt att anlita Stefan igen när den dagen kommer och kan starkt rekommendera honom. / Familjen Nilsson
    2017-03-17 Stefan T svarar Lasse N
    Stort tack för dina fina ord Lasse! I det här fallet behövdes flera visningar innan lägenheten såldes. Vårt fina samarbete gjorde att det var roligt att hela tiden arbeta vidare mot ett avslut.
  • Margareta G
    Margareta G skrev om Philip von Segebaden en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Trevlig och proffsig hjälpsam.
    2017-02-21 Philip V svarar Margareta G
    Tack Margareta! Det glädjer mig att höra! Ses snart igen..
  • Ylva H
    Ylva H skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten är en mycket trevlig person att arbeta med. Väldigt duktig och hjälpsam på alla vis. Jag fick förtroende för honom från första mötet, då han är lättsam och även har humor. Jag rekommendera verkligen Torsten!
    2017-02-01 Torsten S svarar Ylva H
    Sååå roligt att höra - tack Ylva! Och vad vore livet om man mitt i allt allvar inte fick skoja till det lite - det är ju där energin uppstår. Dessutom är mina kunder, av någon anledning, alltid sådär perfekt extra trevliga och lättsamma. Förhoppningsvis beror det på att ni känner er trygga och avslappnade med mig ;) Ha det fint nu så syns vi nästa gång det blir dags att göra en bostadsaffär.
  • Victor H
    Victor H skrev om Philip von Segebaden en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Allt gick väldigt bra, enkelt professionellt och snabbt.
    Detta var vårt första köp så vi hade mycket frågor men Philip tog sin tid och förklarade allt så att vi kunde känna oss lugna.

Tack Philip för all hjälp!

/V
  • Ewa G
    Ewa G skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten Steding och Mäklarhuset Älvsjö är professionella, kunniga och ger den bästa service du kan få. Är supernöjd!
    2017-01-24 Torsten S svarar Ewa G
    Tack Ewa - dina ord värmer. Jag och hela mitt gäng brinner verkligen att få vara med och bidra till bra upplevelse för dig som kund. Lycka till nu med Härnösand och nytt jobb. Hälsningar /Torsten
  • Eva R
    Eva R skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Han gav ett mycket kunnigt och trovärdigt intryck. Han var lättsam att ha att göra med samtidigt som han ingav förtroende.
    2017-01-17 Torsten S svarar Eva R
    Tack Eva för ditt fina omdöme. Verkligen roligt att du uppskattade mitt arbete!
  • Anette I
    Anette I skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag kände mej trygg och omhändertagen på direkten.
    Stefan kan sitt jobb bra!
    2016-12-22 Stefan T svarar Anette I
    Tack Anette! Det var roligt att sälja din lägenhet med sitt speciella läge. Ha det nu så skönt med ditt nya boende.
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Philip von Segebaden en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket bra bemötande. Tydlig och bra kommunikation genom hela affären. Kan starkt rekommendera Philip som mäklare.
  • Eyüp T
    Eyüp T skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan var väldigt lätt person att samarbeta med. Sälj processen gick väldigt fort och smidigt.
    3 visningar istället för 2 är ett stort plus.
    2016-12-22 Stefan T svarar Eyüp T
    Tack till er båda. Ni var ute i god tid så att vi kunde planera tillsammans. I skarpt läge händer ofta ingenting och sedan händer allt på en gång! Vi hade en bra dialog där jag återkopplade och sedan tog vi ett snabbt beslut att skriva kontrakt. Lycka till i nya boendet!
  • carl V
    carl V skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Ambitiös och trevlig mäklare jag kan varmt rekomendera Stefan.
    2016-12-07 Stefan T svarar carl V
    Tack för det Carl! Det var roligt att både ni och köparen var nöjda med försäljningen.

• Ingrid I
    Ingrid I skrev om Philip von Segebaden en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Proffsigt jobbat. Mäklaren har lagt ner mycket jobb på min försäljning då en del problem uppstod.
    2016-11-25 Philip V svarar Ingrid I
    Tack för det Ingrid! Vi är vana att lösa eventuella problem som kan uppkomma vid en försäljning. Hoppas du ska trivas i ditt nya boende!
  • Malin S
    Malin S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag fick fantastiskt bra bemötande och hjälp vid försäljningen av min lägenhet. Tack för samtalet idag för att stämma av att allt är okej så här i efterhand. Torsten, du är en klippa!
    Mvh Malin
  • Linnea S
    Linnea S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten Steading har alltid visat ett gott bemötande, stort engagemang och visat mycket stor erfarenhet. Jag rekommenderar honom som mäklare till alla jag kommer i kontakt med
  • Pontus S
    Pontus S skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tydlig, rak, bra info! Får en att känna sig omhändertagen, tryggt! Bra tips!
    2016-12-06 Stefan T svarar Pontus S
    Hej! Stort tack till er båda för er insats! Samarbetet ledde till fina bilder som till slut genererade ett högt slutpris.
  • Susanna R
    Susanna R skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapay har varit mycket engagerad och pålitlig i sitt arbete med att sälja min bostad. Öppen och lyhörd inför mina önskemål och funderingar. Stefan är mycket professionell, lägg därtill ett trevligt och positivt bemötande.
    Kan varmt rekommendera honom.
    /Susanna
    2016-12-06 Stefan T svarar Susanna R
    Hej! Tack för dina ord. Roligt samarbete och din känsla för stil gav fina bilder och slutligen två överlyckliga köpare!
  • Simon D
    Simon D skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket kunnig mäklare med bra koll på försäljningar och värdering av bostad. Stefan är en mäklare som ser till att du blir nöjd med din försäljning. Han har varit hjälpsam hela tiden under försäljningstiden av min bostad samt även nu i efterhand. Rekommenderas starkt!
    2016-10-28 Stefan T svarar Simon D
    Hej Simon! Stort tack för dina vänliga ord.
  • Assad A
    Assad A skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Det här var mitt första lägenhetsköp. Stefan Tapay var redan från början väldigt tydlig och uppmuntrade mina frågor/funderingar. Han påpekade att det var fullt naturligt och att det är viktigt för honom att detta bostadsrättsköp kändes bra både för mig och för säljaren. Vid överlåtelsen gick han lugnt och tydligt igenom alla detaljer och pausade för eventuella frågor. Efter överlåtelsen har både han och Alexandra hjälpt till med att besvara frågor på praktiska detaljer, samt förmedlat nya frågor som dykt upp till säljaren. De har även varit väldigt hjälpsamma med att justera ytterligare detaljer som uppstod då jag fick ett bättre lånelöfte från en annan bank.

Normalt brukar jag försöka ge konstruktiv feedback till förbättring, då jag uppskattar det själv när andra ger mig det. Dock var det väldigt svårt denna gång, eftersom jag inte hade något konkret att föreslå. Lugnet, tålamodet, tydligheten, det vänliga bemötandet och villigheten att vara flexibel för ändringar var över min förväntan. Jag skulle definitivt rekommendera Stefan (och Alexandra), samt vill passa på att tacka dem för allt!
    2016-10-24 Stefan T svarar Assad A
    Stort tack för din återkoppling till mig och berömmet till vår suveräna assistent Alexandra!
    Som köpare är det viktigt att känna sig trygg. För mig finns inga konstiga frågor och jag finns där för både säljare och köpare i deras livs största affär. Lycka till med ditt nya boende och jag är övertygad om att du kommer att trivas.
    MvH Stefan
  • Karin I
    Karin I skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapays arbete med försäljningen av vår lägenhet var rakt igenom smidigt, trevligt och mycket väl genomfört. Dialogen oss emellan har fungerat utmärkt och vi kan varmt rekommendera honom.
    2016-09-30 Stefan T svarar Karin I
    Stort tack för det! Tack också till hela familjen som var med och gjorde lägenheten fin inför en försäljning.
  • Jessica G
    Jessica G skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Från början till slut en stjärnmäklare, ett självklart val nästa gång vi säljer
  • Helena E
    Helena E skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Trevlig mäklare som var sakkunnig och hjälpte till när man hade frågor
  • Sussie
    Sussie skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Flaggan i topp för Stefan, en riktig 10a av 10!
    Väldigt positiv, hjälpsam och tillmötesgående. Alltid på hugget efter potentiella köpare samt uppmuntrande på alla sätt!
  • Anders E
    Anders E skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag tyckte att Torsten var mycket professionell, väl förberedd och väldigt erfaren, vilket visade sig i att han hade bra svar på alla våra frågor.
  • Hosein A
    Hosein A skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Bemötandet och arbetsprocessen var väldigt bra. Jag fick förtroende för Torsten direkt. Mycket bra!
  • Teddy
    Teddy skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket välrutinerad mäklare som innehar mycket stor kompetens.
    Som kund känner man sig väl omhändertagen från visning till försäljning med goda råd och gott stöd.
  • Moni
    Moni skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Trevlig, lätt att kontakta honom, han har kämpat mycket på att sälja min bostad trots att jag inte har fått priset som värderades. Ändå vi är nöjda med hans satsning på att sälja bostaden.
  • Peter
    Peter skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi är oerhört nöjda att vårt val föll på Mäklarhuset och Stefan Tapay, Det har varit både en trygg och smidig process, där vi aldrig upplevt att våra behov har blivit åsidosatta. Framförallt har vi uppskattat det stöd som vi fått, den trygghet som förmedlats och att det aldrig har varit några problem att ställa frågor vare sig om försäljningen eller framtida spörsmål.
  • Maria
    Maria skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi anlitade Stefan Tapay, på Mäklarhuset, till vår försäljning av lägenhet i Västertorp.
    Proffsigt, trevligt och seriöst bemötande. En riktigt engagerad mäklare som kör med raka kort. Helt rätt för oss, som även nådde en rekordförsäljning inom föreningens försäljningar.
  • Cecilia
    Cecilia skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Bemötandet har varit bra.
    Alltid tillgängligt för frågor och funderingar och snabba svar!
  • Alex E
    Alex E skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag är så glad att jag valde Stefan som mäklare för att sälja min första bostadsrätt. Han är proffsig, kunnig och noggrann! Jag kommer ringa honom när jag ska sälja nästa lägenhet!
  • Elin
    Elin skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Jag rekommenderar Stefan Tapay och Mäklarhuset Älvsjö. Då det var proffsigt bemötande från början till slut. Snygg och säljande annons som drog till sig rätt köpare från början. Vilket gjorde att affären gick snabbt och smidigt. Kommer vända mig till Stefan ifall jag får tillfälle att sälja igen.
  • Mustafa M
    Mustafa M skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten Steding var den jag valde efter att ha träffat flera mäklare, det kändes rätt direkt då han ingav ett mycket ärligt, kompetent och förtroendeingivande intryck, ett intryck som han sannerligen levde upp till. Är inget annat än nöjd med hela processen och kan varmt rekommendera Torsten!
  • Olof
    Olof skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Stefan Tapay har genomgående visat stort engagemang och mycket intresse för uppgiften. Han har fortlöpande underrättat uppdragsgivaren om hur försäljningen går och utfört sitt uppdrag mycket professionellt i alla delar. Det har känts tryggt att ha Stefan som mäklare, när en äldre villa med stort renoveringsbehov ska säljas. Till detta kommer ett mycket konkurrenskraftigt pris för mäklartjänsten. När det gäller Mäklarhuset i Enskede, där Stefan arbetar, bör framhållas att de kostnadsfritt erbjuder olika extra tjänster såsom flyttkartonger och lån av en stor täckt släpvagn. Verkligen mycket användbart och bra. Sammanfattningsvis är jag klart imponerad av Stefans insats som mäklare i vår försäljning och jag vill gärna varmt och uppriktigt rekommendera honom.
  • Huang
    Huang skrev om Stefan Tapay en del av Mäklarhuset Älvsjö
    I sold my apartment by Stefan's great service. Stefan has a clear view on market and he is good at making correct schedule and pushing the plan to be reality. He is professional all the time, hard working and has superb communication skills, such as choose the best time to call the potential buyers.
    非常优秀专业的房屋中介!
  • Carl-johan L
    Carl-johan L skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Tycker att kontakten med Torsten gick väldigt smidig och professionellt till. Bra infomation under processen och ett snabbt avslut.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Vi frågade 3 lokala mäklare men fastnade direkt för Mäklarhuset och Torsten Steding, han kändes trygg och proffsig, och ändå empatisk och inkännande, vi fick den hjälp vi behövde i alla frågor med stort engagemang.
  • Helena W
    Helena W skrev om Mäklarhuset Älvsjö
    Kan verkligen rekommendera Mäklarhuset i Fruängen till någon som ska sälja eller köpa bostad. Trevliga, hjälpsamma och ärliga!
  • Hans-gösta B
    Hans-gösta B skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Mycket förtroendeingivande med god erfarenhet av vad som är bra och dåligt.
    Allting gick smidigt och precis som Torsten sa att det skulle göra.
  • Jesper S
    Jesper S skrev om Torsten Steding en del av Mäklarhuset Älvsjö
    Torsten och Mäklarhuset har gjort ett fantastiskt jobb när jag skulle sälja min lägenhet i Fruängen.
    Myvket varma rekomendationer!

Stora Mans Väg 1, 125 59 Älvsjö