Mäklarhuset Älvsjö

Mäklarhuset Älvsjö

Välkommen till Mäklarhuset i Älvsjö!

Här möts du av engagerade, noggranna och kunniga fastighetsmäklare och vårt mål är att göra bostadsaffären enkel och smidig för dig när du ska köpa eller sälja en bostad här i Älvsjö.

Vi har erfarenheten och kunskapen som krävs för att hålla koll på marknaden, var potentiella köpare finns och vilka objekt som snart kommer bli till salu. Kontakta oss gärna för att få en fri värdering av din bostad eller tips och råd kring ditt nuvarande och framtida boende i Älvsjö!

Läs vad 51 kunder tycker om Mäklarhuset Älvsjö 2

2021-06-19
    Genomgående trevlig och lättsam kontakt under hela försäljningen. Trots lite högre förväntningar på slutpriset är jag överlag nöjd med Philips insats.
    • Örby
    2021-05-20
    Vi är supernöjda med vår mäklare Philip från Mäklarhuset vid vår försäljning!
    2020-10-26
    -- sålt en tvåa i Fruängen
    -- nöjd med bemötandet
    --mäklare levde upp till förväntningarna
    --nöjd
    2020-10-05
    Stefan Tapay har varit till mycket stor hjälp i samband med försäljningen av min mammas lägenhet. Med trevligt bemötande, stor kunnighet och goda råd har allt gått mycket smidigt. Jag kan varmt rekommendera Stefans tjänster.
    2020-10-02
    Philip på Mäklarhuset i Älvsjö hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt i Långbro Park och vi var mycket nöjda både med utfallet och bemötandet. Philip är engagerad, driven, kunnig och har glimten i ögat. Vi kan rekommendera honom hjärtligt.
    2020-10-02
    Vi sålde vår bostad till rekordpris mycket tack vare vår proffsiga och fantastiskt duktiga mäklare Philip von Segebaden! Han var kunnig, trygg och gjorde sitt yttersta för att sälja vår lägenhet. Han kan varmt rekommenderas!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mäklarhuset Älvsjö
    2020-09-26
    Köpte en bostad. Trevligt bemötande av mäklaren Philip som gav allt för att utföra så smidigt affär som möligt.
    Fick skriva kontraktet på samma visning kväll.
  • Andrea P
    sålde sin lägenhet med hjälp av Mäklarhuset Älvsjö
    • Gamla Älvsjö
    2020-09-17
    I valet av mäklare hade vi möten och jämförde flera olika lokala mäklare i Älvsjö. Philip von Segebaden stack ut då han hade en stor kunskap och många bra ideer i hur presentationen av lägenheten skulle vara. Framförallt fotograferingen som blev riktigt bra. Valet föll på Philip och vi är väldigt glada för att vi tog rätt beslut och valde honom.
    Hela processen har varit smidig och vi har haft fullt förtroende för Philip under hela tiden. Han jobbar väldigt hårt i varje affär och har ett högt engagemang. Slutpriset blev över vår förväntan och vi är helnöjda med Philips insats.
    Går ni i tankarna att anlita Philip? Gör det, ni kommer att bli riktigt nöjda. Vi kommer anlita Philip vid nästa försäljning. 10 av 10!
    / Andrea & Joakim
    säljare på Blackensvägen 3B
    2020-05-28
    My estate agent was great, he sold my 2:a in Fruangen, southern Stockholm and my buyers were lovely and all was easy to handle.
    2020-05-22
    Bra, snabb och tydlig kommunikation. Satte bra förväntningar och levererade det som var lovat.
    2020-04-29
    Aldrig varit med om en halare mäklare som ger så usel service och dålig koll.
    Tack Joakim för att du gör oss uppmärksamma på detta. Kommer definitivt att ta detta med berörd mäklare. Detta är definitivt inte det intryck vi vill lämna efter oss. Hälsningar Torsten Mäklarhuset Älvsjö
    2020-04-29
    Upplevde han som dryg och självgod. Ville ha snabb affär pga firmafest. Snackade illa om andra kunder.
    Tack David för att du delar med dig av dina erfarenheter. Kommer definitivt att ta detta med berörd mäklare. Så här får det inte gå till. Hälsningar Torsten Mäklarhuset Älvsjö
  • Annika K
    2020-04-29
    Tyvärr upplevde vi Philips insats vid vårt köp som rätt dåligt.
    Vid budgivning var det en väldigt tråkig kommunikation och olika upplägg.
    Vid tillträde glömde Philip bort datumet och dök inte upp.
    Vi upplevde att mkt information kring huset saknades.
    Uppskattar din återkoppling rörande en rad dåliga erfarenheter med berörd mäklare. Jag kommer att ta detta med ifrågavarande mäklare med förhoppningen om en betydligt bättre approach nästa gång. Hälsningar Torsten Mäklarhuset Älvsjö
    2020-04-29
    Sålt en 3:à i Fruängen. Mycket bra hjälp och bemötande, snabbt avslut! God hjälp med stylist och goda råd. Mycket nöjd med Philip och kan bara rekommendera honom, och mäklarhuset, för försäljningar.
    2020-04-29
    Klar tydlig process, kundskap om marknaden och området. Månar om både köpare och säljare
    2020-04-29
    Philip leverade ett bra resultat och gav ett bra intryck.
    2019-09-03
    Jag har köpt en lägenhet med 4 rum i lugnt läge. Väldigt trevlig bemötande av mäklaren och vettig förhandling som blivit bra för både köpare och säljare.
  • Karin B
    2019-09-03
    Jag har sålt en villa, köpt och sålt en lägenhet och vid varje tillfälle anlitat Philip som min mäklare. Philip är en bra framspelare, vilket jag tycker är superviktigt när man ska göra, kanske sitt livs affär. Philip är kunnig, påläst och kan sitt yrke dessutom är han lyhörd och respektfull till mig som kund. Jag har varit så trygg med Philip rakt igenom. Men jag som kund måste också visa respekt och tillit till min mäklare.
    2019-09-01
    Philip var suverän vid vår lgn försäljning och även nu efteråt svarar snabbt när jag behövt honom trots affären avklarad. Det kallar jag service 👍
    2019-09-01
    Engagerad mäklare som gav en realistisk bild vid värdering och skapade förutsättningar för en smidig försäljning.
    2019-08-30
    Väldigt trevlig och skötte allting smidigt o bra. Bra mäklare helt enkelt!
    2018-05-22
    Snabb återkoppling i mina frågor samt en stor förståelse för att det är många nerver i spel hos kunden vid en bostadsaffär. Jag har känt mig trygg med min mäklare och jag har alltid kunnat prata och rådfråga honom vilket jag värdesätter högt. Jag är allt igenom nöjd och kan varmt rekommendera Mäklarhuset. Tack Stefan för ett fint samarbete!
    2017-11-03
    David var tydlig i sin kommunikation och uppdaterade mig löpande om vad som hände i försäljningsprocessen. Han var även lätt att få kontakt med de gånger jag hade frågor.
  • Lotta L
    2017-03-24
    Seriös och kunnig. Kände förtroende för honom från start.
    Tack Lotta!! Det värmer att höra..:) Mäklarhuset Älvsjö
    2017-02-21
    Trevlig och proffsig hjälpsam.
    Tack Margareta! Det glädjer mig att höra! Ses snart igen.. Mäklarhuset Älvsjö
  • Victor H
    2017-01-27
    Allt gick väldigt bra, enkelt professionellt och snabbt.
    Detta var vårt första köp så vi hade mycket frågor men Philip tog sin tid och förklarade allt så att vi kunde känna oss lugna.

Tack Philip för all hjälp!

/V
    2016-12-09
    Mycket bra bemötande. Tydlig och bra kommunikation genom hela affären. Kan starkt rekommendera Philip som mäklare.
    2016-11-17
    Proffsigt jobbat. Mäklaren har lagt ner mycket jobb på min försäljning då en del problem uppstod.
    Tack för det Ingrid! Vi är vana att lösa eventuella problem som kan uppkomma vid en försäljning. Hoppas du ska trivas i ditt nya boende! Mäklarhuset Älvsjö
  • Jessica G
    2016-08-09
    Från början till slut en stjärnmäklare, ett självklart val nästa gång vi säljer
    2016-06-27
    Trevlig mäklare som var sakkunnig och hjälpte till när man hade frågor
    2016-04-01
    Torsten Steding var den jag valde efter att ha träffat flera mäklare, det kändes rätt direkt då han ingav ett mycket ärligt, kompetent och förtroendeingivande intryck, ett intryck som han sannerligen levde upp till. Är inget annat än nöjd med hela processen och kan varmt rekommendera Torsten!
    2015-10-31
    Kan verkligen rekommendera Mäklarhuset i Fruängen till någon som ska sälja eller köpa bostad. Trevliga, hjälpsamma och ärliga!
    2015-07-01
    En jättebra mäklare som är trevlig
    2015-06-30
    Vi har varit jättenöjda, allt har varit till belåtenhet. Vi kan rekommendera Mäklarhuset.
    2015-05-20
    Väl bemötta och proffsigt och smidigt handhavande.
    2015-05-20
    Vi har haft ett bra samarbete och jag har blivit utmärkt bemött i alla avseenden. Kan inte komma på något som jag kan anmärka på.
    2015-02-01
    Mycket bra och professionellt bemötande.
    Fina bilder på mitt objekt, och bra marknadsföring.
    Lite besviken dock att jag inte fick högre pris för mitt objekt.
    2015-01-11
    Jag tycker att dom skötte försäljningen jätte bra till oss o dom hjälpte gärna till om det var något som vi undrade över eller ville ha hjälp med! Skulle jag i framtiden sälja !
    Så skulle jag vända mig till dom!
    Tina Sourgkouni
    2015-01-06
    Rörig!
    Jag var köpare så det var ju bra för mig.
    2014-12-28
    Försäljning av Bostadsrätt
    smidigt och hjälpsamt bemötande

Tjänsterna som jag nyttjade levde helt upp
    till mina förväntningar.

Den totala upplevelsen gör att jag är mycket nöjd
    med den hjälp jag fick och kan rekommendera
    Mäklarhuset i Älvsjö/Catrin Karlsson
    2014-12-25
    Jag köpte en lägenhet som mäklades av Mäklarhuset i Älvsjö. Det var en kunnig och tillmötesgående mäklare. Firman kan rekommenderas.
    2014-12-24
    Bra.....................................::..
    2014-12-24
    Ett bra och proffsigt bemötande hela affären igenom.
    2014-12-22
    Mycket bra.Mäklaren Jonas Nyman hade bra ideer och värderade villa till ett mycket högre pris som han också fick ut än vad fastighetsbyrån ansåg.Att arvodet dessutom var lägre var inte hellre så dumt.
    2014-12-22
    Kunnigt och vänligt bemötande! Hjälpsamma och enkla att ha och göra med.
    2014-12-22
    Vi är mycket nöjda med vår affär med Mäklarhuset.

Lars Göran Sandström
  • Meddy M
    2014-12-22
    Bra service God bemötande väldigt nöjd
    2014-12-22
    Mycket bra bemötande under hela försäljningen.
    Bra hjälp
    Bra information
    Kände mig viktig som kund
    Hej!
    Jag har haft ett jättefint bemötande hos Mäklarhuset. Jag hade förmånen att ha hjälp av en oerhört tålmodig och lösningsfokuserad mäklare. Det lämnade inget övrigt att önska.??
  • Torgny J
    2009-08-18
    Proffsiga hela vägen. Både jag och kunden är helnöjda efter affären. Personligt bemötande.