Mäklarhuset Kungsängen

Torget 9, 196 30 Kungsängen — Visa karta

4.5 i betyg av av 41 omdömen

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående lokala mäklarkontor.

Läs vad 41 kunder tycker om Mäklarhuset Kungsängen

• 2020-09-16

MATHIAS E skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Kan inte rekommendera dem till någon och ni anlitar mäklarhuset i Kungsängen på egen risk men var försiktiga för dem vill gärna dra ner priset för att få ut på vinsten. Läs mer
    MOHV Bromma
    4.8 / 5 i betyg — 419 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi tog hjälp av Susanne för att sälja vår bostad, men vi fick så mycket mer än bara det! Vi anlitade Susanne vid första mötet, det fanns ing"
    Jennifer H
  • 2020-06-19

ALEXANDER H skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Jag är inte nöjd med Mäklarhusets, och deras mäklare Niklas Davidssons, insats vid försäljningen av min lägenhet. Det var inget fel på Niklas engagemang och tillgänglighet men med etiken var det värre. Det var framförallt två händelser som bidrog till att jag inte kan rekommendera Mäklarhuset och Niklas.
    1. Vid första kundmötet haussade Niklas priset flera hundra tusen över vad jag angett som den nivå jag inte kunde acceptera. Vid kontraktsskrivningen erkände däremot Niklas att han aldrig trodde att jag skulle få det pris han angav vid kundmötet. Innebörd: Niklas kan marknaden men delgav inte sin kunskap vid kundmötet, troligen i syfte att landa mig som kund. Slutsats: ifrågasätt mäklarens värdering av er fastighet och jämför med andra mäklare innan ni ger förmedlingsuppdraget till Mäklarhuset Kungsängen.
    2. Mellan kontraktsskrivningen och tillträdet ringde Niklas upp mig vid tre tillfällen och försökte få mig att ändra kontraktsdatumet, på uppdrag av köparen. Köparen hade skrivit under skilsmässopapper några dagar efter vår kontraktsskrivning och enligt Niklas ville köparen inte att lägenheten skulle ingå i bodelningen. Jag uppfattade detta som djupt oetiskt, möjligen olagligt, att medvetet undanhålla exfrun pengarna hon genom lag har rätt till. Jag uppfattade att risken att jag själv, eller Mäklarhuset, hamnade i en rättstvist med exfrun var mycket stor. Niklas var vid flera tillfällen väldigt påstridig i frågan, trots att jag sade nej. Köparen kontaktade aldrig mig direkt. Innebörd: Niklas var tydligt partisk mot köparen, trots att han inte skall vara det (och det var dessutom jag som betalade arvodet till Mäklarhuset). Slutsats: kontakta mäklarens chef och be om en annan mäklare om er mäklare uppmanar er till oetiskt handlande, framförallt om ni känner att ni inte kan stå emot mäklaren. Jag kontaktade inte Niklas chef, då jag kände att jag hade kontroll över situationen.

Båda dessa punkter har jag utvärderat direkt med Niklas och han har utlovat bättring. Jag tror honom, men det kan vara värt för framtida köpare att själva värdera honom om ni ska anlita honom och Mäklarhuset.

Utöver detta blev det fasta arvodet i slutänden 2,3% av köpeskillingen, vilket jag tycker är alldeles för mycket. I det ingick inte ens marknadsföring på sociala medier. Slutsats: kräv att mäklaren inte har fast arvode utan jobbar efter en procentsats, då är mäklaren också intresserad av att jobba för en högre köpeskilling. Jag skulle säga att max 1,5% är rimligt i Kungsängen, och sen kan mäklaren få en högre procentsats på allt över en viss summa, säg utgångspriset eller utgångspriset + 5-7%.

Mitt tips är att föra anteckningar över alla samtal med mäklare och köpare för att i efterhand kunna styrka vad som sagts och överenskommits. I mitt fall insåg jag behovet av tjänsteanteckningar tidigt med tanke på hur Niklas handlade mitt ärende.

/Alexander Läs mer
  • 2015-01-29

Rose-marie M skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Otroligt proffsiga och kunniga mäklare! Läs mer
    Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    4.8 / 5 i betyg — 2021 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Allt gick galant med Gustav! Han är både kunnig och vänlig. Rekommenderar gärna honom!"
  • 2015-01-21

Björn H skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Köpte vårat hus genom dem och håller nu på att sälja samma hus. Både som köpare och säljare har vi blivit bemötta på ett professionellt och engagerat sätt som har gett oss känslan att vi är i trygga händer. Kunde inte vara nöjdare. Läs mer
  • 2015-01-05

David E skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Bra och proffisionellt bemötande. Har dock inte sålt utan bara köpt hus så ve ju ej riktigt vad ni går för. Läs mer
    Fastighetsbyrån Norra Botkyrka
    4.8 / 5 i betyg — 523 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag köpte en väldigt fin, stor lägenhet i Hallunda nära till Tunnelbana och mäklaren var Emanuel. Han är otroligt duktig, vänlig, trevlig, l"
    Emmanda Z
  • 2014-12-30

Birgitta H skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Har köpt bostadsrätt genom Mäklarhuset är 2013. Har som kund känt stort förtroende och trygghet. Alltid vänligt bemötande och tillgänglighet. Varmt rekommenderad som mäklare. Läs mer
  • 2014-12-22

Niklas K skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    proffesionellt, sakkunnigt. svar på frågorna Läs mer
    HusmanHagberg Sollentuna
    4.6 / 5 i betyg — 182 omdömen
    Badge2020
    "Ludwig Brundin lyckades sälja vår lägenhet på toppen av Edsberg inom några dagar efter annonseringen för ett pris som var väl över utgångspr"

Garnik M skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Jag är mycket nöjd !
    Mvh garnik Läs mer

Inez K skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    fem alldeles utmärkt - kunde inte fått bättre hjälp! Läs mer
    Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma
    4.8 / 5 i betyg — 742 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi sålde vår villa i Bromma Kyrka under Coronatid och där Tobias med sin positiva inställning smittade av sig både på oss som säljare och up"

Evyline Ä skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Bra mäklare som följer upp på ett bra sätt. Läs mer

Margareta N skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Trevliga, kunniga, professionella. Mäklarhuset var hjälpsamma från början till slut. Läs mer
    Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    4.9 / 5 i betyg — 190 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Genom hela processen var Emma otroligt behjälplig och gav oss bra tips och råd. Efter bara någon dag på Hemnet lyckades Emma ordna en förhan"
    MIKAEL LENNART M

Ulla N skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Mycket bra bilder och fin folder. Snabb affär och trevlig mäklare. Läs mer

Britt N skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Köpte bostad i Bro. Vänligt och trevligt bemötande.
    Fick all den information jag behövde och kontakten med banken sköttes helt perfekt. Läs mer
    Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    4.6 / 5 i betyg — 664 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Min upplevelse av Orhan var att han var mycket professionell och kunnig om det objekt han skulle förmedla. Jag fick svar på de frågor jag ha"
    Joakim Ö

Petra Cornelia Zophie W skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Trevlig personal som är lätta att nå. Proffesionella genom både köp och försäljning. Läs mer

Rickard K skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Vi har köpt och sålt alla våra boenden (4st) mer hjälp av Mäklarhuset i Kungsängen, och vi är jättenöjda, både som köpare och säljare! Enkelhet, stor lokalkännedom, och en vilja att göra kunden nöjd är några av den egenskaper som vi premierar, och det gör att vi kommer anlita dem vid nästa försäljning.
    //Rickard och josephine Läs mer
    HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    4.9 / 5 i betyg — 1118 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag sålde min lägenhet med Jonas och han gjorde det utomordentligt!"

Azarina B skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Professionellt men personligt bemötande. Läs mer

Kerstin S skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Mäklarens bemötande var otroligt bra. Vi kände han sedan tidigare visningar. Vi köpte 1st bostadsrättslägenhet. Processen löpte smidigt och vi fick svar på de frågor vi hade. God Jul & Gott Nytt År. Läs mer

Britt-mari H skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Kan varmt rekommendera Mäklarhuset ,
    Fick bra information vid köpet.
    Kommer anlita dem när det är tid att sälja. Läs mer

Britt T skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Vi var mycket nöjda med den hjälp vi fick både vid försäljning av vår villa och vi köp av vår bostadsrätt. Alla var proffsiga och ställde snällt upp vid våra frågor. Läs mer
  • Madeleine Å

2014-12-20

Madeleine Å skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Min familj har anlitat Mäklarhuset tre gånger, och fått förstklassig service varje gång. Personalen är mycket kunnig, trevlig och ger snabb och perfekt service. Läs mer

Tomas C skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Ett mycket positivt bemötande av hjälpsamma, kunniga och trevliga mäklare. Rekomenderas! Läs mer

Anna B skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Vi har varit fantastiskt bemötta av personalen både vid försäljning av vårt hus och köp av lägenhet. Vi kan varmt rekommendera Mäklarhuset i Kungsängen till alla som går i
    sälj/köp tankar! Läs mer

Marilois S skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Tycker att Mäklarhuset gör ett proffsigt
    arbete,man känner sig väl och personligt
    Bemött.rekomenderar dem gärna till andra
    Kunder.vänligen Marilois Sturell Läs mer

Richard L skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Tydliga från första kontakt till avslutad försäljning. Rekommenderar starkt! Läs mer

Johanna R skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Mycket kompetenta mäklare och medarbetare som levererar hög kvalitet. Läs mer

Benny Ä skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Rekomenderar Mäklarhuset Kungsängen fullt ut! har anlitat Mäklarhuset flera gånger, har fungerat klockrent //Benny Älvenstrand Läs mer

Britt H skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Försäljning av fastighet, toppen service genom hela processen Läs mer

Salar S skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Hej,vi tycker att ni har bra bemötande mot kunderna,utmärkt

God jul och gott nytt år Läs mer

Britt-inger J skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Det gällde köp av en trerums lägenhet och försäljning av en enrummare i Kungsängen,Upplands-bro kommun.Vi upplevde att bemötandet var helt professionellt och att mäklaren förstod våra önskemål och genomförde köp och försäljning på för oss, och också för våra säljare och köpare, på bästa möjliga sätt.Allt löpte problemfritt helt enkelt. Läs mer

Ulf G skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    har köpt lägenhet via Mäklarhuset. Men snart för två år sedan. Och jag har redan svarat på en enkät för över ett år sedan. Förvånad att få frågan igen. Sänker definitvt förtroendet för Mäklarhuset som inte verkar ha kontroll på sitt kundregister..... Läs mer

Johan Thomas S skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Familjärt ock varmt gäng, förtroendeingivande proffsiga, bättre kan en husförsäljning inte upplevas . Varma rekommendationer ger vi Mäklarhuset ,God Jul önskar Thomas & Barbro Smedborn. Läs mer

Anders N skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Hej Bemötandet var alldeles utmärkt. Väldigt bra service och försäljningen gick mycket bra Läs mer

Jesper S skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Engagemang försvann väldigt fort efter kontrakt var skrivet. Text om huset skrevs av någon som aldrig sätt huset osv Läs mer

Camilla S skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Har vid kontakt med Mäklarhuset fått mycket bra persoligservice och support gällande fastighetsköp Läs mer

Agneta U skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Bra att ha och göra med. Raka besked. Inga konstigheter. Snabbt avslut. Rekommenderas Läs mer

Marcus J skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Allt gick jätte bra inga problem alls, mycket trevliga mäklare Läs mer

Karin S skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Strålande mäklare! Hjälpsamma, kunniga och bra på alla sätt. Högsta betyg! Läs mer

Fredrik W skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Bäst på allt, seriösa och levererar högsta kvalitet. Läs mer

Peter J skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Personligt och tillmötesgående Mäklarkontor Läs mer

Joakim B skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Fantastiska mäklare, efter avslutat köp så är de precis lika hjälpsamma! Inga problem att få tag i dem, om de inte svarar så ringer de upp, vi både sålde och köpte med Mäklarhuset och vi har inget negativt att säga om dessa. Läs mer

Elisabeth T skrev om Mäklarhuset Kungsängen
    Jag fick både proffigt och vänligt bemötande i samband med att min lägenhet såldes både före och efter affären. Läs mer

Bästa Mäklarna nära Mäklarhuset Kungsängen:

Gustav A Gustav A tycker:
“Vi sålde våran lägenhet, fanta...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte