Nox AB

3.7 i betyg av av 17 omdömen

Läs vad 17 kunder tycker om Nox AB

• 2020-08-06

PETRA S skrev om Nox AB
    USELT från början till slut! Kontaktade dem då de inte dykt upp mellan 8.00-9.00 som utlovat och då var växeln stängd. Fick återkoppling om att de begått ett misstag och istället lovade att personal skulle vara på plats senast 13.30. Ingen kom, ringde igen och fick då redan på att personalen var försenad minst en halvtimme. Krävde att priset skulle sänkas rejält eller skippas helt då min dag och alla mina planer fått ställas in p.g.a.dem. De erbjöd att sänka priset med 25 %, MYCKET MISSNÖJD!!! Sitter fortfarande och väntar på dem, då jag tyvärr är i behov av storstädningen just idag, och på besked om ytterligare prisreducering.
    🔊 REKOMMENDERAS ICKE!!!!!

De valde till slut att stryka fakturan helt. Läs mer
    Home Design One
    3.9 / 5 i betyg — 81 omdömen
    Badge2019
    "Installation av skjutdörrar till en garderob, trevligt och proffsigt bemötande och resultat, så nöjd, tack Doorline!"
  • 2019-10-15

Mattias A skrev om Nox AB
    Resultatet av "flyttstädningen": Stora ytor av klibbiga golv, spisen var väldigt smutsig på baksidan, båda sidorna samt golvet under. Vidare var toaletten full av kalk och smuts på väldigt många ytor.

De hade två hela dagar på sig att städa och blev klara i sista minut på en fredag. Detta tog mig två timmar att åtgärda samt en färd från Stockholm till Uppsala och tillbaka. Plus att jag åter igen måste kvittera ut mina nycklar.

Nox friskriver sig helt genom sin "garati", men efter att jag förklarat tydligt att jag pga av deras dåliga planering samt hantering av nycklar inte har gjort utrymme för att applicera denna. Som kompensation får jag 10% avdrag på fakturan, vilket jag svarar är oskäligt. De återkommer då med att lägga till en gratis biobiljett....I slutändan får jag 400 kr avdraget på totala beloppet 2500. Tack Nox.

Nox förefaller vara seriösa, men detta var under all kritik. Läs mer
  • Nahal Ghanbari

2019-03-01

Nahal Ghanbari skrev om Nox AB
    Flyttade i början på hösten 2018, och mäklarfirman hade avtal med Nox gällande flyttstäd. Det blev riktigt fint, man missade varken hörn eller lister, bakom vitvaror etc. - ställen där det annars kan slarvas med.
    När jag kom på att jag missat att tömma ett skåp i köket, så var de lätta att komma i kontakt med, och kvinnan i kundtjänst var väldigt trevlig. Man ordnade så jag kunde komma och hämta det sista, och de var noga med att lämna kvar sånt som jag ville skulle få stå, som toapapper, tvål och dyl.
    Tacksam att det gick smidigt och lätt, och för så överkomligt pris! Läs mer
    Viklunds Städ i Sverige AB
    4.6 / 5 i betyg — 83 omdömen
    Badge2020
    "Vi har hemstädning via Viklunds städ och är så nöjda! De är flexibla, noggranna och alltid trevliga. Rekommenderas!"
  • Arvid B

2019-02-09

Arvid B skrev om Nox AB
    Skönt att slippa skiten med att flyttstäda. Inte ens dyrt var det . Kommer använda igen Läs mer
  • Matilda K

2019-02-07

Matilda K skrev om Nox AB
    Noggranna, trevliga. Luktade fräscht och milt i lägenheten länge efteråt! Läs mer
    Service Lösningar Stockholm
    4.7 / 5 i betyg — 622 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hemstädning Positivt och professionellt bemötande från första början. De är väldigt måna om sina kunder."
  • 2019-02-02

Andrée Häll skrev om Nox AB
    Anlitade nox som flyttstäd, mycket nöjd. Läs mer
  • Mohammad M

2018-10-18

Mohammad M skrev om Nox AB
    Jag flyttade från min studentbostad och beställde NOX eftersom de hade rekommenderats av min hyresvärd. Jag upplevde redan innan städningen att de var väldigt tydliga om deras tjänster och även deras löften. Kommunikationen mellan oss var därmed helt perfekt. Dessutom var personalen otroligt hjälpsamma och trevliga. Jag gjorde inte en egen bedömning av deras städning men en besiktare som skickades från min hyresvärd hade inga anmärkningar på städningen och därmed måste jag ge de högsta betyg! Läs mer
    JCS Company AB
    4.8 / 5 i betyg — 22 omdömen
    Badge2019
    "Trevlig personal och bra service! Lägenheten känns som ny när dom varit framme och städat!"
  • 2018-10-18

Johannes S skrev om Nox AB
    Jag tog hjälp av Nox med en flyttstäd och är med facit i hand väldigt nöjd.
    Städningen blev så bra som man kan våga hoppas på och till ett relativt lågt pris med.
    Har haft flyttstäd med några andra städfirmor genom åren och måste säga att Nox var den bästa hittils.
    Kan inte bli annat än 5/5 i betyg. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Patrik W

2018-06-29

Patrik W skrev om Nox AB
    Jag anlitade Nox för flyttstädning. Det var enkelt att boka. Personalen var väldigt trevlig och hjälpsam när vi behövde göra ändringar i sista stund. Och städningen var väl utfört, ren och snyggt! Smidigt och enkelt med andra ord. Vi är jätte nöjda! Läs mer
    Vardagsfrid
    4.1 / 5 i betyg — 496 omdömen
    Badge2020
    "Allt går bra. Efter första städning var jag så glad! Mina barn hjälper inte nye med hushållsvstädning, så jag känner bra efter jag fick hjäl"
    Jennifer T
  • 2018-06-13

Jonathan M skrev om Nox AB
    Vi beställde visningsstädning två dagar innan visning och när vi kom hem på eftermiddagen hade de varit och städat hos oss som utlovat. Fönstren var bra tvättade och även köket var städat. Däremot var badrummet slarvigt städat med synlig smuts kvar bakom toaletten och handfatet var mycket dåligt avtorkat. De hade inte heller dammsugit soffan och soffkuddar som utlovat och inte alls under eller bakom soffan (bakom soffan var väldigt synligt). Eftersom vi bara hade en dag innan visning fick vi städa detta själva men skrev ett mail där vi förklarade att vi var missnöjda och varför. Som svar fick vi endast "vi beklagar detta". Vi hade kanske förväntat oss avdrag på faktura eller rabatt på framtida städ. Läs mer
  • Marcus S

2018-05-28

Marcus S skrev om Nox AB
    Snabb städning till rimligt pris, precis vad jag behövde Läs mer
    Städjätten
    4.2 / 5 i betyg — 175 omdömen
    Badge2020
    "Jag är jätte nöjd! Storstädning av min lägenhet på 39 kvm, mitt berg med disk diskat och inplockat i skåpen. Soffan dammsugen och ren, sänge"
    Paulina R
  • Gabriella C

2018-05-28

Gabriella C skrev om Nox AB
    Jag har haft hemstädning sedan ett halvår tillbaka och är supernöjd med tjänsten! Alltid noga utfört, perfekt städat överallt, trevligt och proffsigt bemötande från personal och alla kontakter med företaget via mail och telefon.
    Kan varmt rekommendera NOX! Läs mer
  • Oscar A

2018-04-05

Oscar A skrev om Nox AB
    Jag anlitade dom för att flyttstäda en bostadsrätt i feb-mars. En dag innan nya ägarna skulle vara inflyttade så ringer dom och säger att det krävs en "utökad flyttstäd", detta är en nyrenoverad lägenhet och städning har utförts regelbundet innan.
    Men eftersom jag var på jobb utanför staden och det inte fanns tid att ordna med någon ny städ så bad jag dom fortsätta. Det visade sig när jag kontrollerade städningen att städningen var väldigt bristfällig, vilket resulterade i att dom fick återkomma ytterligare en gång precis innan nycklarna till lägenheten skulle lämnas över till de nya ägarna, dvs alla nycklar kunde inte överlämnas vid överlåtelsen.
    När man väl fick tag på dom så fick man enbart ”vi förstår inte vad ärendet handlar om?” ”Alla är ju nöjda” .
    För mig verkar det tydligt, när jag läser tidigare kommentarer i fälten nedan, att företaget satt i system att kräva utökat städ, därefter städa slarvigt och hoppas på att ingen orkar reklamera ärendet.

Edit: Blir kontaktad av Nox efter detta inlägg och de beklagar situationen och att jag inte är nöjd med deras jobb. Jag blir bemött på ett bra sätt och upplever att de tar mitt missnöje på allvar. Vi kommer överens om kompensation för det inträffade. Läs mer
    Pribaltika
    4.9 / 5 i betyg — 37 omdömen
    Badge2020
    "I have used Pribaltika two times to do the move and cleaning of a 2- and a 3-room apartment. Both times they exceeded my expectations: punct"
  • Jens G

2018-03-26

Jens G skrev om Nox AB
    Jag anlitade dom för att få hjälp med flyttstäd i mars. Två dagar innan nya hyresgästerna skulle vara inflyttade så ringer dom och säger att det krävs en "utökad flyttstäd", detta är en relativt nybyggd lägenhet och städning har utförts regelbundet innan.
    Men eftersom jag var på utbildning utanför staden och inte hade tid att ordna med någon ny städ så bad jag dom fortsätta. Det visade sig när jag kom hem att städningen var väldigt bristfällig, vilket resulterade i att dom fick återkomma ytterligare en gång.
    Städarna som var på plats denna gång sa att kalkbeläggningarna som dom hade tagit extra betalt för inte går att få bort, trots att dom tar betalt för det. Efter det här så började en lång process i att försöka få tag på städfirman, vilket var extremt svårt, både via mail och telefon.
    När man väl fick tag på dom så fick man enbart löften om att "ansvarig" skulle ringa upp vilket naturligtvis aldrig hände.

Edit:
    Jag blev efter detta kontaktad av Minea på Nox som jag hade ett konstruktivt samtal med. Företaget har insett sina fel och bett om ursäkt samt även kompenserat mig för det inträffade. Läs mer
  • 2018-03-13

Annika L skrev om Nox AB
    Lämnade intresseanmälan på nox hemsida för storstädning, Blev uppringd inom några minuter med pris samt datum för städning. Väldig trevlig personal. Städningen var väldigt bra gjord. Funderar även på att anlita dom för hemstädning då man knappt har tid att städa på helgerna med två småbarn att ta hand om. Jag kan varmt rekommendera nox ifall du behöver få städat hemma. Kan vara skönt att spara tid tycker jag och veta att det är rent och snyggt när man kommer hem. Har även bekanta som anlitat nox för flyttstädning som varit mycket nöjda. Läs mer
    Minea C, Annika L gillar detta
    Fresh Trend Städgrupp AB
    4.4 / 5 i betyg — 64 omdömen
    Badge2020
    "Jättenöjd med vår städning & rekommenderar varmt!"
  • ANN-KRISTIN S

2015-06-02

ANN-KRISTIN S skrev om Nox AB
    Jag anlitade NOX vid flytt mars 2015, det enda som var bra utfört var fönsterputsen, övrig städ i lägenheten var i det mesta under all kritik, NOX gjorde avdrag (3 timmar, hade blivit lovad 4-5 tim) på fakturan för dåligt utförd städ av dem. Jag ville leja bort ett moment i flytten men fick istället bara mer problem, "huvudvärk" och oro över dåligt utförd flyttstäd. Jag var själv tvungen att städa flera timmar efter att ha kontaktat städfirman flera gånger för klagomål för dåligt utfört städjobb. Rekommenderar verkligen inte denna firma. Väldigt besviken kund. Läs mer
  • 2015-02-23

Alice H skrev om Nox AB
    Min sambo har haft Nox AB (tidigare Aros Home Consulting) i flera år nu. Första åren, när de hette Aros Home Consulting, var de lite struliga, men de har successivt förbättrat både kundtjänst och organisation och nu är de riktigt, riktigt bra. Jag har fått fantastiskt bra bemötande från kundtjänst när det varit några frågor eller problem, och städarna är trevliga och duktiga. (Jag brukar träffa eftersom jag ofta jobbar hemifrån och är där och tar emot dem.) Läs mer
    HemMiljö
    4.3 / 5 i betyg — 1296 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Väldigt nöjd med utförd städning, fanns inget att anmärka på, hela lägenheten var superren. Trevlig personal som städade med bra kundbemötan"

Bästa städhjälpsfirmorna i Uppsala:

Helena S Helena S tycker: