Alla kategorier Övrigt Uppsala Uppsala Nox AB

Salagatan 23, 753 26 Uppsala — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Nox AB

• Oscar A
    Oscar A skrev om Nox AB
    Jag anlitade dom för att flyttstäda en bostadsrätt i feb-mars. En dag innan nya ägarna skulle vara inflyttade så ringer dom och säger att det krävs en "utökad flyttstäd", detta är en nyrenoverad lägenhet och städning har utförts regelbundet innan.
    Men eftersom jag var på jobb utanför staden och det inte fanns tid att ordna med någon ny städ så bad jag dom fortsätta. Det visade sig när jag kontrollerade städningen att städningen var väldigt bristfällig, vilket resulterade i att dom fick återkomma ytterligare en gång precis innan nycklarna till lägenheten skulle lämnas över till de nya ägarna, dvs alla nycklar kunde inte överlämnas vid överlåtelsen.
    När man väl fick tag på dom så fick man enbart ”vi förstår inte vad ärendet handlar om?” ”Alla är ju nöjda” .
    För mig verkar det tydligt, när jag läser tidigare kommentarer i fälten nedan, att företaget satt i system att kräva utökat städ, därefter städa slarvigt och hoppas på att ingen orkar reklamera ärendet.

Edit: Blir kontaktad av Nox efter detta inlägg och de beklagar situationen och att jag inte är nöjd med deras jobb. Jag blir bemött på ett bra sätt och upplever att de tar mitt missnöje på allvar. Vi kommer överens om kompensation för det inträffade. Läs mer
  • Jens G
    Jens G skrev om Nox AB
    Jag anlitade dom för att få hjälp med flyttstäd i mars. Två dagar innan nya hyresgästerna skulle vara inflyttade så ringer dom och säger att det krävs en "utökad flyttstäd", detta är en relativt nybyggd lägenhet och städning har utförts regelbundet innan.
    Men eftersom jag var på utbildning utanför staden och inte hade tid att ordna med någon ny städ så bad jag dom fortsätta. Det visade sig när jag kom hem att städningen var väldigt bristfällig, vilket resulterade i att dom fick återkomma ytterligare en gång.
    Städarna som var på plats denna gång sa att kalkbeläggningarna som dom hade tagit extra betalt för inte går att få bort, trots att dom tar betalt för det. Efter det här så började en lång process i att försöka få tag på städfirman, vilket var extremt svårt, både via mail och telefon.
    När man väl fick tag på dom så fick man enbart löften om att "ansvarig" skulle ringa upp vilket naturligtvis aldrig hände.

Edit:
    Jag blev efter detta kontaktad av Minea på Nox som jag hade ett konstruktivt samtal med. Företaget har insett sina fel och bett om ursäkt samt även kompenserat mig för det inträffade. Läs mer
  • Annika L
    Annika L skrev om Nox AB
    Lämnade intresseanmälan på nox hemsida för storstädning, Blev uppringd inom några minuter med pris samt datum för städning. Väldig trevlig personal. Städningen var väldigt bra gjord. Funderar även på att anlita dom för hemstädning då man knappt har tid att städa på helgerna med två småbarn att ta hand om. Jag kan varmt rekommendera nox ifall du behöver få städat hemma. Kan vara skönt att spara tid tycker jag och veta att det är rent och snyggt när man kommer hem. Har även bekanta som anlitat nox för flyttstädning som varit mycket nöjda. Läs mer
    Annika L gillar detta
  • Ann-Kristin S
    Ann-Kristin S skrev om Nox AB
    Jag anlitade NOX vid flytt mars 2015, det enda som var bra utfört var fönsterputsen, övrig städ i lägenheten var i det mesta under all kritik, NOX gjorde avdrag (3 timmar, hade blivit lovad 4-5 tim) på fakturan för dåligt utförd städ av dem. Jag ville leja bort ett moment i flytten men fick istället bara mer problem, "huvudvärk" och oro över dåligt utförd flyttstäd. Jag var själv tvungen att städa flera timmar efter att ha kontaktat städfirman flera gånger för klagomål för dåligt utfört städjobb. Rekommenderar verkligen inte denna firma. Väldigt besviken kund. Läs mer
  • Alice H
    Alice H skrev om Nox AB
    Min sambo har haft Nox AB (tidigare Aros Home Consulting) i flera år nu. Första åren, när de hette Aros Home Consulting, var de lite struliga, men de har successivt förbättrat både kundtjänst och organisation och nu är de riktigt, riktigt bra. Jag har fått fantastiskt bra bemötande från kundtjänst när det varit några frågor eller problem, och städarna är trevliga och duktiga. (Jag brukar träffa eftersom jag ofta jobbar hemifrån och är där och tar emot dem.) Läs mer

Drottninggatan 81a, 11160, Stockholm