Varning! Jag beställde en storstädning av Perfect maid. När jag kom hem efter städningen hade jag en stor skada på min köksbänk, något medel som frätt sönder träbänken såg det ut som. Jag tog givetvis kontakt med företaget men Daniel Jelf, som är någon slags ansvarig kontaktperson, anklagade mig för att ljuga eftersom städerskorna påstod att fläcken funnits där när de kom, vilken den givetvis inte gjorde. Inte nog med detta. Storstädningen av vårt hus som på papper är 114 + 80 kvadrat, varav de städade 114 + 40, tog 19 timmar - alltså en halv arbetsvecka! De putsade inte fönster, städade inte skåp, de städade inte ugnen och gjorde överhuvudtaget inte mycket mer än man gör vid en vanlig städning. Det tog vår gamla städerska 4 timmar att göra en vanlig städning, men för Perfect maid tog en liknande städning med ytterst få tillägg alltså 19 timmar. Jag blev otrevligt bemött av Daniel Jelf även när jag påpekade detta. Undvik detta företag!
Läs mer
2018-04-11
Perfect Maid
svarar Kajsa J
Hej Kajsa
Väldigt tråkigt att du känner dig missnöjd, jag är dock väldigt tacksam att du tagit dig tid att lämna din version av uppdraget!
Städningen hos dig var oerhört omfattande och det tar tid att gå igenom alla foder, lister, karmar, avfläckning av kakel/klinker i badrum och kök mm. När kravet från dig inkom att vi hade orsakat fläcken på din diskbänk stämde jag naturligtvis omgående av det med teamet som var på plats och utförde städningen. De påstod att fläcken var där när städningen påbörjades och vår arbetsledare menar att vårt städmedel inte har kunnat orsaka den typen av skada. För att möta dig gick vi trots allt med på att reducera er faktura med 50%. Detta pga av att Perfect Maid önskar nöjda kunder. Jag tycker att vi har haft en nyanserad ton i kommunikationen om vad som hänt i samband med städningen hos dig. Vid bokningen av städningen fick du en beskrivning om vad som ingår i vår storstädning. Fönsterputs och städning inuti skåp ingår inte, däremot kan det naturligtvis beställas vid bokningen. Du har tidigare uttryckt dig i mejl att du var väldigt nöjd med resultatet. Tråkigt att du väljer att kommunicera något annat nu.
2018-04-11
Kajsa J
svarar Perfect Maid
Som du kan läsa ovan har jag inte klagat på städning som sådan utan på den enorma tid timmar det tog att utföra den. Jag fick en beskrivning om vad som skulle ingå i städningen skickad till mig EFTER att städningen var utförd, när jag klagade på tidsomfattningen. Det spelar dock ingen roll, det kan omöjligt ta 19 timmar att utföra den städningen i vårt hem. Din enda respons på min förstörda köksbänk var att jag orsakat skadan själv, detta tog du dock senare tillbaka och sa att du insett att din städerska nog inte talat sanning. Det minsta du kunde göra var givetvis att halvera fakturan. Vi får hoppas att reparationskostnaden av min köksbänk täcks av den rabatten.
Enda anledningen till att jag inledningsvis höll mig neutral i vår mail-konversation var pga av att ni fortfarande hade kvar min nyckel, vilket kändes mycket olustigt. Jag har uppriktigt sagt aldrig blivit sämre bemött i mitt liv, folk tror inte att det är sant när jag berättar om det här. Du behöver inte kommentera detta mer, jag är färdig med den här konversationen.
Läs mer genom att expandera tråden +
gillar detta