Rena Services Göteborg AB

Rena Services Göteborg AB

Ring 076-422 00 85 www.renabyggnaden.se
4.0

Rent hem. Nöjda kunder. Vettigt pris. Det är våra ständiga ledord här på Rena Services Göteborg AB. Vi vill underlätta för dig med städningen så att du kan använda tiden till annat som du värdesätter. Vår professionella och erfarna personal vet allt om vad ett rent hem är och utför det mesta från städning till flytt- eller...

25 omdömen om Rena Services Göteborg AB

Mikael L
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Anlitade Rena Services för flytthjälp från en 3:a till hus. Fungerade felfritt, kanonbra kommunikation, trevliga killar som hjälpte till och bra pris!

Greenstädbyrån AB
4.8/5 i betyg av 119 omdömen 4.8 av 119 omdömen

Köpte flyttstäd av vår Lght på 61kvadrat! När jag kontrollerade städningen var det kliniskt rent & luktade så gott!! Vår Lght har aldri

Sandra G
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Anlitades för flytthjälp. Vi bokade 4 timmar, vid frågan om vad som skulle hända om inte all tid användes svarade den ansvarige "Vi löser det, vi vill att du ska vara nöjd". 1,75 timmar användes. Efteråt ringde arbetsledaren och sa att han skulle debitera 3,5 timmar eftersom jag "hade använt dubbel mansstyrka". I flyttstressen litade jag på att han talade sanning och betalade fakturan. Jag upptäckte senare, när företaget ville att jag skulle betala in pengar på samma faktura när RUT-avdraget inte gick att applicera, att...

Svar från Rena Services Göteborg AB

Hej Sandra , Tack för din feedback och din recesion och Vad tråkigt vad du skrivit . Jag bifogar ditt mejl "Hej! Tack för den uppskattningen. Jag vill gärna boka er den 14/1, från kl. 11.00. Jag tänker mig att 4 timmar räcker, så från 11.00 till 15.00". Vi har fakturerat dig detta och Skatteverket har inte godkänt RUT så skickade vi en faktura till dig(med de 50% Rut som är kvar). Detta mejl har skickats till dig: " Det var tråkig nyhet verkligen. Man söker Rut till skatteverket efter att kunden har betalat sin del(50%)...

Ylva H
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Flyttstädning av hus. Lite för mycket av. "Detta gjorde vi inte". Fönster gick inte att öppna. Inte ens åtkomliga ytor tvättades då. Färgdroppar skapades inte bort. Öppen spis aska ej borttagen. Dammrester i vissa garderober. Hade hoppats på bättre.

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Ylva för din feedback. Flyttstädning var för ett hus med 240kvm. 1. Vi har informerat er om fönstren gick inte att öppna , det är ert ansvar att de är öppningsbara. 2. På flyttstädningen ingår inte att färgdroppar skrapas bort och även vi har informerat er om det . Vi har informerat er också att det kommer förstöra era dörrar/väggar och vi är inte ansvariga för sådana ärenden. 3. Angående askan + Dammrester kontrollerade du allting och vi fick godkänt från dig när vi var på plats och du har 7 dagar garanti...

Lundby Städhjälp AB
4.8/5 i betyg av 243 omdömen 4.8 av 243 omdömen

Noggrant och fint städat. Vi är jättenöjda! Rekommenderas!

Anders B
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Flyttning av bäddsoffa till övervåningen

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Anders, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.

Dan S
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Får alltid ett ordentligt städat hem efter besöket med minst 2 man som gör att det inte tar så lång tid! Fler kan komma om även fönster behöver putsas.

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Dan, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.

Solkattens hemtjänster -Lerum
4.4/5 i betyg av 128 omdömen 4.4 av 128 omdömen

Har fått byxor upplagda och en tröja lagad. Utmärkt reseltat, snabbt och prisvärt. Rekommenderas varmt!

Åsa O
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Flyttstädning! Duktigt gäng som får jobbet gjort. Skulle man vara missnöjd med något så rättar som till det. Haft både veckostädning o flyttstädning. Alltid nöjd!

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Åsa, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda. Hoppas att vi ses /hörs senare på andra uppdrag.

Leif H
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Både ris och ros. Använde offerta och fick 5 olika offerter på flyttstädning av villa 153 kvm. Trevliga killar som städade bra och köparen godkände städningen. Men: I Rena Service (RS) fanns skrivelsen "får du en billigare offert än denna så kontakta oss så ser vi över vår offert och ge". En av offerterna var billigare men inte blev det någon justering av offerten inte, samma pris som innan på fakturan. Sen la RS på en fakturaavgift, en struntsumma i det stora hela men så onödigt då jag blev irriterad att ta betalt för...

Svar från Rena Services Göteborg AB

Hej Leif, 1000 tack för din feedback. Vi är väldigt glada och nöjda över att ni har varit nöjda med hela tjänsten och köparen var nöjd och glad. 1. Angående billigare offerter som du fick: Du har skrivit till oss : Har fått 4 offerter och ni ligger i det nedre spannet vad gäller kostnaden, det finns företag som gett lägre offert. Men ni är klart intressanta efter att ha läst era omdömen, de flesta är mycket nöjda och de andra har ni skött på ett mycket bra sätt.Vi har inte haft någon mer info runt det. Hur skulle vi...

Solkattens hemtjänster -Göteborg
4.2/5 i betyg av 213 omdömen 4.2 av 213 omdömen
Badge2020

Jag har lämnat in mina skjortor för tvätt i flera år. Grym service och trevligt bemötande. Väldigt prisvärt. Det enda förbättringspotentia

Anders Ö Anders Ö
Sofia H

Hej ok men inte helt nöjd glömde 1 rum fick göra om 2 saker efter dom

Svar från Rena Services Göteborg AB

Hej Sofia, 1000 tack för din feedback och ditt omdöme. Detta rum som du säger att vi har glömt detta, sade din man till oss att vi behöver inte göra det. De 2 st grejer som du fick göra efter oss : 1.Braskamin som inte ingår i flyttstädningen och vi har inte hört av er som extra bestllning till flyttstädningen. 2 . Detta rum som din man sade till oss att vi behöver inte göra något där. Ha en fortsatt trevlig helg

Kristina P
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Flytttstäd av min lägenhet 1r.o.k. Kontakten jag fick var mkt till ltesgående och trevlig. Städningen var över all förväntan. Det blev renare än jag föreställt mig att det kunde bli som t.ex spisen i köket.

Svar från Rena Services Göteborg AB

Hej Kristina, Om allting var mkmt bra , kan du rätta till den enda stjärna som du lade , tack :)

Erik A
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Allt fungerade jättebra! Inga anmärkningar vid besiktningen och mycket trevligt bemötande!

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Erik, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda. Hoppas att vi ses /hörs på andra uppdrag.

Mia H
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Slamsugning Personen som utförde arbetet var mkt serviceinriktad och kunnig. Vid beställning av uppdraget blev jag omkopplad extremt många gånger. Ingen av de jag talade med visste var Stenungsund låg, därför många omkopplingar... Väldigt tidskrävande och irriterande... Fick olika prisuppgifter och jag upplevde en allmän förvirring...

Svar från Rena Services Göteborg AB

Hej Mia, Tack för ditt svar och ditt omdöme. Jag kollade vårt system , ditt namn finns inte på en av uppdragen som vi utförde under 2018 och 2017 , kan du vara snäll och skriv när hade du ditt uppdrag. jag upplever en allmän förvirring nu. Vad menar du att ingen vet vad ligger Stenungsund ? Vi använder Google maps för att nå alla kunder och om adressen finns inte på kartan använder vi HITTA istället. Vad menar du på Fick olika prisuppgifter ? "När vi skickar en offert till någon kund står det så tydligt vilket pris...

Martin K
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Trevlig och smidig kontakt. Noggranna och generös garanti.

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Martin, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.

Ingrid B
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Vi fick bra hjälp att flytta ett stort och mycket tungt skåp och andra grejer.

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Ingrid , Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda. Hoppas att vi ses /hörs på andra uppdrag.

Annika S
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Utmärkt flyttstädning inom snar tid och till rimligt pris. Kan varmt rekommendera Rena services!

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Annika, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda. Det var så lite så .

Fatemeh N
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Dessvärre kom jag till en lgh som fortarande var fläckig i köket. Jag hade bett specifikt om att man skulle avlägsna spisknoppar så man kunde rengöra ordentligt under och kring dem vilket inte hade gjorts. Det var synlig smuts i garderoberna, balkongen hade de nog glömt helt att städa. Jag hade betalat extra för att man skulle flytta på tvättmaskinen och rengöra bakom vilket hade missats helt. Det var skitigt generellt helt enkelt. Fönstrena var det enda jag inte hade anmärkningar på! När åtgärderna sedan var utförda ansåg...

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Fatemeh för ditt omdöme. Tack för din beskrivning av händelsen. Du hade en bostadsrätt och vi har en utforlig checklista som beskriver allt som ingår i den. Vi utförde precis den och du har skickat att det finns brister på lägenheter och inom kort åtgärdade vi bristerna som du nämnde och vi har nämnt till dig/nya hyresgästen att hämta en besiktnings man som kontrollerar jobbet och om det finns någon anmärkning på det är vi redo att fixa detta. Check listan utfört på ett professionellt sätt och vi har inte hört...

Joakim H
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Flyttstäd trevlig personal och noggrant städat, fönsterna har aldrig varit så rena som efter stödet Mycket nöjd

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Joakim, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda. Det var så lite så.

Birgitta K
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Enkla att ha att göra med. Noggranna och ett mycket bra resultat. Tack!

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Birgitta , Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda. Vi hoppas att ses/hörs på andra uppdrag.

Mikael E
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Flyttstädning Bra bemötande på telefon. Jag ville få en noggrann städning utförd. Men det blev inte så bra som jag önskade. Det var flera ställen missade bla bakom elementen så de fick gå in igen. Men ändå inte helt nöjd.

Svar från Rena Services Göteborg AB

1000 tack Mikael för ditt omdöme. Vi har inte gör av dig något . Vi gav dig/alla kunder 7 dagars garanti(Detta betyder att vi åtgärdar brister"Om de finns" inom 7 dagar kostnadsfritt). Varför du har inte utjyttnjat det ? Tack för att du valde oss för er städhjälp.

Yvonne M
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Flyttstädning godkänd av hyresvärden.

Cecilia M
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Det som sänkte betyget var att väggarna var inte rengjorda!! Annars superfint och jättetrevlig personal och bemötande!

Svar från Rena Services Göteborg AB

Hej Cecilia , Tack för ditt svar. Väggar ingår inte i flyttstädning och vi kan inte förstöra era väggar på att använda blöta/torra trasor . Det står tydligt på vår checklista om vad är det som ingår och inte ingår. Du kan väl dubbel kika på den: http://renabyggnaden.se/home/FLYTTSTADNING.html Väggarna är väldigt känsliga och vi jobbar inte med dem och flera städbolag gör samma sak. 1000 Tack för ditt omdöme och tack för att du valde oss för er städning

Nathalie H
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Allt var kanon, det enda jag hade att anmärka på var lite kvaratående damm bakom elementen. Kanonbra service och trevlig kontant.

Layth Y
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Jag är nöjd med tjänsten jag köpte. bra bemötande och bra arbete.

Gun A
Skrev om Rena Services Göteborg AB

100 % tillmötesgående och hög service från dag 1 tills städning var gjord. Det var ett dödsbo som städadesRekommenderar Rena Service varmt.

Johanna M
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Prisvärt och med bra resultat. Jag är nöjd!

David B
Skrev om Rena Services Göteborg AB

Fungerade hur bra som helst. Verkligen inget att klaga på!

Jonas K och Mouhammad K gillar detta