Alla kategorier Städhjälp Västra Götaland Göteborg Rena Services Göteborg AB

Rena Services Göteborg AB

Badvädersgatan 13, 418 36 Göteborg — Visa karta

Rent hem. Nöjda kunder. Vettigt pris.

Det är våra ständiga ledord här på Rena Services Göteborg AB. Vi vill underlätta för dig med städningen så att du kan använda tiden till annat som du värdesätter.

Vår professionella och erfarna personal vet allt om vad ett rent hem är och utför det mesta från städning till flytt- eller transporttjänster. Självklart använder vi miljövänliga rengöringsmedel och har stora krav på säkerhet, rutiner och hygien.

Kontakta oss så bokar vi en städtid. Blir du inte nöjd med vårt arbete gör vi om det helt gratis. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 23 kunder tycker om Rena Services Göteborg AB

• Ylva H
    Ylva H skrev om Rena Services Göteborg AB
    Flyttstädning av hus. Lite för mycket av. "Detta gjorde vi inte". Fönster gick inte att öppna. Inte ens åtkomliga ytor tvättades då. Färgdroppar skapades inte bort. Öppen spis aska ej borttagen. Dammrester i vissa garderober. Hade hoppats på bättre. Läs mer
    2018-07-31 Jonas K svarar Ylva H
    1000 tack Ylva för din feedback. Flyttstädning var för ett hus med 240kvm.
    1. Vi har informerat er om fönstren gick inte att öppna , det är ert ansvar att de är öppningsbara.
    2. På flyttstädningen ingår inte att färgdroppar skrapas bort och även vi har informerat er om det . Vi har informerat er också att det kommer förstöra era dörrar/väggar och vi är inte ansvariga för sådana ärenden.
    3. Angående askan + Dammrester kontrollerade du allting och vi fick godkänt från dig när vi var på plats och du har 7 dagar garanti varför kom du inte tillbaka till oss och använt garantin ?
    Ha det bra
    Jonas
  • Anders B
    Anders B skrev om Rena Services Göteborg AB
    Flyttning av bäddsoffa till övervåningen Läs mer
    2018-07-31 Jonas K svarar Anders B
    1000 tack Anders, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.
  • Dan S
    Dan S skrev om Rena Services Göteborg AB
    Får alltid ett ordentligt städat hem efter besöket med minst 2 man som gör att det inte tar så lång tid! Fler kan komma om även fönster behöver putsas. Läs mer
    2018-07-27 Jonas K svarar Dan S
    1000 tack Dan, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.
  • Åsa O
    Åsa O skrev om Rena Services Göteborg AB
    Flyttstädning! Duktigt gäng som får jobbet gjort. Skulle man vara missnöjd med något så rättar som till det.
    Haft både veckostädning o flyttstädning. Alltid nöjd! Läs mer
    2018-07-27 Jonas K svarar Åsa O
    1000 tack Åsa, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.
    Hoppas att vi ses /hörs senare på andra uppdrag.
  • Leif H
    Leif H skrev om Rena Services Göteborg AB
    Både ris och ros. Använde offerta och fick 5 olika offerter på flyttstädning av villa 153 kvm.
    Trevliga killar som städade bra och köparen godkände städningen.
    Men:
    I Rena Service (RS) fanns skrivelsen "får du en billigare offert än denna så kontakta oss så ser vi över vår offert och ge". En av offerterna var billigare men inte blev det någon justering av offerten inte, samma pris som innan på fakturan. Sen la RS på en fakturaavgift, en struntsumma i det stora hela men så onödigt då jag blev irriterad att ta betalt för den hanteringen. Det finns elektroniska fakturor. Pappersfaktura med kostnad hör till stenåldern. Läs mer
    2018-06-30 Jonas K svarar Leif H
    Hej Leif,
    1000 tack för din feedback. Vi är väldigt glada och nöjda över att ni har varit nöjda med hela tjänsten och köparen var nöjd och glad.

1. Angående billigare offerter som du fick: Du har skrivit till oss : Har fått 4 offerter och ni ligger i det nedre spannet vad gäller kostnaden, det finns företag som gett lägre offert. Men ni är klart intressanta efter att ha läst era omdömen, de flesta är mycket nöjda och de andra har ni skött på ett mycket bra sätt.Vi har inte haft någon mer info runt det. Hur skulle vi veta vilka offerter är billigare än oss om du har inte nämnt/skickat vilket bolag fick du offerten från och vilket pris ?

2. Angående fakturan: Det står tydligt under "Hur betalar jag städningen? kontant eller faktura? " rubrik på alla frågor kring flyttstädnings länken nedan :
    Fakturan mailar vi till dig i form av PDF-fil efter utfört uppdrag. Pappersfaktura kostar 50 kr. Om kunden har inte informerat oss att han vill ha en elekronisk kopia av fakturan , skickar vi en vanlig pappersfaktura.
    Vi ber om ursäkt om det men vi har inte hört av dig något så skickade vi en vanlig pappersfaktura.

Vi uppmanar alla kunder att använda elektronisk PDF format för att det är bättre för miljön.
    Ha en super fin och trevlig helg
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Rena Services Göteborg AB
    Hej ok men inte helt nöjd glömde 1 rum fick göra om 2 saker efter dom Läs mer
    2018-07-01 Jonas K svarar Sofia H
    Hej Sofia,
    1000 tack för din feedback och ditt omdöme.
    Detta rum som du säger att vi har glömt detta, sade din man till oss att vi behöver inte göra det.
    De 2 st grejer som du fick göra efter oss :
    1.Braskamin som inte ingår i flyttstädningen och vi har inte hört av er som extra bestllning till flyttstädningen.
    2 . Detta rum som din man sade till oss att vi behöver inte göra något där.
    Ha en fortsatt trevlig helg
  • Kristina P
    Kristina P skrev om Rena Services Göteborg AB
    Flytttstäd av min lägenhet 1r.o.k.
    Kontakten jag fick var mkt till ltesgående och trevlig.
    Städningen var över all förväntan. Det blev renare än jag föreställt mig att det kunde bli som t.ex spisen i köket. Läs mer
    2018-07-26 Jonas K svarar Kristina P
    Hej Kristina,
    Om allting var mkmt bra , kan du rätta till den enda stjärna som du lade , tack :)
  • Erik A
    Erik A skrev om Rena Services Göteborg AB
    Allt fungerade jättebra! Inga anmärkningar vid besiktningen och mycket trevligt bemötande! Läs mer
    2018-06-10 Jonas K svarar Erik A
    1000 tack Erik, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.
    Hoppas att vi ses /hörs på andra uppdrag.
  • Mia H
    Mia H skrev om Rena Services Göteborg AB
    Slamsugning
    Personen som utförde arbetet var mkt serviceinriktad och kunnig.
    Vid beställning av uppdraget blev jag omkopplad extremt många gånger. Ingen av de jag talade med visste var Stenungsund låg, därför många omkopplingar...
    Väldigt tidskrävande och irriterande...
    Fick olika prisuppgifter och jag upplevde en allmän förvirring... Läs mer
    2018-06-10 Jonas K svarar Mia H
    Hej Mia,
    Tack för ditt svar och ditt omdöme.
    Jag kollade vårt system , ditt namn finns inte på en av uppdragen som vi utförde under 2018 och 2017 , kan du vara snäll och skriv när hade du ditt uppdrag. jag upplever en allmän förvirring nu.

Vad menar du att ingen vet vad ligger Stenungsund ?
    Vi använder Google maps för att nå alla kunder och om adressen finns inte på kartan använder vi HITTA istället.
    Vad menar du på Fick olika prisuppgifter ?
    "När vi skickar en offert till någon kund står det så tydligt vilket pris och vad är det som ingår i tjänsten "

Vore tacksam om du skriver tillbaka vilket datum/namn hade du uppdraget hos oss.
    Vi måste undersöka detta.
  • Martin K
    Martin K skrev om Rena Services Göteborg AB
    Trevlig och smidig kontakt.
    Noggranna och generös garanti. Läs mer
    2018-06-10 Jonas K svarar Martin K
    1000 tack Martin, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Rena Services Göteborg AB
    Vi fick bra hjälp att flytta ett stort och mycket tungt skåp och andra grejer. Läs mer
    2018-06-10 Jonas K svarar Ingrid B
    1000 tack Ingrid , Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.
    Hoppas att vi ses /hörs på andra uppdrag.
  • Annika S
    Annika S skrev om Rena Services Göteborg AB
    Utmärkt flyttstädning inom snar tid och till rimligt pris. Kan varmt rekommendera Rena services! Läs mer
    2018-06-10 Jonas K svarar Annika S
    1000 tack Annika, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda. Det var så lite så .
  • Fatemeh N
    Fatemeh N skrev om Rena Services Göteborg AB
    Dessvärre kom jag till en lgh som fortarande var fläckig i köket. Jag hade bett specifikt om att man skulle avlägsna spisknoppar så man kunde rengöra ordentligt under och kring dem vilket inte hade gjorts. Det var synlig smuts i garderoberna, balkongen hade de nog glömt helt att städa. Jag hade betalat extra för att man skulle flytta på tvättmaskinen och rengöra bakom vilket hade missats helt. Det var skitigt generellt helt enkelt. Fönstrena var det enda jag inte hade anmärkningar på! När åtgärderna sedan var utförda ansåg jag tyvärr fortfarande inte att arbetet var noggrant utfört. Tyvärr fick städbolaget även påbackning av den nya hyresgästen också som även denne ansåg att städningen var bristfällig. Läs mer
    2018-06-10 Jonas K svarar Fatemeh N
    1000 tack Fatemeh för ditt omdöme.
    Tack för din beskrivning av händelsen. Du hade en bostadsrätt och vi har en utforlig checklista som beskriver allt som ingår i den.
    Vi utförde precis den och du har skickat att det finns brister på lägenheter och inom kort åtgärdade vi bristerna som du nämnde och vi har nämnt till dig/nya hyresgästen att hämta en besiktnings man som kontrollerar jobbet och om det finns någon anmärkning på det är vi redo att fixa detta. Check listan utfört på ett professionellt sätt och vi har inte hört något från dig/hyresgästen efter detta.
    Tack för att du valde oss för er städhjälp.
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Rena Services Göteborg AB
    Flyttstäd trevlig personal och noggrant städat, fönsterna har aldrig varit så rena som efter stödet
    Mycket nöjd Läs mer
    2018-06-10 Jonas K svarar Joakim H
    1000 tack Joakim, Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda. Det var så lite så.
  • Birgitta K
    Birgitta K skrev om Rena Services Göteborg AB
    Enkla att ha att göra med. Noggranna och ett mycket bra resultat. Tack! Läs mer
    2018-06-10 Jonas K svarar Birgitta K
    1000 tack Birgitta , Vi är väldigt stolta och glada över att ni är nöjda.
    Vi hoppas att ses/hörs på andra uppdrag.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Rena Services Göteborg AB
    Flyttstädning

Bra bemötande på telefon.

Jag ville få en noggrann städning utförd. Men det blev inte så bra som jag önskade. Det var flera ställen missade bla bakom elementen så de fick gå in igen. Men ändå inte helt nöjd. Läs mer
    2018-06-10 Jonas K svarar Mikael E
    1000 tack Mikael för ditt omdöme.
    Vi har inte gör av dig något . Vi gav dig/alla kunder 7 dagars garanti(Detta betyder att vi åtgärdar brister"Om de finns" inom 7 dagar kostnadsfritt). Varför du har inte utjyttnjat det ?
    Tack för att du valde oss för er städhjälp.
  • Yvonne M
    Yvonne M skrev om Rena Services Göteborg AB
    Flyttstädning godkänd av hyresvärden. Läs mer
    2018-06-07 Jonas K svarar Yvonne M
  • Cecilia M
    Cecilia M skrev om Rena Services Göteborg AB
    Det som sänkte betyget var att väggarna var inte rengjorda!!

Annars superfint och jättetrevlig personal och bemötande! Läs mer
    2018-06-07 Jonas K svarar Cecilia M
    Hej Cecilia ,
    Tack för ditt svar. Väggar ingår inte i flyttstädning och vi kan inte förstöra era väggar på att använda blöta/torra trasor .
    Det står tydligt på vår checklista om vad är det som ingår och inte ingår.
    Du kan väl dubbel kika på den: http://renabyggnaden.se/home/FLYTTSTADNING.html
    Väggarna är väldigt känsliga och vi jobbar inte med dem och flera städbolag gör samma sak.
    1000 Tack för ditt omdöme och tack för att du valde oss för er städning
  • Nathalie H
    Nathalie H skrev om Rena Services Göteborg AB
    Allt var kanon, det enda jag hade att anmärka på var lite kvaratående damm bakom elementen. Kanonbra service och trevlig kontant. Läs mer
    2018-03-28 Jonas K svarar Nathalie H
  • Layth Y
    Layth Y skrev om Rena Services Göteborg AB
    Jag är nöjd med tjänsten jag köpte.
    bra bemötande och bra arbete. Läs mer
    2018-03-28 Jonas K svarar Layth Y
  • Gun A
    Gun A skrev om Rena Services Göteborg AB
    100 % tillmötesgående och hög service från dag 1 tills städning var gjord. Det var ett dödsbo som städadesRekommenderar Rena Service varmt. Läs mer
    2018-03-28 Jonas K svarar Gun A
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Rena Services Göteborg AB
    Prisvärt och med bra resultat. Jag är nöjd! Läs mer
    2018-03-28 Jonas K svarar Johanna M
  • David B
    David B skrev om Rena Services Göteborg AB
    Fungerade hur bra som helst. Verkligen inget att klaga på! Läs mer
    2018-03-26 Mouhammad K svarar David B
    Jonas K, Mouhammad K gillar detta