Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Restaurang Dalanisse

Restaurang Dalanisse

Vikingagatan 7, 113 42 Stockholm — Visa karta

Restaurang DalaNisse är som en kvarterskrog skall vara, det vill säga, som gäst känner man sig nästan som hemma! Vi är ett charmigt och ambitiöst gäng som jobbar här och vi vill locka dig med både klassiska och moderna maträtter med spännande ingredienser
Odengatan 85, 11322, Stockholm
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Restauranger nära Restaurang Dalanisse:

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Husse S:
Har länge tänkt att åka förbi detta ställe men äntligen lyckats få tid för ett. Vissa saker värdesätter man lite extra vid ett restaurangbes...

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Peder O:
Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på ä...

Läs vad 11 kunder tycker om Restaurang Dalanisse

• Ida A
    Ida A skrev om Restaurang Dalanisse
    Mysig restaurang med jätte god. mat! rekommenderas!
  • Jan B
    Jan B skrev om Restaurang Dalanisse
    En mycket mysig restaurang (Vikingagatan Birkastan) med lugn och ro för sällskap från 2 till cirka 10 personer och mycket trevlig personal liksom maten mycket välsmakande med pittoreska tillbehör på tallriken. Janne o Madde Kungsängen
  • Carolina L
    Carolina L skrev om Restaurang Dalanisse
    Ett säkert kort med bra mat, generösa portioner, utmärkt service, helt ok viner för att vara en kvarterskrog. Har aldrig blivit besviken och jag är väldigt kräsen. Deras fiskgryta rekommenderas varmt! Man kan även ta take away vilket uppskattas.
  • Pavas M
    Pavas M skrev om Restaurang Dalanisse
    God mat, bra service och trevlig lokal. Dessutom prisvärt!
    Kan dock upplevas lite udda att servitrisen kallar en i sällskapet morsan. Ur not my buddy dude! men inga minuspoäng för det iaf
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Restaurang Dalanisse
    Oxfilé på planka var utsökt men jag kände att servicen kunde vara lite mer personlig. Det kändes som de bara hastade förbi. Dalanisse är trots detta verkligen värd ett besök
  • Jenny
    Jenny skrev om Restaurang Dalanisse
    Dalanisse är den perfekta kvarterskrogen; billig mat, alltid bra råvaror och, numera, fullt hus nästan jämt, vilket kan göra att servicen tar lite längre än man kanske väntar sig. Men bemötandet är, enligt min erfarenhet, *alltid* trevligt och uppskattat.
  • Annika T
    Annika T skrev om Restaurang Dalanisse
    Maten var super på Dalanisse måste jag säga, åt lammracksen och var super nöjd och väldigt prisvärt. Men jag tycker att servicen var lite sådär hoppas att det bara var just den kvällen, kan absolut tänka mig att komma tillbaka och prova deras pasta som jag fortfarande är nyfiken på.
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Restaurang Dalanisse
    Bra tillagad förrätt i rejäl portion (en chèvre-chaud variant).

Den beställda medium-rare-entrecôten kom in som en well-done utskuren-biff (så vitt jag kunde se ... en entrecôte var det iallafall inte).

Servicen förvirrad. Två gånger höll vin på hällas upp trots att jag beställt en öl. Bordsnärvaro nära noll (dvs. svårt att få kontakt med servicen vad gällde önskemål om efterrätt, kaffe, betalning etc.).

Men bra priser. Absolut.

Så ... jag gissar att det är som det alltid är: "You get what you pay for".
  • David H
    David H skrev om Restaurang Dalanisse
    Just nu sitter jag hemma och väntar på att mitt te ska dra färdigt. Jag blev nämligen inte serverat det te jag beställde på Dalanisse ikväll. Det var bara en i raden av exempel på hur personalens service fallerade.

Tråkigt med tanke på att maten var riktigt bra och prisvärd samt att lokalerna är trevliga. Förhoppningsvis hade de bara en dålig dag men kommer jag hit igen kommer det vara något av en chanstagning.
  • Johan E
    Johan E skrev om Restaurang Dalanisse
    Alla de gånger jag varit på Dalanisse, så har jag blivit väl bemött och alltid känt mig uppassad. Det en väldigt lugn och mysig restaurang, med sydeuropeisk inredd smak. Deras mat är utmärkt och vinet fantastiskt gott och alltid till ett förmånligt pris. Rekommenderar dessutom starkt deras kalvfilé. Dalanisse passar utmärkt om du ska på en första dejt och vill bjuda på lite extra.

Updatering: Efter att ha ätit på Dalanisse senast måste jag sänka mitt betyg från en femma till det nuvarande. Servicen var inte befintlig denna gång och flertalet gånger så serverades det fel samt att efterrätten helt uteblev för vissa. Maten var däremot utmärkt för mig. Dock saknade jag kalvfilén på menyn.
  • Lars-erik e
    Lars-erik e skrev om Restaurang Dalanisse
    Gå dit.
    Ni kommer inte att ångra er

Vikingagatan 7, 113 42 Stockholm