Riksmäklaren Uppsala

Riksmäklaren Uppsala

Vi vill vara din mäklare genom livet

Vi på Riksmäklaren har allt sedan starten 1974 drivits av en vilja till utveckling och förändring, vilket gör att vi arbetar hårdare än alla andra mäklare. För oss är fastighetsmäkleri en livsstil och ett förtroendeuppdrag som ger oss möjlighet att göra det vi älskar mest av allt: göra kunder nöjda och hjälpa människor till en ny bostad i livets alla skeden.

På Riksmäklaren ser vi bostadsbytet som den största och kanske viktigaste affären du gör i livet. Genom vår erfarenhet av att förmedla bostäder har vi skapat en mäklartjänst som gör att både du och din köpare får den trygghet, kunskap och tillgänglighet som krävs för ett bra resultat. Våra mäklare håller hög standard i sina visningar, budgivningar, kontraktsskrivningar och tillträden. De är engagerade, lojala och kunniga. Hos oss kan du känna dig säker då vi har kvalificerade mäklare som lägger allt fokus på just dig och ditt boende.

Vill du sälja en bostad? Kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi mäklar i och utanför Uppsala. Tveka inte att höra av dig!

Vi ser fram emot att höra från dig.

Riksmäklaren - Mäklaren genom livet

Läs vad 540 kunder tycker om Riksmäklaren Uppsala 2

• köpte sitt hus med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Heby
    2021-09-24
    Micaela är mycket trevlig och pedagogisk. Hon är alltid tillgänglig och svarade på våra frågor :)
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Lindholm Eriksson en del av Riksmäklaren Uppsala
    • SVARTBÄCKEN
    2021-09-24
    Trevligt och kunnigt och noggrant.
    Tack Susanne! Med vänlig hälsning, Anna Lindholm Eriksson, Riksmäklaren Anna Lindholm Eriksson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • GOTTSUNDA
    2021-09-24
    Carolina är proffsig och det är lätt att få kontakt och svar på frågor. Processen med försäljningen har överträffat förväntningarna på ett positivt sätt.
    2021-09-23
    En mäklare genom livet, precis som Riksmäklaren skriver. Carro är professionell, påläst, lugn och trygg samt med mycket erfarenhet i bagaget! Hon ser till att försöka uppfylla allas önskemål i en försäljning. Alltid lätt att nå och inget problem med någonting. Rekommenderas varmt!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-09-23
    Jag har tyvärr inte träffat Caroline personligen. Men har haft en del mailkontakt som fungerat alldeles utmärkt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Lindholm Eriksson en del av Riksmäklaren Uppsala
    • SVARTBÄCKEN
    2021-09-23
    Anna var en utmärkt mäklare som var både professionell och engagerad i sitt uppdrag. Hon var alltid tillgänglig för frågor och uppdaterade mig kring framstegen i försäljningen med regelbundna mellanrum. De förväntningar vi hade från början möttes; en mycket positiv aspekt med Annas var att hon alltid var realistisk och grundade sina rekommendationer på det rådande marknadsläget.

Rekommenderar Anna som mäklare till alla som vill anlita en professionell och trevlig mäklare som värdesätter kundens önskemål!
  • köpte sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • BJÖRKLINGE
    2021-09-19
    Vi blev väldigt bra bemötta på visningen och även innan visningen när jag hade frågor. Mäklaren är tillgänglig och snabb på att svara på frågor. Jag skulle absolut rekommendera henne till andra. Jag upplevde att hon var bra på att tillgodose både säljarens och köparens intressen. Det enda negativa jag kan komma på är att jag tycker att utgångspriset vsr ett lockpris, det var alldeles för lågt satt och det förstod jag redan innan visningen.
    • CENTRUM
    2021-09-17
    Ulrika Lööf är en mycket seriös mäklare och gör ett mycket bra arbete. Hon är väl insatt i Uppsalas bostadsmarknad och har ett förtroendeingivande sätt mot både säljare och köpare. Hon är dessutom mycket kunnig rörande både praktisk hantering och formalia runt bostadsöverlåtelser. Ulrika är en av Uppsalas toppmäklare!
  • sålde sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • BJÖRKLINGE
    2021-09-16
    Ett givet val av alla mäklare vi valde mellan. Med hennes härliga energi, noggrann, återkopplade snabbt och förklarade allt i detalj för oss som nervöst sålde vårat första hus.
    Rekommenderar henne starkt.
    Lika sant som slogan - våran mäklare genom livet!
    • VÅRDSÄTRA VIK
    2021-09-15
    Bra bemött, snabbt åtgärdat att få ut vårt radhus på hemnet/egen hemsida samt visningar.
    • VÅRDSÄTRA VIK
    2021-09-13
    Vi är mycket nöjda med Ulrikas hjälp.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Fålhagen
    2021-09-04
    Jag är väldigt nöjd. Allt har hittills gått snabbt o smärtfritt
  • sålde sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • LÖVSTALÖT
    2021-09-01
    Carolina har från första stund varit otroligt serviceinriktad, proffsig, engagerad och tillgänglig. Dessutom är hon väldigt lättsam och har nära till skratt, vilket gör att man känner sig bekväm och trygg.

Vi har höga krav på att vår mäklare är intresserad och engagerad i vår försäljning och vill sträva mot samma mål som oss, vilket Carolina överträffade med råge.

Det kändes tryggt hela vägen från start till mål, vi är glada att vi valde att samarbeta med Carolina och kan varmt rekommendera henne till er som vill sälja.
  • köpte sitt hus med hjälp av Carolina Sohlberg en del av Riksmäklaren Uppsala
    • LÖVSTALÖT
    2021-09-01
    Trevligt bemötande. Återkopplade med våra frågor. Det var toppen. Snabb återkoppling på alla sätt.
    2021-08-27
    Vi fick ett väldigt professionellt och trevligt bemötande av Carolina. Hon var kunnig och påläst på objektet och kunde svara på de allra flesta frågor vi hade om objektet och försäljningsprocessen. Det hon inte kunde svara på direkt, tog hon snabbt reda på. Vi kände oss väldigt trygga med hennes hantering av försäljningen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    • ROSENDAL
    2021-08-26
    Jag köpte en nyproduktionslägenhet genom Sisela. Pga olika omständigheter behövdes mer handpåläggning för att stänga affären än vad normalt krävs. Sisela ombesörjde allt på ett professionellt, effektivt och förtroendeingivande sätt.
    2021-08-25
    Mycket trevlig mäklare. Härlig utstrålning. Ärlig med det hon inte visste och tog direkt reda på det. Professionell och smidig att ha kontakt med. Mycket nöjd med vårt köp genom henne.
    2021-08-25
    Är andra gången vi använder oss av Carolina som mäklare och kunde inte vara mer nöjd.
    Vi fotograferade lägenheten på måndagen, den kom ut på torsdagen samma vecka och såldes sedan på nästföljande tisdag efter en privatvisning. Allt har varit så smidigt, vi har fått massa stöd och allt med ett leende på läpparna.
  • köpte en tomt med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    • STENINGE SLOTTSBY
    2021-08-24
    Ulrika hade ett bra bemötande och var hjälpsam. Väldigt professionell och trevlig person!
    • FÅLHAGEN
    2021-08-23
    Carolina har gjort ett helt enastående jobb som både våran mäklare för lägenheten vi köpte i Gottsunda - vilket hennes bemötande och hur hon genomförde sitt jobb, gjorde att vi valde att använda henne som mäklare för försäljning för våran egen lägenhet. Något som hon gjorde med sådan professionalitet och träffsäkerhet. Vi är supernöjda!
    • NORBY
    2021-08-23
    Vi har köpt ett fantastiskt hus genom Mikaela. En mycket smidig förvärvsprocess som vi kände oss trygga i. Vi kan varmt rekommendera Mikaela.
    2021-08-18
    Ett mycket bra bemötande!
    Som alltid önskar man att mäklaren är lättsam och kunnig vilket Marcus motsvarande till fullo. Han får gärna sälja mina framtida bostäder utan tvekan.
  • sålde sitt hus med hjälp av Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Vedyxa
    2021-08-17
    Thomas är en erfaren mäklare som inger lugn och förtroende när det gäller hela säljprocessen.
    2021-08-14
    Tillgänglig, informativ och flexibel för att hitta passande lösningar! Framstår ärlig och transparent, trycker på att det ska kännas bra inför ett val och uppmanar till betänketid. Det gör att man känner sig lugn och mer klartänkt som köpare med chans till grundade beslut. Framstår också kompetent och erfaren.
    • CENTRUM
    2021-08-13
    Carolina är otroligt trevlig och härlig att ha som mäklare. Bemötandet var hela vägen från första mötet problemfritt och mycket energifyllt alltid med ett leende på läpparna.

Mycket uppskattat!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • FÅLHAGEN
    2021-08-10
    Mycket trevligt och personligt bemötande av Matts. Han levde upp till alla förväntningar och var alltid lätt att få tag i om man undrade saker. Sammanfattat är jag jättenöjd och rekommenderar gärna Matts till mina vänner när de ska sälja sina bostäder.
  • köpte sitt hus med hjälp av Marcus Topel en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Skogstibble
    2021-08-09
    Although we where unfamiliar with the process of buying a house in Sweden, he has helped us feel through the whole process.
    2021-08-09
    Mäklaren var professionell och tillmötesgående. Hon hade även god och positiv energi och ett hjälpsamt och serviceinriktat bemötande. Samtidigt även humorös och avslappnad utan onödigt rigida eller formella inslag.
    2021-08-06
    Kontaktade mäklare för en förhandsvisning och blev väl mottagen. Mäklaren tog tid till sig och medlade mellan mig och säljarna. Engagerade sig väl och slutförde en överlåtelse som jag var nöjd med.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • GOTTSUNDA
    2021-08-04
    Jag är jättenöjd med hans hjälp för mig på vägen till att köpa lägenhet.
    • ROSENDAL
    2021-07-30
    Lyhörd mäklare, kan varmt rekommendera Eva för vänner och bekanta.
  • sålde en tomt med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Hallkved
    2021-07-29
    Vi är som vanligt mycket nöjda med Ulrikas arbete och bemötande. Hon har hjälpt oss flera gånger vid försäljningar och hon har alltid gjort ett så jättefint jobb. Kan inte tänka oss att anlita någon annan.
  • köpte sin stuga med hjälp av Micaela McClafferty en del av Riksmäklaren Uppsala
    • JÄRLÅSA
    2021-07-27
    Mycket trevlig och enkel att ha att göra med. Snabb återkoppling och tog tag i sakerna man hade funderingar på.
  • köpte en tomt med hjälp av Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-07-22
    bra mäklare.. rekommenderar henne .
    • LUTHAGEN
    2021-07-21
    Engagerad och målinriktad. Väldigt trevlig och lätt att tycka om
    • LUTHAGEN
    2021-07-21
    Kunnig. Bra bemötande. snabb återkoppling i mejlväxling.
    • GRÄNBY
    2021-07-21
    Han gav oss fel information under visningen om att lägenheten har ett förråd
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Matts Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-07-20
    Matts är trevlig, professionell och pålitlig.
    Skulle absolut anlita honom igen vid nästa bostadsförsäljning.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-07-19
    Väldigt positiv och jordnära. Härlig personlighet.
  • köpte en tomt med hjälp av Sisela Rosman en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-07-19
    Hon är en serviceinriktad mäklare som är hjälpsam och kundfokuserd.
    2021-07-19
    Väldigt nöjd med Markus, vi ser fram emot att flytta in i vårt nya hus
    2021-07-10
    Trevlig, gav oss svar på alla våra frågor.
    Det kändes tryggt att köpa bostaden.
    Lätt att få tag på.
  • Marylene J
    köpte sin lägenhet med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    • Steninge Slottsby
    2021-07-08
    Jag har bara gott att säga om Ulrika Lööfs yrkesroll på Riksmäklarna. Blev mycket bra bemött och är mycket nöjd med hennes hjälp att ” trolla” fram det radhus jag önskade. Tusen tack!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Thomas Lüllmaa en del av Riksmäklaren Uppsala
    • JÄRLÅSA
    2021-07-07
    1* snabbt agerande och trevligt bemött
    2* hoppades kunna sälja snabbt
    3* mycket trevlig och kunnig på sin sak
    2021-07-06
    Jättetrevlig, proffsig och gjorde allt och mer därtill av vad man kan önska och förvänta sig av en mäklare. Alltid snabb på att återkoppla och höll oss uppdaterade kontinuerligt också utan att vi behövde höra av oss. Vi är jättenöjda och skulle rekommendera henne till alla som ska sälja sin bostad!
    Tusen tack, det värmde verkligen att läsa! Jag är väldigt glad att jag fick förtroendet att förmedla er bostad och att samarbeta med er har varit ett sant nöje! Tack för allt och hoppas att ni ska stormtrivas i nya huset! :) Carolina Sohlberg
  • Emilia Å
    2021-07-02
    Vi valde att låta Anna sköta vår lägenhetsförsäljning pga att hon verkade uppriktigt se bostadens potential och tog fasta på det i annons och bilder. Hon gav bostaden ett högt värde men var också lätt att diskutera med när vi valde att sänka utgångsbudet något för att få fler intressenter. Hon har hört av sig regelbundet och låtit oss få ta del av vilket intresse som funnits. Hon har känts trygg och lugn och fått oss att känna oss trygga i att lägenheten skulle bli såld vilket den också blev till helt rätt köpare.
    Vi är hittills nöjda med Anna som mäklare även om allt inte är klart ännu. Dessutom har Riksmäklaren många fina erbjudanden till sina säljare i form av rabatter på flyttfirma och städfirma mm och inte minst en trevlig flaska bubbel då affären kommit i hamn. Jag kommer rekommendera Anna å det varmaste.
    Tack snälla, ni gjorde mitt jobb till en fröjd. / vänligen Anna Lindholm Eriksson, Riksmäklaren Anna Lindholm Eriksson
    Anna bemötte oss fantastiskt! 🌹
    Positivt, proffsigt och med äkta känsla för både oss köpare men också säljare👍
    Toppen! Högsta betyg!

Vi är mycket nöjda, påläst och noggrann.
  • Darwin A
    • KAPELLGÄRDET
    2021-07-01
    Carolina är en trevlig och empatisk person som bryr sig om sina klienter. God kunskap och erfarenhet inom branschen. Vi är nöjda med affären. Tack!

Mvh: Darwin Arostegui samt Cindy Arostegui
    Tusen tusen tack, ert fina omdöme värmde verkligen att läsa! Ni har varit väldigt trevliga och lätta att ha att göra med som köpare. Hoppas att ni ska stormtrivas i nya lägenheten! Ha en fin sommar! Carolina Sohlberg
  • Hussein H
    köpte sin lägenhet med hjälp av Ulrika Lööf en del av Riksmäklaren Uppsala
    2021-07-01
    Ulrika är jätte proffsigt, lugn och tydlig. Vi fick en varm bemötande. Vi hade höga förväntningar och hon levde upp till dom iaf i denna skede av affären. Vi träffade andra på kontoret medan vi väntade på Ulrika och dom var också jätte trevliga och hjälpte till med en del frågor.