Storstad

Storstad

Ring 08-673 38 00 www.storstad.se
3.8

Välkommen till Vasastans mittpunkt - Välkommen till Storstad! Storstad grundades i Vasastan år 1999 av Familjen Ahlbom. Sedan dess har mycket hänt och med ett nytt ägarskap står nu Storstad för standard och kvalitet i modern stil. Vi bjuder in dig till en avslappnad atmosfär där du och dina vänner tillsammans kan njuta av en...

15 omdömen om Storstad

Farokhfal A
Skrev om Storstad

Bra service, god mat och skön stämning!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Eva M
Skrev om Storstad

Vi hade företagsmiddag med förbeställd mat. God mat, trevligt bemötande och visad anpassning då vi plötsligt hade ändring i antal gäster. Den enda förbättring jag önskar är bättre svarsfrekvens i mailkommunikationen inför besöket.

Anne L
Skrev om Storstad

Maten var supergod. Miljön stökig och dålig akustik. Där satt ett gäng mycket högljudda gäster - 5 unga killar - som kyparen inte sa till. Vi tvingades byta bord. Fortfarande stökigt. I övrigt bra service

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Tim S
Skrev om Storstad

Dyrt med tanke på vad som serverades. Vissa delar av maten var alldeles för salt medans andra delar smakade ingenting.

Saida E
Skrev om Storstad

Bra service! Jag åt biff Rydberg. Det var en smaklös historia. Potatisen var bra, köttet var segt men löken var det värsta. Smaklöst och känns som kokt lök☹️ gräddsmöret smakade ingen senap alls och inte något annat heller. Nej, ingen munter upplevelse. Min vän åt fiskgryta och var mycket nöjd.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4107 omdömen 4.0 av 4107 omdömen

Jessica I Jessica I
Susanne S
Skrev om Storstad

Trevlig personal och god mat!

Sofia J
Skrev om Storstad

Är ganska besviken på mitt bemötande i restaurangen då jag fick stå och vänta fast jag hade bokat bord. Fick ett hetsigt ”vänta på hovmästare” när jag kommit fram genom den trånga baren. Märkte snabbt att det inte fanns någon hovmästare då det endast var två servitörer som sprang omkring. När jag blev visad till bordet fick jag ingen meny på 15 minuter och fick inte ens beställa vin. Resten av kvällen hade lika oengagerad personal. Maten var god och atmosfären var trevligt. Väldigt tråkig bemötelse av personal bara.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Vanessa B
Skrev om Storstad

Jätte bra mat och service, synpunkt utveckla dessert menyn

Mattias O
Skrev om Storstad

Trevlig krog. Bra ljudnivå. Tyst och lungt i restaurangdelen.. bra service. Ok mat. Vi var bara där en timme.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4137 omdömen 4.0 av 4137 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Moa S
Skrev om Storstad

Saknade musslorna. De var min favorit på menyn. Något liten portion av mat tyvärr. Hade gärna sett att det fanns mer på tallriken.

Svar från Storstad

Hej Moa, Tack för din recension! Det är tack vare detta som vi ständigt kan jobba vidare med att förbättra oss. Just nu har vi bytt meny men jag lovar att musslorna kommer tillbaka. Skulle det vara så att du vill komma och äta hos oss och ändå äta musslor så ring gärna in till oss några dagar innan eller maila så kan vi nog ordna musslorna nästa gång du äter hos oss. Trevlig kväll önskar vi på Storstad

Nils B
Skrev om Storstad

Jättegott men inte ok att ta 95 kr för en skål pommes frites.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8066 omdömen 4.3 av 8066 omdömen

Gerdt L
Skrev om Storstad

Härligt hjälpsam och positiv personal. En miljö som får en att känna sig som på storstadsweekend långt nere i Europa. Hade blivit en 5a med en lite mer balanserad meny, för små förrätter och en ojämn insats ifrån kocken.

Janne Å

Emelie C
Skrev om Storstad

Vi var ett stort sällskap där vissa åt avsmakningsmeny, vissa andra rätter. Jag hade kanske önskat att de hade berättat vad man fick serverat (avsmakningsmenyn), nu fick vi det bara serverat. Personalen var snabba på att fylla på glasen och uppmärksamma om vi ville ha något mer, det var verkligen grymt! Man behövde aldrig själv anstränga sig för att få hjälp. Däremot kändes de inte så engagerade i oss som sällskap. De gjorde det de skulle men inte mycket mer än så. Vi var absolut inte missnöjda, men kände kanske inte...

Catharina B
Skrev om Storstad

Mycket trevligt bemötande vid bokning och under besöket!

Svar från Storstad

Hej Catharina, Tack för ditt fina omdöme och ni är hjärtligt välkomna tillbaka. Vänligen, Storstad med personal