Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik

Norsgatan 23 E, 793 30 Leksand — Visa karta

Funderar du på att flytta i området runt Leksand eller Rättvik? Kanske vill du flytta hit eller köpa ett fritidshus? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan området här kring Leksand och Rättvik. Dessutom har vi full koll på allt du behöver veta kring fastighetsköp- och försäljning!

Här i det vackra dalalandskapet vid Siljan kan du njuta av den idylliska svenska naturen både sommar- och vintertid. För den friluftsglade finns det alltid något att hitta på: åk skidor eller skridskor, vandra, paddla kanot eller cykla. Dessutom är centrala Dalarna ett aktivt område, här finns olika kurser, historiska platser och musikevenemang.

Hör av dig till oss när du har frågor om bostad och boende i Leksand eller Rättvik. Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling!

Läs vad 120 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik

• 2020-01-17

Elisabet A skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi har köpt Torgvägen 17 i insjön.
    Mäklaren var mycket tillmötesgående. Extravisning ordnades snabbt som ledde till köpet.
    Köpet genomfördes på 48 timmar så vi hann inte ha några förväntningar på mäklaren.
    Sammanfattning: Toppbetyg! Läs mer
    2020-01-17 Ammi T svarar Elisabet A
    Tack snälla Lisbeth! Underbart möte! Tänk om det fanns fler så godhjärtade människor som dig och Pär.
  • 2020-01-11

Britta L skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Känner mig mycket trygg i kontakten med Ammi. Hon är erfaren, kunnig och trevlig. Har tidigare haft kontakt med henne vid en fastighetsaffär och eftersom allt då fungerade mycket bra fanns redan förtroendet för henne. Även denna gång , när det handlar om köp av ny bostadsrättslägenhet , har hon motsvarat förväntningarna och mer därtill. Läs mer
    2020-01-11 Ammi T svarar Britta L
    Tack Britta! Varmt välkommen till Leksand !!
  • Monica W

2019-12-18

Monica W skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Kunde inte ha haft en bättre mäklare än Ammi Troive till försäljningen av vårt hus i Tasbäck, Siljansnäs. Hon är både engagerad, lyhörd och sympatisk. Stort tack till Ammi för väl utfört arbete. Kan varmt rekommendera henne till de som behöver mäklarhjälp. /Monica Läs mer
    2020-01-09 Ammi T svarar Monica W
    Tack fina Monica! Du får lova att komma in och fika om du har vägarna förbi! :)
  • 2019-12-17

Pernilla E skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Jag köpte ett hus i Tasbäck, Siljansnäs.
    Jag älskade mäklaren, hon bemötte mig på ett jätte bra sätt eftersom jag är döv och kommunicerar endast på teckenspråk eller papper & penna. Hon var tydligt och såg till att jag förstod vad hon säga. Hon sålde in huset otroligt, jag föll för huset trots jag har sagt till mig själv att inte köpa stort hus! Läs mer
    2019-12-17 Ammi T svarar Pernilla E
    Tack fina Pernilla! Jag tror att du och dina härliga hundar kommer att få det jättebra i huset! God Jul!
  • 2019-12-15

Jenny R skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Ammi har alltid framstått som väldigt ärlig och kunnig vid alla våra möten. Hon har en god kunskap som sträcker sig bortom alla förväntningar och man får många bra råd och idéer av henne. Man kan känna sig trygg att man får den hjälp och information man behöver. Hon är alltid tillgänglig och guidar så att köpet går smidigt till. Vi är mycket nöjda med Ammi som mäklare i vårat köp av hus. Läs mer
    2019-12-17 Ammi T svarar Jenny R
    Tack Jenny! Härligt att du och din fina familj nu hittat ert drömhus! God Jul! :)
  • 2019-12-05

Patrik W skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Bra service, snabba svar och bra koll på detaljerna kring mitt köp av bostad. Läs mer
    2019-12-06 Ammi T svarar Patrik W
    Tack Patrik! Nu hoppas vi att fortsättningen blir lika bra och att du får en härlig jul i lägenheten ihop med dina fina tjejer!
  • 2019-11-26

Maria S skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Har sålt en mindre gård.
    Ammi hade ett trevligt och lättsamt bemötande.
    Hon lyssnade in våra önskemål.
    Hon var lätt att få tag i på mail, telefon och via sms och var väldigt snabb att återkoppla.
    Ammi kändes genuint intresserad av uppdraget.
    Har bara positivt att säga om Ammi. Läs mer
    2019-11-26 Ammi T svarar Maria S
    Tack Maria för fina ord, ett fantastiskt samarbete och goda bullar! 🤗
  • 2019-11-26

Ingrid S skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi har sålt vårt föräldrahem, en många generationer gammal släktgård.
    Ammi gav från första mötet ett mycket kunnigt och professionellt intryck samtidigt som hon var trevlig och lätt att ha att göra med.
    Hon informerade sakligt och tydligt om vad vi behövde veta och hur vi skulle gå till väga i de olika stegen. Ammi var lätt att få tag på och snabb att återkoppla.
    Det har känts tryggt att ha Ammi som vår mäklare! Läs mer
    2019-11-26 Ammi T svarar Ingrid S
    Tack Ingrid för förtroendet att förmedla er fina släktgård och snälla ord! 😌
  • 2019-11-20

Olof R skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi sålde vårt hus i Djura. Jättebra service och bemötande under hela processen. Kändes väldigt tryggt med Ammi som hjälpte en hela vägen och svarade på en massa frågor vi hade.
    Superbra! Läs mer
    2019-11-20 Ammi T svarar Olof R
    Tack Olle och stort lycka till med ert nya liv! 😊
  • 2019-11-18

Birgitta P skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålt skogstomt med betald anslutningsavgift till kommunalt VA som ingår i ett detaljplaneområde. Mina förväntningar var naturligtvis att få markområdet sålt, vilket visade sig ta sin tid. Detta var jag inställd på. Hade inte bråttom och hade denna försäljning inte blivit av i år hade jag väntat till nästa vår och sommar. Bemötandet var snabbt och effektivt och stämde med egna beräkningar. Inget att anmärka på. Läs mer
    2019-11-18 Ammi T svarar Birgitta P
    Tack Birgitta det gläder mig att höra! :)
  • 2019-11-18

Monica B skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vid köp av tomt Leksand
    * Bra strukturerat upplägg vid kontraktsskrivning. Läs mer
    2019-11-18 Ammi T svarar Monica B
    Tack Monica! Hoppas vi ses igen! :)
  • 2019-11-10

Johnny E skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Proffsig och trevlig mäklare med snabb återkoppling som väl uppfyllde mina förväntningar .
    Jag skulle utan tvekan rekommendera henne om någon frågade.

MVH Johnny Esters Läs mer
    2019-11-10 Ammi T svarar Johnny E
    Tack Johnny! Välkommen in på en fika om ni har vägarna förbi! 😊
  • 2019-10-22

Kristina H skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Köpt lägenhet på Stäppan i Leksand. Snabba svar på alla våra frågor. Bra bemötande. Professionellt. Vi är mycket nöjda med all hjälp vi har fått. Läs mer
    2019-10-22 Ammi T svarar Kristina H
    Tack Kristina! Det blir så bra för er tror jag!
  • 2019-10-20

Kerstin K skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi har fått ett trevligt och professionellt bemötande! Tydligt upplägg. Vi har köpt en bostadsrätt och ska nu sälja vårt hus. Läs mer
    2019-10-21 Ammi T svarar Kerstin K
    Tack Kerstin och tack för förtroendet att få sälja ert fina hus!
  • Francesca P

2019-10-19

Francesca P skrev om Jens Berggren en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Trevlig kille, tack för hjälpen Läs mer
    2019-10-20 Jens B svarar Francesca P
    Tack så mycket för dom fina orden Francesca!
  • 2019-10-17

Liselott S skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi har köpt en jättefin och lantlig gård som vi är jätteglada för!

Ammi är en mycket kompetent mäklare som inger förtroende.

Vi är supernöjda!! Läs mer
    2019-10-17 Ammi T svarar Liselott S
    Tack Lotta! Jag ser fram emot att få komma till er imorgon för att kika på ert hus!
  • 2019-10-16

Martin Ö skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Väldigt trevligt bemötande och vi fick en snabb försäljning tack vare mäklaren! Läs mer
    2019-10-16 Ammi T svarar Martin Ö
    Tack Martin! Tråkigt att förlora er som Leksingar....!
  • 2019-10-15

Torsten S skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålt bostadsrätt
    Proffsigt bemötande, lättsamt
    Mäklaren levde upp till våra förväntningar, själva hade vi överskattat marknaden.
    Finns ingenting att anmärka på när det gäller mäklaren eller fastighetsbyrån, skön lättsam stämning, känner sig välkommen. Läs mer
    2019-10-16 Ammi T svarar Torsten S
    Tack Totte! Det var trevligt att få hjälpa er och de fina köparna!
  • 2019-10-14

Sofia-Magdalena K skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi sålde en villa där vi anlitade Ammi som mäklare.Vi blev alltid bemötta på ett trevligt sätt. Hon var väldigt tillgänglig och tillmötesgående. Läs mer
    2019-10-15 Ammi T svarar Sofia-Magdalena K
    Tack Sofia! Hoppas du och familjen har det bra i ert fina hus i Styrsjöbo.
  • 2019-10-11

Maria T skrev om Jens Berggren en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Om mäklare skulle kunna få OS medalj, skulle jag ge den till min mäklare.
    Har sällan träffat på en mer entusiastisk, kunnig och engagerad person. Under förberedelserna inför försäljning, vid visningen och när huset blev sålt har jag hela tiden fått löpande information om vad som skett och vad som skulle ske härnäst. Jens är lätt att samarbeta med och jag har litat 100% på honom. Läs mer
    2019-10-15 Jens B svarar Maria T
    Hej Maria, tusen tack för dom fina orden och ett gott samarbete!
  • 2019-10-11

Martina L skrev om Jens Berggren en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Jens är kanonbra! Tydlig och trevlig! Läs mer
    2019-10-11 Jens B svarar Martina L
    Tusen tack för dom fina orden Martina!
  • 2019-10-10

Hannah S skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi köpte vår bostadsrätt genom Ammi Troive. Bemötandet var toppen, och affären kändes trygg och smidig från start! Rekommenderar 🌟 Läs mer
    2019-10-11 Ammi T svarar Hannah S
    Stort tack Hannah! Hoppas ni har det bra i er fina lägenhet!
  • 2019-10-10

Daniel W skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi sålde en stor bostadsrätt och blev fantastiskt bra bemött av mäklaren. Hon hjälpte oss att sälja med väldigt kort varsel och var proffesionellt inställd hela vägen!! Läs mer
    2019-10-10 Ammi T svarar Daniel W
    Tack Daniel! Det är lätt att vara professionell när man har proffs som säljaren!
  • 2019-10-10

Karin H skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålt villa. Blev bra bemött. Första gången jag har kontakt med en mäklare. Det var bra och fick bra information och hjälp. Läs mer
    2019-10-10 Emelie B svarar Karin H
    Vad roligt att höra att ni är nöjda. Tack!
  • 2019-10-09

Anette E skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi köpte en bostadsrätt, en trea. Ammi Troive hjälpte oss igenom köpet och vårt banklån och förklarade hur det går till mm. Det gick smidigt och bra. Efter att allt var klart, kramade hon oss och grattade oss till köpet. Det var trevligt. Vi fick en liten present som minne från Fastighetsförmedlingen, en liten dalahäst som souvenir. Läs mer
    2019-10-10 Ammi T svarar Anette E
    Tack Anette, det var så trevligt att få hjälpa er. Jag hoppas att ni har det bra i er fina lägenhet!
  • 2019-10-09

Tore F skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    VI köpte en bostadsrätt i ett område i Insjön och blev väldigt omhändertagen av Mäklaren Emilie på Svensk Fasighetsförmedling i Leksand heder åt henne Läs mer
    2019-10-09 Emelie B svarar Tore F
    Tack för de fina orden! Jag hoppas ni fortsatt trivs i er fina bostad.
  • 2019-10-09

Mickaela S skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Snabbt, smidigt, goda kontakt möjligheter. Läs mer
  • 2019-10-09

Anette K skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålt lägenhet i Leksand. Mycket proffsigt och bra bemötande. Kunde inte vara bättre. Läs mer
    2019-10-09 Ammi T svarar Anette K
    Tack Anette det var snällt sagt! Hoppas ni kommer och hälsar på om ni har vägarna uppöver!
  • 2019-10-09

Pontus A skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Fritidshus
    Tillmötesgående och trevlig Läs mer
  • Regina S

2019-10-09

Regina S skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Jag sålde mitt hus Helgbo 300 och Emelie var en fantastisk mäklare. Fick förtroende för henne direkt och hon lyckades sälja mitt ganska svårsålda hus. Läs mer
    2019-10-09 Emelie B svarar Regina S
    Tack Regina! Hoppas allt har fungerat bra även efter försäljningen. Må gott!
  • 2019-10-09

Agneta L skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Snabb och proffsig affär. Trevligt bemötande och kunnig. Läs mer
    2019-10-09 Ammi T svarar Agneta L
    Tack Agneta! Det var snälla ord. Hoppas ni har det bra och trivs i ert nya hus!
  • 2019-10-08

Ulla V skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    fastigheten var ett arvegods med flera arvingar , den delen jag varit delaktiv i har varit ok Läs mer
  • 2019-10-08

Pia A skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Köpt en tomt, och blev trevligt bemött hela vägen. Rak och bra kommunikation, kan tänka mig att anlita henne om det blir mer affärer i framtiden. Läs mer
    2019-10-08 Ammi T svarar Pia A
    Tack Pia! Hoppas på fler samarbeten framöver!
  • 2019-10-08

Kristina M skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Otroligt professionell, kunnig och utstrålar att hon vet vad hon håller på med. Har använt samma mäklare vid 3 tillfällen och har aldrig blivit besviken. Läs mer
    2019-10-08 Ammi T svarar Kristina M
    Du är go du! Tack! Man vet aldrig, kanske blir en 4:e gång! ;)
  • 2019-10-08

Lars Sigvard T skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    försäljning av gård
    mycket bra och lugnt bemötande.
    glad och positiv vilket är viktigt för mig.
    enkel och smidig process Läs mer
    2019-10-08 Emelie B svarar Lars Sigvard T
    Tack så mycket och tack själv för gott bemötande :)
  • 2019-10-07

Kersti S skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Tecknat mig för en bostadsrätt. Snabb återkoppling från mäklaren men jag gillar inte hennes bemötande. Inte tillräckligt proffissionell och seriös. Alltför käck, personlig och snabb i mötet. Läs mer
    2019-10-08 Ammi T svarar Kersti S
    Tack Kersti för din kritik. Jag tar åt mig och hoppas på att vi får ett bättre möte nästa gång vi ses.
  • 2019-10-07

Sofia B skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålde en villa. Kunnig mäklare Läs mer
    2019-10-08 Ammi T svarar Sofia B
    Tack Sofia, hoppas vi ses snart igen!
  • 2019-10-07

Susanna Ö skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålde en sommarstuga. Jag tyckte att mäklaren skötte hela affären på ett utmärkt och professionellt sätt. Jag är så nöjd på alla sätt och vis. Läs mer
    2019-10-08 Emelie B svarar Susanna Ö
    Stort tack Susanna och stort lycka till framöver!
  • 2019-10-07

Ingemar W skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålde bostadsrätt och mäklaren mkt kompetent och kunnig om marknaden för bostadsrätter. Läs mer
    2019-10-08 Ammi T svarar Ingemar W
    Tack Ingemar! Hoppas du har det bra i din nya lägenhet!
  • 2019-10-07

Anne-Marie G skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Anmälde mitt intresse för en insatslägenhet. Fick bra respons och trevligt bemötande. Helt okey av mäklaren. Fortsättningen blir spännande. Läs mer
    2019-10-07 Ammi T svarar Anne-Marie G
    Tack Anne.Marie! Ja, vi ser fram emot en spännande och lika bra fortsättning!
  • 2019-10-07

Mats J skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Jag har köpt en fastighet i Alvik i Leksand. detta köp gjordes upp mellan säljaren och mig. Jag kontaktade mäklaren för en värdering samt hjälp med alla papper vid försäljningen.
    Toppenbetyg då allt gick utan några problem. Läs mer
    2019-10-07 Emelie B svarar Mats J
    Tack och varmt välkomna till Näs! Hoppas ni trivs fortsatt bra på er fina gård!
  • 2019-10-07

Kjell P skrev om Emelie Börjes Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålt bostad villa . Mycket bra mäklare inget att klaga på,bästa valet. Läs mer
    2019-10-07 Emelie B svarar Kjell P
    Tack för värmande ord och för gott samarbete!
  • 2019-10-07

Helena Elisabeth Ö skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålt en bostad och fick otroligt fin hjälp hela vägen. Läs mer
    2019-10-07 Ammi T svarar Helena Elisabeth Ö
    Bästa Helena! Härligt att få träffa dig!
  • Maria H

2019-10-07

Maria H skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Jag har köpt en tomt i Sunnanäng/Hjortnäsheden. Jag blev mycket professionellt bemött av Ammi Troive. God regelbunden kommunikation där hon, upplevde jag, respekterade både mig som köparen, samt säljaren.
    //Maria Henriksson Läs mer
    2019-10-07 Ammi T svarar Maria H
    Tack Maria! Ha en härlig höst så hoppas jag vi ses snart!
  • Marita H

2019-10-06

Marita H skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Ammi är tillmötesgående och intresserad! Vi fick bra hjälp i köpprocessen av bostadsrätt i Leksand. Läs mer
    2019-10-07 Ammi T svarar Marita H
    Tack Marita! Välkomna till Leksand!
  • 2019-10-04

Viktor H skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
  • 2019-10-01

Mikael D skrev om Ammi Troive en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi har nu fått vårt hus sålt med hjälp av en mycket skicklig, professionell och trevlig mäklare.
    Våra förväntningar var inte på topp från början pga tidigare erfarenheter, men de byttes snabbt till mkt nöjda!
    Vi kan verkligen rekommendera henne.
    Tack för gott samarbete och snabb återkoppling Ammi! Läs mer
    2019-10-02 Ammi T svarar Mikael D
    Tack Mikael! Stort lycka till med ert nya liv!
  • 2019-09-13

Jafar A skrev om Jens Berggren en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Jens hjälpte mig med försäljning av mitt hus. Är väldigt nöjd och kan rekommendera han starkt. Läs mer
    2019-09-18 Jens B svarar Jafar A
    Tack för din rekommendation Jafar! Önskar dig lycka till i framtiden!
  • 2019-09-13

Stefan B skrev om Jens Berggren en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Vi köpte ett hus på hjortnäsheden i Leksand. Gick väldigt fort allting men kändes definitivt tryggt hela vägen. Avslappnad, saklig och begriplig mäklare. Vi är mer än nöjda. Läs mer
    2019-09-17 Jens B svarar Stefan B
    Tusen tack för den fina rekommendationen Stefan! Helt övertygad om att ni kommer trivas utmärkt i ert nya hem. Ses på tillträdet!
    Emelie B, Ammi T, Jens B gillar detta
  • 2019-09-12

Elin E skrev om Jens Berggren en del av Svensk Fastighetsförmedling Leksand Rättvik
    Sålt ett hus. Proffesionellt bemötande, väldigt lyhörd och påläst.
    Ett stöd genom hela processen och snabb återkoppling.
    Vi kunde inte valt en bättre mäklare.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-09-17 Jens B svarar Elin E
    Tack för dom fina orden och för ett bra samarbete! Önskar er stort lycka till i framtiden.
    Emelie B, Ammi T, Jens B gillar detta

Norsgatan 23 E, 793 30 Leksand