Läs vad 113 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Nybro 2

• 2021-01-15
    hittills har allt gått mycket bra
    Petra Carola G
    • 85.0 m²
    • Orrefors
    köpte sitt hus med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
  • 2021-01-07
    Vi har köpt en bostadsrätt. Bemötandet av mäklaren var utmärkt, raka klara besked och trevligt.
    Jessica S
    • 65.0 m²
    • Skälby
    köpte sin lägenhet med hjälp av Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
  • 2021-01-04
    Bra bemötande och mycket hög servicegrad
    Kalmar Kommun A
    • 68.0 m²
    • Norrliden
    sålde sin lägenhet med hjälp av Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Tusen tack för förtroendet! Hoppas på fler samarbeten med er.

• 2020-12-29
    Snabb, personlig och stor servicekänsla
    Vanja K
    • 81.0 m²
    • Lindsdal
    Tack Vanja och Per för ett bra teamwork. Nu hoppas jag att jag kan hjälpa er att hitta er nästa bostad under våren 2021.

• 2020-12-22
    Katrin har varit proffsig, kunnig, snabb och hjälpsam genom hela försäljningen!
    Björn K
    • 55.0 m²
    • Bremerlyckan
    Hej Björn, Tusen tack för dina ord, det har varit kul att hjälpa er i processen med försäljningen. Önskar Ellen stort lycka till med sina framtida studier. Må väl och ta hand om er!

• 2020-12-19
    Jag skulle sälja min underbara 1:a på Göljemålagatan och försökte först sälja den på egen hand. Det gick inget vidare. Så jag ringde Svensk Fastighetsförmedling. Jag kom i kontakt med Ellen Mobelius och när vi träffades första gången för att gå igenom lägenheten så tyckte jag att Ellen va väldigt lätt att prata med och ha att göra med och jag fick verkligen förtroende för henne. Hon har skött om allting väldigt väldigt bra och uppdaterat mig om hur det har gått under hela processen ända fram till försäljningen. Jag har fått bra information angående allt. Jag skulle varmt rekommendera Ellen till andra!
    Jag är iallafall väldigt nöjd!
    /Heléne
    Ingrid Heléne Marie L
    • 38.5 m²
    • Paradiset
    sålde sin lägenhet med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
  • 2020-12-11
    Jag köpte en ettan i Nybro, och vi skrev under avtalet igår. Jag tycker att Ellen var fantastisk och gjorde ett mycket bra jobb.

Det är väldigt viktigt att mäklaren är flexibel, snabb, duktig på att förhandla och kompromissa samt hitta lösningar. Ellen var den mäklarn som kunde göra allt detta super snabbt !!!

Jag kommer rekommendera henne !!
    Sam K
    Sam K
    • 38.5 m²
    • Paradiset
    köpte sin lägenhet med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
  • 2020-12-08
    Snabba svar, trevligt bemötande. Smidig övergång överlag,
    Christan L
    • 67.5 m²
    • Berga
    Tack för fina ord. Önskar er lycka till med ert nya boende i Kalmar.

• 2020-12-04
    Sålde vår lägenhet. Tog lång tid att få den såld och fick inte utropspris (det var ganska högt satt), vilket hänvisade till situationen med covid-19 och marknaden. Vi blev lite oroliga att den inte skulle bli såld, trots att andra byråer sålde lägenheter i samma område. Vilket kändes konstigt, varför kan inte svensk fast sälja vår, när Pontuz säljer sina.

Lägenheten blev såld till ett bra pris och vi är nöjda, det är ändå det som spelar roll i slutändan. Har hela tiden fått ett jättefint bemötande av Katrin och känt förtroende för henne.

Slutet gott, allting gott.
    Linda E
    • 57.5 m²
    • Söder Om Järnvägen
    Hej Linda och Gustav, Det har verkligen varit kul att få hjälpa er i mål med affären. Även om det gick trögt i början, så blev det ett bra slutpris vilket visar på att det lönar sig att ha lite is i magen. Hoppas nu att ni ska trivas som öbor och önskar er all lycka inför våren och framtiden med det nya livet!

• 2020-11-30
    Efter en trevlig och covid19 anpassad visning av Katrin
    fastnade vi för ett fint hus i Bergkvara som vi skrev kontrakt på den 27/11 på kontoret i Kalmar.
    All kontakt vi haft med Katrin har varit mycket positiv.
    Vi upplever Katrin som kunnig i både fakta och service.
    Leif S
    • 123.0 m²
    • Bergkvara
    köpte sitt hus med hjälp av Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Tack snälla Leif och Britt för ett fint omdöme. Hoppas att ni ska trivas på fastlandet och i Bergkvara. Det är ett fantastiskt hus som kommer passa er perfekt. God jul och gott nytt, må 2021 blir ett fantastiskt år!

• 2020-11-25
    She was so warm and friendly in the first meeting. She made us comfortable, and has been very helpful. We had queries and she helped us out with our questions and concerns. Very polite!
    Faeza A
    • 148.0 m²
    • Lindås
  • 2020-11-23
    Sålt min bostadsrätt, tog 4 dagar!! Mycket trevligt och givetvis proffsigt bemötande av mäklaren. Priset drevs upp 145 000 över utgångspris vilket absolut var över min förväntan!
    Skulle utan tvekan rekommendera/ anlita Ellen Mobelius igen vid behov.
    Niklas R
    • 58.0 m²
    • Tegelviken
  • 2020-11-04
    Jag har köpt en bostadsrätt av henne.

Mina förväntningar var snabba svar på mail och telefon, de tyckte jag att jag fick! Vi fick ihop ett snabbt möte och vi fick bra med information och hon var väldigt tydlig och bra! Fick en jättebra bemötande och blev ett bra köp! :) väldigt trevlig och kunnig!
    Tina F
    Tina F
    • 74.0 m²
    • Kalmar
    Hej! Tusen tack för det fina omdömet. Jag hoppas ni ska trivas i er nya bostad.

• 2020-10-29
    Jag har sålt min villa och har fullt förtroende för Ellen Mobelius.
    Hon har hanterat detta bra och min fastighet blev såld på mindre än 14 dagar. . Vi har fått en väldigt bra kontakt och hon är lätt att prata med så jag känner mig trygg.
    Elisabeth S
    • 170.0 m²
    • Långasjö
    sålde sitt hus med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
  • 2020-10-24
    Tips om rätt lägenhet som var perfekt för mig!
    Jennie O
    • 89.5 m²
    • Södercentrum
    Tack Jennie för fina ord. Övertygad om att detta kommer blir superbra för dig och din familj.

• 2020-10-24
    Under en tuff period i livet hjälpte Katrin oss att sälja vår lägenhet och hon gjorde allt över förväntan. Hon gav vår upplevelse en guldkant med sitt sinne för detaljer och sin goda service.
    Helen Ö
    • 89.5 m²
    • Södercentrum
    Tack fina Helen och Johnny. Nöjet var helt på min sida och så skönt att ni är nöjda med förmedlingen. Nu ska vi bara hitta ert nya boende.:)

• 2020-10-19
    Köpt bostadsrätt. Hon var mycket tillmötesgående, trevlig, snabb och effektiv. Mycket smidig affär. Anlitar gärna henne vid ytterligare köp eller försäljning.

Mycket nöjd kund. :)
    Maria P
    Maria P
    • 63.5 m²
    • Norrliden
    Stort tack för fina ord. Kul att den passade så bra. ibland hittar man rätt direkt.:) Är övertygad om att Ofelia kommer trivas i den fina lägenheten.

• 2020-10-18
    Ellen hjälpte till att sälja min bostadsrätt i Nybro. Hon var proffsig och entusiastisk genom hela processen. Det var en bra dialog och samarbete från dag ett. Hon var noga med att lyssna på vad jag önskade samtidigt som hon gav råd och berättade vad jag kunde förvänta mig. Med sitt stora engagemang och positiva attityd fick hon sedan snabbt till ett en affär som alla parter blev nöjda med. Rekommenderar henne starkt som mäklare.
    Elin E
    • 53.0 m²
    • Nybro
    Stort tack Elin för dina fina ord! Det var fantastisk roligt att att hjälpa dig med försäljningen av din bostad, och hoppas du ska trivas i din nya! /Ellen

• 2020-10-15
    Mats lotsade oss genom försäljningen av vår Fastighet, ett flerfamiljshus på ett utmärkt sätt. Vi var helt nöjda på alla plan. Vi möttes av stort kunnande och stort engagemang.
    Pelle o Kerstin
    Kerstin H
    Kerstin H
    • Malmen
    sålde sin bostad med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
  • 2020-10-15
    Köpt en kolonistuga
    Vänlig och tillmötesgående mäklare
    Marianne S
    • 25.0 m²
    • Kalmar
    köpte sin stuga med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
  • 2020-10-14
    Jag och min man sålde ett gammalt stationshus som var i renoveringsbehov. Vår mäklare Ellen såg potensial i huset o skrev väldigt fint om det.
    Det såldes på väldigt kort tid o vi kände oss väldigt trygga med Ellen.
    Hon lugnade mej väldigt bra när jag var nervös o såg spöken i en del intresserade. Hon hade rätt.
    Vi ger Ellen högsta betyg. Det kommer gå bra för denna tjej. Lugn o fin o vänlig, men kan nog säga ifrån om det behövs. Har rekommenderat henne till min vänskapskrets.
    Vänliga hälsningar. Lena o Dieter Pedevilla.
    Lena P
    • 125.0 m²
    • Målerås
    Tack snälla Lena och Dieter för förtroendet att få sälja ert fantastiska hus. Ett mycket bra samarbete ledde till en mycket lyckad försäljning! Jag hoppas verkligen ni ska trivas i ert nya boende i Göteborg och att ni kommer förbi kontoret och hälsar på nästa gång ni är i krokarna! /Ellen

• 2020-10-14
    Jag har sålt min mammas lägenhet efter hennes bortgång. Det var enkelt och trevligt att ha Mats som mäklare. Eftersom försäljning skulle ske i starten av pandemin så hade vi diskussioner och anpassade försäljningen efter det. Hela försäljningen gick fort eftersom vi hade kunder som ville se lägenheten innan visning och som var intresserade. Mats anpassade också kontraktsskrivningen så att de som köpte också kände sig trygga. Det finns inget att klaga, på Mats är en mycket bra mäklare som man får förtroende för.
    Kerstin J
    • 89.0 m²
    • Kalmar
    sålde sin lägenhet med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
  • 2020-10-14
    Mats har sålt en tomt i Läckeby.Jag hag har blivit trevligt och korrekt bemött och försäljningen gick snabbt och smärtfritt.
    sålde en tomt med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
  • 2020-10-13
    Kan varmt rekommendera Mats Arnesson.En mycket bra mäklare,tillmötesgående,trevlig.Kände att han la mycket kraft på att jag skulle bli nöjd med försäljningen av min stuga
    Marianne A
    • 25.0 m²
    • Kalmar
    sålde sin stuga med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Tryggt
    Sålde villa och det gick fort och bra.
    Anders E
    • 141.0 m²
    • Nybro
    sålde sitt hus med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
  • 2020-10-12
    Jag ville ha en snabb och smidig affär när jag köpte huset.
    Mats var lyhörd.
    Razika R
    • 210.0 m²
    • Nybro
    köpte sitt hus med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
  • 2020-10-12
    Köpt och sålt bostad med hjälp av Svensk fastighetsförmedling.
    Kompetenta mäklare med bra bemötande.
    Mikaela A
    • 103.0 m²
  • 2020-10-06
    Sålt bostadsrätt i Nybro.
    Jag fick bra kontakt med mäklaren.
    Jag ville sälja snabbt, det lyckades mäklaren med.
    Sålde innan visning.
    Andy Z
    • 59.0 m²
    • Paradiset
    Tack Andy för ditt omdöme! Och tack för det fina samarbetet som ledde till en mycket lyckad försäljning! /Ellen

• 2020-09-26
    Köpt bostad.
    Trevlig och mycket kunnig
    Ja, fick den info som förväntades.
    Kan rekommenderas!
    Karina P
    • 45.0 m²
    • Lindö
    Tack Karina, Lindö är fint och jag hoppas Marcus ska trivas i lägenheten.

• 2020-09-22
    Mycket professionell mäklare som inger förtroende. Katrin har hjälpt oss sälja vår bostadsrätt.
    Johan J
    • 86.0 m²
    • Ljusstaden
    Tack Johan och Terese. Det har varit roligt att få följa er resa och nu ska ni förverkliga er dröm med att bygga nytt! Stort lycka till!

• 2020-09-08
    jag köpte lägenhet Sveaplansgatan 7b och upplevde Ellen som en mycket behaglig och trevlig kvinna. information och frågeställningar fungerade mycket bra. kontraktsskrivningen avslutades med kaffe och bakelse
    Kennerth G
    • 1.5:a
    • 47.0 m²
    • Nybro
    Tack Kennerth för ditt fina omdöme! Hoppas det ska funka bra för er med lägenheten! /Ellen

• 2020-09-03
    Har både sålt 102m3 och köpt 176m3 bostadsrätt i en dubbelförmedling av Katrin.

Väl bemött med positiv och entusiastisk inställning till vår försäljning samt förmedling av objektet vi valde att köpa.

Hade höga förväntningar på Katrin efter tidigare erfarenhet av hennes hjälp vid försäljning samt engagemang för att hitta vårt framtida boende efter våra önskemål.

Enkelt, okomplicerat, snabbt och välinformerat
    skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Tusen tack David och Camilla! Det har varit jätteroligt att få förtroendet att arbeta med er igen i denna försäljningen och att också hittat ert nya boende där jag hoppas att ni kommer att trivas i många år framöver med er stora fantastiska familj! Kramar från Katrin

• 2020-09-02
    Bra service, bra bemötande på vår försäljning av Malmbrogatan 2c
    Ulf G
    • 7:a
    • 176.0 m²
    • Kalmar Centralt
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Det har varit jätteroligt att att hjälpa dig med försäljningen av din bostad. Allt gott! //Katrin

• 2020-08-26
    Katrin sålde min bostad, det blev en snabb affär och jag blev mycket nöjd. Hon var väldigt tillgänglig och hade snabba svar när jag hade frågor. Kan varmt rekommendera Katrin om du går i säljtankar.
    Marie G
    • 65.5 m²
    • Malmen
    Tusen Tack fina Marie för dina värmande ord. Det var en fröjd att få hjälpa dig med försäljningen! Önskar dig all lycka med den spännande tiden du/ni har framför er! Stor kram //Katrin

• 2020-08-17
    Sålde en lägenhet på Norrgårdsgatan. Katrin levde verkligen upp till mina förväntningar från det att vi tog kontakt till att hela säljprocessen var klar. Under hela processen höll hon mig uppdaterad om händelsen och utvecklingen.
    Jag kan varmt rekommendera Katrin till andra som vill sälja: Här får ni en mäklare med entusiasm, säkerhet, vilja och kunskap.
    Ett extra plus då jag inte är från Kalmar, så erbjöd sig Katrin själv att hjälpa till med att får bort vårt möblemang, hjälpa till med att få kontakt med flyttstäd, vilket är ovärderligt för oss.
    Jag kan återigen ge henne de bästa rekommendationer. Och jag står gärna som referens.
    Ulf Engström
    Ulf E
    • 28.0 m²
    • Norrgård
    Mitt varmaste tack för dessa fina ord. Nöjet var helt på min sida. Önskar er en fin höst och all lycka till i Sunne. //Katrin

• 2020-08-01
    Väldigt kompetent och driven fastighetsmäklare.
    Niklas P
    • Örsjö
    sålde sin bostad med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
    Tack snälla Niklas för de fina orden och ett bra samarbete! /Ellen

• 2020-07-28
    Hej!
    Jag har köpt ett hus.
    Via Hemnet.
    Allt var okej och perfekt med Ellen.
    Mvh/Wael
    Wael M
    • 120.0 m²
    • Emmaboda
    Tack Wael! Hoppas du och familjen ska trivas i ert nya hus! /Ellen

• 2020-07-21
    Mäklaren Ellen Mobelius var
    ...tillgänglig och återkopplade snabbt vår kommunikation.
    Den skedde via telefon sms o mejl och ledde till en snabb affär.
    Bostadsrätten i Nybro Jakobsgatan 25A som vi ville köpa,
    blev nog vår pga att mäklaren Ellen bevakade och kommuniserade våra föreslagna bud o våra frågor på ett tydligt o bra sätt också med säljaren,
    vilken slutligen alltid har "sista ordet" !
    Förnöjsammhet, flexibilitet o nytänkande måste få utrymme i dessa coronatider
    och det tycker jag uppfylldes i denna affär.
    Rino A
    • 59.5 m²
    • Paradiset
    Tack snälla Rino för de fina orden! Det var ett nöje att göra affärer med er. Hoppas T ska trivas i sin nya bostad! /Ellen

• 2020-07-21
    Katrin har sålt min bostadsrätt. Jag är jättenöjd med hennes insats. Hon är engagerad, lyhörd och jag känner att jag har kunnat vara med och påverka processen i allt väsentligt.
    Robert N
    • 51.0 m²
    • Ängö
    Tusen tack Robert! Nöjet har helt varit på vår sida att få hjälpa dig med försäljningen av din lägenhet! //Katrin & Elin

• 2020-07-13
    Räggekulla 161. Blev bra och proffesionellt bemött utav Ellen:)
    Jag tyckte att Ellen levde upp till förväntningarna.
    Bra och sakkunnig.
    Ronja G
    • 100.0 m²
    • Nybro
    Tack snälla Ronja för de fina orden! Jag är övertygad om att ni kommer trivas i ert nya fina hus! /Ellen

• 2020-06-18
    Bra bemötande vid försäljningen av min koloni på Kalmar Södra koloniområde. Tydlig med all information till både mig och köparen. Dessutom lyckades han få ut ett mycket bra pris😊!
    Britta S
    • 20.0 m²
  • 2020-06-09
    mycket kompetent man och kunnig. Har köpt hus av honom. Blev mycket bra bemött. Han har mina förväntningar.

mycket bra
    Lars-erik K
    • 114.0 m²
    • Johannesborg
  • 2020-06-07
    Har sålt en villa.
    Var på en lägenhet visning som Katrin hade och fick genast förtroende för Katrin.
    Oerhört proffsig och kunnig.
    Kunde inte valt en bättre mäklare.
    Martin N
    • 143.0 m²
    • Björkenäs
    sålde sitt hus med hjälp av Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Tusen tack Martin för ett fint omdöme! Nu ska jag bara hitta en annan bostad till dig som passar din vardag och dina intressen. Ha nu en fin sommar!

• 2020-05-30
    Kunnig och jordnära mäklare med ett Bra bemötande. Ett gott samarbete för att leva upp till våra förväntningar.
    Erik A
    Erik A
    • 114.0 m²
    • Nybro
    Tack snälla Erik för det fina omdömet och ett fantastiskt samarbete! Jag hoppas ni ska trivas i ert nya fina hus! /Ellen

• 2020-05-11
    Proffsig och hjälpsam i alla lägen!
    Johan N
    • 82.0 m²
    • Bergavik
    Tack för fint omdöme och din tillgänglighet genom hela försäljningsprocessen! Hoppas solen skiner på dig :) Ha en fin vår och sommar!

• 2020-05-06
    Vi berättade vad vi sökte och Katrin gav av oss tipset på vår nya lägenhet. Snabbt och effektivt. Toppen!
    Tack Katrin.
    Matti T
    • 86.5 m²
    • Kalmar
    Tack Matti! Visste direkt när jag såg lägenheten att den skulle passa perfekt till er! Hoppas ni kommer att trivas! Ha en fin sommar!

• 2020-05-05
    Tacksam för fint bemötande och god service.
    Charlotte T
    Charlotte T
    • 86.5 m²
    • Kalmar
    Tack bästa Lotta! Så roligt att kunna hjälpa till! Här är jag övertygad om att ni kommer att trivas. Önskar er en fin sommar!

• 2020-04-29
    Köpt en bostadsrätt och mäklaren var trevlig och tydlig med att förklara allting och svara på de frågor som uppkom
    Robin A
    • 98.0 m²
    • Smedby
    Tack Robin och Jenny! Hoppas ni får en härlig sommar i ert nya lilla radhus och lycka till med ert nya boende.

• 2020-04-12
    Jag har sålt min bostadsrätt i Nybro med hjälp utav Ellen Mobelius och svensk fastighetsförmedling. Jag kan varmt rekommendera andra till att anlita ovan nämnda mäklare för att organisera er försäljning. 5/5
    Robert S
    • 59.0 m²
    • Paradiset
    Stort tack Robert för de fina orden och förtroendet att sälja er fina lägenhet! Jag hoppas att ni kommer trivas i ert nya boende!

• 2020-04-09
    Köpt lägenhet.

Trevligt och lättsamt.

Rätt område .och passande lägenhet.

Vi är nöjda
    Sivert P
    • 89.0 m²
    • Kalmar
    köpte sin lägenhet med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte