Svensk Fastighetsförmedling Ronneby

Svensk Fastighetsförmedling Ronneby

Mitt emellan Karlshamn och Karlskrona ligger Ronneby. En stad med medeltida anor, "den moderna kurorten" kallad, vid Blekinges kust.

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet här i Ronneby? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan området och känner bostadsmarknaden. Vi vet var köparna vill ha och vilka fastigheter som är, eller kan bli, till salu.

Du kan lita på att vi gör vårt yttersta för att du ska få ut det mesta av din bostadsaffär och vi vet hur vi kan hjälpa både dig som vill köpa och sälja. Kontakta oss gärna för en fri värdering av din bostad eller ett förutsättningslöst samtal!

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Ronneby!

Läs vad 94 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Ronneby 2

• sålde sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Fridlevstad
    2021-10-21
    Mycket professionell och alltid bra bemötande.

Markus Segerström
    Advokatfirman Linge
    Alltid trevligt att samarbeta med er och tackar så mycket för det fina omdömet!
    Ha en trevlig höst.
    Mikael Petersson
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Senoren
    2021-10-17
    Bra lokalkännedom, trevlig och enkel att prata med. Ibland tyckte vi att vi väntade på återkoppling.
    Annars tydlig och bra!
    Roligt att höra att ni är nöjda med mitt arbete. Önskar en trevlig höst så ses vi vid tillträdet. Mikael Petersson
    • Rödeby
    2021-10-14
    Mycket bra bemötande. Levde upp till förväntningarna mycket väl. Mikael va alltid tillgänglig och höll en bra uppdaterad av läget. Kändes bra och tryggt att ha han som mäklare. Rekommenderar Mikael mycket.
    Härligt att höra!
    Stort tack för det fina omdömet och rekommendationen. Varit en trevlig process.
    Mikael Petersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fredrik Sahlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2021-10-04
    Inget att klaga på, gick snabbt och smidigt, trevlig och engagerad.
    2021-10-04
    Vi är mycket nöjda, Mikael har under hela processen varit bra på alla sätt
    Skala 1-10
    Mikael 10
    Tackar så mycket för det fina omdömet! Ha en trevlig höst. Vi hörs och ses Mikael Petersson
    2021-09-18
    Trevlig och autentisk. Skapar förtroende.
    Tack för det fina omdömet. Trevligt att göra affär med er.
    Ha en trevlig höst!
    Mikael Petersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Stumholmen
    2021-09-09
    Seriös, kunnig, lättsam.En utmärkt mäklare att anlita.
    Tack för det fina omdömet. Vi håller kontakten! Mikael Petersson
  • sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Sahlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Korrekt bemötande.
    Lyhörd för våra önskemål.
    Är kunnig och ger tydlig information så vi kände oss trygga genom försäljningen av fastigheten.
  • köpte sitt hus med hjälp av Fredrik Sahlin en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2021-08-25
    Proffsigt och trevligt bemötandet.
    2021-08-25
    Strukturerad och trevlig mäklare.. påläst och hade koll på frågorna vi hade. Mycket bra.
  • sålde en tomt med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    • Hasslö
    2021-07-26
    Jag hade en god kontakt med Mikael under försäljningsprocessen. Uppdraget var lite udda, men jag kände att det utfördes på ett korrekt sätt. Slutresultatet blev klart över det förväntade.
    Tackar för det fina omdömet. Ja ibland är uppdragen mer komplexa men trevligt med samtliga nöjda parter. Trevlig höst. Mikael Petersson
    2021-07-26
    Bra bemötande samt proffsig och strukturerad genomgång vid kontraktskrivandet.
    Härligt att höra. Tack för det fina omdömet. Vi ses vid tillträdet. Mikael Petersson
  • sålde sin stuga med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2021-07-24
    Bra bemötande överlag, men borde drivit på efter visningarna mera aktivt.
    Tack för omdömet. Ja det blev några fler visningar än planerat och något färre spekulanter och budgivare. Men i slutändan blev slutpriset över utgångspriset. Önskar er en fin sensommar/höst Mikael Petersson
  • Carlos Aurelio S
    2021-07-17
    My family and me are not native from Sweden, so we might have doubts not very common. He helped us a lot during the visit to the house, he explained all the details and the buying process. During all the buying process, he gave us a very detailed explanations by phone and email.

As a buyer it's important to trust the broker, trust that Mikael has gain from us. He is very professional and diligent.
    Hi.
    Thanks for the great review.

Nice to hear that you are happy with everything.
    2021-07-07
    Mycket bra bemötande,trevlig,serviceinriktad och kunnig.. Våra förväntningar uppfylldes till fullo efter ett bra utfört arbete med en mängd visningar och kontakter med presumtiva kunder.
    M.a.o BRA JOBBAT Mikael!
    Tackar för det fina omdömet! Härligt att höra att ni är nöjda med allt. Trevlig sommar! Mikael Petersson
  • köpte en tomt med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2021-07-02
    Mycket informativ kille som gav oss de svar vi behövde! Han brådskade inte utan la 1,5 timme på oss att i lugn och ro ta del av allt!
    Han bjöd även på kaffe!

Vi var imponerade och nöjda!
    Härligt att höra att ni är nöjda. Tackar för rekommendationen. Trevlig sommar! Mikael Petersson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2021-06-01
    Jag har sålt en lägenhet genom Mikael.
    Det gick över förväntan och jag blev mycket nöjd över slutpriset.
    Mikael ger ett proffesionellt intryck, är trevlig och ger löpande information om läget. Kan absolut rekommendera honom!
    (Måste även tillägga att era fina pennor utklassar era konkurrenter med hästlängder 😄)
    Härligt att höra att du är nöjd med allt.
    Tack för den fina rekommendationen.
    Underbart att höra.
    Ha nu en härlig vår/sommar så ses vi vid tillträdet.
    • Rödeby
    2021-05-26
    Visste inte vad jag skulle förvänta mig. Jag fick ett bra bemötande, tydlighet och information utefter mina behov. Har uppfattat Mikael som en bra och ärlig länk mellan köpare och säljare. Det har varit tryggt hela vägen!
    Tack för det fina omdömet. Önskar en fin sommar! Mikael Petersson
    • Holmsjö
    2021-05-22
    Sålt villa
    MIkaels bemötande har varit fantastiskt

Kunnig och positiv

Mikael gjorde ett utmärkt jobb med fingertoppskänsla.

Ringer alltid upp när man sökt honom vilket jag uppskattar.
    Tackar för det fina omdömet och rekommendationen. Önskar en härlig sommar! Mikael Petersson
    2021-05-16
    Sålt villa på Sturkö. Väl bemött av Mikael. Han inger lugn och förtroende när vi har kontakt.
    Har uppfyllt våra förväntningar.
    Lilian och Bengt Selvander
    • Nättraby
    2021-05-16
    Mycket seriös och kunnig! Ingav stort förtroende!
    Tackar för det fina omdömet. Fint att höra! Mikael Petersson
    • Nättraby
    2021-05-15
    Mikael hav ett trevligt och professionellt intryck när vi köpte villa av honom.
    Härligt att höra och grattis till ett fint hus! Mikael Petersson
  • köpte sin bostad med hjälp av Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    2021-05-06
    Hjälpsam och trevlig. Tar sig tid och är kunnig.
    Tackar för den fina rekommendationen.
    Trevlig sommar!
    • Jämjö
    2021-03-18
    A house with 154 sqm, ground with about 2900 sqm.
    Good and friendly behaviour, professional work with the seller and me, the buyer. Translated the contract and the papers with patience.
  • sålde sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
    • Bräkne-Hoby
    2021-03-08
    Nathalie hjälpte mig att sälja min villa. Hon är oerhört proffsig och duktig. Inte bara var hon kompetent i sakfrågor som rör mäklaruppdraget, utan också lyhörd, kreativ, ärlig och driven. Jag kan varmt rekommendera Nathalie till alla som antingen ska köpa eller sälja bostad.
    Stort tack Morgan för det fina omdömet!! :) Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
    2021-03-08
    Har sålt min lägenhet. Blivit väldigt bra bemött och har gått smidigt alltihop. Inget att klaga på alls 👍🏻 Trevlig och hjälpsam mäklare!
    Tack för de fina omdömet och rekommendationen. Lycka till i huset! Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
  • A J
    2021-02-25
    Rekommenderas!! Bra och tydlig kommunikation.
    Så 5-stjärnor från oss
    /N &S
    Stort tack för fina rekommendationen. Trevlig vår. Mikael Petersson
    2021-02-25
    Mycket kunnig mäklare som gör vad han kan för att komma till avslut i affären.
    Jag har sålt en fastighet som har extra allt och har för det varit lite svårsåld. Vi har haft den ute till försäljning under 1 år innan vi kom till skott med en köpare
    Bemötetandet avmäklaren har varit bra.
    Tyvärr fick vi sälja för ett läger pris än vi hade tänkt från början dock inte med förlust.
    Stort tack för den fina rekommendationen.
    Trevligt att vi avslutade affären med två nöjda parter.
  • Yvonne S
    2021-02-20
    Toppenmäklare. Vi köpte med hans hjälp..
    Stort tack för det fina omdömet.
    Trevlig vår.
    2021-02-20
    Köpt en villa och fick ett bra bemötande. Mikael kändes insatt i objektet och vi har haft lätt att få tag på honom.
    Härligt att höra. Tack för det fina omdömet. Trevlig vår. Mikael Petersson
    • Centrum
    2021-02-13
    Har aldrig träffat Mikael Petersson...
    Tack för det fina omdömet. Hoppas du kommer trivas i den fina lägenheten. Mikael Petersson
    2021-01-28
    Köpt hus
    Texten måste vara åtminstone 30 tecken
    Tack för omdömet och rekommendation efteråt.
    Trevlig vår.
    • Fridlevstad
    2020-12-03
    Köpt hus.
    Trevligt bemötande genom hela processen. Hjälpsam och tydlig.
    Tackar för det fina omdömet. Roligt att få hjälpa er i processen. Mikael Petersson
    2020-11-17
    Köpte en nyproducerad villa i Ekenäs. Träffade Mikael på en egenbokad visning och han gjorde ett bra och prefessionellt intryck. Hittills har köpprocessen löpt på utan problem.
    Hej.
    Tackar för den fina rekommendationen.
    • Saltö
    2020-10-26
    Vi har sålt en bostadsrätt. Micke hade ett mycket trevligt och positivt bemötande. Han var väldigt kunnig och vi kände oss väldigt trygga. Han levde verkligen upp till våra förväntningar och vi är mycket tacksamma och nöjda med samarbetet vi fick. Därför kan vi varmt rekommendera Micke.
    2020-10-09
    Har sålt ett fritidshus.
    Jag är helt nöjd med Mikaels sakliga och trevliga bemötande. Han har alltid varit tydlig och villig att svara på mina frågor.
    Allt har fungerat utan anmärkning både vad gäller planering och genomförande.
    Speciellt blev jag imponerad när han kunde skaffa fram ett gåvobrev jag saknade. Myndigheterna skulle behöva 8 - 10 veckor, Mikael kunde med sina kontakter skaffa fram det på knappt en vecka.
    Vill tacka för ett väl genomfört arbete.
    2020-10-05
    Trevligt bemötande med snabb service. Jag var hela tiden uppdaterad om processen och tillfrågad om vad jag tyckte.
    • Hasslö
    2020-10-03
    Tomtköp på Hasslö

Ett bra och trevligt bemötande och det känns tryggt med Mikaels kunskap om vårt köp.

Jag tipsar gärna andra till Mikael som mäklare.
    2020-10-02
    Har sålt flera bostäder med olika mäklare och Mikael är utan tvekan den bästa jag och vi har haft att göra med.
    Anledningen till det är att han är engagerad, klar och tydlig i information och med hans hjälp kunde vi lägga upp en bra strategi gällande försäljningen. Han gav god vägledning i situationer som krävde avvägning och vi har kunnat vara öppna med våra tankar under resans gång.
    VI gör gärna affärer med honom igen och kan utan tvekan rekommendera honom. Tack!
    • Johannishus
    2020-10-02
    Ett dödsbo jag företräder har sålt ett hus och väl bemött av mäklaren som har levt upp till de förväntningar som jag/vi hade, både professionellt och med empati. Kommunicerat över all förväntan och varit ett bra stöd i den proceduren som en husförsäljning innebär. Kan verkligen rekommendera honom.
    • Jämjö
    2020-05-07
    Köpte ett sommarhus för två år sedan och sålde samma hus nu. Mikael var utmärkt både för mig som köpare och som säljare.
    Tackar för det fina omdömet! Har varit en trevlig process båda gångerna. Trevlig sommar! Mikael Petersson
    • Holmsjö
    2020-03-29
    Vi är husköpare, och allt har gått smidigt. Det har varit solklart hela vägen vad som gäller, och vad som kommer att hända under hela köpet. Har man haft några frågor, har man fått svar.

Ulf o Mabel Håkansson
    Tackar för det fina omdömet, kul att ni är nöjda med allt. Mikael Petersson
    • Möcklö
    2020-03-09
    Har köpt en tomt för nybyggnation. Mikael har under resan gett ett professionellt och hjälpsamt bemötande. Han har svarat och på alla sätt levt upp till förväntningarna i samband med ett tomtköp.
    Tackar för det fina omdömet. Önskar er lycka till med byggnation. Mikael Petersson
    2020-03-02
    Mycket bra! Jag hade fyra olika mäklare på värdering och Mikael var den bästa, kunnig saklig trevlig proffsig ...
    Tackar för den fina rekommendationen. Önskar en trevlig vår. Mikael Petersson
    2020-01-25
    Proffsigt bemötande och hjälpsam. Har köpt en tomt.
    Tack för det fina omdömet. Önskar en trevlig vår! Mikael Petersson
    • Långö
    2020-01-24
    En mycket trevlig och bra mäklare
    Tack för den fina rekommendation. Mikael Petersson
    2020-01-24
    Jag har sålt min tomt. Upplevde mäklaren som väldigt engagerad och erfaren.
    Tack för rekommendationen. Roligt att höra att du är nöjd med allt. Mikael Petersson
    2020-01-19
    Jag och min sambo har köpt ett tvåplanshus i Listerby. Vi är väldigt nöjda med Mikael som mäklare. Bra service, kunnig och när det uppstod oklarheter löste han det så att alla parter blev nöjda. Mycket bra.
    Tack för det fina omdömet. Trevligt att få hjälpa er i processen! Mikael Petersson
    2020-01-18
    En mycket duktig och pålitligt mäklare som gör allt för att lösa de problem som kan uppstå. Lätt att få tag på och snabb på att höra av sig och alltid ett vänligt bemötande
    Tack för omdömet och kul att ni blev nöjda med jobbet! Mikael Petersson
    2020-01-17
    Mycket kunnig, engagerad och trevlig.
    Tack för den fina rekommendation. Trevligt att få hjälpa er i processen! Mikael Petersson