Svensk Fastighetsförmedling Ronneby

Karlskronagatan 23B, 372 73 Ronneby — Visa karta

Mitt emellan Karlshamn och Karlskrona ligger Ronneby. En stad med medeltida anor, "den moderna kurorten" kallad, vid Blekinges kust.

Funderar du på att köpa eller sälja en fastighet här i Ronneby? Vi på Svensk Fastighetsförmedling kan området och känner bostadsmarknaden. Vi vet var köparna vill ha och vilka fastigheter som är, eller kan bli, till salu.

Du kan lita på att vi gör vårt yttersta för att du ska få ut det mesta av din bostadsaffär och vi vet hur vi kan hjälpa både dig som vill köpa och sälja. Kontakta oss gärna för en fri värdering av din bostad eller ett förutsättningslöst samtal!

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Ronneby!

Läs vad 61 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Ronneby

• 2020-11-17

Ulf Christer K skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Köpte en nyproducerad villa i Ekenäs. Träffade Mikael på en egenbokad visning och han gjorde ett bra och prefessionellt intryck. Hittills har köpprocessen löpt på utan problem. Läs mer
  • 2020-10-26

Maria L skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Vi har sålt en bostadsrätt. Micke hade ett mycket trevligt och positivt bemötande. Han var väldigt kunnig och vi kände oss väldigt trygga. Han levde verkligen upp till våra förväntningar och vi är mycket tacksamma och nöjda med samarbetet vi fick. Därför kan vi varmt rekommendera Micke. Läs mer
  • 2020-10-09

Kenneth S skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Har sålt ett fritidshus.
    Jag är helt nöjd med Mikaels sakliga och trevliga bemötande. Han har alltid varit tydlig och villig att svara på mina frågor.
    Allt har fungerat utan anmärkning både vad gäller planering och genomförande.
    Speciellt blev jag imponerad när han kunde skaffa fram ett gåvobrev jag saknade. Myndigheterna skulle behöva 8 - 10 veckor, Mikael kunde med sina kontakter skaffa fram det på knappt en vecka.
    Vill tacka för ett väl genomfört arbete. Läs mer
  • 2020-10-05

Christina A skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Trevligt bemötande med snabb service. Jag var hela tiden uppdaterad om processen och tillfrågad om vad jag tyckte. Läs mer
  • 2020-10-03

Ingemar M skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Tomtköp på Hasslö

Ett bra och trevligt bemötande och det känns tryggt med Mikaels kunskap om vårt köp.

Jag tipsar gärna andra till Mikael som mäklare. Läs mer
  • 2020-10-02

Maja H skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Har sålt flera bostäder med olika mäklare och Mikael är utan tvekan den bästa jag och vi har haft att göra med.
    Anledningen till det är att han är engagerad, klar och tydlig i information och med hans hjälp kunde vi lägga upp en bra strategi gällande försäljningen. Han gav god vägledning i situationer som krävde avvägning och vi har kunnat vara öppna med våra tankar under resans gång.
    VI gör gärna affärer med honom igen och kan utan tvekan rekommendera honom. Tack! Läs mer
  • 2020-10-02

Peter B skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Ett dödsbo jag företräder har sålt ett hus och väl bemött av mäklaren som har levt upp till de förväntningar som jag/vi hade, både professionellt och med empati. Kommunicerat över all förväntan och varit ett bra stöd i den proceduren som en husförsäljning innebär. Kan verkligen rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-05-07

Jörgen A skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Köpte ett sommarhus för två år sedan och sålde samma hus nu. Mikael var utmärkt både för mig som köpare och som säljare. Läs mer
    2020-05-08 Mikael P svarar Jörgen A
    Tackar för det fina omdömet! Har varit en trevlig process båda gångerna. Trevlig sommar!
  • 2020-03-29

Ulf H skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Vi är husköpare, och allt har gått smidigt. Det har varit solklart hela vägen vad som gäller, och vad som kommer att hända under hela köpet. Har man haft några frågor, har man fått svar.

Ulf o Mabel Håkansson Läs mer
    2020-04-16 Mikael P svarar Ulf H
    Tackar för det fina omdömet, kul att ni är nöjda med allt.
  • 2020-03-09

Marcus H skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Har köpt en tomt för nybyggnation. Mikael har under resan gett ett professionellt och hjälpsamt bemötande. Han har svarat och på alla sätt levt upp till förväntningarna i samband med ett tomtköp. Läs mer
    2020-03-11 Mikael P svarar Marcus H
    Tackar för det fina omdömet. Önskar er lycka till med byggnation.
  • 2020-03-02

Arja Matilda N skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Mycket bra! Jag hade fyra olika mäklare på värdering och Mikael var den bästa, kunnig saklig trevlig proffsig ... Läs mer
    2020-03-11 Mikael P svarar Arja Matilda N
    Tackar för den fina rekommendationen. Önskar en trevlig vår.
  • 2020-01-25

Pernilla N skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Proffsigt bemötande och hjälpsam. Har köpt en tomt. Läs mer
    2020-01-27 Mikael P svarar Pernilla N
    Tack för det fina omdömet. Önskar en trevlig vår!
  • 2020-01-24

Tim B skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    En mycket trevlig och bra mäklare Läs mer
    2020-01-27 Mikael P svarar Tim B
    Tack för den fina rekommendation.
  • 2020-01-24

Albulena S skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Jag har sålt min tomt. Upplevde mäklaren som väldigt engagerad och erfaren. Läs mer
    2020-01-27 Mikael P svarar Albulena S
    Tack för rekommendationen. Roligt att höra att du är nöjd med allt.
  • 2020-01-19

Sara O skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Jag och min sambo har köpt ett tvåplanshus i Listerby. Vi är väldigt nöjda med Mikael som mäklare. Bra service, kunnig och när det uppstod oklarheter löste han det så att alla parter blev nöjda. Mycket bra. Läs mer
    2020-01-27 Mikael P svarar Sara O
    Tack för det fina omdömet. Trevligt att få hjälpa er i processen!
  • 2020-01-18

Mikael H skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    En mycket duktig och pålitligt mäklare som gör allt för att lösa de problem som kan uppstå. Lätt att få tag på och snabb på att höra av sig och alltid ett vänligt bemötande Läs mer
    2020-01-27 Mikael P svarar Mikael H
    Tack för omdömet och kul att ni blev nöjda med jobbet!
  • 2020-01-17

Magnus H skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Mycket kunnig, engagerad och trevlig. Läs mer
    2020-01-27 Mikael P svarar Magnus H
    Tack för den fina rekommendation. Trevligt att få hjälpa er i processen!
  • 2020-01-15

Lars Göran F skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Han har agerat proffsigt. Vi är mkt nöjda. Läs mer
    2020-01-15 Mikael P svarar Lars Göran F
    Tackar för det fina omdömet. Trevligt att få ert positiva utlåtande!
  • 2019-12-29

Anders E skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Rak information då vi köpt hus med hjälp av Mikael.
    Håller det han lovar. Svarar snabbt.

Skulle gärna köpa/sälja med svensk fastighetsförmedling igen. Läs mer
    2020-01-15 Mikael P svarar Anders E
    Tack för den fina rekommendation.Kul att höra att ni blev nöjda med allt!
  • Magnus L

2019-10-05

Magnus L skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Sålde en villa där Mikael var mäklare. Mycket proffsigt och informativt bemötande. Hade bra hjälp under hela säljprocessen där Mikael hade svar på alla mina frågor. Svenska fastighets förmedling hade även ett fördelaktigt pris och flera inkluderade och valbara tjänster att välja bland. Kan varmt rekommendera Mikael och Svensk fast. för likande uppdrag. Läs mer
    2019-10-07 Mikael P svarar Magnus L
    Tackar för det fina omdömet. Kul att höra att du är nöjd med allt. Trevlig höst!
  • 2019-10-05

Nils-Gunnar I skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Bra service, trevligt bemötande, Läs mer
    2019-10-05 Mikael P svarar Nils-Gunnar I
    Tack för ditt svar och rekommendation. Glädjer mig att ni är nöjda med allt! Trevlig höst!
  • 2019-10-03

Fredrik N skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Saklig, tydlig och hjälpsam!
    Inger väldigt gott förtroende! Läs mer
    2019-10-03 Mikael P svarar Fredrik N
    Tack för den fina rekommendationen. Trevlig höst!
  • 2019-10-03

Olof S skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Tydlig och ordentlig vid kontraktsskrivning. Mindre bra påläst om fastigheten vilket lett till relativt stora problem i efterhand med försäkringsbolag och dyrare renovering än beräknat vid köp. Får du denna mäklaren måste man som köpare vara påläst och ställa rätt frågor. Läs mer
    2019-10-03 Mikael P svarar Olof S
    Tack för ditt svar. Kommer att höra av mig till dig i syfte att föra en dialog med underlag från besiktning m.m, vad som är påverkbart och inte. Trevlig höst!
  • 2019-10-03

Jessica M skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Mikael Petersson var en mycket trevligt och professionell mäklare. Eftersom det var vår första villa som vi köpte var vi mycket tacksamma över att han kunde svara på alla våra frågor som rörde både köpet och villan. Han gav ett lugnt och seriöst intryck. Han var lätt att få kontakt med och var snabb i förmedlingen kring budgivning och när avtal skulle skrivas. Han levde upp till våra förväntningar. Jag kan varmt rekommendera honom utifrån mina upplevelser. Läs mer
    2019-10-03 Mikael P svarar Jessica M
    Tackar för det fina omdömet! Kul att höra att allt känns bra. Trevlig höst!
  • 2019-09-04

Jörgen M skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    -Vi har sålt en Villa !
    - Allt löpte på smidigt
    - fick bra tips och stöd av Mäklaren
    - vi är nöjda med hur allt löpte på Läs mer
    2019-09-05 Mikael P svarar Jörgen M
    Tack för det fina omdömet och roligt att ni är nöjda med säljprocessen.
  • 2019-08-27

Jeanette M skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Köp av Fritidshus
    Seriöst bemötande, tydlig, påläst, noggrann, bra återkoppling. Läs mer
    2019-09-05 Mikael P svarar Jeanette M
    Roligt att höra! Tackar för det fina omdömet!
  • 2019-08-16

Marie S skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Sålt en Prästgård, vårt bemötande har varit engagerat och mycket tydlig i sin roll. Mäklaren har definitivt levt upp till förväntningarna. Mycket bra Mäklare och byrå kan rekommenderas till andra. Läs mer
    2019-08-20 Mikael P svarar Marie S
    Tack för det fina omdömet. Glädjer mig att alla parter blev nöjda!
  • 2019-06-25

Monica P skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Trevligt bemötande. Återkom alltid med svar. Svårt att få tag på per telefon men gick bra att maila. Läs mer
    2019-07-10 Mikael P svarar Monica P
    Tack för det fina omdömet. Önskar en trevlig sommar!
  • 2019-06-24

Andreas L skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Jag har haft kontakt med Mikael i egenskap av köpare av en fastighet han förmedlat under 2019. Min uppfattning är att han genomfört sitt uppdrag på ett professionellt sätt och väl lyckats hantera den inneboende motsättning som mäklaruppdraget innefattar, nämligen att tillgodose inte bara säljarens utan även köparens intressen (utom vad avser prisfrågan där mäklaren bara företräder säljaren). Jag uppfattar Mikael som en ärlig och redbar mäklare och kan varmt rekommendera honom för uppdrag i Blekinge! Läs mer
    2019-07-10 Mikael P svarar Andreas L
    Tack för det fina omdömet. Fint att höra att ni är nöjda med allt. Ha en härlig sommar!
  • 2019-06-01

Inger Ulla Christina H skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Mikael Petersson har hanterat vår husförsäljning i Ronneby på ett helt genomprofessionellt sätt i alla led i processen. Han har visat gott omdöme, respekt och hög integritet. Vi är mycket nöjda med vår mäklare! Läs mer
    2019-06-13 Mikael P svarar Inger Ulla Christina H
    Tack för ett fint omdöme. Ha en härlig sommar!
  • 2019-05-23

Malin A skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Försäljning av villa! Proffsigt upplägg, rak kommunikation o tydlig. Stort engagemang, arbetade snabbt. En vecka efter visning var villan såld.Mycket nöjd med mäklare kan varm rekommendera Mikael. Läs mer
    2019-05-27 Mikael P svarar Malin A
    Tack för ett fint omdöme och för förtroendet.
  • 2019-04-27

Björn L skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Köp av bostad. Bemötande enligt förväntningar med saklig information och bra dialog i samband med budgivning. Bra genomgång vid möte med säljarna. Läs mer
    2019-05-09 Mikael P svarar Björn L
    Tack för den fina rekommendationen. Önskar en trevlig vår och sommar!
  • 2019-04-16

Jan S skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Bra saklig information, trevligt och personligt bemötande snabb återkoppling och svar. Vi är jätte nöjda med vårt köp. Läs mer
    2019-05-09 Mikael P svarar Jan S
    Roligt att höra och tack för det fina omdömet. Önskar en trevlig vår och sommar!
  • 2019-03-22

Joakim N skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Rak och tydlig vid försäljning av vår villa.
    Hade höga förväntningar på Svensk Fast då jag anlitat er tidigare och varit jättenöjd (annan ort). Mäklaren levde upp till förväntningrna. Läs mer
    2019-03-26 Mikael P svarar Joakim N
    Kul och höra att ni är nöjda med allt! Tack för det fina omdömet.
  • 2019-03-14

Linnea I skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Väldigt professionell , korrekt och trevlig mäklare som hjälpt oss mycket vid vårt första husköp. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-03-19 Mikael P svarar Linnea I
    Tack för den fina rekommendationen. Glädjer mig att ni är nöjda med servicen.
  • 2019-03-02

Benny Hansen skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Vi har været meget tilfredse og trygge ved samarbejdet. Det har på alle måder været yderst tilfredsstillende. Vi er gennem hele forløbet fra start til salg altid blevet mødt af Mikael Petersson på en venlig og kompetent måde. Han har sat sig grundigt ind i huset og området så vores behov ved salg blev varetaget på den bedste måde. Bedste karakter fra os 5 ud af 5 stjerner. ✳️✳️✳️✳️✳️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
    2019-03-05 Mikael P svarar Benny Hansen
    Tack för det fina omdömet och för att jag fick hjälpa er i säljprocessen. Önskar en trevlig vår och sommar!
  • 2018-12-03

Karin H skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Har köpt ett hus i Torhamn, Grebbegårdsvägen.

Saklig och professionell. Tog sig god tid med oss när vi kom in till kontoret för att prata om objektet.

Var ärlig och undanhöll ingen information. Informerade om han noterat att golvvärmen i tvättstugan inte fanns på hela golvet.

Bra mäklare! Läs mer
    2018-12-03 Mikael P svarar Karin H
    Tackar för det fina omdömet och roligt att ni är nöjda med allt i processen.
  • 2018-11-16

Ingrid Siri Linn L skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Vi har köpt hus. Detta är första mäklaren som vi efter 2 års letande kände såg oss och våra behov. Han har alltid återkopplat och inte dragit ut på affär, lyhörd på både säljare och köpare. Förklarade allt väldigt grundligt vid kontraktskrivande, vi är verkligen nöjda Läs mer
    2018-11-21 Mikael P svarar Ingrid Siri Linn L
    Tack för det fina omdömet! Glädjer mig att ni är nöjda med allt!
  • 2018-11-11

Gert Erik G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
    Mäklaren har sålt vår villa. Vi upplevde ett proffsigt bemötande och ett väl genomfört arbete. Vi är mycket nöjda.
    Återkommande återkopplingar sakligt och personligt.
    All kontakt skedde i vår villa, vilket kändes förtroendegivande. Läs mer
  • 2018-11-04

Gustav S skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    bra och korrekt bemötande vid köp av en bostadsrätt i karlskrona jag är hittills nöjd med mäklarens arbete så långt jag kan bedöma. Läs mer
    2018-11-05 Mikael P svarar Gustav S
    Tack för rekommendationen. Trevligt att få hjälpa dig i köpprocessen.
  • 2018-10-21

Anna-Lena Therese R skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Mikael sålde ett vinterbonat fritidshus till oss. Proffsigt bemötande, rejält o genomarbetat. Tryggt och transperent. Kan varmt rekomendera Mikael. Läs mer
    2018-10-22 Mikael P svarar Anna-Lena Therese R
    Tack för det fina omdömet. Trevligt att höra att ni blev nöjda i köpprocessen.
  • 2018-10-21

Gunvor S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
    Jag har sålt en villa.
    Bemötandet var mycket bra, förståelsen för den något
    ovanliga händelsen för mig kändes bra. Bra svar på frågor man haft.
    Trevlig och kundvänlig mäklare. Jag fick förtroende för
    mäklaren.
    Hela affären gick snabbt och smidigt.
    Jag är nöjd. Läs mer
  • Tommy G

2018-10-13

Tommy G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
    Vi har sålt "vårat slott" i Saxemara . När vi valde mäklare var personkemin viktig. Den fann vi hos Andreas. Vi har träffats ett antal gånger och haft mycket trevligt med många goda skratt.

Andreas satte ett bra utgångspris som var anpassat efter marknaden . Vi själva hade från början en tro att vi skulle
    få mer betalt för vårt slott.

I dag när det är sålt är vi mycket nöjda med utgången av försäljningen. Läs mer
  • 2018-08-31

Ella Gunhild O skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Vi har sålt ett fritidshus. Vi har fått all tänkbar hjälp av en fantastiskt engagerad o duktig mäklare . Läs mer
    2018-10-22 Mikael P svarar Ella Gunhild O
    Tackar för den fina rekommendationen. Glädjer mig att ni blev nöjda!
    Mikael P, Mikael P gillar detta
  • 2018-08-29

Therése A skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Svensk Fastighetsförmedling och Mikael har hjälpt mig i samband med försäljning av mitt fritidshus.
    Jag hade egentligen inte så stora förväntningar mer än att få hjälp med annons, visning och avtal.
    Mikael hade ett bra första möte och var med på både besiktning och fotografering, vilket gjorde att han blev insatt i objektet.
    Mikael har kontinuerligt hört av sig med information under processens gång och delat med sig av erfarenheter på ett objektivt opartiskt sätt när jag behövt. Han har även hört av sig när det inte finns ny information och det är också bra att veta.
    Mikael var lätt att nå och hörde alltid av sig inom kort om jag försökt nå honom.
    Jag är nöjd med allt hjälp. Läs mer
    2018-08-29 Mikael P svarar Therése A
    Tack för det fina omdömet! Glädjer mig att du ville rekommendera mig och att det blev en lyckad försäljning.
  • 2018-07-12

Martin B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
    Köpte sommarstuga på ett smidigt sätt av Andreas, från början till slut. Läs mer
  • 2018-06-27

Kaj J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
    Sv. Fastighetsförmedlings mäklare har skött sig exemplariskt vid försäljningen av vårt hus.
    Anticimex agerande var däremot en besvikelse. Läs mer
  • 2018-06-24

Mette Bernadette P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
    Trevligt bemötande, kompetent och kunnig mäklare som vi kände oss nöjda och trygga med. Svarade och återkopplade snabbt, vi kunde inte fått en bättre mäklare, process och upplevelse av vårt husköp. Toppbetyg! Läs mer
  • 2018-06-15

Ingvar B skrev om Mikael Petersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Karlskrona
    Jag har sålt mitt hus på Drottningskär i Karlskrona. Jag har fått ett professionellt bemötande. Mäklaren är kunnig, noggrann, lyhörd för önskemål och har lätt att hitta lösningar på problem som kan uppstå. Mäklaren överträffar mina förväntningar och jag kommer att rekommendera honom till andra som avser att köpa eller sälja sina hus. Läs mer
    2018-06-19 Mikael P svarar Ingvar B
    Tackar för den fina rekommendationen och gläds över att det blev en lyckad försäljning med nöjda parter. Ha en trevlig sommar!
  • 2018-06-08

Lars B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Ronneby
    Andreas Olsson har förmedlat försäljningen av vår sommarstuga på ett alldeles utmärkt sätt. Vår första kontakt med honom var via telefon den 14 maj. Sedan träffades vi för besiktning och fotografering några gånger. Torsdag 7 juni skrevs köpekontraktet på Andreas kontor i Karlshamn.Det har gått snabbt utan att bli flåsigt. Andreas är trevlig, korrekt och mycket kunnig. Vi har uppskattat alla möten med honom. Vi kunde märka, att även köparna blev förtjusta i Andreas.
    AnneMarie och Lars Birve Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte