Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Tjörn Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Tjörn

Svensk Fastighetsförmedling Tjörn

Hamngatan 12, 471 32 Skärhamn — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling på Tjörn!

Står du inför en av livets största affärer? Att köpa eller sälja en bostad är inte något man gör varje dag. När du väl har bestämt dig kan vi på Svensk fastighetsförmedling hjälpa dig med hela processen. Allt från värderingar till försäljning eller köp. Vi kan även ge dig goda råd på vägen om du går i affärstankar men har svårt att bestämma dig.

Med över 80 år i branschen kan vi garantera att vi har den expertis som krävs. Vi har koll på hela den vackra ön Tjörn, som är Sveriges sjunde största, och kan guida dig till rätt läge och rätt typ av bostad. Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 56 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn

• 2019-08-16

Denny K skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Fort och smidigt med trevligt bemötande av mäklaren. Visningen var bra och tydlig. Läs mer
    2019-08-16 Helen R svarar Denny K
    Tack Denny! Å grattis än en gång till ett fantastiskt läge och hus. Jag är övertygad om att ni kommer stormtrivas!
  • Angelica W

2019-08-15

Angelica W skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har köpt ett småhus på Orust, ammedalen 450.
    Vi har träffat Helene vid ett flertal visningar då vi länge letat hus, alltid trevlig och kunnig. Ett varmt bemötande med proffsighet i ryggen.

Vår upplevelse är rakt igenom positiv då de kändes som hon även såg till vårt bästa som köpare i detta fallet.

Vid en eventuell försäljning skulle jag anlita Helene utan att tveka. Läs mer
    2019-08-16 Helen R svarar Angelica W
    Tack Angelica för alla värmande ord. Härligt att höra att ni skulle anlita mig igen utan att tveka. Nu hoppas jag dock att det inte kommer vara aktuellt, men ni får gärna rekommendera mig till era vänner och bekanta. Jag önskar er all lycka i ert nya fantastiska hem!
  • 2019-08-15

Robert M skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Har både köpt och sålt bostäder via Helen på Svensk Fastighetsförmedling i Stenungsund och bedömer Helen som genomgående proffsig och mycket duktig i sitt yrke. Läs mer
    2019-08-16 Helen R svarar Robert M
    Robert! Härligt att höra att du upplevde mig som duktig i min yrkesroll och att jag skötte mig proffsigt. Nu önskar jag dig och din familj lycka till och hoppas att ni kommer trivas med ett mer centralt läge.
  • 2019-07-24

Christer S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålt hus på Orust.Helen har skött det hela med bravur.Hon skall ha de bästa rekommendationer så att jag talar om för alla att anlita henne. Läs mer
    2019-08-16 Helen R svarar Christer S
    Tack snälla Christer! Tack också för den utsökta middagen. Tråkigt däremot att du lämnar Svanesund men jag hoppas du kommer trivas, nu när du flyttar tillbaka till Göteborg.
  • 2019-07-12

Mats Johan Mikael H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Lennart is a very knowledgeable broker about the area and realy cares about his work. He kept us informed throughout the sale and managed to achieve the asking price by representing our plot to the fullest. I would recommend Lennart to sell your plot in this area. Läs mer
  • Lena Annika Christina W

2019-07-12

Lena Annika Christina W skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Sålt fritidshus.Positivt entusiasmerande bemötande. Förväntade mig kunskap vilket jag tycker mäklaren hade.Ibland lite väl pratig och upprepade en del. Nöjd men jag tycker det borde finnas ett arvode kopplat till budgivning som görs på köparens initiativ innan allmän visning och det budet avgör affären. Visningar o broschyrer faller bort vilket medför mindre arbetsuppgifter för mäklaren. Läs mer
  • 2019-07-09

Eva C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Snabb, lyhörd och insatt. Helt enkelt toppen. Läs mer
  • 2019-07-07

Camilla B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi anlitade Svensk fastighetsförmedling, Helen Roth. Vi blev professionellt bemötta. Materialet som lade grunden till försäljningen var professionellt och trevligt presenterat. Vi fick goda råd om hur vi skulle gå till väga och vilka eventuella försäkringar mm som vi som säljare skulle använda för att få en trygg försäljning för både säljare och köpare. Läs mer
    2019-07-07 Helen R svarar Camilla B
    Tack Camilla! Tack för att jag än en gång fick förtroendet att hjälpa er med en försäljning. Tack också för att du alltid är så glad och positiv.
  • 2019-07-01

Anders L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Engagerad, professionell, snabb och mycket trevlig! Läs mer
    2019-07-01 Helen R svarar Anders L
    Tack Anders! Roligt att just ni blev köpare till fastigheten. Jag önskar er en riktigt trevlig sommar ute på Bohusläns svar till Saltkråkan. Hoppas inte badbollarna blåser bort första dagen. Lycka till!
  • 2019-06-25

Maria U skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har köpt en bostadsrätt i Stenungssund.
    Vi fick ett trevligt bemötande, bra och informativa svar på våra frågor.
    Mäklaren är kunnig och erfaren.
    Affären gick snabbt ett professionellt genomförd köp. Läs mer
    2019-06-26 Helen R svarar Maria U
    Tack Maria! Å grattis till er fantastiska lägenhet! Ni kommer behöva nypa er i armen varje morgon, när ni blickar ut över havet, för att förstå att det inte är en dröm. Snabbt gick det allt och det beror på er, tog väl max 12,5 minut innan ni sa, vi tar den! Tack och grattis än en gång!
  • 2019-06-24

Crister K skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Fick ett utmärkt bemötande av mäklaren Läs mer
    2019-07-09 Helen R svarar Crister K
    Tack Crister! Jag är så tacksam att jag fick hjälpa er att sälja ute på Flatholmen. Alltid roligt att få åka båt på arbetstid (vi måste dock träna på tilläggningar). Lycka till med allt nu!
  • 2019-06-10

Emil D skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Helen Roth hjälpte oss förverkliga våra drömmar av att flytta till ett magiskt lantställe med mark och hav. Hon var otroligt kunnig, hjälpsam, trevlig och förtroendeingivande under hela processen. Hon var alltid tillgänglig för oss och gjorde så att alla parter blev nöjda. Nu när vi flyttar kommer vi aldrig göra oss av med detta paradis-ställe, men vi ser så fram emot att Helen kommer att vara den som representerar och hjälper oss i alla framtida bostadsaffärer! 6 av 5 till Helen!! Läs mer
    2019-07-17 Helen R svarar Emil D
    Tack Emil! 6 av 5, inte illa! Bästa betyg jag fått på reco! Ni är så välkomna ut till Orust och jag hoppas jag får komma och hälsa på när påfåglarna kommit på plats. Kanske checkar era mammor in på heltid i gästhuset? Då kan ni fly upp till altanen med 180 graders utsikt och dricka bubbel och bubbla ikapp med dem. TACK än en gång!
  • 2019-05-30

Kai A skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare Lars-Åke Johannesson vid Svensk fastighetsförmedling Tjörn. Hans bemötande har hela tiden varit mycket gott samt hans engagemang vid försäljningen av vår fastighet har varit mycket stort. Vi har fullt förtroende för honom och rekommender honom till 100 %. Läs mer
    2019-06-04 Lars-Åke J svarar Kai A
    Tack Kai för att jag fick förtroendet att genomföra försäljningen av er fina fastighet, det har verkligen kännts trevligt att få ta hand om affären och lära känna dig och Britt-Marie.
  • Jan Inge Oskar J

2019-05-20

Jan Inge Oskar J skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Trygg och Fin man.
    Man fick stort förtroende av honom han förklarade gången fint och kunde sin sak till fullo. Läs mer
    2019-05-21 Lars-Åke J svarar Jan Inge Oskar J
    Tack för dom fina orden!
    Trevliga kunder som er, får man aldrig nog av.
    Lars Åke
  • Günther L

2019-05-17

Günther L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålde en bostadsrätt. Mycket trevlig och pålitlig mäklare.
    Gjorde ett fantastiskt jobb och jag kan bara rekommendera henne vidare. Läs mer
    2019-05-18 Helen R svarar Günther L
    Tack Günther! Jag hoppas att allt blir bra nu när du flyttar tillbaka till Tyskland. Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa dig med försäljningen.
  • 2019-05-11

Vigert B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har tidigare sålt en fastighet via Svensk Fastighetsförmedling, och även den här gången valde vi dem.
    Vid försäljningen av vår villa i Höviksnäs så föll valet på mäklaren Helén Roth.
    Hon har ett trevligt bemötande, är proffsig, aktiv och engagerad. Tydlig i kommunikationen och är mycket förtroendeingivande. Försäljningen i Läge+ gick snabbt och smidigt, från första besöket till besiktning, styling, fotografering och visning med avslut inom 3 veckor.
    Vi kan starkt rekommendera Helén och Svensk Fastighetsförmedling i Stenungsund. Läs mer
    2019-05-13 Helen R svarar Vigert B
    Tack Vigert och Lena! Ett stort nöje för oss på Svensk Fastighetsförmedling att än en gång få hjälpa er med en husförsäljning! Jag hoppas att det inte gick för fort för er. Jag hoppas också att ni känner er trygga med ett långt tillträde och att ni exakt vet vart ni står ekonomiskt nu när ni letar nytt boende. Min förhoppning är så klart att Svensk Fastighetsförmedling också är inblandade i ert nya köp. Lycka till!
  • Dimce P

2019-05-05

Dimce P skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålde strandfastighet i Stenungsund
    Helene på Svensk Fastighetsförmedling är verkligen fullblodsproffs och noggrann , korrekt ,trevlig och kundfokuserad Läs mer
    2019-05-05 Helen R svarar Dimce P
    Dimce, det har varit fantastiskt att få hjälpa dig att sälja ett läge som definitivt är långt utöver det vanliga! Fullblodsproffs, ingen dålig komplemang. TACK!
  • 2019-04-03

Henrik L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Köpt villa.
    Helén är påläst, rak och tillmötesgående.
    Om det blir försäljning i framtiden kommer vi använda oss av Helén. Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Henrik L
    Tack Henrik och Grattis till ett fantastiskt läge! Det ska bli ett nöje att följa eran ombyggnation av huset (om än från vägen). Jag hoppas att eran familj kommer trivas riktigt bra!
  • 2019-04-01

Anette G skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Som dödsbodelägare har min syster och jag sålt min pappas hus.
    Vi har haft väldigt bra kontakt med vår säljare, alltid funnits till hands och snabb återkoppling. UTMÄRKT! Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Anette G
    Tusen Tack för rekommendationen Anette! Det har varit ett nöje att hjälpa er. Ni har alltid varit otroligt glada och positiva trots alla känslor med att sälja föräldrarhemmet. Tack än en gång!
  • 2019-03-21

Elin E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Lennart Thomsen gjorde verkligen allt för att få ihop vår affär! Imponerade! Läs mer
  • 2019-03-04

Hans Mats E skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har sålt en fritidsbostad/villa. Vi är mycket nöjda med en aktiv och kommunikativ mäklare som möter våra förväntningar på ett utmärkt sätt. Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Hans Mats E
    Tack Mats för alla fina ord! Det har varit ett riktigt nöje att lära att känna dig och Anna. Jag hoppas innerligt att ni kommer stortrivas nu när ni ska bli "Tjörnbor" på heltid.
  • 2019-01-28

Henry Norton N skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Sålde en villafastighet och möttes av mycket professionellt och vänligt bemötande. Det hela gick mycket smidigt och kändes tryggt.
    Rekommenderas å det varmaste! Läs mer
  • 2019-01-21

Malin N skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Super bra bemötande från dag 1 vid försäljningen av vårt hus. Kände oss trygga genom hela affären. Läs mer
  • 2018-12-23

Maud Z skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Hus Rönnäng 7300000Jag blev bra bemött och fick förtroende för min mäklare. Jag ville ha en lugn försäljning där jag kunde lita på de uppgifter som mäklaren lämnade. Allt gick bra och jag är supernöjd med mäklarens arbete. Rekommenderar gärna mäklaren Läs mer
  • 2018-12-20

Roland P skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Sålt en bostadsrätt.
    Mycket bra bemött.
    Goda förväntnigar,med råge.
    Bra samarbete, allt gick som på räls. Läs mer
  • 2018-11-11

Birgit E skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har köpt en villa i Henån. Mäklaren var toppen. Engagerad, klar och tydlig i sin kommunikation, trevlig, förtroendeingivande, kunnig. Kunde inte vara bättre! 😊 Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Birgit E
    Tack Birigt för dessa värmande ord! Tack också för att ni alltid varit så positiva. Lycka till med all renovering och jag hoppas jag får bjuda på en omvärdering när ni är klara med allt.
  • 2018-10-27

Anna-Carin S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Hus på Tjörn.
    Trevligt och lättsam, förklarade mycket enkelt olika paragrafer.
    Mycket bra visning! Läs mer
  • 2018-10-26

Laila G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Försäljning av Köleröd 71.
    Jag blev bemött på ett otroligt proffsigt sätt. "min " mäklare var som en frisk fläkt! Kunnig, intresserad, positiv, vetgirig , informativ. Jag behövde aldrig tvivla på att hon visste vad hon pratade om. Jag har svårt att tro att någon kan göra ett bättre jobbn Stephanie Wehage! Läs mer
  • 2018-10-22

Jan-Eric W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Har sålt en jordbruksfastighet. Fick en väldigt bra kontakt med mäklaren som visade stor förståelse för mina önskemål och som överträffade mina förväntningar. Kan bara ge henne bästa tänkbara betyg. Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Jan-Eric W
    Tack Jan Eric för dessa smickrande ord! Roligt att höra att jag överträffade dina förväntningar. Din fastighet överträffade alla förväntningar man kan ha på en välskött gård. Jag hoppas innerligt att du kommer trivas i din nya lägenhet och att du kommer njuta av havsutsikten, nu när utsikten över gröna ängar och får snart är ett minne blott.
  • 2018-10-09

Maria B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålt fritidsbostad.
    Bemötandet från mäklaren kändes både proffsigt och trevligt.
    Bemötandet stämde med mina förväntningar.
    Upplevelsen var positiv och jag skulle utan vidare anlita samma mäklare igen. Läs mer
  • Ann-Louise S

2018-10-02

Ann-Louise S skrev om Carina Lundblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Carina Lundblad lotsade oss skickligt genom hela processen från nyfikna lägenhetsspekulanter till första steget i tankeprocessen för framtida försäljning, planering inför, fotografering och styling av vår villa på Tjörn till visning samt faktisk försäljning.
    Carina har en härlig personlighet med ett starkt engagemang som hon balanserar på ett proffsigt sätt. Hon är kunnig, tydlig, rak och omtänksam. Carina tog med oss på en resa som var hisnande, spännande och oväntat lärorik. Dessutom kände vi oss trygga hela vägen.
    Varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2018-10-01

Ingvar J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Vi köpte en fastighet på Tjörn och fick jättebra service av Anne Kylemark. Tydliga svar och snabb respons, vilket vi tycker är det viktigaste.
    Tack! Läs mer
  • 2018-07-21

Ulf K skrev om Carina Lundblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Carina Lundblad på Svensk Fastighetsförmedling har hjälpt oss sälja vårt hus i Rönnäng på allra bästa sätt. Stort personligt engagemang och mycket proffsigt genomförande av hela affären.
    Vi är mer än nöjda.
    Marina o Ulf Läs mer
  • Lars W

2018-07-09

Lars W skrev om Carina Lundblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Vi har träffat Carina Lundblad vid flera visningar och upplevde från början hennes positiva, vinnande och professionella arbetssätt.
    Det slutade med att hon snabbt och effektivt förmedlade vår nya bostad till oss på Olovs Hage på Tjörn.
    Nu hjälper Carina oss med att sälja vår härliga lägenhet på Nordviksberg 2.
    Carina har fullt ut levt upp till våra förväntningar. Hennes trevliga
    sätt, goda samtal och råd samt ett högt visat intresse med ständig återkoppling gör att vi gärna rekommenderar henne till andra som går i bostadsfunderingar.

Barbro & Lars Wångdahl Läs mer
  • 2018-07-07

Representant för Hällingsjö Hus skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    En 1plans villa.
    Ett fantastiskt kunnande och övertygelse att detta säljer vi.
    Blev bättre en jag väntat mig.
    Bara en stor SOL Läs mer
  • Jane R

2018-05-29

Jane R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Mycket proffsigt bemötande genom hela processen med att sälja mitt hus. Läs mer
  • 2018-03-20

Jörgen S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Valet av Svensk fastighetsförmedling och framför allt Helen Roth visade sig var helt rätt val. Helen och hennes förmedling är mycket proffesionella i sitt utövande. Helen visade tidigt i processen att hon och förmedlingen står för kvalitet, vilket är en förutsättning för att nå bästa resultat. Och det gjorde hon:-) Helen är väldigt lätt att samtala med, och har ett föredömligt förhållningssätt till både säljare och vad jag förstår till köparen. Jag kan stark rekommendera Helen Roth och Svensk fastighetsförmedling i Stenungsund. Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Jörgen S
    Tusen tack Jörgen! Väldigt viktigt för mig att ni känner er nöjda och orden värmer. Jag blir riktigt rörd. Lycka till med nya bostaden!
  • 2018-03-09

Filip A skrev om Carina Lundblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Vi hade Carina som mäklare, hon gjorde allt som ingår och mycket mer.
    Allt ifrån att vara väldigt pedagogisk till att tillockmed ägna sin privata tid till att hämta lämna fixa och svara på frågor! Rekommenderar ingen annan så mycket som denna kvinna!
    10 köpes kontrakt av 10 möjliga! Läs mer
  • 2018-02-09

Mekonomen Mölnlycke skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    HELEN ROTH HAR SKÖTT ALLTING UTAN ANM. HÖGSTA BETYG Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Mekonomen Mölnlycke
    Tack Hans! Nöjet har varit helt på min sida, speciellt då jag älskar gamla hus och ett från 1700-talet är något alldeles extra.
  • 2018-02-08

Christina O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Påläst, kunnig, proffsig och seriös. Dessutom humor och värme. Världsklass! Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Christina O
    Tack Christina och grattis till huset som du drömt om sedan du var 18 år!
  • 2018-02-05

Ingemar O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Tack för trevligt bemötande i en bra affär, ingen nämnd ingen glömd !
    Snart är det tid att deklarera . HLN Ingemar Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Ingemar O
    Tack Ingemar! Nu hoppas jag att du kommer trivas riktigt gott i Kungälv.
  • 2018-02-01

Johan S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är mycket nöjda med Helen Roth, mycket proffesionell. Läs mer
  • 2018-01-25

Onno K skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Excellent service!

I (almost) bought a property. There was a condition in the contract to get an agreement with the neighbor (cutting trees down that impeded view onto the fjord) and the agent set up a meeting with that neighbor and handled all the communication for me. That unfortunately didn't work out in the end, but that wasn't at all the fault of the real estate agent.

Can recommend, handles everything professionally and accommodating way. Läs mer
  • 2017-11-09

Fredrik B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Väldigt engagerad och motiverad att göra ett så bra jobb som möjligt. Lade ner mycket tid för att lyckas så bra som möjligt. Tät och bra återkoppling under processen. Läs mer
  • 2017-11-06

Nette J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Bemötandet var bra och proffsigt, känslan av att mäklaren hade kunskap och erfarenhet av området fanns med en gång,återkopplingarna var snabba och upp to date.
    upplevelsen som kund kändes personlig och trygg.
    Vill med varmt hjärta rekommendera Svensk Fastighetsförmedling till andra. Läs mer
  • 2017-11-05

Malin N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är super nöjda med allt.Fantastisk bra mäklare. Den bästa Läs mer
  • Nicloay N

2017-10-10

Nicloay N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi møtte Helen første gang igjennom kjøp av bolig. Vi fikk et særdeles godt inntrykk. Meget sympatisk og tillitsgivende person i en viktig handel for oss. Det viste seg fort at Helen var en som virkelig går inn for å gjøre det som skal til. Opplevelsen av å ha Helen som megler ved kjøp var så positiv at flere år senere, når vi bestemte oss for å selge boligen igjen var vi aldri i tvil om hvilken megler vi ønsket skulle hjelpe oss. Helen stilte opp. Vårt salg var litt utenom det vanlige, Helen gikk langt utover hva du kan forvente at en megler skal gjøre uten å kreve en krone ekstra. Vi har vært involvert i mange bolighandeler gjennom tiden og møtt mange meglere, jeg vet det høres ut som en klisje, men Helen stiller faktisk i en klasse for seg, alene på toppen. Hun oppnådde i tillegg en pris for vår bolig vi ikke hadde drømt om. 10/10 poeng fra oss!! Läs mer
  • Bo S

2017-10-09

Bo S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Hösten 2016 beslutade vi att sälja vår sommarstuga på fastigheten Västra torp 111 i Stenungsund. Vi kontaktade Helén Roth på Svensk Fastighetsförmedling i Stenungsund på rekommendation av en bekant. Vi träffade Helén på fastigheten hösten 2016 och hon berättade då hur hon skulle gå till väga om hon fick vårt uppdrag att sälja huset. Hennes presentation av Fastighetsförmedlingens försäljningsrutin var mycket övertygande och hon gav ett alltigenom kompetent intryck. Vi önskade emellertid vänta med försäljningen för att kunna njuta av fritidshuset en sista sommar.
    Våren 2017 tog vi på nytt kontakt med Helén och gick igenom försäljningsproceduren mera i detalj. Vi önskade sälja fastigheten med tillträde i oktober 2017 och fick då indikationer av Helén på när huset skulle ”stylas”, fotograferas, utannonseras och visas. Vi fick se prov på tryckta broschyrer för hus som sålts av Fastighetsförmedlingen och uppgift om vilket pris vi kunde förvänta oss få när huset såldes. Vi fick stort förtroende för Helén och gav henne uppdraget att sälja fastigheten.
    Vi enades om att fastigheten skulle fotograferas den 1 september och dagen före kom Helén med en medarbetare och ”stylade” huset genom att ta bort överflödiga möbler. Resultatet blev mycket bra, vilket framgår av de utomordentligt fina fotografierna som den av Helén anlitade fotografen tog och som fördes in i den fylliga broschyr som Helén använde i sin marknadsföring.
    På visningen den 17 september kom Helén med en medarbetare till fastigheten och tog hand om spekulanterna. Hon visade dessutom fastigheten för två eller tre enskilda spekulanter någon eller några dagar före visningen.
    Under hela försäljningsprocessen och särskilt när budgivningen kommit igång var Helén ständigt tillgänglig på telefon och vi kunde dessutom följa buden på Fastighetsförmedlingens webbsida. Budgivningen tog slut den 20 september och den 21 september undertecknades köpekontraktet. Vi fick ett pris som låg drygt 10 procent över utropspriset och det var vi nöjda med. Köparna tillträder fastigheten den 20 oktober.
    Sammanfattningsvis är vi utomordentligt nöjda med Helén Rooth. Hon genomförde försäljningen på ett alltigenom professionellt sätt och var dessutom alltid glad och trevlig mot alla som hon kom i kontakt med. Läs mer
    2017-10-10 Helen R svarar Bo S
    Tack Bo för alla fina ord! Det har varit roligt att samarbeta med Er. Nu önskar jag er lycka till med ert andra fritidshus.
  • Maud S

2017-10-06

Maud S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Kan verkligen rekommendera mäklaren Helen Roth, proffsigt och seriöst jobb vid försäljningen och ett plus trevlig👍👍👍👍👍 Läs mer
  • 2017-09-22

Rolf Ö skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Mycket bra, trevlig, kunnig snabb respons, lätt att få tag på (eller ringer alltid tillbaka). Levde mer än väl upp till förväntan. Läs mer

Hamngatan 12, 471 32 Skärhamn