Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Tjörn Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Tjörn

Svensk Fastighetsförmedling Tjörn

Hamngatan 12, 471 32 Skärhamn — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling på Tjörn!

Står du inför en av livets största affärer? Att köpa eller sälja en bostad är inte något man gör varje dag. När du väl har bestämt dig kan vi på Svensk fastighetsförmedling hjälpa dig med hela processen. Allt från värderingar till försäljning eller köp. Vi kan även ge dig goda råd på vägen om du går i affärstankar men har svårt att bestämma dig.

Med över 80 år i branschen kan vi garantera att vi har den expertis som krävs. Vi har koll på hela den vackra ön Tjörn, som är Sveriges sjunde största, och kan guida dig till rätt läge och rätt typ av bostad. Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 43 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn

• Jan Inge Oskar J

2019-05-20

Jan Inge Oskar J skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Trygg och Fin man.
    Man fick stort förtroende av honom han förklarade gången fint och kunde sin sak till fullo. Läs mer
    2019-05-21 Lars-Åke J svarar Jan Inge Oskar J
    Tack för dom fina orden!
    Trevliga kunder som er, får man aldrig nog av.
    Lars Åke
  • Günther L

2019-05-17

Günther L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålde en bostadsrätt. Mycket trevlig och pålitlig mäklare.
    Gjorde ett fantastiskt jobb och jag kan bara rekommendera henne vidare. Läs mer
    2019-05-18 Helen R svarar Günther L
    Tack Günther! Jag hoppas att allt blir bra nu när du flyttar tillbaka till Tyskland. Tack för att jag fick förtroendet att hjälpa dig med försäljningen.
  • 2019-05-11

Vigert B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har tidigare sålt en fastighet via Svensk Fastighetsförmedling, och även den här gången valde vi dem.
    Vid försäljningen av vår villa i Höviksnäs så föll valet på mäklaren Helén Roth.
    Hon har ett trevligt bemötande, är proffsig, aktiv och engagerad. Tydlig i kommunikationen och är mycket förtroendeingivande. Försäljningen i Läge+ gick snabbt och smidigt, från första besöket till besiktning, styling, fotografering och visning med avslut inom 3 veckor.
    Vi kan starkt rekommendera Helén och Svensk Fastighetsförmedling i Stenungsund. Läs mer
    2019-05-13 Helen R svarar Vigert B
    Tack Vigert och Lena! Ett stort nöje för oss på Svensk Fastighetsförmedling att än en gång få hjälpa er med en husförsäljning! Jag hoppas att det inte gick för fort för er. Jag hoppas också att ni känner er trygga med ett långt tillträde och att ni exakt vet vart ni står ekonomiskt nu när ni letar nytt boende. Min förhoppning är så klart att Svensk Fastighetsförmedling också är inblandade i ert nya köp. Lycka till!
  • Dimce P

2019-05-05

Dimce P skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålde strandfastighet i Stenungsund
    Helene på Svensk Fastighetsförmedling är verkligen fullblodsproffs och noggrann , korrekt ,trevlig och kundfokuserad Läs mer
    2019-05-05 Helen R svarar Dimce P
    Dimce, det har varit fantastiskt att få hjälpa dig att sälja ett läge som definitivt är långt utöver det vanliga! Fullblodsproffs, ingen dålig komplemang. TACK!
  • 2019-04-03

Henrik L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Köpt villa.
    Helén är påläst, rak och tillmötesgående.
    Om det blir försäljning i framtiden kommer vi använda oss av Helén. Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Henrik L
    Tack Henrik och Grattis till ett fantastiskt läge! Det ska bli ett nöje att följa eran ombyggnation av huset (om än från vägen). Jag hoppas att eran familj kommer trivas riktigt bra!
  • 2019-04-01

Anette G skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Som dödsbodelägare har min syster och jag sålt min pappas hus.
    Vi har haft väldigt bra kontakt med vår säljare, alltid funnits till hands och snabb återkoppling. UTMÄRKT! Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Anette G
    Tusen Tack för rekommendationen Anette! Det har varit ett nöje att hjälpa er. Ni har alltid varit otroligt glada och positiva trots alla känslor med att sälja föräldrarhemmet. Tack än en gång!
  • 2019-03-21

Elin E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Lennart Thomsen gjorde verkligen allt för att få ihop vår affär! Imponerade! Läs mer
  • 2019-03-04

Hans Mats E skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har sålt en fritidsbostad/villa. Vi är mycket nöjda med en aktiv och kommunikativ mäklare som möter våra förväntningar på ett utmärkt sätt. Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Hans Mats E
    Tack Mats för alla fina ord! Det har varit ett riktigt nöje att lära att känna dig och Anna. Jag hoppas innerligt att ni kommer stortrivas nu när ni ska bli "Tjörnbor" på heltid.
  • 2019-01-28

Henry Norton N skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Sålde en villafastighet och möttes av mycket professionellt och vänligt bemötande. Det hela gick mycket smidigt och kändes tryggt.
    Rekommenderas å det varmaste! Läs mer
  • 2019-01-21

Malin N skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Super bra bemötande från dag 1 vid försäljningen av vårt hus. Kände oss trygga genom hela affären. Läs mer
  • 2018-12-23

Maud Z skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Hus Rönnäng 7300000Jag blev bra bemött och fick förtroende för min mäklare. Jag ville ha en lugn försäljning där jag kunde lita på de uppgifter som mäklaren lämnade. Allt gick bra och jag är supernöjd med mäklarens arbete. Rekommenderar gärna mäklaren Läs mer
  • 2018-12-20

Roland P skrev om Lars-Åke Johannesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Sålt en bostadsrätt.
    Mycket bra bemött.
    Goda förväntnigar,med råge.
    Bra samarbete, allt gick som på räls. Läs mer
  • 2018-11-11

Birgit E skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi har köpt en villa i Henån. Mäklaren var toppen. Engagerad, klar och tydlig i sin kommunikation, trevlig, förtroendeingivande, kunnig. Kunde inte vara bättre! 😊 Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Birgit E
    Tack Birigt för dessa värmande ord! Tack också för att ni alltid varit så positiva. Lycka till med all renovering och jag hoppas jag får bjuda på en omvärdering när ni är klara med allt.
  • 2018-10-27

Anna-Carin S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Hus på Tjörn.
    Trevligt och lättsam, förklarade mycket enkelt olika paragrafer.
    Mycket bra visning! Läs mer
  • 2018-10-26

Laila G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Försäljning av Köleröd 71.
    Jag blev bemött på ett otroligt proffsigt sätt. "min " mäklare var som en frisk fläkt! Kunnig, intresserad, positiv, vetgirig , informativ. Jag behövde aldrig tvivla på att hon visste vad hon pratade om. Jag har svårt att tro att någon kan göra ett bättre jobbn Stephanie Wehage! Läs mer
  • 2018-10-22

Jan-Eric W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Har sålt en jordbruksfastighet. Fick en väldigt bra kontakt med mäklaren som visade stor förståelse för mina önskemål och som överträffade mina förväntningar. Kan bara ge henne bästa tänkbara betyg. Läs mer
    2019-04-11 Helen R svarar Jan-Eric W
    Tack Jan Eric för dessa smickrande ord! Roligt att höra att jag överträffade dina förväntningar. Din fastighet överträffade alla förväntningar man kan ha på en välskött gård. Jag hoppas innerligt att du kommer trivas i din nya lägenhet och att du kommer njuta av havsutsikten, nu när utsikten över gröna ängar och får snart är ett minne blott.
  • 2018-10-09

Maria B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Sålt fritidsbostad.
    Bemötandet från mäklaren kändes både proffsigt och trevligt.
    Bemötandet stämde med mina förväntningar.
    Upplevelsen var positiv och jag skulle utan vidare anlita samma mäklare igen. Läs mer
  • Ann-Louise S

2018-10-02

Ann-Louise S skrev om Carina Lundblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Carina Lundblad lotsade oss skickligt genom hela processen från nyfikna lägenhetsspekulanter till första steget i tankeprocessen för framtida försäljning, planering inför, fotografering och styling av vår villa på Tjörn till visning samt faktisk försäljning.
    Carina har en härlig personlighet med ett starkt engagemang som hon balanserar på ett proffsigt sätt. Hon är kunnig, tydlig, rak och omtänksam. Carina tog med oss på en resa som var hisnande, spännande och oväntat lärorik. Dessutom kände vi oss trygga hela vägen.
    Varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2018-10-01

Ingvar J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Vi köpte en fastighet på Tjörn och fick jättebra service av Anne Kylemark. Tydliga svar och snabb respons, vilket vi tycker är det viktigaste.
    Tack! Läs mer
  • 2018-07-21

Ulf K skrev om Carina Lundblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Carina Lundblad på Svensk Fastighetsförmedling har hjälpt oss sälja vårt hus i Rönnäng på allra bästa sätt. Stort personligt engagemang och mycket proffsigt genomförande av hela affären.
    Vi är mer än nöjda.
    Marina o Ulf Läs mer
  • Lars W

2018-07-09

Lars W skrev om Carina Lundblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Vi har träffat Carina Lundblad vid flera visningar och upplevde från början hennes positiva, vinnande och professionella arbetssätt.
    Det slutade med att hon snabbt och effektivt förmedlade vår nya bostad till oss på Olovs Hage på Tjörn.
    Nu hjälper Carina oss med att sälja vår härliga lägenhet på Nordviksberg 2.
    Carina har fullt ut levt upp till våra förväntningar. Hennes trevliga
    sätt, goda samtal och råd samt ett högt visat intresse med ständig återkoppling gör att vi gärna rekommenderar henne till andra som går i bostadsfunderingar.

Barbro & Lars Wångdahl Läs mer
  • 2018-07-07

Representant för Hällingsjö Hus skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    En 1plans villa.
    Ett fantastiskt kunnande och övertygelse att detta säljer vi.
    Blev bättre en jag väntat mig.
    Bara en stor SOL Läs mer
  • Jane R

2018-05-29

Jane R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Mycket proffsigt bemötande genom hela processen med att sälja mitt hus. Läs mer
  • 2018-03-20

Jörgen S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Valet av Svensk fastighetsförmedling och framför allt Helen Roth visade sig var helt rätt val. Helen och hennes förmedling är mycket proffesionella i sitt utövande. Helen visade tidigt i processen att hon och förmedlingen står för kvalitet, vilket är en förutsättning för att nå bästa resultat. Och det gjorde hon:-) Helen är väldigt lätt att samtala med, och har ett föredömligt förhållningssätt till både säljare och vad jag förstår till köparen. Jag kan stark rekommendera Helen Roth och Svensk fastighetsförmedling i Stenungsund. Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Jörgen S
    Tusen tack Jörgen! Väldigt viktigt för mig att ni känner er nöjda och orden värmer. Jag blir riktigt rörd. Lycka till med nya bostaden!
  • 2018-03-09

Filip A skrev om Carina Lundblad en del av Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Vi hade Carina som mäklare, hon gjorde allt som ingår och mycket mer.
    Allt ifrån att vara väldigt pedagogisk till att tillockmed ägna sin privata tid till att hämta lämna fixa och svara på frågor! Rekommenderar ingen annan så mycket som denna kvinna!
    10 köpes kontrakt av 10 möjliga! Läs mer
  • 2018-02-09

Mekonomen Mölnlycke skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    HELEN ROTH HAR SKÖTT ALLTING UTAN ANM. HÖGSTA BETYG Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Mekonomen Mölnlycke
    Tack Hans! Nöjet har varit helt på min sida, speciellt då jag älskar gamla hus och ett från 1700-talet är något alldeles extra.
  • 2018-02-08

Christina O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Påläst, kunnig, proffsig och seriös. Dessutom humor och värme. Världsklass! Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Christina O
    Tack Christina och grattis till huset som du drömt om sedan du var 18 år!
  • 2018-02-05

Ingemar O skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Tack för trevligt bemötande i en bra affär, ingen nämnd ingen glömd !
    Snart är det tid att deklarera . HLN Ingemar Läs mer
    2018-04-04 Helen R svarar Ingemar O
    Tack Ingemar! Nu hoppas jag att du kommer trivas riktigt gott i Kungälv.
  • 2018-02-01

Johan S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är mycket nöjda med Helen Roth, mycket proffesionell. Läs mer
  • 2018-01-25

Onno K skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Excellent service!

I (almost) bought a property. There was a condition in the contract to get an agreement with the neighbor (cutting trees down that impeded view onto the fjord) and the agent set up a meeting with that neighbor and handled all the communication for me. That unfortunately didn't work out in the end, but that wasn't at all the fault of the real estate agent.

Can recommend, handles everything professionally and accommodating way. Läs mer
  • 2017-11-09

Fredrik B skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Väldigt engagerad och motiverad att göra ett så bra jobb som möjligt. Lade ner mycket tid för att lyckas så bra som möjligt. Tät och bra återkoppling under processen. Läs mer
  • 2017-11-06

Nette J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Bemötandet var bra och proffsigt, känslan av att mäklaren hade kunskap och erfarenhet av området fanns med en gång,återkopplingarna var snabba och upp to date.
    upplevelsen som kund kändes personlig och trygg.
    Vill med varmt hjärta rekommendera Svensk Fastighetsförmedling till andra. Läs mer
  • 2017-11-05

Malin N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi är super nöjda med allt.Fantastisk bra mäklare. Den bästa Läs mer
  • Nicloay N

2017-10-10

Nicloay N skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Vi møtte Helen første gang igjennom kjøp av bolig. Vi fikk et særdeles godt inntrykk. Meget sympatisk og tillitsgivende person i en viktig handel for oss. Det viste seg fort at Helen var en som virkelig går inn for å gjøre det som skal til. Opplevelsen av å ha Helen som megler ved kjøp var så positiv at flere år senere, når vi bestemte oss for å selge boligen igjen var vi aldri i tvil om hvilken megler vi ønsket skulle hjelpe oss. Helen stilte opp. Vårt salg var litt utenom det vanlige, Helen gikk langt utover hva du kan forvente at en megler skal gjøre uten å kreve en krone ekstra. Vi har vært involvert i mange bolighandeler gjennom tiden og møtt mange meglere, jeg vet det høres ut som en klisje, men Helen stiller faktisk i en klasse for seg, alene på toppen. Hun oppnådde i tillegg en pris for vår bolig vi ikke hadde drømt om. 10/10 poeng fra oss!! Läs mer
  • Bo S

2017-10-09

Bo S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Hösten 2016 beslutade vi att sälja vår sommarstuga på fastigheten Västra torp 111 i Stenungsund. Vi kontaktade Helén Roth på Svensk Fastighetsförmedling i Stenungsund på rekommendation av en bekant. Vi träffade Helén på fastigheten hösten 2016 och hon berättade då hur hon skulle gå till väga om hon fick vårt uppdrag att sälja huset. Hennes presentation av Fastighetsförmedlingens försäljningsrutin var mycket övertygande och hon gav ett alltigenom kompetent intryck. Vi önskade emellertid vänta med försäljningen för att kunna njuta av fritidshuset en sista sommar.
    Våren 2017 tog vi på nytt kontakt med Helén och gick igenom försäljningsproceduren mera i detalj. Vi önskade sälja fastigheten med tillträde i oktober 2017 och fick då indikationer av Helén på när huset skulle ”stylas”, fotograferas, utannonseras och visas. Vi fick se prov på tryckta broschyrer för hus som sålts av Fastighetsförmedlingen och uppgift om vilket pris vi kunde förvänta oss få när huset såldes. Vi fick stort förtroende för Helén och gav henne uppdraget att sälja fastigheten.
    Vi enades om att fastigheten skulle fotograferas den 1 september och dagen före kom Helén med en medarbetare och ”stylade” huset genom att ta bort överflödiga möbler. Resultatet blev mycket bra, vilket framgår av de utomordentligt fina fotografierna som den av Helén anlitade fotografen tog och som fördes in i den fylliga broschyr som Helén använde i sin marknadsföring.
    På visningen den 17 september kom Helén med en medarbetare till fastigheten och tog hand om spekulanterna. Hon visade dessutom fastigheten för två eller tre enskilda spekulanter någon eller några dagar före visningen.
    Under hela försäljningsprocessen och särskilt när budgivningen kommit igång var Helén ständigt tillgänglig på telefon och vi kunde dessutom följa buden på Fastighetsförmedlingens webbsida. Budgivningen tog slut den 20 september och den 21 september undertecknades köpekontraktet. Vi fick ett pris som låg drygt 10 procent över utropspriset och det var vi nöjda med. Köparna tillträder fastigheten den 20 oktober.
    Sammanfattningsvis är vi utomordentligt nöjda med Helén Rooth. Hon genomförde försäljningen på ett alltigenom professionellt sätt och var dessutom alltid glad och trevlig mot alla som hon kom i kontakt med. Läs mer
    2017-10-10 Helen R svarar Bo S
    Tack Bo för alla fina ord! Det har varit roligt att samarbeta med Er. Nu önskar jag er lycka till med ert andra fritidshus.
  • Maud S

2017-10-06

Maud S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Kan verkligen rekommendera mäklaren Helen Roth, proffsigt och seriöst jobb vid försäljningen och ett plus trevlig👍👍👍👍👍 Läs mer
  • 2017-09-22

Rolf Ö skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Mycket bra, trevlig, kunnig snabb respons, lätt att få tag på (eller ringer alltid tillbaka). Levde mer än väl upp till förväntan. Läs mer
  • 2017-08-15

Lennart D skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    En fantastisk prestation av Helen Roth. Allt ifrån infallsvinkel på fotografier av tomterna, upplägg av tomtvisning samt försäljning överträffade hon våra högt ställda förväntningar! Läs mer
    2017-09-03 Helen R svarar Lennart D
    Tack Lennart! Bättre köpare till de två tomterna kunde vi inte få. Nöjet var helt på min sida och det var trevligt att lära känna dig och Kerstin.
  • 2017-08-06

Engagerat
    Inlyssnat Läs mer
  • 2017-07-13

Pia S skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Trevlig och kompetent. Känner av behov och agerar därefter. Ger bra råd och hjälp med alla små som stora delmoment som ingår i försäljningen. Snabb, direkt och pålitlig. Läs mer
  • 2017-06-13

clas R skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Helén Roth gjorde en fantastisk insats med försäljningen av vår fastighet. De synpunkter hon tidigt hade på hur upplägget skulle göras på bästa sätt var ovärderlig. En hög tillgänglighet med service och klarsynhet gjorde processen enkel och mycket gynnsam för oss.

Vi kan mycket starkt rekommendera Helén och hennes team !
    tack
    Clas & Anna Rydén Läs mer
  • 2016-09-07

Linda E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Tjörn
    Får man bara lite hjälp med deklarationen också så kommer vi vara jättenöjda:) Läs mer
  • Christer L

2016-09-05

Christer L skrev om Helén Roth en del av Svensk Fastighetsförmedling Stenungsund
    Fick ett väldigt bra bemötande från början och tills huset var sålt. Kändes tryggt och bra. Framför allt att Helen stod ut med att jag inte ville gå ner i pris utan stöttade mig hela vägen. Det är så en seriös mäklare skall agera. Läs mer

Hamngatan 12, 471 32 Skärhamn