Svenska Bilgruppen Haninge

Välkommen till Svenska Bilgruppen Haninge!

Vår målsättning är att sälja bra, begagnade bilar till konkurrenskraftiga priser. Vi har många års erfarenhet av bilbranschen och erbjuder både trygghet och god service. Alla bilar är dessutom noggrant undersökta och rekonditionerade av vår verkstad.

Vi bryr oss mycket om hållbar utveckling på bilmarknaden! När du köper bil hos oss kan du räkna med att vi gör allt för att påverka miljön så lite som möjligt och uppfyller myndigheternas regler med god marginal.

Kontakta oss om du har en bilaffär på gång - vi lovar att det lönar sig!

Läs vad 59 kunder tycker om Svenska Bilgruppen Haninge 2

2022-05-07 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med mitt köp hos Svenska Bilgruppen! Hittade en väldigt fin Volvo V70 till ett förmånligt pris. Jag blev väldigt väl bemött av personalen som kändes seriös och påläst. Rekommenderas varmt!
    Hej!
    Tack för ert fina omdöme. det betyder jätte mycket för oss!
    Önskar er en fortsatt fin måndag.
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Trevlig personal och ett personligt/professionellt bemötande
    Kan starkt rekommendera
    Hej!
    Tackar ödmjukast för ert fina omdöme!
    Önskar er en fin dag!
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemött och otroligt generösa erbjudanden när jag och min sambo köpte vår första bil.

Gick bara in för att vi råkade gå förbi av misstag.
    Hej!
    Tack för er fina feedback, det betyder mycket för oss!
    Önskar er en fortsatt fin dag!
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Blev well bemöt,kunnig personal och trevlig, det är min tredje bil som jag köpte hos dem. Jag skulle gärna rekommendera svenska bil gruppen .
    Dem vet hur dem ska bemöta sina kunder och tar hand om dem,besvara alla frågor som man har.Jag är väldigt nöjd med dem.
    Hej! Tack för ert fina omdöme, det betyder mycket för oss!
    Önskar er en fortsatt fin dag
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    bra bemötande, levde upp till mina förväntningar, bra och trevlig eftermarknads avdelning vid service och felsökning/ reparation på nyinköpta bilen.
    Hej Tom! Tack för ert omdöme, vi siktar alltid på 5/5 möjliga, om vi på något sätt kan påverka detta så skriv gärna till rasmus@bilgruppen.se Trevlig kväll! MVH Svenska Bilgruppen Svenska Bilgruppen Haninge
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med min upplevelse på det stora hela.

Litet minus för det gamla säljtricket ”bilen har inga vinterdäck, du kan få köpa begagnade”.

Men vinterdäck ska man ju ändå ha. ☺️

Trevligt bemötande och upplevde det mesta som seriöst och genuint.

Mycket smidig affär!
    Hej Linus! Tack för ert omdöme, vi siktar alltid på 5/5 möjliga, om vi på något sätt kan påverka detta så skriv gärna till rasmus@bilgruppen.se Trevlig kväll! MVH Svenska Bilgruppen Svenska Bilgruppen Haninge
    2022-04-19 Insamlad av företaget
    Proffs. Snabbt. Enkelt. Väldigt trevlige bemötande.
    Hej!
    Tack så mycket för er fina feedback!
    Önskar er en fin dag.
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Väldigt trevlig och tillmötesgående personal! Otroligt nöjd med min köpupplevelse.
    Hej Frida!
    Tack för ert fina omdöme.
    Önskar er en fortsatt fin dag!
    2022-04-03 Insamlad av företaget
    Jag sålde min bil till dom och köpte en ny begagnad bil hos dom.
    Dom var avslappnade och inte de typiska ”på” bilförsäljare.
    Kändes som man blev välkommen.
    Dom hjälpte mig fixa vinterdäck och gav mig tips om viktiga saker som man kan behöva för framtiden 🙂
    Kommer verkligen rekommendera dom till folk som vill sälja eller köpa bil.
    Hej Mandy!
    Trevlig kväll!
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på väldigt trevligt sätt. 😀
    Vilken härlig läsning, Tack!
    Trevlig och hjälpsam personal
    Lätt att göra affär inget krångel med papper
    Köpte en bil jag är nöjd med
    Hej Lars!
    Tack för ert omdöme, vi siktar alltid mot 5/5
    Om vi på något sätt kan påverka detta så maila gärna till rasmus@bilgruppen.se
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Mycket bra sevice,man känner sig välkommen
    Hej!
    Tack så jätte mycket för ert omdöme,
    Önskar en en fin helg!
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Säljaren var bra men bilen var inte klar. Man skrev att bilen var klar till leverans men den läckte olja från en bult. Sen var det punktering som jag fixa själv och bekosta lagningen själv. Det känns inte bra.
    Tack för ert omdöme.
    Har ni kontaktat oss när detta uppdagades?
    Om inte så maila gärna till oss så vi får en chans till att göra rätt för oss.
    Vi ber verkligen om ursäkt för detta och hoppas på att ni skriver till oss så vi på något sätt kan hjälpa er.
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Supertrevlig, kunnig personal. Bra priser o extremt bra service
    Tack för ert omdöme!
    Önskar er en fin helg,
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Bra utbud på bilar, många fina bilar bland annat den bilen jag köpte. Jag är nöjd och kommer köpa fler bilar hos er
    Hej Tina!
    Vilken härlig läsning, tack så hemskt mycket.
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Ni har fel telefonnummer, se till att kontakta rätt person!
    Hej!

Endast registrerade kunder som har sålt eller köpt sin bil via oss får en inbjudan.
    Om vi mot förmodan har fel telefonnummer så vänligen kontakta rasmus@bilgruppen.se så att vi kan rätta till detta.
    mycket Service minded tycker jag
    Hej!
    Tack för er feedback, vi siktar alltid mot 5/5 möjliga. Om vi på något sätt kan påverka detta så maila gärna till rasmus@bilgruppen.se
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Jag har fått dålig svara när jag har ringat och frågade om bilen
    Hej Mohammad!
    Tack för er feedback.
    Maila gärna till rasmus@bilgruppen.se & förklara vad som har hänt så vi kan hjälpa till på bästa möjliga sätt.
    Svenska BIlgruppen
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Jag tyckte att dom hade ett väldigt trevligt bemötande. Mina förväntningar var precis som jag tänkt mig. Jag köpte en bil jag är väldigt nöjd med. Skulle ge företaget 4 stjärnor.
    Tack för ert omdöme,
    Jag ser att ni givit oss 5/5 men skriver att ni skulle velat ge 4/5.
    Skriv gärna till rasmus@bilgruppen.se & förklara så kommer vi kunna hjälpa till.
    Tack på förhand!
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Duktiga personal som jobbar och hjälper på fint sätt
    Hej!
    Tack för er feedback, finns det något vi kan göra för er för att få 5/5?
    skriv gärna till rasmus@bilgruppen.se
    Tack på förhand
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    They are lovely and professionally staff 👍🏻
    Hi Sami!
    Thank you,
    Is there anything we can change to get 5/5?
    email to rasmus@bilgruppen.se
    Thanks in advance
    Sincerely
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemött och det hjälpt mig att hitta rätt bil
    Hej!
    Vad glada vi blir! Tack så jätte mycket,
    Önskar er en trevlig helg!
    2022-03-31 Insamlad av företaget
    Alltid bra service, kunniga försäljare! Jag rekommenderar varmt!
    Hej Yana!
    Tack så mycket för er fina feedback!
    Rasmus
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Jag köpte en Ford Mondeo från Svenska Bilgruppen. Säljaren var lätt att kontakta, svarade på samtliga frågor vi ställde och var mycket tillmötesgående när vi stötte på problem.
    Hej Zusanna, tack så mycket för er feedback, vi strävar alltid efter 5/5 möjliga.
    Om vi på något sätt kan påverka detta så maila gärna till rasmus@bilgruppen.se
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Väldigt bra ock bra kompetens bra bemöt
    Hej Kent!

Tack så jätte mycket för er fina feedback.
  • Natanael S
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Hade reserverat en begagnad bil som skulle provköras. Anlände c:a 20 minuter tidigare än avtalat. Blev först bemött av en nyanställd som inte visade något större intresse av att hjälpa till. Servicen annars var okej.
    Bilen hade fantastiska köregenskaper, utan tvekan, och allt som allt bli betyget 3/5.
    Hej!
    Tack så mycket för en bra förklaring. Vi tar till oss er feedback, detta hjälper oss att bli ännu bättre inför ert nästa köp :)
    Snabb och bra service
    Hej Stefan!

Tack så mycket!
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Trevlig och seriös personal (Jasmine).
    Hej Robert!

Tack så mycket för er feedback!
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Väl bemött i början men bilen hade fler problem på hemvägen som visades att den var inte riktig kontrollerade innan den såldas. Tur jag köpte begagna-bil försäkring sa F när jag ringde att beklagar….
    Hej!
    Tack för er feedback, maila gärna till rasmus@bilgruppen.se & förklara vad som har hänt så att vi kan hjälpa er.
    Tack på förhand
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Bästa stället och bästa säljaren linda, bilen är fin och går bra. Mycket nöjd

Peter
    Hej!

Tackar ödmjukast för er fina feedback, fortsatt fin dag!
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Jag har sätt bilen på blocket, har varit på besök för att se den.
    Det var tisdag eftermiddag efter jobb hade inte so mycket tid, sedan har tänkt genomförande med många andra olika bil som jag har sett på nätet.
    Till slut har bestämt mig och lördag köpte jag bilen efter jag swishade 5000 torsdag för att reservera den.
    För säkerhets har lagt 2 års garanti på den.
    Hej!
    Tack för er feedback. Vi strävar hela tiden efter den absolut bästa kundupplevelsen.
    Maila gärna till Rasmus@bilgruppen.se
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Ett utmärkt uppförande och bemötande av företaget gentemot oss av er medarbetare Jasmine Svensson, Stort tack, hälsningar Giuliano Nannini/ Ann Jakobsson
    Hej!
    Tack så hemskt mycket för er fina feedback!
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Riktig otrevlig personal med namnet linda. Innan köpet var hon jättetrevlig men så fort man har genomfört köpet och kanske påpekar delar som saknas i bilen blir hon irriterad och otrevlig. Hon svarar inte på mejl eller telefon, man måste jaga för att få tag på henne. Neej jag är inte nöjd med min bil köp med henne.
    Hej! Tack för er feedback. Låt oss gärna veta vad som har hänt så att vi kan hjälpa dig.
    Maila till rasmus@bilgruppen.se

2022-03-30 Insamlad av företaget
    Bästa företag med Duktiga säljare o trevliga
    Tack så hemskt mycket för er feedback, det betyder jätte mycket för oss!
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Från första samtal till leverans har det gått väldigt smidigt! Rekommenderar !
    Hej John!

Tackar ödmjukast för er fina feedback!
    2022-03-11 Spontant omdöme
    Också köpt bil här. Stor varningsflagg!! Ett ganska stort problem dök upp med bilen kort efter köpet men de totalvägrar att ta ansvar och skyller ifrån sig ur massa olika perspektiv.
    Om ni vill inte vill bli lurade så köp INTE er bil hos den här s.k bilhandlen
    Hej Gustaf.
    Maila gärna till Rasmus@bilgruppen.se & förklara vad som har hänt så att vi kan få en chans till att hjälpa er.
    2021-12-01 Spontant omdöme
    Köpt bil i juli. Det är december nu och fortsatt problem med bilen har visat sig. Verksamheten har lovat att åtgärda problemen men flera månader senare har inget hänt. De står inte för det de säger. Väldigt dålig kundservice. Rekommenderar starkt att inte köpa bil från de för att de är duktiga på att sälja bilar men efter att ha sålt den känner de inte igen kunden mer och vill inte hjälpa. Ur usel kundservice.
    2021-09-21 Spontant omdöme
    Tyvärr kan jag inte rekommendera.
    Har köpt en Audi med dem.
    Vi har åkt 3-5 km då har visat sig att trycket i alla däck har varit 0,4. Jag har ringt dem och har fått förklaring att de har bytt vinterdäck till sommardäck. Alltså ingen har kollat trycket efter och de släpper oss i väg på 40 mil 😡😡
    Efter ett tag vill vi byta däck, då hittar vi ingen säkerhets/stöld nyckel till munter. Den finns inte helt enkelt.
    Annars bilen går bra.
  • VIVIANA W
    2021-06-30 Spontant omdöme
    Fantastiskt trevligt bemötande och service minded av Linda samt övrig personal, bytte in min bil och köpte en annan. Rekommendera denna bilfirma.
    2021-01-25 Spontant omdöme
    Mycket missnöjd med dem efter vårt bilköp
    2020-11-25 Spontant omdöme
    TERRIBLE!!
    Purchased my vehicle from Svenska Bilgruppen in December last year and this was one of my worst decisions I’ve ever made!
    First impression was very nice, one of the salesman was very helpful and kind until the purchase was done! They guaranteed of the every car’s condition saying they had them checked on their own workshop, which convinced me of buying the car. Everything changed once they received the money!
    The vehicle started having a lot of problems the first two weeks after purchase. Contacted them and described the issues and asked them to check the vehicle. They check the vehicle and said that it was fine! Took the vehicle to VW and found out there is a problem which costs more than 10.000kr !
    Since it was only two weeks and i had expensive issues with it, I asked the manager (an arrogant guy) to exchange the vehicle since it was in a terrible condition! His response? Only if they would make 25.000kr they would accept it. AN ABSOLUTE SCAM!
    As a conclusion of everything i ended up paying an amount of 40.000+ within a few months in order to get the vehicle to be in the condition of driving it safely!
    Keep away from them!!!!
  • CARINA O
    2020-06-26 Spontant omdöme
    Köpte en bil för 70000 i oktober. Nu har jag lagat den för 20000
  • LUDMILA S
    2020-05-28 Spontant omdöme
    Köpte bil av Martin.
    Vi är jättenöjda med servicen vi fick och kommer köpa nästa bil hos er i framtiden!
    2020-04-20 Spontant omdöme
    Ska du trots allt köpa bil här så gå ner på alla fyra och ta en ordentlig titt, upptäckte på en BMW för 280k i salongen att halva undersidan i plast var bortskrapad och framaxeln träffad.

"Vi visste inte"

Fult, se upp!
    2018-12-10 Spontant omdöme
    Först så gick det inte som jag förväntade mig service var kass men jag ringde o prata med försäljningschefen cain han gjorde så att jag blev väldigt nöjd nästa gång jag köper bil så kommer jag o göra det på svenska bilgruppen i Haninge och den här cain han är klockren tack cain för att du är så serviceminded👍
  • Ida K
    2018-09-30 Spontant omdöme
    Köpte min allra första bil hos Svenska Bilgruppen i Haninge.

Nöjd ägare till en AUDI Q3.

Säljarna var uppmärksamma, välkomnande och gav god service från hej till slutförande av köpet.

Kan varmt rekommendera försäljare Isac!
  • BARAN G
    2018-08-23 Spontant omdöme
    Försökt nå detta företag i 2 dagar, lämnat meddelande till växeln och blir inte uppringd.
    Fick inget bra helhetsintryck när man väl får tag i dom är det folk som är högljudda så att man knappt hör vad dom säger.

Mycket dåligt hanterat och knappt intresserad av att göra framtida köp eller affärer med er.
    2018-05-31 Spontant omdöme
    Kan varmt rekommendera Svenska Bilgruppen i Haninge vid köp av bil. Trevlig och hjälpsam personal med stort kunnande. Vi köpte en Volvo V70. Efter köpet så upptäcktes ett fel med batteriet. Fick kontakt med försäljningschefen som meddelade att batteri inte ingår i garantin, men som han sa "vi vill att kunden ska känna sig nöjd". Han ordnade med ett nytt batteri utan någon extra kostnad för oss, de är service på hög nivå. Tack så mycket!
    2018-05-29 Spontant omdöme
    !! 5 STJÄRNOR !!

Har tidigare befunnit mig i olika bilhandlare och upptäckt nu det absolut bästa, först av allt via telefon därefter bemötandet och all de tydligare informationen om jag som kund behöver veta. Det var ett glatt leende!

Jag som var inställd med att affären kommer att rabbla upp massa onödiga siffror, svara kort o invänta frågor, fanns inte.

Säljaren tog sin tid och inga emellan, dessutom erbjöd om kaffe, förklarade varje steg, och var väldigt tydlig. Det glädje mig som kund hos er att se ett så engagerat och kundfokuserat bemötande!

Jag har då sålt min bil och handlat en annan hos Svenska Bilgruppen i Haninge som rekommenderas starkt!

Ett extra STORT TACK för Rasmus för ett proffsigt arbete!

Hälsningar nöjd kund,
    Dilara
    2018-05-29 Spontant omdöme
    Har varit hos olika bilhandlare och Svenska Bilgruppen är den första som verkligen gett ett seriöst intryck. Kundfokuserade och hjälpsamma men samtidigt ärliga. Kan verkligen rekommendera säljaren Rasmus, han har hållt det han har lovat. Alla frågor fick ett direkt svar, och MRF-anslutningen är en ytterligare faktor som gör att det bara kändes tryggt vid bilköpet. Rekommenderar!