Alla kategorier Mäklare Stockholms län Solna Svenska Mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Solna

Svenska Mäklarhuset Solna

Råsundavägen 121, 169 50 Solna — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Solna!

Vi har verkat lokalt här sedan 1996, och vare sig du ska köpa eller sälja här i området ska vi se till att din bostadsaffär blir lyckad. Vi mäklare här på kontoret tycker att vi har världens roligaste jobb och strävar alltid efter att slå prisrekord och att du som kund ska bli så nöjd som möjligt.

Boka ett möte med någon av oss så bjuder vi på en kostnadsfri värdering. Vi har mångårig erfarenhet och kan guida dig genom både lägenheter, villor och andra bostäder. Kontakta oss så berättar vi mer!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 427 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Solna

• Daniel A skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Jag och min sambo valde av olika anledningar att försöka sälja vår bostadsrätt i Solna i den (väldigt) svajiga marknaden anno december 2017. Trots dålig timing kände vi dock direkt att vi var i goda händer med vår Mäklare, Adam. Han var varm, lättsam och lyhörd. Var duktig på att hantera mina och min sambos förväntningar samt var väldigt proffsig genom hela processen.

Vår känsla var korrekt och försäljningen/försäljningspriset överträffade alla våra förväntingar. Tack Adam! Läs mer
  • Svanhild W skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam har hjälpt min familj sälja flera objekt. Alltid korrekt och sakkunnig, hjälpsam, trevlig och anträffbar!
    Rekommenderar gärna Adam. Läs mer
  • Henrik L skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Använde Adam vid försäljning av lägenhet 4rok i Solna.
    Adam agerade hela vägen mycket professionellt och var exemplarisk i återkoppling.

Jag vill absolut rekommendera Adam till andra som ska sälja lägenhet i Solna! Läs mer
  • Alexander W
    Alexander W skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Jag köpte en lägenhet i Järvastaden som förmedlades av Adam, han kändes som pålitlig och var mycket trevlig, professionell och tillmötesgående genom hela processen. Han hjälpte även till att ta fram underlag och svara på frågor mer än ett år efter överlåtelsen vilket var mycket uppskattat. Jag kan varmt rekommendera Adam till alla som behöver en bra mäklare. Läs mer
  • Ari K skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Köpt, lägenhet i Solna.
    Bra, lugnt, sakligt, förtroende ingivande bemötande.

En av de förväntningar jag har av en mäklare är man ska kunna lita på dem ex ska kunna stå för det pris som sätts i annonsen men det verkar ej vara så i Stockholm. De rekommenderar säkert säljaren vad objektet ska sättas ut för och sedan hör man: "säljaren förväntar sig mycket mer", man undrar vad de sagt till säljaren.

Adam kändes seriös från början och verkar ej lova mer än vad han kan hålla, verkar kunna marknaden bra. Läs mer
  • Annie B skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Vi är mycket nöjda med Adam Bäckström och kan varmt rekommendera honom. Han är mycket kunnig inom sitt område, svarar alltid adekvat och har ett trevligt bemötande. Tyvärr var inte marknaden riktigt som vi hade hoppats på i höstas när vi sålde vår bostad, men vi upplevde ändå att Adam la sin fulla kraft på att vi skulle få ett bud som vi var nöjda med. Läs mer
  • Pontus O skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Sålde BRF lgh Solna 4rum. Adam Bäckström är proffesionell, tydlig och seriös. Har haft kontakt med Adam som både köpare och säljare totalt 3ggr senaste 10 åren. Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Susanne G skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Sålt en liten 2:a i Solna. Han är kunnig och har ett mycket bra bemötande, svarar alltid på frågor snabbt. Läs mer
  • Shahrzad B skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Han är en professionell mäklar, som följer upp och kontaktar.
    Får kunden att känna sig trygg och gör sitt yttersta!
    Kan rekommendera honom varmt!
    Tack för den bästa mäklar upplevelsen hittills. Läs mer
  • André M skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Sålde en bostadsrätt i Solna/ Råsunda med Adam och skulle välja honom igen.
    Adam är ärlig, dedikerad och väldigt målfokuserad. Läs mer
  • Julia P skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Väldigt professionell och kunnig samtidigt som hon gav ett mycket trevligt bemötande och förtroende. Läs mer
  • Caroline M skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Professionell men samtidigt personlig och engagerad! Både när vi köpte och sålde med henne Läs mer
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Lisa är en mycket kompetent och trevlig mäklare och vi rekommenderar henne därför starkt till andra som går i säljtankar. Vi fick snabbt ett bra och professionellt intryck av henne via vår första kontakt på mail. Genom hela processen har hon varit lyhörd, tydlig och mycket lätttillgänglig via mail och telefon. Lägenheten såldes snabbt och till ett pris som slog försäljningsrekord i föreningen!
    Vi kunde inte vara nöjdare med vårt val av mäklare! Läs mer
  • Katrina D skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Lisa är Supertrevlig och tillmötesgående.
    Kunde dock ha bistått med bättre hjälp och vägledning gällande tekniska saker i lägenheten efter bostadsköpet för oss köpare. Läs mer
    2018-02-09 Lisa B svarar Katrina D
    Hej Katrina,
    Tack för en trevlig affär, hoppas verkligen att ni kommer trivas.
    Tråkigt att höra att ni upplevt problem med tekniska saker i lägenheten. Hör gärna av er om det är något jag kan hjälpa er med.
    Allt gott / Lisa
  • Gustav F skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Lisa Bertilsson var utsedd mäklare på lägenheten jag köpte i slutet av 2017. Förstagångsköpare som jag var så blev det en del frågor men Lisa hjälpte till på ett mycket professionellt sätt. Jag kan varmt rekommendera denna mäklare, speciellt om du kikar på att köpa eller sälja i Solna. Läs mer
  • Ulf R skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Han är trevlig o seriös, samt tar sitt uppdrag på allvar Läs mer
  • Thomas S skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Trevligt och proffsigt bemötande! Kan rekommenderas. Läs mer
  • Robert R skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Vill varna känsliga läsare för skryt!

Redan ifrån det första mötet så kände både jag och min sambo en enorm trygghet och ett stort engagemang av Adam som ingen av de tidigare mäklarna vi träffat kunde matcha.

Adam har ett strategiskt tänk och man märker att han har lång erfarenheten inom branschen.
    Trots den svajiga marknaden och vår oro så har Adam överlevererat på ALLA plan, han har ständigt återkopplat vid eventuella frågor och funderingar, varit otroligt tillmötesgående och ödmjukt hanterat både oss och eventuella köpare.

Vi vill ge honom all ROS vi kan så med andra ord...vill ni ha en mäklare som alltid levererar sitt allra bästa och samtidigt behåller sin ödmjukhet i vått och torrt så finns det ingen tvekan om att Adam Bäckström är den bästa att välja.

/Robert och Sofia Läs mer
  • Homan V skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas är kunnig, hjälpsam och trevlig. Läs mer
  • Roland K skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Grymt bra service och stöd! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Göran T skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    är en lätt persson att prata med service ut i fingerspetsarna helt ok Läs mer
  • Isidora M skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Proffsig, kunnig, lyhörd och trevlig! Läs mer
  • Eva S skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Han är superbra och vi har ett bra samarbete. Vi har anlitat honom vid 2 försäljningar...han är nr 1 om vi anlitar mäklare Läs mer
  • Daniel A skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Väldigt bra mäklare från första kontakt till sista Läs mer
  • Patrik A skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Jag är mycket nöjd med hur samarbetet med Adam fungerat. Han har varit rak i sin kommunikation, hållit vad han utlovat och agerat professionellt, flexibelt och hjälpsamt. Läs mer
  • Karin J skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Vi fick ett mycket bra bemötande och Adam var engagerad, hjälpsam, tillgänglig och proffsig. Läs mer
  • Sofia E skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Som köpare var Lisa rak och tydlig person med mycket värme. Som förstagångsköpare såg hon till att jag fick all information kring processen och kände stor trygghet vid köp av min första bostad! Läs mer
  • Kawa W
    Kawa W skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    En underbar mäklare och människa!
    Vi köpte vår lägenhet via Lisa och hon var alltid tillgänglig för alla sorters frågor som dyker upp vid en sådan stor affär.
    Proffesionell och väldigt ödmjuk i sin personlighet.
    Kawa Läs mer
  • Carolina E skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Trevlig, kunnig och gav ett professionellt intryck! Hjälpte oss att hitta vår drömlägenhet. Läs mer
  • Sofia E skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Vi anlitade Lisa för försäljning av vår lägenhet. Hon var mycket trevlig och upplevdes som kompetent och kunnig. Vi kan absolut rekommendera Lisa. Läs mer
  • Julia W skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
  • Fanny W skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Vi var väldigt nöjda med Filip och han levde mer än väl upp till de förväntningar vi hade på honom som mäklare. Läs mer
  • Pehr S skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Jag valde att anlita Filip när jag skulle sälja min 2:a i gamla Huvudsta för att jag upplevde honom som seriös och erfaren med en realistisk bild av marknaden. Jag blev inte besviken. Filip hjälpte mig på ett utmärkt sätt, och med en kombination av lite humor och känsla för vad som skall prioriteras såldes lägenheten som planerat. Priset jag fick ut är jag mycket nöjd med.

Jag skulle inte tveka att anlita Filip igen för en liknande affär. Läs mer
  • Christian L skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Kan inte bli bättre!!! Mkt bra från första mötet då Filip störtade upp fast han satt och åt lunch( ingen annan lyfte på baken) och hälsade mig välkomnen och undrade vad han kunde hjälpa till med. Han fick naturligtvis säljuppdraget! Fantastisk uppföljning under hela försäljningen med ideliga återkopplingar om vad som var på gång.
    Filip var också extremt bra på att följa upp kunderna och var väldigt aktiv vid budgivningsprocessen så att alla budgivarna blev lite triggade vilket gjorde att buden steg dramatiskt. Nytt rekord!?
    Dessutom var han mkt trevlig mot oss som uppdragsgivare och alla ev kunder. Han spririten och den sanna säljdriven. En vinnare!!
    Vi är så nöjda och rekommenderar varm Filip till alla som vill sälja eller köpa objekt i framtiden Läs mer
  • Linda S skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam är en fantastisk mäklare som hela tiden är positiv och inger ett stort förtroende. Jag rekommenderar verkligen Adam till alla som planerar att sälja sin lägenhet! Läs mer
  • Evagelia K skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Han är grym! Inga konstigheter. Vi köpte och sålde från Adam, båda gick suveränt. Läs mer
  • Carl-magnus E skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas gjorde ett bra jobb som mäklare och var tydlig i all vår komunikation.
    Den ända förbättringspotentiall vi har sett hos Andreas är att det kunde vara bra frö Andreas att byta bild. Hans nuvarande profilbild är något överredigerad. Läs mer
  • Maria Victoria R skrev om Yolanda Fransson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Jag kontaktade de tre fösta mäklare som ringde mig.

Jag skrev kontrakt med henne därför att hon var kunnig, professionellt.

Det stämde precis med min första impression. Läs mer
  • Maria S skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas Wahlgren är en mäklare som jag verkligen kan rekommendera. Trevlig, lyssnande hjälpsam, noggrann, empatisk,
    närvarande, nåbar och mycket engagerad.
    Maria. Läs mer
  • David T skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Mycket nöjd. Återkopplar snabbt på frågor och är alltid tillgänglig. Förtroendeingivande och trevlig. Läs mer
  • Erik N skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam överträffade alla våra förväntningar. Både proffsig, trevlig och superkunning! Vi kan verkligen rekommendera Adam Bäckström. Läs mer
  • Joakim H skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Bra och hjälpsam. Levede upp till mina förväntningar Läs mer
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Linus von Hofsten en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Proffsig med god kännedom i gamla råsunda Läs mer
  • Janna H skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Är nöjd med Adam i helhet. Hur han rodde affären i hamn utifrån den svala marknaden som rådde under min försäljning. Det blev dock några planeringsmissar vilken egentligen inte störde mig men det blev lite fram och tillbaka med tillträdesdagen. I övrigt flöt allt på bra och jag skulle gärna välja Adam igen. Läs mer
  • Rebecca N skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Stort engagemang och driv! Kunnig, trevlig och lugn. Läs mer
  • Hans H skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas var mycket kunnig om bostadsmarknaden i området och var väl påläst. Han hade också ett bra kontaktnät och skapade stort förstroende för processen. Vi fick mycket hjälp och tips, och allt skedde mycket professionellt och praktiskt Läs mer
  • Carlos J skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    väldigt trevlig, korrekt och kunnig! rekommenderas! Läs mer
  • Jesper L skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Köpte av Andreas. Fick en överlag bra bild av honom och tycker att alla delar i köpprocessen sköttes utmärkt. Läs mer
  • Jill P skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam har varit engagerad och tillgänglig. Han har känts trygg och kunnig, och kommit med råd där det behövts. Läs mer
  • Jan E skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas skötte sitt uppdrag på bästa sätt, han kontaktade kunder hos mäklarkollega, så att det blev extravisning, vilket gjorde att vår lägenhet blev såld. Priset var vi väldigt nöjda med på vår sålda lägenhet. Läs mer

Råsundavägen 121, 169 50 Solna