Alla kategorier Mäklare Stockholms län Solna Svenska Mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Solna

Svenska Mäklarhuset Solna

Råsundavägen 121, 169 50 Solna — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Solna!

Vi har verkat lokalt här sedan 1996, och vare sig du ska köpa eller sälja här i området ska vi se till att din bostadsaffär blir lyckad. Vi mäklare här på kontoret tycker att vi har världens roligaste jobb och strävar alltid efter att slå prisrekord och att du som kund ska bli så nöjd som möjligt.

Boka ett möte med någon av oss så bjuder vi på en kostnadsfri värdering. Vi har mångårig erfarenhet och kan guida dig genom både lägenheter, villor och andra bostäder. Kontakta oss så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 386 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Solna

• Fanny W
    Fanny W skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Vi var väldigt nöjda med Filip och han levde mer än väl upp till de förväntningar vi hade på honom som mäklare.
  • Pehr S
    Pehr S skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Jag valde att anlita Filip när jag skulle sälja min 2:a i gamla Huvudsta för att jag upplevde honom som seriös och erfaren med en realistisk bild av marknaden. Jag blev inte besviken. Filip hjälpte mig på ett utmärkt sätt, och med en kombination av lite humor och känsla för vad som skall prioriteras såldes lägenheten som planerat. Priset jag fick ut är jag mycket nöjd med.

Jag skulle inte tveka att anlita Filip igen för en liknande affär.
  • Christian L
    Christian L skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Kan inte bli bättre!!! Mkt bra från första mötet då Filip störtade upp fast han satt och åt lunch( ingen annan lyfte på baken) och hälsade mig välkomnen och undrade vad han kunde hjälpa till med. Han fick naturligtvis säljuppdraget! Fantastisk uppföljning under hela försäljningen med ideliga återkopplingar om vad som var på gång.
    Filip var också extremt bra på att följa upp kunderna och var väldigt aktiv vid budgivningsprocessen så att alla budgivarna blev lite triggade vilket gjorde att buden steg dramatiskt. Nytt rekord!?
    Dessutom var han mkt trevlig mot oss som uppdragsgivare och alla ev kunder. Han spririten och den sanna säljdriven. En vinnare!!
    Vi är så nöjda och rekommenderar varm Filip till alla som vill sälja eller köpa objekt i framtiden
  • Linda S
    Linda S skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam är en fantastisk mäklare som hela tiden är positiv och inger ett stort förtroende. Jag rekommenderar verkligen Adam till alla som planerar att sälja sin lägenhet!
  • Evagelia K
    Evagelia K skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Han är grym! Inga konstigheter. Vi köpte och sålde från Adam, båda gick suveränt.
  • Carl-magnus E
    Carl-magnus E skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas gjorde ett bra jobb som mäklare och var tydlig i all vår komunikation.
    Den ända förbättringspotentiall vi har sett hos Andreas är att det kunde vara bra frö Andreas att byta bild. Hans nuvarande profilbild är något överredigerad.
  • Maria S
    Maria S skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas Wahlgren är en mäklare som jag verkligen kan rekommendera. Trevlig, lyssnande hjälpsam, noggrann, empatisk,
    närvarande, nåbar och mycket engagerad.
    Maria.
  • David T
    David T skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Mycket nöjd. Återkopplar snabbt på frågor och är alltid tillgänglig. Förtroendeingivande och trevlig.
  • Erik N
    Erik N skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam överträffade alla våra förväntningar. Både proffsig, trevlig och superkunning! Vi kan verkligen rekommendera Adam Bäckström.
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Bra och hjälpsam. Levede upp till mina förväntningar
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Linus von Hofsten en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Proffsig med god kännedom i gamla råsunda
  • Janna H
    Janna H skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Är nöjd med Adam i helhet. Hur han rodde affären i hamn utifrån den svala marknaden som rådde under min försäljning. Det blev dock några planeringsmissar vilken egentligen inte störde mig men det blev lite fram och tillbaka med tillträdesdagen. I övrigt flöt allt på bra och jag skulle gärna välja Adam igen.
  • Rebecca N
    Rebecca N skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Stort engagemang och driv! Kunnig, trevlig och lugn.
  • Hans H
    Hans H skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas var mycket kunnig om bostadsmarknaden i området och var väl påläst. Han hade också ett bra kontaktnät och skapade stort förstroende för processen. Vi fick mycket hjälp och tips, och allt skedde mycket professionellt och praktiskt
  • Carlos J
    Carlos J skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    väldigt trevlig, korrekt och kunnig! rekommenderas!
  • Jesper L
    Jesper L skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Köpte av Andreas. Fick en överlag bra bild av honom och tycker att alla delar i köpprocessen sköttes utmärkt.
  • Jill P
    Jill P skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam har varit engagerad och tillgänglig. Han har känts trygg och kunnig, och kommit med råd där det behövts.
  • Jan E
    Jan E skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas skötte sitt uppdrag på bästa sätt, han kontaktade kunder hos mäklarkollega, så att det blev extravisning, vilket gjorde att vår lägenhet blev såld. Priset var vi väldigt nöjda med på vår sålda lägenhet.
  • Gustav B
    Gustav B skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Superduktig och mycket kunnig mäklare i Solna. Rekommenderas varmt!
  • Hans B
    Hans B skrev om Linus von Hofsten en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Bra och proffsigt bemötande samt genomförande av affären
  • Kristoffer Å
    Kristoffer Å skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas skötte min lägenhetsförsäljning exemplariskt! Pålitlig och tålmodig i en seg marknad gjorde att jag slutligen fick mitt drömbud.
  • Björn L
    Björn L skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Trevlig och energisk. Aningens rörig.
    Fick inte en känsla av någon jätte bra personlig kontakt.
  • Peter S
    Peter S skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas har varit väldigt kunnig om den lokala markanden, han har dessutom varit väldigt informativ i alla skeden under försäljningen
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Linus von Hofsten en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Vi har använt oss av Linus förut och har alltid varit nöjda. Nästa gång vi säljer är valet enkelt!
  • Mia N
    Mia N skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam var mäklare för den lägenhet jag köpte våren 2017.

Jag fick ett väldigt bra intryck av honom - otroligt vänligt och proffsigt bemötande. Hade alltid svar på alla mina frågor och var snabb i att återkomma via mail och telefon.
    Han var noggrann med att förklara alla avtal/dokument i processen så jag kände mig trygg genom hela affären.

Nästa gång jag säljer min lägenhet är det honom jag vänder mig till!
  • Nina H
    Nina H skrev om Linus von Hofsten en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Trevlig
    Uppriktig
    Tydlig
    Tillgänglig
    Tillför möjligheter att förändra yta
  • Marcela S
    Marcela S skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam Bäckström är sympatisk, skicklig och cool! Vi kan verkligen rekommendera honom som mäklare.
  • Karin Margareta Nadine R
    Karin Margareta Nadine R skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    En ung och oerfaren kille, men väldigt ambitisös och vänlig. Tyvärr begicks det några tabbar under resans gång. Det rörde sig om pantbrev och lagfart.
    Vet inte om det egentligen var hans bord - men jag hade ingen annan till hjälp.
  • Hiyab S
    Hiyab S skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Sjukt bra service! Alltid tillgänglig och det uppskattas! Kommer defenitivt anlita Adam när jag skall sälja lägenheten.
  • Nima R
    Nima R skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Proffsig, engagerad och kunnig! Varmaste rekommendationerna!
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Det kändes mycket tryggt under hela försäljningsprocessen att ha Adam som mäklare. Vid första kontakten gav han ett mycket seriöst och professionellt intryck och kom med bra tips och råd inför försäljningen. Adam gav hela tiden löpande återkoppling och var alltid tillgänglig under hela processen vilket kändes betryggande. Jag fick stort förtroende för Adam och kommer definitivt att anlita honom igen vid kommande försäljningar.
  • Johan H
    Johan H skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Som en fantastisk mäklare!

Lyhörd
    Ej för säljig
    Står på både säljares och köparens sida
    Glad
    Nåbar
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Engagerad, kunnig och tålmodig. Mycket professionell och en förmåga att förutspå vad som skulle hända i t ex budgivningsorocessen. Jag kan varmt rekommendera Filip Smedlund som fadtighetsmäklare.
  • Ilyas A
    Ilyas A skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    God service minded mäklare som tänker på köparens bästa. Fem tummar rakt uppåt!
  • Erik A
    Erik A skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Jag är nöjd. Filip gjorde vad han kunde även om jag fick betydligt mindre för lägenheten än vad jag tänkt mig.
  • Brf R
    Brf R skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Mycket välbemötande av mäklaren. På begäran längre visningstid vilket inte var något problem. Service mindes. Allt fungerade mycket bra. Anlitar mäklaren gärna igen!
  • Emily S
    Emily S skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas är en genuint glad mäklare som verkligen bryr sig om sina kunder och är villig att göra det lilla extra. Han är duktig på att handskas med olika situationer och personer och få dem att känna sig trygga och nöjda under hela processens gång. Jag kan varmt rekommendera Andreas som mäklare.
  • Filip P
    Filip P skrev om Lisa Bertilsson en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Prickfritt bemötande. Otroligt proffsig.
  • Manikandan M
    Manikandan M skrev om Charlotta Boding en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Charlotta was very helpful in finalizing all the formalities required for a smooth purchase of the apartment. She was very prompt in providing me the clarification after communicating with the seller.
  • Anne-marie M
    Anne-marie M skrev om Filip Smedlund en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Väldigt aktiv och engagerad person på flera plan. Hans intresse inom det han gör dagligdags märks. Snabb och finurlig och glad och positiv i det han tar för sig.
  • Ulrica L
    Ulrica L skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam var tydlig med information, tjänstvillig, flexibel och mycket tillmötesgående. Han svarade snabbt på sms och mejl, vilket var mycket värt. Smidiga, lugna och trevliga möten när vi träffades och skrev. Mycket troligt att jag väljer Adam om jag någon gång säljer den lägenhet jag nu köpt.
  • Karin A
    Karin A skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Bemötandet var fantastiskt bra, Andreas var väldigt trevlig och serviceinriktad. Betyget dras ner av att det fanns felaktiga uppgifter i prospektet och att jag fick felaktig information angående lägenheten muntligen av Andreas. Det var inga direkt avgörande uppgifter för mitt köp, men ändå..
  • Susanne W
    Susanne W skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam gav alltid 100 procent, var alltid tillgänglig, svarade på frågor och gav servis. Dessutom väldigt trevlig och sålde som en kung! Jag var nöjd med allt och skulle gärna anlita Adam igen.
  • Stella a
    Stella a skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam är en jätte bra mäklare. Han är kunnig, lyhörd, svarar snabbt på mails och sms och har en regelbunden återkoppling under processen.
    Rekommenderas varmt!

/Stella
  • Peter H
    Peter H skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam håller vad han lovar och är mycket pålitlig. Finns inget att anmärka på.
  • Fanny B
    Fanny B skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Andreas var väldigt trevlig och tydlig i processen när jag köpte min lägenhet.
  • Frida M
    Frida M skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    När vi letade efter lägenhet för fyra år sedan träffade vi Adam vid många visningar. Då bestämde vi oss för att han en gång i framtiden skulle få sälja vår lägenhet. Han ingav högt förtroende, var ärlig och påläst och alla lägenheter, område och föreningar. Varklen jag eller min pojkvän gillar den stereotypa mäklaren, men Adam föll oss båda i smaken.

3,5 år senare var det dags för oss att sälja. Vi kontaktade Adam och är jättenöjda med vårt val! Han gav realistiska förväntningar på försäljningen, medans andra mäklare sa skyhöga belopp som inte instämde med verkligheten. Han uppmanade oss dessutom att vara ärliga mot köparen om eventuella fel och brister i lägenheten, vilket får mig som framtida köpare av Adams lägenheter att känna högt förtroende. Han var också lätt att kontakta, och höll oss alltid uppdaterade gällande bud och status.
    Nästa gång vi säljer kommer vi anlita Adam igen, och vi kan starkt rekommendera honom!
  • Per W
    Per W skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Adam ställde upp på ett exemplariskt sätt, precis på det sätt som vi önskade och hoppades. Inga konstigheter och total transperans från början till slut.
  • Eva J
    Eva J skrev om Andreas Wahlgren en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Han kom med ett radikalt och bra förslag redan vid första mötet. Det passade mig alldeles utmärkt. De andra mäklarna jag hade kontakt med kom inte med förslaget att kontakta redan intresserade i kundstocken för att efterfråga eventuellt intresse av min lägenhet, utan annonsering och budgivning, till det pris som jag ville ha.
    2017-05-18 Andreas W svarar Eva J
    Hej Eva, tack för din kommentar. Det glädjer mig enormt att du är nöjd med processen. Alltid roligt att gå utanför den normala processen och skräddarsy något passande. Hoppas du får en härlig sommar!

Med vänlig hälsning,
    Andreas
    Eva J gillar detta
  • Emil B
    Emil B skrev om Adam Bäckström en del av Svenska Mäklarhuset Solna
    Vill du ha bra betalt för din lya så välj Adam! Finns ingen anledning att jämföra med någon annan mäklare, Adam är kung!

Råsundavägen 121, 169 50 Solna