Alla kategorier Mäklare Skåne Malmö Våningen & Villan Våningen & Villan Malmö City

Våningen & Villan Malmö City

Studentgatan 2, 211 38 Malmö — Visa karta

Letar du bostad eller ska sälja en i Malmö City? Vi på Våningen & Villan är specialiserade mäklare på centrala boenden i Malmö och arbetar utifrån ett unikt koncept som skräddarsyr din bostadsaffär efter de önskemål du har.

Hos oss är det alltid fokus på mervärden. Du får alltid två extra tjänster att välja bland som flyttstädning eller homestyling. Allt för att affären ska gå så smidigt som möjligt till, utan bekymmer på vägen. Kontakta oss så berättar vi mer om vilka områden som har det du söker eller bjuder på en kostnadsfri värdering. Välkommen!

Läs vad 564 kunder tycker om Våningen & Villan Malmö City

• 2019-09-05

Lazar M skrev om Sofi Fridolf en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpte en lägenhet där Sofi hjälpte till med köpet.
    Mycket hjälpsam och trevlig mäklare som såg till att alla parter blev nöjda. Läs mer
    Sofi F gillar detta
  • 2019-08-30

Hampus C skrev om Sofi Fridolf en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpte en lägenhet i Västra hamnen i malmö. Vi blev väll bemöta av Sofia, hon hade svar på alla frågor vi hade och var mycket trevlig. Sofia var även väldigt hjälpsam och tydlig vid kontraktsskrivningen, mycket bra upplevelse! Läs mer
    2019-09-04 Sofi F svarar Hampus C
    Stort tack för omdömet Hampus, det betyder mycket!
  • 2019-08-28

Felicia N skrev om Sofi Fridolf en del av Våningen & Villan Malmö City
    Supertrevlig tjej som var påläst om lägenheten! Enkel att få kontakt med samt väldigt pålitlig och hjälpsam! Läs mer
    2019-08-28 Sofi F svarar Felicia N
    Tusen tack för fina ord Felicia och grattis till ert fina köp!
  • 2019-08-16

Marcus K skrev om Sofi Fridolf en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vänlig och förtroendeingivande. Rekommenderas! Läs mer
    2019-08-16 Sofi F svarar Marcus K
    Tack snälla Marcus! Det värmer :-)
  • Wilhelm G

2019-08-12

Wilhelm G skrev om Sofi Fridolf en del av Våningen & Villan Malmö City
    Helt makalöst bra! Jag sålde min 2:a vid fågelbacken i Malmö med Sofi från våningen och villan på mindre än 24 timmar från första visning.

Kortfattat så kan Sofi beskrivas som en mäklare med superb service, proffsig, vaket och otroligt trevligt bemötande . Rekommenderar Sofi starkt till alla som vill ha en mäklaren so ger allt för att få bostaden såld till bästa möjliga pris och göra en mycket snygg affär för alla parter inblandade.

Sofi var verkligen med hela vägen både som drivkraft i försäljningen med goda råd och kontinuerligt med uppföljning om vart i processen vi befann oss och vad nästa steg var.

Lägenheten blev såld inom 24 timmar efter första visning i stort sett vilket jag tyckte var utomordentligt. Hon gjorde verkligen allt för att så många som möjligt kände till objektet och att intresset och förväntningarna möttes hos alla de som kollade vilket resulterade i en bra budgivning.

Kommer köpa min nästa bostad via Sofi och med stor sannolikhet sälja min nästa med henne också, om hon har tid, känns som att denna stjärna kommer ha mycket att göra i framtiden!

//Wilhelm Läs mer
    2019-08-16 Sofi F svarar Wilhelm G
    Wow! Vilka ord, det glädjer mig att du är nöjd! Ses i framtiden :D
  • 2019-08-11

Alexander B skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Proffsig, snabb och flexibel. Var precis vad jag behövde och sålde till över förväntat. Läs mer
  • 2019-08-06

Magnus S skrev om Sofi Fridolf en del av Våningen & Villan Malmö City
    Jeg og min samboer solgte vår fine 4roms leilighet på Värnhem.
    Vi var veldig fornøyd med Sofie som gav et varmt, imøtekommende, men også seriøst inntrykk allerede fra første møtet og til leiligheten ble solgt. Veldig fin kontakt i visningsperioden også og vi følte hun gav det lille ekstra. Kan anbefales på det varmeste! Läs mer
    2019-08-12 Sofi F svarar Magnus S
    Tusen tack Magnus! Det glädjer mig att ni är nöjda!
  • 2019-08-05

Rikard F skrev om Sofi Fridolf en del av Våningen & Villan Malmö City
    Väldigt trevligt bemötande under visning och hjälpsam. Detta ledde vi till att vi använder Sofi till vår försäljning. Läs mer
    2019-08-12 Sofi F svarar Rikard F
    Himla roligt och tack för förtroendet!
  • 2019-07-29

Henrik A skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålde en 3a i Bunkeflostrand utan annonsering

Kunde inte blivit bättre bemött av Douglas, ung men ett så fantastiskt bra sätt mot både spekulanter och mig som säljare
    Alltid på hugget, men med stor portion ödmjukhet

Kommer lätt välja Douglas fler gånger i framtiden Läs mer
    2019-07-29 Douglas Bergh svarar Henrik A
    Tusen tack för dem fina orden Henrik!
  • 2019-07-05

Hadeel A skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Hög proffessionalitet. Höll oss uppdaterade. Överträffade våra förväntningar. Otroligt glad att just Douglas förmedlade bostaden. Läs mer
    2019-07-05 Douglas Bergh svarar Hadeel A
    Tack Hadeel för väldigt fina ord!
    Hadeel H gillar detta
  • 2019-07-02

Natalie O skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köp av bostadsrätt. Fick ett mycket bra bemötande och jättebra kommunikation under hela vägen. Läs mer
    2019-07-05 Douglas Bergh svarar Natalie O
    Glädjer mig att allt känts bra! Tack för fin rekommendation!
  • 2019-06-13

Patrik L skrev om Sofi Fridolf en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt renoverings objekt.

Sofi har en bra inställning mot alla spekulanter som var på visning och kunde svara på de frågor som ställdes.
    Sofi har visat stort intresse för mig som köpare att jag är med på noterna och uppdaterat mig vad som händer dagligen.

Har faktisk inget negativt att skriva om Mäklaren, tycker det summerar min upplevelse rätt bra! Läs mer
    2019-06-13 Sofi F svarar Patrik L
    Tack snälla Patrik! Det glädjer mig att höra!
  • 2019-06-06

Paulina A skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi har sålt vår lägenhet med Niclas! Vi är mycket nöjda med bemötande och resultat. Läs mer
  • 2019-05-27

Anna N skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Douglas är lugn, metodisk och förtroendeingivande, både gentemot mig som säljare, och intressenterna. Detta leder till en trygg affär, med fantastiskt försäljningspris. Jag kan väl rekommendera Douglas! Läs mer
  • 2019-05-26

Johanna L skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi har köpt en bostadsrätt på Davidshall i Malmö. Vi var intresserade av en förhandsvisning och detta ordnade Douglas på ett smidigt sätt.
    Kommunikationen mellan oss, Douglas och säljare fungerade väldigt bra och allt kändes väldigt smidigt och noggrant.
    Douglas är en väldigt trevlig och jordnära person! Läs mer
  • 2019-05-22

Anna G skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Försäljning bostadsrätt.
    Bra bemötande. Bra stöd i mina förberedelser och val av erbjudande.
    Lite dåligt förberedd kring detaljer vid kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2019-05-22

Jeffrey H skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Professionell och kunnig. Skötte försäljningen av min bostadsrätt snabbt och till rätt pris. Läs mer
    Niclas H gillar detta
  • 2019-05-20

Joakim B skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Niclas fick i uppdrag att sälja vår lägenhet och trots att det tog nästan nio månader gav han aldrig upp. Vi upplevde honom som kompetent, kommunikativ och avslappnat professionell. Kan varmt rekommendera Niclas som mäklare. Läs mer
    Niclas H gillar detta
  • 2019-05-10

Kjell Sture Vilhelm M skrev om Claudia Hamington en del av Våningen & Villan Malmö City
    Claudia har sålt vår lgh i centrala Malmö, och maken till driv och proffesionalism har vi inte upplevt tidigare. Grattis till alla er därute som i framtiden kan ge Claudia uppdrag.
    Claudia du är suverän och bäst🙏 Läs mer
  • 2019-05-08

Sandra B skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi är super nöjda! Vi köpte en marklägenhet i Bunkeflo , vi behövde en lägenhet snabbt då vi skulle flytta från Ljungby till Malmö, allt gick snabbt och smidigt! Allt blev klart på bara 2 dagar och det var de vi hade på oss! Vi rekommenderar helt klart Douglas. Läs mer
    2019-05-08 Douglas Bergh svarar Sandra B
    Tack Sandra, det var mitt nöje att hjälpa er!
  • Krenare K

2019-05-06

Krenare K skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi träffade Douglas som köpare av vår bostad, redan då visade han enorm professionalitet genom att vara noggrann, effektiv och tillgänglig. Detta gjorde att det var självklart för oss att vi ville att han skulle vara den som sålde vår bostad. En ”hands on” kille som brinner för sitt yrke och jobbar målinriktat med kunden i fokus! Hela processen har känts trygg och effektiv! Slutade med rekordpris i området! Rekommenderar starkt! Läs mer
    2019-05-08 Douglas Bergh svarar Krenare K
    Tack Krenare, så fint skrivet. Det var helt mitt nöje att få hjälpa er!
  • 2019-05-05

Mattias S skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi upplevde Douglas som synnerligen sympatisk, glad och positiv och med märkbar fingertoppskänsla för kunder. Han var lättillgänglig och återkom snabbt när han var upptagen. Det var en stor glädje att ha med honom att göra. Vi sålde en bostadsrättstvåa och den såldes fort. Läs mer
    2019-05-08 Douglas Bergh svarar Mattias S
    Tack Mattias för de fina orden, det var ren glädje att få hjälpa dig!
  • 2019-04-03

Katarina S skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålde en 2a i Slottstaden i Malmö Q1 2019

Michaela har full koll på läget och är dessutom väldigt förstående och trevlig i kontakten. Jag upplevde att hon skötte vår kontakt men även kontakten mot köparen på ett superbra sätt. Jag skulle rekommendera Michaela eftersom hon överträffade alla min höga förväntningar! Läs mer
  • 2019-04-03

Hanna P skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    - smidigt köp men missade viktiga detaljer som att det är tillsynsplikt innan medlemsskap i föreningen Läs mer
  • 2019-03-26

Anne Therése F skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi sålde vår villa i västra Malmö och anlitade Michaela Thulin som mäklare. Vi är mycket nöjda med hela bostadsaffären, allting sköttes exemplariskt. Hon är ett proffs ut i fingerspetsarna och är en oerhört kompetent fastighetsmäklare som vi varmt rekommenderar. Dessutom är hon alltid positiv och trevlig! Läs mer
  • 2019-03-22

Jonas K skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Proffessionellt bemötande och snabb återkoppling i alla steg. Hanterade hela processen på ett väldigt bra sätt. Läs mer

Ulrika L skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt och sålt lägenhet.
    Michaela har skött sig utmärkt och professionellt och varit väldigt behjälplig på alla sätt. Läs mer

Anna N skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt och sålt bostadsrätt via Michaela. Vänligt, professionellt bemötande, alltid med ett leende. Snabb att svara på frågor, löser allt med en ’inga problem’ känsla. Vi är jättenöjda köpare och säljare. Läs mer

Josefin D skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Michaela har varit en trygg mäklare hela vägen. Fördelen med Michaela är att hon är realistisk till marknaden och ger bra återkoppling på vad som behövs göras för att optimera försäljningen samtidigt som hon inte bara säger det man vill höra. Hela processen med Michaela är högst professionell! Läs mer

Pal F skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålde en 2a vid drottningtorget med Michaela,

Genom processen var hon nogrann, tillmötesgående och förstående.

Marknaden i sig själv var lite motig, men Michaela gick in med 110% engagemang ändå (ibland undrar jag om hon sover under dygnet)

Vi nådde min punkt av nöjdhet och allt gick bra Läs mer

Arash H skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi har sålt vår lägenhet, en sekelskifts 4:a i Slottstaden. Magiskt bemötande på alla plan genom hela processen och Michaela levererade allt över förväntan. Hon höll med andra ord vad hon lovade och lite till! Läs mer
  • 2019-03-11

Sarma J skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Michaela helped me to buy and sell the apartment, in 2014 and in 2018. I met her during purchasing the apartment. Michaela was very professional, creative, and has a pragmatic approach. She is a very nice person to work with, and has a great sense of humor. If I will have any apartment deal, I definitely will contact her! Läs mer
  • 2019-03-03

Mickael L skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt en trea i slottsstaden i Malmö. Professionellt och vänligt Läs mer
  • 2019-03-03

Adam E skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Douglas har under hela processen varit närvarande, informativ och proffsig. En väldigt duktig mäklare helt enkelt. Läs mer
  • 2019-03-02

Staffan M skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålt en bostadsrätt i centrala Malmö.
    Mycket korrekt och trevligt o ansvarstagande bemött.

Gjorde min försäljning mycket enkel och bekväm o förtroendeingivande Läs mer
  • 2019-03-01

Sebastian P skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Douglas har hjälpt mig att sälja min botad till över mina förväntningar. Redan från första mötet kände jag att det skulle bli roligt och lätt att sälja med hjälp av honom. Det stämde också! Snabb med att svara, höll mig uppdaterad och agerade proffsigt under hela processen och visade stort engagemang och lyhördhet.

Hans känsla och bedömningar har varit helt korrekta och därför lyckades han överträffa mina förväntningar.

Jag kan absolut rekommendera Douglas och får önska lycka till i framtiden! Nästa gång det blir dags att sälja för mig så kommer jag definitivt höra av mig till våningen & Villan samt Douglas Läs mer
  • 2019-03-01

Izabela C skrev om Douglas Bergh en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt!
    Mkt professionell, välkomnande, glad och trevlig.
    Mkt bra bemötande.
    Absolut en mäklare att rekommendera Läs mer

Erik Å skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Mycket professionell och duktig mäklare som väl förstod båda parters förväntningar och behov. Läs mer
  • 2019-02-25

Amalia Chilelli de M skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålde två lgh via er. Jag blev mycket bra bemött av mäklaren.
    Allt var ok. Läs mer

Dan K skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Trevlig men okunnig och felräkning på likvidavräkningen Läs mer
  • Nesrin A

2019-02-24

Nesrin A skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålde bostadsrätt där det efter kontrakt påskrivning med köparen dök upp problem i bostadsrättsföreningen. Niclas skötte allting ifrån början till slut väldigt proffesionellt. Saklig, kunnig, påläst och tänker på att informera kunden som har NOLL kunskaper om hur en försäljning går till. Punktlig och snabb med återkoppling. Skulle gärna anlita Niclas vid ev framtida bostadsaffärer. Läs mer
  • Sofia A

2019-02-23

Sofia A skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Engagerad, positiv och resultatruktad! Mycket nöjd! Läs mer

Nils A skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt lägenhet på Värnhemsgatan till student på Malmö universitet. Blev trevligt och proffsigt bemött.
    Köpet genomfördesunder en kort tidsrymd och allt du agerade bra. Läs mer

Mikael N skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt lägenhet, flera saker som i efterhand kändes som shit happens... Läs mer

Johanna P skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpte vår bostadsrätt via Niclas, fick tydliga och bra svar på våra frågor och proffsigt bemötande. Lyhörd och väldigt trevlig! Läs mer

Nermin B skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi sålde bostadsrätt. Vi blev bemötta på ett professionellt sätt av Nicklas. Han var trevlig, tillmötesgående, tillgänglig och hjälpsam. Han var snabb att svara på våra frågor och håll oss informerade under hela processen.
    Nicklas uppfyllde vår förväntningar och vi blev jätte nöjda med hans arbete och engagemang. Läs mer
  • Anna L

2019-02-22

Anna L skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Niclas var min mäklare vid både försäljning av min bostad i Trelleborg och vid köp av vår bostadsrätt i Malmö. Han är påläst, lyhörd och otroligt objektiv, då han ju som alla mäklare företräder både säljare och köpare. Han fick oss ändå att känna oss som att han ar på "vår sida". Sedan finns det alltid förbättringspotential varför högsta betyg inte ges. Vi var mycket nöjda med Niclas och skulle kunna tänka oss att anlita honom igen. Läs mer

Francesco E skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    We bought an apartment and it was super easy and funny. Niclas was super available and full of attentions. The only remark is mainly after the final steps. We may be we are looking for a follow up section may be also in the apartment directly just to check and see how the status is.
    On top of that the full experience was very good.
    We really appreciate the glass as gift. At that time was really needed and them increase our comfort for the first days in an empty apartment. Läs mer

Ragnar S skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi sålde vår br lägenhet i Malmö 2017 och fick ett väldigt gott och professionellt bemötande av Niclas. Som lekman inom området så dyker det upp många frågor och saker som behöver göras i samband med försäljningen och efterarbete med deklaration av försäljning etc. Upplevde att jag fick bra support av Niclas hela vägen som även samordnade andra aktiviteter på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • 2019-02-21

Osamah A skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Jag köpte Lgh 2017 . Jag var inte nöjd på honom for att rafter 4 dager budgivning när han ringde mig den var kli 6 eftermiddag han så till mig du fick den lgh men om andra personen ska sätta mer pengar vi ska försätt. jag var jätte oroligt den natten .Han inte stoppat den . När mäklaren säger du fick den Lgh den betyder stopp alla budgivning . Läs mer

Studentgatan 2, 211 38 Malmö