Våningen & Villan Malmö City

Studentgatan 2, 211 38 Malmö — Visa karta

Letar du bostad eller ska sälja en i Malmö City? Vi på Våningen & Villan är specialiserade mäklare på centrala boenden i Malmö och arbetar utifrån ett unikt koncept som skräddarsyr din bostadsaffär efter de önskemål du har.

Hos oss är det alltid fokus på mervärden. Du får alltid två extra tjänster att välja bland som flyttstädning eller homestyling. Allt för att affären ska gå så smidigt som möjligt till, utan bekymmer på vägen. Kontakta oss så berättar vi mer om vilka områden som har det du söker eller bjuder på en kostnadsfri värdering. Välkommen!

Läs vad 416 kunder tycker om Våningen & Villan Malmö City

• 2020-09-14

Nicole Louise G skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålde vårt fritidshus.
    Niclas är mycket trevlig och professionell. Det gick snabbt att ta bilder och lägga ut huset till försäljning. Trots ett mycket stort intresse och många potentiella köpare för Niclas att hantera så skötte han det super. Vi fick mycket mer betalt än vad vi trodde för vårt hus.
    Niclas var alltid kontaktbar och vi hade en god kontinuerlig dialog. Vi litade på Niclas omdöme till 100%. Läs mer
  • 2020-09-13

Rebecca J skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Har köpt en tvåa på Regementsgatan 25B, och blev mycket väl bemött och fick god service i form av tidigare visning och hjälp med en snabb affär. Läs mer
  • 2020-09-11

Birgitte J skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Utrolig professionel og hjælpsom mægler, der på tryg vis har ført mig gennem køb af bostadsrät. Läs mer
  • 2020-09-10

Erik A skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Jag och min partner har köpt en 3:a på 77kvm i Malmö. Redan från första mötet var Michaela väldigt tillmötesgående och flexibel med allt! Gav mycket och relevant information och dessutom vid alla möjliga tidpunkter om dygnet. Väldigt positivt överlag. Läs mer
  • 2020-09-04

Nada F skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi har sålt vår villa i oxie med hjälp av vår bästa mäklare Otilia som vi var mer än nöjda med. Hon är professionell och vet vad hon gör, visade stort intresse av försäljningen och allt vi ville uppfylldes verkligen av hennes arbete. Vi är mycket nöjda och hade valt Otilia som mäklare igen. Läs mer
  • 2020-08-27

Anna D skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Ren och skär magi! Michaela levererar i världsklass från första sekund. Hon balanserar sin erfarenhet med många år i branschen tillsammans med ett driv och engagemang utav dess like! Med fokus på att såväl säljare som köpare ska känna sig nöjda kan man lugnt luta sig mot Michaela och anförtro henne en av livets största affärer. Det som utmärker Michaela är även hennes lugn och fingertoppskänsla genom hela affären. En mäklare i världsklass och ett föredöme för hela mäklarbranschen! Läs mer
  • 2020-08-27

Göran J skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt vår nya bostad av Michaela och hon skall sälja vår nuvarande bostad

Professionell och trevlig Läs mer

Amanda E skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Alltigenom professionell och tillmötesgånde mot mig som säljare. Läs mer

Maria L skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Bra bemötande, tydlig information och stöd till oss oerfarna köpare. Effektiv och korrekt kommunikation. Läs mer

Cecilia J skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi har köpt en lägenhet med adress Krankajen på Dockan av Michaela.
    Det är tack vare Michaela vi fick möjlighet till den lägenheten och jag är väldigt tacksam för det!
    Michaela är oerhört profession och löst allt på bästa sätt!
    Kan varmt rekomendera henne! Läs mer

Linnea H skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Michaela var mycket proffsig både mot oss och köpare. Hon ingav stort förtroende och lugn genom hela affären. Läs mer
  • 2020-08-25

Ana A skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Jag köpte min första lägenhet i Malmö av Michaela. Hon var otroligt trevlig, lyhörd och proffsig. Michaela fick mig att känna mig trygg genom hela bostadsaffären och var mån om att jag skulle vara uppdaterad under hela processen, vilket jag som förstagångsköpare verkligen uppskattade.

Kan varmt rekommendera Michaela! Läs mer
  • 2020-08-25

Christian L skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Ärligt, snabb, Opartisk, tydlig och ger ett väldigt sympatiskt intryck. Läs mer
  • 2020-08-19

Farishta S skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpte hus, blev bemött bra av mäklaren enkel och smidig affär! Läs mer
    2020-08-26 Otilia H svarar Farishta S
    Tack för fint omdöme! Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya fina hus! :)
  • 2020-08-19

Khaled G skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Alltid tillgänglig och professionellt bemötande! Läs mer
    2020-08-26 Otilia H svarar Khaled G
    Tack för ett fint omdöme, hoppas att ni kommer att trivas! :)
  • 2020-08-10

Konstantinos K skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Mäklaren var vänlig, tydlig och professionell Läs mer
  • 2020-08-03

Joakim N skrev om Våningen & Villan Malmö City
    Vi har köpt en lägenhet där bostadsförening har varit säljare.

Två mäklare, huvudansvarig fick vi aldrig träffa. Andra mäklaren kändes oseriös, kom försent till visning och möten, svår att nå. Satt med sin mobil medan vi skrev under papper. Gick slarvigt igenom kontraktet.

Föreningen hade meddelat brister i lägenheten som var dolda under visning (som mäklaren inte hade fått information om enligt er). Vi är själva tvungna till att undersöka brister men vi tycker det inte är schysst och etiskt rätt att ändå inte meddela oss köpare. En frågelista med brister/dolda fel som köparen kan ta del av hade varit bra. Läs mer
  • Sara A

2020-07-22

Sara A skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Michaela är minst sagt en av de bästa och mest professionella mäklare jag har träffat!
    Hon sköter försäljningen av bostaden från start till slut väldigt smidigt.
    Vi är glada över att vi anlitade henne som mäklare och fick ett pris över förväntan! Läs mer
  • 2020-07-07

Robert S skrev om Våningen & Villan Malmö City
    Fint och professionellt bemött!
    Hade kunskap om lägenheten till 95%, tyvärr är känslan att säljaren inte var helt samarbetsvillig, vilket försvårade för mäklaren att kunna leverera till 100%.
    Sammanfattningsvis är vi alla nöjda och jag rekommenderar gärna mäklaren vidare. Läs mer
  • 2020-07-06

Anna-maria Z skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Har sålt min lägenhet i centrala Malmö. Blev bemött på ett professionellt sätt, av en mäklare som är mycket mån om sina kunder och alltid är tillgänglig. Svarade alltid på meddelande eller mail och var engagerad och kom med goda råd och förslag. Alltid med ett leende och positiv utstrålning. Kan varmt rekommendera Otilia! Läs mer
    2020-08-26 Otilia H svarar Anna-maria Z
    Tack snälla för fint omdöme Anna-Maria! Det var ett nöje att få hjälpa till med försäljningen av din fina bostad! :)
  • 2020-06-20

Tuba K skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    I have recently bought a flat and Otilia did a great job.
    I am quite new in Sweden and Otilia explained me everything very clearly and also inform me in details about all the steps in the process. So I big Thank you from our side Läs mer
    2020-08-26 Otilia H svarar Tuba K
    Thank you for this nice feedback Tuba, I hope you will enjoy your new home! :)
  • 2020-06-16

Annika H skrev om Niclas Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Jag har köpt en lägenhet i Malmö. Mäklarens bemötande var professionellt och mycket trevligt. Mäklaren levde upp till mina förväntningar om att svara snabbt, informera tydligt och driva processen framåt. Upplevelsen är att köpet att gått smidigt och snabbt samtidigt som det har känt tryggt och stabilt. Läs mer
    2020-06-17 Niclas H svarar Annika H
    Tack så mycket för ditt omdöme Annika! Det var kul att höra att allt har känts tryggt och bra under processens gång.
  • 2020-06-12

Elin H skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Har haft Michaela som mäklare två gånger, båda gångerna har hon levererat utan dess like! Kunde inte varit med nöjd och tacksam, världsklass!
    Rak, tydlig och ärligt i sin kommunikation gentemot oss som säljare och även mot potentiella köpare. Läs mer
  • 2020-05-23

Julia H skrev om Våningen & Villan Malmö City
    Jag har köpt en bostadsrätt i Malmö och är mycket nöjd med Våningen och Villan.
    Duktiga och professionella mäklare👍🏻 Läs mer
    Våningen & Villan gillar detta
  • 2020-05-22

Sebastian C skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi sålde vår lägenhet via Otilia. Vi upplevde Otilia som mycket duktig och professionell med ett fint bemötande. Vi är supernöjda och rekommenderar Otilia varmt! Läs mer
    2020-05-22 Otilia H svarar Sebastian C
    Vad härligt att ni känner er nöjda Sebastian! Tusen tack för förtroendet och för ett fint omdöme! :)
  • 2020-05-22

Per-olof B skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpte en tvåa på Mobäcksgatan 31. Har bara positivt att säga om Otilia. Hon skötte hela affären mycket proffsigt. Läs mer
    2020-05-22 Otilia H svarar Per-olof B
    Tack snälla för ett fint omdöme Peo! Hoppas att boule-tävlingen gick bra! :)
  • 2020-05-10

Hanna S skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Efter strul med tidigare mäklare kom otilia in i bilden. Hon presterade mer på 24timmar än tidigare mäklare gjort på fler veckor. Min Lgh blev såld till önskat pris och jag fick även hjälp med bankkontakter ect.
    Kommer definitivt rekommendera henne till vänner och använda henne igen vid framtida försäljningar! Läs mer
    2020-05-22 Otilia H svarar Hanna S
    Hej Hanna, vad glad jag blir att du känner dig nöjd! Det har varit väldigt kul att få hjälpa till med försäljningen av din underbara lägenhet! :)
  • 2020-05-07

Meenu B skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Jag köpte ett radhus. Otillia bemöttade var okej. Mäkklaren hade inte så mycket information . Läs mer
    2020-05-07 Otilia H svarar Meenu B
    Hej Meenu, vad tråkigt att du känner så. Jag upplevde att jag med kort varsel försökte hjälpa er på bästa sätt genom en privatvisning samt kontakt till banken. Kontakta gärna mig så att jag kan ge er den information ni känner att ni saknar. Med vänliga hälsningar Otilia.
  • 2020-05-07

Nils Martin F skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålt kedjehus i Malmö.
    Bra mkt trevlig och tillmötesgående, slutligen också en affär inom spannet för våra förhoppningar trots kris i världen. Läs mer
  • 2020-05-04

Jennifer F skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Professionell och serviceinriktad Läs mer
    2020-05-07 Otilia H svarar Jennifer F
    Tack för ett fint omdöme Jennifer! :)
  • 2020-05-04

Maria L skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Bostadsrätt lägenhet
    Fick ett mycket trevligt bemötande och hon var lagom ”på” i sin försäljning.
    Hade inte så många förväntningar men är nöjd med Michaela. Läs mer
  • 2020-05-01

Linda V skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Proffsig, kunnig och hjälpsam under hela processen- är så nöjd över Otilias insats, hantering och försäljning av min lägenhet i Rörsjöstaden.

Vid valet av mäklare träffade jag flertalet mäklare och tog in offerter. Otilias driv och passion samt affärsstänk syntes vid första mötet och urskiljde sig direkt, varför valet inte var svårt när beslutet skulle tas. Hon föreslog dessutom en djärvare strategi i dessa speciella C19-tider- något som stack ut från de övriga mäklarna. Detta gav mig förtroende för henne direkt och nu i efterhand visade sig hennes råd och strategi ha varit ovärderliga!

Utöver det så var det viktigt för mig att det skulle vara en person som lyssnar in, finns tillgänglig, är transparent och agerar snabbt, vilket jag tycker signifierar Otilia. Dessutom är hon väldigt ödmjuk som person, vilket gör henne gemytlig att samarbeta med. Skulle rekommendera Otilia alla dagar! Läs mer
    2020-05-07 Otilia H svarar Linda V
    Tusen tack för ditt fina omdöme Linda! Jag är så tacksam och glad för att ni valde mig som mäklare. Det har varit ett nöje att få hjälpa er! :) Kram!
  • 2020-04-29

Linn B skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Vi köpte en lägenhet på Kommendörsgatan i Malmö. Otilia är en mycket trevlig mäklare och vi blev väl bemötta genom hela processen, från visning till avslut. Vi hade som förväntningar att mäklaren skulle vara proffsig, flexibel och anträffbar och det levde Otilia upp till. Affären gick mycket smidigt. Läs mer
    2020-05-07 Otilia H svarar Linn B
    Hej Linn, tack snälla för ditt fina omdöme! Hoppas att ni kommer att trivas i er nya fina bostad! :)
  • ZINE Elabidine

2020-04-23

ZINE Elabidine skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Har sålt min bostadsrätt
    Bemöttadent var trevligt
    Otilia är mkt duktig och vet vad hon gör. Läs mer
    2020-04-29 Otilia H svarar ZINE Elabidine
    Tusen tack för ditt fina omdöme och för gott samarbete vid försäljningen av din bostad! :)
  • 2020-04-18

Elin S skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Bra bemötande! Snabbt och enkelt. Läs mer
    2020-04-29 Otilia H svarar Elin S
    Tack snälla Elin för det fina omdömet! :)

Camilla B skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Har sålt en tvårumslägenhet. Har tidigare haft kontakt med Michaela Thulin och valde naturligtvis henne även denna gång.
    Alltid genomproffsig! Med Michaela Thulin som din mäklare kan du alltid vara trygg, både som säljare och köpare. Seriös, kunnig och oändligt tålmodig genom hela processen!
    Hon bekräftade - som jag trodde - mina förväntningar! Alltid! Läs mer

Bamshad B skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Tillmötesgående, kompetent och professionell. Läs mer

Lovisa O skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Michaela var effektiv, tydlig och vänlig!
    Jag köpte en lägenhet av henne. Läs mer
  • 2020-04-16

Marie S skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Otilia har varit trevlig, tillmötesgående och proffsig i kombination med ett lagom personligt tilltal. Hon inger förtroende och jag har känt mig helt trygg och nöjd med hennes insats. Läs mer
    2020-04-29 Otilia H svarar Marie S
    Tack snälla Marie! Hoppas att du kommer att trivas i din nya fina bostad! :)
  • 2020-04-07

Sophie O skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Otilia har genom hela processen av lägenhetsköpet varit fantastisk. Genuin som person och väldigt tillmötesgående och proffsig. Jag uppskattade verkligen hur snabbt jag fick svar på mina mail och sms och alla frågor jag hade.
    Kan varmt rekommendera Otilia. Läs mer
    2020-04-29 Otilia H svarar Sophie O
    Tusen tack för ett fint omdöme Sophie! Vad härligt att du känner dig nöjd. Hoppas att ni kommer att trivas i denna underbara lägenhet framöver! :)
  • 2020-04-07

Maria P skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Jag tog hjälp av Otilia för att sälja min älskade sekelskifteslägenhet i SJ-husen i Malmö.
    Otilia tog sig tid att svara på alla mina frågor och hon svarade alltid extremt snabbt på SMS och mail. Redan från första mötet kände jag att hon var proffsig, hungrig, målinriktad och beredd på att ge allt för att få min lägenhet såld till ett så högt pris som möjligt. Hon hanterade rådande Corona-tider mycket bra genom att bl. a. skicka filmer till potentiella köpare och erbjuda privata visningar. Det blev en snabb affär och jag kan verkligen rekommendera Otilia! Läs mer
    2020-04-29 Otilia H svarar Maria P
    Tusen tack Maria, det var ett nöje att få sälja din fina sekelskiftespärla med Malmös antagligen finaste kakelugn i SJ-husen! :)
  • 2020-04-06

Mevlude B skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Har sålt en bostadsrättslägenhet. Otilia överträffade alla mina förväntningar! Hon är väldigt pålitlig, trygg och ordningsam i sin mäklarroll. Dessutom var hon väldigt inkännande och uppmärksam på mina önskningar och tankar och såg till så att jag fick bäst betalt genom att slå rekord i föreningen. Hon har agerat kunnigt och prestigelöst samt gett god service genom hela processen. Otilia var mycket flexibel med allt som gällde försäljning och visning. Hon var snabb att komma i kontakt med och skötte det hela mycket professionellt. I vårt fall gick försäljningen snabbt och vi är nöjda med vår affär och den hjälp vi fått av Otilia! Jag kunde inte varit nöjdare och rekommenderar Otilia till alla! Läs mer
    2020-04-29 Otilia H svarar Mevlude B
    Tack snälla för ditt fina omdöme! Det glädjer mig verkligen att du känner dig nöjd med försäljningen och med mig som mäklare. Är så glad och tacksam för att du valde mig! :)
  • 2020-03-25

Zuhair M skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Hej,

Vi har sålt vårt bostad via Våningen & Villan, tack vara den fantastiska mäklaren Otilia Håkansson. Tack Otilia för den underbara bemötande, förståelse och stöden. Hela processen har gått smidigt, och lättare än vi trodde, bara för att vi litade på rätt mäklare.

Tackar för allt Otilia, och lycka till.

Zuhair Murad / parween Murad Läs mer
    2020-04-29 Otilia H svarar Zuhair M
    Tusen tack för ert fina omdöme Zuhair, det har varit ett nöje att få hjälpa till med försäljningen av er fina bostad! :)
  • 2020-03-25

Katia W skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Virkelig imødekommen og nærværende. God til at formidle og skabe trygge rammer for en køber. Läs mer
    2020-04-29 Otilia H svarar Katia W
    Tack snälla för ett fint omdöme Katia! Hoppas att du kommer att trivas i din nya fina bostad! :)
  • 2020-03-13

Nathalie N skrev om Otilia Håkansson en del av Våningen & Villan Malmö City
    Sålde min bostadsrätt, vilket Otilia gjorde med bravur.
    Väldigt engagerat och genuint intresse för att det ska gå så bra som möjligt för säljaren.
    Svarar snabbt och hjälper med det lilla extra om man har frågor.
    Smidig, lyhörd och lättillgänglig för en. Läs mer
    2020-04-29 Otilia H svarar Nathalie N
    Vad glad jag blir att du är så nöjd! Tack snälla för ett fint samarbete! :)
  • Yalda A

2020-03-07

Yalda A skrev om Våningen & Villan Malmö City
    Bra, och tålmodigt och venligt med et smile på ansigtet hele vägen Läs mer
    Amira R gillar detta
  • 2020-03-07

Mia R skrev om Michaela Thulin en del av Våningen & Villan Malmö City
    Köpt lägenhet. Snabb hjälp, flexibilitet, vänligt bemötande, proffsigt, snabb affär.
    Mvh Läs mer
  • 2020-03-07

Erika N skrev om Våningen & Villan Malmö City
    Amira har varit super under den snabba process då jag fick köpt min lägenget. Trevlig och professionell. Kan verkligen rekommendera! Läs mer
    Amira R gillar detta
  • 2020-03-05

Hanna H skrev om Våningen & Villan Malmö City
    Bra bemött och trevlig, köpt och håller på att sälja. Men mindre bra på att återkoppla och den administrativa delen som dokument etc nu när jag håller på att sälja. Läs mer
  • 2020-02-29

Håkan B skrev om Våningen & Villan Malmö City
    Jag valde mäklaren med tanke på smidigheten med min bank, Sparbanken Syd, och att arvodet sänktes med 10 %. Första gången mäklarna besökte mig var de två mäklare, och då påstods, att ”vi kommer alltid två”.
    Jag valde också Våningen & Villan med anledning av fastighetsmäklaren Claudia Hamington som jag hört goda vitsord om. När jag undrade varför hon inte fanns på plats, var det för att hon låg sjuk. Sjukdom är förklaringsskäl, men jag borde ha upplysts om detta, utan att behövt ställa frågan själv.
    Mäklaren upplevde jag som stressad. Förklarade också för mig att hans tid var dyrbar.
    Själv föreslog jag fler visningar, men avråddes, då priset kunde hamna tillbaka till de lägre buden. Fick känslan av att affären skulle avslutas snabbt. Om jag ska ge ett omdöme, är jag inte helt nöjd. Om jag får föredra, skänker jag hellre 300 kr till ”Läkare utan gränser”. Läs mer

Studentgatan 2, 211 38 Malmö