Värdia Fastigheter AB

2.0

3 omdömen om Värdia Fastigheter AB

Lars L
Skrev om Värdia Fastigheter AB

Jag och min motpart anlitade Värdia för att värdera ett fritidhus och en villa inför en bodelning. Värderingsmannen som var en kvinna med god erfarenhet av småhus kom på exakt avtalad tid och tog god tid på sig att gå igenom husen frågade och antecknade. Hon hade också tagit ut fastighetsdata och fick byggritningar av oss. Efter knappt två arbetsdagar presenterade hon sin marknadsbedömning som jag tycker är helt korrekt. Marknadspriset förklarade hon för oss var ett genomsnittligt värde som det stora antalet köpare väntas...

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

Mats H
Skrev om Värdia Fastigheter AB

Jag och min f.d. sambo anlitade Värdia J & Json för att värdera huset vid vår separation, värderingen var tänkt att ligga till grund för att hon skulle köpa ut mig. Det satta värdet var helt på tok för lågt, vilket kan anses bevisat pga att fd sambon tyckte det var jättebra + att vi till slut sålde och marknadspriset då var ett helt annat än det som Värdia hade satt. Oärligt, nonchalant agerande mot mig som klagade, helt enkelt ett fuskjobb. Anlita inte detta företag, det måste finnas bättre.

Mats E
Skrev om Värdia Fastigheter AB

Måste tyvärr varna för Värdia Jaeger & J:son! Välj ett annat företag för värdering och besiktning. Dyra, nonchalanta och slarviga. Sprang igenom huset jag gett dom i uppdrag att besiktiga på rekordfart och missade uppenbara fel. Skyllde sen på "olarheter i byggnormen" och var oerhört arroganta. Det finns betydligt seriösare företag!

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1355 omdömen 4.8 av 1355 omdömen