Fastighetsbyrån Vallentuna

Tuna torg 4D, 186 31 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till Vallentuna, en växande kommun i Stockholms norra delar. Här har du vacker och naturskön omgivning, massor av lokala restauranger och caféer men kan samtidigt nå Stockholm med både Roslagsbanan och bussar. Vi på Fastighetsbyrån har kontor mitt i centrum på Tuna Torg 4D.

Vi är Stockholms och Sveriges största kedja! Vi leder dig genom alla steg som finns i bostadsaffären och ser till att den går smidigt till. Om du anlitar oss får du mäklare med ett stort engagemang. Vi sätter alltid kundnöjdheten först. Välkommen!

Läs vad 501 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vallentuna

• Mia K

2020-06-03

Mia K skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Niklas har varit proffsig och han känner väl området och det ger en trygghet. Han har hjälp mig med alla frågor och gjort att affären har gått smidigt. Läs mer
  • 2020-05-27

Edin M skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Genuin och hjälpsam mäklare! En bostadsaffär som gick utan några komplikationer för vår del tack vare Erik! Läs mer
  • 2020-05-26

Clas V skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi anlitade Niklas för att få hjälp med att sälja vårt kedjehus i Lindholmen, vilket han skötte på ett föredömligt sätt. Kontakten med Niklas har varit trygg och han har alltid varit lättillgänglig och hållit oss uppdaterade genom hela processen.
    Extra plus för att han även gjorde sig tillgänglig en fredagskväll i samband med snabba puckar när det drog ihop sig till kontraktskrivning. Läs mer
  • 2020-05-18

Pehr E skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi sålde vår villa i Vallentuna med hjälp av Niklas på fastighetsbyrån. Han är en klassisk erfaren mäklare som har mycket goda kunskaper om byggnadsteknik och andra väsentliga parametrar som är viktiga för att inge förtroende som mäklare. Han är en kille att lita på. Det bästa med Niklas är att han har högt fokus på att alla parter ska bli nöjda. Han är neutral och seriös! Läs mer
  • 2020-05-07

Monica M skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Proffsig, hjälpsam, alltid med leende. Säljer ditt hem som han skulle sälja sitt eget. Varmt rekommenderar! Läs mer
  • 2020-05-06

Stefan N skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    En mäklare med ett bra koncept för både köpare och säljare. Ett varmt och ärligt bemötande och återkoppling kontinuerligt från start till mål. Läs mer
    2020-05-06 Ann E svarar Stefan N
    Tusen tack Stefan! Det är precis det jag brinner för att alla parter ska bli omhändertagna.
  • 2020-05-04

Johan S skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Mycket bra att ha att göra med, inga konstigheter. Saklig, kunnig och vettig. Har sålt ett radhus. Läs mer
  • 2020-05-02

Per L skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Inför försäljningen av vår fastighet drev vi en ambitiös och rätt tuff urvalsprocess av Vallentunas mäklare, där Eric hamnade i topp. Vi valde honom för hans unika kombination av: Lugn OCH Driv, Lyhördhet och Engagemang, Kompetens o kunnande, Charm och Sociala kompetens.
    Vi är rätt övertygade om att vi inte fått huset sålt till det aktuella priset MITT I CORONAPANDEMINs epicentrum och med en attraktiv arvodesmodell utan just Erics uppsättning av egenskaper.

Om vi ska sälja igen så väljer vi Eric igen, alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2020-04-23

Cecilia B skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har i samband med separation köpt ett renoveringsobjekt av ett dödsbo. Att köpa bostad är en stor affär och det är så mycket att tänka på. Men Ann har varit engagerad, lättillgänglig, sympatisk, hjälpsam, trevlig och ett stort stöd för mig!

Hon har (tyvärr) även fått hjälpa till med lite strul efter tillträdet, men det har hon gjort, och hon har visat stort tålamod med oss i denna process, vilket jag är oerhört tacksam över!

Jag har bara gott att säga om Ann och hennes arbete och rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-04-23 Ann E svarar Cecilia B
    Tack snälla Cecilia! Du har också haft ett stort tålamod gentemot föreningen. Jag är säker på att du kommer att stormtrivas i din nya bostad!
  • 2020-04-18

Besarta G skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Bra mäklare som lyssnar på sina kunder! Läs mer
  • 2020-04-10

Maria K skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en bostadsrätt, Under hela processen upplever jag att Erik har haft ett trevligt bemötande. Han har funnits tillgänglig om jag haft frågor eller funderingar. Läs mer
  • 2020-04-06

Gunnhildur G skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Har köpt bostadsrätt och fick bra hjälp av Erik. Professional och tillgänglig. Läs mer
  • 2020-04-04

Jean A skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Suveränt, smidigt och helt nöjd Läs mer
  • 2020-03-26

Anne-charlotte Maria B skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Duktig, kunnig, pålitlig, trevlig och ordningsam.

Har allt som en bra mäklare ska ha! Läs mer
    2020-03-26 Ann E svarar Anne-charlotte Maria B
    Tack snälla för dina fina rekommendationer! Det värmer verkligen!
  • 2020-03-26

Krister T skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt och sålt bostad genom Niklas Hedin.
    Niklas förmedlar en bra dialog och stämning mellan köpare och säljare vilket bidrog till att vi kunde köpa/sälja bostad innan visningsdatum. Vi är mycket nöjda med Niklas lugna och sakliga information genom hela processen vilket bidrog till att våra förväntningar klart överträffades. Vi kan "varmt" rekomendera Niklas som mäklare till din fastighetsaffär. Läs mer
  • 2020-03-16

Annika H skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Mycket nöjda från början till slut med försäljningen av vårat radhus. Bara positiva ord att säga om denna mycket engagerade mäklare. Läs mer
  • 2020-03-09

Lidice V skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har sålt min bostdasrätt genom Fastighetsbyrån i Vallentuna.

Proffsigt bemötande av Eric Runbäck. Vi planerade vår försäljning långt innan och hade ett schema att gå på: allt ifrån fotografering, förslag på inredning, eventuella förhandsvisningar och slutligen visningar. Eric är väldigt duktig på att återkoppla i god tid, vi hade en tydlig dialog om våra möjligheter och förväntningar som han har överträffat.

Önskar du en tydlig kommunikation, en bra återkoppling i god tid och ett realistiskt marknadsanpassat pris/värde på din bostad kontakta Fastighetsbyrån i Vallentuna. Super duktiga och proffsiga!! Rekommenderar dem alla gånger! Läs mer
  • 2020-03-01

Niclas P skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Niklas Hedin skötte försäljningen av vår villa på ett mycket professionellt och smidigt sätt. Hanteringen av affären motsvarade till fullo våra höga förväntningar vilket även kan sägas om det slutliga försäljningspriset. Villan såldes dessutom på mycket kort tid. Niklas var under hela säljprocessen mycket lätt att få tag på vid eventuella frågor och funderingar. Läs mer
  • 2020-03-01

Martin N skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köp av bostadsrätt.
    Trevligt bemötande och snabba svar på telefon mm.
    Saklig och enkel att ha att göra med, lugnt och vänligt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-25

Patrik T skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Trevlig att ha och göra med, smidig och bra försäljning. Bra vägledning och förklaringar vid frågetecken Läs mer
  • 2020-02-23

Jens H skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric har gjort ett väldigt bra jobb med försäljningen av min lägenhet. Han är ödmjuk och lade upp en bra strategi för att få bästa möjliga resultat. Han levde verkligen upp till mina förväntningar om en smidig process. Sammantaget är jag väldigt nöjd med Erics agerande. Läs mer
  • 2020-02-20

Karl-erik L skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt en villa.
    Mycket bra i alla avseende Läs mer
  • Jakob B

2020-02-20

Jakob B skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte hus i Lindholmen.

Ann är proffsig, tydlig och snabb i sin kommunikation.

Vi är mkt nöjda. Läs mer
    2020-02-20 Ann E svarar Jakob B
    Tusen tack för dina varma ord! Det betyder verkligen mycket för mig.
    Lycka till i ert nya fina boende.
  • 2020-02-19

Anna R skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Tydlig, trevlig och hjälpsam med mitt köp av bostadsrätt Läs mer
  • 2020-02-17

Mikael S skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric har alltid varit lätt att samarbeta med och har varit bra på att stötta oss i säljprocessen. Eric har motsvarat alla förväntningar. Läs mer
  • 2020-02-11

Filip S skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Mycket trevligt och professionellt bemötande från början till slut. Hjälpsam och väldigt enkel att ha att göra med genom hela affären. Erika är grym! Läs mer
  • 2020-02-07

Ove E skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt brf
    Erika är proffsig i alla avseenden.
    Kunnig
    Bra bemötande
    Har uppfyllt våra förväntningar
    Trevlig
    Snabb Läs mer
  • 2020-02-06

Hamed K skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt villa i Vallentuna, väldigt professionellt bemötande och utmärkt service. Läs mer
  • 2020-02-01

Peter B skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Har sålt vår villa i Vallentuna. Ända sedan Erik besökte oss första gången har han uppträtt mycket korrekt, omgående svarat på våra frågor och undringar samt följt den plan vi gjorde tillsammans. En mycket bra mäklare som vi varmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-01-24

Jesper K skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Väldigt engagerad och effektiv! Oerhört hjälpsam. Läs mer
  • 2020-01-22

Viviane L skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    En super bra mäklare 🙏🥂 han gjorde sitt jobba som anna ska göra Läs mer
  • 2020-01-20

Erik J skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Han hjälpte till att sälja nuvarande bostad och hjälper till med att hitta ny bostad. Snabbt enkelt pålitligt. Läs mer
  • 2020-01-15

Anatoliy S skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har köpt en lägenhet, mäklare var trevlig och hjälpsam, Läs mer
  • 2020-01-13

Kerstin B skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag tyckte att det var fantastisk mäklare. Snabb, effektiv, trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-11

Kerstin B skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag vill ge all eloge till vår underbara fantastiska mäklare Erika. Bra förklaringar, noggrann effektiv. Många fina återkopplingar. Ej stressad. Utger ett behagligt lugn. Vill varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-01-06

Hans Roger Wilhelm B skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Hon har varit mycket bra hjälp vid fototagning av huset och vid försäljningen.
    Glad trevlig sakkunnig

Roger o Monica Läs mer
  • 2019-12-14

Mattias F skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Bra kommunikation och information, bra känsla värdering mot slutligt pris, rekommenderas Läs mer
  • 2019-12-09

Mara Annehilde B skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har sålt en villa med hjälp av Ann. Hon var respektfull och trevlig. Övertygade oss med mycket kunskap om marknaden och hennes professionalitet. Hon svarade snabbt på alla frågor vi hade och som dykt upp under säljningsprocessen. Läs mer
    2019-12-09 Ann E svarar Mara Annehilde B
    Tusen tack för dina fina rekommendationer Mara! Jag önskar dig och din familj en härlig sista jul i er villa!
  • 2019-12-09

Malin L skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Niklas är väldigt hjälpsam. Min lägenhet blev såld väldigt snabbt! Läs mer
  • 2019-12-08

Oscar S skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte en bostad och blev i alla skeden bra bemött av Eric, väl påläst och reko.

När jag skall sälja en bostad i framtiden hoppas jag att Eric finns kvar i branschen. Läs mer
  • Oscar Valentin G

2019-12-03

Oscar Valentin G skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålde ett studiohus (bostadsrätt) genom Eric. Det var första gången en sådan bostad såldes i Vallentuna om man räknar bort nyproduktion. Eric skötte det fantastiskt. Han var kreativ och skötte försäljningen väldigt snyggt. Eric höll mig hela tiden uppdaterad om vad som hände och vad planen framåt var. Läs mer
  • 2019-12-03

Madelaine P skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte ett hus. Jag tycker att mäklaren var tydlig och mån om både säljare och köpare. Hon var lätt att prata med och väldigt trevlig. Vi är väldigt nöjda med både mäklare, säljare och huset. Läs mer
    2019-12-03 Ann E svarar Madelaine P
    Vad roligt att ni var nöjda med allt! Lycka till i ert fina hus!
  • 2019-12-02

Kristina A skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt Svampskogsvägen 16. Kändes som en kompetent, kunnig mäklare, med ett trevligt bemötande. Läs mer
    Ann E gillar detta
  • Natalia Katarzyna B

2019-11-30

Natalia Katarzyna B skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har kommit i kontakt med Erika i samband med lägenhetsutvärdering inför framtida försäljning. Redan från början har Erika gjort ett väldigt proffesionellt intryck. Tydlig och informativ, vilket är enormt viktigt oavsett om man säljer eller köper en fastighet! Erikas bemötande av kund är helt exemplarisk! Lagom mycket av allt: varm och trevlig samtidigt kunnig och saklig! Läs mer
  • 2019-11-26

Lillemor F skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt fastighet
    Bra bemött Eric är väldigt lugn och saklig
    Eric jobbade för att vi skulle få en bra försäljning
    Visningar plus en bra närvaro
    Vi är nöjda med Eric

Så klart vi skulle vilja haft mer betalt men vi är nöjda slippa oro över jul då vi flyttar in i nytt februari 2020.
    Vi säger Tack Eric Läs mer
  • 2019-11-26

Lena G skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt bostad med hjälp av Eric och Fastisghetsbyrån. En personligare och trevligare mäklare går nog inte att hitta. Han underlättade min affär och att köpa bostad blev bara en positiv upplevelse. TACK!
    /Lena m. familj Läs mer
  • 2019-11-25

Joakim E skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt bostadsrätt. Trevligt bemötande. Levde upp till de flesta förväntningar. Dock besviken att han inte kunde ta fram planritning på lägenheten med mått, samt att vi fick kontakta säljaren vid ett par tillfällen istället för att han gjorde det. Läs mer
  • 2019-11-22

Patric H skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Väldigt proffsig och hela tiden snabb återkoppling på frågor och funderingar. Vi är jättenöjda Läs mer
    2019-11-22 Ann E svarar Patric H
    Tack Patric, det värmer. Jag åkte förbi er fina bostad idag:)
  • 2019-11-17

Andreas Pettersson B skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Smidig, snabb, flexibel, okomplicerad, vänlig Läs mer
  • 2019-11-17

Alexander M skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi sålde vår bostad via Erika.
    Hon var en toppenmäklare som engagerade sig och hjälpte oss mer än vad vi kunnat förvänta oss i både vår köpprocess och försäljningen av vår bostad.
    Erika är professionell och hon sålde vår bostad innan den låg ute till försäljning tack vare att hon hittade potentiella köpare som ville komma och titta i förväg.

Vi vill ge Erika det högsta betyget och rekommenderar verkligen henne till andra som ska sälja och köpa! Läs mer

Tuna torg 4D, 186 31 Vallentuna