Fastighetsbyrån Vallentuna

Tuna torg 4D, 186 31 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till Vallentuna, en växande kommun i Stockholms norra delar. Här har du vacker och naturskön omgivning, massor av lokala restauranger och caféer men kan samtidigt nå Stockholm med både Roslagsbanan och bussar. Vi på Fastighetsbyrån har kontor mitt i centrum på Tuna Torg 4D.

Vi är Stockholms och Sveriges största kedja! Vi leder dig genom alla steg som finns i bostadsaffären och ser till att den går smidigt till. Om du anlitar oss får du mäklare med ett stort engagemang. Vi sätter alltid kundnöjdheten först. Välkommen!

Läs vad 389 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vallentuna

• 2019-10-15

Claes Fredrik W skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Trevlig, professionell. Snabb och bra återkoppling. Läs mer
  • 2019-10-10

Ankie H skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Trevlig, kunnig, hjälpsam, alltid tillgänglig eller återkom inom kort. Läs mer
    2019-10-11 Ann E svarar Ankie H
    Anki du är en trevlig och härlig person! Tack för dina rekommendationer och varmt lycka till med ditt nya boende!
  • 2019-10-03

Juan Carlos D skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Har köpt en 3a, mäklaren var mycket professionellt och hjälpsam vid visningen. Även under affären.
    Tillgänglig , kunnig, hjälpsam.
    Min upplevelse var utmärkt, Erica presenterade lägenheten på en mycket professionellt sätt. Läs mer
  • 2019-10-02

Marcus R skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte en lägenhet. Tyckte allt gick bra, bra bemötande osv. Läs mer
  • 2019-09-30

Anna R skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag/vi har köpt en lägenhet på Fritzbergsvägen av Erica Skoglund. Erica är trevlig, kunnig och engagerad. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-09-27

Berit W skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag hade vid ett tidigare tillfälle tagit kontakt med Fastighetsbyrån för värdering av bostaden men kände mig inte klar för försäljning. Efter sommaren tog Niklas kontakt med mig och då var jag redo för försäljning.
    Han hade ett förtroende ingivande,lugnt och bemötande sätt.
    Allt fungerade bra med marknadsföring och visning av huset. Intresserade husspekulanter blev många och ett köpekontrakt kunde skrivas.
    Jag är väldigt nöjd med Niklas som mäklare. Läs mer
  • 2019-09-25

Stevo H skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålde en bostadsrätt 2019 med hjälp av Erica. Bra och tydlig kommunikation hela vägen. Uppfyllde mina förväntningar av hur en försäljning ska gå till. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-09-24

Jonas J skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte en villa före visning och allt gick normalt Läs mer
  • 2019-09-22

Anna-Stina E skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Toppenbra! helt enkelt. Mycket hjälpsam och trevlig på alla sätt och vis. Mycket trevligt bemötande. Jag har inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-09-21

Gunilla Ö skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric är glad,vänlig,positiv och lättsam👍 Läs mer
  • 2019-09-19

Sebastian N skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en bostadsrätt på 60kvm i Kragstalund av den bästa mäklaren på marknaden!
    Blev väldigt proffesionellt bemött av Erica, hon hjälpte mig med allt jag behövde och tydligen så hade vi till och med gemensamma vänner! 😁
    Ska du sälja din bostad, tveka inte att använda Erica som mäklare för det kommer jag och mina vänner att göra! Läs mer
  • 2019-09-18

Linn L skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålde en bostadsrätt via Erica sep-19 och affären gick snabbt och smidigt.
    Kände stort förtroende för Erica från start och hennes sprudlande energi fick mig att se allt positivt och känna mig säker från början till slut.
    Erica levde upp till alla mina förväntningar på en ordentlig, riktig och ärlig mäklare.
    Sammanfattningsvis: kan varmt rekommendera Erica som mäklare. Läs mer
  • 2019-09-18

Erik A skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte ett fritidshus genom Eric Runbäck och fick ett väldigt gott bemötande samt snabba svar på frågor som uppstod längs vägen. Läs mer
  • 2019-09-12

Birute D skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har sålt min bostad. Erica var snabb att ordna allt. Vi behövde inte göra något själva. Vi är glada att hade så duktig mäklare. Läs mer
  • 2019-09-11

Lovisa C skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt ett parhus.
    Lugn och trygg mäklare som gav ett bra helhetsintryck och rätt information.
    Trevligt bemötande och bra uppföljning.
    Kan varmt rekommendera denna mäklare! Läs mer
  • 2019-09-10

Robert O skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt villa i Vallentuna, vi möttes av en mycket trevlig och intresserad mäklare, flertalet personliga möten gav intryck av ett genuint intresse. Några små detaljer som vi förväntade oss att mäklaren borde kunna fick kontrolleras och ändras, men ändrar inte vårt betyg , mycket bra. Läs mer
  • 2019-09-07

Marianne N skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Professionell och bra bemötande Läs mer
    2019-09-07 Ann E svarar Marianne N
    Tusen tack för era rekommendationer och trevlig helg! :)
  • 2019-09-06

Elin S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Proffsigt och fint bemötande vid köp av lägenhet. Hela processen gick smidigt och Erika var flexibel och tillmötesgående på alla tänkbara sätt. Läs mer
  • 2019-09-05

Fredrik J skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Väldigt trevlig, kompetent och charmig mäklare. Har inte så mycket att säga om det så, förutom att hon var väldigt bra på sitt jobb. Vi visste att villan som vi sålde inte skulle vara lätt att sälja, men hon fick jobbet gjort. Inte kanske till det pris jag ville, men det var ingen som bjöd 4 miljarder =) Läs mer
  • 2019-09-04

Marika B skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    En mycket erfaren och profecionell mäklare. Kundorienterad och ett fantastiskt stöd hela vägen. Läs mer
    2019-09-04 Ann E svarar Marika B
    Tack Marika, dina ord värmer verkligen!
  • 2019-09-02

Lisa N skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har köpt ett parhus! Erica kändes personlig och hade ett väldigt trevligt bemötande när vi kom på visning (vi kom före avsatt tid och Erica uppmärksammade oss och bjöd in oss kliva att titta iallafall) Lätt att få kontakt med inför kontraktsskrivning och hon känns kunnig och erfaren. Jag hade lite funderingar innan sista kontraktsskrivningen och det bemötte Erica snabbt! Även efter inflytt hörde hon av sig för att höra hur allt gått! Trevlig helt enkelt! Läs mer
  • 2019-08-29

Lena S skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric har haft regelbunden kontakt med mig under flera år angående eventuell försäljning av mitt fritidshus, så när det nu blev dags att sälja var det självklart att anlita Eric.
    Jag har alltid blivit respektfullt bemött och försäljningen av min fastighet har skötts på ett professionellt sätt av Eric. Läs mer
  • 2019-08-27

Karina J skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi upplever Erica som väldigt hjälpsam och tillmötesgående. Vi kände oss trygga igenom hela köpprocessen som köpare. Läs mer
  • Marijana K

2019-08-26

Marijana K skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Han var väldigt snäll och hjälpsam. Läs mer
  • Andrija K

2019-08-26

Andrija K skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Bought townhouse in Vallentuna. Since we are new to Sweden and were not familiar with process of buying property it was very much facilitated to us by the broker. The whole process was smooth and according to agreed terms in professional and timely manner. Läs mer
  • 2019-08-24

Tove S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en bostadsrätt. Första bemötandet av mäklaren var bra, hon var trevlig på visningen och väldigt serviceinriktad och hörde av sig mycket för att återkoppla och veta hur jag kände osv. Sen efter jag väl köpt lägenheten så blev det inte lika bra. Väl på tillträdesdagen blev mäklaren sjuk, så hon kunde inte närvara vilket jag förstår. Säljaren har inte varit med i något skede så jag var helt ensam med en annan mäklaren som knappt visste något om bostadsrätten. Det var väl här det blev dåligt, jag fick ingen information om hur något funkade i lägenheten som kan vara bra att veta, vart alla nycklarna går osv. Jag tänkte att hon skulle återkoppla och kanske komma förbi och gå igenom allt som skulle gått igenom vid tillträdet. Hon hörde av sig och kollade hur det kändes, men inte på så sätt att hon skulle gå igenom saker. Jag har fått ta reda på allt som hör till lägenheten, inget parkeringstillstånd fanns så det ordnade jag själv, alla nycklar (vilket var många) fick jag gå runt i alla små hus som fanns i området och kolla vart de gick så vet fortfarande inte vart alla går. Värmepanna och luftfilter fick jag gå igenom med föreningen hur de funkade. Så kan inte säga att jag fått super mycket hjälp av mäklaren i frågor och komma iordning och få veta allt som kan vara bra att veta. Eftersom säljaren inte ville vara till hands var det ju mäklarens jobb istället. Jag är nöjd med allt förutom just den viktiga biten om jag sammanfattar allt. Läs mer
  • 2019-08-21

Vadym S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte radhus. Det tåg 24 timmar från besök till avtal.
    Proffsig, trevlig! Läs mer
  • 2019-08-20

Joris V skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica went out of her way to get our place sold. Her energy and enthusiasm was refreshing and appreciated. Can’t recommend her enough for anyone looking to sell their house. Läs mer
  • 2019-08-20

Emelie V skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica fick uppdraget att sälja vår bostadsrätt. Vi ville endast sälja till rätt pris samt när tidpunkten var rätt och Erica visade stor respekt för det.

Hon har alltid gett snabb återkoppling och har alltid funnits tillgänglig under hela processen.

Så vill du ha en mäklare som är på hugget och tillgodoser dina krav så ring Erica! Läs mer
  • Therese J

2019-08-06

Therese J skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    I köpet av lägenheten så har jag bara positiva erfarenheter från Erica och jag har känt mig trygg med henne hela tiden. I början av affären så var det en hel del strul med banker och bolån men Erica fanns där hela tiden och både peppade och hjälpte även till med en bankkontakt så att allt löste sig. Jag kan varmt rekommendera Erica till alla som ska köpa och sälja Läs mer
  • 2019-07-24

Alexander S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt en tvåa, Erica var utmärkt som mäklare. Hon kan verkligen sin sak Läs mer
  • 2019-07-23

Christian B skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte en lägenhet på 65kvm i Sörgården Vallentuna. Med Ericas hjälp blev allt mycket smidigt och enkelt.
    Alla frågor vi hade besvarades super fort och allt kändes tryggt!
    Erica levde upp till alla förväntingar vi hade på vårat första köp. Läs mer
  • Yamani O

2019-07-23

Yamani O skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en bostadsrätt av erica, hela processen från visning till köp gick väldigt smidigt. Erica var väldigt tydlig och posetivt peppande. Hon var väldigt tillmötesgående och hade kontinuerlig kontakt genom hela processen vilket uppskattas! Läs mer
  • Cassandra Gröndahl K

2019-07-15

Cassandra Gröndahl K skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålde mitt parhus i Bällstaberg och fick ett mycket proffsigt och trevligt bemötande av Erica! Nöjd kund🌸 Läs mer
  • 2019-07-10

Neil F skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    She is quite simply a true professional with in her field, second to none.

You should be proud that she is part of your company.

Kindest Regards
    Neil Fossett
    Extremely satisfied customer Läs mer
    2019-07-22 Ann E svarar Neil F
    Many thanks for your fine recommendations! I come to the golf restaurant one day and have lunch. :) Hope you enjoy your nice new house. See you!
  • 2019-07-08

Ingela R skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Profesionell i sitt bemötande och i alla moment under hela försäljningsprocessen av vår villa. Läs mer
  • 2019-07-03

Emilia B skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte ett radhus i Vallentuna av Erica. Jag har själv arbetat på mäklarbyrå tidigare och vet vad man ska och kan förvänta sig.
    Erica var otroligt proffsig och hade svar- eller tog reda på alla våra frågor vi hade under processen.
    Vi upplevde att hon hade ett genuint intresse för fastighetsaffären och visade stort engagemang för både oss som köpare och säljaren.
    Stort plus också för tydligheten och noggrannheten vid kontraktsskrivningen.

Sammanfattningsvis kommer vi anlita Erica vid eventuell försäljning av vår fastighet framöver vilket tordes vara högsta betyg av två kräsna administratörer och säljare. Läs mer
  • 2019-07-02

Kristoffer C skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag och min sambo har köpt en tvårums lägenhet i Vallentuna. Genomgående från visning till betalning har det varit en enkel och effektiv process som hanterats på bra sätt av mäklaren. Trevligt bemötande och effektiv handläggning. Läs mer
  • 2019-07-01

Madelene S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag och sambon köpte en tvåa i Vallentuna och vi är mer än nöjda. Erica är, förutom väldigt trevlig och positiv, alltid lätt att nå och ställer alltid upp med svar på frågor eller tjänster gällande fastigheten. Vår bostadsaffär har bara varit en bra upplevelse! Läs mer
  • Ing-Marie L

2019-06-24

Ing-Marie L skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric är en driftig och tillmötesgående person som tar sig an sitt uppdrag. I mitt fall är det tomtförsäljning.
    Jag är mycket nöjd med hur hela processen fortlöpt och kan varmt rekommendera Eric som mäklare. Läs mer
  • 2019-06-24

JAN I skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt en trea på 75kvm nära Vallentuna centrum.

Bra intryck av mäklaren. Det gick mycket snabbt från första kontakt till fotografering samt publicering på Hemnet. Erica kom med bra förslag inför fotograferingen. Försäljning direkt efter andra visningen. Allt gick betydligt snabbare än väntat. Konstant information per email SMS när det behövdes under försäljningstiden. Läs mer
  • Angela A

2019-06-20

Angela A skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte ett parhus i Vallentuna och Erica bemötte oss väldigt bra och lyssnade in oss. Hon kunde området väl och besvarade på alla våra frågor och funderingar. Supertrevlig mäklare, kan varmt rekommendera henne :). Läs mer
  • Mohammed A

2019-06-20

Mohammed A skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erika är superduktig & trevlig mäklare.
    Hjälpt oss otroligt mycket. Tack för fantastisk service :) Läs mer
  • 2019-06-16

Ulrika W skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Bostadsrätt lägenhet i Vallentuna.
    Mycket trevlig och smidig. Tillgänglig och återkopplar. Gör realistiska bedömningar och känns kompetent och pålitlig. Läs mer
  • 2019-06-12

Ove K skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har köpt en bostadsrätt i Brf. Skogsbacken i Vallentuna.

Erica har under hela processen varit lyhörd på våra önskningar när vi har velat komma och titta på lägenheten.
    Hon har hela tiden kommit tillbaka snabbt på frågor och funderingar som vi haft.

Hon har motsvarat väl våra förväntningar. Se ovan. Snabba svar. Glad och trevlig med ett fint bemötande.

Vi har varit mycket nöjda med Erica. Vi kan varmt rekommendera henne.

Ove o Ylva Karlsson Läs mer
  • 2019-06-01

Marcus G skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt vindsvåning på Allévägen 17.
    Mäklaren har hållit oss uppdaterade hela vägen och varit tillmötesgående.
    Lägenheten såldes för lite mindre än vi förväntat oss men det är inget vi beskyller mäklaren för utan marknaden i sig.
    Vi är nöjda med Erika som mäklare och skulle rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-05-30

Veronica Z skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Förtroendeingivande mäklare med hög kompetens och vilja att hjälpa till och göra det bästa för oss som säljare. Kunde inte varit mer nöjd! :) Läs mer
  • 2019-05-28

Bo S skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Pragmatisk och serviceminded.. Allt förlöpte smidigt! Läs mer
  • Anders L

2019-05-27

Anders L skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica fick lägenheten såld på knappt två veckor från vårt första möte. Allt gick mycket smidigt och hon var väldigt trevlig och villig att svara på frågor om både försäljningen och köpet av det nya boendet. Mycket bra! Läs mer
  • 2019-05-27

Anna W skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Kunnig, vänlig och effektiv mäklare med stor erfarenhet av Vallentuna. Läs mer
    2019-05-27 Ann E svarar Anna W
    Tack för dina fina ord Anna! Det värmer verkligen!

Tuna torg 4D, 186 31 Vallentuna