Fastighetsbyrån Vallentuna

Fastighetsbyrån Vallentuna

Välkommen till Vallentuna, en växande kommun i Stockholms norra delar. Här har du vacker och naturskön omgivning, massor av lokala restauranger och caféer men kan samtidigt nå Stockholm med både Roslagsbanan och bussar. Vi på Fastighetsbyrån har kontor mitt i centrum på Tuna Torg 4D.

Vi är Stockholms och Sveriges största kedja! Vi leder dig genom alla steg som finns i bostadsaffären och ser till att den går smidigt till. Om du anlitar oss får du mäklare med ett stort engagemang. Vi sätter alltid kundnöjdheten först. Välkommen!

Läs vad 541 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vallentuna

• 2020-12-05

Margareta J skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Ann hjälpte mig hela tiden, från början till slut när det gällde att sälja villan. Läs mer
  • Anki T

2020-11-29

Anki T skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erik är en toppen mäklare, trevlig o kunnig Läs mer
  • 2020-11-28

Mathias U skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Trevlig engagerad och ordningsam. Läs mer
  • Eilert Å

2020-11-16

Eilert Å skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Han gjorde sitt jobb bra tycker jag och så jag är nöjd.. Läs mer
  • 2020-11-15

Fredrika A skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt en br radhus.
    Ann är mycket kunnig och hjälpsam mot både köpare och säljare upplever jag. Läs mer
  • 2020-11-07

Heather H skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erik helped us navigate the Swedish property market for the first time and was very helpful and patient talking us through the process. Läs mer
  • 2020-10-30

Andrea Ö skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte en bostadsrätt. Jag blev väl bemött av mäklaren som alltid hade en trevlig framtoning. Mina förväntningar var inte så höga eftersom detta var mitt första bostadsköp, men mäklaren levde upp till de förväntningar jag ändå hade. Läs mer
  • 2020-10-21

Pablo M skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jätte Nöjd! Den hjälp jag fick av Niklas var alldeles utmärkt. Han visade oerhört seriöst, tydlig med förväntningar och snabb i handläggningen. Allt gick väldigt smidigt. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-10-21

Marie-Louise B skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte lägenhet med Eric som mäklare han var kunnig proffsig och trevlig .Vi fick förtroende för honom lätt att prata med och få tag. Läs mer
  • 2020-10-20

Erik H skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Proffsigt, snabb, vänlig. Allt flöt på väldigt smidigt från mäklarens sida. Läs mer
  • 2020-10-16

Åsa Margareta H skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Niklas visade starkt engagemang, gav ett förtroendeingivande intryck och var mån om att hela säljprocessen var tydlig. En mycket kompetent mäklare som vi varmt rekommenderar! Läs mer
    2020-10-19 Niklas Hedin svarar Åsa Margareta H
    Tack Åsa! Kul att få hjälpa er!
  • 2020-10-13

John H skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    bra som helhet genom processen, bra på att återkoppla Läs mer
    2020-10-13 Niklas Hedin svarar John H
    Tack för ett bra samarbete och rekommendationen.
  • 2020-10-09

Daniel R skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Klockrent bemötande från start till mål. Kunnig, snabba svar och professionell. Läs mer
  • 2020-10-06

Malin L skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi sålde vårt parhus med hjälp av Ann, som i hela processen har varit professionell, hjälpsam och kunnig. Vi ha haft ett stort förtroende för henne. Hon har varit lätt att få tag på vilket känns viktigt i en sådan här stor affär. Läs mer
    2020-10-06 Ann E svarar Malin L
    Tack snälla Malin, det värmer verkligen mitt hjärta med dina fina ord! Ni har varit väldigt duktiga att dra ert strå till stacken!
  • 2020-10-05

Mari B skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi sålde vår villa i Vallentuna. Min förväntan på mäklaren var att få stöd och råd i processen främst i när saker och ting skulle göras. Detta gjorde Eric vilket gjorde oss lugna och trygga. Vi fick huset sålt snabbt.Jag kan med varm hand rekommendera Eric om man vill ha en trygg process med ett bra driv. Läs mer
  • 2020-10-04

Fredrik Å skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har köpt en friliggande villa genom Eric. Han har varit mycket trevlig och lätt att komma i kontakt med. Något vi gillat mycket både med Eric och andra mäklare hos fastighetsbyrån Vallentuna är att de inte är så påstridiga och "säljiga" som många andra mäklare är, ett sådant beteende blir bara jobbigt. Läs mer

Tatjana K skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har köpt ett hus. Vi tror att maklare var jätte bra. Läs mer

Maria P skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Kompetent trevlig och erfaren.
    Hjämpsam ioch tydlig köpeprocrssen.
    Rekommenderar ann gärna. Läs mer
    2020-10-05 Ann E svarar Maria P
    Tack Maria för dina fina rekommendationer! Det uppskattas verkligen!

Pauli Tapio S skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi sålde nyligen vår villa i Brottby. Som mäklare valde vi gentlemannen Niklas mycket beroende på hans attityd mot oss som kund, förmågan att presentera en trovärdig strategi och hans lokalkännedom. Resultatet blev över förväntan varför vi vill lämna vår varmaste rekommendationer. Läs mer
    2020-10-04 Niklas Hedin svarar Pauli Tapio S
    Stort tack för den fina rekommendationen.
  • 2020-10-02

Gunnar F skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt villa som byggts 1980.
    Blev mycket bra bemött av mäklaren.
    Förväntningar att många var intresserade av villan vilket också blev fallet.
    Sammanfattningsvis utmärkt kommunikation. Läs mer
  • 2020-10-01

Obioha E skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vänlig, kompetent, professionell Läs mer
    2020-10-01 Ann E svarar Obioha E
    Tusen tack för dina värmande ord Obioha! Hoppas att ni trivs bra i ert nya boende!
  • 2020-09-30

Rebecca R skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt villa av Eric. Trevligt bemötande och alltid tillgänglig! Läs mer
  • 2020-09-30

Ulrika L skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har sålt min lägenhet och haft Eric som mäklare. Jag är väldigt nöjd med hur jag har blivit bemött och med den hjälp jag har fått.

Jag arbetar själv med service och värdesätter att jag får snabb kontakt med min mäklare samt proffsig hjälp, vilket jag har fått av Eric. Läs mer
  • 2020-08-28

Eva Ö skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har sålt vår bostadsrättslägenhet. Mäklaren var toppen han gav ett mycket posetift in tryck lätt att prata med och mycket bra information. Vi kan varmt rekommendera mäklaren Niklas Hedin varma hälsningar 👍💐 Läs mer
  • 2020-08-17

Lars S skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt vår villa i Lindholmen via fastighetsbyrån i Vallentuna.
    Vår kontakt där blev Niklas Hedin som bemötte oss på ett lugnt och förtroendeingivande sätt.
    Vi har gjort stora renoveringar på vår fastighet, och antog att den borde vara ett attraktivt objekt.
    Detta underströks av Niklas, men utan att för den skull skapa några falska förhoppningar hos oss om "fantasipriser".
    Detta upplevde vi som kunder, mycket sakligt och proffsigt agerande.
    Niklas har med råge uppfyllt dom förväntningar som vi tycker man bör ställa på en fastighetsmäklare. Läs mer
  • 2020-08-15

Katarina F skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Niklas har hjälpt oss att sälja vårt hus. Vi är jättenöjda och har blivit proffsigt och trevligt bemötta. De förväntningar vi hade, infriades. Vi har känt oss trygga och jättenöjda med Niklas under hela processen, och kommer absolut att rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-08-12

Irene J skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi är nöjda har haft en mycket bra kontakt med Niklas. Läs mer
  • 2020-08-11

Gustaf S skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Lugn och trygg mäklare som var mån om att även jag som köpare fick en bra upplevelse och köp. Läs mer
  • 2020-08-08

Kimmo M skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Niklas skötte försäljningen av vårt fritidshus på ett mycket proffsigt och trevligt sätt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-07-29

Jessica J skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en villa av Ann och allt gick smidigt och bra. Hon är lätt att få tag på och återkopplar snabbt.
    Kan starkt rekommendera henne! Läs mer
  • 2020-07-13

Nicklas M skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric hjälpte oss sälja vårt hus.
    Efter väldigt dålig erfarenhet från tidigare mäklare kom vi i kontakt med Eric.
    Huset var sålt på 2 veckor.

Proffsigt bemötandet, engagemang, punktlighet samt lyhörd tycker jag är ord som beskriver Eric väl.

Kommer absolut använda mig av Eric igen.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Maria L

2020-07-07

Maria L skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Påläst och rutinerad, snabb och effektiv! Läs mer
  • 2020-06-30

Johan L skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Flexibel och kunnig. Försäljningen överträffade våra förväntningar på både pris och snabbhet. Läs mer
  • 2020-06-25

Mengqiu Z skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    My boyfriend and I bought a summer cottage and Mr. Erik Laggar handled our case. He is professional and well-organized. The entire buying experience was smooth and pleasant! Läs mer
  • 2020-06-25

Ricond skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Väldigt nöjd med Eric, kan verkligen rekommendera honom som mäklare! Läs mer
  • Lidia B

2020-06-18

Lidia B skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har både sålt och köpt lägenhet genom Niklas.
    Han är lugn, professionell och lyhörd för kundens önskemål/förslag.
    Jag är nöjd med Niklas insats Läs mer
  • 2020-06-16

Jalil T skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    We bought a summer house and Erik helped us with the arrangement.

The experience was very positive. Few examples: he did a great job with the translation to English. He explained the procedure and contract terms very well. He answered questions with care.

We recommend him :) Läs mer
  • 2020-06-14

Eva L skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Har köpt en lägenhet.
    Niklas hade ett trevligt sätt och ett vänligt bemötande. Läs mer
  • 2020-06-12

Louise P skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har köpt en villa där Eric var mäklare. Intrycket av honom var så pass bar att vi valde honom till vår egen mäklare när vi sålde Bostadsrätten.

Eric har varit mycket professionell i sitt bemötande både när vi hade rollen som köpare och när vi var säljare. Han återkom på tider han hade sagt och redogjorde för varje nytt läge på ett lugnt och tydligt sätt.

Vi vill varmt rekommendera Eric som mäklare och det har varit ett nöje att samarbeta med honom! Läs mer
  • 2020-06-10

Marcus T skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Mäklaren bytte jobb under tiden, vilket gjorde det svårare. Fanns ingen möjlighet att använda digitala verktyg, vare sig för visning eller kontrakt skrivning. Säljarna var knepiga också, och kändes inte som att mäklarna brydde sig allt för mycket om mig som köpare utan enbart brydde sig om säljarna. Läs mer
  • Mia K

2020-06-03

Mia K skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Niklas har varit proffsig och han känner väl området och det ger en trygghet. Han har hjälp mig med alla frågor och gjort att affären har gått smidigt. Läs mer
  • 2020-05-27

Edin M skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Genuin och hjälpsam mäklare! En bostadsaffär som gick utan några komplikationer för vår del tack vare Erik! Läs mer
  • 2020-05-26

Clas V skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi anlitade Niklas för att få hjälp med att sälja vårt kedjehus i Lindholmen, vilket han skötte på ett föredömligt sätt. Kontakten med Niklas har varit trygg och han har alltid varit lättillgänglig och hållit oss uppdaterade genom hela processen.
    Extra plus för att han även gjorde sig tillgänglig en fredagskväll i samband med snabba puckar när det drog ihop sig till kontraktskrivning. Läs mer
  • 2020-05-18

Pehr E skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi sålde vår villa i Vallentuna med hjälp av Niklas på fastighetsbyrån. Han är en klassisk erfaren mäklare som har mycket goda kunskaper om byggnadsteknik och andra väsentliga parametrar som är viktiga för att inge förtroende som mäklare. Han är en kille att lita på. Det bästa med Niklas är att han har högt fokus på att alla parter ska bli nöjda. Han är neutral och seriös! Läs mer
  • 2020-05-07

Monica M skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Proffsig, hjälpsam, alltid med leende. Säljer ditt hem som han skulle sälja sitt eget. Varmt rekommenderar! Läs mer
  • 2020-05-06

Stefan N skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    En mäklare med ett bra koncept för både köpare och säljare. Ett varmt och ärligt bemötande och återkoppling kontinuerligt från start till mål. Läs mer
    2020-05-06 Ann E svarar Stefan N
    Tusen tack Stefan! Det är precis det jag brinner för att alla parter ska bli omhändertagna.
  • 2020-05-04

Johan S skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Mycket bra att ha att göra med, inga konstigheter. Saklig, kunnig och vettig. Har sålt ett radhus. Läs mer
  • 2020-05-02

Per L skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Inför försäljningen av vår fastighet drev vi en ambitiös och rätt tuff urvalsprocess av Vallentunas mäklare, där Eric hamnade i topp. Vi valde honom för hans unika kombination av: Lugn OCH Driv, Lyhördhet och Engagemang, Kompetens o kunnande, Charm och Sociala kompetens.
    Vi är rätt övertygade om att vi inte fått huset sålt till det aktuella priset MITT I CORONAPANDEMINs epicentrum och med en attraktiv arvodesmodell utan just Erics uppsättning av egenskaper.

Om vi ska sälja igen så väljer vi Eric igen, alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2020-04-23

Cecilia B skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har i samband med separation köpt ett renoveringsobjekt av ett dödsbo. Att köpa bostad är en stor affär och det är så mycket att tänka på. Men Ann har varit engagerad, lättillgänglig, sympatisk, hjälpsam, trevlig och ett stort stöd för mig!

Hon har (tyvärr) även fått hjälpa till med lite strul efter tillträdet, men det har hon gjort, och hon har visat stort tålamod med oss i denna process, vilket jag är oerhört tacksam över!

Jag har bara gott att säga om Ann och hennes arbete och rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-04-23 Ann E svarar Cecilia B
    Tack snälla Cecilia! Du har också haft ett stort tålamod gentemot föreningen. Jag är säker på att du kommer att stormtrivas i din nya bostad!
  • 2020-04-18

Besarta G skrev om Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Bra mäklare som lyssnar på sina kunder! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte