Alla kategorier Mäklare Stockholms län Vallentuna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Vallentuna

Fastighetsbyrån Vallentuna

Tuna torg 4D, 186 31 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till Vallentuna, en växande kommun i Stockholms norra delar. Här har du vacker och naturskön omgivning, massor av lokala restauranger och caféer men kan samtidigt nå Stockholm med både Roslagsbanan och bussar. Vi på Fastighetsbyrån har kontor mitt i centrum på Tuna Torg 4D.

Vi är Stockholms och Sveriges största kedja! Vi leder dig genom alla steg som finns i bostadsaffären och ser till att den går smidigt till. Om du anlitar oss får du mäklare med ett stort engagemang. Vi sätter alltid kundnöjdheten först. Välkommen!

Läs vad 364 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vallentuna

• 2019-08-24

Tove S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en bostadsrätt. Första bemötandet av mäklaren var bra, hon var trevlig på visningen och väldigt serviceinriktad och hörde av sig mycket för att återkoppla och veta hur jag kände osv. Sen efter jag väl köpt lägenheten så blev det inte lika bra. Väl på tillträdesdagen blev mäklaren sjuk, så hon kunde inte närvara vilket jag förstår. Säljaren har inte varit med i något skede så jag var helt ensam med en annan mäklaren som knappt visste något om bostadsrätten. Det var väl här det blev dåligt, jag fick ingen information om hur något funkade i lägenheten som kan vara bra att veta, vart alla nycklarna går osv. Jag tänkte att hon skulle återkoppla och kanske komma förbi och gå igenom allt som skulle gått igenom vid tillträdet. Hon hörde av sig och kollade hur det kändes, men inte på så sätt att hon skulle gå igenom saker. Jag har fått ta reda på allt som hör till lägenheten, inget parkeringstillstånd fanns så det ordnade jag själv, alla nycklar (vilket var många) fick jag gå runt i alla små hus som fanns i området och kolla vart de gick så vet fortfarande inte vart alla går. Värmepanna och luftfilter fick jag gå igenom med föreningen hur de funkade. Så kan inte säga att jag fått super mycket hjälp av mäklaren i frågor och komma iordning och få veta allt som kan vara bra att veta. Eftersom säljaren inte ville vara till hands var det ju mäklarens jobb istället. Jag är nöjd med allt förutom just den viktiga biten om jag sammanfattar allt. Läs mer
  • 2019-08-21

Vadym S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte radhus. Det tåg 24 timmar från besök till avtal.
    Proffsig, trevlig! Läs mer
  • 2019-08-20

Joris V skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica went out of her way to get our place sold. Her energy and enthusiasm was refreshing and appreciated. Can’t recommend her enough for anyone looking to sell their house. Läs mer
  • 2019-08-20

Emelie V skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica fick uppdraget att sälja vår bostadsrätt. Vi ville endast sälja till rätt pris samt när tidpunkten var rätt och Erica visade stor respekt för det.

Hon har alltid gett snabb återkoppling och har alltid funnits tillgänglig under hela processen.

Så vill du ha en mäklare som är på hugget och tillgodoser dina krav så ring Erica! Läs mer
  • Therese J

2019-08-06

Therese J skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    I köpet av lägenheten så har jag bara positiva erfarenheter från Erica och jag har känt mig trygg med henne hela tiden. I början av affären så var det en hel del strul med banker och bolån men Erica fanns där hela tiden och både peppade och hjälpte även till med en bankkontakt så att allt löste sig. Jag kan varmt rekommendera Erica till alla som ska köpa och sälja Läs mer
  • 2019-07-24

Alexander S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt en tvåa, Erica var utmärkt som mäklare. Hon kan verkligen sin sak Läs mer
  • 2019-07-23

Christian B skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte en lägenhet på 65kvm i Sörgården Vallentuna. Med Ericas hjälp blev allt mycket smidigt och enkelt.
    Alla frågor vi hade besvarades super fort och allt kändes tryggt!
    Erica levde upp till alla förväntingar vi hade på vårat första köp. Läs mer
  • Yamani O

2019-07-23

Yamani O skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en bostadsrätt av erica, hela processen från visning till köp gick väldigt smidigt. Erica var väldigt tydlig och posetivt peppande. Hon var väldigt tillmötesgående och hade kontinuerlig kontakt genom hela processen vilket uppskattas! Läs mer
  • Cassandra Gröndahl K

2019-07-15

Cassandra Gröndahl K skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålde mitt parhus i Bällstaberg och fick ett mycket proffsigt och trevligt bemötande av Erica! Nöjd kund🌸 Läs mer
  • 2019-07-10

Neil F skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    She is quite simply a true professional with in her field, second to none.

You should be proud that she is part of your company.

Kindest Regards
    Neil Fossett
    Extremely satisfied customer Läs mer
    2019-07-22 Ann E svarar Neil F
    Many thanks for your fine recommendations! I come to the golf restaurant one day and have lunch. :) Hope you enjoy your nice new house. See you!
  • 2019-07-08

Ingela R skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Profesionell i sitt bemötande och i alla moment under hela försäljningsprocessen av vår villa. Läs mer
  • 2019-07-03

Emilia B skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte ett radhus i Vallentuna av Erica. Jag har själv arbetat på mäklarbyrå tidigare och vet vad man ska och kan förvänta sig.
    Erica var otroligt proffsig och hade svar- eller tog reda på alla våra frågor vi hade under processen.
    Vi upplevde att hon hade ett genuint intresse för fastighetsaffären och visade stort engagemang för både oss som köpare och säljaren.
    Stort plus också för tydligheten och noggrannheten vid kontraktsskrivningen.

Sammanfattningsvis kommer vi anlita Erica vid eventuell försäljning av vår fastighet framöver vilket tordes vara högsta betyg av två kräsna administratörer och säljare. Läs mer
  • 2019-07-02

Kristoffer C skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag och min sambo har köpt en tvårums lägenhet i Vallentuna. Genomgående från visning till betalning har det varit en enkel och effektiv process som hanterats på bra sätt av mäklaren. Trevligt bemötande och effektiv handläggning. Läs mer
  • 2019-07-01

Madelene S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag och sambon köpte en tvåa i Vallentuna och vi är mer än nöjda. Erica är, förutom väldigt trevlig och positiv, alltid lätt att nå och ställer alltid upp med svar på frågor eller tjänster gällande fastigheten. Vår bostadsaffär har bara varit en bra upplevelse! Läs mer
  • Ing-Marie L

2019-06-24

Ing-Marie L skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric är en driftig och tillmötesgående person som tar sig an sitt uppdrag. I mitt fall är det tomtförsäljning.
    Jag är mycket nöjd med hur hela processen fortlöpt och kan varmt rekommendera Eric som mäklare. Läs mer
  • 2019-06-24

Jan I skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt en trea på 75kvm nära Vallentuna centrum.

Bra intryck av mäklaren. Det gick mycket snabbt från första kontakt till fotografering samt publicering på Hemnet. Erica kom med bra förslag inför fotograferingen. Försäljning direkt efter andra visningen. Allt gick betydligt snabbare än väntat. Konstant information per email SMS när det behövdes under försäljningstiden. Läs mer
  • Angela A

2019-06-20

Angela A skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte ett parhus i Vallentuna och Erica bemötte oss väldigt bra och lyssnade in oss. Hon kunde området väl och besvarade på alla våra frågor och funderingar. Supertrevlig mäklare, kan varmt rekommendera henne :). Läs mer
  • Mohammed A

2019-06-20

Mohammed A skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erika är superduktig & trevlig mäklare.
    Hjälpt oss otroligt mycket. Tack för fantastisk service :) Läs mer
  • 2019-06-16

Ulrika W skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Bostadsrätt lägenhet i Vallentuna.
    Mycket trevlig och smidig. Tillgänglig och återkopplar. Gör realistiska bedömningar och känns kompetent och pålitlig. Läs mer
  • 2019-06-12

Ove K skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har köpt en bostadsrätt i Brf. Skogsbacken i Vallentuna.

Erica har under hela processen varit lyhörd på våra önskningar när vi har velat komma och titta på lägenheten.
    Hon har hela tiden kommit tillbaka snabbt på frågor och funderingar som vi haft.

Hon har motsvarat väl våra förväntningar. Se ovan. Snabba svar. Glad och trevlig med ett fint bemötande.

Vi har varit mycket nöjda med Erica. Vi kan varmt rekommendera henne.

Ove o Ylva Karlsson Läs mer
  • 2019-06-01

Marcus G skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt vindsvåning på Allévägen 17.
    Mäklaren har hållit oss uppdaterade hela vägen och varit tillmötesgående.
    Lägenheten såldes för lite mindre än vi förväntat oss men det är inget vi beskyller mäklaren för utan marknaden i sig.
    Vi är nöjda med Erika som mäklare och skulle rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-05-30

Veronica Z skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Förtroendeingivande mäklare med hög kompetens och vilja att hjälpa till och göra det bästa för oss som säljare. Kunde inte varit mer nöjd! :) Läs mer
  • 2019-05-28

Bo S skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Pragmatisk och serviceminded.. Allt förlöpte smidigt! Läs mer
  • Anders L

2019-05-27

Anders L skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica fick lägenheten såld på knappt två veckor från vårt första möte. Allt gick mycket smidigt och hon var väldigt trevlig och villig att svara på frågor om både försäljningen och köpet av det nya boendet. Mycket bra! Läs mer
  • 2019-05-27

Anna W skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Kunnig, vänlig och effektiv mäklare med stor erfarenhet av Vallentuna. Läs mer
    2019-05-27 Ann E svarar Anna W
    Tack för dina fina ord Anna! Det värmer verkligen!
  • 2019-05-24

Marziyeh H skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Har sålt en lägenhet med honom. Nöjd från början till slut. Fick allt information som behövdes. Kunnig i sitt yrke, trevlig och hjälpsam.
    Stark rekommenderas. Läs mer
  • 2019-05-22

Salman skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi sålde vår lägenhet med hjälp av Niklas. Utmärkt upplevelse! Professionell, hjälpsam och välorganiserad. Högt rekommenderad. Läs mer
  • 2019-05-22

Eva B skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica hjälpte oss att sälja vårt bostadsrättsparhus. Det gick oerhört snabbt och smidigt och det var sålt på bara 5 dagar.
    Allt var förutsättningslöst men hon skötte det snyggt och med raka och tydliga besked.
    Är mycket nöjd med förloppet och kan varmt rekommendera Erica. Läs mer
  • 2019-05-14

Elin E skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica hjälpte oss sälja vår bostadsrätt och vi är väldigt nöjda. Hon är en toppenbra mäklare! Driven, glad, lätt att tycka om och lyhörd. Hjälper oss även i processen efter vår försäljning att hitta ny bostad på ett engagerat sätt. Läs mer
  • 2019-05-14

Christopher E skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Har sålt min familjs lägenhet norr om Stockholm. Vi har fått ett proffsigt bemötande genom att få våra krav bemötta samt att Erica varit närvarande under hela processen.

Vi sålde vår lägenhet inom vårat rimliga prisspann vilket gör att vi kan nu leta efter en ny bostad. Läs mer
  • Lena G

2019-05-14

Lena G skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Mycket nöjd från början till slut med försäljningen av mitt radhus tack vare mäklaren. Bara positiva ord att säga om denna mycket engagerade mäklare. Läs mer
  • 2019-05-13

Paul Eric M skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi anlitade Erica vid försäljning av vår lägenhet i Åby Park.
    Erica har gjort ett utmärkt arbete från första kontakt till kontrakt skrivning och det har alltid varit lätt att kontakta Erica under hela processen. Erica har alltid varit glad, trevlig och väldigt positiv när vi har pratat med henne och hela försäljningsprocessen har känts bra för oss.
    Vi kan varmt rekommendera Erica och Fastighetsbyrån Vallentuna. Läs mer
  • Bo J

2019-05-12

Bo J skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Saklig, kunnig och balanserad mäklare vid vårt köp av bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-05-09

Hans S skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Otroligt oproffsig mäklare, dåligt bemötande redan från första samtalet. Ointresserad och ovillig att göra affär. Han ville inte sälja huset till accepterat pris. När jag gav ett högre bud så ville han inte ens lägga fram budet till säljaren trots att det var en bra bit högre än det accepterade priset.
    När vi väl kom på visningen var han väldigt otrevlig och frågade ifall det var något skumt på gång och ifall han skulle vara rädd för att vi kom i två "lite finare bilar".
    När vi satt och skulle skriva kontrakt bad han mig ta fram legitimation och när jag höll på att ta fram det så kunde han inte sluta försöka kolla rakt in i min ficka för att se vad som fanns där. Läs mer
    2019-05-14 Ann E svarar Hans S
    Tråkigt att höra att ni har fått en dålig upplevelse av oss! Ansvarig mäklare jobbar dessvärre inte kvar på vårt kontor.
  • 2019-05-05

Lars-Åke A skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Kunnig dedikerad i försäljningen av mitt hus.
    Niklas hade ett mycket bra bemötande o han lyssnade på mina önskemål o tankar.
    Niklas levde mycket gott upp till mina förväntningar Läs mer
  • CHARLOTTE E

2019-05-04

CHARLOTTE E skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica stöttade oss genom hela vägen när vi skulle sälja vår bostadsrätt. Hon hade alla våra önskemål i åtanke, gav oss trygghet och gjorde flera insatser för att få en lyckad försäljning. Läs mer
  • 2019-04-30

Daniel S skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Lägenhet , mäklaren va trevlig och väldigt hjälpsam vid frågor och funderingar. Läs mer
  • Charlotta B

2019-04-26

Charlotta B skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica Skoglund på Svensk fastighetsbyrån i Vallentuna fick mitt förtroende att sälja min bostadsrätt på Karlavägen 45 i Vallentuna. Den uppgiften skötte hon galant.
    Erica är en glad , ärlig enargisk och trovärdig.
    Kan rekommenderas varmt.
    Mvh Charlotta Boman Läs mer
  • 2019-04-18

Hanna S skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte bostad som Eric förmedlade. Hjälpsam och trevlig mäklare. Kan absolut rekommenderas. Läs mer
  • 2019-04-15

Lisa Å skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt hus av Eric. Väldigt nöjda! Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2019-04-05

Linda H skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt ett radhus med stort renoveringsbehov och mäklarens bemötande på det stora hela var bra. Läs mer
  • Hanna G

2019-04-05

Hanna G skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt en 1:a i Vallentuna. Vi blev väldigt bra bemötta redan på visningen och kontakten med Niklas har efter det också varit toppen. Återkopplat bra och skött försäljningen utmärkt! Tack Niklas / Hanna Läs mer
  • 2019-03-29

Per Olov L skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Allt funkade bra, trevlig och noggrann.
    Har inget att anmärka på när 🏡 såldes.
    Mvh Peo Ewa. Läs mer
    2019-04-05 Ann E svarar Per Olov L
    Tusen tack Peo och Eva! Ha en trevlig helg!
  • 2019-03-28

Bo P skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har sålt vårt radhus och Erica har skött sitt åtagande klanderfritt Vi rekommenderar henne gärna till andra
    Hon är trevlig och karismatisk på alla sätt Läs mer
  • 2019-03-19

Mona H skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag vill varmt rekommendera Niklas på Fastighetsbyrån i Vallentuna till den som vill köpa eller sälja bostad i Vallentuna.
    Niklas är kunnig, engagerad och noggrann. Jag har fått bästa tänkbara hjälp i alla steg vid försäljningen av min villa i Vallentuna.
    MvH Mona Läs mer
  • 2019-03-13

Margot Lilleba V skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Kunnig och förtroendeingivande mäklare. Läs mer
    Eric R gillar detta
  • 2019-03-07

Hanna S skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Är supernöjd med val av mäklare. Sålde min bostadsrätt på ett kick! Kunnig och lättsam utan krångel. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-03-04

Ingrid Maria K skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har sålt radhus.
    Jättebra bemötande från mäklaren.
    Han har ett mjukt och tydligt förhållningssätt och bra bemötande.
    Han återkopplar fort efter visningar samt delger oss säljare med information under hela processen.
    Han ger ett jättebra intryck och är trevlig. Läs mer
  • 2019-03-04

Niclas E skrev om Fastighetsbyrån Vallentuna
    Trevlig och proffsig mäklare att göra affärer med. Läs mer
  • 2019-03-02

Omar A skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric var mycket professionell och tillmötesgående genom hela processen vid försäljningen av min bostad! Läs mer
    Eric R gillar detta

Tuna torg 4D, 186 31 Vallentuna