Fastighetsbyrån Vallentuna

Fastighetsbyrån Vallentuna

Välkommen till Vallentuna, en växande kommun i Stockholms norra delar. Här har du vacker och naturskön omgivning, massor av lokala restauranger och caféer men kan samtidigt nå Stockholm med både Roslagsbanan och bussar. Vi på Fastighetsbyrån har kontor mitt i centrum på Tuna Torg 4D.

Vi är Stockholms och Sveriges största kedja! Vi leder dig genom alla steg som finns i bostadsaffären och ser till att den går smidigt till. Om du anlitar oss får du mäklare med ett stort engagemang. Vi sätter alltid kundnöjdheten först. Välkommen!

Läs vad 608 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vallentuna 2

• Annika N
    2021-07-23
    Erik har varit väldigt lugn och trevlig hela tiden och återkommit med information om vad som skett i säljprocessen. Även vid mötet med köparen och alla handlingar som behövde skrivas på gick allt smidigt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-07-21
    En trevlig, charmig, artig och så duktig man kan vara vid en relativt ung ålder inför ett bostadssökande par, som är till åren komna och att vi befann oss på 50 mils avstånd, vid vår första kontakt.

Han skötte och utförde sitt uppdrag på ett mycket bra sätt.

Han var snabb med återkoppling vid vårt mejlande.

All lycka och framgång till honom i framtiden.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    • Ekeby
    2021-07-20
    Riktigt bra kännedom av kommun och områden. Trevlig hjälpsam och väldigt duktig på sitt jobb. Rekommenderas starkt
  • sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-07-09
    Mycket lyhörd mäklare och lyssnade på mina önskemål.
  • köpte en tomt med hjälp av Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-07-08
    Eric är en klippa! kunde inte fått bättre bemötande:)
    2021-07-01
    Erik bemöte oss som säljare och köpare i detta fallet, lugnt och ärligt och med en extremt profesionell attityd. Samtidigt som han aldrig gav ett löfte han inte kunde hålla och kämpade för våran sak. Utan honom hade vi aldrig kunnat få det fenomenala priset vi fick på våran försäljning!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-06-30
  • Eva P
    köpte sitt hus med hjälp av Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    • Ormsta
    2021-06-27
    Vi är jättenöjda med Eriks tjänster. Han både sålde vårt bostad och hjälpte oss med sökande till vårt nya bostad. Erik är en mycket trevlig, flexibel och hjälpsam person. Vi kan varmt rekommendera honom.
    Tack Erik Laggar och ha en trevlig sommar 🌻
    Eva & Juan-Pablo
    2021-06-26
    Erik är en utåtriktad mäklare som vill säljaren och köparens bästa. Han gav oss en trygg upplevelse och bra förklaringar på visningen, vilket gjorde husköpet en självklarhet. Vi överväger honom för att sälja vårt hus och fick många bra tips från honom.
    2021-06-24
    Proffsig och mkt trevlig. Hela affären gick mkt smidigt tack vare Erik.
    Tack så mycket Kajsa-Helene! Njut av sommaren nu! Erik Laggar
    • Bällstaberg
    2021-06-23
    Erik är mycket hjälpsam och trevlig. Han hjälpte oss hela vägen, och vi är väldigt nöjda med slutpriset. Vi fick alla stöd och info, och den ”lilla extra”: han hjälper oss att hitta nytt boende.
    Utmärkt bra jobbat Erik! Tack för allt!
    Tack Tamara! Mitt mål är att inte bara sälja utan även hjälpa er med köpprocessen! :) Erik Laggar
    2021-06-23
    Trevlig mäklare förklarar allt väldigt tydligt och man känner sig trygg när man gör affär med honom
    Tack så mycket Anhur och grattis till ditt köp! :) Erik Laggar
    2021-06-18
    Mycket bra bemötande och lever upp till mina förväntningar. Skötte kontakterna på ett perfekt sätt vid budgivningen och kontraktsskrivningen. 5 plus.
    2021-06-18
    Erik fick verkligen börja i uppförsbacke eftersom vi vid två tidigare försök inte fått lägenheten såld. Han antog utmaningen med väldigt kort varsel, och fick inte bara lägenheten såld, han var ett fantastiskt bollplank hela vägen. En mer driven och hjälpsam mäklare är svår att hitta. Man behövde aldrig fråga efter planen, Erik gör en delaktig från start och det verkar sitta i ryggmärgen att alltid hålla en underrättad. Vi fick vår lägenhet såld på grund av Fastighetsbyråns videovisning, då en spekulant inte kunde vara på plats fysiskt på visning så fanns ändå möjligheten att få kolla runt via videon. Vi är extremt nöjda med Erik och kommer att rekommendera alla nära och kära så fort de ska sälja i Vallentuna att anlita honom.
    Hej Joakim! Tack för det fina omdömet! Kul att vi lyckades sälja lägenheten dessutom! :) Ha en fin sommar! Erik Laggar
  • Jan-Erik J
    2021-06-16
    Kreativ. Bbemötande av kundens synpunkter på ett bra sätt. Mkt serviceinriktad.Fotografen hade fått tydliga och bra instruktioner , om fotograferingens inriktning.
  • Janna E
    köpte sitt hus med hjälp av Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-06-14
    Eric är lugn, metodisk och lyhörd. Han är väldigt trevlig att ha att göra med och försöker få till det så bra som möjligt för både säljare och köpare. Han var påläst när det gällde objektet och hade bra kommentarer. Vi köpte via honom och hela processen har varit enkel och smidig med tydliga instruktioner på vad man förväntas göra som köpare. Jag hade gärna anlitat honom vid en försäljning.
    • Karby/brottby
    2021-06-13
    Tillmötesgående utan att vara för "på". Det kändes avslappnat och tryggt. Han känns äkta gör sig inte till. Stämde av allt kändes ok och att man förstått allt.
    Tack Sara! Hoppas ni kommer trivas på Lindgårdsvägen! Vi ses på onsdag! :) Erik Laggar
    • Frösunda
    2021-06-12
    Trevlig, behjälplig och ärlig. Vårt köp kändes genuint rakt igenom. Rekommenderas!
  • köpte sitt hus med hjälp av Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-06-11
    Erik är den mest professionella mäklaren vi har haft kontakt med i Vallentuna. Han är påläst och ger kunnig och pålitlig information om de hus han säljer. Dessutom är han trevlig och mån om att både säljare och köpare ska bli nöjda.
    • Bällstaberg
    2021-06-10
    Professionell, trevlig, och lyhörd mäklare som arbetade för att få till en visning och köp enligt våra önskemål samt återkopplade skyndsamt under hela processen.
    • Ormsta
    2021-06-10
    Väldigt professionell, lugn, hjälpsam och kunnig.
    Vi upplevde dom förväntningarna vi förväntade oss + lite mer. Rekommenderar Eric till alla som ska sälja😁
  • Nicklas  J
    sålde sitt hus med hjälp av Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-06-10
    Eric är en trevligt och mycket duktig mäklare. Vi rekommenderar honom starkt!!
    • Solgårdsgärde
    2021-06-10
    Han ger ett trovärdigt intryck och agerar professionellt i det han gör. Han utgår från hur marknaden ser ut och lägger ens förhoppningar på en nåbar och bra nivå. Vi rekommenderar Eric starkt.
    • Ekeby
    2021-06-08
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Erik i en snabb och smidig process. Genomgående lyhörd och hade en tilltalande tidsplan och upplägg anpassat efter mina behov.
    Tack Martin för ditt fina omdöme! Vad kul att vi lyckades sälja lägenheten innan vi publicerade den på vår hemsida eller Hemnet. Erik Laggar
    • Karby/brottby
    2021-06-07
    Företräder säljarna på ett icke charmigt sätt, informerade inte om nyheter förrän på tillträdet, hetsig i budgivning
    Hej Fredrik, Tråkigt att ni känner så kring köpprocessen. För mig är det viktigt att framföra kontinuerliga uppdateringar och hålla god kommunikation med alla inblandade, inte minst under en budgivning. Jag vill ge info om vad som händer kring budgivningen och det är beklagligt att ni upplever budgivningen som hetsig istället för informativ. Säljarnas önskemål var att ha en deadline vilket ni fick reda på ca 6 timmar innan vi bokade kontrakt. Ni hade tack vare min information stämt av med banken en sista gång för att säkerhetsställa att ni kunde skriva kontrakt på kvällen. Det var ni även ok med då, men hade ni känt det motsatta hade jag önskat att ni delgett mig den informationen innan. Gällande tillträdet; Jag slår dig en signal gällande samfällighetsavgiften som debiteras i efterhand. Den nya luftvärmepumpen som installerades innan tillträdet, så hoppas jag den funkar bättre än den från 2006. Hoppas ni kommer trivas i ert nya hem! Erik Laggar
  • sålde sitt hus med hjälp av Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    • Garns-ekskogen/Brottby
    2021-06-04
    Erik Laggar har varit väldigt professionell med vår försäljning. Alltid lätt att få återkoppling samt varit till stor hjälp under hela processen.
    2021-06-04
    Jag har köpt en bostadsrätt på 2rum och kök. Allt gick mycket snabbt och smidigt!
    2021-05-31
    Jag har köpt mitt första lägenhet och vill säga ett stor tack till Erik!
    Väldigt professionell samt flexibel och så hjälpsam, han verkligen hjälpte till med allt för att jag ska kunna köpa lägenhet!
    Fantastisk trevligt och lyhörd person !
    2021-05-25
    Fantastiskt trevlig mäklare som hjälpte oss på alla sätt med att sälja vårt fritidshus.
    Noggrann, kunnig, intresserad och väldigt närvarande.
    2021-05-25
    Såldes snabbt, för utgångspris. Supertrevlig och hjälpsam.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-05-22
    Andra gången jag anlitade Eric och är lika nöjd denna gång, väldigt trevligt bemötande , Eric förstod direkt vad jag menade var starka försäljningsargument på min BR och kom även med fler som jag inte hade tänkt på. Den video som Eric gjorde blev mycket bättre än jag trodde, jag skulle göra en sådan video även om det inte var corona tider
    • Påtåker
    2021-05-14
    Eric har värderat vårt hus flera gånger från byggtiden till försäljningen.
    Han har alltid varit trevlig och professionellt.
    Vi blev överraskade av senaste värderingen men huset såldes 2 dagar efter visningen för begärd pris.
    Vi är nöjda och familjen som flyttar in är också trevliga och älskar huset.
  • sålde sitt hus med hjälp av Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    • Älgeby/brottby
    2021-05-12
    Niklas hjälpte oss sälja vårt landställe i Älgeby, Vallentuna och har under hela tiden bemött oss på ett professionellt och tydligt sätt. Han har varit lätt att få kontakt med och har agerat rutinerat och alltid svarat kunnigt på alla våra frågor och funderingar.

Fotografering, framtagande av prospekt och all kontakt med presumtiva köpare har flutit på utan några som helst problem ända fram till kontraktsskrivning och vi kan inte göra annat än att rekommendera Niklas till andra som går i säljtankar.
    Stort tack Michael, det var kul att få hjälpa er. Niklas Hedin
  • Jyrki P
    sålde sitt hus med hjälp av Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-05-11
    Sålt villa.Bemötande proffsigt,inget att klaga på.Vi hade egentligen inte några förväntningar,bara att få huset sålt.
    Han skötte sitt jobb som man ska göra.
    2021-05-11
    Mycket trevlig och förtroendeingivande!
    2021-05-03
  • sålde sitt hus med hjälp av Erik Laggar en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    2021-04-09
    Backa9:10 Vallentuna
    Trevlig mäklare!
    Erik levde upp till våra förväntningar helt.
    Affären gick snabbt och smidigt.
    Vi är så nöjda!
    Hans och Kerstin
    • Åby Ängar
    2021-04-07
    Vi har köpt en bostadsrätt och blev proffsigt bemötta på alla sätt.
  • sålde en tomt med hjälp av Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    • Uthamra
    2021-04-03
    Niklas har tidigare värderat vårt hus och när vi skulle sälja en tomt var det självklart att vi valde honom. Han har ett proffesionellt förtroendeingivande bemötande utan att vara inställsam, mäklare vi tidigare varit i kontakt med har vi upplevt mer som säljare än ett stöd i försäljningen, nu känns det som att både vi som säljare och köparen kunnat avsluta affären på ett bra sätt.
    2021-03-31
    Erik hjälpte oss både sälja och köpa bostad. Vi är väldigt nöjda och kommer anlita honom om vi flyttar igen.
  • sålde en tomt med hjälp av Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    • Uthamra
    2021-03-30
    Sålde en tomt . Och affären gick snabbt . Och träffade köparna på swd. Banks kontor . Papperna var i ordning . Snabbt smidigt . //pia
    2021-03-28
    Eric sålde vårt parhus varken mer eller mindre.
    2021-03-27
    Han sålde vårt hus. Varken mer eller mindre.
    • Åby Park
    2021-03-24
    - Jag har köpt ett radhus
    - Visningen gick utmärkt tack vare Niklas som svarade på alla mina frågor
    - Niklas definitivt levde upp till mina förväntningar

Väldigt glad att ha Niklas, tack!
    2021-03-22
    Ett professionellt bemötande en smidig affär.
    Tack snälla! Hoppas ni kommer trivas bra i huset. Niklas Hedin
    • Bällstalund
    2021-03-17
    Sålt lägenhet i Vallentuna, funkade kanon.
    Kan rekommendera
    • Åby Park
    2021-03-13
    Vi sålde en lägenhet i Vallentuna med Eriks fina kompetenser. Troligtvis kommer vi anlita Erik om vi säljer igen i framtiden.
    Vi kan varmt rekommendera Erik Laggar, han får det högsta betyg.
    Eva P.
    Muchas gracias Eva! Nu ska vi se till att hitta en lägenhet i Bällstaberg! Erik Laggar
    2021-03-13
    Mycket engagerade mäklare, blev bemött på ett mycket trevligt sätt
    2021-03-11
    Erik sålde en bostadsrätt åt mig.
    Lägenheten såldes innan den annonserades på Hemnet, låg endast ute på Fastighetsbyråns hemsida. Erik kändes trygg och professionell och jag var nöjd med slutpriset.
    Jag kan verkligen rekommendera Erik som mäklare.
    Stort tack Uffe för de fina orden! Lycka till på Österlen! Erik Laggar