Fastighetsbyrån Vallentuna

Tuna torg 4D, 186 31 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till Vallentuna, en växande kommun i Stockholms norra delar. Här har du vacker och naturskön omgivning, massor av lokala restauranger och caféer men kan samtidigt nå Stockholm med både Roslagsbanan och bussar. Vi på Fastighetsbyrån har kontor mitt i centrum på Tuna Torg 4D.

Vi är Stockholms och Sveriges största kedja! Vi leder dig genom alla steg som finns i bostadsaffären och ser till att den går smidigt till. Om du anlitar oss får du mäklare med ett stort engagemang. Vi sätter alltid kundnöjdheten först. Välkommen!

Läs vad 495 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vallentuna

• 2019-12-09

Mara Annehilde B skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har sålt en villa med hjälp av Ann. Hon var respektfull och trevlig. Övertygade oss med mycket kunskap om marknaden och hennes professionalitet. Hon svarade snabbt på alla frågor vi hade och som dykt upp under säljningsprocessen. Läs mer
    2019-12-09 Ann E svarar Mara Annehilde B
    Tusen tack för dina fina rekommendationer Mara! Jag önskar dig och din familj en härlig sista jul i er villa!
  • 2019-12-09

Malin L skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Niklas är väldigt hjälpsam. Min lägenhet blev såld väldigt snabbt! Läs mer
  • 2019-12-08

Oscar S skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte en bostad och blev i alla skeden bra bemött av Eric, väl påläst och reko.

När jag skall sälja en bostad i framtiden hoppas jag att Eric finns kvar i branschen. Läs mer
  • Oscar Valentin G

2019-12-03

Oscar Valentin G skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålde ett studiohus (bostadsrätt) genom Eric. Det var första gången en sådan bostad såldes i Vallentuna om man räknar bort nyproduktion. Eric skötte det fantastiskt. Han var kreativ och skötte försäljningen väldigt snyggt. Eric höll mig hela tiden uppdaterad om vad som hände och vad planen framåt var. Läs mer
  • 2019-12-03

Madelaine P skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi köpte ett hus. Jag tycker att mäklaren var tydlig och mån om både säljare och köpare. Hon var lätt att prata med och väldigt trevlig. Vi är väldigt nöjda med både mäklare, säljare och huset. Läs mer
    2019-12-03 Ann E svarar Madelaine P
    Vad roligt att ni var nöjda med allt! Lycka till i ert fina hus!
  • 2019-12-02

Kristina A skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt Svampskogsvägen 16. Kändes som en kompetent, kunnig mäklare, med ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Natalia Katarzyna B

2019-11-30

Natalia Katarzyna B skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har kommit i kontakt med Erika i samband med lägenhetsutvärdering inför framtida försäljning. Redan från början har Erika gjort ett väldigt proffesionellt intryck. Tydlig och informativ, vilket är enormt viktigt oavsett om man säljer eller köper en fastighet! Erikas bemötande av kund är helt exemplarisk! Lagom mycket av allt: varm och trevlig samtidigt kunnig och saklig! Läs mer
  • Ann-Sofie S

2019-11-28

Ann-Sofie S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi har sålt via Erica och fått superservice! Erica är hängiven och erfaren. Hon har koll på området och lyhörd över vad vi tyckt och tänkt. Erica har verkligen levt upp till våra förväntningar, vi är helt nöjda.Hon är snabb med återkoppling och finns alltid till hands. Läs mer
  • 2019-11-26

Lillemor F skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt fastighet
    Bra bemött Eric är väldigt lugn och saklig
    Eric jobbade för att vi skulle få en bra försäljning
    Visningar plus en bra närvaro
    Vi är nöjda med Eric

Så klart vi skulle vilja haft mer betalt men vi är nöjda slippa oro över jul då vi flyttar in i nytt februari 2020.
    Vi säger Tack Eric Läs mer
  • 2019-11-26

Lena G skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt bostad med hjälp av Eric och Fastisghetsbyrån. En personligare och trevligare mäklare går nog inte att hitta. Han underlättade min affär och att köpa bostad blev bara en positiv upplevelse. TACK!
    /Lena m. familj Läs mer
  • 2019-11-25

Joakim E skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt bostadsrätt. Trevligt bemötande. Levde upp till de flesta förväntningar. Dock besviken att han inte kunde ta fram planritning på lägenheten med mått, samt att vi fick kontakta säljaren vid ett par tillfällen istället för att han gjorde det. Läs mer
  • 2019-11-22

Patric H skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Väldigt proffsig och hela tiden snabb återkoppling på frågor och funderingar. Vi är jättenöjda Läs mer
    2019-11-22 Ann E svarar Patric H
    Tack Patric, det värmer. Jag åkte förbi er fina bostad idag:)
  • 2019-11-19

Jing W skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica is responsible and professional. Always patient and very helpful with all kind of questions. Definitely recommend her for further opportunities. Läs mer
  • 2019-11-17

Andreas Pettersson B skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Smidig, snabb, flexibel, okomplicerad, vänlig Läs mer
  • 2019-11-17

Alexander M skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi sålde vår bostad via Erika.
    Hon var en toppenmäklare som engagerade sig och hjälpte oss mer än vad vi kunnat förvänta oss i både vår köpprocess och försäljningen av vår bostad.
    Erika är professionell och hon sålde vår bostad innan den låg ute till försäljning tack vare att hon hittade potentiella köpare som ville komma och titta i förväg.

Vi vill ge Erika det högsta betyget och rekommenderar verkligen henne till andra som ska sälja och köpa! Läs mer
  • 2019-11-09

Claes C skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Erica trevlig och profesionell och försäljningen gick smidigt. Läs mer
  • 2019-11-07

Sebastian K skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en lägenhet och blev väldigt posetivt och bra bemött av Niklas från visning till all hjälp och tips under köpe processen. Jag hade inga förväntningar innan men blev väldigt posetivt överraskad. Sammanfattningsvis så rekommenderar jag gärna Niklas då han är mycket kunnig trevlig och mycket tillmötesgående från allt till vanliga frågor till att tipsa om lösningar med tex bank. Läs mer
  • Oscar Valentin G

2019-10-28

Oscar Valentin G skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Professionell och tydlig. Rekommenderar starkt Läs mer
  • 2019-10-24

Olof T skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Ann är mycket kompetent, har koll, återkopplar direkt, har bra framdrift utan krångel, är supernöjd med hela affären!!! Läs mer
  • 2019-10-24

Mikael S skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt ett hus. Bra bemött. Jag är nöjd med affären.
    Allt är inte klart med kontakten med mäklaren men jag hoppas att allt fortsätter lika bra. Läs mer
    2019-10-24 Ann E svarar Mikael S
    Det stämmer, vi har lite kvar jobb att göra innan köparen flyttar in i det fina huset. :)
  • 2019-10-23

Cecilia T skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi sålde vårt radhus med hjälp av Ann. Ann är mycket proffsig och kunnig. Vi kände oss väldigt trygga genom hela försäljningen och är extremt nöjda med slutresultatet. Stort tack Ann! Läs mer
    2019-10-24 Ann E svarar Cecilia T
    Stort tack själv Cecilia, det var ett bra samarbete! Vi ses,
  • 2019-10-21

Helene L skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Lugn stabil pålitligt och trevlig! Läs mer
  • 2019-10-16

Hanna E skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag kan varmt rekommendera Eric! Jag tycker det har varit ett enkelt samarbete. Eric har varit tydlig, professionell och drivande under hela processen och dessutom är han väldigt trevlig att ha att göra med. Läs mer
  • 2019-10-15

Claes Fredrik W skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Trevlig, professionell. Snabb och bra återkoppling. Läs mer
  • 2019-10-10

Ankie H skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Trevlig, kunnig, hjälpsam, alltid tillgänglig eller återkom inom kort. Läs mer
    2019-10-11 Ann E svarar Ankie H
    Anki du är en trevlig och härlig person! Tack för dina rekommendationer och varmt lycka till med ditt nya boende!
  • 2019-10-03

Juan Carlos D skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Har köpt en 3a, mäklaren var mycket professionellt och hjälpsam vid visningen. Även under affären.
    Tillgänglig , kunnig, hjälpsam.
    Min upplevelse var utmärkt, Erica presenterade lägenheten på en mycket professionellt sätt. Läs mer
  • 2019-10-02

Marcus R skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte en lägenhet. Tyckte allt gick bra, bra bemötande osv. Läs mer
  • 2019-09-30

Anna R skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag/vi har köpt en lägenhet på Fritzbergsvägen av Erica Skoglund. Erica är trevlig, kunnig och engagerad. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-09-27

Berit W skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag hade vid ett tidigare tillfälle tagit kontakt med Fastighetsbyrån för värdering av bostaden men kände mig inte klar för försäljning. Efter sommaren tog Niklas kontakt med mig och då var jag redo för försäljning.
    Han hade ett förtroende ingivande,lugnt och bemötande sätt.
    Allt fungerade bra med marknadsföring och visning av huset. Intresserade husspekulanter blev många och ett köpekontrakt kunde skrivas.
    Jag är väldigt nöjd med Niklas som mäklare. Läs mer
  • 2019-09-25

Stevo H skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålde en bostadsrätt 2019 med hjälp av Erica. Bra och tydlig kommunikation hela vägen. Uppfyllde mina förväntningar av hur en försäljning ska gå till. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-09-24

Jonas J skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte en villa före visning och allt gick normalt Läs mer
  • 2019-09-22

Anna-Stina E skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Toppenbra! helt enkelt. Mycket hjälpsam och trevlig på alla sätt och vis. Mycket trevligt bemötande. Jag har inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-09-21

Gunilla Ö skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric är glad,vänlig,positiv och lättsam👍 Läs mer
  • 2019-09-19

Sebastian N skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en bostadsrätt på 60kvm i Kragstalund av den bästa mäklaren på marknaden!
    Blev väldigt proffesionellt bemött av Erica, hon hjälpte mig med allt jag behövde och tydligen så hade vi till och med gemensamma vänner! 😁
    Ska du sälja din bostad, tveka inte att använda Erica som mäklare för det kommer jag och mina vänner att göra! Läs mer
  • 2019-09-18

Linn L skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålde en bostadsrätt via Erica sep-19 och affären gick snabbt och smidigt.
    Kände stort förtroende för Erica från start och hennes sprudlande energi fick mig att se allt positivt och känna mig säker från början till slut.
    Erica levde upp till alla mina förväntningar på en ordentlig, riktig och ärlig mäklare.
    Sammanfattningsvis: kan varmt rekommendera Erica som mäklare. Läs mer
  • 2019-09-18

Erik A skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte ett fritidshus genom Eric Runbäck och fick ett väldigt gott bemötande samt snabba svar på frågor som uppstod längs vägen. Läs mer
  • 2019-09-12

Birute D skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har sålt min bostad. Erica var snabb att ordna allt. Vi behövde inte göra något själva. Vi är glada att hade så duktig mäklare. Läs mer
  • 2019-09-11

Lovisa C skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpt ett parhus.
    Lugn och trygg mäklare som gav ett bra helhetsintryck och rätt information.
    Trevligt bemötande och bra uppföljning.
    Kan varmt rekommendera denna mäklare! Läs mer
  • 2019-09-10

Robert O skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Sålt villa i Vallentuna, vi möttes av en mycket trevlig och intresserad mäklare, flertalet personliga möten gav intryck av ett genuint intresse. Några små detaljer som vi förväntade oss att mäklaren borde kunna fick kontrolleras och ändras, men ändrar inte vårt betyg , mycket bra. Läs mer
  • 2019-09-07

Marianne N skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Professionell och bra bemötande Läs mer
    2019-09-07 Ann E svarar Marianne N
    Tusen tack för era rekommendationer och trevlig helg! :)
  • 2019-09-06

Elin S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Proffsigt och fint bemötande vid köp av lägenhet. Hela processen gick smidigt och Erika var flexibel och tillmötesgående på alla tänkbara sätt. Läs mer
  • 2019-09-05

Fredrik J skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Väldigt trevlig, kompetent och charmig mäklare. Har inte så mycket att säga om det så, förutom att hon var väldigt bra på sitt jobb. Vi visste att villan som vi sålde inte skulle vara lätt att sälja, men hon fick jobbet gjort. Inte kanske till det pris jag ville, men det var ingen som bjöd 4 miljarder =) Läs mer
  • 2019-09-04

Marika B skrev om Ann Ernestam en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    En mycket erfaren och profecionell mäklare. Kundorienterad och ett fantastiskt stöd hela vägen. Läs mer
    2019-09-04 Ann E svarar Marika B
    Tack Marika, dina ord värmer verkligen!
  • 2019-09-02

Lisa N skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag har köpt ett parhus! Erica kändes personlig och hade ett väldigt trevligt bemötande när vi kom på visning (vi kom före avsatt tid och Erica uppmärksammade oss och bjöd in oss kliva att titta iallafall) Lätt att få kontakt med inför kontraktsskrivning och hon känns kunnig och erfaren. Jag hade lite funderingar innan sista kontraktsskrivningen och det bemötte Erica snabbt! Även efter inflytt hörde hon av sig för att höra hur allt gått! Trevlig helt enkelt! Läs mer
  • 2019-08-29

Lena S skrev om Eric Runbäck en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Eric har haft regelbunden kontakt med mig under flera år angående eventuell försäljning av mitt fritidshus, så när det nu blev dags att sälja var det självklart att anlita Eric.
    Jag har alltid blivit respektfullt bemött och försäljningen av min fastighet har skötts på ett professionellt sätt av Eric. Läs mer
  • 2019-08-27

Karina J skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Vi upplever Erica som väldigt hjälpsam och tillmötesgående. Vi kände oss trygga igenom hela köpprocessen som köpare. Läs mer
  • Marijana K

2019-08-26

Marijana K skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Han var väldigt snäll och hjälpsam. Läs mer
  • Andrija K

2019-08-26

Andrija K skrev om Niklas Hedin en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Bought townhouse in Vallentuna. Since we are new to Sweden and were not familiar with process of buying property it was very much facilitated to us by the broker. The whole process was smooth and according to agreed terms in professional and timely manner. Läs mer
  • 2019-08-24

Tove S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Jag köpte en bostadsrätt. Första bemötandet av mäklaren var bra, hon var trevlig på visningen och väldigt serviceinriktad och hörde av sig mycket för att återkoppla och veta hur jag kände osv. Sen efter jag väl köpt lägenheten så blev det inte lika bra. Väl på tillträdesdagen blev mäklaren sjuk, så hon kunde inte närvara vilket jag förstår. Säljaren har inte varit med i något skede så jag var helt ensam med en annan mäklaren som knappt visste något om bostadsrätten. Det var väl här det blev dåligt, jag fick ingen information om hur något funkade i lägenheten som kan vara bra att veta, vart alla nycklarna går osv. Jag tänkte att hon skulle återkoppla och kanske komma förbi och gå igenom allt som skulle gått igenom vid tillträdet. Hon hörde av sig och kollade hur det kändes, men inte på så sätt att hon skulle gå igenom saker. Jag har fått ta reda på allt som hör till lägenheten, inget parkeringstillstånd fanns så det ordnade jag själv, alla nycklar (vilket var många) fick jag gå runt i alla små hus som fanns i området och kolla vart de gick så vet fortfarande inte vart alla går. Värmepanna och luftfilter fick jag gå igenom med föreningen hur de funkade. Så kan inte säga att jag fått super mycket hjälp av mäklaren i frågor och komma iordning och få veta allt som kan vara bra att veta. Eftersom säljaren inte ville vara till hands var det ju mäklarens jobb istället. Jag är nöjd med allt förutom just den viktiga biten om jag sammanfattar allt. Läs mer
  • 2019-08-21

Vadym S skrev om Erica Skoglund en del av Fastighetsbyrån Vallentuna
    Köpte radhus. Det tåg 24 timmar från besök till avtal.
    Proffsig, trevlig! Läs mer

Tuna torg 4D, 186 31 Vallentuna