Alertus Fastighetsbyrå

Alertus Fastighetsbyrå

Anders Karlsson på Alertus Fastighetsbyrå AB har förmedlat bostäder i Sollentuna sedan 2004. Alertus är oberoende av banker, försäkringsbolag och franchise-företag. Detta är lite unikt inom fastighetsmäklarbranschen idag, då de flesta av våra konkurrenter ägs och styrs av ovanstående.

Jag har gjort mig känd för att få ut bra priser och är alltid mycket engagerad i allt jag gör och värnar om goda kundrelationer. Jag är högskoleutbildade fastighetsmäklare och är sedan tidigare Civilingenjör, Väg- och Vattenbyggnad - KTH. Jag fortbildar mig kontinuerligt och brinner för mitt arbete. Med min erfarenhet, kunskap och lokalkännedom ser jag till att din försäljning blir en lysande affär!

Läs vad 26 kunder tycker om Alertus Fastighetsbyrå 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Anders Karlsson en del av Alertus Fastighetsbyrå Västerås
    • Bjurhovda
    2021-05-11
    Hej! Jag har sålt min bostad på Knotavägen 35 med balkong och uteplats. Anders har varit väldigt professionell och ärlig med både mig och blivande köpare. När det var aktuellt för mig att sälja min lägenhet, så den första jag tänkte på, var Anders. Jag hade nämligen varit på en lägenhets visning tidigare i år och Anders var mäklare där. Jag uppfattade honom som välkomnande, ärlig och rolig, så jag bestämde mig redan då att han får sälja min lägenhet när det blir aktuellt.
    Jag har träffat många mäklare under årens lopp och Anders är klart den bästa som jag har haft stort förtroende för. Stor kram till Anders!!

Inga-Lill Sundqvist
  • sålde en tomt med hjälp av Anders Karlsson en del av Alertus Fastighetsbyrå Västerås
    2021-05-08
    Smidig ,tydlig och bra.
    Bra kontakt med mäklaren, inga krångel, snygga bilder och allt nödvändigt info i annonsen. Lätt att samarbeta med!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anders Karlsson en del av Alertus Fastighetsbyrå Västerås
    2021-04-01
    Jag har köpt en lägenhet, en bostadsrätt.
    Jag blev bemött på ett bra och professionellt sett av mäklaren. Blev även bemött av ett medmänskligt förhållningssätt, då jag fick känslan av att mina synpunkter och viljor är av vikt.
    Mina förväntningar var att mäklaren skulle vara ärlig och flexibel då lägenheten hade legat ute på försäljning en längre tidsperiod. Och det var han.
  • Mahir I
    • Bäckby
    2021-03-07
    Köpt lägenhet.
    Snabbt och ärligt.
    Var i behov av en budget lägenhet i Västerås, och Anders gjorde sitt bästa.
    Anders är snabb, ärlig och hjälpsam.
    2020-12-09
    Jag var köpare, snabbt och effektivt utan krångel!
    2020-07-13
    Enkelt och smidigt gick hela köpet till.
    2020-07-13
    Ärlig och kompetent mäklare som värnar om dina intressen, trevlig och förtroendeingivande vilket säkerligen underlättar i kontakten med kunder.
  • sålde sin stuga med hjälp av Anders Karlsson en del av Alertus Fastighetsbyrå Västerås
    2020-07-12
    Kolonistuga jag blev bra och proffsigt bemött mäklaren levde upp till mina förväntningar
    2020-07-12
    Vi har sålt en lägenhet och allting gick smidigt.
    Jag är nöjd med allting han gjorde (pappersarbete, fotografering och visningar ) för att vi skulle kunna sälja lägenheten.
    Catalin Dica
    2020-07-10
    Erfaren, Bidrar med mycket och bra Information. Väldigt vänligt bemötande. Bra köp process.
  • Anicka J
    2020-07-10
    Som person är Anders Karlsson fridfull och väldigt kunnig i branschen! Han hjälpte mig med deklarationen efter min lägenhetsförsäljning som påvisar ett gott hjärta.
    Jag känner mig trygg och har tillit till honom som en medhjälpare/mäklare behöver!
    2020-07-10
    Sålt lägenhet. Bra bemötande av Anders, proffsigt, effektivt och affären gjordes snabbt. Var dock bitvis svårt att få tag på Anders vid frågor, därav 4/5 i betyg.
    2020-07-10
    Han är en fantastiskt person och duktig mäklare
  • sålde sitt hus med hjälp av Anders Karlsson en del av Alertus Fastighetsbyrå Västerås
    sålt villa.
    Professionellt bemötande med många bra ideer om hur försäljningen skall utföras.
    Snabb i tanke och snabb i handling.
    Vi fick ingen större budgivning med fler deltagare än två köpare, därför snabbt beslut från Anders. Sälj.
    Kan beror på marknadsläget.
    2020-07-10
    Anders karlsson har sålt min lägenhet och jag har köpt lägenhet av Anders Karlsson.
    Han är en trygg och bra fastighetsmäklare.

Som sagt Anlita Anders vid ett bostadsköp eller om ni ska sälja.
    2020-07-07
    he is really nice maklare and explained everything in best way. Everything was planned and meetings and all help was in the order.
    2020-07-07
    En lägenhet såldes med Anders hjälp. Anders är supertrevlig och professionell i sitt yrke. Han levde upp till våra förväntningar helt och hållet.
    Jag kan mer än gärna rekommendera Anders som en professionell mäklare.
  • Jakob N
    2020-07-06
    Saklig.
    Bra och tydlig information och alltid tillgänglig/snabb återkoppling under hela processen.
    • Bjurhovda
    2020-07-05
    Såld min lgh. Jätte bra bemötande! Snabb återkoppling, verkligen finna bilder, Anders Karlsson hade hela uppdrag så jag hade inga bekymmer. Rekommenderas starkt!
    • Östra Hamnen
    2020-06-30
    Vi har sålt en lägenhet via alertus fastighetsbyrå och Anders. Super smidig affär, väl omhändertagna och mycket professionellt.

Vi sålde dessutom i coronatider och var oroliga för att det ej skulle gå. Vi upplevde att mäklaren, Anders, gjorde sitt yttersta för att få till en affär. Vilket det också blev.
    2020-06-12
    Anders Karlsson på Alertus fastighetsbyrå är helt ärligt den bästa mäklaren jag någonsin har haft av alla sex mäklare jag har haft innan. Han är väldigt trevlig, kunnig och seriös inom sitt arbete. Jag bodde i det värsta området i Bjurhovda och jag försökte sälja min lägenhet i flera år men det funkade inte, men Anders var den som verkligen hjälpte mig och nu bor jag på ett underbart område. Stort tack för ett underbart arbete!!
    2020-06-09
    Tack Alertus för en suverän affär som genomfördes av er mycket professionella och trevliga mäklare Anders Karlsson.
    Han skapade en trygghet för oss som köpare genom hela affären.
    Vi kan varmt rekommendera honom för hans erfarenhet och trevliga bemötande!
  • Jessica T
    skrev om Anders Karlsson en del av Alertus Fastighetsbyrå Västerås
    2018-08-24
    Vi fick ett närmast chockartat bemötande av mäklare Anders Karlsson på Alertus, där vi blev utslängda från en lägenhetsvisning och kallade otrevliga saker pga att vi är av kvinnligt kön (mor och dotter). Förvänta dig ett riktigt obehagligt bemötande om du anlitar honom. Vi önskar också att vi hade läst varningarna om honom innan och vi känner oss glada att det inte blev någon affär där han var inblandad. /Jessica och Josefin
  • skrev om Alertus Fastighetsbyrå
    2015-12-18
    Vi har tråkigt nog samma erfarenheter som Hans av denna mäklare.
    Tyvärr hade vi inte läst den här varningen innan vi kontaktade Anders Karlsson på Alertus.
    Vi är oerhört besvikna på Anders Karlsson och hans insatser.
    Den här erfarenheten har varit mycket mycket dyrköpt.
    Han talar och lovar vitt och brett men hans förmåga att dokumentera är synnerligen bristfällig !!
    Muntliga överenskommelser gäller inte när det kommer till kritan.
    Vi kan inte rekommendera honom..
    2015-12-18
    Vi har tråkigt nog samma erfarenheter som Hans av denna mäklare.
    Tyvärr hade vi inte läst den här varningen innan vi kontaktade Anders Karlsson på Alertus Fastighetsbyrå.
    Vi är oerhört besvikna på Anders Karlsson och hans insatser.
    Den här erfarenheten har varit mycket mycket dyrköpt.
    Han talar och lovar vitt och brett men hans förmåga att införliva alla löften samt att dokumentera är synnerligen bristfällig !!
    Muntliga överenskommelser gäller inte när det kommer till kritan.
    Vi kan inte rekommendera honom.
    2014-06-26
    Anders på Alertus fastighetsbyrå, bästa mäklaren någonsin! Var kunnig och seriös. Lyssnade på våra önskemål och vägledde oss genom hela försäljningen! Vi skulle absolut anlita honom igen och kan varmt rekommendera honom!!