Fastighetsbyrån Kista

Kistagången 19, 164 40 Kista — Visa karta

I Kista hittar du allt från stadsliv till avkoppling, studenter och ett rikt nöjesutbud. Här hos oss på Fastighetsbyrån arbetar mäklare som känner till området väl och har mångårig erfarenhet. Vi kan skräddarsy våra tjänster efter dina önskemål!

Visste du att vi är marknadens mest anlitade mäklare här i Kista? Det är något vi är stolta över. Om du ska göra en bostadsaffär här och vill ha något riktigt extra ska du kontakta oss. Vi erbjuder allt från kostnadsfria värderingar till råd och hjälp under hela affären.
Mån-Tor: 09:00-12:00

Läs vad 558 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kista

• Abderrahmane M

2019-12-10

Abderrahmane M skrev om Jacob Hanna en del av Fastighetsbyrån Kista
    mycket hjälpsam hör på oss jag rekommenderar varmt Jakob Läs mer
  • 2019-12-08

Mohamed Abubeker O skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Mediet jag var en underbar person och behandlade mig som en medlare var positiv och förståelse och har en metod och metod för att tillfredsställa kunden. Läs mer
  • 2019-12-05

ALI A skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Vi fick våran lya såld genom Jeanette, i somras, under en lågsäsong då det fanns många andra på marknaden som knappt ens lyckades få några intressenter på sina visningar.

Jeanette är en kommunikativ mäklare som alltid är på hugget. Hennes drivkraft - som vi uppfattade redan vid första mötet, när hon värderade lägenheten - samt att hon har båda fötterna på jorden, var de faktorer som fick oss att anförtro oss i henne.

Jeanette har god koll på sin egen förmåga, såtillvida att hon är kapabel att leverera sina kommunicerade målsättningar och arbetar hårt för att nå ut till varje intressent. Vi kände oss konstant informerade och uppassade under hela processen.

Vi uppfattade dessutom Jeanette som genuin och uppriktig, vilket vi anser är ovanliga och eftertraktade kvalitéer hos mäklare. Med allt detta sagt, så kan vi varmt rekommendera Jeanette. Läs mer
  • 2019-12-03

ANNA S skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jätteduktig mäklare! Hon är driven, korrekt, tydlig och håller vad hon lovar - något jag värderar högt hos en mäklare. Vi är jättenöjda med vår försäljning av lägenheten som hon skötte superproffsigt. Hon får mina absolut varmaste rekommendationer. Läs mer
    ALI A gillar detta
  • 2019-11-28

Dimitrios K skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Sålt bostadsrätts radhus.
    Bemötandet var utmärkt. Mäklaren uppfyllde våra krav på ett mycket bra sätt.
    Vi genomförde affären på ett bra sätt.
    Mäklaren gav ett professionellt utryck från början. Läs mer
  • 2019-11-26

Damir V skrev om Jacob Hanna en del av Fastighetsbyrån Kista
    Vi sålde våran bostad med Jacobs hjälp. Han är en hjälpsam och professionell mäklare som vi varmt rekommenderar. Hela processen gick smidigt och vi är helt nöjda med allting. Läs mer
  • Balla S

2019-11-26

Balla S skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag har anlitat Gabriela som mäklare för att sälja min bostad i Akalla centrum.
    En mäklare som kan sitt jobb. Många jag känner pratar om bäst om henne och via de fick jag tag i Gabriela.
    Trevlig, lätt att få tag i, hjälpsam.....
    Jag vill tacka henne för allt hon har gjort.
    Fastighetsbyrån Kista ska vara glad över att ha en sån mäklare.
    Tack för allt Läs mer
  • 2019-11-25

Maliheh S skrev om Hakim Havblom en del av Fastighetsbyrån Kista
    Hakim var en kunnig och trevlig mäklare. Han respekterade oss som kunder och tog alltid tid att svara på frågor.
    Informerat snabbt och tydligt under processen. Är nöjd med all kontakt med honom från början till slut och jag rekommenderar verkligen Hakim. Läs mer
  • 2019-11-23

Gabor S skrev om Robert Kullberg en del av Fastighetsbyrån Kista
    Vi köpte lägenhet med hjälp av Robert, samt Robert sköt försäljning av samma lägenhet. Både köpet och försäljning gick lika smidigt, och fort! Varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2019-11-21

Kevin C skrev om Hakim Havblom en del av Fastighetsbyrån Kista
    Very positive.

Prompt and quick reaction on situation.

Highly recommended. Läs mer
  • 2019-11-20

Martin B skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jeanette är en toppensäljare. Riktigt bra tempo och kunnig om området. Läs mer
  • 2019-11-19

Kamaldeep K skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag har köpt bostad genom Gabriella Gerges. Hela processen gick snabbt till och affären avslutades smidigt och utan några konstigheter.
    Hon var professionell och rak i sitt bemötande, vilket jag uppskattade. Skulle definitivt rekommendera Gabriella. Läs mer
  • Deen D

2019-11-18

Deen D skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag har köpt en borstad av Gabriella Gerges och jag tycker allt har gått bra under processen. Det har varit lätt att kontakta henne och hon förklarade bra och enkelt för mig så att jag kan känner mig lugn och trygg. Jag kan alltid ställer frågor till henne och hon återkommer alltid men konkreta svar. Jag skulle 10/10 rekommender henne . Läs mer
  • 2019-11-17

Britta A skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Har sålt en 4:a på 109 m2. Mäklaren Jeanette Boghos har varit mig behjälplig och har gjort ett bra jobb, kanske var hon väl optimistisk i början, men läget var fortfarande trögt med få spekulanter.
    Jag är nöjd med den köpare som snabbt kom till skott efter att vi hade pausat en tid. Ser fram emot utlovad hjälp med deklaration och beskattning.
    Rekommenderar henne gärna.
    Britta Andersson Läs mer
  • 2019-11-16

Alexander M skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Gjorde ett bra jobb och snabbt Läs mer
  • Lawa S

2019-11-07

Lawa S skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Riktigt varm och trevlig mäklare som har varit med mig varje steg på vägen! Med Jeanette har jag som köpare verkligen känt mig trygg! Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-11-06

Dzhemile Ismailova E skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag och min man är jättenöjda med köpet vi gjorde. Gabriella hjälpte oss med alla våra frågor samt gav oss tips och underlättade processen enormt mycket. Hon är en resultatinriktad, lösningsorienterad och pålitlig mäklare som har fått oss att känna oss trygga med vårt val. Tack för ett fint samarbete! Läs mer
  • 2019-11-06

Elshaib magalla yousef A skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Väl förberedd och lätt att få tag på.
    Har hög energi och är målinriktad. Läs mer

Zafer D skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jätte bra. Hon är klok och håller koll på saken. Allt gick jätte snabbt och smidigt
    Man får tillit direkt. Hon är bäst att anpassa och ger ett bra intryck om personkemi.
    Hon är bäst i sitt yrke och har alla bra egenskaper.
    Jag rekommenderar stark Läs mer

Eyvind A skrev om Fastighetsbyrån Kista
    Genom ett gott samarbete med Jeanette så sålde jag min lägenhet i Husby och gjorde en god vinst! Läs mer

Eyvind A skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Genom ett gott samarbete med Jeanette så blev det en god vinst när lägenheten i Husby såldes! Läs mer

Vesna F skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Mycket kunnig i området, proffsig, snabb och effektiv. Är även tydlig i sin kommunikation och återkopplar snabbt, samt lyhörd för kundens önskemål. Jobbar för en bra lösning för samtliga parter. Kan rekommendera Jeanette om man önskar sälja sin bostad i området. Läs mer
  • 2019-11-03

Limore D skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Gabriella är en väldigt trevlig mäklare som ger ett proffesionellt intryck. Det märks att hon känner till bostadsmarknaden i Kista och hon sålde vår lägenhet snabbt och till det pris vi hade förväntat oss. Läs mer
  • 2019-10-31

Rozbeh Olad A skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jeanette är hemsk, sålde lägenhet till mig med trasig fläkt, handfat som håller på faller ner, och dusch blandare som inte fungerar alltså inget varmvatten i duschen. INGEN info om detta från henne eller säljarna kom och i telefon är hon opproffsig, höjer rösten och säger att det är inte hennes ansvar.

Hon var bra i början, men endast trevlig så länge hon behövde köpare, efter det tar hon inte ansvar för sånt hon har gjort fel. Läs mer
    2019-11-01 Jeanette svarar Rozbeh Olad A
    Hej Rozbeh!

Ledsen att ni upplever situationen på detta sätt. Jag har verkligen ansträngt mig mycket för att vara så tydlig som möjlig och ge er så korrekt information som möjligt. Ni har även fått möjligheten att delta på visningen och undersöka bostaden innan ni skrev på överlåtelseavtalet. Vi informerar alltid våra spekulanter om hur viktig undersökningsplikten är, både muntligen och i skrift.

Efter tillträdet tog jag mitt ansvar och kontaktade säljaren för att höra om dem kan kompensera er för dem fel och brister som ni upptäckt efter köpet. Säljaren kompenserade er med ett belopp som var långt över felets värde och ni meddelade säljaren om att ni var nöjda med kompensationen.

Jag har även vid många tillfällen försökt hjälpa er med att hänvisa er till vår kundombudsman (kostnadsfri hjälp) så att ni kan få en större förståelse för er undersökningsplikt, era rättigheter/skyldigheter som köpare samt hur ni kan gå vidare gentemot er part om ni inte är nöjda med er bostadsaffär och vill göra en reklamation. Ni har tidigare tackat nej till att få hjälpen men jag vill meddela er att jag fortfarande finns tillgänglig om ni vill ha min hjälp om hur ni kan gå vidare med ärendet.
  • 2019-10-31

Basit C skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Bra. Hon är klok och håller koll på saken. Är noga med kontakt och tillgänglig. Hon har bra handlingsförmåga och kan vägleda korrekt.
    Hon är bäst i sitt yrke och har alla bra egenskaper. Läs mer
  • 2019-10-29

Sara R skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Har köpt bostad. Varnar alla köpare på riktig!!!
    Efter inköp det inte finns något garanti att det som står i prospektet stämmer m verkligheten!!! Du kan luras till vad som helst och mäklaren kan säga att det var ditt ansvar och jag bara administrerar vad säljaren dikterar mig. Alltså man får ljuga, skriva felaktigheter etc i prospektet utan något som helst ansvar.
    Det som hon har erbjudits efter alla fel, läs nedan, var att hon kan gärna hjälpa oss med att sälja lägenheten på nytt!!!

Men först, vi stressades ihjäl vid inköpet, då banken behövde 24 h för att godkänna lånet med det utrymme fanns inte. Tycker mäklaren borde lugna ner säljaren och inte stressa oss köparen.
    Vidare fick vi många problem i lägenheten efter inköpet; både synliga & dolda bl a trasig fläkt (vilken påpekades under visning & inköpet och en fungerande fläkt har lovats), provisorisktinstallerat handfat, trasig blandare (kallvatten i duschen), Badrummet saknar inspektionslucka (ej standard enligt HSB & väggen ska genast rivas och en inspektionslucka ska byggas), gammal avstängningsventil (alltså det inte går att stänga av vatten från lägenheten utan för risk för läckage).

(Vi fick endast ersättning för en rasande handfat pga risk för personskada.)

Men vad vi fajtar för att få en fungerande lägenheten. När vi kontaktade henne för hjälp hon avsagt sig ansvaret även det Fel som vi påpekade under inköpet. Hennes bemötande var långt från professionell (minst sagt).
    Jag är i kontakt m hennes chef Jacob nu & fick lite tips och har ringt deras ombudsman, men kort sagt efter inköpet *You are on your own* och vad än det innebär för var & en😒.

fortsättning följer, uppdaterar er hur det har gått. Läs mer
  • 2019-10-28

Theuri N skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Mycket hjälpsam och ärlig.
    Smärtfri övergång när jag köpte en lägenhet med hennes hjälp Läs mer
  • 2019-10-28

Hailu P skrev om Robert Kullberg en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag har haft bra undertiden och upplevt bra Läs mer
  • 2019-10-27

Katarina H skrev om Hakim Havblom en del av Fastighetsbyrån Kista
    Nyligen köpte jag bostadsråt på 52 kvm i Husby. Jag hittat annonsen på hemmet och kontaktat mäklaren Hakim. Han visade sig vara en profsig, seriös, trevlig och noggrann person så visningen gick utmärkt och enligt mina önskemål om tiden. Jag tyckte om att Hakim levde upp för mina förväntningar, visar hänsyn och inte försöker övertyga mig eller pressa. Han alltid svarat på mina meddelanden i god tid och tagit på allvar alla frågor.Bemötande, avtal, alla detaljer, kontakt med banken allt upplevde jag positivt. Hakim tog hand om allt och offrat sin hjälpt för framtiden vilket var schyst tycker jag.
    Efter tidigare erfarenhet av mäklare jag mött då var möte med Hakim en positiv överraskning. Läs mer
  • 2019-10-26

Ismet C skrev om Robert Kullberg en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag har sålt en trea i Kista. Robert är en utomordentlig, engagerad, lyhörd mäklare och vårt samarbete fungerade utmärkt från dag 1 och han levde upp till alla mina förväntningar. Allt gick smidigt och utan några konstigheter, mycket bra kommunikation. Jag är mycket nöjd med hans insats och vårt samarbete och skulle gärna rekommendera Robert till andra säljare för att han verkligen ger 100% när han åtar sig en uppdrag.
    MVH
    Ismet Cúk Läs mer
  • 2019-10-24

Fahad A skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Hon har en mycket bra attityd för att övertyga intervjuaren, och hon har en bra stil som gör intervjuaren övertygad om att köpa . Även hon är fint ut . Läs mer
  • 2019-10-21

Matta Mokhles H skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Gabriella är effektiv och enkel att jobba med. .Man se att Hon är en riktig proffs direkt från första blicken. Gabriella arbetar snabbt och effektivt och har stor lokalkännedom. Snabb och duktig på att bemöta frågor och det märks snabbt att hon är en rutinerad mäklare. tycker hon är professionell och mån om kunden i alla lägen. Punktlig, svarar snabbt, har koll på i princip allt och ger väldigt goda råd. Vi kunde inte haft en bättre mäklare. Läs mer
  • Wissam F

2019-10-21

Wissam F skrev om Jacob Hanna en del av Fastighetsbyrån Kista
    Oseriös!!
    Bryr sig bara om att få huset såld.

Lita inte på mäklaren eller säljarens ord för det du har skrivit under det är det som gäller. Så se till att läsa allt ordentligt som står i kontraktet och se till så att rätt datum står då du ska flytta in. Läs mer
    2019-10-21 Jacob H svarar Wissam F
    Hej Wissam!

Vad tråkigt att du upplever ditt köp på det sättet. Jag beklagar din upplevelse men hoppas på att du har lite förståelse för att jag inte kan tvinga en säljare att flytta på tillträdesdagen mot hans vilja. Jag kommer ihåg att du och säljaren hade en diskussion om att ni eventuellt ville flytta in tidigare om ni fick er bostad såld fort.
    Enligt säljaren så var det eventuellt möjligt men jag var också väldigt tydlig med att om ni kommer överens om ändrad tillträdesdag så behöver ni skriva på ett tilläggsavtal för att det skall vara bindande.
    Säljarens renovering drog ut på tiden och kunde därför inte tidigarelägga tillträdesdagen, verkligen tråkigt om det påverkade er på ett negativt sätt men hoppas som sagt på förståelse för att det beslutet inte var upp till mig.

Önskar er all lycka med ert nya boende och tveka inte att höra av er om jag på något sätt kan hjälpa er i framtiden!
  • 2019-10-18

Zacharias W skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Mycket proffsigt och personligt bemötande av Gabriella när hon sålde min lägenhet. Gabriella har mycket god kunskap om området och en känsla för olika köpares och säljares behov. Bra genomgång av hur det skulle gå till och lägenheten såldes snabbt(före visningen)
    Snabba svar på frågor och funderingar.
    Skulle definitivt anlita Fastighetsbyrån och Gabriella igen. Läs mer
  • Robil S

2019-10-18

Robil S skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Mycket snabb och professionell i sin kontakt med mig. Läs mer
  • 2019-10-14

Tasios M skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    •Jag har sålt en bostadsrätt I holmingegränd 15 i spånga.
    • Gabriella var trevlig, snäll och förklarade allting. Hon var hjälpsam och visade mig hur lägenheten borde mobleras.
    •Hon motsvarande alla mina förväntningar till 100%. Det var första gång jag sålde en bostad och ville veta alla steg och försäljningsprocessen. Mäklaren gick genom alla detaljer och visade mig klart och tydlig hur det går till
    •Jag hade en fantastisk upplevelse med mäklaren. Hon hjälpte mig att sälja min lägenhet till ett bra pris och tycker att hon är jätteduktig. Läs mer
  • Katarina J

2019-10-13

Katarina J skrev om Robert Kullberg en del av Fastighetsbyrån Kista
    Enkelt, smidigt och trevligt bemötande Läs mer
  • Nazanin H

2019-10-09

Nazanin H skrev om Robert Kullberg en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag träffade Robert på några visningar innan jag köpte mitt parhus i Kista. Redan då bestämde jag mig att välja honom som mäklare ifall jag skulle sälja en dag. Det gjorde jag nu! Han var mäklaren som sålde mitt parhus i Kista. Väldigt nöjd med honom. Det kunde inte ha blivit bättre. Jag sålde med förlust, men så är marknaden idag. Han är bäst helt enkelt! Läs mer
  • Monica S

2019-10-07

Monica S skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Underbar och professionell hjälp från Gabriella. Vi hade tappat hoppet om att sälja vår lägenhet men när vi fick kontakt med Gabriella gick försäljningen jättesmidigt och bra. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-10-06

Amir Hossein P skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    We could sell our apartment around one month after we put the ad., and after three views. Läs mer
  • Suzanne E

2019-10-03

Suzanne E skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Ett stort tack till dig Gabriella du har gjort ett fantastiskt jobb. Jag är mycket tacksam att du tog dig an vårt uppdraget. En mäklare så professionell, engagerad och med stor kunskap vilket gjorde processen smidig när vi skulle sälja vår bostad. Jag kan varmt rekommendera Gabriella för den som planerar att sälja/ köpa bostad i Kista. Läs mer
  • Aida A

2019-10-01

Aida A skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jeanette har varit en klippa! Snabb, pålitlig och otroligt proffsig. Återkommer alltid snabbt och har varit otroligt hjälpsam i alla delar kring vår lägenhetsförsäljning.

Inte bara har hon mött våra förväntningar men även överlevererat på alla punkter. Hon har god kännedom om området kring Järva och känner sitt klientel väl vilket underlättar i en sån här process.

Rekommenderar Jeanette varmt, hon vann inte bara vårt förtroende utan även vårt hjärta!

/Aida & Felipe Läs mer
  • Abderrahmane M

2019-10-01

Abderrahmane M skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Såldes en bostad
    Blev bemötta av mäklaren väl bra
    rekommenderar varmt Gabriella Läs mer
  • 2019-09-30

Tareq H skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Köpte min lägenhet genom Gabriella som är väldigt duktig och hjälpsam. Rekommenderas! Läs mer
  • Latifa M

2019-09-30

Latifa M skrev om Gabriella Gerges en del av Fastighetsbyrån Kista
    Gabriella jag tycker hon car kör sig väldigt fint jag rekommendera henne hälsningar latifa Läs mer
  • 2019-09-23

David B skrev om Robert Kullberg en del av Fastighetsbyrån Kista
    Sålde min bostadsrätt i Akalla och Robert hade ett professionellt bemötande under hela processen. Han kunde besvara alla mina frågor och lugna min stress genom hela processen. Läs mer
  • 2019-09-19

Nathalie L skrev om Robert Kullberg en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag har sålt min lägenhet med hjälp av Robert Kullberg. Han är en trevlig och professionell mäklare som hjälper till när det gäller allt kring försäljningen av ens bostad. Han svarar alltid fort på mail eller telefon när det kommer till frågor och hjälper en med varje steg i försäljningsprocessen. Jag är mycket nöjd med min erfarenhet och Robert levde upp till alla förväntningar som jag hade. Det fanns ingen fråga han inte kunde svara på vilket kändes bra för mig som säljare. Jag är mycket nöjd med min upplevelse av Robert Kullberg på Fastighetsbyrån Kista. Läs mer
  • Zoryana T

2019-09-16

Zoryana T skrev om Jacob Hanna en del av Fastighetsbyrån Kista
    We had excellent experience buying our first apartment with Jacob Hanna help!

He guided us through out the process and helped to navigate rules of getting home in Stockholm.

Since neither myself nor my husband speaks Swedish, the conversations with seller, mediated by Jacob, were hold in 4 languages, 3 of which Jacob used in fluent manner :)

We are looking forward doing our next sell/buy with Jacob in the future and would highly recommend him to anyone who is looking for broker services. Läs mer
  • 2019-09-12

Ram Mohan B skrev om Robert Kullberg en del av Fastighetsbyrån Kista
    We bought a house.
    He is nice in handling things
    He helped in all the possible ways to my questions.
    Overall we had good experience with Robert. Läs mer
  • 2019-09-11

Malgorzata L skrev om Jeanette Boghos en del av Fastighetsbyrån Kista
    Recently, I bought an apartment with Jeanette's help. She is a very professional broker with a lot of engagement. Jeanette is knowledgeable and communicative. I recommend her as a broker to everyone who appreciates things being done fast and smooth. Läs mer

Kistagången 19, 164 40 Kista