Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 740 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• 2019-10-14

Sara A skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica sålde min lägenhet i Tureberg. Lätt att få tag på.
    Duktig och proffsig! är verkligen nöjd!
    Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2019-10-10

Mathias B skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte först ett hus med Rickard som mäklare. Vi fick under det förtroende för honom och valde vid försäljning av det nuvarande huset att anlita honom.

Vi upplevde att Rickard eftersträvar en bra affär för båda parter vid en försäljning. Han var alltid snabb på att svara när man hade en fråga.

Vi tyckte också vid båda affärerna att Rickards upplägg med en paus i budgivningen under kvällen och natten var bra. Det gjorde att det kändes mycket lugnare.

Genom sitt lugn förmedlade Rickard en känsla som gjorde att en viktig, stor och i många fall stressig situation var lättare att genomföra. Läs mer
    2019-10-11 Rickard W svarar Mathias B
    Stort tack!! Hoppas allt flyter för er med renoveringen av nya huset nu framåt också så att ni kommer på plats. Det har varit ett nöje att samarbeta med er. Vi ses och hörs!

• 2019-10-07

Victor S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har nu både sålt och köpt med Viktor, lika nöjd båda gångerna.

Nu sålde jag min bostad i Tureberg och då jämförde jag med tre andra mäklare i området och redan vid första mötet kändes allt så rätt.

Positiv, engagerad och lyhörd mäklare som verkligen levererar från första mötet tills dess att bostaden är såld.

Kan med varmt hjärta rekommendera Viktor! Läs mer
  • 2019-10-04

Nils Johan W skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Med sin professionalitet, proaktiva förmåga i att se olika detaljer och sitt lugn tog Rickard oss igenom försäljningsprocessen av vårt kedjehus med beröm och väl godkänt! Läs mer
    2019-10-09 Rickard W svarar Nils Johan W
    Tack Johan och Malin för ert förtroende och för ett, hela tiden, trevligt och glatt bemötande. Lycka till med ert nya boende och hoppas att ni kommer att trivas lika bra där som ni gjort i ert nuvarande!

• 2019-09-30

Clary Lille-Mor Elisabeth H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt vårt kedjehus genom Rickard. Vi handplockade honom som mäklare då vi mött honom vid försäljning av andra hus och imponerats över hans trevliga och ärliga attityd, och vi blev inte missnöjda. Förefaller som att han lyckas med att vara både säljarens och köparens mäklare. Läs mer
    2019-10-02 Rickard W svarar Clary Lille-Mor Elisabeth H
    Tack snälla ni! Har bara varit roligt att få hjälpa er med försäljningen! När något är roligt är det lätt att göra ett bra jobb så jag är glad att jag fortfarande tycker att detta är det roligaste som finns efter 18 år som fastighetsmäklare :)

Allt gott!!

• 2019-09-29

Robert Joakim H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt ett kedjehus i Sollentuna med Rickard Wiklund som mäklare. Han har varit ett mycket bra stöd och alltid saklig, lugn och pedagogisk. Vi har mött många bra mäklare men Rickard står i en klass för sig. Vi har även varit på visningar och sett honom ”in action”, hans bemötande är alltid mycket bra! Det är nästan lite synd att vi nu har sålt vårt hus för det innebär att vårt samarbete med Rickard också går mot sitt slut, åtminstone tills det är dags för bostadsaffärer nästa gång - för då blir det Rickard som får uppdraget! // Joakim & Clary Läs mer
    2019-09-30 Rickard W svarar Robert Joakim H
    Jättetack för er fina rekommendation, betyder mycket för mig när mina kunder är nöjda med mitt arbete eftersom jag alltid vill leverera den bästa upplevelsen till er!

Hoppas att våra vägar möts fler gånger även om jag så klart hoppas att ni köper ett nytt hus där ni kommer att bo och trivas under en lång tid framåt :)

Allt gott!!

• 2019-09-21

John B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fick hjälp av Carima med både köp av ny villa och försäljning av befintlig bostad.

Kvick och kunnig, alltid snabb respons och lyckades lösa allt som dök upp under köp och försäljning. Läs mer
  • 2019-09-19

Andrea B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kunnig, trevlig och kommunikativ. Något rörig i slutskedet. Läs mer
  • 2019-09-18

Carina B skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har köpt ett bostadsrättshus. Hjälpte oss när vi hade frågor. Läs mer
  • 2019-09-15

Kristoffer S skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Thomas var mycket behjälplig och ledde på ett proffsigt sätt hela processen då vi förvärvade vår fjällfastighet. Läs mer
    2019-09-15 Thomas W svarar Kristoffer S
    Tack Kristoffer, hoppas ni får många fina dagar i fjällen.

Bästa hälsningar
    Thomas
  • 2019-09-11

Sarath C skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Elin is very frinds and answered all our queries with patience. Läs mer
    Elin N gillar detta
  • 2019-09-10

Thomas S skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    sålt en bostad och Rickard har gjort ett utmärkt jobb med ett trevligt professionellt bemötande som inger trygghet i en bostadsaffär Läs mer
    2019-09-11 Rickard W svarar Thomas S
    Tack Thomas och Anna för en trevlig affär, kul att ni kom tillbaka till mig efter 10 år i huset som ni köpte. Lycka till nu med det nya huset så hörs vi framåt.

Allt gott!

• 2019-09-09

Jocke K skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Snabb och smidig affär i samband med villaköp. Läs mer
  • SIGYN S

2019-09-09

SIGYN S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket trevlig, tillmötesgående och positiv med en realistisk syn på försäljningen av min bostadsrätt. Jag är mycket nöjd! Läs mer
    2019-09-12 Viktor E svarar SIGYN S
    Tack för dom fina orden Sigyn! :) Har varit ett nöje att hjälpa dig med försäljning. Alltid lika roligt att hjälpa till :)
    SIGYN S, Viktor E gillar detta
  • Theresia Lidia A

2019-09-08

Theresia Lidia A skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard är en mycket erfaren Sollentuna-mäklare som kan området väl. Det gör honom till en bra diskussionspartner genom hela processen med kloka råd, tydlig information och snabb återkoppling. Vi är mycket nöjda med resultatet av vår försäljning och kunde inte ha valt en bättre mäklare. Läs mer
    2019-09-11 Rickard W svarar Theresia Lidia A
    Tusen tack för det! Värmande att få dessa ord när det är precis så jag vill upplevas/vara i min roll som fastighetsmäklare. Ha det så gott så ses vi snart igen när det närmar sig tillträde :)

• 2019-09-05

Nizar S skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en bostad, alla procedurer gick bra, jag fick bra information om lägenheten, mäklaren var trevlig och hjälpsam. Så att jag är jättenöjd. Läs mer
    2019-09-05 Elin N svarar Nizar S
    Tack Nizar! Hoppas du trivs i din nya bostad 😊
  • Majken C

2019-09-05

Majken C skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde våran lägenhet i Silverdal med hjälp av Elin.
    Upplevde Elin som lättsam, lyhörd, trygg, engagerad och noggrann. I en tuff marknad har Elin skapat trygghet för oss som säljare och hela tiden legat steget före.

Vi rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2019-09-05 Elin N svarar Majken C
    Tack för de fina orden och rekommendationen 😊
  • 2019-09-05

Cecilia H skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Snabb och smidig försäljning. Mycket tillmötesgående tillgänglig och kunnig. Skapar enkel och avspänd kontakt i sina möten. Läs mer
    2019-09-05 Viktor E svarar Cecilia H
    Tack för att jag fick hjälpa dig Cecilia! :) Vi hörs vidare!
  • 2019-09-04

Märta Helena N skrev om Hanna Ekfäldt en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Saknade engagemang och missade viktiga datum gällande annonsering Läs mer
  • 2019-09-03

Jesper S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte villa av Viktor. Hade en förhoppning att det skulle gå snabbt och smidigt, vilket det gjorde. Läs mer
    2019-09-05 Viktor E svarar Jesper S
    Tack för ett gott samarbete Jesper och all lycka med er nya villa på Aspvägen :)
  • 2019-09-03

Charlotte K skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en villa. Mycket nöjd med mäklaren Rickard Wiklund.
    Saklig och snabb och mycket skicklig. Läs mer
    2019-09-05 Rickard W svarar Charlotte K
    Tack Charlotte! Alltid roligt med kunder som är nöjda :) Tveka inte att höra av dig om du behöver min hjälp framöver.

• Anders L

2019-09-02

Anders L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi kontaktade Viktor för ca ett år sedan för att vara beredd att sälja vårt radhus när vi hittat vårt kommande boende. Det drog ut på tiden och Viktor var mycket hjälpsam och förstående under processen. När det väl var dags att sälja så gjorde han ett toppen jobb, vi är super nöjda! Läs mer
    2019-09-05 Viktor E svarar Anders L
    Tack för fina ord Anders. Har varit väldigt kul att få hjälpa er med försäljningen. Vi hörs vidare :)
  • Martin B

2019-09-01

Martin B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor har sålt en bostadsrätt om 3 rum och kök åt oss. Vi blev bemötta av Viktor på ett utomordentligt sätt. Viktor höll oss informerade hela tiden, svarade alltid på alla samtal samt lugnade vår oro. Viktor levde upp till alla förväntningar och lite till. Hjördis och Martin. Läs mer
    2019-09-05 Viktor E svarar Martin B
    Tack för ett gott samarbete Martin. Har varit en ära att få hjälpa er med försäljningen. Hoppas ni kommer trivas bra i nya staden framöver :)
  • 2019-08-29

Timmy S skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi hade höga förväntningar på Caroline då hon har bra omdömen och gott rykte. Hon levererade trots det långt över förväntan då vår lägenhet blev såld snabbt och smidigt innan den kommit ut på marknaden.
    Hon är professionell och pålitlig och en härlig person att göra sin bostadsaffär med. Läs mer
  • 2019-08-28

Daniela K skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kändes rätt från första stund att anlita Caroline för uppdraget. Hon ger ett vänligt samt professionellt intryck. Jag har fått stöd genom hela säljprocessen och känt mig trygg. Jag kan rekommendera er att anlita Caroline. Läs mer
  • 2019-08-28

Anna Kristina R skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi var ute i god tid med vårt radhus. Det låg ute som kommande under hela 8 månader. Tack för att du hade tålamod och verkligen tog dig tid och engagerade dig i vårt hus. Många telefonsamtal och många tankar och funderingar som vi bollat med dig. Du har varit ett toppenstöd! Läs mer
    2019-09-05 Viktor E svarar Anna Kristina R
    Tack för ett fantastiskt samarbete. Har varit väldigt kul att få hjälpa er med försäljningen. Vi hörs vidare :)
  • 2019-08-27

Susanne E skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt bostadsrätt.
    Trevligt bemötande.
    Kunde sin sak.
    Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-08-26

Line S skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi fick hjälp med att sälja vår 2:a i Helenelund, Carima har stenkoll på området något som märktes i hur hon hanterade vår försäljning. Hon hjälpte oss att ta rätt beslut med tidsplanering, prissättning och målbild.
    Utöver att hjälpa oss med försäljningen var hon en stor stöd när vi köpte vår nya bostad. En extra service man inte hade räknat med, men som var enormt uppskattat.
    Man kan alltid kontakta henne, inga frågor är dumma och hon tar sig tid att förklara och hjälper gärna till.

Vi är jättenöjda och rekommenderar definitivt Carima Läs mer
  • 2019-08-26

Joel T skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Caroline framstår trevlig och behaglig i kontakten. Läs mer
  • 2019-08-25

Mikael P skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Har sålt ett radhus.
    Blev mycket väl bemött av mäklaren.

Förväntningarna var att det blev mycket folk på visning och att priset på bostaden blir rätt.mm och samtliga punkter blev som förväntat.

Skall jag anlita en mäklare igen blir det Fastighetsbyrån och utan tvekan, Jessica Sjölund. Läs mer
  • 2019-08-23

Daniel R skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Såld bostadsrätt till ett bra pros i förhållande till marknadsvärde.

Dessutom var jag personligen otillgänglig vilket gjorde att mäklaren skötte en del saker jag inte kunde.

Bara plus! Tack för ett bra jobb! :) Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2019-08-21

Lu T skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor really helped a lot, we really appreciate. Läs mer
    2019-08-26 Viktor E svarar Lu T
    Thanks Lu and good luck with your new house :)
  • 2019-08-19

Darren S skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte en övernattningslägenhet i Sollentuna kommun. Hela upplevelse blev väldigt positivt för vår del och väldigt nöjd med bemötande, instruktioner och genomförande. Läs mer
  • 2019-08-11

Katharina W skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    We bought a house in Sollentuna from abroad and Caroline helped us a lot to get this done before we moved to Sweden. Läs mer
  • 2019-08-06

Kicki A skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt en 3:a i Sollentuna Centrum och är mycket nöjda med Carima Hägglund Hasni som mäklare. Hon är otroligt trevlig och serviceinriktad. Hon har haft ett professionellt och förtroendefullt bemötande under hela processen där vi har fått känna oss delaktiga och välinformerade. Försäljningen gick snabbt och smidigt, vi kunde inte önska oss nåt annat! Tack! Läs mer
  • 2019-07-21

Marcus H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard är duktig och noggrann i sitt arbete, och gör sitt yttersta för att båda parter ska vara nöjda. Vi har väldigt högt förtroende för honom i roll av köpare, och kommer garanterat tillbaka när det är dags att sälja. Läs mer
    2019-08-22 Rickard W svarar Marcus H
    Hej Marcus och tack för de orden! Hoppas att ni trivs bra i ert nya hus och att ni kommer att trivas där under många år framåt. Tveka inte att höra av er om det skulle vara något.

MVH Rickard
    Rickard W, Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2019-07-20

Jens J skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra återkoppling, hade svar eller tog reda på svaren snabbt på frågorna vi hade. Läs mer
  • 2019-07-11

Hans Roger E skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fantastiskt jobb med försäljningen av vår villa. Läs mer
    2019-08-05 Viktor E svarar Hans Roger E
    Tack Roger för ett bra samarbete. Vi hörs vidare.

/Viktor
  • 2019-07-11

Simon H skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket gott bemötande och en exemplarisk service där Caroline besvarade alla mina frågor och hjälpte till att besvara alla de funderingar jag hade inför både köp av ny bostad och försäljning av befintligt boende. Caroline var både kunnig, professionell och tillgänglig för mig som kund. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-07-04

MARIA S skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt lght, helt nöjd. Proffsigt, kunnigt och personligt skött av Anders Backman. Mycket bra kommunikation genom hela försäljningsprocessen. Tydlig och tillgänglig. Ingen "pushig" försäljartyp, mer lugn, stabil och pålitlig. Behaglig att ha att göra med. Och ja, vi fick ett bra pris för lght:n. Läs mer
  • 2019-07-04

Peter B skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Professionell och tillgänglig genom hela processen. Läs mer
    2019-07-14 Thomas W svarar Peter B
    Tack Peter, hoppas du kommer trivas i din nya bostad.

Bästa hälsningar
    Thomas
  • 2019-07-02

Lars Håkan H skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Ett mycket trevligt bemötande.
    Sammanfattningsvis ett professionellt och förtroendegivande handhavande. Läs mer
  • Arpita B

2019-07-02

Arpita B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima has been very helpfull and has met all our expectations i wanted from a mäklare.
    She is an excellent choice to have as a mäklare. Glad we chose her.
    We Will recommend her to anyone who is looking for a mäklare.
    Thankyou. Läs mer
  • 2019-07-02

Ashim B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Purchased a new and sold our old one with Carima's help. She was very professionals and always available for help or questions. Läs mer
  • 2019-07-01

Ana-Maria T skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    We have bought an apartment with Caroline's help.

We were very pleased with the collaboration, Caroline was always very nice and willing to help and to answer all of our questions.

We would recommend her anytime. Läs mer
  • 2019-07-01

Gabriel U skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Everything was easy and nice.. For us was very nice experience... Läs mer
  • 2019-06-24

Jonas O skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt bostadsrätt och den är såld Läs mer
  • 2019-06-23

Fredrik B skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica har på ett tryggt sätt hjälpt oss i vår försäljning. Ett vänligt och trevligt bemötande samt snabba svar på frågor. Läs mer
  • 2019-06-22

Rigmor Helena Elisabet L skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica är en väldigt fin och lugn person , man känner ett förtroende för henne
    Hon har gjort ett jättebra jobb
    /Helena Läs mer
  • 2019-06-21

Tord J skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har köpt en trea i Edsberg, Sollentuna så Carima var inte vårt val av mäklare. Vi tycker att hon skötte sin uppgift gentemot oss som köpare på ett förtjänstfullt och korrekt sätt. Hon har varit tillgänglig och besvarat frågor snabbt. Läs mer

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna