Alla kategorier Mäklare Stockholms län Sollentuna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Sollentuna

Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 709 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• 2019-08-21

Lu T skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor really helped a lot, we really appreciate. Läs mer
  • 2019-08-19

Darren S skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte en övernattningslägenhet i Sollentuna kommun. Hela upplevelse blev väldigt positivt för vår del och väldigt nöjd med bemötande, instruktioner och genomförande. Läs mer
  • 2019-08-11

Katharina W skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    We bought a house in Sollentuna from abroad and Caroline helped us a lot to get this done before we moved to Sweden. Läs mer
  • 2019-08-06

Kicki A skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt en 3:a i Sollentuna Centrum och är mycket nöjda med Carima Hägglund Hasni som mäklare. Hon är otroligt trevlig och serviceinriktad. Hon har haft ett professionellt och förtroendefullt bemötande under hela processen där vi har fått känna oss delaktiga och välinformerade. Försäljningen gick snabbt och smidigt, vi kunde inte önska oss nåt annat! Tack! Läs mer
  • 2019-07-21

Marcus H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard är duktig och noggrann i sitt arbete, och gör sitt yttersta för att båda parter ska vara nöjda. Vi har väldigt högt förtroende för honom i roll av köpare, och kommer garanterat tillbaka när det är dags att sälja. Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2019-07-20

Jens J skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra återkoppling, hade svar eller tog reda på svaren snabbt på frågorna vi hade. Läs mer
  • 2019-07-11

Hans Roger E skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fantastiskt jobb med försäljningen av vår villa. Läs mer
    2019-08-05 Viktor E svarar Hans Roger E
    Tack Roger för ett bra samarbete. Vi hörs vidare.

/Viktor
  • 2019-07-11

Simon H skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket gott bemötande och en exemplarisk service där Caroline besvarade alla mina frågor och hjälpte till att besvara alla de funderingar jag hade inför både köp av ny bostad och försäljning av befintligt boende. Caroline var både kunnig, professionell och tillgänglig för mig som kund. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-07-04

MARIA S skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt lght, helt nöjd. Proffsigt, kunnigt och personligt skött av Anders Backman. Mycket bra kommunikation genom hela försäljningsprocessen. Tydlig och tillgänglig. Ingen "pushig" försäljartyp, mer lugn, stabil och pålitlig. Behaglig att ha att göra med. Och ja, vi fick ett bra pris för lght:n. Läs mer
  • 2019-07-04

Peter B skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Professionell och tillgänglig genom hela processen. Läs mer
    2019-07-14 Thomas W svarar Peter B
    Tack Peter, hoppas du kommer trivas i din nya bostad.

Bästa hälsningar
    Thomas
  • 2019-07-02

Lars Håkan H skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Ett mycket trevligt bemötande.
    Sammanfattningsvis ett professionellt och förtroendegivande handhavande. Läs mer
  • Arpita B

2019-07-02

Arpita B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima has been very helpfull and has met all our expectations i wanted from a mäklare.
    She is an excellent choice to have as a mäklare. Glad we chose her.
    We Will recommend her to anyone who is looking for a mäklare.
    Thankyou. Läs mer
  • 2019-07-02

Ashim B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Purchased a new and sold our old one with Carima's help. She was very professionals and always available for help or questions. Läs mer
  • 2019-07-01

Ana-Maria T skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    We have bought an apartment with Caroline's help.

We were very pleased with the collaboration, Caroline was always very nice and willing to help and to answer all of our questions.

We would recommend her anytime. Läs mer
  • 2019-07-01

Gabriel U skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Everything was easy and nice.. For us was very nice experience... Läs mer
  • 2019-06-24

Jonas O skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt bostadsrätt och den är såld Läs mer
  • 2019-06-23

Fredrik B skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica har på ett tryggt sätt hjälpt oss i vår försäljning. Ett vänligt och trevligt bemötande samt snabba svar på frågor. Läs mer
  • 2019-06-22

Rigmor Helena Elisabet L skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica är en väldigt fin och lugn person , man känner ett förtroende för henne
    Hon har gjort ett jättebra jobb
    /Helena Läs mer
  • 2019-06-21

Tord J skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har köpt en trea i Edsberg, Sollentuna så Carima var inte vårt val av mäklare. Vi tycker att hon skötte sin uppgift gentemot oss som köpare på ett förtjänstfullt och korrekt sätt. Hon har varit tillgänglig och besvarat frågor snabbt. Läs mer
  • 2019-06-20

Bahman Chehel A skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Har sålt lägenhet via Jessica. Hon är vänligt, tydligt, lättillgänglig, serviceinriktad, förtroendeingivande, flexibel och professionell.
    Jag uppskattade bland annat att hon var med under fotograferingen och hade blick för vad man kunde göra i lägenheten för att få den "intressant". Hon hade en tidplan från början till slut och den höll. Jag rekommenderar Jessica och sammanfattningen i några ord är att hon är fantastisk. Läs mer
  • 2019-06-16

Kerstin Elly Marianne M skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt ett kedjehus med ett utomordentligt fint läge. Mäklaren har bemött mig (oss, det gäller även min man) på ett mycket fint och förtroendeingivande sätt. Mina förhoppningar var nog ett högre pris på fastigheten men mäklaren förklarade redan på tidigt stadium var prisspannet på fastigheterna i området ligger. Då är det inte så mycket att göra åt. Läs mer
    2019-06-17 Rickard W svarar Kerstin Elly Marianne M
    Stort tack för er fina rekommendation, Njut nu av sommaren så får ni se fram emot att flytta mot city i höst. Allt gott till er och tack för en mycket trevlig affär.

//Rickard
    Rickard W gillar detta
  • 2019-06-12

On-ruedee P skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima är en perfekt mäklaren, hon är noga, hjälpsam och snäll. Hon passar tiden och har erfarenhet. Hon kan sitt jobb och hon vet vad hon gör. Hon är min favorit mäklaren Läs mer
  • 2019-06-10

Håkan M skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt villa med utmanande läge vid stor väg.
    Proffsig nivå i bedömningar för att få tillräckligt många på visningar för att kunna se reellt värde för huset.
    trots vissa svårigheter fanns mäklaren alltid tillgänglig för frågor och funderingar. Har dessutom varit ovärdelg till hjälp i att hitta ny bostad, så jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera Rickard! Läs mer
    2019-06-14 Rickard W svarar Håkan M
    Tack Håkan för din fina rekommendation! Grattis också till din nya bostad. Trevlig sommar så hörs vi framåt.

/Rickard
  • 2019-06-08

Liselott S skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt nyproduktion i Sollentuna Läs mer
  • 2019-06-07

Fadi H skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi kontaktade Viktor när det var dags att sälja vår lägenhet och vi är mycket nöjda med vårt val av mäklare. Viktor är kunnig, otroligt förtroendegivande och mån om att se till att vi som säljare blir nöjda. Det vi uppskattade som mest var hans ständiga återkoppling så fort något hänt eller inte hänt och hans hängivenhet till att göra en bra affär. Vi kommer definitivt kontakta Viktor när det är dags för en ny försäljning.
    Med vänlig hälsning,
    Fadi och Nazli Läs mer
    2019-06-07 Viktor E svarar Fadi H
    Tack för en fin rekommendation Fadi. Har varit kul att jobba med er. Fantastiska säljare!! Lycka till med allt :)
  • 2019-06-06

Thomas Gustav D skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Villa
    • Proffsigt
    • Dom uppfylldes med råge
    •Tumme upp Läs mer
  • 2019-06-06

Sarah Pytt D skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt villa och sålt villa genom Fastighetsbyrån och Jessica Sjölund. Trevig, proffsig och lagom "på" inte för "säljig" Läs mer
  • 2019-06-03

Hanna F skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Ärlig och rak genom hela processen. Gav bra intryck och gjorde sitt yttersta. Läs mer
  • 2019-05-31

Angelina N skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica har varit mycket proffsig och hjälpsam från första mötet till kontraktskrivningen. Vi har känt stort förtroende genom hela försäljningen och hon har kommit med goda råd och tankar genom processen. Vi har absolut inget att klaga på! Läs mer
  • 2019-05-28

Anneli Ulrika J skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde i våras vårat kedjehus i Viby. Carima gav oss jättebra input vilka värdehöjande förbättringar vi behövde göra.
    Carima levererade på ett mycket kunnigt och professionellt sätt från början till slut.
    Kan verkligen rekommendera henne ifall ni ska köpa eller sälja i Sollentuna med omnejd. Läs mer
  • Christian S

2019-05-23

Christian S skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag sålde en lägenhet med hjälp av Anders, han var väldigt tillmötesgående och lättsam att ha att göra med, han var seriös och jobbade även utanför egentlig arbetstid. Läs mer
  • 2019-05-23

Git M skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Väldigt nöjd med Carolines insatser! Genom att vara lyhörd, effektiv, engagerad och proffsig genom hela processen ledde det till både en snabb och bra försäljning. Läs mer
  • 2019-05-22

Vinay K skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica has been an good coach for me being the first time home buyer. Läs mer
  • 2019-05-21

Charlotta S skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Caroline var snabb, effektiv och pålitlig att samarbeta med! Hon förstod våra behov snabbt. Min upplevevelse var att hon gjorde det lilla extra för att lösa allt. Läs mer
  • 2019-05-20

Linda F skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag köpte en 2:a och Anders Backman på Fastighetsbyrån Sollentuna gjorde jobbet extremt bra. Jag är väldigt nöjd med hela processen. Anders är otroligt kunnig och han hade svar på alla mina frågor. Läs mer
  • 2019-05-19

Helena K skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag köpte en lägenhet i Sollentuna och tyckte mäklaren var mycket proffsig. Det var en mycket problemfri överlåtelse och all information som jag fick under köpet var klar och tydlig. Det blev en mycket bättre och smidigare upplevelse än jag hade väntat mig. Läs mer
  • 2019-05-18

Suhail b skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har bemött av Viktor Ekman väldigt bra.Vi kommer överens om försäljning av mitt Lägenhet.Han var kunnig och hjälpsam. Läs mer
    2019-05-18 Viktor E svarar Suhail b
    Tack för ett gott samarbete Suhail! :)
    Rickard W, Viktor E gillar detta
  • 2019-05-12

Helena L skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hej, vi köpte ett kedjehus via Rickard och fick bra bemötande varför vi då bestämde oss för att han skulle få sälja vårt radhus. Det var trögt att sälja men Rickard var hoppfull. Vi är mycket tacksamma för all support och hans snabba och vänliga svar på alla våra frågor under hela processen!
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-05-12 Rickard W svarar Helena L
    Varmt tack för ett fint omdöme! Hoppas ni trivs i nya bostaden och att flyttkartongerna blir färre och färre.

Allt gott och tack för ett trevligt samarbete.

/Rickard
  • Marie E

2019-05-10

Marie E skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Har sålt ett gammalt hus. Jessica har hela tiden gjort det bästa. Trevlig bemötande, kunnig, glad. Har har verkligen hjärtat på rätt ställe. Jessica är mycket professionell!! Hon kunde se husets själ och det var fantastiskt. Hon såg potentialen i det som jag redan visste. Hon har ställt upp och svarat på frågor jag haft. Jag har aldrig känt att jag är en börda. Hon är helt fantastisk och ödmjuk inför allt. Kommer att använda henne igen om jag måste sälja ett till hus. Kan varmt rekommendera Jessica!! Hon är BÄST!! Läs mer
    Rickard W gillar detta
  • 2019-05-10

Eva S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt lägenhet.
    Enormt positivt bemött av Victor. Sakligt, inte skönmålande.
    Professionellt bemötande på alla saker. Läs mer
    2019-05-10 Viktor E svarar Eva S
    Tack Eva! Har som sagt varit väldigt roligt att ha er som köpare. Super trevliga och lätta att ha att göra med. Önskar er all lycka med boendet och att ni kommer trivas där super bra :)
  • Jonas N

2019-05-08

Jonas N skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor har varit alldeles utmärkt i sin mäklarroll. Hjälp till, sökt svar på frågor, gett förslag. Precis så som man önskar att mäklare ska vara.
    Dessutom - utanför sitt uppdrag - gav han tips inför min egen försäljning.
    Jag rekommenderar Viktor alla dagar i veckan! Läs mer
    2019-05-08 Viktor E svarar Jonas N
    Tack Jonas. Har varit roligt att haft er som köpare. Mycket trevliga och härliga människor :)
  • 2019-05-08

Per E skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Thomas har hjälpt till att sälja en fastighet med otrolig professionalism och engagemang.

Thomas har även förmedlat ny fastighet på samma föredömliga sätt.

Inget är omöjligt och Thomas finns alltid att nå när som helst.

Det känns som att man är världens viktigaste kund, och Thomas överträffar alltid de förväntningar man har. Läs mer
  • 2019-05-06

Magnus B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Ambitiös och kund orienterad
    ... Läs mer
    2019-05-08 Viktor E svarar Magnus B
    Tack så mycket Magnus. Har varit väldigt enkelt att samarbeta med dig! :)
  • 2019-04-29

Carl Niklas Ingvar G skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt en bostadsrätt. Professionellt bemötande om än kanske lite dåligt påläst. Till hennes försvar fick jag en förhandsvisning med kort varsel innan ordinarie visning. Igen affären kanske något rörig kommunikation, med henne och hennes assistent. Men i det stora hela väldigt trygg och enkelt. Läs mer
  • 2019-04-26

Avan A skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Såld lägenhet förra veckan.
    Den gick jätte fort.
    Caroline är trevlig och duktig tjej. Läs mer
  • 2019-04-26

Sebastin S skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hi, We recently brought an apartment near sollentuna, we appreciate Anders for beinhg there in all the crucial steps and his kind help. Läs mer
  • 2019-04-20

Johan Ö skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Allt har fungerat superbra! Vi har både köpt ett radhus och sålt en bostadsrätt genom Carima och fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-04-08

Ebrahim S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde våran 2:a med Viktor och han är superproffsig, pålitlig, och kompetent. Dessutom var han också tillgänglig och hjälpte till även inför inköpsprocessen av en ny bsotad. Mycket nöjd och rekommenderar stark att anlita honom som mäklare. Läs mer
    2019-05-08 Viktor E svarar Ebrahim S
    Tack så mycket Ebrahim. Det har varit väldigt roligt att hjälpa er med försäljningen. Väldigt smidigt och enkelt med tanke på att ni gjorde ett kanonjobb själva också :)
  • 2019-04-01

Nika H skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Allt gick väldigt bra!

Jag blev bemöt av Carima Hägglund på ett fint professionellt sätt! :-)
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar.

Min upplevelse är mycket positiv!
    Tack, Carima!

Med vänlig hälsning Nika Högman Läs mer