Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1054 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• Diego M

2020-02-22

Diego M skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi blev rekommenderade av en granne att anlita Viktor då han har kännedom om området. Han gjorde ett utmärkt jobb eftersom han lyckades sälja vår lägenhet mitt under renovering p.g.a. vattenskada. Under hela processen var han alltid vänlig och hjälpsam med frågor som vi hade och tillmötesgående när det gällde våra önskemål.

Vi är mycket nöjda och kan absolut rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-02-20

Linda S skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket engagerad och driven! Vi är mycket nöjda med samarbetet! Läs mer
  • 2020-02-19

Jing D skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi kan varmt rekommendera Rickard som hjälpte oss med vårt husförsäljning.
    Rickard är en helt fantastisk mäklare som man känner sig så trygg att lita på. Han är väldigt ansvarsfull och har alltid super bra koll på allting. Dessutom är han alltid trevlig, och kommunikationen med båda köpare och säljare har alltid varit tydligt och effektivit. Han har gjort ett fantastiskt jobb som överträffat vår förväntning. Vi är mer än nöjda och uppskattar verkligen hans hjälp. Läs mer
    2020-02-20 Rickard W svarar Jing D
    Stort tack för fina ord! Det blev en smidig lösning för er då jag redan hade flera kunder i mitt register som var intresserade och dessa affärer är extra roliga tycker jag. Ta hand om er så ses vi snart igen.

• 2020-02-19

Sangar B skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag köpte av Thomas. Thomas var mycket trevlig och väldigt snabb med att ge svar på de frågor jag ställde vilket var viktigt för mig att kunna ta köpbeslutet. Thomas fick mig att känna förtroende för honom och trygghet med objektet jag köpte. Jag skulle mycket väl kunna anlita Thomas för att sälja åt mig i framtiden. Thomas är helt enkelt en reko person och en duktig mäklare. Läs mer
  • 2020-02-17

Martin V skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt lgh

Viktor är trevlig, tillgänglig, lyhörd och effektiv. Läs mer
  • 2020-02-16

Kevin C skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Professional, always smile. Good communication. Läs mer
  • 2020-02-14

Peter Gunnar A skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vid försäljning av mitt radhus sköttes det proffesionellt,korrekt och smidigt av Lars - cudos. Läs mer
  • 2020-02-14

Hilde H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag anlitade Fastighetsbyrån då jag skulle sälja min villa. Detta på rekommendation av goda vänner. Rickard har tillsammans med Jessica varit fantastiskt duktiga på att ta mig igenom denna processen. De är seriösa och otroligt kunniga. Båda är bra på att lotsa ”virriga” husförsäljare genom paragrafer och ”to do ” listor.
    Jag rekommenderar varmt Rickard och Jessica på Fastighetsbyrån vidare. Läs mer
    2020-02-15 Rickard W svarar Hilde H
    Stort tack för det Hilde, är bara glad att Jessica och du lät mig hjälpa till att sälja ditt trevliga hus och hoppas att du kommer att trivas i ny stad. Allt gott!

/:Rickard
  • 2020-01-26

Fredrik S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffsigt, snabbt och enkelt.
    Viktor tog hand om affären när vi sålde vår bostadsrätt och överträffade alla förväntningar och levererade en tjänst i världklass. Läs mer
  • 2020-01-22

Henrik A skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi upplever Viktor som mycket ambitiös, professionell och engagerad i sitt uppdrag. Vidare är Viktor väldigt trevlig och ärlig, det märks tydligt att han är där både för säljaren och köparen. Viktor har även ett grymt tålamod och har alltid varit lätt att nå vid frågor eller när vi haft andra saker som vi velat bolla med honom. Han har helt enkelt varit en otrolig trygghet genom hela processen. Vi kan varmt rekommendera Viktor! Läs mer
  • 2020-01-21

Christina J skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag köpte slutligen en trea på Stupvägen i Sollentuna i slutet av oktober 2019 (efter att ha gått på mååånga visningar i området under cirka tio månaders tid). Träffat på Jessica under flertalet visningar. I just denna processen så hade jag dock i princip ingen kontakt med Jessica, då hon fick barn och gick på föräldraledighet samma vecka som jag gick in i budgivning. Min kontakt blev istället då Viktor Ekman som också jobbar på Fastighetsbyrån.
    Jessica får högt betyg av mig då vi haft att göra med varandra i åtminstone två tidigare budgivningar och träffats på många visningar. Lugn, trevlig och svarat på mina tusen frågor, kunnig och påläst om det mesta. Tack för hjälpen med allt och njut av ledigheten med nya tillskottet i familjen!
    Jag ger även gott betyg till Viktor som även han gav mig ett bra bemötande.
    Mvh Christina Läs mer
  • 2020-01-20

Inga Birgitta H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi tycker att Rickard är toppen på alla sätt ovis.
    Sålde en villa o allt gått som smort. Det är ju en del pappers arbete kvar men det skulle vi få hjälp med.

MVH Inga o Ove Läs mer
    2020-01-20 Rickard W svarar Inga Birgitta H
    Hej på er! Stort tack för rekommendationen och för att jag fick möjligheten att hjälpa er att förmedla er bostad. Lycka till med ert nya boende nu. Om inte förr så ses vi på tillträdet. Ta hand om er!

• Sofie M

2020-01-20

Sofie M skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte nyproduktion av Thomas, trevligt bemötande och väldigt hjälpsam. Svarade snabbt på Mail/sms när vi hade funderingar.
    Seriös och trevlig mäklare! Rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-02-04 Thomas W svarar Sofie M
    Tack Sofie för de fina orden.

Ha en fin dag!

/thomas
  • 2020-01-20

Lars Erik M skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kan varmt rekommendera Rickard, bra återkoppling, pålitligt och ser till både köpare/säljares bästa. Enligt mig är Rickard en av Sollentuns bästa mäklare....

/Lars Läs mer
    2020-01-20 Rickard W svarar Lars Erik M
    Tack så jättemycket för de fina orden! Nu skall vi bara se till att hitta ett nytt boende till er också. Ha det så gott.

• 2020-01-19

Miriam G skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket proffsig, kan marknaden och hus. Lugn och saklig och vägledde oss genom hela processen. Vi är väldigt nöjda Läs mer
    2020-01-20 Rickard W svarar Miriam G
    Tack Miriam det har varit ett nöje att få hjälpa er! Stort lycka till med flytt och nytt boende nu så hoppas jag att vi ses igen. Allt gott!

• 2020-01-17

Mattias G skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt villa. Mycket professionell, påläst och förtroendeingivande. Mycket nöjda. Läs mer
    2020-01-18 Rickard W svarar Mattias G
    Tack till er för den fina rekommendationen, hoppas att våra vägar möts framåt även om ni nu flyttar in till stan! Allt gott så hörs vi när vi närmar oss tillträdet.

• 2020-01-08

Dennis F skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffsig och engagerad. Smidig process från början till slut. Läs mer
  • 2020-01-07

Helena R skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köp av villa i Rotebro. Bra bemötande. Hjälpsam med dokument och frågor. Läs mer
  • 2020-01-05

Marko H skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt lägenhet på Bjursvägen i Upplands-Väsby.
    Han ligger på hårt och är väldigt hjälpsam ända tills han får kontraktet påskrivet.
    Sedan försvinner servicen och det känns som att man ska fixa resten själv när det dyker upp frågor eller problem.
    Inte alls nöjd . Läs mer
    2020-01-05 Lars S svarar Marko H
    Hej Marko,

Tack för ditt omdöme och din feedback. Det är tråkigt att du uppfattar att min service efter kontraktskrivning försvinner. Du nämner inte riktigt vilken del av servicen du anser att jag brustit i.

I bägge fallen har jag medlat mellan dig, förening, säljare och återkopplat till dig direkt efter du kontaktat mig.

Om det är något som inte lösts sig för dig och som du vill ha en vidare dialog kring så är du välkommen att höra av dig.

Med vänliga hälsningar
    Lars Steneryd
    Fastighetsbyrån
  • 2020-01-03

Torsten Staffan D skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders Backman hjälpte oss att sälja vår villa i Edsviken.
    Han gav från början ett mycket förtroendegivande intryck
    var mycket kunnig och hjälpsam.
    Villan såldes en vecka efter första visningen. Läs mer
  • 2020-01-01

Shirin S skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hon är väldigt duktig och professionell mäklare med stor intresse och tålamod för sin klient. Jag är väldigt glad och tacksam över att hon tog hand om mitt uppdrag. Läs mer
  • 2019-12-16

Susanna H skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag köpte en tomt som Thomas förmedlade. Jag upplevde Thomas som bättre än de många andra mäklare som jag har haft kontakt med i Sollentuna regionen. Många andra mäklare är dåliga på att föra en dialog mellan köpare och säljare och jag har många gånger fastnat i ett sådant döläge tidigare men Thomas medlade på ett bra sett så att vi kunde stänga en affär inom rimlig tid. Några detaljer i prospektet ang detaljplanen visade sig vara fel fick vi reda på efter att vi hade köpt tomten men det var inte avgörande för att vi skulle vilja avbryta köpet. Vi erbjöds dock den möjligheten. Läs mer
  • 2019-12-12

Markus G skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra bemötande, allting gick smidigt och jag fick bra information under hela processen. Läs mer

Hanna B skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt bostadsrätt. Bra bemötande. Glad, trevlig. Kunnig om bostaden. Läs mer

Olle N skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte ett radhus där Thomas var mäklare. Glad, väldigt trevlig och positiv som person!

Snabb på att svara, informativ.
    Kanon! Läs mer

Eva Maria L skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Duktig, trevlig, hjälpsam och trevlig mäklare. Läs mer

Viktorija S skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt bostadsrätt, väldigt fint bemötande och hjälp! Läs mer
  • 2019-12-05

Kassim F skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Linus är en klippa som under hela processen sett till att hans kunder har varit nöjda. Bättre mäklare får man leta efter! Läs mer
  • 2019-12-03

Pontus F skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Elin hjälpte mig och min sambo köpa våran första bostadsrätt. Från visning till kontraktskrivande så har hon varit professionell, pedagogisk samt tillmötesgående mot oss, vilket vi uppskattat, eftersom detta var vårat första lägenhetsköp.
    Både jag och min sambo är externt nöjda med Elin. Läs mer
    2019-12-04 Elin N svarar Pontus F
    Tusen tack för den fina rekommendationen och kul att ni är nöjda! Hoppas ni kommer trivas i er lägenhet :)
  • 2019-12-02

Gustav R skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt hus av Rickard och min bedömning är att otroligt enkel att ha och göra med, smidig hantering av allt, klarspråkig och serviceminded. Kommer definitivt använda mig av Rickard om behov uppstår i framtiden Läs mer
    2019-12-05 Rickard W svarar Gustav R
    Tack och tack! Ni vet var jag finns om det skulle vara nåt framåt och då är det bara att ringa. Hoppas ni får en god jul och ett gott nytt år i ert nya hus.

Allt gott!

/Rickard
  • 2019-12-02

Raija T skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima hjälpte mig att sälja min bostad. Hon guidade mig kunnigt och vänligt. Jag vill gärna rekommendera henne för andra som har planer på att sälja sin bostad. Läs mer
  • 2019-11-29

Åsa F skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima har hjälpt mig att sälja min lägenhet (5:a). Carima är proffsig, energisk, driftig, kunnig. Hon är förtroendeingivande. Mina förväntningar var att få hjälp att sälja min lägenhet till bästa möjliga pris och att processen skulle bli smidig. Det infriades. Läs mer
  • 2019-11-27

Ulf M skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra mäklare med stort engagemeng som jag kan rekommendera.
    Caroline sålde mitt hus. Läs mer
  • 2019-11-26

Sreekanth S skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Good Service. Able to answer all questions and explaining all the information. Läs mer
  • 2019-11-26

Lars O skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevlig glad snabb och påläst Läs mer
  • 2019-11-25

Jana S skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt i Sollentuna av mäklare Carima.
    Vi blev bemötta väldigt bra och hon har under hela processen varit mycket engagerad och hjälpsam. Svarar på frågor och man får snabb återkopplig 😀👍🏻
    Kan varmt rekommendera Carima 🌟 Läs mer
  • 2019-11-24

Sebastian T skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    En snabb och smidig affär (innan visning). Hon skötte sin del på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-11-24

Madeleine S skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde mitt fina bostadsrättsradhus som jag bott i i 10 år. Carima var snabb med att ringa upp när jag kontaktade mäklarfirman. Genom hela processen har vi haft bra kontakt med snabb återkoppling. Hon har lyssnat på mina funderingar och önskemål och kommit med bra och relevanta tips och trix. Har känt mig fullkomligt trygg genom hela processen och skulle utan tveka anlita Carima igen! Läs mer
  • 2019-11-23

Marie T skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt en villa via Rickard. Vi mötte honom på en visning och vi kände att han skulle kunna sälja vårt hus på det sätt som vi ville. Först värdering och sen ett steg i taget. Ingen stress.
    Vi är mycket nöjda och kan rekommendera honom till andra. Läs mer
    2019-11-26 Rickard W svarar Marie T
    Stort tack Marie och Patrik för en trevlig affär och ett magiskt bemötande. Nu skall vi försöka att hitta ett perfekt nästa boende till er :)

Allt gott!

/Rickard
  • 2019-11-15

Karl Robert H skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köp av lgh.

Lars är grym! Svarar alltid oberoende av vilka konstiga frågor man har Läs mer
    Lars S gillar detta
  • 2019-11-12

Johan E skrev om Hanna Ekfäldt en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra och tydlig, realistisk och hänsynstagande upplevde vi. Läs mer
  • 2019-11-10

Rozbeh R skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica är en suverän mäklare. Hon sålde min bostadsrätt väldigt snabbt och till ett pris där jag var nöjd. Tack! Läs mer
  • 2019-11-08

Jesper B skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Elin var mycket tillmötesgående väldigt lugn och proffsig i sin roll. Läs mer
  • 2019-11-06

Linnea H skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    - har fått hjälp att sälja en bostadsrätt i kvarnskogen Sollentuna.
    - fick ett mycket bra bemötande där Carima var lättillgänglig och lätt att prata med. Hon arbetade väldigt snabbt och det uppskattade jag då vi ville sälja snabbt.
    -jag upplevde att man fick goda samt professionella tips och råd från henne.
    - är mycket nöjd med valet av Carima och skulle absolut kontakta henne igen inför en annan försäljning/tipsa om henne. Läs mer
  • 2019-11-06

David B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hej
    Viktor är en duktig lyhörd mäklare som kan sin marknad, trevlig och sakkunnig. Fyllde alla förväntningar man kan ha på ett proffs. Läs mer
  • 2019-10-29

Timea Maria S skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Elin är trevlig, kompetent, snabb att återkoppla, noggrann, och lyhörd. Läs mer
  • 2019-10-22

Ilikko L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket nöjd.
    Jag rekommenderar Viktor. Läs mer
  • 2019-10-22

Maria C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte en bostadsrätt som Lars förmedlade. Hela köpet gick väldigt lätt och smidigt. Lars var en bra lots genom hela affären. Läs mer
    Lars S gillar detta
  • 2019-10-21

Judy C skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt en 3a i Edsbacka. Jessica har varit proffsig mäklare från start till slut. Lätt att ha att göra med och väldig trevlig person. Svarar alltid snabbt när man har funderingar.
    Rak och ärlig ..det gillar jag.

Tyvärr har marknaden gått ner lite och därav försäljningspriset men jag fick det jag förväntade mig så nu är allt bra. Läs mer
  • 2019-10-21

Fredrik M skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor hade tydlig kommunikation med kort svarstid, ett personligt bemötande och gav en tydlig bild av att han försökte möta både säljare och köpares behov på ett professionellt sätt. Läs mer

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna