Alla kategorier Mäklare Stockholms län Sollentuna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Sollentuna

Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 554 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• Maria M
    Maria M skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Caroline på Fastighetsbyrån är en riktig klippa! Snabb på att återkoppla, rak och ärlig kommunikation - en mäklare med härlig energi! Fick hjälp av henne att sälja min första bostad, nervöst som attan, men hon gjorde det till något som var roligt och spännande istället för "hjälp vad har jag gett mig in på". Hennes insats gjorde absolut att budgivningen gick åt rätt håll.
  • Lina L
    Lina L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Lyhörd och effektiv.
    Lätt att få tag på och noga med att uppdatera mig om allt som hände kring försäljningen.
  • Per E
    Per E skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fantastiskt bemötande. Trevlig och hade svar på alla mina frågor. 10/10
  • Nic L
    Nic L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor var tydlig, påläst, trevlig, personlig och effektiv. Vi är jättenöjda med bemötandet och affären, och skulle definitivt höra av oss till honom om det vore aktuellt för oss att sälja någon dag.
  • Said N
    Said N skrev om Victoria Nyblom en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Avbokade vårt inplanerade möte 2h innan vi skulle ses.

Hennes förklaringen:
    "inte värt att försöka sälja din lägenhet när du säljer två st samtidigt och eventuellt bara kommer sälja en av dessa".

Det märktes att hon inte trodde på sig själv eller att hon hade det driv man söker i en mäklare dessutom att hon har så lite respekt för andras tid och arbete att hon avbokar ett säljmöte 2h innan mötet. Inga förutsättningar eller liknande hade ändrats från dagen hon bokade mötet.

Rekommenderas ej!
  • Kerstin Susanne E
    Kerstin Susanne E skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Osäker på hur engagemanget verkligen var bland all visningspersonal.
  • Golafshan D
    Golafshan D skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    ..................................
    ......................................
    ................................
  • Sridhar K
    Sridhar K skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Though I was happy to get the apartment sold and I am ok with the maklaren who dealt with, but overall was not so satisfied with the sollentuna office on how they dealt.
  • Tove E
    Tove E skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde min lägenhet både snabbt och till ett resultat som var över förväntan.
  • Anita B
    Anita B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    En mycket artig och trevlig ung man. Visste vad han pratade om, och vi fick förtroende för honom redan första gången. Han har skött vår försäljning med belåtenhet. Det blev så jättebra allting. Proffsighet visade Viktor omgående.
    Vi är mer än nöjda. Anita B.
  • Jianfeng L
    Jianfeng L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    A nice guy, always be patient to answer my questions.
    helped me a lot.
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag köpte en lägenhet där Viktor var mäklare. Han var påläst på visningen och kunde besvara alla frågor. Affären kändes väldigt trygg och jag kommer definitivt välja Viktor som mäklare när det är dags att sälja lägenheten.
  • Elin M
    Elin M skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Första intrycket var bara positivt, han ingav förtroende och kändes allmänt intresserad av att försäljningen skulle bli bra.
    Under hela tiden fram till påskrift så var han lättillgänglig och informerade oss löpande om vad som hände.
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Det var en bra upplevelse. Vi fick snabba svar på våra frågor både på telefon och mail. Övertagandet skedde också smidigt.
  • Bertil B
    Bertil B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket bra, saklig med bra förslag på hur affären läggs upp
  • Egidijus L
    Egidijus L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevlig ,punktlig ,kunnig ,
    Det fins inget att anmärka på.
    Rekommenderar och rerdan har rekommenderat .
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket bra, snabb och duktig på att höra av sig, driver affären framåt
  • Tania V
    Tania V skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket trevlig mäklare. Försäljningen gick snabbt och över förväntan.
  • Annelie S
    Annelie S skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Caroline är supertrevlig, proffesionell och hade bra koll på vad jag var ute efter för bostad. Hon hörde av sig när hon hade objekt på gång och skötte affären snabbt. Hon berättade allt jag behövde tänka på som "första gångs" köpare :)
  • Malin D
    Malin D skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Caroline var toppen!
    Hon som person var mycket trevlig och jag fick förtroende för henne!
    Hon höll mig uppdaterad genom hela försäljningen!
    Härlig mäklare och människa😊👍!
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevligt och professionellt bemötande. Vi kände oss trygga.
  • Jeanette A
    Jeanette A skrev om Bernice Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Det här var första gången som vi anlitade en mäklare och var därför i kontakt med flera mäklarfirmor.

Både jag och min man fastande direkt för Bernice Ljungdahl.
    Hennes glada och trevliga bemötande och på ett mycket professionellt sätt förklarade Bernice för oss hur det hela skulle gå till.
  • Annika K
    Annika K skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    För dyra.
    Jag sålde lägenheten och mäklaren skulle ändå ha sitt fulla arvode och 10%. 52000kr
    hade tyckt att priset var helt ok om det hade varit kanske två-tre visningar. och budgivning.
  • Maria H
    Maria H skrev om Bernice Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevlig och kunnig mäklare. Snabb på att svara på frågor och bra bemötande.
  • Margaretha F
    Margaretha F skrev om Bernice Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vänligt o proffsigt bemötande. Gav alltid svar på frågor vi hade.
    Alltid glad.
  • Anne I
    Anne I skrev om Bernice Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bernice är en mycket kompetent mäklare. Duktig, trevlig, stöttande, uthållig och så mycket mer. Tack vare Bernice så fixade vi att fixa iordning huset till fotografering och visning. Bernice har både blick och känsla för vad som är gångbart på marknaden. En mycket bra säljare av vårt hus. Inte kunde vi hitta någon bättre.
    All lycka till dig Bernice med kommande uppdrag och ett stort tack från oss på backen. 😊
  • Johan F
    Johan F skrev om Bernice Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bernice visade redan från början en härlig energi som smittade av sig på oss, och som jag misstänker även på potentiella köpare. I tillägg till det agerar hon väldigt proffsigt och strukturerat.

Vi har under tiden fått god vägledning i vad som går att göra för att påverka priset i den riktning vi önskar, alltså uppåt, i allt från styling, tidpunkt för visning etc. Inga negativa överraskningar så här långt.
  • Monica W
    Monica W skrev om Bernice Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket kunnig. Mycket bra bemötande. En toppenmäklare. Mvh Monica .
  • Claudia C
    Claudia C skrev om Bernice Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bernice är jätteduktig och profesionnel, tillgängig och väldig kunnig i hennes ansvarsområde.
  • Kjell M
    Kjell M skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    venligt bemötande, bra information 0m vad som skulle ske
  • Mürvet S
    Mürvet S skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag tycker hon var jätte ducktig och såg väldigt positiv och kämpade verkligen bra.
  • Hosein R
    Hosein R skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica är en god människa o duktig o noggrann o lysnar vad du vill o hur du vill att bli nöjd med sin försäljning o vet presic va hon gör med sitt jobb. Jag reckomenderar henne till min familj o vänner att kontakta henne för försäljning av sina bosteder.
  • Mahfuz S
    Mahfuz S skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Troligtvis Sollentuna bästa mäklare tycker jag.
    mycket trevlig person som gör fantastisk jobb
  • Bo J
    Bo J skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bemötandet var bra och kagg kontaktade mäklaren, då hon sålt grannens tomt.
  • Nisse N
    Nisse N skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica har visat ett proffsigt utförande vid försäljningen av min lägenhet. Alltid lätt att få kontakt med och klara besked vid frågor. En mäklare att rekommendera! Tack Jessica för ditt fina arbete. /Nisse N.
  • Anette N
    Anette N skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffsigt, personligt, gav hela tiden jättebra feedback, lätt att nå även i semestertider.
  • Margaretha F
    Margaretha F skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Tydlig och klar information om uppdraget i olika vinklar.
  • Damir P
    Damir P skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Ser inte vad man ha kunnat göra bättre. Rekommenderar denna fastighetsbyrå starkt!
  • Tony L
    Tony L skrev om Hanna Ekfäldt en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mäklaren var kunnig, trevlig. Och lätt att prata med. Rekommenderar verkligen.
    Hanna Ekfeldt
  • Daniel  H
    Daniel H skrev om Hanna Ekfäldt en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Underbar och ärlig mäklare som sålde min lägenhet i Silverdal till rekordpris.
    Hanna anpassade försäljningen helt och hållet efter mina önskemål och vi lyckades väldigt väl. Hanna lotsade mig genom försäljningen på ett proffsigt och tryggt sätt.
    Kan starkt rekommendera Hanna Ekfäldt till er som går i säljtankar!
  • Helie B
    Helie B skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fantastisk mäklare! Raka puckar, inga konstigheter! Husaffären kändes trygg hela vägen, mycket professionellt! Trevlig, enkel att komma i kontakt med. Lätt att kommunicera med! Henne kan vi mer än varmt rekommendera!!
  • Per och Agneta P
    Per och Agneta P skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket proffsigt bemötande och visade en lugn attityd emot oss som köpare. Vi fick förtroende för henne och hennes uppdrag som mäklare.
  • Lovisa R
    Lovisa R skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Klockren! Genuin och påläst mäklare som är lugn och kunnig.
  • Erik H
    Erik H skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fantastisk mäklare, rekommenderar varmt! Alltid tillgänglig, professionell, kunnig, vänlig. Tack Jessica!
  • Richard H
    Richard H skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffsigt genomförande genom hela processen. Lyhörd, tillgänglig, professionell.
  • Per H
    Per H skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Professionella, tydliga, korrekta, ett företag att lita på i en såpass viktig situation som en bostadsaffär.
  • Sara P
    Sara P skrev om Hanna Ekfäldt en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rekommenderar Hanna Ekfäldt som har varit en trevlig, målinriktad kunnig mäklare.
    Alltid positiv och lyhörd.
  • Guillermo S
    Guillermo S skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica Gunnarsson: Fantastiskt duktig, kunnig, driven, transparent, proffsig och trygg.
    Hon slog även rekord i det område min lägenhet såldes och hade ett suveränt agerande från start till mål, mot oss säljare och mot köparen.
    Sammanfattat i ett ord: FANTASTISK
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Victoria Nyblom en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Victoria gav ett trevligt och professionellt intryck och levde väl upp till förväntningarna. Jag skulle absolut rekommendera Victoria på Fastighetsbyrån.
  • Lars L
    Lars L skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevlig men med dålig koll.
    Man fick känslan av att hon var oärlig i många fall.
    Använde sig uppenbart av lockpris, säger saker som inte stämmer, oförmögen att gå oss till mötes om viktiga saker.
    Har träffat bättre mäklare.

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna