Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1089 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• 2020-07-05

David C skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Professionell och trevlig samarbete under hela försäljnings process. Läs mer
  • 2020-07-05

Dan N skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevlig och fint bemötande. Vi köpte vårt hus via Jessica. Allt gick väldigt smidigt och enkelt. Läs mer

Maria E skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sollentuna. Väldigt hjälpsam mäklare och alltid tillgänglig och snabb med svar Läs mer

maria n skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Både köpte och sålde i samma veva tillsammans med Anders; lyhörd, proffsig och pålitlig! Läs mer

Anton L skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt en tvåa i centrala Sollentuna. Supertrevlig mäklare. tillgänglig, öppen, hjälpsam med alla möjliga frågor. Angelägen om att affären skulle gå smidigt och ärligt för båda parter, förmedlade även kontakt för köp av möbler från säljaren. Har inga negativa synpunkter! Läs mer
  • Ylva L

2020-07-02

Ylva L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag köpte min bostad 2015 genom Fastighetsbyrån och nu när det var dags att sälja valde jag Viktor Ekman som mäklare. Han har hört av sig genom åren och har en trevlig och ödmjuk framtoning.
    Han är alltid tillgänglig och har passion för det han gör. Han sålde min trea i Edsberg och jag skulle rekommendera Viktor som mäklare alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2020-07-02

Gleb C skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hon var trevlig och svarade snabbt på sms och frågor Läs mer
  • 2020-07-02

Sawsan S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor har hjälpt mig och sälja min lägenhet
    Jag rekommenderar honom som mäklare
    Tack Viktor för allt
    Sawsan Samara Läs mer
  • 2020-06-30

Karin J skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt radhus i Sollentuna.
    Vi bokade in en privat visning med Anders och blev väl bemötta. Han var mycket påläst om bostaden och hade god kännedom kring området. Anders har varit mycket tillgänglig under hela processen och har på ett bra sätt kunnat svara på alla våra frågor.
    Sammanfattningsvis har vi känt oss mycket trygga och nöjda med Anders som mäklare! Läs mer
  • 2020-06-30

Magnus T skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra bemötande, tillgänglig. Finns inget att anmärka på. Läs mer
    2020-07-02 Rickard W svarar Magnus T
    Ett stort tack till er! Hopps att ni kommer att trivas i ert underbara hus och få en fin sommar i trädgården :) blir det regnigt kan ni bara gå in i växthuset. Ta hand om er och må gott!

• 2020-06-29

Håvard J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Lars gjorde försäljningen av mitt hus och hanterade det exemplariskt. Mycket professionellt bemötande och omhändertagande under hela processen. Pålitlig, organiserad och tillgänglig. Läs mer
  • 2020-06-29

Ethel Canlas S skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Lars fits his job well for his professionalism . He is very engaged with his work and helpful to us. He responds quickly to all our queries. Good job and good luck ! Läs mer
  • 2020-06-28

Johanna H skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor Ekman gav ett transparent och sympatiskt intryck när han var mäklare för radhuset som vi köpte.

Han var noggrann och trevlig att ha att göra med, inte så där överdrivet käck och "krängig" som vi upplevt av andra mäklare.

Han var snabb på att återkoppla, smidig. Läs mer
  • 2020-06-27

Clara E skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Helt ok men ngr missar här och där. Vi la ett dolt bud men Anders la ut det på mäklarsidan trots att det skulle vara dolt. Annars trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-06-17

Maud Elisabet P skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt ett radhus på Lomvägen i Sollentuna.
    Carima har haft en långsiktighet i kontakten med oss.
    Hon har varit inlyssnande och konstruktiv i förberedelserna inför försäljningen.
    Hon har gett oss rimliga förväntningar och kunnat läsa av marknaden under en instabil och svår coronatid.
    Vi har under hela processen känt oss trygga och välinformerade. Hon har varit vänlig, tillgänglig och korrekt.
    Sammantaget har hon skött hela försäljningen på ett mycket professionellt sätt!
    Detta gör att vi som säljare känner oss mycket nöjda och kan varmt rekommendera Carima som mäklare!
    / Maud och Jan-Anders Läs mer
    Carima Hägglund Hasni gillar detta
  • 2020-06-16

Kerstin Birgitta B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt en enplansvilla
    Väldigt trevligt inte påfluget
    Fick tid att fundera innan beslut.

Hela försäljningsprocessen gick väldigt fort och smidigt. Läs mer
    Carima Hägglund Hasni gillar detta
  • 2020-06-12

Robin Ö skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vid försäljningen av vår lägenhet var Linus mycket hjälpsam och taktiken vi satte upp blev mycket lyckad.
    Vi är mycket nöjda och känner inte att vi har något att klaga på. Läs mer
    Linus S gillar detta
  • 2020-06-08

Shoresh M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har köpt radhus i sollentuna, han var väldigt professionell och trevligt. Läs mer
  • 2020-06-07

Hassan A skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag var i kontakt med Viktor om en bostad, där jag förlorade budgivningen. Jag hade förklarat mina förutsättningar och behov för honom. Någon vecka senare tog han kontakt med mig angående en annan bostad som matchade mina behov perfekt.
    Bemötandet var utmärkt och väldigt proffsigt! Jag kan starkt rekommendera Viktor! Läs mer
  • 2020-06-07

Ralph J skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt lägenhet i Silverdal. Proffsigt skött av Viktor. Läs mer
  • 2020-06-06

Mahdi Tehrani F skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt ett radhus. Jag bemöttes av min mäklare på det bästa möjliga proffsiga sättet man kan tänka sig. Och jag nådde alla mina förväntningar angående husets försäljning avseende en bra, ärlig, ren, enkel och proffsig affär. Läs mer
  • Nafiseh Saberi Moghaddam T

2020-06-05

Nafiseh Saberi Moghaddam T skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jätte bra och snäll jag rekommendera Viktor jag var jätte nöjda Läs mer
  • 2020-06-03

MIKAEL L skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har anlitat Anders Backman för försäljning av en villa och en bostadsrätt nu i år (2020) och det har varit ett nöje att ha Anders som mäklare allt har gått jätte bra så vi är jätte nöjda.
    Anders är både kompetent och trevlig att göra affärer med han kan Sollentuna väldigt bra är våran uppfattning.
    Vi kan bara ge Anders våra bästa rekommendationer.
    Lämnar omdöme 4 för att alla kan alltid utvecklas lite till ingen är fullkomlig.Micke Läs mer
  • 2020-05-30

Joakim H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket kompetent mäklare som även är lyhörd för kundernas önskemål. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-05-30 Rickard W svarar Joakim H
    Tack igen, kul att jag fick hjälpa er med både köp och sälj. Ta hand om er!

• 2020-05-28

Aaron K skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders har varit tydlig, trevlig och ytterst hjälpsam under hela processen. Läs mer
  • 2020-05-27

Carina Elisabet G skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders sålde villan på ett proffsigt och snabbt sätt.
    Jag hade kontinuerlig kontakt med Anders, han gjorde sitt yttersta för att hållas oss båda informerade under hela processen, inte helt lätt när säljarna inte bor tillsammans.
    Har under hela processen fått den information jag velat ha.
    Inte helt lätt att sälja sitt barndomshem, men än så länge känns det helt okej. Läs mer
  • 2020-05-26

Dagmar Walborg Ingegerd L skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    För mammas räkning sålt ett radhus i centrala Sollentuna.

Bra bemötande, lyhörd för mina synpunkter och önskemål.

Anders har jobbat på väldigt bra, trots rådande Coronatider. Läs mer
  • 2020-05-26

Karl-anders Mattias A skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde vår villa, vi träffade flera mäklare men bestämde oss för Anders då han gav ett tryggt och väldigt kunnigt intryck, något han också levde upp till under hela försäljningen. Vi fick genomgående bra hjälp, återkoppling, tips och stöd genom hela processen från värdering till försäljning. Läs mer
  • 2020-05-20

Jonas G skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Förtroendegivande, proffesionell, driven. Bra kommunikation. Läs mer
  • 2020-05-19

Erik Johan P skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    La ut ett lockpris på bostad, gick upp nästan en halv miljon över utropspris. Skulle inte åkt och kollat på den från början om priset inte varit så vilseledande. Läs mer
  • 2020-05-17

Lars Olof N skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Richard sålde vår villa underhand med mycket bra resultat. Han visar stor passion, agerar förtroendefullt, har hög energi, är tydlig i sin kommunikation och svarar alltid snabbt på frågor. Alla dessa positiva egenskaper i kombination med hans jordnära och trevliga utstrålning gör att vi ger honom våra allra bästa rekommendationer. Läs mer
    2020-05-30 Rickard W svarar Lars Olof N
    Ett stort tack till er och tack för förtroendet. Hoppas att ni kommer att trivas som fisken i er nya bostad. Allt gott!
  • 2020-05-14

Carina S skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Lars är väldigt trevlig och mycket engagerad. Tar i extra när det behövs. Mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Svante S

2020-05-13

Svante S skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt villan. Först hade vi en värdering med Lars där han hade gjort ett riktigt bra underlag. Då skulle vi inte sälja (jag skulle lösa ut min fru pga skilsmässa) och jag gillade inte att han försökte övertala mig att sälja. Efter en tid bestämde jag mig ändå för att sälja och anlitade Lars. Det visade sig att han hade rätt i sin värdering och också i att jag borde sälja. Jag har sedan varit mycket nöjd med hans insats. Han är engagerad och har egna idéer. Han säger emot när han är av annan åsikt och jag upplever honom som ärlig. Han har alltid varit tillgänglig då jag behövt honom. Dessutom är han trevlig. Läs mer
  • 2020-05-12

Stefan B skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hjälpsam, ringer snabbt tillbaka och allmänt trevlig. Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2020-05-07

Lina E skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima sålde min lgh i Sollentuna och tack vare henne gick försäljningen både snabbt och smidigt. Toppenleverans från start till mål. Professionell, effektiv och positiv. Rekommenderas varmt! Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån, Carima Hägglund Hasni gillar detta
  • 2020-05-06

MATS BIRGER L skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders på fastighetsbyrån har varit en bra mäklare , med trevligt bemötande och kunnande i sin sak . det har varit ett bra samarbete i båda uppdragen. rekommenderas varmt. Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2020-05-05

Caroline L skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt kedjehus i Sollentuna. Mycket nöjd med all kontakt! Läs mer
    2020-05-08 Rickard W svarar Caroline L
    Hej på er och STORT tack! Lycka till med renoveringen nu och glöm inte bort att bjuda in mig när ni är klar så jag får se hur allt blev :)

• 2020-05-04

Germund S skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde vårt parhus. Carima var alltigenom väldigt professionell, tydlig, kunnig, trevlig, tillmötesgående ...

Vi förväntade oss naturligtvis ett professionellt bemötande men vi fick mer än så. Läs mer
  • 2020-05-04

Martin V skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard Wiklund är en professionell, trygg och mycket tillgänglig mäklare!

Vi köpte ett friköpt radhus i Sollentuna.
    Genom hela processen har Rickard varit ett mycket tillgängligt stöd och vi har genomgående upplevt Rickard som sakkunnig, rak och trevlig.

Vi kan varmt rekommendera Rickard! Läs mer
    2020-05-04 Rickard W svarar Martin V
    Stort tack till er för ett trevligt bemötande och en trevlig affär! Lycka till i ert nya boende nu och hör av er om ni har några tankar och funderingar framåt.

• 2020-05-03

Nancy R skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima är lyhörd och professionell i sitt bemötande.
    Under hela försäljnings processen har Carima varit tillgänglig och tydlig i vad som förväntades av oss samt vad nästa steg i försäljnings processen var.
    Vi kan varmt rekommendera Carima som mäklare. Läs mer
  • 2020-04-29

Linda Sofia H skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevligt bemötande, återkopplar snabbt när vi hört av oss.
    Tog sig tid för extra visningar. Läs mer
    Rickard W, Carima Hägglund Hasni gillar detta
  • 2020-04-29

Peter K skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt Gavelradhus
    Han lyssnade på mig
    Han gjorde alltid vad han sad.
    Han är utmärkt. Jag kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-04-25

Emil H skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Precis sålt min lägenhet och haft Carima som mäklare. Kan verkligen rekommendera henne. Hon har precis de egenskaper som jag tycker en mäklare ska ha. Hon är kunnig, proffsig och har verkligen säljaren i fokus. Läs mer
    Rickard W, Carima Hägglund Hasni gillar detta
  • 2020-04-23

Fredrik U skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte tomt.
    Mäklaren var dåligt informerad om detaljplan, vad som gällde i området etc. Fel info på annons.

Men annars helt ok Läs mer
  • 2020-04-15

Ingela V skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra och tydligt samarbete och kommunikation genom hela säljprocessen med mycket gott och snabbt försäljningsresultat. Läs mer
  • 2020-04-07

Torsten Staffan D skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    V i har köpt en lägenhet .Carina hjälpte oss på bästa sätt
    att hitta den för oss perfekta lägenheten,
    Hon var mycket trevlig och hjälpsam och kunnig. Läs mer
  • 2020-04-06

Tomas Per-åke K skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Caroline var den bland 7 mäklare vi var i kontakt med den absolut mest professionella!
    Grundlig i förberedelsen inför försäljningen.
    Med Carolines positiva attityd och sociala kompetens genomfördes visning och försäljning till ett resultat som var över vår förväntan.
    Kan verkligen rekommendera Caroline till den som ska sälja hus eller lägenhet i Sollentuna!

Thomas Karlsson Läs mer
  • 2020-04-01

Bitte J skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt 2:a Lomvägen
    Mycket trevlig mäklare, fick bra intryck av honom redan när han var på besök.
    Lätt att få tag på vid frågor, alltid återkoppling.
    Kan varmt rekommendera honom till andra. Läs mer
  • 2020-03-29

Mohammadpour S skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en bostadsrätt 3 rok, och Caroline var hjälpsam och var tillgänglig under köp processen. Läs mer
  • 2020-03-27

Ali N skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Thomas är ärlig, positiv och hjälpsam Läs mer

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna