Fastighetsbyrån Sollentuna

Snittbetyg
4.7
Ring 08-96 30 00 Dela

Om företaget

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat. Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså...

1995 omdömen om Fastighetsbyrån Sollentuna

Sedan starten hos Reco 2013

Visar 1995 omdömen med 4.7 i snittbetyg
Rahul B
Köpte sin lägenhet med hjälp av Hanna Spejare en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Silverdal

Hann treated me with the utmost professionalism and courtesy throughout the entire buying process. From our initial meeting to the final closing, she was always available to answer my questions and address my concerns. Her friendly demeanor and willingness to go the extra mile made me feel valued and respected as a client. My expectations was for Hanna to be knowledgeable about the property, transparent in her communications, and efficient in managing the various stages of the transaction. Hanna exceeded these expectations...

Maria H
Sålde sin lägenhet med hjälp av Hanna Spejare en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Rotsunda

Hanna har gjort ett utmärkt jobb som vår mäklare vid försäljning av lägenheten. Hon har varit professionell och vänlig, snabb i kommunikationen, generös med information och kommit med bra förslag hela vägen. Kan rekommenderas starkt!

Pontus K
Kvarnskogen

Snabb, trevlig, tillmötesgående mäklare som gör ett bra jobb till en rimlig kostnad.

Per I
Sålde sin lägenhet med hjälp av Niklas Kristersson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Edsberg

Niklas höll sig till planen vi hade gjort tillsammans. Han är lyhörd och personlig. Det gör att man känner sig trygg.

Frida W
Köpte sitt hus med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Viby

Som förra gången: Trevlig, kompetent och serviceinriktad som får kunden att känna sig prioriterad och omhändertagen. Vi är mycket nöjda.

Douglas B
Köpte sin lägenhet med hjälp av Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Edsängen

Victor är serviceminded. Han är bra och snabb på att kommunicera med både säljare och köpare.

Ulf N
Kärrdal

Bra kommunikation, kunnig och trevlig.

Sebastian M
Kärrdal

Niklas sålde vår lägenhet under en tid då inga verkade längre vara intresserade av att köpa lägenheter. Vårt intryck om Niklas är att han är proffsig, ärlig, vänlig och jordnära.

Maria H
Rotebro

Fint bemötande och smidig affär.

Eda Ö
Tureberg

Vi blev mycket nöjda med Viktor. Han bemötte oss på ett professionellt och vänligt sätt, och han levde upp till våra höga förväntningar. Viktor var tillgänglig, lyhörd och hjälpsam genom hela processen, vilket gjorde vårt bostadsköp på Bagarbyvägen 6G både smidigt och stressfritt.

Birgitta D
Köpte sin lägenhet med hjälp av Mohammad Schütt Salimzadeh en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Rotebro

Bra Mäklare! Affären gick smidigt. Mäklaren va även lyhörd.

Michele T
Edsberg

Mycket trevlig och kompetent mäklare som jobbar snabbt och effektivt. Bakom henne på kontoret finns ett team med super duktig fotograf och annan personal för att underlätta försäljningen . Man känner sig väl omhändertagen när man anlitar Hanna. Jag rekommenderar Hanna och Fastighetsbyrån å de varmaste.

Svar från Hanna Spejare

Hej Michele, Tack för fina ord och omdöme. Glad midsommar!

Dennis W
Edsberg

Hanna är en trevlig, tillgänglig och duktig mäklare. Hade vi några frågor som hon inte visste svaret på vid tillfället, så tog hon snabbt reda på det och återkopplade inom kort. Hon är duktig på att följa upp och på att ha en löpande dialog kring objekten och det ledde till en smidig process för oss. Vi upplevde Hanna som lösningsorienterad och tillmötesgående!

Svar från Hanna Spejare

Hej Dennis, Tack för orden. Grattis till bostaden och ha en underbar sommar!

Samrawit Daniel A
Edsberg

Jättefint bemötande, rak och tydlig kommunikation och flexibel

Svar från Hanna Spejare

Hej Samrawit, Tack så mycket och Grattis till lägenheten!

Demet Caglayan S
Köpte sitt hus med hjälp av Richard Lundblad en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Sjöberg

Richard var genuint intresserad av våra önskemål och behov, tipsade och hittade lösningar samt var väldigt lättillgänglig under hela processen. Kan varmt rekommendera!

Svar från Richard Lundblad

Tack, Grattis till ett härligt coolt hus

Victor Y
Sålde sin lägenhet med hjälp av Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Vaxmora

Vi är väldigt nöjda med Thomas och den fina hjälp vi fick med försäljningen av vårt hus.

Joachim J
Köpte sin lägenhet med hjälp av Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Vaxmora

100% proffsigt hanterande från början till mål

Camilla M
Sålde sitt hus med hjälp av Richard Lundblad en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Edsviken

Utmärkt bemötande. Snabba återkopplingar. Hittat rätt köpare. Som betalat det pris som önskades. Trots att priset var oerhört högt. Trevlig person. Gott humör. Förtroendeingivande. Alla förväntningar har uppnåtts. Totalupplevelsen är en mycket kompetent person som arbetar systematiskt och har ordning på papper och allt annat. Extremt bra social förmåga som klarar balansgången att mäkla mellan säljare och köpare. Affären har genomförts på över förväntan kort tid. Grattis till denna stjärnmäklare. Upplysningens har jag varit...

Svar från Richard Lundblad

Tack snälla Camilla för fina ord och omdöme.

Helena Kristina B
Edsängen

Hanna var inte påläst på objektet vid visningen, kunde inte bemöta enkla frågor om objektet. Det stod felaktiga uppgifter i prospektet (stod att det fanns lediga P-platser vilket inte stämmer) och när det blev uppenbart ursäktade hon sig med att det var ett gammalt prospekt. Inte ok och ett klart underbetyg! Hannas roll är att avtala med båda parterna om villkoren i överlåtelseavtalet. Det gjorde hon inte utan överlät till säljare och köpare att vid tillfället när kontraktet skulle signeras att diskutera om detaljer i avtalet....

Svar från Hanna Spejare

Hej Helena! Så tråkigt att du känner som du gör. Vad gäller frågor gällande föreningen, detaljer, tillträde etc. så var vi överens om att det var en fin idé att mötas i lägenheten, tillsammans med säljaren som också är styrelseledamot i föreningen, för att klara ut alla eventuella frågetecken vid kontrakt. Där vi hade en ytterligare visning i samband med kontrakt. Hoppas trots detta att du kommer att stormtrivas i ditt nya boende och önskar dig en fin sommar. //Hanna

Zoltan Istvan V
Kärrdal

Trevlig, duktig och proffsig.

Svar från Hanna Spejare

Hej Zoltan, Tack så mycket! Önskar er en fin sommar!

Jonas L
Edsberg

Trevlig, lyhörd och effektiv :)

Svar från Hanna Spejare

Hej Jonas, Tack så mycket. Lycka till med nya bostaden! Ha en fin sommar!

Akar M
Sålde sin lägenhet med hjälp av Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Tureberg

Victor ger realistiska projiceringar och vet exakt vad som behövs för att göra en affär.

Janni Maree C
Köpte sin lägenhet med hjälp av Niklas Kristersson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Kärrdal

Niklas har en skön personlighet med en genuin framtoning och gedigen kunskap. Han är lätt tillgänglig och väldigt proffsig. Niklas får våra allra varmaste rekommendationer.

Douglas B
Edsängen

Hanna har ett bra bemötande mot, och kommunikation med, både säljare och kunder. Hon tipsade om många olika tjänster som hjälper till att synliggöra annons m.m. Försäljningen gick trögt men det berodde mest på marknaden vid försäljningstillfället.

Svar från Hanna Spejare

Hej Douglas, Tack för de fina orden! Lycka till med din nya bostad och ha en underbar sommar! // Hanna

Oskar K
Sålde sitt hus med hjälp av Mohammad Schütt Salimzadeh en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Norrviken

Oerhört nöjd med vår husförsäljning. Professionellt arbete genom hela processen, och ett resultat som överträffade våra förväntningar.

Evelina B
Norrviken

Jag är mycket nöjd från med hela processen från början till slut. Rekommenderar.

Jonas B
Edsviken

Engagerad och kunnig mäklare.

Svar från Richard Lundblad

Tack, Ses på golfbanan i sommar.

Camilla H
Sålde sitt hus med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Rotebro

En mycket förtroendeingivande mäklare som har varit vår ledstång, guide och hjälp under vår process att sälja vårt hus efter snart 30 år. Det började med en mental resa där Rickard var oerhört vägledande och stöttade oss i ett stort beslut. Han har varit inlyssnande och väntat in oss tills vi var redo. Rekommenderar honom starkt!

Antonia Miranda Yvonne L
Helenelund

Andra gången jag säljer bostäder med Rickard och är lika nöjd båda gångerna. Rickard är tydlig, ärlig och kan genom sin långa erfarenhet och goda kännedom som marknaden i Sollentuna lotsa en genom säljprocessen på ett tryggt sätt. Han ger gott stöd i de beslut som ska fattas. Måste även tilläggas att han har en väldigt kort svarstid via sms. Mycket smidigt och jag är väldigt nöjd med Rickards insats!

Leo M
Edsberg

Hanna var proffesionell i sitt bemötande och snabb i sin återkoppling, hon hade svar på de frågor vi hade och gjorde att affären gick smidigt till.

Svar från Hanna Spejare

Hej Leo, Tack för orden och Grattis! Ha en fin sommar!

Bianca M
Edsviken

Professionell och hjälpsam. Försäljningen gick smidigt och överträffade mina förväntningar. Jag rekommenderar varmt.

Tara R
Häggvik

Vi vill varmt rekommendera Niklas som mäklare. Från första mötet kände vi oss trygga med hans professionella och personliga bemötande. Niklas visade ett enastående engagemang och var alltid tillgänglig för att svara på våra frågor och ge oss vägledning genom hela försäljningsprocessen. Tack vare Niklas kunde vi sälja vår lägenhet till det pris vi önskade. Hans erfarenhet och kunskap om marknaden i Sollentuna var ovärderlig, och vi kände hela tiden att vi var i goda händer. Niklas hanterade alla detaljer på ett mycket...

Jonas Torgny L
Töjnan

Otroligt kunnig och strukturerad mäklare som arbetar för den goda affären för alla inblandade.

Svar från Richard Lundblad

Tack o grattis till erat nya hus.

Ludwig G
Edsviken

Professionell Personlig Lyhörd Stöttande Extremt bra på att guida en första köpare Snabb Denna mäklare kommer jag använda mig av för att sälja min nyss köpta bostad

Oskar J
Väsjön

Vi har blivit bemötta på ett ödmjukt sätt från första mötet och Mohammad har lyssnat in våra förväntningar och uppdaterat oss genom hela processen. Mohammad är en fantastisk person och kan verkligen rekommendera honom för dig som vill känna dig trygg vid din bostadsaffär.

Mikaela B
Väsjön

Kan varmt rekommendera Mohammad, han återkopplade väldigt bra och tydligt efter varje visning och var ärlig med vad han trodde vilket uppskattas. Engagerad,lyhörd och lojal mäklare, både mot köpare och säljare. Mohammad är supertrevlig och mötte våra behov jättebra då vi haft en sämre relation till en annan mäklare innan.

Annika B
Häggvik

Efter de förutsättningar som var, fungerade allt som det skulle.

Erik M
Köpte sitt hus med hjälp av Mohammad Schütt Salimzadeh en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Väsjön

Jättenöjda med Mohammad! Tydlig kommunikation och inget strul.

Jan B
Häggvik

Jag har tyvärr inte träffat Niklas annat än på telefon men det har varit till belåtenhet och känts tryggt, adekvat och korrekt.

George L
Rotsunda

En mäklare som verkligen levererar. Vill du ha någon som kan marknaden och har en gedigen erfarenhet ska du välja Richard. Över förväntan alla gånger.

Tack George, Uppskattar ditt omdöme, Tack

Helene Therese L
Rotsunda

Kan lämna mina bästa rekommendationer till Rickard, han är härlig att ha och göra med, kunnig och trygg dessutom levererar han bästa resultat. Har ni hittat Rickard som vi gjorde Grattis isåfall!

Svar från Richard Lundblad

Tack bästa, det var ett nöje att få sälja erat hus, Tack för förtroendet .

Mariusz T
Häggvik

Mycket proffsigt, trevligt bemötande. Exakt som jag vill ha det.

Ulla M
Fågelsången

Mycket gott bemötande, snabba svar på frågor och Rickard är en mäklare vi skulle rekommendera till andra. Tyvärr valde vi nog att sälja vid en mindre bra tidpunkt, då bankerna var ovilliga med lån, men Rickard gjorde sitt bästa för att hjälpa till.

Katarina R
Sålde sin lägenhet med hjälp av Mohammad Schütt Salimzadeh en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Töjnan, Tureberg

Lyhörd, mötte våra förväntningar. Rekommenderar varmt!

Solveig Ann-Margreth B

Jättebra! Mycket trevlig! Tydlig och professionell,

John Fanshawe B
Rotebro

Klar och tydlig kommunikation plus ärlig uppskattning av marknaden, pris mm. Snabb återkoppling.

Josefin M
Sålde sitt hus med hjälp av Viktor Nyberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
Viby

Professionell i sitt bemötande gentemot oss som säljare. Sålde bostaden snabbare än vad vi förväntat oss och till en summa i det övre skiktet av vad vi tänkt som slutpris. Mycket nöjda med försäljningen överlag.

David M
Fågelsången

Rickard förståd på en gång hur vi tänkte sälja, och var alltid snabb att svara på frågor.som dök upp på vägen. Han fick arbeta hårt med en ovanlig objekt som krävde insatser för att hitta en köpare. Däri ingick även att stämma av hur det preseterades. Allt fungerade utan krumbukter.

Jennifer E
Edsviken

Kunnig, pålitlig och proffsig.

Svar från Richard Lundblad

Tack Jennifer och grattis till erat nya fantastiska hus😀

Charles-Axel A
Helenelund

Bästa mäklaren jag varit med om. Allt har gått snabbt och bra till. Vill inte ha en annan mäklare än Hanna i fortsättningen. Hon har varit till stor hjälp under försäljningen, varit rak på sak och dessutom varit oerhört kunnig om läget ute på marknaden. Kan inte haft en bättre mäklare.

Svar från Hanna Spejare

Hej Charles-Axel, Tack för det fina omdömet! Tack själv, jag är glad att ha kunnat hjälpa er :) Önskar dig en fin sommar! Hälsningar Hanna

Filtrera omdömen