Fastighetsbyrån Sollentuna

Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 1238 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-05-12
    Bra, snabb & smidig affär. Extra tecken så vi kommer upp i 30 tecken
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-05-11
    Fantastiskt bemötande och otroligt proffsig.
  • köpte sitt hus med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Töjnan
    2021-05-07
    Vi köpte, han lyssnade på våra behöv och lyckades hitta det Vi letade efter,
    Rickard är att lita på, tar sig verkligen tid och är väldigt tålmodigt.
    Skulle vi i framtiden sälja så är det honom Vi kommer anlita.
  • sålde sitt hus med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-05-07
    Sålde våran villa. Ganska bra upplevelse men fick en känsla av att han heller ville försluta snabbt än att få upp priset för oss. Fick dock god hjälp med det mesta från Rickard men inte säker på att jag skulle rekommendare honom till mina kompisar
  • Susanne F
    • Silverdal
    Sålt 36 kwm 2 r o k
    Bra bemött
    Försäljningen gick bra o vi förstod hur mycket vi kunde få för lägenheten.
    Mäklaren trodde på högre pris.
    Annonsen blev lite fel i början men rättades till i sista minuten.
    Liknande lägenhet sattes ut av samma mäklarbolag samtidigt!
    2021-05-07
    Det var jätte bra .och bra service
    2021-05-04
    Väldig nöjd med Richard, han är en professionell.
    2021-05-04
    Vi har köpt ett hus i Viby Sollentuna.
    Vi tycker Rickard kändes mycket trygg, lugn och kompetent. Bästa mäklaren vi varit i kontakt med. Kan starkt rekommendera honom.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Väsjön
    2021-05-03
    I bought a pair house and Jessica helped us during the process.
    Very pleased with everything until the move-in date which was the day for me to pay and seller giving me the keys together with Jessica as the the broker.

Jessica transferred all money from my bank to seller's account but left me alone in their office for 3-4 hours with the promise of seller will give you the keys.

After waiting 3-4 hours and me kind of begging the seller to give me the keys, Jessica came and helped us getting the keys on site.

After that unpleased experience, she promised me that I'll receive a one monthly fee canceled from the association that I never received it. After checking couple of times with her, she did not take care of this case in way to fix it.

So my experience ended with paying the whole money to seller, waiting 3-4 hours to receive the keys and with a promise of "keys will be handed to you in 30 min" every 30 min, being promised to receive recompense and never receiving the recompense.

That 3-4 hours was the most stressful time of my life which I felt I'm scammed since all my money was gone, no keys was given to me and I was left alone to deal with the seller.

So I would say there is definitely space for improvements for this part of the process and hope this never happen to anyone else.

Aside this, she did well in the other steps of the process.
  • köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Gillberga
    2021-05-03
    Jag har köpt ett hus via dem och de va trevliga, noggrann och kunniga.
    • Törnskogen
    2021-04-30
    Vi har sålt en bostad. Rickard har ingett stort förtroende, varit hjälpsam, kunnig och tillgänglig. Det har känts väldigt tryggt med honom som mäklare. Han har fått oss att känna att vi har gjort en väldigt bra affär och det roliga är att köparna verkar ha samma uppfattning. Då tänker jag att mäklaren lyckats väl med sitt jobb.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Sjöberg
    2021-04-21
    Uppriktig, tydlig och driftig mäklare. Var mycket träffsäker i prisbilden när han hjälpte mig sälja en etta i Sollentuna. Gjorde jobbet lättsamt för mig. Vi är helnöjda.
  • sålde sitt hus med hjälp av Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-04-14
    Jessica hjälpte mig att sälja huset. Så lättad och nöjd att arbeta med en lugn, saklig, objektiv, noggrann och trevlig mäklare som kändes mer som en kunnig konsult än som en driven säljare!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-04-14
    Snabb, effektiv och korrekt.
    Bra på att hantera olika kunder
    2021-04-12
    Jag sålde en etta i Sollentuna med hjälp av Victor. Jag är mycket nöjd. Victor har varit otroligt hjälpsam, trevlig och engagerad genom hela processen.
  • Gustav Mattias L
    • Sjöberg
    2021-04-12
    Bra och tydlig info. Enkel att ha att göra med.
  • Simon B
    skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-04-09
    Köpt en fastighet och fått en fastighet värderad.
    Mycket bra bemötande och proffsiga mäklare som återkoppla som bestämt och håller vad dom lovar.
    Kan bara rekommendera!
  • Ann-Helen B
    2021-04-09
    Rickard har skött försäljningen av vårt hus. Han är en trygg och engagerad mäklare som säljer med hjärtat och vill att din försäljning ska bli så bra som möjligt. Det märks att han ser det som är bra med din bostad och kan visa huset för köpare på rätt sätt. Rickard har även stor förståelse för att försäljning/köp av bostad är en känslomässig likväl som ekonomisk affär. Han bryr sig om och vill att både säljare och köpare ska känna sig trygga och nöjda. Våra varmaste rekommendationer att kontakta Rickard när bostad ska säljas eller köpas!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-04-04
    Proffsigt bemött, lyhörd och väl insatt.
    2021-04-02
    Jätte nöjd! Jessica är otroligt duktig och trevlig mäklare och man kände sig trygg i hela processen!
    • Tegelhagen
    2021-04-02
    Vi köpte ett hus av Jessica och vi är mycket nöjda. Allt har gått smidigt och Jessica känns både proffsig och trevlig vid kontrakt/tillträde.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Sollentuna Centrum
    2021-04-02
    Allt gick snabbt och smidigt och vi är väldigt nöjda med Victor.
  • sålde sitt hus med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Solängen
    2021-04-02
    Sålt radhus i Sollentuna. Anders var mycket trevlig och proffsig genom hela processen.
    • Gillbo
    2021-03-31
    Sålt ett kedjehus. Försäljningen har gått lugnt och sakligt tillväga. Jag ville ha en snabb och enkel försäljning, om möjligt utan styling, fotografering och öppen visning via Hemnet. Försäljningen lyckades, om än till ett något lägre pris än utgångsbud. Men jag är ändå nöjd!
    • Sollentuna Centrum
    2021-03-31
    Har både köpt och sålt med Victor tidigare, denna gången sålde vi en lägenhet. Victor är väldigt smidig, proffsig och trevlig att anlita som mäklare. Vi uppskattar verkligen Victor, kände oss trygga med att lägenheten förmedlades på bästa möjliga sätt.
    2021-03-31
    Jättebra och smidig affär snabb svar och super trevlig mäklare som hjälpt till med det mesta!!
  • köpte en tomt med hjälp av Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Väsjön
    2021-03-30
    Köpt en tomt i Sollentuna och vill passa på att tacka Tonas för ett väl genomfört uppdrag.
    Tack Peder, hoppas ni kommer trivas. Kommer gärna förbi och tittar när ert nya hus är klart. /thomas Thomas Wallin
    2021-03-29
    Viktor levererar ännu en gång! Flyttar vi tillbaka till Sollentuna någongång så är det defintivt till honom vi kommer att vända oss till för framtida affärer!

Tack Viktor!
    2021-03-29
    Super trevlig & smidig mäklare som hjälpte till med allt.
    • Rotsunda
    2021-03-28
    Victor är min mäklare vid försäljning av en trea. Försäljningen gick snabbt och försäljningspriset högre än förväntat. Victor bidrog till denna lyckade affär p.g.a. sin erfarenhet, professionella genomförande och ett trevligt bemötande.
    2021-03-28
    Mycket professionell respektfullt bemötande
    2021-03-24
    Jag anlitade Rickard i samband med försäljning av mitt hus i Sollentuna.
    Redan under första samtalet insåg jag hans breda kompetens och förmåga att se både helheten samt det som gjorde just mitt hus unikt på marknaden.

Rickard är engagerad, proffsig och går den extra milen när det behövs. Dessutom visar han stor respekt för den personliga delen under processen (viktigt eftersom varje bostadsaffär är en stor händelse för både köparen och säljaren).

/Amela
  • skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-03-23
    Anders Backman var mäklare när vi sålde min mammas hus. Han var kunnig, beskrev tydligt processen före och hjälpte till att planera alla steg. Andres gav oss råd och support genom hela processen. Vi är mycket nöjda.
    2021-03-21
    Vi hade förmånen att sälja ett radhus och köpa ett kedjehus hus med Richard som mäklare. Kan bara beskriva honom i positiva ordalag som; erfaren, kunnig, stöttande, tillgänglig och dessutom otroligt sympatiskt som person. Hela processen har varit otrolig bra och han infriade mer än våra förväntningar. Han är helt enkelt bäst!
    2021-03-21
    Carima har hjälpt oss att sälja en bostadsrätt, det gick väldigt smidigt.

Carima är en väldigt trevlig mäklare, känns professionell i yrkesrollen. Kan varmt rekommendera henne som mäklare.
    2021-03-20
    Vi har nyligen både köpt och sålt genom Rickard och han infriade våra högt ställda förväntningar. Rickard är inte bara professionell och kunnig, han är även tillgänglig för sina kunder på ett sätt som vi sällan stött på när vi tidigare haft med fastighetsmäklare att göra. Vi rekommenderar alla att anlita Rickard - med honom vet ni att ni har den bästa mäklaren ni kan få, vilket innebär att ni kan fokusera fullt ut på andra delar av affären. Ni kan vara helt trygga med Rickard. En riktig stjärna!
    2021-03-16
    Jag har både sålt och köpt lgh. Tvekade på att min skulle bli såld. Dock var Carima både duktig och skicklig med att sälja min bostad!
    • Törnskogen
    2021-03-15
    Köpte en villa via Rickard. Fick väldigt bra bemötande och snabb återkoppling på de frågor jag hade.
  • köpte en tomt med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Norrviken
    2021-03-11
    Köpte tomt via Rickard och är mycket nöjd med hantering.

Lugnt, proffsigt och realistiskt. Har en fin balans mellan säljare och köpare.

Är totalt sett mycket nöjd med upplevelsen vi haft.
    2021-03-06
    Sålde min 1:a på 35kvm i Sollentuna. Viktor har ett proffsigt och lugn bemötande som ger ett väldigt gott förtroende. Han vill alltid göra de bästa för kunden och gör allt för att motsvara förväntningarna
  • sålde sitt hus med hjälp av Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-03-04
    Viktor hjälpte oss med att sälja vårt bostadsrättsparhus i Sollentuna. Han var trevlig, lätt att samarbete med, välinformerad, kompetent och effektiv. Han skötte kommunikationen med köparna och oss på en utmärkt sätt genom hela processen. Kort sagt, överträffade Viktor våra förväntningar och vi rekommenderar honom högt som mäklare.
  • sålde sitt hus med hjälp av Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-03-04
    Vi anlitade Viktor Ekman vid vår försäljning av ett radhus i Sollentuna. Viktor är en superfin kille att samarbeta med och han var så otroligt hjälpsam. Vi sålde vårt hus i rekordfart och med bra marginal. Viktor är proffsig, trevlig och väldigt kunnig och insatt i sitt arbete som mäklare. Han navigerade hela vår husförsäljning på ett strålande sätt och vi kan varmt rekommendera honom.
    2021-03-03
    Bedömt utifrån min interaktion med Carima som köpare.
    2021-03-01
    Carima är en fantastisk & lyhörd mäklare. Väldigt positiv, hjälpsam engagerad. Från första mötet till försäljning har allt gått extremt smidigt och Carima har varit otroligt hjälpsam. Kunde inte varit nöjdare med min försäljning.
    2021-03-01
    Rickard sålde vårt hus och vi är supernöjda! Bra och lugn som person och vi fick ett slutpris högt över förväntan. Topp!
    2021-03-01
    Han kan sin grej och det kändes tryggt med honom.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Danis Ayoubi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Töjnan, Tureberg
    2021-02-26
    Han är medveten om marknaden, han lägger sin tid och analyserar läget ,
    Han är tillgänglig , han tar initiativ och utför sitt jobb på det sätt han vet funkar bäst.
  • sålde sitt hus med hjälp av Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Tegelhagen
    2021-02-24
    Sålt villa
    Vi blev väl bemötta av mäklaren
    Mäklaren levde mycket väl upp våra förväntningar
    Sammantaget är vi mycket nöjda med försäljningen !
    2021-02-23
    Köpt bostad via Carima

Blev bra bemött av denne där objektet var rent, prydligt och ljus tända på borden.

Försökte köpa loss bostaden innan visning men mäklaren respekterade säljarnas tanke om öppen visning med budgivning, vilket respekteras.

Mycket nöjd med bostad samt hantering av försäljning, även de andra på mäklarfirman som man träffade på bemötte en väl.
    • Töjnan
    2021-02-21
    Sålt min villa, kloka och goda råd under processens gång. Alltid lugn och mycket trevlig!