Alla kategorier Mäklare Stockholms län Sollentuna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Sollentuna

Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 674 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• 2019-04-20

Per Johan Olof Emanuel Ö skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Allt har fungerat superbra! Vi har både köpt ett radhus och sålt en bostadsrätt genom Carima och fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-04-08

Ebrahim S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde våran 2:a med Viktor och han är superproffsig, pålitlig, och kompetent. Dessutom var han också tillgänglig och hjälpte till även inför inköpsprocessen av en ny bsotad. Mycket nöjd och rekommenderar stark att anlita honom som mäklare. Läs mer
  • 2019-04-01

Nika H skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Allt gick väldigt bra!

Jag blev bemöt av Carima Hägglund på ett fint professionellt sätt! :-)
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar.

Min upplevelse är mycket positiv!
    Tack, Carima!

Med vänlig hälsning Nika Högman Läs mer
  • 2019-04-01

Helena B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Tydlig, driven och tillmötesgående! Pålitlig. Läs mer
  • 2019-03-28

Lars L skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Caroline jobbade snabbt och sålde min villa
    Dessutom är hon trevlig och lätt att ha att göra med
    Seriös och väldigt proffsig Läs mer
  • 2019-03-25

Camilla H skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt en lägenhet.
    Mäklaren var lyhörd och tillgänglig under hela processen.
    Mycket nöjda! Läs mer
    Viktor E gillar detta
  • 2019-03-25

Bo Lennart Mikael K skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra tydlig och snabb, enkel att ha att göra med Läs mer
  • 2019-03-23

Kurt Ingemar O skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Totalt sett är jag väldigt nöjd med Nancy. Hon är kunnig och lättsam att ha att göra med.
    Med hälsning
    Kurt Olsberg Läs mer
  • 2019-03-22

Helene T skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte en bostadsrätt och sålde sen vår "gamla" bostadsrätt.
    Carima visade mycket positivt bemötande och mycket proffsig i genomförande av både köp och försäljning av bostadsrätt. Personlig men med ett professionellt förhållningssätt till kunden. Läs mer
  • 2019-03-21

Lars Gustav T skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt en bostadsrättslägenhet i Sollentuna och anlitat Carima Hägglund Hasni på Fastighetsbyrån för uppdraget. Hon är både kunnig och trevlig och har ställt upp, tagit ansvar och varit tillgänglig per telefon både dag och kvällstid.

Vi hade stora förväntningar att mäklaren skulle göra ett bra jobb med vår försäljning och Carima levde verkligen upp det, från början till slut. Läs mer
  • 2019-03-16

Christina Elisabeth T skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde vår villa, byggd 1932, 1,5 plan med källare.
    Kontakten med Anders Backman har varit väldigt bra. Dock, hade vi lite olika bild av vad vi kunde få ut i pris. Mäklaren tyckte vi skulle gå ut med 7 950 mkr, medan vi bestämde att huset skulle gå ut med 8 250 och försäljningspriset blev 8 600. Vi är glada för det pris vi fick för huset och mäklaren genomförde några privata visningar på egen hand, som gjorde att affären landade. Läs mer
  • 2019-03-14

Ann-Charlotte L skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt ett enplanshus på 125 kvadrat.

Vänligt proffesionellt obesvärat sätt så man upplevde trygghet och tydlighet i agerandet. Nogrann förklaring av marknadsläget, som gjorde glädjen större då resultatet blev något mer än vad vi hade vågat hoppas på. Tror att tryggheten var lika stor även hos köparna. Kan ärligt och med stor trygghet rekommendera honom till andra som går i säljtankar.
    Trivsamt och saklig information under hela processen, som gick snabbare än vad vi hade vågat hoppas på. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • 2019-03-14

Åke Urban L skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffesionellt tryggt bemötande från första stund. Svarar snabbt när jag behövde kontakt, utmärkt uppföljning och dialog hela tiden. En behaglig trygg mäklare, som levde upp till vad jag hade önskat och hoppats på. En mäklare som både säljare och köpare kan trivas med. Läs mer
  • 2019-03-13

Agneta Pernilla B skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt vår villa.
    Jessica har givit oss stöd genom hela processen. Läs mer
  • 2019-03-12

Agneta L skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders hjälpte mig att sälja en trea i Helenelundscentrum. Allt har gått smidigt och enkelt Läs mer
  • 2019-03-06

Fredrik K skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Professionell och trevlig mäklare som gav bra vägledning genom hela bostadsaffären. Läs mer
    2019-03-06 Rickard W svarar Fredrik K
    Stort varmt tack för det, hoppas att ni kommer att trivas i ert nya hus. Tveka inte att höra av er om ni skulle behöva min hjälp framåt i tiden.

Allt gott!

• 2019-03-01

Robin K skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Väldigt trevlig, lätt att prata med och gjorde sitt jobb bra. Vi är jättenöjda med vårat val av mäklare. Läs mer
  • Amanda O

2019-03-01

Amanda O skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Nancy sålde våran lägenhet, hon är en supertrevlig mäklare som var rak och ärlig. Hon kom med mycke hjälp om hur vi skulle styla lägenheten inför fotografering och hur vi skulle gå vidare med de bud vi fick. Hon var snabb med att svara på samtal eller sms när vi hade frågor. Allt som allt en väldigt bra upplevelse som slutade som vi förväntade oss. Läs mer
  • Agneta N

2019-02-27

Agneta N skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag anlitade Rickard Wiklund för att sälja mitt radhus. I sökandet efter ny bostad har vi fått ett stöd långt över vår förväntan. Rickard har på eget initiativ funnits som rådgivare och stöd när vi läst om hus, och tittat på olika prospekt. Slutligen slumpade det sig så att vi hittade ett hus där Rickard var säljare. Det har känts bra hela vägen! Tillträdesdagar och koordination har flutit fantastiskt bra. I övrigt har det varit en tydlig kommunikation hela vägen, där Rickard hållit oss underrättade hela tiden både vid köp och försäljning. Det enda trista nu när det börjar bli helt klart är att vi inte ska ha kontakt mer! Toppklass! Läs mer
    2019-02-28 Rickard W svarar Agneta N
    Tack och tack Agneta, dina ord värmer! Så kul att allt gått så bra och att ni hittat huset som kommer att passa er perfekt! Vi ses och hörs framåt 😃
  • 2019-02-27

Deniz S skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Alltid tillgänglig, tillmötesgående o genuint trevlig. Vi kunde inte önskat oss en bättre mäklare Läs mer
  • 2019-02-27

Celine N skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra bemötande vid visning och under budgivning! Därefter lite dålig återkoppling till och från. En del meningsskiljaktigheter med säljaren och där har inte mäklaren tagit det ansvar vi önskat. Läs mer
  • 2019-02-26

Bengt Johan Gunnar F skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders hjälpte mig och min ex-fru att sälja vår villa i Sollentuna. Processen gick till så att efter de normala visningarna hade vi bara fått ett bud som låg 8% under begärt pris. Vi önskade då ännu en visning. Detta ledde till att budgivning kom igång och priset hamnade 3% under begärt pris.
    Anders har ett trevligt och strukturerat sätt och det var därför jag valde honom.
    Det som kunde ha varit bättre hade varit om Anders hade gett oss några alternativa strategier efter de inledande visningarna. Det enda Anders kunde föreslå var en kraftig prissänkning för att nå nästa segment spekulanter.
    Jag säljer hus mycket sällan och hade önskat mig ett samtal med olika alternativ om hur jag kunde få mitt hus sålt. Jag har inget problem att ta beslut, men eftersom jag är ovan hus försäljare så hade några alternativa vägar varit önskvärda.
    Nu kom min ex-fru upp med en plan, som vi genomförde och det gick bra. Jag är nöjd med försäljningen.
    Men det borde ha varit mäklaren som hade kommit med förslaget. Läs mer
  • Anna Maria P

2019-02-26

Anna Maria P skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde vår villa i Sollentuna. Mäklaren har på alla sätt stöttat och givit bra råd under försäljningstiden. Mäklaren har på alla sätt mött våra förväntningar. Vi är mycket nöjda med Fastighetsbyrån i Sollentuna och Rickard Wiklund. Läs mer
    2019-02-26 Rickard W svarar Anna Maria P
    Tack snälla, det värmer att höra! Nu hoppas vi att ni hittar ett bra nytt boende som ni kommer att trivas i framåt.

Allt gott!

• 2019-02-21

Kerstin F skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Utvärdering efter försäljning. Vi har nu fått huset sålt med er hjälp. En del händelser blev inte bra.
    I vårat första möte med Anders Backman förklara vi vår situation i och med att vi tyvärr har en skilsmässa att hantera var det viktigt för oss att allt skulle vara smidigt. Vi bad att Anders bara skulle ha kontakt med mig för att min man Johan har en tuff arbetssituation. Detta har inte fungerat någon gång.
    I prospektet bad jag att Anders skulle göra synligt att det enligt detaljplanen går att bygga en våning till på huset vilket jag tror kan vara en extra kundgrupp som kan attraheras. Anders la till en bilaga som jag tog fram och skickade till Anders men någon extra text kom inte med förens när jag bad om den igen.
    > Efter tre första visningarna bad vi Anders om råd om hur vi skulle gå vidare, hans rekommendation var att sänka priset kraftigt för att komma åt en ny kundgrupp. Det var den enda lösningen. Vi valde att gå vidare utan att sänka priset då.
    > Vi fick ett bud under vårat utgångspris. Tyvärr var jag inte med på budgivningslistan så informationen fick jag när Johan skickade den till mig.
    > Vi valde då att vänta lite med att visa budet. När vi sedan bestämde att vi ville ha ett nytt datum för visning ville vi att buden direkt skulle visas. Det tog ett tag och kom ut först när nästa visning skulle ske. Det kan bero på att Anders var ledig.
    > En kollega till Anders tog hand om nästa visning, allt gick bra.
    > Budgivningen kom igång. En av spekulanterna vill ha en klausul. Den Anders skrev var så pass dålig att vi inte kunde anta den. Som tur är behövdes den inte. Huset blev sålt till en kund utan klausul i avtalet.
    > Under avtalsskrivningen bestämde vi att handpenningen skulle betalas till Johans konto vilket var i sin ordning. Där emot är det verkligen inte i sin ordning att jag inte blev informerad om att pengarna blev utbetalade till Johan. Jag fick informationen av Johan och först när jag ställde frågan till Anders fick jag veta att så var fallet.
    > Min sammanfattning är att Anders inte har levererat till oss båda under den här försäljningen. Det avtal vi skrev när han fick vårat förtroende att sälja vårat hus har han inte skött enligt mig. Vi skriver på ett avtal om att en viss procent ska tillfalla Anders efter en försäljning innan försäljnings arbetet har påbörjats. Den procenten är oavsett hur jag/vi tycker att han har utfört sitt arbete och sin lojalitet till mig/oss.
    > Fastighetsbyrån har inte levererat. Läs mer
  • 2019-02-20

Karin Anette H skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders var väldigt hjälpsam när vi köpte vårt hus i Sollentuna. Särskilt som vi inte kunde vara fysiskt på plats vid alla tillfällen som krävdes. Vi uppskattar verkligen Anders och hans proffsiga attityd i kombination med en trevlig ödmjuk personlighet. Läs mer
  • 2019-02-20

Magnus H skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders var en tillmötesgående mäklare när vi köpte vårt hus genom honom. Vi uppfattar honom som lösningsorienterad men viss information som vi efterfrågade visade det sig efter tillträdet att han själv uppskattat istället för att söka den via säkra källor (exv. kommunen m.fl.). Läs mer
  • 2019-02-18

Krister A skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket bra första intryck, informativ genom hela processen, snabb återkoppling.
    Rekomenderas starkt! Läs mer
  • 2019-02-16

Magnus B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag kände att han var mycket engagerad i försäljningen av min 2:a i Sollentuna och att han gav mig bra och tydliga råd längs processens gång. Läs mer
    Viktor E gillar detta
  • 2019-02-13

Catharina F skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt bostad. Fel satt pris i förhållande till marknaden. Inte ordning på handlingarna, vare sig till visning eller vid kontraktsskrivandet. Ingen frågelista. Oproffsigt är det genomgående betyget. Läs mer
  • 2019-02-12

Camilla He skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag sålde min lägenhet med Carima och jag är supernöjd. Hon är engagerad, kunnig och agerade proffsigt i förhandling med köpare. Läs mer
  • 2019-02-04

Christina L skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt fastighet, villa
    Förtroende ingivande o öppen, personlig
    Richard var närvarande lyssnade o återkopplade snabbt.
    Trevligt o roliga möten o proffsigt avslut.
    Nöjd kund! Läs mer
    2019-02-05 Rickard W svarar Christina L
    Tack och detsamma! En mycket trevlig affär från början till slut och allt började med ett trasigt kaffebord :)

Ta hand om er och stort lycka till med ert nya boende!

• 2019-02-01

Kerstin Margareta Z skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt mitt radhus med hjälp av Viktor. Han är förtroendeingivande, tillgänglig och engagerad. Han har även hjälpt mig efteråt i mitt sökande efter lägenhet. Han är kunnig och ger bra råd. En mäklare som jagvarmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-02-01

Sven R skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi är mycket nöjda med hur mäklaren agerade.
    Besvarade våra frågor sakligt och snabbt trots
    helger.
    Mvh Sven Rosman / Anna Hedström Läs mer
    2019-02-01 Thomas W svarar Sven R
    Stort tack för ett jättefint omdöme Sven & Anna. Hoppas du kommer trivas i bostaden Anna.
  • Monica H

2019-01-28

Monica H skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kunnig fokuserad påläst
    Flexibel god framförhållning inlyssnande bra marknadsförare
    Trevlig smart insatt samspelande Läs mer
  • 2019-01-25

Tommy L skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra kille! Jobbar hårt och målmedvetet. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-02-01 Rickard W svarar Tommy L
    Stort tack för ert fina omdöme! En fröjd att arbeta tillsammans med er. Allt gott!
  • 2019-01-23

Svea P skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vid köp av en bostadsrätt var Anders ypperlig på att assistera vid eventuella frågor och funderingar som vi hade. Saklig och rak, fyller inte ut med massa krimskrams när han kommunicerar. Läs mer
  • 2019-01-17

Monika N skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Här köpt lägenhet. Har blivit bemött av proffsighet och kunnande. Mycket trevlig och ödmjuk. Läs mer
  • 2018-12-15

Paul P skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Det är ej färdigt. Slut sker i juni.
    Kan ej kommentera för det. Läs mer
  • 2018-12-15

Agneta Birgitta P skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Nancy hade hand om försäljningen av vårt hus. Allt gick snabbt och hon är mycket effektiv. Läs mer
  • 2018-12-09

Anna N skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Under ett par intensiva veckor sålde Caroline vårt stora hus. Hon gjorde ett fantastiskt bra jobb då det var många spekulanter att ha kontakt med och det hick fort. Caroline återkopplade löpande till oss och vi hade/har en bra dialog.
    Vi är så nöjda och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2018-12-08

Stefan L skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima gjorde affären enkel, bra jobbat
    //Stefan l Läs mer
  • Kristina Ö

2018-12-05

Kristina Ö skrev om Hanna Ekfäldt en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt en lgh på Platån i Sollentuna och möttes av en duktig och trevlig mälkare, som ledde mig genom proceduren på ett bra sätt. Jag fick ungerfär det pris jag hade förväntat mig och kunde genomföra en snabb affär som jag önskade. Rekommenderar gärna andra att söka sig till er. Läs mer
  • 2018-12-03

Niklas M skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Blev bemött på bästa möjliga sätt. Köpte en bostadsrätt här i Sollentuna och blev väl guidad genom hela prosessen! Läs mer

Jan J skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Lugn och saklig. Snabb på att återkoppla. Men affären är ju inte klar förrän pengarna är på kontot, så det lite tidigt att ge hela betyget. Men so far so good! Läs mer
    2019-02-01 Rickard W svarar Jan J
    Tusen tack för det och lycka till i lyan i city!

Agneta J skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde en villa på 250 kvadrat. Jag upplevde Rikard som ärlig, rättfram och otroligt serviceinriktad. Han var ett bra stöd när vi köpte lägenhet (fast det var en helt annan mäklarfirma som sålde den) och det kändes som att han förstod oss, vilka vi är och hur vi ville ha saker och ting.

Jag tycker Rikard är en toppenmäklare och rekommenderar honom varmt. Läs mer
    2019-02-01 Rickard W svarar Agneta J
    Tack så mycket för fina ord! Hoppas ni kommer att trivas i ert nya boende.
  • 2018-11-22

Jonas U skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    1:a i Sollentuna. Jessica är en mycket kompetent och engagerad mäklare Läs mer
  • 2018-11-21

Kristoffer C skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
  • 2018-11-21

Jan Valentin E skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Har sålt ett kedjehus och Jessica var mycket kunnig och serviceminded , försåg mig löpande med den information jag behövde likaså upplyste mig i löpande och i god tid om vilken information jag behövde tillhandahålla. Fungerade som en projektledare som gav ett bra stöd helt enkelt. Att jag sedan fick mer betalt än vad som stod i annonsen var ju inte helt fel :) Läs mer
  • 2018-11-08

Daniel L skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Försäljningrekord trots en svag bostadsmarknad och mängder av nyproduktion ute till försäljning. Jag är extremt nöjd. Läs mer
  • 2018-11-02

Leif E skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi är mycket nöjda med Jessica som vår mäklare. Hoppas på fler uppdrag genom henne och att hon visat stort intresse för att genomföra det till det bästa hos oss som säljare. Läs mer

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna