Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1134 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• 2020-10-29

Majid Safar Z skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har båda köpt och sålt bostad via honom. Vi träffat honom på vising i bostaden och därefter vid kontrakt underskrivning. Han visade hänsyn till våra behov, önskemål och planer.
    Ung, aktiv och målriktat. Läs mer
  • 2020-10-26

Rafik D skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Smidig hantering av affären och förstående. Läs mer
  • 2020-10-24

Johan T skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt hus i Rotebro. Rickard är alltid tillgänglig, engagerad och klok kring försäljningsstrategi. Varm rekommendation!! Läs mer
  • 2020-10-23

Jonathan E skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte hus, mäklaren mycket hjälpsam och professionell. Mötte alla våra behov och tror också att han understödde säljarna på ett bra sätt, så alla parter torde ha varit nöjda. Läs mer
  • 2020-10-22

Emma N skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt lägenhet. Är supernöjd med mäklaren, väldigt trevlig och kunnig. Har inget negativt alls att säga om upplevelsen, bara positivt! Läs mer
  • 2020-10-21

Susanne D skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor mötte alla förväntningar jag hade, efter tidigare mindre bra kontakt med annan mäklarbyrå. Läs mer
  • 2020-10-21

Magnus D skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde vårt hus.
    Bra och informativ genomgång innan försäljning.
    Allt arbete kring visningar och all administration efter försäljning sköttes smidig. Läs mer
  • 2020-10-14

Harish J skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard är trevlig och duktig och vi blev väl bemötta. Läs mer
  • 2020-10-12

Sofie Eleonore Henrike N skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Tillsammans med mina syskon har jag sålt 5 fastigheter i Norrviken, Sollentuna.
    Rickard är supertrevlig och klarade av att hantera fyra vuxna syskon med olika perspektiv bra.
    Ok förmåga att bedöma marknaden.
    Ett par av oss syskon hade önskat fler och mer utförliga skriftliga rapporter.
    Stilistiskt behöver fastighetsbyrån bli bättre. Prospekt, texter och områdesbilder känns torftiga. Speciellt bilderna på Norrviken, varav flera från Percys, borde bytas ut. Läs mer

Carl-johan R skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Att ha Lars Steneryd som mäklare vid försäljningen av min lägenheten var toppen. Han är en mycket skicklig mäklare som gjorde det lätt för mig som säljare att förbereda inför visning och att guida mig genom försäljningen. Läs mer

Atul S skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    I can say that Anders Backman is very professional, I sold an apartment, and during the entire process I can mention Anders has been excellent in every sense, right from the explanation of the selling process, to help execute various steps - apartment visit , photography , hemnet & bidding process and so on,

He always kept me informed about all the onging steps , right on time , which really helps to take away all stress from mind,

Definitely one of best the Real estate agent I have seen so far

Overall great experience and an excellent person to work with, Läs mer
  • 2020-10-11

Anna Helena J skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kändes tryggt att med hjälp av Anders köpa ett nytt hus. Mycket noggrann och kompetent. Läs mer
  • Johan S

2020-10-09

Johan S skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde min 2a i Edsberg

Carima va alltid trevlig och glad!
    Va alltid tillgänglig!
    Kunnig om området och föreningen!

Ska jag sälja igen kommer jag att använda Carima! Läs mer
  • 2020-10-09

Per Å skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt viIla i Helenelund
    Lugn och förtroendeingivande. Realistisk.
    Bra rådgivning i förhandlingen. Skapade rimliga förväntningar initialt.
    Snabb process. Bra återkoppling genom försäljningen. Läs mer
  • 2020-10-06

Sabina H skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jah köpte en lägenhet i Sollentuna och Lars Steneryd var min mäklare. Han var professionell samt öppen och flexibel. Allt gick smidigt och jag är nöjd med det hela. Läs mer

Stintan N skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket trevlig och hjälpsam i alla skeden av försäljningen av vårt hus och tomter. Läs mer
    2020-10-07 Rickard W svarar Stintan N
    Ett stort tack till er alla för en mycket trevlig affär! Vi hörs och ses snart igen!

Marie Elisabeth N skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt mitt barndomshem ihop med mina syskon. En stor villa från förra sekelskiftet och fyra avstyckade tomter.
    Vi blev bra bemötta av mäklaren. Vi träffade faktiskt tre olika mäklare, och valde Rickard för att han var lättsam, uppslagsrik och trevlig att ha att göra med. Personkemin stämde, helt enkelt.
    Mina förväntningar infriades absolut. Vi prövade först att sälja till en byggare, men när vi inte fick vad vi ville ha, så svängde vi över till att sälja alla delar separat till privatpersoner. Där var Rickard snabb och smidig. Det är inte alltid lätt att ha att göra med fyra säljare som ska enas om allt, men där tyckte jag att Rickard var följsam och tålmodig. Jag tror också han gjorde riktiga bedömningar om när vi nåt maxpriset och avslutade budgivningen. Min enda invändning är att Rikard inte är den stora stilisten. Prospektet var ganska fult, och texten torr (tills jag själv ändrade i den). Men i övrigt - toppen! Läs mer
    2020-10-07 Rickard W svarar Marie Elisabeth N
    Tack för din fina rekommendation, den värmer!

Allt gott!

Christoffer R skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Han är en väldigt bra mäklare Läs mer
  • 2020-10-04

Vilma D skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Linus har ett mycket professionellt bemötande och har varit lätt att komma i kontakt med samt återkopplat snabbt vid frågor.
    Det kändes tryggt att köpa min första bostad med hjälp av Linus. Läs mer
  • 2020-10-03

Koray K skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Har varit en fantastisk mäklare som har hjälpt oss mycket väl genom hela processen. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-10-03

Sanjay L skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Tillgänglig and effektiv samt brabemötande. Läs mer
  • 2020-10-01

Yuxu J skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Han svarar alltid snabbt och påminner oss vad vi behöver göra och guida oss hela vägen Läs mer
    2020-10-01 Thomas W svarar Yuxu J
    Tack, Yuxu, hoppas ni kommer trivas i ert nya boende.

/thomas
  • 2020-09-30

Philip H skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt en lägenhet med hjälp av Carima på Fastighetsbyrån. Vi kom först i kontakt med Carima som köpare av samma lägenhet där vi upplevde en otroligt proffsigt hantering från början till slut. När vi sedan valde att sälja lägenheten var Carima ett självklart val. Vi hade relativt höga förväntningar från början men blev glatt överraskade att Carima överträffade våra förväntningar. Carimas engagemang och kunskap genomsyrar hela processen och vi trodde aldrig att det skulle kännas så ”enkelt” att sälja en lägenhet. Det är precis så här en försäljning ska gå till! Vi lämnar våra varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2020-09-29

Melodi H skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Thomas har varit väldigt hjälpsam och bemött oss på allra bästa sätt!

En mäklare i världsklass!

/Melodi och Hama Läs mer
    2020-09-29 Thomas W svarar Melodi H
    Tack för fint omdöme!

Ha en fin kväll!

/ Thomas
  • Chao L

2020-09-26

Chao L skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Richard är en mycket kompetent / pålitlig / tankeväckande agent du skulle vilja ha. Han guidade oss genom hela processen, gav massor av insikter / erfarenhetsbaserade rekommendationer. Vi är mycket glada över hans bidrag till att vår allra första fastighet säljer till en framgång. Chao & Philippa från Sollentuna Läs mer
    2020-09-26 Rickard W svarar Chao L
    Tack så mycket för det fina omdömet! Vi ses och hörs när det närmar sig tillträde på ert nya hus. Allt gott!
  • 2020-09-23

Erik W skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Korrekt och duktig. Kunde inte svara på alla frågor direkt men tog snabbt reda på svar och återkom. Läs mer
  • 2020-09-22

Samuel T skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Everything was well, and went smoothly. Thank you Läs mer
  • 2020-09-22

Ebbe J skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt vårt kedjehus och affären gick väldigt smidigt! Läs mer
  • 2020-09-21

Mazen M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Tillmötesgående och proffsig mäklare vid försäljningen av en min bostadsrätt Läs mer
  • 2020-09-19

Rafik D skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fanatiskt bemötande och engagemang!!
    Viktor har hela tiden varit med i hela säljprocessen och kontinuerligt hållit mig uppdaterad. Rekommenderar Viktor varmt! Läs mer
  • 2020-09-18

Anna Helena J skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Engagerad, professionell, trevlig. Kan varmt rekommendera Viktor!! Läs mer
  • 2020-09-08

MATS J skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hade Anders Backman som mäklare i en affär där ett dödsbo sålde en fastighet. Anders uppträdde klanderfritt och hade ett fint bemötande och en professionell och trygg hantering av försäljningen från värdering till avslut.

Han återkopplade på ett fantastiskt sätt och tryckte på hos Överförmyndaren så att de snabbt kunde godkänna köpeavtalet.
    Keep on god work Anders Läs mer
  • 2020-08-31

Layla H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har Både sålt och köpt vårt hus , har haft tur och fått hjälp av Rickard, han är är en toppen mäklare väldigt trevlig, proffsig, punktlig, bästa bemötandet . Vi rekommenderar honom väldigt starkt 😊 Läs mer
    2020-08-31 Rickard W svarar Layla H
    Tack, vad glad jag blir! Vi ses snart igen när det är dags att tillträda ert nya hem. Allt gott till er!

/Rickard
  • 2020-08-24

Shabnam S skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket påläst och trevlig! Vi kände oss trygga med Rickard när vi gjorde vårt första bostadsköp och rekommenderar honom varmt. Mvh Shabnam och Richard Läs mer
    2020-08-24 Rickard W svarar Shabnam S
    Tusen tack, hoppas att ni trivs bra i ert nya fina hus. Tveka inte att höra av er om ni behöver min hjälp i framtiden.

Allt gott!

• 2020-08-15

ÅSA S skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag anlitade Anders Backman på Fastighetsbyrån Sollentuna för att sälja ett radhus i Rotebro. Anders är kunnig, påläst och trevlig. Jag uppskattar hur han informerade om processen och höll mig uppdaterad samt att han levererade det han sagt att han skulle göra och vid den tid vi avtalat. En mycket smidig försäljning. Tack Anders! Läs mer
  • 2020-08-12

Konstantinos Georgios V skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    She is quick, explainable and available on whatever I needed regarding the purchase and moving since this was my first attempt.
    I would suggest her to any friend show want to sell or buy an apartment. Läs mer
  • 2020-08-09

Sanna H skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har köpt vår bostad via Linus. God service och snabb återkoppling.
    Vi är väldigt nöjda och kan rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-08-07

Jan Mikael A skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har både köpt ett radhus (genom Carima) och sålt två bostäder (andra mäklare) nyligen, och jag tycker därför att vi kan göra en bra jämförelse. En mäklare bör ha 5 stjärnor, en annan mäklare tre stjärnor och Carima bör ha en stjärna. Hon vimsade totalt till budgivningen och uppgav felaktiga uppgifter (som att säljaren hade gått med på vårt bud när detta inte var korrekt). När vi bad henne att vara rask med att lägga ut våra bud för att stressa den andre budgivaren så kunde det ta tid. Idag knappt fyra månader sedan, så känner jag mig ännu inte säker på att budgivningen genomfördes korrekt.

När vi sedan skulle skriva på köpehandlingen så tog hon tydligt parti för säljaren och uppträdde ibland oprofessionellt. Hon representerar ju säljarna när köpehandlingarna skall skrivas på men jag hade förväntat mig ett neutralt professionellt agerande som när jag sålde min villa. Läs mer
    2020-08-07 Carima Hägglund Hasni svarar Jan Mikael A
    Tråkigt att ni är missnöjda med hanteringen av budgivningen och kontraktsskrivningen. När en budgivning har högt tempo i flera dagar under en långhelg blir det ibland en viss fördröjning av publicerandet. Ni ska förstås kunna känna er säkra på att allt har gått rätt till i övrigt och kvarstår frågetecken reder jag gärna ut dessa.

Vad gäller diskussionen kring klausuler i avtalet så uppkom dessa under själva kontraktsskrivningen, när jag innan meddelat deras inställning till ert önskemål. Jag hoppas iallafall att ni kommer att trivas i ert nya hem. Väl mött!
  • 2020-07-26

Dan S skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra service, snabb och korrekt service Läs mer
  • 2020-07-23

Pranav R skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    We bought a duplex townhouse, Viktor helped us through the process. He was always available on phone and messages when we had any doubts or concerns, he also helped translate the documents and the sellers conversations. Viktor lived up to the expectations that anyone would have from a broker.

Overall it was a very good and smooth experience. Läs mer
  • 2020-07-22

Harald N skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket proffsigt, personligt och fötroendeingivande bemötande. Allt igenom trevlig! Läs mer
  • 2020-07-22

Siv L skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima gjorde ett utmärkt jobb Läs mer
  • 2020-07-20

Tian-lin G skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Lars hjälpte mig med att sälja min lägenhet och var en utmärkt mäklare som tipsade, bollade och hjälpte mig mycket under min försäljning. En professionell och ödmjuk mäklare. Lägenheten såldes med en vinst som överträffade mina förväntningar! Läs mer
    Lars S, Rickard W gillar detta
  • 2020-07-18

Gunvor B skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Försäljningen av min lilla bostadsrätt gick blixtsnabbt och enkelt tack vare Linus. Han är tydlig, mycket seriös, noggrann och inger stort förtroende. Linus återkopplar omedelbart och är engagerad och proffsig. Jag rekommenderar honom Läs mer
  • 2020-07-11

Somya J skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima has been an excellent support, always calm and full of insights on how to balance needs of both the buyer and seller. She has exercised great judgement in negotiations and enabled us to reach a result we are happy with in selling our apartment, in what was and still is a very uncertain and volatile time. Läs mer
  • 2020-07-05

David C skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Professionell och trevlig samarbete under hela försäljnings process. Läs mer
  • 2020-07-05

Dan N skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevlig och fint bemötande. Vi köpte vårt hus via Jessica. Allt gick väldigt smidigt och enkelt. Läs mer

Maria E skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sollentuna. Väldigt hjälpsam mäklare och alltid tillgänglig och snabb med svar Läs mer

maria n skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Både köpte och sålde i samma veva tillsammans med Anders; lyhörd, proffsig och pålitlig! Läs mer

Anton L skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt en tvåa i centrala Sollentuna. Supertrevlig mäklare. tillgänglig, öppen, hjälpsam med alla möjliga frågor. Angelägen om att affären skulle gå smidigt och ärligt för båda parter, förmedlade även kontakt för köp av möbler från säljaren. Har inga negativa synpunkter! Läs mer

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte