Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1032 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• 2019-12-12

Markus G skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra bemötande, allting gick smidigt och jag fick bra information under hela processen. Läs mer

Hanna B skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt bostadsrätt. Bra bemötande. Glad, trevlig. Kunnig om bostaden. Läs mer

Olle N skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte ett radhus där Thomas var mäklare. Glad, väldigt trevlig och positiv som person!

Snabb på att svara, informativ.
    Kanon! Läs mer

Eva Maria L skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Duktig, trevlig, hjälpsam och trevlig mäklare. Läs mer

Viktorija S skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt bostadsrätt, väldigt fint bemötande och hjälp! Läs mer
  • 2019-12-05

Kassim F skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Linus är en klippa som under hela processen sett till att hans kunder har varit nöjda. Bättre mäklare får man leta efter! Läs mer
  • 2019-12-03

Pontus F skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Elin hjälpte mig och min sambo köpa våran första bostadsrätt. Från visning till kontraktskrivande så har hon varit professionell, pedagogisk samt tillmötesgående mot oss, vilket vi uppskattat, eftersom detta var vårat första lägenhetsköp.
    Både jag och min sambo är externt nöjda med Elin. Läs mer
    2019-12-04 Elin N svarar Pontus F
    Tusen tack för den fina rekommendationen och kul att ni är nöjda! Hoppas ni kommer trivas i er lägenhet :)
  • 2019-12-02

Gustav R skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt hus av Rickard och min bedömning är att otroligt enkel att ha och göra med, smidig hantering av allt, klarspråkig och serviceminded. Kommer definitivt använda mig av Rickard om behov uppstår i framtiden Läs mer
    2019-12-05 Rickard W svarar Gustav R
    Tack och tack! Ni vet var jag finns om det skulle vara nåt framåt och då är det bara att ringa. Hoppas ni får en god jul och ett gott nytt år i ert nya hus.

/Rickard
  • 2019-12-02

Raija T skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima hjälpte mig att sälja min bostad. Hon guidade mig kunnigt och vänligt. Jag vill gärna rekommendera henne för andra som har planer på att sälja sin bostad. Läs mer
  • 2019-11-29

Åsa F skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Carima har hjälpt mig att sälja min lägenhet (5:a). Carima är proffsig, energisk, driftig, kunnig. Hon är förtroendeingivande. Mina förväntningar var att få hjälp att sälja min lägenhet till bästa möjliga pris och att processen skulle bli smidig. Det infriades. Läs mer
  • 2019-11-27

Ulf M skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra mäklare med stort engagemeng som jag kan rekommendera.
    Caroline sålde mitt hus. Läs mer
  • 2019-11-26

Sreekanth S skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Good Service. Able to answer all questions and explaining all the information. Läs mer
  • 2019-11-26

Lars O skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevlig glad snabb och påläst Läs mer
  • 2019-11-25

Jana S skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag och min sambo köpte en bostadsrätt i Sollentuna av mäklare Carima.
    Vi blev bemötta väldigt bra och hon har under hela processen varit mycket engagerad och hjälpsam. Svarar på frågor och man får snabb återkopplig 😀👍🏻
    Kan varmt rekommendera Carima 🌟 Läs mer
  • 2019-11-24

Sebastian T skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    En snabb och smidig affär (innan visning). Hon skötte sin del på ett bra sätt. Läs mer
  • 2019-11-24

Madeleine S skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde mitt fina bostadsrättsradhus som jag bott i i 10 år. Carima var snabb med att ringa upp när jag kontaktade mäklarfirman. Genom hela processen har vi haft bra kontakt med snabb återkoppling. Hon har lyssnat på mina funderingar och önskemål och kommit med bra och relevanta tips och trix. Har känt mig fullkomligt trygg genom hela processen och skulle utan tveka anlita Carima igen! Läs mer
  • 2019-11-23

Marie T skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt en villa via Rickard. Vi mötte honom på en visning och vi kände att han skulle kunna sälja vårt hus på det sätt som vi ville. Först värdering och sen ett steg i taget. Ingen stress.
    Vi är mycket nöjda och kan rekommendera honom till andra. Läs mer
    2019-11-26 Rickard W svarar Marie T
    Stort tack Marie och Patrik för en trevlig affär och ett magiskt bemötande. Nu skall vi försöka att hitta ett perfekt nästa boende till er :)

/Rickard
  • 2019-11-15

Karl Robert H skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köp av lgh.

Lars är grym! Svarar alltid oberoende av vilka konstiga frågor man har Läs mer
    Lars S gillar detta
  • 2019-11-12

Johan E skrev om Hanna Ekfäldt en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra och tydlig, realistisk och hänsynstagande upplevde vi. Läs mer
  • 2019-11-10

Rozbeh R skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica är en suverän mäklare. Hon sålde min bostadsrätt väldigt snabbt och till ett pris där jag var nöjd. Tack! Läs mer
  • 2019-11-08

Jesper B skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Elin var mycket tillmötesgående väldigt lugn och proffsig i sin roll. Läs mer
  • 2019-11-06

Linnea H skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    - har fått hjälp att sälja en bostadsrätt i kvarnskogen Sollentuna.
    - fick ett mycket bra bemötande där Carima var lättillgänglig och lätt att prata med. Hon arbetade väldigt snabbt och det uppskattade jag då vi ville sälja snabbt.
    -jag upplevde att man fick goda samt professionella tips och råd från henne.
    - är mycket nöjd med valet av Carima och skulle absolut kontakta henne igen inför en annan försäljning/tipsa om henne. Läs mer
  • 2019-11-06

David B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hej
    Viktor är en duktig lyhörd mäklare som kan sin marknad, trevlig och sakkunnig. Fyllde alla förväntningar man kan ha på ett proffs. Läs mer
  • 2019-10-29

Timea Maria S skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Elin är trevlig, kompetent, snabb att återkoppla, noggrann, och lyhörd. Läs mer
  • 2019-10-22

Ilikko L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket nöjd.
    Jag rekommenderar Viktor. Läs mer
  • 2019-10-22

Maria C skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte en bostadsrätt som Lars förmedlade. Hela köpet gick väldigt lätt och smidigt. Lars var en bra lots genom hela affären. Läs mer
    Lars S gillar detta
  • 2019-10-21

Judy C skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt en 3a i Edsbacka. Jessica har varit proffsig mäklare från start till slut. Lätt att ha att göra med och väldig trevlig person. Svarar alltid snabbt när man har funderingar.
    Rak och ärlig ..det gillar jag.

Tyvärr har marknaden gått ner lite och därav försäljningspriset men jag fick det jag förväntade mig så nu är allt bra. Läs mer
  • 2019-10-21

Fredrik M skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor hade tydlig kommunikation med kort svarstid, ett personligt bemötande och gav en tydlig bild av att han försökte möta både säljare och köpares behov på ett professionellt sätt. Läs mer
  • 2019-10-19

Anna K skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fick utmärkt service och bemötande när vi sålde vår lägenhet. Proffsig och vänlig, och skötte hela processen från första möte till kontraktsskrivning på bästa sätt. Vi kunde inte vara mer nöjda! Läs mer
  • 2019-10-19

Filip F skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    oärligt, vill komma vidare utan att ta ansvar för sina hanglingar. kan inte tala med honom utan att man det känns som han drar bokexempel om hur man säljer. svinaktig Läs mer
    2019-10-21 Viktor E svarar Filip F
    Hej Filip,

Sjukt tråkigt att du tycker såhär. När du som köpare ringer och är sur för att det inte finns lås till toaletten, ingen dörr till vardagsrummet och att det inte finns hyllor i en skjutgarderob är beklagande. Inget av detta har funnits i lägenheten vid försäljningen och när min säljare köpte lägenheten så fanns inte detta heller. Säljaren har aldrig haft dessa saker och därav så kan inte du som köpare begära att dom ska köpa detta till dig för att du tycker detta ska finnas. Tråkigt att du ger mig en dålig rekommendation över något jag inte kunnat påverka och som ligger under din undersökningsplikt.
  • 2019-10-18

Marcus H skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffsig, välformulerad och b a bemötande. Inget att klaga på! Läs mer
  • Bahareh T

2019-10-18

Bahareh T skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Ärlig, trevlig och hjälpsam mäklare. Jätte gärna rekommenderar jag honom. Läs mer
    2019-10-21 Viktor E svarar Bahareh T
    Tack för dina fina ord Bahareh! Hoppas ni kommer trivas bra i er nya lägenhet :)
  • 2019-10-17

Eva Susanna Z skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor har sålt vår villa. Han är väldig ambitiös, engagerad och alltid tillgänglig. Genom sitt driv lyckades han få till en riktigt bra försäljning.
    Vi är jättenöjda med Viktor och skulle absolut anlita honom igen. Läs mer
    2019-10-21 Viktor E svarar Eva Susanna Z
    Tack så jätte mycket för att jag har fått hjälpa er sälja en helt fantastisk villa och tack för dina fina ord Susanna!

Lycka till med allt sålänge så ses vi snart igen :)

• 2019-10-17

Anna Magdalena Z skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket bra och driven utan att vara för mycket "på" Gav täta statusuppdateringar. Läs mer
    2019-10-21 Viktor E svarar Anna Magdalena Z
    Tack Magdalena för dina fina ord! Har varit super kul att få hjälpa er med försäljningen av ert fantastiska hus.

Lycka till med allt så ses vi och hörs snart igen :)
  • 2019-10-14

Sara A skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica sålde min lägenhet i Tureberg. Lätt att få tag på.
    Duktig och proffsig! är verkligen nöjd!
    Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2019-10-10

Mathias B skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte först ett hus med Rickard som mäklare. Vi fick under det förtroende för honom och valde vid försäljning av det nuvarande huset att anlita honom.

Vi upplevde att Rickard eftersträvar en bra affär för båda parter vid en försäljning. Han var alltid snabb på att svara när man hade en fråga.

Vi tyckte också vid båda affärerna att Rickards upplägg med en paus i budgivningen under kvällen och natten var bra. Det gjorde att det kändes mycket lugnare.

Genom sitt lugn förmedlade Rickard en känsla som gjorde att en viktig, stor och i många fall stressig situation var lättare att genomföra. Läs mer
    2019-10-11 Rickard W svarar Mathias B
    Stort tack!! Hoppas allt flyter för er med renoveringen av nya huset nu framåt också så att ni kommer på plats. Det har varit ett nöje att samarbeta med er. Vi ses och hörs!

• 2019-10-09

Towe K skrev om Linus Söderberg en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte min första lgh.
    Proffsig, snabba svar och behjälplig. Supernöjd! Läs mer
    Orhan A gillar detta
  • 2019-10-09

Nina R skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Lars fick äran att sälja min lägenhet och det gjorde han med bravur.
    Mycket kunnig o trevlig mäklare.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
    Orhan A, Lars S gillar detta
  • 2019-10-07

Rene M skrev om Lars Steneryd en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte en bostad via Fastighetsbyrån. Vi såg annonsen via hemnet. Läs mer
    Orhan A, Lars S gillar detta
  • 2019-10-07

Victor S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har nu både sålt och köpt med Viktor, lika nöjd båda gångerna.

Nu sålde jag min bostad i Tureberg och då jämförde jag med tre andra mäklare i området och redan vid första mötet kändes allt så rätt.

Positiv, engagerad och lyhörd mäklare som verkligen levererar från första mötet tills dess att bostaden är såld.

Kan med varmt hjärta rekommendera Viktor! Läs mer
    2019-10-21 Viktor E svarar Victor S
    Tack för att jag fick hjälpa er Victor och tack för dina fina ord :)

Vi hörs!
  • 2019-10-04

Nils Johan W skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Med sin professionalitet, proaktiva förmåga i att se olika detaljer och sitt lugn tog Rickard oss igenom försäljningsprocessen av vårt kedjehus med beröm och väl godkänt! Läs mer
    2019-10-09 Rickard W svarar Nils Johan W
    Tack Johan och Malin för ert förtroende och för ett, hela tiden, trevligt och glatt bemötande. Lycka till med ert nya boende och hoppas att ni kommer att trivas lika bra där som ni gjort i ert nuvarande!

• 2019-09-30

Clary Lille-Mor Elisabeth H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt vårt kedjehus genom Rickard. Vi handplockade honom som mäklare då vi mött honom vid försäljning av andra hus och imponerats över hans trevliga och ärliga attityd, och vi blev inte missnöjda. Förefaller som att han lyckas med att vara både säljarens och köparens mäklare. Läs mer
    2019-10-02 Rickard W svarar Clary Lille-Mor Elisabeth H
    Tack snälla ni! Har bara varit roligt att få hjälpa er med försäljningen! När något är roligt är det lätt att göra ett bra jobb så jag är glad att jag fortfarande tycker att detta är det roligaste som finns efter 18 år som fastighetsmäklare :)

Allt gott!!

• 2019-09-29

Robert Joakim H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt ett kedjehus i Sollentuna med Rickard Wiklund som mäklare. Han har varit ett mycket bra stöd och alltid saklig, lugn och pedagogisk. Vi har mött många bra mäklare men Rickard står i en klass för sig. Vi har även varit på visningar och sett honom ”in action”, hans bemötande är alltid mycket bra! Det är nästan lite synd att vi nu har sålt vårt hus för det innebär att vårt samarbete med Rickard också går mot sitt slut, åtminstone tills det är dags för bostadsaffärer nästa gång - för då blir det Rickard som får uppdraget! // Joakim & Clary Läs mer
    2019-09-30 Rickard W svarar Robert Joakim H
    Jättetack för er fina rekommendation, betyder mycket för mig när mina kunder är nöjda med mitt arbete eftersom jag alltid vill leverera den bästa upplevelsen till er!

Hoppas att våra vägar möts fler gånger även om jag så klart hoppas att ni köper ett nytt hus där ni kommer att bo och trivas under en lång tid framåt :)

Allt gott!!

• 2019-09-21

John B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fick hjälp av Carima med både köp av ny villa och försäljning av befintlig bostad.

Kvick och kunnig, alltid snabb respons och lyckades lösa allt som dök upp under köp och försäljning. Läs mer
  • 2019-09-19

Andrea B skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kunnig, trevlig och kommunikativ. Något rörig i slutskedet. Läs mer
  • 2019-09-18

Carina B skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har köpt ett bostadsrättshus. Hjälpte oss när vi hade frågor. Läs mer
  • 2019-09-15

Kristoffer S skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Thomas var mycket behjälplig och ledde på ett proffsigt sätt hela processen då vi förvärvade vår fjällfastighet. Läs mer
    2019-09-15 Thomas W svarar Kristoffer S
    Tack Kristoffer, hoppas ni får många fina dagar i fjällen.

Bästa hälsningar
    Thomas
  • 2019-09-11

Sarath C skrev om Elin Niemi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Elin is very frinds and answered all our queries with patience. Läs mer
  • 2019-09-10

Thomas S skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    sålt en bostad och Rickard har gjort ett utmärkt jobb med ett trevligt professionellt bemötande som inger trygghet i en bostadsaffär Läs mer
    2019-09-11 Rickard W svarar Thomas S
    Tack Thomas och Anna för en trevlig affär, kul att ni kom tillbaka till mig efter 10 år i huset som ni köpte. Lycka till nu med det nya huset så hörs vi framåt.

• 2019-09-09

Jocke K skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Snabb och smidig affär i samband med villaköp. Läs mer

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna