Alla kategorier Mäklare Stockholms län Sollentuna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Sollentuna

Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 607 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• Gerd M
    Gerd M skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte en bostadsrätt i somras.
    Jessica var vänlig och tillmötesgående vid visningen
    och tillgänglig för extravisning.

Vi ställde ett par frågor som hon emellertid inte återkom med svar på (tog själv reda på dem via fastighetsskötaren).

Professionell och tydlig vid genomgången av alla dokument vid kontraktsskrivningen.

Positiv upplevelse av Jessica! Läs mer
  • Ewa E
    Ewa E skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica hjälpte mig att sälja en bostadsrätt. Hon var professionell från början till slut. Rak och tydlig vad gällde värdering och prisbild. Vidare gav hon en väldigt tydlig helhetsbild av hela processen och gav snabb respons. Om du vill genomföra en trygg försäljning kan jag verkligen rekommendera Jessica. Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag är köparen av en fastighet & har haft för lite kontakt för att göra en bedömning.
    Endast träffats två korta tillfällen. Läs mer
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt lägenhet 3 rok i Sollentuna. Mycket trevlig och proffsigt bemötande. Fick bra information både muntligen, skriftligen och påminnelse via sms, vilket var bra. Läs mer
  • Angelika S
    Angelika S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt ett fristående hus med större tomt. Sålde ett radhus. Viktor Ekman har ett mycket trevligt bemötande till sina kunder. Tydlig och hjälpsam. Och hjälper även till utanför arbetstid, om man är i behov av svar. Läs mer
  • Signe Å
    Signe Å skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt lägenhet.
    Bra första bemötande, men hade ingen kontakt efter det utan bara med en yngre kollega. Ingen kommunikation om varför detta skedde. Försäljningen blev en aning förvirrad och det var fel på siffror vid överskrivning som ytterligare en kollega höll i.
    Detta är därför inget omdöme direkt kopplat till Thomas utan till upplevelsen som helhet. Läs mer
  • Annicka A
    Annicka A skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Super bra! Lätt att få tag på och hjälpsam! Läs mer
  • Oscar B
    Oscar B skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bostadsrättsradhus i Silverdal, Sollentuna.

Thomas ställde upp mitt under semestern och gjorde det möjligt för oss att köpa bostaden vi fastnade för! Han var alltid trevlig i sitt bemötande och ärlig vilket verkligen uppskattas som köpare!
    Det gick lite fort så vi hade otur med husnr vid signeringen. Annars toppbetyg vid köp! Läs mer
  • Ali S
    Ali S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte ett hus i tureberg via Viktor och vi fick ett gott intryck av Viktor, väldigt professionell och trvlig.
    Vi var väldigt nöjda. Läs mer
  • Jan Bengt J
    Jan Bengt J skrev om Bernice Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde villa som var arvegods
    Försäljningen gick snabbt och jag hade kontakt med Bernice hela iden som informerade mig med tydliga besked
    Vi fick nästan det jag hade räknat med Bernice var service minded
    Och gav mig erfarenhets råd så vi kune ta beslut Läs mer
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Visning och kontraktsskrivningen av vårt hus gick bra. Tyvärr lyckades inte Viktor boka in Banktid så att försäljningen kan ske den dag som vi kom överens om på kontraktet. Dåligt tycker jag då detta medför extra kostnader för oss samt att huset kommer stå oförsäkrat ett dygn. Hade förväntat mig att Viktor såg till att hela affären gick enligt överenskommelse och inte som nu att affären blir uppskjuten en dag. Förväntat mig att Viktor och/eller fastighetsbyrås kompenserar oss för att de inte kommer lyckas slutföra affären den dag de lovat. Hälsningar Ingrid Lööw Läs mer
    2018-09-17 Viktor E svarar Ingrid L
    Tråkigt att ni inte är nöjda med förberedelserna av tillträdet. Nu är det så att jag tyvärr inte kan styra över bankens arbetstider och bokningar, men tar åt mig er kritik och ska tänka på det i framtiden.
  • Martin H
    Martin H skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders var duktig och proffsig. Lät att kommunicera med och överlag ärlig Läs mer
  • Aaron T
    Aaron T skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt hus av Caroline. Trevlig och tillmötesgående. Snabbt och enkelt. Läs mer
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Allt fungerade jättebra och Caroline var serviceminded och mötte våra förväntningar. Läs mer
  • Tony B
    Tony B skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt en bostadsrätt där jag anlitade Caroline. Vi fick ett bra bemötande där hon förstod vad vi ville få ut av försäljningen och hon agerade utefter våra önskemål.
    Jag måste ha varit den jobbigaste säljaren som hon har haft men hon skötte sig kanon Läs mer
  • Alexander S
    Alexander S skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag är väldigt nöjd med Caroline som mäklare. Jag lämnar mina allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • Per-Martin W
    Per-Martin W skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mkt bra, ärlig och förtroendeingivande. Skulle definitivt anlita honom om sälja en bostad. Läs mer
  • Robert N
    Robert N skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har köpt en bostadsrätt i Sjöberg, Sollentuna.
    Caroline var hjälpsamt och stöttande i processen.
    Caroline skötte alla kontakter enligt de förväntningar vi hade.
    Vi valde en mer drivande säljare till vårt hus i Sollentuna som nu ligger under försäljning. Läs mer
  • Camilla Eleonora S
    Camilla Eleonora S skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard hjälpte oss att sälja vårt radhus i Tureberg. Han var otroligt proffesionell och höll oss ständigt uppdaterade genom hela processen. Han hade väldigt god kännedom om området och kommunen och gav oss goda råd inför och under försäljningen.
    Jag vill varmt rekommendera Rickard som mäklare! Läs mer
  • Jimmy K
    Jimmy K skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Väldigt noggrann. Lyssnar på vad säljaren har för behov och anpassar sig därefter. Trevlig och alltid förstående. Läs mer
  • Mingtao L
    Mingtao L skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    I have bought a great house in Sollentuna from Rickard Wiklund. The whole progress for treading looks smooth and successful. He always gives response timely and very considerable from customer's view to support! Very professional! Thanks a lot! Läs mer
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    bästa mäklare ni har ! super duktig och bryr sig! Läs mer
  • Ivanka Z
    Ivanka Z skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffesionellt bemötande vid försäljning av lägenheten, goda råd, hjälpsam och tillgänglig. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kunnig, vänlig och tillgänglig. Mycket fint bemötande! Läs mer
  • Madeleine T
    Madeleine T skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag sålde min bostad och valde Nancy som mäklare. Har sålt lägenhet tidigare men har aldrig träffat en så bra mäklare som Nancy!
    Nancy har uppfyllt alla mina förväntningar. Hon är otroligt proffsig och la 100% på mig som kund. Jag kan verkligen rekommendera henne! ⭐️⭐️ Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde min 2:a på Vänortsstråket 3.

Caroline gjorde en värdering 1½ år innan det blev aktuellt för försäljning. Hon höll kontakten med jämna mellanrum vilket kändes ganska bra i efter hand. Valet kändes självklart när det var dax för försäljningen.

Hon hjälpte till med allt som hon kunde då jag hade redan flyttat till annan ort, vilket kändes mycket skönt och smidigt.
    Lätt att få kontakt med när frågor dök upp och snabb återkoppling.
    Trots våra gemensamma teorier om försäljningen gick den bättre än väntat. Vi tajmade nog allt i rätt tidpunkt.

Caroline har en bra känsla för området och för säljare samt köpare. Blev upplyst om det mesta som jag behövde göra för att genomföra försäljningen.

Jag har totalt sett nöjd med kontakten och försäljningen av min bostadsrätt med Caroline. Läs mer
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt en bostad. Otroligt proffsig och trevlig. Väldigt serviceminded. Läs mer
    2018-07-08 Rickard W svarar Niklas L
    Tack så mycket, det är lätt att ge bra service till trevliga kunder! Trevlig sommar!
  • Gun H
    Gun H skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    det var mycket bra genomfört och vi är nöjda Läs mer
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Försäljningen av vårt radhus skedde smidigt med hjälp av Jessicas hjälp. Hon är lugn när det behövs. Dessutom kunnig, professionell och bemöter både säljare och köpare på ett bra sätt. Läs mer
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard både sålde oss vår nya bostad och sålda vår befintliga.
    Superproffesionell och duktig. Inga klagomål över huvud taget. Läs mer
    2018-06-16 Rickard W svarar Andreas K
    Tack så mycket för de fina orden! Njut av sommaren. Med vänlig hälsning Rickard Wiklund
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en lägenhet och sålt en lägenhet.
    Från det att jag träffade Jessica på första visningen på den lägenheten som jag och min sambo köpt så kändes det super. Hon var otroligt trevlig, ärlig, rak och tydlig.

Jessica har verkligen varit grym under hela vägen. Svarar snabbt på frågor och är otroligt trevlig och tydlig med allt som jag frågat och undrat över (allt mellan himmel och jord).

Jessica kommer alltid vara mitt första val helt klart! Läs mer
  • Gullan Christina S
    Gullan Christina S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor är en toppen mäklare! Var alltid anträffbar, om inte så ringde han tillbaka snarast!! Fantastisk trevlig och stod för våra önskemå!
    Vi sålde en villa i solängen. Vi hade väl önskat att få mer betalt men marknaden ör tuff! Så vi är nöjda ändå och det gick snabbt och smidigt att sälja!
    Rekommenderar verkligen Viktor! Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en lägenhet och fick ett väldigt professionellt bemötande och en effektiv hantering av processen Läs mer
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fastighetsbyrån gav ett korrekt bemötande, var insatt och hjälpsam. Läs mer
  • Sanne S
    Sanne S skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en bostadsrätt och blev riktigt bra bemött! Proffsigt bemötande och hjälper till genom hela processen. Då detta är första gången som jag köper en bostad hade jag inte riktigt några förväntningar, mer än att jag förväntade mig ett bra bemötande och kunnig personal; något som besannades. Avgiften för lägenheten visade sig dock vara lite högre än vad som sades vid visningen. Överlag är jag mycket nöjd med bemötandet jag har fått. Uppskattar enormt att mäklaren hörde av sig till mig om lägenheten. Läs mer
  • Annica W
    Annica W skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi träffade Nancy när vi köpte vårt hus !!
    Hon var toppen bra och då beslutade jag mig för att hon skulle få bli min mäklare - en varm å trygg mäklare kändes rätt.
    Hon har varit jättebra å stöttat.
    Kan varmt rekommendera henne !
    Bästa hälsningar
    Annica Wistedt🌸🌸🌸🌸🌸 Läs mer
  • Maria B
    Maria B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevligt och proffsigt bemötande. Väldigt kunnig och inläst på fastigheten vi tittade på. Läs mer
  • Robin B
    Robin B skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Professionell och erfaren. Gav en väldigt gott och tryggt intryck, kunde inte ha gått bättre med försäljningen. Läs mer
  • Charlie P
    Charlie P skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde en 2a i Rotebro. Gjorde allt man kunde begära. Ett riktigt proffs. Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Toppenmäklare, kunnig, intresserad och proffsig. Har sålt min lägenhet i Edsbacka och jag är väldigt nöjd med allt.

När jag säljer nästa gång ringer jag henne!! Läs mer
  • Bob N
    Bob N skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Den bästa mäklare jag har träffat hittills! Lyhörd, rak och påläst. Läs mer
  • Amelie Ö
    Amelie Ö skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt en etta och köpt en tvåa. Caroline har varit snabb med affären, och hon har varit/är mycket professionell. Hon går att få tag på hela tiden. Mina förväntningar var att hon skulle sälja min lägenhet genom att bl.a. skriva en bra annons, vilket hon gjorde. Jag förväntade mig även en snabb affär, då jag köpte tvåan först (av Caroline). Min upplevelse är positiv! Läs mer
  • Britt L
    Britt L skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt en bostadsrätt för min fasters räkning. All kontakt med mäklaren har varit till belåtenhet. Personligt bemötta och smidig handläggning. Läs mer
  • Terese H
    Terese H skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi valde att anlita Jessica när vi skulle sälja efter att vi köpt bostad genom henne och då fick en bra känsla. Jessica är mycket trevlig, tydlig och strukturerad samt påläst. Hon var alltid tillgänglig för frågor och diskussion, vilket gjorde oss trygga vid både köp och försäljning. Läs mer
  • Marmar M
    Marmar M skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde en lägenhet. Caroline tog uppdraget på allra största allvar och verkligen lyssnade in våra önskemål. Hon rodde i hamn affären proffesionellt och med stort omsorg. Läs mer
  • Anthony M
    Anthony M skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt lägenhet som salts av Jessica Gunnarsson.
    Mäklaren var trevlig, kunnig, villig att ta reda på den information hon inte hade tillgängligt, och flexibel med våra behov.

Mina förväntningar var en trevlig, kunnig , och proffesionell kontakt person. Jessica levde upp till detta och levererade på alla förväntningar.

I helhet: en duktig mäklare och trevlig person. Läs mer
  • William Ö
    William Ö skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kände att jag kunde lita på mäklaren och att han inte vilje sälja på mig något direkt. Men en väldigt lugn och trevlig mäklar som jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • Greta D
    Greta D skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en 1a/1,5a i Sollentuna, och mötte Caroline som var mycket glad, trevlig, hjälpsam, genuin och rolig, Caroline livde absolut upp till alla förväntningar och kändes noggrann och proffsig! Läs mer
  • Zana W
    Zana W skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica är en engagerat, ärlig och mycket kunnig mäklare.
    Kan inte bli något annat än högsta betyg! Läs mer
  • Anette Ingela F
    Anette Ingela F skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde ett kedjehus och köpte en villa.
    Mäklaren, Viktoria, gjorde ett mycket bra jobb. Hade faktiskt ingenting att klaga på. Väldigt proffsigt uppträdande. Läs mer

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna