Alla kategorier Mäklare Stockholms län Sollentuna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Sollentuna

Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 582 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• Daniel E
    Daniel E skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde min 2:a på Vänortsstråket 3.

Caroline gjorde en värdering 1½ år innan det blev aktuellt för försäljning. Hon höll kontakten med jämna mellanrum vilket kändes ganska bra i efter hand. Valet kändes självklart när det var dax för försäljningen.

Hon hjälpte till med allt som hon kunde då jag hade redan flyttat till annan ort, vilket kändes mycket skönt och smidigt.
    Lätt att få kontakt med när frågor dök upp och snabb återkoppling.
    Trots våra gemensamma teorier om försäljningen gick den bättre än väntat. Vi tajmade nog allt i rätt tidpunkt.

Caroline har en bra känsla för området och för säljare samt köpare. Blev upplyst om det mesta som jag behövde göra för att genomföra försäljningen.

Jag har totalt sett nöjd med kontakten och försäljningen av min bostadsrätt med Caroline. Läs mer
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt en bostad. Otroligt proffsig och trevlig. Väldigt serviceminded. Läs mer
    2018-07-08 Rickard W svarar Niklas L
    Tack så mycket, det är lätt att ge bra service till trevliga kunder! Trevlig sommar!
  • Gun H
    Gun H skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    det var mycket bra genomfört och vi är nöjda Läs mer
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Försäljningen av vårt radhus skedde smidigt med hjälp av Jessicas hjälp. Hon är lugn när det behövs. Dessutom kunnig, professionell och bemöter både säljare och köpare på ett bra sätt. Läs mer
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard både sålde oss vår nya bostad och sålda vår befintliga.
    Superproffesionell och duktig. Inga klagomål över huvud taget. Läs mer
    2018-06-16 Rickard W svarar Andreas K
    Tack så mycket för de fina orden! Njut av sommaren. Med vänlig hälsning Rickard Wiklund
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en lägenhet och sålt en lägenhet.
    Från det att jag träffade Jessica på första visningen på den lägenheten som jag och min sambo köpt så kändes det super. Hon var otroligt trevlig, ärlig, rak och tydlig.

Jessica har verkligen varit grym under hela vägen. Svarar snabbt på frågor och är otroligt trevlig och tydlig med allt som jag frågat och undrat över (allt mellan himmel och jord).

Jessica kommer alltid vara mitt första val helt klart! Läs mer
  • Gullan Christina S
    Gullan Christina S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor är en toppen mäklare! Var alltid anträffbar, om inte så ringde han tillbaka snarast!! Fantastisk trevlig och stod för våra önskemå!
    Vi sålde en villa i solängen. Vi hade väl önskat att få mer betalt men marknaden ör tuff! Så vi är nöjda ändå och det gick snabbt och smidigt att sälja!
    Rekommenderar verkligen Viktor! Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en lägenhet och fick ett väldigt professionellt bemötande och en effektiv hantering av processen Läs mer
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fastighetsbyrån gav ett korrekt bemötande, var insatt och hjälpsam. Läs mer
  • Sanne S
    Sanne S skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en bostadsrätt och blev riktigt bra bemött! Proffsigt bemötande och hjälper till genom hela processen. Då detta är första gången som jag köper en bostad hade jag inte riktigt några förväntningar, mer än att jag förväntade mig ett bra bemötande och kunnig personal; något som besannades. Avgiften för lägenheten visade sig dock vara lite högre än vad som sades vid visningen. Överlag är jag mycket nöjd med bemötandet jag har fått. Uppskattar enormt att mäklaren hörde av sig till mig om lägenheten. Läs mer
  • Annica W
    Annica W skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi träffade Nancy när vi köpte vårt hus !!
    Hon var toppen bra och då beslutade jag mig för att hon skulle få bli min mäklare - en varm å trygg mäklare kändes rätt.
    Hon har varit jättebra å stöttat.
    Kan varmt rekommendera henne !
    Bästa hälsningar
    Annica Wistedt🌸🌸🌸🌸🌸 Läs mer
  • Maria B
    Maria B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevligt och proffsigt bemötande. Väldigt kunnig och inläst på fastigheten vi tittade på. Läs mer
  • Robin B
    Robin B skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Professionell och erfaren. Gav en väldigt gott och tryggt intryck, kunde inte ha gått bättre med försäljningen. Läs mer
  • Charlie P
    Charlie P skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde en 2a i Rotebro. Gjorde allt man kunde begära. Ett riktigt proffs. Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Toppenmäklare, kunnig, intresserad och proffsig. Har sålt min lägenhet i Edsbacka och jag är väldigt nöjd med allt.

När jag säljer nästa gång ringer jag henne!! Läs mer
  • Bob N
    Bob N skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Den bästa mäklare jag har träffat hittills! Lyhörd, rak och påläst. Läs mer
  • Amelie Ö
    Amelie Ö skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt en etta och köpt en tvåa. Caroline har varit snabb med affären, och hon har varit/är mycket professionell. Hon går att få tag på hela tiden. Mina förväntningar var att hon skulle sälja min lägenhet genom att bl.a. skriva en bra annons, vilket hon gjorde. Jag förväntade mig även en snabb affär, då jag köpte tvåan först (av Caroline). Min upplevelse är positiv! Läs mer
  • Britt L
    Britt L skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt en bostadsrätt för min fasters räkning. All kontakt med mäklaren har varit till belåtenhet. Personligt bemötta och smidig handläggning. Läs mer
  • Terese H
    Terese H skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi valde att anlita Jessica när vi skulle sälja efter att vi köpt bostad genom henne och då fick en bra känsla. Jessica är mycket trevlig, tydlig och strukturerad samt påläst. Hon var alltid tillgänglig för frågor och diskussion, vilket gjorde oss trygga vid både köp och försäljning. Läs mer
  • Marmar M
    Marmar M skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi sålde en lägenhet. Caroline tog uppdraget på allra största allvar och verkligen lyssnade in våra önskemål. Hon rodde i hamn affären proffesionellt och med stort omsorg. Läs mer
  • Anthony M
    Anthony M skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt lägenhet som salts av Jessica Gunnarsson.
    Mäklaren var trevlig, kunnig, villig att ta reda på den information hon inte hade tillgängligt, och flexibel med våra behov.

Mina förväntningar var en trevlig, kunnig , och proffesionell kontakt person. Jessica levde upp till detta och levererade på alla förväntningar.

I helhet: en duktig mäklare och trevlig person. Läs mer
  • William Ö
    William Ö skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kände att jag kunde lita på mäklaren och att han inte vilje sälja på mig något direkt. Men en väldigt lugn och trevlig mäklar som jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • Greta D
    Greta D skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har köpt en 1a/1,5a i Sollentuna, och mötte Caroline som var mycket glad, trevlig, hjälpsam, genuin och rolig, Caroline livde absolut upp till alla förväntningar och kändes noggrann och proffsig! Läs mer
  • Zana W
    Zana W skrev om Jessica Gunnarsson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica är en engagerat, ärlig och mycket kunnig mäklare.
    Kan inte bli något annat än högsta betyg! Läs mer
  • Anette Ingela F
    Anette Ingela F skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde ett kedjehus och köpte en villa.
    Mäklaren, Viktoria, gjorde ett mycket bra jobb. Hade faktiskt ingenting att klaga på. Väldigt proffsigt uppträdande. Läs mer
  • Jaana L
    Jaana L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt bostadsrättsradhus. Ung energisk mäklare. Pigg och snabb på att svara på mail och sms. Verkade inte så erfaren vid svårare frågor men hade nog gott stöd från seniora kolleger. Han levde upp till de förväntningar jag har på en mäklare. Läs mer
  • Natalie S
    Natalie S skrev om Hanna Ekfäldt en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hanna hjälpte mig och min syster att sälja våra lägenheter, alltså två stycken under en termin - vilket bara det kan vara en utmaning då de låg i samma område!

Hanna är otroligt professionell, kompetent och engagerad i sitt arbete. Hon överträffade våra förväntningar och vi kunde inte ha blivit mer nöjda. Vi har tidigare mött flera mäklare i både hennes område och andra områden, men aldrig upplevt detta tidigare.

Hon är tillgänglig och empatisk, hon har även svarat på svåra frågor utanför arbetstid. Vi kände att hon tänkte på oss som säljare i första hand, men hon har även visat ett positivt intryck hos våra köpare då de visat att de varit nöjda och tacksamma.

Vi kan varmt rekommendera Hanna Ekfäldt! Vill du sälja ditt hem och bli nöjd så ska du kontakta Hanna! Läs mer
    2018-05-13 Hanna E svarar Natalie S
    Stort, stort tack Natalie och Isabelle! Värmer att höra att ni är nöjda. All lycka till med allt så hoppas jag vi hörs i framtiden 😊
  • Martin Wolfgang F
    Martin Wolfgang F skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Har sålt ett hus i Sollentuna
    Mäklaren Victoria Nyblom var:
    - Lyhörd/lyssnade på kunden
    - Kreativ
    - Hade fullständig kontroll på projektet
    - Affärsmässig
    - Humor och säljande
    Mao finns inget negativt att säga och jag har inga förbättringsförslag! Läs mer
  • Eric F
    Eric F skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Hon uppfyllde mina förväntningar Läs mer
  • Allan S
    Allan S skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard har hjälpt oss med två försäljningar. Han är alltid sympatiskt, seriös och korrekt. Läs mer
    2018-05-14 Rickard W svarar Allan S
    Tack tack! Ha det gott och njut av värmen

/Rickard
  • Karin B
    Karin B skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte en lägenhet i Sollentuna och hela processen har gått smidigt. Rickard har varit påläst, hjälpsam och kunnig i alla lägen och jag skulle absolut anlita honom igen. Läs mer
    2018-05-03 Rickard W svarar Karin B
    Tack Karin för ditt fina omdöme, hoppas ni redan nu trivs i er fantastiska lägenhet!

//Rickard
  • Ata P
    Ata P skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Det har varit jättebra, Nancy har verkligen gjort ett bra jobb.
    Personlig bemötande och lyssnar och bryr sig. Läs mer
  • Michael M
    Michael M skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Nancy var trevlig, professionell, och gjorde sitt jobb väl. Läs mer
  • Kristian K
    Kristian K skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffsit bemötande och ärlig och realistiska mål angående slutpris osv. Mycket nöjd. Läs mer
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffsig, snabb, trevlig och engagerad. Lyhörd för våra önskemål. Kände mig trygg och säker under hela processen. Läs mer
  • Rupa T
    Rupa T skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Nancy var väl förberedd och lätt att få tag på samt lyhörd och in-lyssnande och tog sig tid att svara på frågor.

Glad och tillmötesgående mäklare som gav ett superbra intryck direkt när vi sågs första gången. Inte alls intensiv via telefon vilket jag ofta kan tycka är påfrestande. Utan väldigt neutral/hyfsat låg profil.

Trevlig och professionell! Smidigt! Läs mer
  • Johanna D
    Johanna D skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi är väldigt nöjda med Viktor som mäklare och kan verkligen rekommendera honom! Viktor är väldigt lyhörd, snabb på att återkoppla och trevlig. Han är verkligen engagerad och enkel att samarbeta med. Läs mer
  • Hamid F
    Hamid F skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Viktor är en seriös och arbetssam kille på sitt jobb. Han vet väl hur han ska sköta sitt jobb för att kunderna ska var nöjda. Han kommuniserar väl med sina kunder och följer på ett bra sätt sina ärenden. Läs mer
  • Helene G
    Helene G skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fantastisk mäklare, rekommenderas varmt! Alltid tillgänglig, professionell, kunnig, vänlig. Läs mer
  • Regina D
    Regina D skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mycket duktig mäklare som kan sitt jobb! Läs mer
  • Garabet O
    Garabet O skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Han var tillmötesgående och han var jätte bra för rekommendation. Läs mer
  • -
    - skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag fick ett utmärkt bemötande av Viktor.
    Han var lätt att prata med. Läs mer
  • Maria M
    Maria M skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Supertrevlig mäklare med stort engagemang, Caroline har massor med energi och svarar snabbt på mailen. Hjälpsam och tydlig. Kunde inte haft en bättre mäklare till min första försäljning! Läs mer
  • Sven L
    Sven L skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    vi är så nöjd med Caroline, hon har skött sina uppgifter alldeles förträffligt. Alltid tillgänglig vid frågor, Caroline har ett trevligt bemötande, glad och pigg tjej, vi vill ge henne bästa betyg👍 Läs mer
  • Berit E
    Berit E skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Tycker att mäklaren hade dålig kännedom om Tegelhagen. Jag hade missat lämna några uppgifter när vi satt och pratade första gången. När vi sedan sågs för att skriva uppdragsavtalet var försäljningspriset redan ifyllt. Kanske är det så mäklare jobbar men det kändes inte bra som kund. Vi borde ha gått igenom detta tillsammans på plats.Hade detta skett har jag en känsla av att utgångspriset blivit högre. Kan bara hoppas att det inte var medvetet för att höja provisionen. Läs mer
  • Leonhard S
    Leonhard S skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffsig som tog stor hänsyn till oss som köpare. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Väl. Proffsigt bemötande av Nancy. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag anser att Nancy är mycket engagerad i sitt arbete. Hon är vänlig, tillmötesgående och när jag har ringt så har hon alltid tagit sig tid att svara och hjälpa mig.
    Jag rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Maria M
    Maria M skrev om Fastighetsbyrån Sollentuna
    Caroline på Fastighetsbyrån är en riktig klippa! Snabb på att återkoppla, rak och ärlig kommunikation - en mäklare med härlig energi! Fick hjälp av henne att sälja min första bostad, nervöst som attan, men hon gjorde det till något som var roligt och spännande istället för "hjälp vad har jag gett mig in på". Hennes insats gjorde absolut att budgivningen gick åt rätt håll. Läs mer
  • Lina L
    Lina L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Lyhörd och effektiv.
    Lätt att få tag på och noga med att uppdatera mig om allt som hände kring försäljningen. Läs mer

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna