Fastighetsbyrån Sollentuna

Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 1402 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2022-01-03
    It was totally a good experience.
    2021-12-29
    She has been very thorough and transparent.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Danis Ayoubi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Helenelund
    2021-12-26
    He is really good at his work, have extended kind courtesy and help to close the deal on shorter lead time.. thanks 👍😊
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Rotebro
    2021-12-20
    Anders skötte kontakten med oss jättebra hela vägen och hade en mycket bra arbetsvilja även om allt inte gick som planerat. Vi är jättenöjda över valet att ta Anders som mäklare!
    2021-12-18
    Dåligt bemötande. Medgav att han gick ut med pris som inte var marknadsmässigt för att locka fler till visning. Säkert korrekt men tar glädjen ur affären. Jag skall köpa objektet nu men det kommer med en tråkig bismak.
  • sålde sitt hus med hjälp av Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-12-17
    Lyhörd och pålitlig mäklare, vi är väldigt nöjda med Viktor.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-12-17
    Viktor try to understand very well about the selling and have clear communication. He listen very well and put very good suggestions in terms of what we need to think.
  • köpte sitt hus med hjälp av Danis Ayoubi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Törnskogen
    2021-12-16
    Mycket partisk mot köparen, gjorde inga försök att svara på genuina problem.
    Hej Syed, tråkigt att du känner så. Om jag minns det hela rätt så var du köparen? Jag gör dock allt i min makt för att vara så opartisk som möjligt.
    Som jag sagt under hela processen: det är bara att höra av dig om det skulle vara några frågor eller funderingar. Jag uppfattade inte att du ansåg att jag inte svarade på dina frågor när affären genomfördes.
    Hemskt ledsen för missförståndet.
    Mvh Danis
    Danis Ayoubi
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Sollentuna Centrum
    2021-12-16
    Carima är en driven och målinriktad mäklare som försöker få säljare och köpare nöjda.
  • skrev om Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-12-10
    Oseriös mäklare. Spelar ut och pressar köparna att inte få möjlighet till en besiktningsklausul eller att hinna besiktiga huset innan köp.
    Hej Mattias

Tack för omdömet. Tråkigt att du känner så, du/ni fick samma förutsättningar som de andra budgivarna.

En säljare av en fastighet eller bostadsrätt har s.k. fri prövningsrätt. Denna rätt innebär att säljaren får välja fritt om och till vem man vill sälja sin fastighet och ofta handlar det om olikt ställda villkor. Det finns ingen skyldighet att sälja till den som har lagt det högsta budet eller liknande. Det är i slutändan säljaren som bestämmer till vem och med vilka villkor de säljer. Inte vi mäklare.

Hoppas ni hittar något annat boende snart.

God jul och gott nytt år
    Victor Mastaeli
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-12-09
    She was very helpful and professional. She explained everything we needed to know about the process.
  • köpte sitt hus med hjälp av Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Töjnan
    2021-12-09
    Victor lotsade mig igenom affären med stort lugn och proffsighet. Jag kände mig väldigt trygg.
  • sålde sitt hus med hjälp av Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-12-08
    Thomas har lyssnat bra på våra intentioner, alltid varit tillgänglig och snabbt återkopplat på våra frågor samt gett råd och rekommendationer på ett bra sätt
    2021-12-05
    Har nu både sålt och köpt bostad via Carima och vid båda tillfällena har hon levt upp till våra prismässiga förväntningar. Rekommenderar starkt!
    2021-12-05
    Great and very helpful with excellent English skills. Highly recommended.
    2021-12-05
    Kände mig trygg med Carima. Hon var lätt att få tag på och jag fick alltid bra svar
    2021-12-05
    Jag har upplevt henne som en trevlig person. Vi fick inte sälja vår lägenhet med vårt önskade pris, men...
    2021-11-26
    Viktor är väldigt bra och enkel att ha och göra med. Väldigt tydlig och bra på att ge information!
  • sålde sitt hus med hjälp av Danis Ayoubi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-11-22
    Danis har tagit hand om oss och vår försäljning av vårt hus på allra bästa sätt! Många visningar, många frågor men alltid vänlig och hjälpsam.
    2021-11-13
    Kan lätt beskriva Carima som lyhörd och profsig på sitt jobb. Hon orkade med alla mina frågor och svarade på telefon oavsett vilken dag eller vilken tid jag ringde. Jag kan starkt rekommendera henne oavsett om ni ska sälja eller köpa bostad.
  • sålde en tomt med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Hästhagen
    2021-11-12
    Rickard är väldigt lätt och trevlig att samarbeta med, vi upplevde honom mycket engagerad, kompetent och tillgänglig under hela säljprocessen. Vår uppfattning är att även köparen var mycket nöjd med bemötandet från Rickard.
    Vi rekommenderar honom varmt!
  • köpte sitt hus med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Fågelsången
    2021-11-10
    Rickard is a real professional, he treated us really well and answer all our stupid questions with lot of patience. I highly recommend him!
    Thanks a million for your recommendation Mohit, it was a pleasure to help you to find your house. No question is stupid, it’s much better to ask than be quit. Thanks again! Regards Rickard Rickard Wiklund
    2021-11-07
    Carima gör ett toppenjobb. Väldigt bra kommunikation, flexibilitet och överlag bra bemötande genom hela processen.
  • sålde sitt hus med hjälp av Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-11-04
    Allt var perfekt. Från början till slut.Fick information hela tiden hur allt gick.Jag är riktigt nöjd.Kommer att rekommendera henne till mina vänner om dom ska sälja.
    2021-11-04
    proffsigt bemötande, kunnig och pålitlig!
    2021-11-03
    Toppen mäklare som verkar vara mån om att både säljare och köpare skall vara nöjda
    • Kärrdal
    2021-11-02
    Vi tycker att Carima varit en gedigen och uppriktig mäklare som helt klart uppfyllt våra förväntningar som köpare.
  • Leif K
    2021-11-02
    Bara bra! Snabb, kunnig och trevlig mäklare.
    2021-11-02
    Jag uppfattar Victor som mycket proffesionell och seriös som mäklare.
  • sålde sitt hus med hjälp av Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-11-01
    Oerhört trygg å smidig att samarbeta med
    2021-11-01
    Avslappnad visning, jätte skönt.
    Snabb och hjälpsam.
    2021-10-30
    Carima har hjälpt mig vid snabba svar och haft tålamod med mitt velandet
    Glad positiv och tillmötesgående har hjärtat på rätt plats
    2021-10-29
    Proffsig, realistisk och tydlig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-10-27
    Fick mycket bra kontakt på en gång, och allt flöt på som förväntat, inga som helst problem
    Eftersom detta var första gången vi sålt en fastighet med en mäklare så var ju detta ett väldigt problemfritt sätt.
    Dessutom uppfylldes vår önskan om att en barnfamilj skulle få bo på Junkervägen och så blev det!

Tack Rickard !
  • Modern Bygg MB AB
    sålde sin lägenhet med hjälp av Danis Ayoubi en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Rotsunda
    2021-10-27
    Super trevligt och proffsigt bemötande.
    Danis är lyhörd , förstod vårt behov och levererade enligt våra önskemål .
    Kan rekommendera starkt .
    • Edsängen
    2021-10-18
    Professionellt och tryggt rakt igenom. Vi hade ett bra samarbete genom hela processen. Jag kände mig lugn med Carima och trygg i affären. Priset blev inte över min förväntan men jag vet att Carima gjorde ett superbra jobb och var verkligen engagerad i min försäljning så helheten var över förväntan.
    2021-10-16
    Viktor var mycket professionell, tillgänglig och transparent under hela processen. Vi kände oss trygga med honom och det kändes som att han tog hänsyn både till köpare och säljares intressen. Processen gick väldigt snabbt men Viktor var lugn och metodisk och ordnade samt förklarade på ett strukturerat sätt allt kring t.ex. köpekontrakt och andra dokumentationer.
    Vi är jättenöjda med Viktor och rekommenderar honom till andra som går i tankar att sälja eller köpa hus.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-10-13
    Inte första gången vi säljer via Jessica. Mycket professionell och kunnig så som bra en mäklare ska vara. Snabb med återkoppling. Hela försäljningen från början till slut har varit trygg och komplikationsfri.
    Rekommenderar starkt.
    • Norrviken
    2021-10-11
    Vi var väldigt nöjda med Carima i samband med försäljningen av vårt radhus. Professionellt bemötande och dessutom blev det ett nytt försäljningsrekord i området. Rekommenderas varmt!
    2021-10-11
    Hi,
    I would like to highlight I am extremely delighted with the service and support from Mäklare Carima Hägglund Hasni during the sale of apartment Ugglevägen 3. Carima was pretty quick to respond on all the request and the communication between myself (buyer) and the Seller was seamlessly coordinated with a least possible turn around time. I am feeling glad on the service rendered untill now and looking forward for the same for the upcoming planned milestones too, especially post the sale of apartment.

Cheers! Have a nice day!

Regards,
    Sudarsan S
    2021-10-10
    2021-10-08
    Hon fick till ett bra pris på kort tid.
  • köpte sitt hus med hjälp av Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2021-10-07
    Carima is very helpful and accommodating. The process went very quickly and smoothly.
    2021-10-07
    Det var ett självklart val att anlita Carima då hon har förmedlat flera bostäder i vårt område och har bra erfarenhet av liknande bostäder. Hon levde upp till våra förväntningar och vi fick en bra och snabb affär!
    2021-10-02
    Very professional, very kind person respectful. Everything was explained in a professional and perfect way. Very helpful in every question..
    Alway available for calls and massages for everything uncleared..
    A mäklare that everyone needs to have to buy the house of their dreams.
    • Norrviken
    2021-10-02
    Carima kände oss trygga genom att vara tydlig i kommunikationen samt påläst.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Edsängen
    2021-10-01
    Otroligt proffsig och lätt att ha med att göra! Victor lyssnade verkligen på våra önskemål och gav sig inte från att hitta den bästa köparen!
    • Törnskogen
    2021-09-27
    Jessica har ett trevlig bemötande, lyssnade in på vårs önskemål.
    Hela förloppet gick väldigt smidigt o snabbt.
    • Rotebro
    2021-09-26
    He was nice and explained the questions nicely
    2021-09-26
    Snabba svar och väldig lättillgänglig. Mycket duktig och kunnig. Victor levde upp till våra förväntningar.
    Allt man behöver vid en försäljning.
    Bra bemötande.
    Tack Victor