Fastighetsbyrån Sollentuna

Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!

1621 omdömen om Fastighetsbyrån Sollentuna

Sedan starten hos Reco 2013
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Niklas Kristersson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Töjnan, Tureberg
    2023-01-28 Verifierad kund
    Bra bemötande genom hela processen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2023-01-27 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och utomordentligt sätt att hålla kontakt och informera oss köpare.
    Vi i familjen är väldigt nöjda!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2023-01-27 Verifierad kund
    Vi var imponerade av Victors engagemang och ödmjukt dock proffsigt sätt att bemöta oss. Han förstod vikten av affären. Skulle inte tveka att kontakta honom för uppdrag framöver , eller även att rekommendera honom.
  • köpte sitt hus med hjälp av Hanna Spejare en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Väldigt väl bemött.
    Smidigt köp och bra med information och hjälp.
    2023-01-24 Verifierad kund
    Proffsig, vänlig och snabb att få tag i!
  • sålde sitt hus med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2023-01-23 Verifierad kund
    Rickard är en proffsig mäklare som kan både sitt jobb och Sollentuna!
  • köpte sitt hus med hjälp av Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2023-01-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, saklig och effektiv.
    • Vaxmora
    2023-01-23 Verifierad kund
    Proffsigt och engagerad, snabb på att svara alla frågor.
    • Vaxmora
    2023-01-23 Verifierad kund
    Fungerat bra i processen, väldigt nöjd.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mohammad Schütt Salimzadeh en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2023-01-22 Verifierad kund
    Rekommenderar denna mäklare om ni vill sälja!
  • sålde sitt hus med hjälp av Niklas Kristersson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2023-01-22 Verifierad kund
    Niklas kontaktade mig snabbt efter min förfrågan. Han mötte mig i fastigheten dagen efter. Han hade gjort en studie på den lokala marknaden aå att jag kunde ha refernespunkter. öppet hus organiserades ett par veckor efter vårt möte och huset såldes inom en månad från första mötet. Niklas är snabb, effektiv, kunnig, noggran, hjälpsam och mycket trevlig.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mohammad Schütt Salimzadeh en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2023-01-22 Verifierad kund
    We highly recommend Mohammad. He is quite professional, attentive and hardworking. We are very satisfied with the service he provided.
    2023-01-22 Verifierad kund
    Mohammad is a very Professional, smart, supportive and intelligent Broker we met while we were in process to sale our apartment. With his great experience he helped us lot to sale our apartment. He always respect our time while arranging visits and showing of our apartment. He gave his best to get our apartment deal successful and help to take right decisions since beginning from putting ad on Hemnet to sign contract.
  • köpte sitt hus med hjälp av Niklas Kristersson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2023-01-22 Verifierad kund
    Trevlig och lugn mäklare med bra bemötande. Talade inte om saker han inte visste något om och gav ett seriöst intryck.
    Tillmötesgående och verkar för att affären går smidigt.
    2023-01-18 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med Rickard. Han bemötte oss på ett väldigt professionellt sätt. Rickard är väldigt trevlig, positiv och saklig. Vi kände oss trygga med Rickard som mäklare inför vårat husköp. Han hade expertis inom området vi skulle flytta till och bostaden. Frekvent återkoppling och tillgänglig när det behövdes. Om vi säljer ett hus i området i framtiden då är det Rickard vi vill jobba med.
  • Isak L
    2023-01-17 Verifierad kund
    Jag upplever Hanna som en väldigt pålitlig mäklare. Hennes bemötande har varit professionellt, samtidigt som hon har varit genuin och jordnära. Mitt intryck av Hanna är at hon är lyhörd och lösningsorienterad, väldigt enkel att prata med.

Min sammanfattande upplevelse av bostadsköpet, samt Hannas bemötande, är positivt. Bra kommunikation och dialog. Det kändes tryggt och professionellt.
    2023-01-16 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande under kontraktskrivningen, och tog hand om de frågor som uppstod innan dess. Verkar vara kunnig om lokalområdet i Sollentuna.
    2023-01-16 Verifierad kund
    Trevligt och bra bemötande. Vi hade inga förväntningar men tycker att Mohammad bemötte oss mycket bra.
    2023-01-16 Verifierad kund
    Vi träffade Rickard för första gången på en visning av ett renoveringsobjekt i Norrviken. Vi köpte inte det objektet, men tog bestående intryck av några av Rickards egenskaper under de 2-3 visningar vi begärde av objektet. Dels Rickards flexibilitet att tillmötesgå våra önskemål på tider för att visa ett objekt vars öppna visningar passerat. Dels beslutsamheten med vilken han avsåg att möta säljarens förväntningar på att kunna utkräva ett, för tiden, relativt högt pris. Sist men inte minst Rickards kunskaper om både byggtekniska och regulatoriska bitar kring husköp och behäftade frågor.
    När vi senare var i en position att själva sälja var det en självklarhet för oss att tillfråga Rickard för att också kunna dra nytta av dessa tillgångar.
    2023-01-15 Verifierad kund
    Det kändes bra, i samband med det inledande mötet, att anlita honom. Han arbetade därefter målmedvetet och informerade under tiden om hur kundunderlaget var. Han var villig att ha flera visningar och tog de datum jag kunde . Han var mycket energisk , bra på att förhandla och det kändes verkligen att han ville sälja lägenheten. Jag fick ett snabbt och bra avslut på affären.
    2023-01-15 Verifierad kund
    He was very helpful as it was our first time. He made sure we were aware of each and every step as we don’t understand Swedish that well.
    2023-01-15 Verifierad kund
    He was very helpful during the process and guided us well. He has my highest recommendation.
    2023-01-14 Verifierad kund
    Vi var tvungna att sälja vår fastighet i ett mycket svårt och ovisst läge. Med en kraftigt vikande marknad fanns en stor oro hos oss som säljare. Efter noga övervägande föll valet av mäklare på Rickard Wiklund. Det visade sig vara en fullträff. Med Rickards långa erfarenhet, stora kunnande och tillmötesgående personlighet kunde han med skicklighet vägleda oss och skapa intresse för vårt objekt hos ett flertal spekulanter. Vårt hus såldes inom en vecka efter ordinarie visning och till ett pris som mötte våra högt ställda förväntningar. Jag skulle inte rekommendera någon annan mäklare än Rickard för försäljning av en villafastighet i Sollentuna!
    2023-01-14 Verifierad kund
    Inte alltid man får så bra uppföljning och kommunikation som med Mohammad!
    Kollar absolut av vad han har när det är dags nästa gäng👍🏽
    2023-01-13 Verifierad kund
    Mohammad provided a highly professional service. He is very easy to work and comunicate with, effective and knows how to match a good strategy to the given market.
    Highly recommended !!
    2023-01-13 Verifierad kund
    Mohammad was very understanding and easy to work with from the first moment. He is a kind man, and he answered all our inquires and questions with great tolerance and professionalism.

He would listen to our needs, advise us from his experience and from what he knows so we can meet the goals we would like to reach.

He responded quickly to every need and every email or phone call.

All the advices he gave us we took, and we are very happy we did. They were the right choices to make.

Would highly reccomend him to any future seller.
    • Edsängen
    2023-01-01 Verifierad kund
    Bra Maklare, pålitlig, smidigt, lätt att jobba med
    • Edsängen
    2022-12-31 Verifierad kund
    Ett utmärkt proffs som varmt kan rekommenderas.
    • Edsbacka
    2022-12-27 Verifierad kund
    Viktor är en fantastisk mäklare. Han är kompetent, noggrann och lojal. Vill rekommendera honom stark och önska honom all lycka i hans fortsatta arbete som mäklare.
    Med vänlig hälsning
    Sima Shoeibi
    • Edsbacka
    2022-12-27 Verifierad kund
    Vi blev trevligt och professionellt bemötta av Victor, affären gick snabbt och smidigt
    2022-12-16 Verifierad kund
    Victor har hela tiden varit snabb, anträffbar och gett bra information. Vi har känt att vi fått trevligt bemötande och att Victor gjort sitt bästa för oss, så att vi får ett bra resultat. Nu återstår bara det sista i uppdraget och vi är hoppfulla att allt ska fungera så vi blir nöjda.
    Catharina Edoff
    2022-12-15 Verifierad kund
    Kunnig, ger bra råd, vänlig, löste sin uppgift på ett utmärkt sätt. Victor rekommenderas.
  • sålde sitt hus med hjälp av Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Landsnora
    2022-12-15 Verifierad kund
    Thomas är fantastisk att samarbeta med! Kunnig, engagerad, pålitlig och alltid trevlig!

Superproffsig!
  • sålde sitt hus med hjälp av Victor Mastaeli en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Fågelsången
    2022-12-15 Verifierad kund
    Ett professionellt bemötande, lugnt och förtroendeingivande sätt utan vara påstridig.
    • Edsviken
    2022-12-13 Verifierad kund
    Vi sålde vår villa när villapriserna sjunkit kraftigt.
    Hitta rätt mäklare är aldrig lätt men alltid lika viktigt, speciellt i en vikande marknad.

Rickard Wiklund lotsade oss med sin långa erfarenhet och sitt stora kunnande i och om branschen genom försäljningen på ett förträffligt sätt. Genom hela processen kändes och var det tryggt att ha med honom på vår största affär någonsin.

Rickard brinner för sitt arbete - lyssnade tålmodigt - samlade in kunskap och information om vårt hus - frågade och ville veta - vägledde och informerade - var tillgänglig och tog sig tid - med sitt positiva och lugna sätt lotsade han oss till ett bra avslut.

Vi sålde huset när marknaden rasade men kunde inte ha haft en bättre en lots och mäklare än Rickard.

Stort och varmt tack,
    Kennet & Yvonne
    Hej och tusen tack för ert fina omdöme! Det har varit ett sant nöje att genomföra detta tillsammans med er. All lycka i ert nya hem!

//Rickard
    Rickard Wiklund
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Hanna Spejare en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2022-12-11 Verifierad kund
    Hanna ger ett mycket trevligt och professionellt intryck och hon motsvarade väl mina förväntningar.
    2022-11-28 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera Hanna! Mitt första bostadsköp och hon har varit professionell och hjälpsam, varit väldigt tillgänglig för att svara på frågor och hjälpt oss att snabbt köpa min drömlägenhet!
    Tusen tack!
    Vi ses.
    Ha en fin dag, med vänliga hälsningar Hanna
    Hanna Spejare
  • Tom Georg K
    2022-11-25 Verifierad kund
    Mohammad gjorde ett kanonjobb vid försäljningen av min mors lägenhet. Kan varmt rekommendera denna proffsiga och supertrevliga Mäklare!
    2022-11-25 Verifierad kund
    Mäklaren Var mycket trevlig och hade ett proffsigt bemötande.
    Han kom även med mycket bra tips inför försäljningen som gjorde allt till en lyckad affär.
    • Edsberg
    2022-11-25 Verifierad kund
    Niklas har ett mycket proffsigt sätt när han bemöter kunder, han är snabb, mycket påläst och återkommer snabbt med allt han lovat.

Mina förväntningar var att bli av med garaget inom ett par månader då dessa garage brukar ta väldigt lång tid att sälja, det tog ett par dagar så var affären klar.

Niklas är det självklara valet när det kommer till att välja en mäklare i Sollentuna, som sagt, snabb, strukturerad, kunnig och inte minst trevlig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    • Landsnora
    2022-11-25 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande och bra tips inför försäljningen. Säljprocessen gick smidigt trots nedåtgående marknad.
  • köpte sitt hus med hjälp av Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bra bemötande
    Bra information
    Bra service
    Ställer upp
    2022-11-24 Verifierad kund
    Mäklaren var tydlig, informativ och kompetent.
    Och trevlig. Vi kan rekommendera Mohammad till andra.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och välvillig. Lätt att komma i kontakt med och professionell
    2022-11-24 Verifierad kund
    Mohammad skötte affären bra och vi fick förtroende för honom under hela processen från visning till kontraktsskrivande.
    Tusen tack Ulf.
    Grattis till nya bostaden.
    Mohammad Schütt Salimzadeh
    2022-11-22 Verifierad kund
    Förtroendet ingivande
    Kan marknaden
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Niklas Kristersson en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    2022-11-19 Verifierad kund
    It was ok. Broker was good and was giving input whenever needed. We were first time buyer so couldn't judge much. we ended up paying beyond our budget for this apartment.

hope all people in the bidding process are genuine and not involved in spiking the bidding price purposefully.
    2022-11-18 Verifierad kund
    Rickard har varit suverän från start till slut. Han hjälpte oss att sälja vårt hus i Sollentuna och även fast marknaden i dagsläget är knepigt så fick vi sålt huset till önskat pris.
    Kan verkligen rekommendera Rickard. / Joel
    • Norrviken
    2022-11-18 Verifierad kund
    Rickard var väl insatt i objektet och inlyssnande till våra tankar
  • Sofie M
    • Väsjön
    2022-11-12 Verifierad kund
    Victor hjälpte oss snabbt att sälja vårt hus trots det rådande ekonomiska läget. Supersnabb på återkoppling och engagerad mäklare! Rekommenderar verkligen Victor som mäklare!