Alla kategorier Mäklare Stockholms län Sollentuna Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Sollentuna

Fastighetsbyrån Sollentuna

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna — Visa karta

Sollentuna är en kommun som ligger perfekt "mellan". Med utmärkt kommunikation per pendeltåg och dygnet-runt-bussar tar du dig enkelt in till Stockholms innerstad och närheten till naturen är påtaglig med både Edsvikens och Norrvikens vatten samt två naturreservat.

Dessutom är det här en kommun som har allt, du behöver alltså inte lämna den om du inte vill. Sollentuna Centrum är ett av Stockholms största köpcentrum, i de södra delarna är det gångavstånd till Kista med sina många arbetstillfällen och från norra delens Rotebro är Arlanda inte långt borta. Kommunen har även Sveriges 5:e lägsta kommunalskatt, ca 20% lägre än genomsnittet.

Vi på Fastighetsbyrån kan Sollentunas bostadsmarknad i detalj. Vi vet dels var köparna finns och vad de letar efter, dels vilka objekt som inom en snar framtid kommer bli till salu.

Har du frågor eller funderingar kring bostad och boende i Sollentuna? Tveka inte att höra av dig!

Läs vad 631 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sollentuna

• Daniel L skrev om Carima Hägglund Hasni en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Försäljningrekord trots en svag bostadsmarknad och mängder av nyproduktion ute till försäljning. Jag är extremt nöjd. Läs mer
  • Leif E skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi är mycket nöjda med Jessica som vår mäklare. Hoppas på fler uppdrag genom henne och att hon visat stort intresse för att genomföra det till det bästa hos oss som säljare. Läs mer
  • Ann E skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har sålt vår lägenhet i Sollentuna genom Jessica och vi har fått bra kontakt med henne. Vi fortsätter gärna med henne som vår mäklare med andra uppdrag. Hon har varit possitiv och bemötande mot oss. Läs mer
  • Linus G skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde min 1:a i silverdal.

Blev väldigt gott bemött av Caroline och skulle varmt rekommendera henne. Lägenheten blev såld på 1 förhandsvisning och låg endast ute i ett par dagar. Fick 7.5% mer än utgång så är nöjd där också. Läs mer
  • Rasmus A
    Rasmus A skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Fick ett väldigt bra intryck av Caroline från första början.
    Allt gick väldigt smidigt och enkelt under hela processen samt hon uppfyllde alla krav jag hade för försäljningen.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Bibbie M skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Som köpare så har vi goda erfarenheter från Viktor.
    Svarar snabbt på mail och återkommer snabbt via telefon. Läs mer
  • Hong C
    Hong C skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    I really regret to have Viktor Ekman as the broker selling my apartment in Sollentuna.
    At the beginning, Viktor Ekman didn't believe that my apartment was more experience than my neighbor(one floor lower)'s apartment for 10000 SEK. In fact, my apartment was a brandy new one when I bought it from PEAB. We have the record of the price of each apartment in our new building.
    In the middle, Viktor Ekman threatened me to sell my apartment at the price which is below my expectation. I said no, then he took of my selling ads from hemnet and sent me a message saying that I was "disrespectful!".
    In the end, before the moving out date, Viktor Ekman didn't remind me that the cleaning can't occur on the same day as moving out date. My cleaning time was arranged at 10/22 13:00. The final payment and key transaction was at 10/22 9:00. He helpt the buyer to make trouble to me and complained that I have several hours' delay, so that they should get the balcony plate(the brandy new wooden floor), which the buyer previously agreed to buy with 1500 SEK. Because the buyer complained that after I arrived, I finally agreed that they can get it for free. Just after that, Viktor requested me to free 5000 SEK as the cleaning guarentee.
    So during the whole procedure, he didn't think about my benefit as a seller. I feel he tried to please the buyer and in the meatime, he only cared about his own income.
    I rather hate my stupid decision about hire Viktor Ekman as my broker. Läs mer
  • Victoria H skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Trevlig, noggrann och lyhörd! Läs mer
  • Muenengeci S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte en bostad via Viktor och har fått ett jättebra bemötande och service. Rekommenderar Viktor som mäklare Läs mer
  • Marcus L skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi är väldigt nöjda med Nancy som vår mäklare. Hon gjorde ett bra jobb med försäljningen av vår lägenhet och vi kommer absolut att rekommendera henne vidare. Läs mer
  • Cecilia B skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt en bostadsrätt på Platåvägen i Sollentuna. Jag fick ett tydligt och trevligt bemötande. Han höll mig underrättad och stöttade i budgivningen.
    Gav bra svar på frågor. Slutet på affären sker i januari 2019 Läs mer
    Viktor E gillar detta
  • Charlotte K skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag tycker hemskt mycket om Jessica Gunnarsson.
    En jätte duktig mäklare, väldigt uppdaterad som kan sitt jobb. Och hon har bemött oss väldigt bra.
    Däremot har vi haft jätte mycket strul med vår affär administrativt och jag har ingen aning om hur mycket Jessica är involverad där!

Det känns som att man måste ha mycket koll själv på att allt flyter på! Läs mer
  • Peter R skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Har både köpt och sålt bostad av Jessica. Hon har skött allt mycket proffsigt i båda fallen. Hon har varit mycket tillgänglig för alla typer av frågor samt snabb och korrekt. Kan verkligen rekommendera Jessica och Fastighetsbyrån i Sollentuna. Läs mer
  • Nazret Michael H skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    jag köpte radhus på kanalvägen.
    jag har fått bra bemötande, Rickard är en bra mäklare vi är mycket njöda
    mvh Nazret & Yonan Läs mer
  • Tobias M skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Min stora räddning vid ett hastigt bostadsköp.

Bostaden köptes av en part som anlitat annan mäklare, så jag var köpare av ett nybygge som Jessica ursprungligen sålt.

Trotts den långa kopplingen och att hon inte hade något ansvar gentemot mig som tredjepart fick jag fantastiskt mycket hjälp och stöd från henne genom hela processen.

Tvivlar på att jag kunnat lyckats utan hennes hjälp och får jag mot förmodan för mig att flytta härifrån hoppas jag verkligen att jag får chansen att ta hjälp av henne igen. Läs mer
  • Veronica B skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte min första lägenhet med Caroline som mäklare. Blev väldigt bra bemött. Förutom det trevliga bemötandet så var kommunikationen tydlig vilket ingav en trygg känsla. Läs mer
  • Tony P skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vid vår försäljning av vår bostadsrätt så har Viktor varit ett fantastiskt stöd och hanterat hela processen på ett tryggt sätt. Läs mer
  • Sofie Å skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köp bostadsrätt, allt gick supersmidigt. Bra påläst och ärlig. Förklarade tydligt för oss alla steg och man kände förtroende till honom.
    Vi är väldigt nöjd med hans jobb. Läs mer
    Viktor E gillar detta
  • Robert C skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Har både köpt fastighet och sålt lägenhet via Jessica. Överlag en bra erfarenhet. Läs mer
  • Bo Krister J skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Perfekt mäklare! Kunnig lyhörd effektiv saklig och trevlig. Läs mer
  • Nils Magnus R skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bostadsrätt Sollentuna
    Kändes mycket bra, bara positivt Läs mer
  • Nico A
    Nico A skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte våran första lägenhet och Viktor var första mäklaren som inte prövade sälja in lägenheten. Han hälsade och välkomnade oss till lägenheten och sen fick vi själva känna och uppleva lägenheten, efter det berättade han om föreningen och bostaden. Läs mer
    Viktor E gillar detta
  • Johan O skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica har under vår husaffär varit väldigt lyhörd, tillmötesgående och vänlig.
    Hon är en väldigt duktig medlare mellan säljare och köpare. Dessutom gav hon gott exempel på sin kunskap om området i där vi köpte vårt radhus! Läs mer
  • Gerd M skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpte en bostadsrätt i somras.
    Jessica var vänlig och tillmötesgående vid visningen
    och tillgänglig för extravisning.

Vi ställde ett par frågor som hon emellertid inte återkom med svar på (tog själv reda på dem via fastighetsskötaren).

Professionell och tydlig vid genomgången av alla dokument vid kontraktsskrivningen.

Positiv upplevelse av Jessica! Läs mer
  • Ewa E skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jessica hjälpte mig att sälja en bostadsrätt. Hon var professionell från början till slut. Rak och tydlig vad gällde värdering och prisbild. Vidare gav hon en väldigt tydlig helhetsbild av hela processen och gav snabb respons. Om du vill genomföra en trygg försäljning kan jag verkligen rekommendera Jessica. Läs mer
  • Per W skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag är köparen av en fastighet & har haft för lite kontakt för att göra en bedömning.
    Endast träffats två korta tillfällen. Läs mer
  • Jessica L skrev om Jessica Sjölund (fd Gunnarsson) en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt lägenhet 3 rok i Sollentuna. Mycket trevlig och proffsigt bemötande. Fick bra information både muntligen, skriftligen och påminnelse via sms, vilket var bra. Läs mer
  • Anette Christine L skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt en bostadsrättslägenhet.
    Korrekt o trevligt bemötande. Läs mer
  • Angelika S
    Angelika S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt ett fristående hus med större tomt. Sålde ett radhus. Viktor Ekman har ett mycket trevligt bemötande till sina kunder. Tydlig och hjälpsam. Och hjälper även till utanför arbetstid, om man är i behov av svar. Läs mer
  • Signe Å skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålt lägenhet.
    Bra första bemötande, men hade ingen kontakt efter det utan bara med en yngre kollega. Ingen kommunikation om varför detta skedde. Försäljningen blev en aning förvirrad och det var fel på siffror vid överskrivning som ytterligare en kollega höll i.
    Detta är därför inget omdöme direkt kopplat till Thomas utan till upplevelsen som helhet. Läs mer
  • Annicka A skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Super bra! Lätt att få tag på och hjälpsam! Läs mer
  • Oscar B skrev om Thomas Wallin en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Bostadsrättsradhus i Silverdal, Sollentuna.

Thomas ställde upp mitt under semestern och gjorde det möjligt för oss att köpa bostaden vi fastnade för! Han var alltid trevlig i sitt bemötande och ärlig vilket verkligen uppskattas som köpare!
    Det gick lite fort så vi hade otur med husnr vid signeringen. Annars toppbetyg vid köp! Läs mer
  • Ali S skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi köpte ett hus i tureberg via Viktor och vi fick ett gott intryck av Viktor, väldigt professionell och trvlig.
    Vi var väldigt nöjda. Läs mer
  • Jan Bengt J skrev om Bernice Ljungdahl en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde villa som var arvegods
    Försäljningen gick snabbt och jag hade kontakt med Bernice hela iden som informerade mig med tydliga besked
    Vi fick nästan det jag hade räknat med Bernice var service minded
    Och gav mig erfarenhets råd så vi kune ta beslut Läs mer
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Viktor Ekman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Visning och kontraktsskrivningen av vårt hus gick bra. Tyvärr lyckades inte Viktor boka in Banktid så att försäljningen kan ske den dag som vi kom överens om på kontraktet. Dåligt tycker jag då detta medför extra kostnader för oss samt att huset kommer stå oförsäkrat ett dygn. Hade förväntat mig att Viktor såg till att hela affären gick enligt överenskommelse och inte som nu att affären blir uppskjuten en dag. Förväntat mig att Viktor och/eller fastighetsbyrås kompenserar oss för att de inte kommer lyckas slutföra affären den dag de lovat. Hälsningar Ingrid Lööw Läs mer
    2018-09-17 Viktor E svarar Ingrid L
    Tråkigt att ni inte är nöjda med förberedelserna av tillträdet. Nu är det så att jag tyvärr inte kan styra över bankens arbetstider och bokningar, men tar åt mig er kritik och ska tänka på det i framtiden.
  • Martin H skrev om Anders Backman en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Anders var duktig och proffsig. Lät att kommunicera med och överlag ärlig Läs mer
  • Aaron T skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Köpt hus av Caroline. Trevlig och tillmötesgående. Snabbt och enkelt. Läs mer
  • Cecilia E skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Allt fungerade jättebra och Caroline var serviceminded och mötte våra förväntningar. Läs mer
  • Tony B skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag har sålt en bostadsrätt där jag anlitade Caroline. Vi fick ett bra bemötande där hon förstod vad vi ville få ut av försäljningen och hon agerade utefter våra önskemål.
    Jag måste ha varit den jobbigaste säljaren som hon har haft men hon skötte sig kanon Läs mer
  • Alexander S skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag är väldigt nöjd med Caroline som mäklare. Jag lämnar mina allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • Per-Martin W skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Mkt bra, ärlig och förtroendeingivande. Skulle definitivt anlita honom om sälja en bostad. Läs mer
  • Robert N skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Vi har köpt en bostadsrätt i Sjöberg, Sollentuna.
    Caroline var hjälpsamt och stöttande i processen.
    Caroline skötte alla kontakter enligt de förväntningar vi hade.
    Vi valde en mer drivande säljare till vårt hus i Sollentuna som nu ligger under försäljning. Läs mer
  • Camilla Eleonora S skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Rickard hjälpte oss att sälja vårt radhus i Tureberg. Han var otroligt proffesionell och höll oss ständigt uppdaterade genom hela processen. Han hade väldigt god kännedom om området och kommunen och gav oss goda råd inför och under försäljningen.
    Jag vill varmt rekommendera Rickard som mäklare! Läs mer
  • Jimmy K skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Väldigt noggrann. Lyssnar på vad säljaren har för behov och anpassar sig därefter. Trevlig och alltid förstående. Läs mer
  • Mingtao L skrev om Rickard Wiklund en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    I have bought a great house in Sollentuna from Rickard Wiklund. The whole progress for treading looks smooth and successful. He always gives response timely and very considerable from customer's view to support! Very professional! Thanks a lot! Läs mer
  • Andreas M skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    bästa mäklare ni har ! super duktig och bryr sig! Läs mer
  • Ivanka Z skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Proffesionellt bemötande vid försäljning av lägenheten, goda råd, hjälpsam och tillgänglig. Läs mer
  • Eva B skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Kunnig, vänlig och tillgänglig. Mycket fint bemötande! Läs mer
  • Madeleine T skrev om Nancy Chamaly en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Jag sålde min bostad och valde Nancy som mäklare. Har sålt lägenhet tidigare men har aldrig träffat en så bra mäklare som Nancy!
    Nancy har uppfyllt alla mina förväntningar. Hon är otroligt proffsig och la 100% på mig som kund. Jag kan verkligen rekommendera henne! ⭐️⭐️ Läs mer
  • Daniel E skrev om Caroline Åström en del av Fastighetsbyrån Sollentuna
    Sålde min 2:a på Vänortsstråket 3.

Caroline gjorde en värdering 1½ år innan det blev aktuellt för försäljning. Hon höll kontakten med jämna mellanrum vilket kändes ganska bra i efter hand. Valet kändes självklart när det var dax för försäljningen.

Hon hjälpte till med allt som hon kunde då jag hade redan flyttat till annan ort, vilket kändes mycket skönt och smidigt.
    Lätt att få kontakt med när frågor dök upp och snabb återkoppling.
    Trots våra gemensamma teorier om försäljningen gick den bättre än väntat. Vi tajmade nog allt i rätt tidpunkt.

Caroline har en bra känsla för området och för säljare samt köpare. Blev upplyst om det mesta som jag behövde göra för att genomföra försäljningen.

Jag har totalt sett nöjd med kontakten och försäljningen av min bostadsrätt med Caroline. Läs mer

Sollentunavägen 49, 191 21 Sollentuna