Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Alexander White

Alexander White

Kommendörsgatan 38, 114 58 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Alexander White, när du genomför en bostadsaffär är vi din mentor, rådgivare, guide och pålitliga ledsagare på den rådande bostadsmarknaden. Vi förstår dig och dina behov och vi delar din syn på vad som gör en bostad till ett hem som du verkligen ska kunna trivas och må bra i. Vi erbjuder dig rätt område och rätt bostad för just dig.

På Alexander White fokuserar vi på stadsdelar, områden, och kvarter. Vi förstår att flytten handlar om två saker, dels att hitta rätt bostad och dels att flytta till rätt område, ett område som passar just er. Vi menar att bostaden och området den ligger i är en del av samma eminenta upplevelse, nämligen den vi kallar för vårt hem.

Vi är inte bara en mäklare som säljer bostäder, vi är också en mäklare som introducerar dig för din del av staden. Vi presenterar de butiker som finns, de bästa restaurangerna och olika parker som låter dig träffa dina grannar och upptäcka de guldkorn som finns i området.

Vår ambition är att förstå varje stadsdel till hundra procent. Allt det som är unikt och det som får människorna som bor där att trivas. Den här ambitionen, och den kunskapen vi samlar på oss gör att vi förstår bostadsmarknaden bättre och kan därav hjälpa dig att komma till en bostad och ett område där du hör hemma.

Läs vad 381 kunder tycker om Alexander White

• 2019-04-07

Marcus S skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Du kan inte få en bättre mäklare än Johan. Kvalité och genomförande av toppklass. Och riktigt snygg paketering med Alexander White! Läs mer
  • 2019-03-26

Henrik B skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Oerhört professionell mäklare! Jag har köpt 1 lägenhet som Johan förmedlade och därefter sålt 2 stycken med Johan som mäklare.

Johan har ett mycket sympatiskt bemötande och är lyhörd för ens önskemål som säljare. Han gör ett väldigt noggrant arbete och håller en ständigt uppdaterad och delaktig i processen samtidigt som han tar ett helhetsansvar och verkligen engagerar sig till 100% med dygnet runt tillgänglighet. Jag tror hans största styrka är att på ett genuint sätt skapa förtroende och trygghet hos såväl köpare som säljare i vad som är ens största affär i livet. Vid framtida försäljning kommer jag definitvit anlita Johan igen! Läs mer
  • 2019-03-19

Stefan K skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Jag sålde min bostadsrätt via Johan under en period då marknaden var skakig. Johan utförde försäljningen på ett fantastiskt sätt. Han fanns tillhands vid alla mina frågor och han levde upp mer än väl till mina förväntningar av en mäklare. Läs mer
  • 2019-03-18

Christos K skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpte lägenhet. Riktigt bra och professionellt bemötande. Alltid tillgänglig och pålitlig. /C Läs mer
  • 2019-03-17

Mikaela R skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Vi sålde vår lägenhet på 88 kvm på Östermalm. Mäklaren som vi valde är mycket kunnig om området vi sålde i och resterande Östermalm/Norrmalm så han gjorde en jätte bra värdering av lägenheten.

Han kom med bra och konkreta råd kring styling både vid fotagrafering och visning som gav ett stilrent intryck. Vilket hjälpte vid försäljning av lägenheten.

Vi hade höga förväntningar som infriades. Jag kan varmt rekommendera Johan som mäklare vid försäljning av din lägenhet. Läs mer
  • 2019-03-16

Jacob S skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan är en otroligt duktig mäklare som kändes trygg att hantera försäljningen av vår 3a på Östermalm som fick ett mycket bra slutpris och nöjd köpare.

Kunnig, Johan höll sig väldigt påläst kring alla detaljer om lägenheten och föreningen vilket blev avgörande vid försäljningen. Inga genvägar där alls.

Säljare, Johan hanterade spekulanter väldigt bra samt la upp och justerade strategier för att få in flera budgivare.

Lyhörd och transparent. Johan höll oss hela tiden informerade om vad som hände kring spekulanter. Han tog även input från oss kring vad vi trodde på men styrde och snyggt kring vad han trodde var rätt beslut bedömt av erfarenhet.

Rekommenderar honom starkt! Läs mer
  • Azra O

Azra O skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan sålde min etta på Södermalm under hösten 2018. Jag upplevde Johan som påläst, kunnig, flexibel, mycket trevlig och tillmötesgående. Han värnade om säljuppdraget på bästa sätt, vilket medförde att både säljare och köpare blev nöjda med affären. Sammanfattningsvis får Johan mina bästa rekommendationer! Läs mer
  • Richard P

Richard P skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Mycket genuin och förtroendeingivande mäklare med god tillgänglighet och kunskap. Tillgänglig, flexibel och behjälplig! Läs mer
  • iClinic Esthetic

iClinic Esthetic skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpt min lägenhet på Östermalm, och kunde inte vara nöjdare med Johan! Han är väldigt informativ, samt snabb på att svara. Väldigt nöjd med min upplevelse! Läs mer

Gabriela L skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan hjälpte mig att sälja min lägenhet på Östermalm. Jag fick ett mycket bra bemötande av Johan hela processen igenom. Jag renoverade innan försäljning och fick råd av Johan även inför renovering. Jag upplevde Johan som mycket kompetent och engagerad.

/ Gabriela Läs mer

Kristian H skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpte lägenhet av Johan Du Rietz. Var trevlig och enkel och snabb att kommunicera med. Läs mer

Ted R skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Riktigt nöjd med Johan! Hjälpsam, kunnig och trevlig. Kan varmt rekommendera honom till alla som ska sälja. Läs mer

Anders E skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Sålde en lägenheten på 90kvm för 10M i Vasastan. Johan var väldigt proffsig, ödmjuk och realistisk i sin värdering. Han överträffade mina förväntningar!

10/10 Läs mer
  • 2018-10-09

Caroline C skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Jag rekommenderar Johan till absolut alla. Han var så otroligt hjälpsam och omhändertagande när jag skulle köpa min lägenhet. Det gick alltid att få tag på honom, oavsett tid, och han hade alltid energi att vara bollplank och lyssna på mina utläggningar om högt och lågt. Johan kändes så geniuint glad över att jag var glad och jag rekommenderar därför honom gärna varmt! Läs mer
  • Marwan Y

2018-10-07

Marwan Y skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Vill varmt rekommendra Johan Franzen på Alexander White. Trots en dålig bostadsmarknad lyckades Johan sälja vår lägenhet inom det pris vi var villiga att acceptera. Vi intervjuade tre mäklare från tre olika byråer. Johan kändes rätt med en gång. Så som det ska kännas när man lämnar över ansvaret till en person som ska hjälpa en med en av livets viktigaste affärer. Han är social, engagerad och målinriktad på ett sätt som tilltalar både kund och säljare.
    Tack Johan, på återseende vid nästa lägenhetsbyte! Läs mer
  • 2018-09-30

Emelie R skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Köpt bostad på Roslagsgatan 19. Positiv och proffig i sitt bemötande. Läs mer
  • 2018-09-29

Anna W skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan var professionell, noggrann och trevlig! Vi var jättenöjda med processen och slutresultatet. Läs mer
  • 2018-09-28

Per W skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Vi är jättenöjda med Johan. Han är ambitiös, balanserad och förtroendeingivande. Kort sagt, vi rekommenderar klart Johan som duktig mäklare! Läs mer
  • 2018-09-28

Carl R skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Mycket duktig och positiv mäklare Läs mer

Peter L skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Hela processen sköttes väldigt professionellt Läs mer
  • Torvald S

2018-09-27

Torvald S skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan Franzon på Alexander White sålde vår bostadsrätt på Östermalm. Johan var mycket professionell, engagerad och med ett personligt och trevligt bemötande genom hela processen. Vi är mycket nöjda med honom från vårt första möte till dess att affären var klar. Vi hade höga förväntningar och vi blev inte besvikna i något avseende. Läs mer

Eva N skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Vi har köpt en lägenhet genom Johan Franzon. Han gav ett lugnt och korrekt intryck och var påläst och vänlig. Läs mer

Svante S skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpt bostad i Saltsjöbaden. Mycket bra bemötande. Johan levde upp till alla mina förväntningar. Totalt sett en mycket bra upplevelse Läs mer

Johan L skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Vi har köpt en lägenhet i Stockholms innerstad. Johan Franzon har varit saklig, informativ, korrekt, snabb och vänlig. En toppenmäklare.

Med vänlig hälsning
    Johan och Anna Lundberg Läs mer

Atosa S skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Köpt lägenhet.
    Johan är väldigt trevlig, redan vid första mötet under visningen. Han är väldigt service minded, och behjälplig. Läs mer

Fanny S skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan har varit driven, noggrann och skött allt rätt som man som säljare önskar. Rekommenderas Läs mer

Veronica S skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan har den där perfekta balansen som trygg seriös mäklare / säljare. En sån du vill möta/ha i dörren vid en visning. Du kan lita på Johan fullt ut, han tar hand om allt, stort som smått, under hela processen. För mig var detta ovärderligt med mkt annat att ta hand om. Rekommenderar varmt! Läs mer

Magnus S skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Tydlig, trevlig och alltid med senaste status kring försäljning.
    Rekommenderas varmt Läs mer

Lotta W skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Vi har sålt vår lägenhet på Nybrogatan med hjälp av Johan Franzon. Har fått ett professionellt och mycket trevligt bemötande hels vägen. Han inger stort förtroende både hos spekulanter och oss som säljare. Läs mer

Daniel K skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Köpt en 2a.
    Väldigt bra bemötande.
    Skulle starkt rekommendera Johan Franzon. Läs mer

Philip S skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan är kanon som mäklare! Professionell, lyssnande och lugn person samtidigt som han är personlig och väldigt bemötande.
    Rekommenderar starkt. Läs mer

Martin R skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan var mäklare i vår försäljning och gjorde tillsynes ett exceptionellt bra jobb. Han agerade professionellt och höll en transparent och öppen dialog med oss och köparen. Om jag skulle rekommendera en mäklare i Stockholm så är det Johan Läs mer

Viktor M skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpte bostad där Johan var mäklare. Han såg till att processen gick snabbt och säkert. Bra på alla sätt! Läs mer
  • 2018-06-16

Pehr H skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Bra, tillmötesgående och flexibel. Vi är mycket nöjda som köpare. Läs mer
  • 2018-06-14

Maria V skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpt bostadsrätt Sthlm innerstad Läs mer

Alexander K skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Grymt bra! 110% engagagerad, från start till mål. Läs mer

Marie B skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpt bostadsrätt med trevlig och flexibel mäklare. Tydlig och bra info. Tryggt! Läs mer

Catharina N skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Vänlig, tillmötesgående och professionell. Jag gör gärna även min nästa affär tillsammans med Johan :-) Läs mer
  • Cecilia  G

2018-06-11

Cecilia G skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Mycket trevlig, kunnig och seriös. Kan varmt rekommendera Johan Franzon. Läs mer

Karl S skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Seriös, noggrann och lyhörd! Tack Johan! Läs mer

Sara H skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Vi sålde vår lägenhet i Vasastan med Johan och kände verkligen att han gjorde sitt yttersta och att vi var i trygga händer. Han är proffsig och erfaren, har ett trevligt bemötande och är enkel att samarbete med. Läs mer

Marcel G skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    +10/10
    +Mycket professionell
    +Utmärkt bemötande
    +Bra energi
    +Engagerad, kunnig, förtroendeingivande
    +Gör sig tillgänglig 24/7 Läs mer

Kent E skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Mycket engagerad, duktig och kunnig om områden innanför tullarna. Läs mer

Marie-christine D skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Sålde en lägenhet med en fantastisk mäklare - som gjorde ett grymt bra jobb. Proffesionellt bemötande som nådde alla förväntningar och som också tog egna initiativ. Kände mig trygg och att min affär var mycket väl omhändertagen!! Läs mer

Rosanna T skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Proffsig och punktlig och levererande i allt han sade.
    Mycket trevlig. Läs mer

Magnus J skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Sålde vår lägenhet på Kungsholmen med hjälp av Johan. Professionellt bemötande, alltid snabb återkoppling, god känsla för marknaden. Rekommenderas. Läs mer

Håkan K skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Vi sålde en trea på Kungsholmen i en tuff marknad. Johan hanterade hela processen på ett föredömligt sätt genom att vara extremt professionell i bemötandet mot såväl oss som uppdragsgivare som mot spekulanterna.
    Rekommenderas varmt! Läs mer

Sirus H skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Smart mäklare som vet vad han sysslar med. Läs mer
  • Andrea K

2017-12-29

Andrea K skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Vi träffade Johan när vi köpte vår nuvarande lägenhet. Vi fick ett fantastiskt bemötande från Johan och han gav ett jättebra intryck. Under budgivningen, han var alltid tillgänglig och höll oss uppdaterade under hela processen. Kontraktskrivningen gick väldigt smidigt och allting var tidligt förklarad. Framförallt, vi fick en känsla av hur glad Johan var att hjälpa oss göra en bra affär och hur han verkligen trivs med det han jobbar med. Läs mer
  • 2017-12-22

Ruben C skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Trevligt och proffsigt mycket nöjd Läs mer
Johan Du Rietz
Johan Franzon