Alexander White

Kommendörsgatan 38, 114 58 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Alexander White, när du genomför en bostadsaffär är vi din mentor, rådgivare, guide och pålitliga ledsagare på den rådande bostadsmarknaden. Vi förstår dig och dina behov och vi delar din syn på vad som gör en bostad till ett hem som du verkligen ska kunna trivas och må bra i. Vi erbjuder dig rätt område och rätt bostad för just dig.

På Alexander White fokuserar vi på stadsdelar, områden, och kvarter. Vi förstår att flytten handlar om två saker, dels att hitta rätt bostad och dels att flytta till rätt område, ett område som passar just er. Vi menar att bostaden och området den ligger i är en del av samma eminenta upplevelse, nämligen den vi kallar för vårt hem.

Vi är inte bara en mäklare som säljer bostäder, vi är också en mäklare som introducerar dig för din del av staden. Vi presenterar de butiker som finns, de bästa restaurangerna och olika parker som låter dig träffa dina grannar och upptäcka de guldkorn som finns i området.

Vår ambition är att förstå varje stadsdel till hundra procent. Allt det som är unikt och det som får människorna som bor där att trivas. Den här ambitionen, och den kunskapen vi samlar på oss gör att vi förstår bostadsmarknaden bättre och kan därav hjälpa dig att komma till en bostad och ett område där du hör hemma.

Läs vad 437 kunder tycker om Alexander White

• 2019-10-08

Martin E skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Bra och lyhörd mäklare, smidig process. Läs mer
  • 2019-10-06

Linn B skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan hjälpte oss med både köp och försäljning. Han är tillgänglig , professionell och genuint trevlig. Högt rekommenderad. Läs mer
  • 2019-09-30

Erik F skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Professionell och kunnig. Jag upplever att Johan såg till både säljaren och köparens bästa genom hela processen. Jag rekommenderar att ni använder anlitar Johan vid nästa försäljning. Läs mer
  • 2019-09-27

Maja F skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Jag köpte nyligen en bostadsrätt (etta) på Kungsholmen. Tycker Johan bemött alla inblandade väldigt väl och haft en väldigt bra närvaro under hela processen. Läs mer
  • 2019-09-11

Emma N skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Vi köpte vår lägenhet i Birkastan av Johan. Otroligt proffsig, trevlig och smidig upplevelse! Vi kommer garanterat anlita Johan i framtiden - rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2019-09-09

Johanna P skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Sålde en vindslägenhet.

Johan är trygg, erfaren och ger en väldigt positiv energi. Jag kunde inte ha önskat mig en bättre mäklare. Läs mer
  • 2019-09-08

Richard N skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Kanonbra och proffsigt bemötande rakt igenom mot mig som köpare Läs mer
  • 2019-09-08

Peter A skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan var fantastisk genom hela försäljningsprocessen och kom med egna initiativ och idéer för att göra en så bra affär som möjligt. Läs mer
  • 2019-09-06

Olle L skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Jag har sålt min bostad! Är otroligt nöjd med Johan! Han är ärlig och otroligt duktig! Kände mig lugn under hela försäljningen och han gav realistiska förhoppningar. Han är en mäklare som jag har väldigt stort förtroende för efter den här försäljningen. Kommer rekommendera honom till bekanta. Läs mer

Emil J skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Lugn, proffsig och pålitlig! Läs mer

Maria H skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Bästa mäklaren jag träffat på. Johan sålde min lägenhet på kort tid och till ett pris som var över mina förväntningar. Otroligt noggrann, hjälpsam och med 100% tillgänglighet. Fantastiskt bra!!! Läs mer

Maria Å skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Vi sålde vår lägenhet i Vasastan. För något år sedan sålde vi en annan lägenhet genom Alexander White, och vi ville gärna anlita samma mäklare igen. Av vänner blev vi rekommenderade Johan Franzon. Johan uppfyllde allt vad vi förväntar oss av en mäklare. Seriös, pålitlig, trevlig och mycket lätt att samarbeta med. Vi kommer att rekommendera andra att anlita Johan. Läs mer

Cecilia U skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Jag och min sambo köpte parhus i Strömma kanal. Vi fick stort förtroende för Johan och han var ett bra stöd/bollplank under processen!

/Cecilia Uhrenfeldt Läs mer

Carl T skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan var säljarnas mäklare vid mitt köp men var väldigt proffsig i hela sitt bemötande och agerande. Jag som köpare fick stort förtroende för att allt gått korrekt till och jag fick den dokumentation och information jag behövde. Läs mer

Micaela E skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Otroligt proffsig och kunnig mäklare med stort engagemang mot oss som säljare. Tog själv reda på viktigt information genom direktkontakt med brf-styrelsen om objektet och såg till att hålla sig påläst om pågående och kommande renoveringar i huset. Han var effektiv, positiv, flexibel och väldigt tillmötesgående genom hela processen.

Vi är otroligt nöjda med Johans insatser! Läs mer
  • 2019-09-03

Alexander H skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan Franzon var proffsig i hela sitt bemötande.Vi valde att gå med Johan över 6 andra mäklare då han ingav ett starkt förtroende och är duktig på att kommunicera - han kan både föra sig men viktigare, är en bra lyssnare. Det visade sig vara nyckeln i vår process. Jag ger Johan min bästa rekommendation! Läs mer

Jens D skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan hjälpte oss sälja vår 3:a i Vasastan. Johan är oerhört professionell, enkel att samarbeta med samtidigt som han brinner för att göra både säljare och köpare nöjda, vilket leder till en riktigt bra process.

Rekommenderar Johan starkt! Läs mer

Karin S skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpt bostadsrätt.

Jättetrevligt och proffsigt bemötande! Läs mer

Johan S skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan är organiserad, lugn och tillmötesgående. Man känner förtroende för Johan genom hela processen. Läs mer

Jesper P skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Proffsig rakt igenom! Allt från visning till köpprocess. Rekommenderas varmt! Läs mer

Maria J skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    - 70 kvm i Vasastan
    - Mycket proffsig, vänlig och förtroendeingivande.
    - Jag förväntade mig en kunnig, påläst mäklare som visade intresse för mig som köpare och som ville göra en bra affär för alla inblandade. Johan levde absolut upp till de förväntningarna.
    - På det stora hela en mycket positiv upplevelse. Läs mer

Jonas A skrev om Wilhelmina Bonde Alfvén en del av Alexander White
    Wilhelmina sålde vår 3:a vid Mariatorget hösten 2018 med resultat över förväntan. Hon utmärker sig genom sitt stora kontaktnät som hon jobbar aktivt med, och hon har en tydlig idé för hur hon ska sälja varje objekt. Driven och intresserad. Rekommenderar henne varmt. Läs mer

Pia A skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Jag köpte en lgh på Odengatan och ringde Johan direkt när objektet kom ut när jag var på semester då jag var rädd att det skulle försvinna direkt. Har bara gott att säga om Johan från vår första till sista (än så länge) kontakt.
    Jättebra representant för alla mäklare.
    Tack ! Läs mer
  • Ola J

2019-09-01

Ola J skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Parhus strömma.
    Lugn och kunnig. Läs mer

Viktor L skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Det kändes tryggt att köpa med Johan som mäklare. Han var tillgänglig, flexibel och trevlig! Läs mer
  • 2019-08-31

Jan Mikael L skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Trycker inte på allt för hårt. Låter kunden ta sin tid. Kränger inte. Läs mer
  • Richard U

2019-08-31

Richard U skrev om Wilhelmina Bonde Alfvén en del av Alexander White
    Sålde lägenhet på 59kvadrat på Södermalm i Stockholm. Kunde inte haft en behagligare process. Wilhelmina såg till att alla detaljer löstes otroligt smidigt från start till slut. Hon gör så att man känner sig trygg, hon är lugn, kunnig och förtroendeingivande. Ständigt tillgänglig för att svara på frågor eller för att bolla tankar och idéer. Kommer kontakt Wilhelmina vid nästa försäljning också! Läs mer
  • Benny F

2019-08-31

Benny F skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpt bostadsrätt genom Johan.
    Proffsig på alla sätt, trygg för såväl säljare som köpare! Läs mer
  • 2019-08-31

Marta L skrev om Wilhelmina Bonde Alfvén en del av Alexander White
    Vi köpte en bostad med värde 13 M Kr i centrala Stockholm.
    Hon var super otrevlig.
    Hon fokuserade inte på våra frågor. Hon helst undrade om hennes dotter kan ära pizza hemma hos oss när vi skriver avtal och frågade om min dotter var sjuk.
    Vi fick ingen present (rättare sagt bara rabatt erbjudande till restauranger vilka vi aldrig använde).
    Hon också hade en negativ kommentar om min man och hans stil (vilken inte matchade med hennes high class stil) vilken är helt oacceptabelt. Läs mer

Johan A skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpt bostadsrätt där Johan uppträdde proffesionellt vid varje möte. Och har alltid svarat på våra frågor o andra spörsmål rörande affären. Jag har bara gott att säga om Johan och jag kan rekommendera honom för andra köpare och säkert säljare. Läs mer

Ulla Kristina C skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    SÅLT BOSTADSRÄTT : FLORAGATAN 20, STOCKHOLM
    JOHAN HAR VARIT EN UTMÄRKT MÄKLARE.

UPPLEVELSEN AV FÖRSÄLJNINGEN HAR VARIT SMÄRTSAM
    FÖR ATT JAG UPPLEVT KÖPAREN INTE VARIT RÄTT PERSON
    FÖR VÅNINGEN OCH HUSET, DÄR MAN VÄRNAR OM ATT
    BEVARA SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT AV DEN URSPRUNGLIGA
    ARKITEKTUREN. Läs mer

Ida W skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan gjorde ett fantastiskt jobb när han sålde vår lägenhet! Jag skulle inte kunna vara mer nöjd faktiskt, han överträffade alla mina förväntningar. Jag vill verkligen rekommendera andra att anlita honom! Läs mer
  • Eva A

2019-08-30

Eva A skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    lugn, ärlig, trevlig, svarar i telefon när man ringer, svarar direkt på sms. Hjälpte till när vi strulade, löste alla situationer, hade tålamod. Läs mer

Victoria S skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Hade ett lite svårsålt objekt men Johan gjorde hela tiden det lilla extra och såg till att vi blev nöjda med affären. Stort tack! Läs mer
  • Linus H

2019-08-29

Linus H skrev om Wilhelmina Bonde Alfvén en del av Alexander White
    Wilhelmina var otroligt professionell genom hela säljprocessen och överträffade mina förväntningar på en i övrigt osäker bostadsmarknad. Rekommenderar starkt! Läs mer

Yasmine B skrev om Wilhelmina Bonde Alfvén en del av Alexander White
    Köpte en liten bostad på Östermalm Läs mer

Hans Åke H skrev om Wilhelmina Bonde Alfvén en del av Alexander White
    Jag köpte en lgh där hon var mäklare- proffsigt skött! Läs mer

Göran F skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Köpt, ger honom väldigt gott omdöme på alla punkter, kan verkligen rekommendera honom. Läs mer

Torbjörn B skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan är både trevlig och seriös.
    Jag är mycket nöjd med Johans arbete när vi köpte bostadsrätten, på Hantverkargatan 50. Läs mer

Johanna B skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan hjälpte mig att sälja min lägenhet "off-market" med mycket bra resultat. Han tog sig tid för att verkligen titta på objektet och sätta en så relevant värdering som möjligt. Genomproffsigt bemötande både mot mig och spekulanterna.
    Jag skulle gärna Johan även vid framtida försäljningar. Läs mer

Ann-Sofi G skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Dryg
    Vi Försökte lämna bud men gav intrycket att det inte var ngn ide för att det var ett sådant överlägset bra objekt.
    Till slut Ingen annan ändå som ville/kunde lämna bud
    Undanhöll information kring fel kring fastigheten. Liten kunskap om hus
    Helt igenom uruselt bemötande och kunnande Läs mer

Malin W skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Vi har köpt en bostadsrätt via Johan. Våra förväntningar var ett professionellt bemötande från en påläst mäklare med kunskap inom området. Han gav ett lugnt och seriöst intryck.Johan infriade våra förväntningar och vi är väldigt nöjda med såväl Johan som mäklare som med boendet. Tack! Läs mer

Caroline N skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Johan hjälpte oss att sälja vår tvåa i Vasastan under en skakig period på bostadsmarknaden och vi har bara gott att säga om honom och hans insats: trygg och inkännande, påläst och kunnig, dedicerad och driven. Därutöver var Johan ett stort stöd för oss när vi själva skulle köpa bostad. Rekommenderas! Läs mer

Maria L skrev om Wilhelmina Bonde Alfvén en del av Alexander White
    Sålde 140 kvm etagevåning i Vasastan med hjälp av Wilhelmina. Hon är kunnig, seriös, erfaren och förtroendeingivande och har ett mycket trevligt bemötande. Våra förväntningar på försäljningen överträffades! Kort sagt en mäklare vi gärna rekommenderar. Läs mer

Nils-Anders D skrev om Wilhelmina Bonde Alfvén en del av Alexander White
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Läs mer
  • Björn H

2019-08-29

Björn H skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Jag har köpt en bostadsrätt och blivit väldigt bra bemött av Johan, och han levde upp till mina förväntningar. Läs mer

Markus P skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Very nice potato!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer

Niklas E skrev om Johan Du Rietz en del av Alexander White
    Johan var säljande mäklare när vi köpte ny lägenhet på Östermalm.

Johan hanterade vår process mycket professionellt så att det blev en bra affär för både köpare och säljare. Tydlig i kommunikation och bra koll på objekt och regelverk.

Dessutom en mycket trevlig person som även ställer upp på obekväma tider. Läs mer

Per B skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    han är så bra, ringde samma dag han fick sin första bäbis, från bb tror jag och stämde av inför kontraktskrivningen! :D Läs mer

Adam L skrev om Johan Franzon en del av Alexander White
    Jag sålde en tvåa på Norrmalm med Johan. En väldigt duktigt och proffsig mäklare. Rak och ärlig kommunikation mot både säljare och köpare.

Kan varmt rekommendera. Läs mer
Johan Du Rietz