Alexander White

Alexander White

Call 08-664 41 42 alexanderwhite.se

About company

Välkommen till Alexander White, när du genomför en bostadsaffär är vi din mentor, rådgivare, guide och pålitliga ledsagare på den rådande bostadsmarknaden. Vi förstår dig och dina behov och vi delar din syn på vad som gör en bostad till ett hem som du verkligen ska kunna trivas och må bra i. Vi erbjuder dig rätt område och rätt...

469 omdömen om Alexander White

Martin E
Hedvig Eleonora

Bra och lyhörd mäklare, smidig process.

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

Linn B
Värmdö

Johan hjälpte oss med både köp och försäljning. Han är tillgänglig , professionell och genuint trevlig. Högt rekommenderad.

Erik F
Västermalm

Professionell och kunnig. Jag upplever att Johan såg till både säljaren och köparens bästa genom hela processen. Jag rekommenderar att ni använder anlitar Johan vid nästa försäljning.

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1355 omdömen 4.8 av 1355 omdömen

Maja F
Västermalm

Jag köpte nyligen en bostadsrätt (etta) på Kungsholmen. Tycker Johan bemött alla inblandade väldigt väl och haft en väldigt bra närvaro under hela processen.

Emma N
S:t Matteus

Vi köpte vår lägenhet i Birkastan av Johan. Otroligt proffsig, trevlig och smidig upplevelse! Vi kommer garanterat anlita Johan i framtiden - rekommenderar honom varmt!

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1646 omdömen 4.8 av 1646 omdömen

Johanna P
S:t Matteus

Sålde en vindslägenhet. Johan är trygg, erfaren och ger en väldigt positiv energi. Jag kunde inte ha önskat mig en bättre mäklare.

Richard N
S:t Matteus

Kanonbra och proffsigt bemötande rakt igenom mot mig som köpare

HusmanHagberg Solna
4.9/5 i betyg av 935 omdömen 4.9 av 935 omdömen

Peter A
Oscar

Johan var fantastisk genom hela försäljningsprocessen och kom med egna initiativ och idéer för att göra en så bra affär som möjligt.

Olle L
S:t Matteus

Jag har sålt min bostad! Är otroligt nöjd med Johan! Han är ärlig och otroligt duktig! Kände mig lugn under hela försäljningen och han gav realistiska förhoppningar. Han är en mäklare som jag har väldigt stort förtroende för efter den här försäljningen. Kommer rekommendera honom till bekanta.

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1110 omdömen 4.7 av 1110 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
Emil J
Hedvig Eleonora

Lugn, proffsig och pålitlig!

Maria H
Engelbrekt

Bästa mäklaren jag träffat på. Johan sålde min lägenhet på kort tid och till ett pris som var över mina förväntningar. Otroligt noggrann, hjälpsam och med 100% tillgänglighet. Fantastiskt bra!!!

Maria Å
Gustav Vasa

Vi sålde vår lägenhet i Vasastan. För något år sedan sålde vi en annan lägenhet genom Alexander White, och vi ville gärna anlita samma mäklare igen. Av vänner blev vi rekommenderade Johan Franzon. Johan uppfyllde allt vad vi förväntar oss av en mäklare. Seriös, pålitlig, trevlig och mycket lätt att samarbeta med. Vi kommer att rekommendera andra att anlita Johan.

Cecilia U
Värmdö

Jag och min sambo köpte parhus i Strömma kanal. Vi fick stort förtroende för Johan och han var ett bra stöd/bollplank under processen! /Cecilia Uhrenfeldt

Carl T
Adolf Fredrik

Johan var säljarnas mäklare vid mitt köp men var väldigt proffsig i hela sitt bemötande och agerande. Jag som köpare fick stort förtroende för att allt gått korrekt till och jag fick den dokumentation och information jag behövde.

Micaela E
Adolf Fredrik

Otroligt proffsig och kunnig mäklare med stort engagemang mot oss som säljare. Tog själv reda på viktigt information genom direktkontakt med brf-styrelsen om objektet och såg till att hålla sig påläst om pågående och kommande renoveringar i huset. Han var effektiv, positiv, flexibel och väldigt tillmötesgående genom hela processen. Vi är otroligt nöjda med Johans insatser!

Alexander H
Engelbrekt

Johan Franzon var proffsig i hela sitt bemötande.Vi valde att gå med Johan över 6 andra mäklare då han ingav ett starkt förtroende och är duktig på att kommunicera - han kan både föra sig men viktigare, är en bra lyssnare. Det visade sig vara nyckeln i vår process. Jag ger Johan min bästa rekommendation!

Jens D
S:t Matteus

Johan hjälpte oss sälja vår 3:a i Vasastan. Johan är oerhört professionell, enkel att samarbeta med samtidigt som han brinner för att göra både säljare och köpare nöjda, vilket leder till en riktigt bra process. Rekommenderar Johan starkt!

Karin S
Engelbrekt

Köpt bostadsrätt. Jättetrevligt och proffsigt bemötande!

Johan S
Engelbrekt

Johan är organiserad, lugn och tillmötesgående. Man känner förtroende för Johan genom hela processen.

JESPER P
Värmdö

Proffsig rakt igenom! Allt från visning till köpprocess. Rekommenderas varmt!

Maria J
Gustav Vasa

- 70 kvm i Vasastan - Mycket proffsig, vänlig och förtroendeingivande. - Jag förväntade mig en kunnig, påläst mäklare som visade intresse för mig som köpare och som ville göra en bra affär för alla inblandade. Johan levde absolut upp till de förväntningarna. - På det stora hela en mycket positiv upplevelse.

Jonas A
Sold an apartment with

Wilhelmina sålde vår 3:a vid Mariatorget hösten 2018 med resultat över förväntan. Hon utmärker sig genom sitt stora kontaktnät som hon jobbar aktivt med, och hon har en tydlig idé för hur hon ska sälja varje objekt. Driven och intresserad. Rekommenderar henne varmt.

Pia A
S:t Matteus

Jag köpte en lgh på Odengatan och ringde Johan direkt när objektet kom ut när jag var på semester då jag var rädd att det skulle försvinna direkt. Har bara gott att säga om Johan från vår första till sista (än så länge) kontakt. Jättebra representant för alla mäklare. Tack !

Ola J
Värmdö

Parhus strömma. Lugn och kunnig.

Viktor L
Engelbrekt

Det kändes tryggt att köpa med Johan som mäklare. Han var tillgänglig, flexibel och trevlig!

Jan Mikael L
Strömma - Värmdö

Trycker inte på allt för hårt. Låter kunden ta sin tid. Kränger inte.

Richard U
Sold an apartment with

Sålde lägenhet på 59kvadrat på Södermalm i Stockholm. Kunde inte haft en behagligare process. Wilhelmina såg till att alla detaljer löstes otroligt smidigt från start till slut. Hon gör så att man känner sig trygg, hon är lugn, kunnig och förtroendeingivande. Ständigt tillgänglig för att svara på frågor eller för att bolla tankar och idéer. Kommer kontakt Wilhelmina vid nästa försäljning också!

Benny F
Östermalm

Köpt bostadsrätt genom Johan. Proffsig på alla sätt, trygg för såväl säljare som köpare!

Marta L
Bought an apartment with

Vi köpte en bostad med värde 13 M Kr i centrala Stockholm. Hon var super otrevlig. Hon fokuserade inte på våra frågor. Hon helst undrade om hennes dotter kan ära pizza hemma hos oss när vi skriver avtal och frågade om min dotter var sjuk. Vi fick ingen present (rättare sagt bara rabatt erbjudande till restauranger vilka vi aldrig använde). Hon också hade en negativ kommentar om min man och hans stil (vilken inte matchade med hennes high class stil) vilken är helt oacceptabelt.

Johan A
Strömma - Värmdö

Köpt bostadsrätt där Johan uppträdde proffesionellt vid varje möte. Och har alltid svarat på våra frågor o andra spörsmål rörande affären. Jag har bara gott att säga om Johan och jag kan rekommendera honom för andra köpare och säkert säljare.

Ulla Kristina C
Östermalm

SÅLT BOSTADSRÄTT : FLORAGATAN 20, STOCKHOLM JOHAN HAR VARIT EN UTMÄRKT MÄKLARE. UPPLEVELSEN AV FÖRSÄLJNINGEN HAR VARIT SMÄRTSAM FÖR ATT JAG UPPLEVT KÖPAREN INTE VARIT RÄTT PERSON FÖR VÅNINGEN OCH HUSET, DÄR MAN VÄRNAR OM ATT BEVARA SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT AV DEN URSPRUNGLIGA ARKITEKTUREN.

Ida W
Engelbrekt

Johan gjorde ett fantastiskt jobb när han sålde vår lägenhet! Jag skulle inte kunna vara mer nöjd faktiskt, han överträffade alla mina förväntningar. Jag vill verkligen rekommendera andra att anlita honom!

Eva A
Värmdö

lugn, ärlig, trevlig, svarar i telefon när man ringer, svarar direkt på sms. Hjälpte till när vi strulade, löste alla situationer, hade tålamod.

Victoria S
Engelbrekt

Hade ett lite svårsålt objekt men Johan gjorde hela tiden det lilla extra och såg till att vi blev nöjda med affären. Stort tack!

Linus H
Vasastan

Wilhelmina var otroligt professionell genom hela säljprocessen och överträffade mina förväntningar på en i övrigt osäker bostadsmarknad. Rekommenderar starkt!

Yasmine B
Östermalm

Köpte en liten bostad på Östermalm

Hans Åke H
Katarina

Jag köpte en lgh där hon var mäklare- proffsigt skött!

Göran F
Engelbrekt

Köpt, ger honom väldigt gott omdöme på alla punkter, kan verkligen rekommendera honom.

Torbjörn B
Västermalm

Johan är både trevlig och seriös. Jag är mycket nöjd med Johans arbete när vi köpte bostadsrätten, på Hantverkargatan 50.

Johanna B
Sold an apartment with

Johan hjälpte mig att sälja min lägenhet "off-market" med mycket bra resultat. Han tog sig tid för att verkligen titta på objektet och sätta en så relevant värdering som möjligt. Genomproffsigt bemötande både mot mig och spekulanterna. Jag skulle gärna Johan även vid framtida försäljningar.

Ann-Sofi G
Saltsjöbaden

Dryg Vi Försökte lämna bud men gav intrycket att det inte var ngn ide för att det var ett sådant överlägset bra objekt. Till slut Ingen annan ändå som ville/kunde lämna bud Undanhöll information kring fel kring fastigheten. Liten kunskap om hus Helt igenom uruselt bemötande och kunnande

Malin W
Vasastan

Vi har köpt en bostadsrätt via Johan. Våra förväntningar var ett professionellt bemötande från en påläst mäklare med kunskap inom området. Han gav ett lugnt och seriöst intryck.Johan infriade våra förväntningar och vi är väldigt nöjda med såväl Johan som mäklare som med boendet. Tack!

Caroline N
Birkastan

Johan hjälpte oss att sälja vår tvåa i Vasastan under en skakig period på bostadsmarknaden och vi har bara gott att säga om honom och hans insats: trygg och inkännande, påläst och kunnig, dedicerad och driven. Därutöver var Johan ett stort stöd för oss när vi själva skulle köpa bostad. Rekommenderas!

Maria L
Sold an apartment with

Sålde 140 kvm etagevåning i Vasastan med hjälp av Wilhelmina. Hon är kunnig, seriös, erfaren och förtroendeingivande och har ett mycket trevligt bemötande. Våra förväntningar på försäljningen överträffades! Kort sagt en mäklare vi gärna rekommenderar.

Nils-Anders D

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Björn H
Värmdö

Jag har köpt en bostadsrätt och blivit väldigt bra bemött av Johan, och han levde upp till mina förväntningar.

Markus P
Oscar

Very nice potato!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niklas E
Oscar

Johan var säljande mäklare när vi köpte ny lägenhet på Östermalm. Johan hanterade vår process mycket professionellt så att det blev en bra affär för både köpare och säljare. Tydlig i kommunikation och bra koll på objekt och regelverk. Dessutom en mycket trevlig person som även ställer upp på obekväma tider.

Per B
Strömma - Värmdö

han är så bra, ringde samma dag han fick sin första bäbis, från bb tror jag och stämde av inför kontraktskrivningen! :D

Adam L
S:t Johannes

Jag sålde en tvåa på Norrmalm med Johan. En väldigt duktigt och proffsig mäklare. Rak och ärlig kommunikation mot både säljare och köpare. Kan varmt rekommendera.